SYYSKUISET 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!
Tänään onkin sitten se rakenneultra ja mies onneks pääsee mukaan, mutta joutui menemään yöllä kolmeksi töihin ja kun tullaan ultrasta, niin menee taas suoraan töihin :(

Olen nyt toista aamua keittänyt itselleni kahvia! Ennen ei tehnyt edes mieli, mutta nyt! :)

Eipä kai tässä muuta. Tulen sitten kertomaan kuulumisia! :)

HÖÖÖÖÖ!!!!!!

Soitettiin just sieltä äitiyspolilta ja siellä on kuulemma tänään joku koulutus, niin mun aikaa jouduttiin siirtämään ens viikon keskiviikkoon, prkl! :(

Joo hanna, olet oikeassa..olet 6. kuukaudella kun on esim. 20+1..mä ajattelelen niin että 20+0 on 5. kuukauden viimeinen päivä =)))

Tänään meillä rakenne ultra. Sitä odotellessa. Mutta lähden nyt laittautumaan. Tulen kertomaan sitten kuulumisia!! MOikka moi. Täällä siis tänään rv 18+6.

Heips!

Joku kyseli 4D-ultrasta. Se on ultra, jossa on liikkuvaa kelmiulotteista kuvaa. Eli voit ultrassa nähdä vauvasi kasvonpiirteet jne. Sellaisessa ultrassa otetut pysäytyskuvat (valokuvat) ovat 3D-kuvia, ja kun siihen liitetään vielä tuo aikaulottuvuus eli ""elokuvallisuus"", niin se on 4D-ultra. Sellaisia laitteita on vain Suomessa tosi vähän ja sellaisessa käynti on kallista (Kelan korvauksen jälkeen yli 100 euroa). Postitiivista on, että mukaansa saa yleensä ison läjän niitä kuvia sekä videon/dvd:n! Katso malli (jos toi linkki toimii, joka tapauksessa Vauva-lehden nettisivuilta Odotus & Synnytys -osiosta):

http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/artikkeli.asp?f=102&d=575&

Helsingissä on yksityisellä mielestäni kaksi paikkaa: Felicitas-klinikalla Tapio Kurki ja Femeda-klinikalla Bruno Cacciatore. Muutamia löytyy myös muualta päin Suomea.

Minä olen tässä vasta heräillyt, samoin Untamo. Ainakin vielä se tuntuu (onneksi) olevan rauhallinen iltaisin sekä aamuisin. Sitten kun saamme ruokaa, se alkaa vähän heilua.

Mitäs teette vappuna? Me lähdemme ystäviemme luo Jyväskylään katsomaan, millainen vappu siellä on. Enpä ole Jyväskylässä käynyt vuosiin!

Terkuin
Rizzu rv 20+3

Mekin suunniteltiin menevämme tuohon 4D ultraan kun halutaan etukäteen tietää onko lapsella halkio.. osaisi varautua sitä varten ja hankkia valmiiksi tietoa aiheesta.. Omaa vauva aikaani kun en voi muistaa( hoidot, vaikeudet ym..)
Nyt kuitenkin mulla on ens perjantaina naistenklinikalla 3D ultra, niin en usko, että mennään enään yksityiselle. Mies kauheesti toivois että mentäisiin mukaan saatavan DVD:n takia, mutta onhan se aika kallista puuhaa.. eli katsellaan sitä sitten 5.5. jälkeen jos jotain jää epäselväksi.

Tuo 4D on kyllä mahtava keksintö, auttaa varmaan monia ja monien rakenteellisten erillaisuuksien löytämisessä.. sekä onhan se kiva nähdä tuleva vauva..

Niin joo, teki pahaa kun oltiin np-ultrassa ja kätilö sanoi, että jos päästään tuohon 3D ultraan ja siinä havaitaan halkio, niin se ei ole peruste keskeytykseen. Siis oikeesti, millainen ihmisen täytyy olla jotta vaatis keskeytystä kosmeettisen asian takia joka on leikkauksin korjattavissa!! Anteeksi tuo avautuminen, teki vaan niin pahaa kuulla mistä syystä haluttaisiin keskeyttää..

Terkut neuvolasta. Syke saatiin kuulumaan ja oli välillä 140-165. Hurjasti sykki pieni sydän. Sf-mitta oli 17. Painoa tullut tähän mennessä 3,9kg. Täti sanoi että hyvillä ""linjoilla"" ollaan. Hemppa otettiin ekalla kerralla ja se oli 150. Nyt se otettiin taas ja oli 116! Eli pikkasen pudonnut. Sekin on kuulemma normaalia, nyt vaan rautaa.
Kaveri joka on aivan samoissa päivissä mun kanssa oli kanssa tänän espoossa neuvolassa. Hänelle täti oli sanonut, että tästä eteenpäin jos ei vuorokauteen tunne liikkeitä, pitää ottaa yhteyttä neuvolaan sydänäänten kuunteluun..
Mulle ei sanottu tollasta mutta liikkeiden tuntemiset kyllä merkattiin. Nytkin pikkuinen myllertää masussa hurjasti kun just söin lounasta.

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9. Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
26.9. Tanja, Esikoinen
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi

Heips!

Tuosta kuukausista...Raskauskuukausiahan on se kymmenen, Mut silti raskaus kestää vain 9 kalenteri kuukautta. Eli kavereille olen joutunut laskemaan kalenterista kuukauden. Menee todella hankalaks!!!
rv 21 on kuudennen raskauskuukauden ensimmäinen viikko. Tai
Kalenterin mukaan kuudes kuukausi alkaa vasta rv23.
Niin et selitä tässä nyt et millä kuulla olet! =D

Snoopy 18+2

Terveiset aamuisesta rakenneultrasta! Meidän pikku-Erkki voi hyvin ja liikkui tosi paljon. Vastasi jo viikkoja 20+3, vaikka tänään mulla menossa rv 19+5. Silti LA pysyi samana eli 14.9. Kätilöopistolla ei ainakaan kerrota sukupuolta vaikka kysyin sitä suoraan! Olin nimittäin näkevinäni ihan selvät pallit ja jotain ""rompetta"" siinä vauvan jalkovälissä...tietysti voi olla pelkkää kuvittelua, mutta tosiaan kun kysyin asiaa sanoi kätilö, että tässä ei nyt tutkita sukupuolta. Onko täällä poikien vanhempia, jotka olisivat nähneet jotain todistetta sukupuolesta rakenneultrassa? Aika rutiininomaista touhua tuolla Kätilöopistolla ainakin mun kohdallani, vaikka parhaansa kai ne yrittävät. Joutui kutsumaan toisen kätilön varmistamaan istukan sijaintia ja se oli takaseinämässä.

Liikkeet tuntuvat jo hyvin ja vähän joka vuorokaudenaikaan. Yöllä taitaa pieni nukkua, koska en ole kertaakaan tuntenut liikkeitä yöllisillä vessareissulla käydessäni. Toivottavasti säilyy sama rytmi syntymän jälkeenkin niin ei tartte öitä kukkua! Meillä kuunnellaan musiikkia tosi paljon ja työmatkat soi autossa yksi tietty levy, jota olen tietoisesti alkanut soittamaan vauvalle. Uskon täysin musiikin rauhoittavaan vaikutukseen ja sitä aiotaan kyllä hyödyntää jos tulee itkuisuutta. Kapalot ja kantoliina hankitaan myös. Pelkään jostain syystä jo nyt ihan kamalasti koliikkia tai itkuisia öitä! Olen lukenut vissiin liikaa Kaks'Plussia ja Vauva-lehtiä ja löytänyt niistä ihan kauheita tarinoita...

Olikos se Rizzu kun löysi käytetyt vaunut 260 euron hintaan? Hyvä kauppa! Me ostettiin myös käytetyt Brio Kombi-yhdistelmävaunut kovalla kopalla jo muutama viikko sitten ja maksettiin niistä 300,-. Ne ovat kertakaikkisen loistokunnossa vaikka otettu käyttöön v. 2003 ja olleet kahdella lapsella. Niitä ei oltu käytetty viime syyskuun jälkeen ollenkaan. Kankaat olivat uuden veroiset ja päälle tuli hoitolaukku, turva-aisa, kopan peitto sekä ihan käyttämätön päivävarjo. Pääväri on tummansininen ja kuomun reunassa on punaruudullista kangasta, samoin käsinojissa.

No en tosiaankaan ymmärrä Hanna, kuinka joku voisi edes harkita raskauden keskeytystä halkion tai muun kosmeettisen haitan vuoksi! Tosi tökeröä tekstiä siltä kätilöltä!

Harmillista toi kun Minä :) pääseekin vasta viikon päästä ultraan! Epistä!

Moi!

Mulla oli kättärillä np-ultrassa tosi mukava kätilö. Rakenneultrassa oli ensin harjoittelija, hän oli tosi mukava, mutta sitten kun tuli varsinaisen kätilön vuoro, niin hän oli jotenkin töykeä ja vaikutti jotenkin tympääntyneeltä.... Tai ehkäpä sitä on vain itse jotenkin herkkänahkainen tässä tilanteessa!
Minun äitiyslomasijaisuuteni tulee hakuun näillä näppylöillä, joten sitten täällä saavat tietää kaikki nekin jotka eivät vielä ole raskauttani huomanneet! Kunpa nyt vaan kaikki menisi hyvin loppuun saakka... Hakuun se tulee näin aikaisin kesälomien takia.

Eipä tässä muuta kuin vatsan kasvatusta!

Sissi 19+5

Toi on Snoopy niiiin totta :) Ihan älyttömän hankalaa selittää noita raskausviikkoja ja -kuukausia sellasille kavereille joilla ei itellä oo vielä lapsia. Kaikillehan on opetettu et raskaus kestää 9 kk ja sit yhtäkkiä kuukausia onkin kymmenen, viikot taas riippuu ihan siitä et lasketaanko viimesistä menkoista vai hedelmöitymisestä ja sit vielä viikkoihin tulee noi päivät päälle...

Ite suosin kaveriporukoissa suurpiirteisiä ilmaisuja tyyliin ""ihan kohta ollaan puolessavälissä"" :D

Minullakin oli kättärillä np-ultrassa todella tympeä ultraaja. Onkohan ollut sama! =) Oli hieman vanhempi, vaaleat lyhyet hiukset ja silmälasitkin taisi hältä löytyä. Oli kyllä niin vaitonainen ja virallinen et en uskaltanut mitään puhua ultrauksen aikana. Yhden kuvankin jopa antoi mukaan. Niitäkin esikoiselta sain ison kasan. Itkukin multa pääsi kun sieltä lähdettiin...Esikoisen aikana oli suupielet korvissa koko kotimatkan.
Toivon hartaasti ettei sama nainen ole rakenneultrassakin.

Mekin oltiin eilen rakenneultrassa ja verrattuna np-ultraan oli ainakin mulle vähän pettymys.. Siis kaikki on onneksi hyvin vauvalla - eli ei mitään huolia.. mutta nyt oli eri kätilö ja vaikka oli todella ystävällinen niin jotenkin oli epämääräinen... Lisäksi näkymät & kuvat olivat tosi huonoja enkä saanut niistä mitään tolkkua, jne.jne. vali,vali...;(
No, kuten sanottua - pääasia on, että kaikki on kunnossa ja vauvalla kaikki hyvin. Pikkuinen oli +3pv, kehittynyt tasaisesti ja hyvään tahtiin;) LA:tahan ei noin pienen (alle vko) heiton takia enää tässä vaiheessa siirretä.
ps. Mulla ei tunnu vieläkään (?) liikkeitä! Eilenkin ultrassa näkyi pikkuisen liikkeet ja vilkas tapaus onkin, mutta itse en tunne niitä vaikka istukka on takana. Rv nyt 19+3! Olisi niin ihanaa tuntea jo pikkuinen, mutta eiköhän ne liikkeetkin tule sieltä aikanaan. Ainakin mieli rauhottui ultran jälkeen!!

Huoh, että mua tympäsee käydä koiran ja lapsen kans samaan aikaan lenkillä. Lapsi ei halua enää istua vaunuissa ja koira on sellainen iso sakemanni-ajokoirasekoitus. Ja koira vetää ihan pirusti ja sit täytyy haistella ja nuola joka paikkaa!!! AARRGGHH!!! Menee hermot! Oli viimeinen kerta kun menen niitten kans samaan aikaan lenkille. Saa mies ruveta hoitamaan koiraa, kun kaikki muu on kuitenkin mun harteilla..prkl...

Juu laita se mies vaan koiraa hoitamaan Minä:). :)
Mäkin kävin rakenneultrassa tänään ja koin taas itse kivemmaksi kun np-ultran. Sain aivan mielettömän hyvän ultrakuvan kerrankin, jossa sikiö todella näyttää ihan vauvalta. Vastasi ihan taas päiviä ja istukka oli joko jo noussut kohdunsuulta tai sitten viime lääkäri paikansi sen virheellisesti mutta tärkeintä että oli muualla. Se oli mullakin nyt ihan etu seinässä joten osaa liikkeistä estää tuntumasta. Itse tunnen siis tosi harvon vielä liikkeitä ja olen kateellisina kuunnellut teidän myllerryksistä:), vaikka jotain liikkeitä joskus tunnenkin.

MOI!
Rakenne ultra oli siis tänään. Kaikki näytti olevan kunnossa. Ultraaja oli ehkä hiukan niukkasanainen, mutta onneksi osasin itse kysellä. Kättärillä eivät ainakaan ala pääperämittoja mittailemaan, eli en saanut tarkkaa lukemaa siitä, miten pitkä vauva on. Mutta kätilö kertoi että noin 20cm näillä viikoilla. Kaikki oli tosiaan ok, kuvia saatiin monta mukaan ja mummot on jo ne nähnyt =)

Mutta eipä tänne tosiaan muuta nyt. Sikiön koko oli edelleen siis sen kolme neljä päivää nuorempi kuin menkkojen mukaan laskettuna, mutta la pysyy kuulema kuitenkin samana. Vähän hölmöä toisaalta. Mutta itse ajattelin toisaalta juuri niiden todellisten päivien mukaan, mitä ultra kertoo eli nyt rv 18+6 (18+3). Jaksamisia syyskuulaisille!!!

Minullakin oli tänään rakenneultra, rv 19+4. Lääkäri sanoi niin huolettomasti että ""istukka on takaseinässä, tuntuu liikkeetkin selvemmin, oot varmaan huomannu!""... Enpä ole kyllä paljoa tuntenut, sellaisia epämääräisiä nykäyksiä tai pulputusta... tuli heti mieleen että olisko mun sitte pitänyt jo kauheasti jotakin tuntea. Mutta eipä se kai niin tarkkaa ole...jotkut muutkin puheli että ei ole kauheasti vielä mitään tuntunut.

Olin jotenkin pettynyt, odotin että rakenneultrassa näkyisi tosi hyvin vauvan muodot, mutta itse vaan toljotin sitä sekamelskaa kun lääkäri mutisi ""virtsarakko...mahalaukku...sydämen 4 kammiota....ristikkäiset verisuonet... "". Yhdessä vaiheessa näin vauvan pienen sammakko-käden kun se meloi sillä vauhtia käännökseen :)! Muuten oli tosi rauhallisesti kippurassa, vissiin nukkuma-aika tai jotain... Kaikki vaikutti kuulemma hyvältä, koko vastasi viikkoja, ja ""mitään isoja vikoja ei ole""...Lääkäri itsekin säikähti töksäytystään ja korjasi, että ei hän väitä että olisi pieniäkään vikoja, mutta että isoja ei ainakaan näyttäisi olevan... Sukupuolta en tiedustellut, antaa tulla sitten yllätyksenä. Mies heti tenttasi mua jälkeenpäin, että ""Ethän sä vaan kysynyt kumpi se on!"" :)

Olen tässä miettinyt, että onkohan se supistamista, kun välillä joskus tulee alamahaan hetkeksi sellainen painon tunne, taikka puristava tunne niinkuin rutistettaisiin masua kasaan. Mahan kovettumista päällepäin ei ainakaan tunnu, ehkä mulla on siinä sen verran pehmeää päällä. Odottelen että koska masu oikein muotoutuu sellaiseksi kauniin pyöreäksi, tuntuu että se vaan siellä oman epämääräisen mahamakkaran alla kasvaa ja on ruman muotoinen :(!

Mutta leppoisia odotuspäiviä kaikille, nyt täytyy mennä jotakin hiukopalaa vielä ottamaan ettei aamulla ole huono olo kun herää :)!

Huomenta:
Piitsu: harmi, että ultra oli pettymys, eikä kuvatkaan olleet selkeitä=(. Tuommoinen on todella ikävää. Pistäisi kyllä minullakin vihaksi. Onneksi kuitenkin vauvelinne voi hyvin.

Minä=): Odotan innolla meidän tulevia lenkkejä=) meillä siis on kaikkien muiden elukoiden lisäksi myös 8kk vanha spanieli. Kun vaunut tuotiin kotiin, oli ne koirastamme todella pelottavat. Pitää lähempänä vaavin tuloa alkaa pitää vaunuja eteisessä ja liikutella niitä jotta toinen tottuu. Lenkeillä olemme pitäneet vetämisen estovaljaita, muuten hän vetää koko ajan kuin hinaaja.

Harmi, ettei kaikki tunne vielä liikkeitä.. Meidän pikkunen on kova potkimaan ja möyrimään.. tuntuu siltä kuin se ei pysyis ollenkaan aloillaan.

T:Hanna ja potkunyrkkeilijä 18+4

On ollut jotenkin lohduttavaa lukea, että muutkin ovat tunteneet rakenneultran jälkeen pienoista pettymystä. Itse koin samoin ja olenkin miettinyt, että oliko odotukset np-ultran jälkeen vain liian korkeat. Ultran tehneessä kätilössäkään ei kuitenkaan ollut mitään vikaa.
Nyt mielestäni oli tosiaan aika suhruista ja hyvä, kun erotti sieltä välillä jotain isompia ruumiinosia. Me saimme mukaan kolme valokuvaa, joista yksi oli ohimovälimittaus ja toinen takapuolen suunnasta otettu reisiluumittaus. En nyt tiedä onko nekään nyt niin kauhean ihmeellisiä.
Itse en lähtisi veikkaamaan tuon ultran perusteella kuitenkaan edes sukupuolta, koska pitää muistaa, että siellä on myös se napanuora nopsasti jalkojen välissä...
Pitää vain muistuttaa itseään, että eihän tuota rakenneultraa tehdä minua varten, vaan sen päätarkoitushan on hakea nimenomaan mahdollisia poikkeavuuksia sikiöstä.

Huomenta!

Snoopy, on voinut olla sama kätilö (tämäkin vanhempi, vaalea, lyhythiuksinen). Hän sanoi mm., että ""täältähän voi sitten löytyä mitä vain, eihän näitä seuloja muuten tehtäisi, muuten tämä olisi vain ilmainen show teille. Voi mennä yksityiselle jos shown haluaa"". Höh.

Meilläkin on spanieli. Se ei ole koskaan pitänyt lapsista, joten hieman jänskättää, miten se suhtautuu vauvaan. Samoin se vetää hirveästi (myönnän, ei jaksettu kouluttaa sitä pentuna kulkemaan nätisti). Voi olla että jää sit aina vaunuilut ja koiralenkit eri kertoihin.

Minä en tunne liikkeitä läheskään joka päivä, vaikka istukka on takaseinässä. Vaan sellaisia epämääräisiä silloin tällöin. Mutta on ihan normaalia kuulemma, että ensisynnyttäjä saattaa tuntea liikkeet vasta joskus viikolla 20-22, joten en ole vielä huolissani.

Sissi 19+6

Saattaa olla sama kätilö Snoopylla ja Sissillä kun mullakin eilen! Rouvalla oli lyhyehkö vaalea tukka ja silmälasit. Oli niin poissaolevan oloinen ja hyvin epävarma istukkani sijainnista, joten soitti toisen kätilön paikalle tarkistamaan istukan paikkaa ja tämä ilmoitti heti reippaasti, että takaseinämässä on. Lisäksi vielä leperteli vauvalle ja toivotti mulle onnellista loppuodotusta! Olin aivan ällikällä lyöty sen hapannaaman jälkeen. Juu, kyllähän tässä herkkiksiä ollaan ja sitä odotti kai jotain ihmeellisempää ja selkeämpää ultrakuvaa vauvasta. Välillä olin kyllä ihan pihalla mikä ruumiinosa on mikäkin ja kuvat ovat kovin suttuisia.

Toi mitä kätilö sanoi Sissille on kyllä aikamoista! No eihän kukaan mitään showta halua vaan ensisijaisesti tietää kaiken olevan kunnossa. Pääperämittaa kysyin muuten minäkin, mutta Kättärillä ei sitä enää rakenneultrassa mitata. Sanoi, että vauvan pituuden voi tässä vaiheessa laskea viikoista eli jos on viikkoja 20 niin senttejäkin on n. 20. Tais tosiaan se mun näkemäni pippeli ollakin napanuora! :)

Meillä on myös isohko koira eli airedalenterrierinarttu, jonka kanssa on aivan unelmaa kävellä, koska ei vedä kuin nähdessään kissan tai oravan! Joskus jos ollaan kodin läheisyydessä niin saattaa vartioida ja rähjätä vastaantulevalle koiralle, mutta saan sen useimmiten pysymään hiljaa paikalla makupalojen ja komennuksen avulla. Sitten palkitsen ja kehun kun se toimii oikein. Olen monta kertaa laittanut kädet kyynärpäitä myöten ristiin tästä ihanuudesta, että koira ei vedä! Mulla on nimittäin ollut kaksi edellistä narttukoiraa (saksanpaimenkoira ja snautseri) aivan mahdottoman kovia vetämään. Kuonopanta on oiva ratkaisu jos mikään ei auta!

Onpas taas aikaa vierähtänyt viime kirjoituksesta.

Meillä menee hyvin, olen ollut kahden viikon lomalla ja nyt on neljän viikon työputki ja jäänkin sitten kesälomalle.

Remontti kellarissamme edistyy ja mä jo kovasti mietin kaikkia sisustusasioita, ehkä jopa liiankin aikaisessa vaiheessa...
Mutta kun en saa osallistua itse fyysiseen remontoimiseen, niin täytyyhän minun jotenkin ottaa osaa.

Meillä on kaksi narttukoiraa, coton de tulear-rotuisia. Eli pieniä valkoisia ""pölyhuiskuja"". Olenkin kovasti miettinyt, että mitenkähän toi vanhempi narttu suhtautuu vauvaan, lapsista kun ei pahemmin piittaa. Mutta uskon kyllä että tottuu, kun huomaa että kysessä on uusi ""laumanjäsen"" eikä vain vieraileva lapsi.

Kamala työ noiden koirien kanssa on aina näin keväisin. Roskat ja oksat kantautuvat lakkaamatta sisälle ja mahanalunen on jatkuvasti pesun kaipuussa. Saapahan olla sitten viimeistään jatkuvasti luutuumassa kotia kun vauvakin on talon asukkina.

Meillä potkut alkaa jo olla niin kovia, että mahani pullistuu osumakohdasta silminnähtävästi. Mies sai aivan ihmefiiliksen
itselleen, kun laski korvansa osoittamaani kohtaan ja odotti seuraavaa potkua. Hypähti aivan pystyyn, kun yllättyi niin äänestä ja tunteesta =).

Mutta eipäs tässä sen kummepia, alan valmistautua töihin lähtöön, iltavuoroon kun pitää lähteä.

Frisse, rv 20

Joo, kauheeta puunaamista koiran kanssa tähän aikaan vuodesta! Sama juttu sit syksyllä kun vauva syntyy, jatkuvaa koiran ja lattioiden pesua tiedossa (jos ei minulle niin miehelle).

Minäkin aloitan kesäloman jo kesäkuun alussa. Kesäkuu on meillä töissä aika vilkasta, joten ihan mukavaa olla silloin lomalla ja heinäkuussa puolestaan pitäisi olla hiljaista, kun tulen takas töihin. Ja elokuun alussahan sitä sitten jääkin jo mammalomalle! Tuskastuttavan hitaasti menee aika tällä hetkellä töissä..

Ai niin, sellaista piti kysyä, että missähän ruoka-aineissa mahtaa olla makeutusaineena sakariinia tai syklamaattia? Eli näitä ""kiellettyjä"" makeutusaineita?