SYYSKUISET 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälä jännäillään.. vielä pari tuntia ja sitten on mun vuoro=) Tulen illalla tai huomenna aamulla kertomaan kuinka meni.
Mieheni vie mut kohta syömään ja illalla laitan meille jälkkäriksi paistettuja banaaneja ja vanilja jäätelöä nam..

vakuutuksista sen verran, etten jaksa enään uskoa että me saadaan ainakaan ennen syntymää kun on toi kysta ja munuais juttu, mutta toivossa on hyvä elää, eli hakemuksen laitan silti=) Toivottavasti Mannan ikä ei olisi myöskään este.

Onko kukaan teistä väsännyt isyyspakkausta? mulla alkaisi huomenna sen väkertäminen=) ajattelin antaa sen samalla kun saan äitiyspakkauksen, eli sitten joskus, sillä papereitakaan en oli vielä kelaan vienyt.

Mä juuri luin täältä arkistoista jotakin selatessani tuosta isyyspakkauksesta. Idea oli mulle uusi, mutta tosi kiva! Tiedän että meidän tuleva isukki ainakin ilostuu siitä kovasti!

Ed. keskusteluissa puhuttiin että olivat ostaneet h&m:ltä vauvalle I love Dad bodeja. Ite en ole niitä nähnyt h&m:llä, taisivat olla viime kesän juttuja, mutta nyt siellä on sellaisia trikoohaalareita joissa lukee ""my dad is stronger than you dad."" Tosin ne on aika isokokoisia (70cm ->) Onko joku nähnyt jotain kivaa vastaavaa tekstibodyä jossakin kaupassa?

Mietin et pakettiin voisi laittaa jotain herkkuja, jonkun vauvan hoito-oppaan for dummies, kortsuja....

Mulla on Rizzu ihan sama juttu noiden rintojen kans. Normaalioloissa mulla on A-kuppi ja nyt lähennellään jo C:tä. Rinnat on myöskin ihan älyttömän painavat (ja raskausarpiset, tosi kivaa) ja loppuu siihen mistä maha alkaa, alan olla jo niin etupainotteinen että ryhti on kuin Quasimodolla ;)

Muuten menee oikein hyvin, oon välttyny toistaiseks vielä noilta suonenvedoiltakin. Luin muuten jostain et suonikohjujen ja peräpukamien muodostumista voi estää liikunnalla ja kuitujen syömisellä, joten vedän ruisleipää vähän väliä ja yritän käydä salilla ja lenkillä mahdollisimman paljon. Toivottavasti auttaa.

Niin ja noista liikkeistä: mäkin oon kuullu et niitä alettais seurata tarkemmin vasta tossa viikon 30 jälkeen. En oo ainakaan ite vielä laskenu yhtään mitään eikä siitä oo neuvolassakaan mainittu.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille syysmammoille
toivottelevat Fern & sintti rv 23 + 3

Huomenta,

Eilen oli siis se Brunon tekemä 4D-ultra ja oli niin lähellä ettei sielä päässyt itku. Tällä kertaa kuitenkin onnesta.

Pikkuisemme näytti niin somalta! Melkein heti Bruno kysyi haluammeko tietää sukupuolen, sillä hän huomasi sen lähes välittömästi. Sanoimme että kyllä. Meille siis on tulossa varma POIKA! Kerroimme myös että aiempi lääkäri sanoi tytöksi=)
Kysyimme munuaisten kokoa ja kerrottiin edellisen sanoneen niiden olevan noin kokoa 7-10mm. Bruno kysyi huvittuneena ""ai sama jonka mielestä tämä on tyttö?"" Munuaiset olivat siis normaali kokoiset (4mm).
Kysta oli kadonnut päästä ja muutenkin kaikki oli hyvin. Painoarvioksi pikkuisestamme viikolla 23+5 saimme 635gr ja keskikäyrällä mennään=)

Olo on niin helpottunut! Pikkuinen oli ed RT:ssä kuten kaikissa viime ultrissa ja pää on kuulemma hyvin alhaalla (taitaa selittää liikkeiden tuntumisen nivusten lähellä).

Että semmoisia hyviä uutisia tähän väliin.

T: Hanna ja Aksu 23+6

Hanna, ihania uutisia! ♥ Miten ihmeessä ed. lääkäri on antanut teille noinkin ""väärän"" diagnoosin?

Meillä on 4D ensi ti. Tutkimuksemme aikana opetetaan myös muita gyneja käyttämään laitetta :) Mahtaa olla mielenkiintoinen käynti.

Moi!
Hyvä, että Hannalla oli ultrassa kaikki hyvin! Varmaan helpotti!
Mulla on taas vapaapäivä. Laskeskelin, että mulla on enää 16 työpäivää ja sitten pääsen lomailemaan piiitkäksi aikaa.. ;D
Mä sain eilen kuulla vähän ikäviä uutisia. Mun serkku odottaa vauvaa ja hänelle oli tehty kaikenlaisia tutkimuksia kun edellinen raskaus oli päättynyt niin, että vauva oli syntynyt kuolleena, niin samalla oli selvinnyt, että hänellä on perinnöllinen taipumus laskimotukoksiin. Mun toinen serkku odottaa myös (sukuun tulossa paljon vauvoja tänä vuonna!) ja hän oli käynyt niissä testeissä ja myös hänellä on se. Tämä sukuvika tulee siis mun äitin puolelta, joten tässä on mahdollisuus, että myös mulla voi olla sama homma. Ajattelin soitella tänään neuvolaan ja kysäistä pääsisinkö myös kokeisiin. Eihän sille sitten mitään voi jos semmoinen on, mutta kaikenlaista harmia sitä pitääkin olla.
Ihanan aurinkoinen ilma! Lähden tuossa tunnin päästä kävelylle kaverin ja heidän kahden pienen lapsen kanssa (toinen vuoden ja toinen kuukauden ikäinen).
Huomenna onkin serkun lakkiaiset ja pääsee herkuttelemaan kakulla, nam! 8mitäköhän laittais päälle...) Onko muilla valmistujaisjuhlia tiedossa?
Masuasukki on ollut myös täällä päin vähän vaisumpi viime aikoina, välillä intoutuu potkiskelemaan vähän enemmän! Mukavaa viikonloppua kaikille odottaville! T. myy 24+4

Moi!

Myy, meilläkin huomenna tiedossa lakkiaiset ja oli vaikea löytää kivaa päällepantavaa. No löysin sitte HM:stä mustan stretchhameen ja mustan mammamalliston spagettiolkaintopin ja siihen päälle sit sellainen värikäs Espritin mesh-tunika stretchiä. Vaatteet sopii myös normaalioloissa sitten, ja sellaisia vaatteita olenki yrittäny pääasiassa ostaa, joita vois käyttää sit odotuksen jälkeenkin.
Nuo rinnat eivät ole täällä vielä hirveesti paisuneet, luule net käy niinku siskollani ,et sitte posahtaa ku synnytyksen jälkeen maito nousee.

Jään tänään kesälomalle ja olen onneksi kaukan teitokoneista =), joten oikein hyvää kesää teille kaikille! Palaan heinäkuussa sorvin ääreen varmaan melkoisena valaana =)!

Sissi 25+1

Hei vaan kaikille!

Mulla on kans alkanu tulla nuita supistuksia, osa kivuttomia ja muutamia kivullisia. Neuvolassa käskivät seuraamaan, jos tulee liikaa kivullisia,täytyy mennä kontraamaan että paikat on pysyneet kiinni:) Kivuttomiin supistuksiin auttaa mulla ainakin se vesi jota pitää juoda tunnin aikana litra, se kuulemma lieventää supistuksia, jos niitä paljon alkaa tulemaan.

Hemoglobiini oli 116 ja syönkin nyt obsidaneja, eivät ole monella auttaneet, joten saa nähdä miten itellä käy. Väsymystä ei kuitenkaan vielä ole ollut.

Joko teillä on alkanu rinnoista ruutata?Itselläni alkoi muutama viikki sitten ja nyt saakin pitää jo liivinsuojuksia. Varsinaista maitoahan se ei ole vaan sitä alku ""pihkaa""(?)vai miksi sitä kutsutaankaan.

Vaatteita ei olla ostettu vielä, mietinkin et minkä kokoisia noin suunniilleen tarvii vastasyntyny, ku ollaan saatu aika paljon seitsenkymppisiä vaatteita, mut taitavat olla liian isoja aluksi, olisiko 56-65?...valaiskaa joku.

Millä nimellä sitä hoitopöydän alustaa kutsutaan, tai selllaista erikseen laitettavaa, minkä voi laittaa pöydän päälle,hoitotaso?meinaatteko ostaa erikseen hoitopöydän vai se on osan?

Muuten on vointi psynyt hyvänä, mutta nuo yölliset suonenvedot on kyllä yhtä tuskaa..pitäisi kokeilla niitä magnesiumtabletteja, kuulemma auttavat.

Mut kaikille onnellista odotusaikaa ja kirjoitelaan aina kun ehditään!

Voi miten ihania uutisia Hannalta! Tosi hyvä juttu, että menitte käymään Brunon vastaanotolla. Onnittelut pikkupojan tuleville vanhemmille! On se uskomatonta miten väärän diagnoosin saitte toiselta lääkäriltä. Oliko lekuri Naistenklinikalla vai Kättärillä? Pitää toivoa ettei osu omalle eikä kenenkään kohdalle tuollaista ""konitohtoria"".

Meidän poitsun Bruno arvioi tasan samoilla viikoilla (23+5) 500 g painavaksi, mutta vastasi viikkoja 23+ eikä puhunut käyristä mitään. Teidän pikkupojan kystakin oli onneksi hävinnyt. Upeeta!

Hyvää lomaa Sissille, minä lasken vaan työpäiviä ja onneksi ne käyvät koko ajan vähiin ja niitä on enää vaivaiset 14 kokonaista jäljellä ennen neljän viikon kesälomaa!!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Oi Hanna, miten ihania ultrauutisia! Sen minäkin haluan tietää, että oliko se Kättäri vai Naikkari jossa se virheellinen diagnoosi tehtiin?!? Ja nyt alkoi mullakin taas tulla kova hinku sinne 4D:hen, mutta emme ole siitä miehen kanssa kylläkään viime aikoina puhuneet. 140,- on kuitenkin paljon rahaa... Täs olis vielä pari viikkoa aikaa mennä jos meinaa ja jos klinikalla olis tilaa. Toi Bruno vaikuttaa kyllä tosi supermieheltä.

Mulla on paitsi ne rinnat kasvanu älyttömästi, niin ne on alkanu myös vuotaa. ETENKIN saunan jälkeen. Lämpö kai laajentaa nesteitä ja sit ""sisäkumi vuotaa"", kuten mieheni sanoo! Ensin ajattelin että kas, yöpaidalle on menny hammastahnaa, mutta kun seuraavana yönä oli tullu lisää tahroja, aloin epäillä jotain ihan muuta. Puristamalla tulee joskus harvoin, yleensä se on semmoista läpinäkyvää ""sokerilientä"" mutta joskus hieman valkoistakin. Hassua tämä elämä tätä nykyä.

Yritin sekä eilen että tänään soittaa sille neuvolan tädille mutta ei se p***u vastaa puhelimeen, vaikka on soittoaika! No onneksi Unski on liikkunu tänään ihan suht. mukavasti masussa. Kätilöystäväni tulee huomenna meille kylään ja se lupasi ottaa mukaan semmoisen vanhanaikaisen torven jolla kuunnella ääniä, voi mieskin päästä kokeilemaan.

Eilen muuten Unski ""koputteli"" mua suoraan mun napaan, napa siis heilui ylös alas, hassua! Mun napa alkaa muutenki olla ulospäin pullahtanu, ellen nyt ihan lytyssä istu. Onko muitten navat jo ulkonevia?

Selkäsärkykin vaivaa, tai oikeammin takapuolisärky, aika läheltä selkärankaa, siitä missä on se takapuolen Y:n mallinen kuvio. Tietyt liikkeet kävellessä saa mun menon näyttämään aivan ""aa-aa ankka, takapuoli vankka""-maiselta! Mies hieroi eilen vaan eipä auttanu. Taidan siis levitä sieltäkin aikalailla (ihan niinku sitä lantiota ei olisi ennestään)!

Mutta IHANAA viikonloppua kaikilel! Se on kesä nyt, saa alkaa ""virallisesti"" hankkia vauvantarvikkeita. Palkkapäivää odotellessa...

T. Rizzu & Untamo rv 25+6

heippa!täälä mennyt ihan kivasti raskaus.""kesä"",lueskelin sun kirjoitusta ja mulla myös toinen raskaus ja esikoinen 10kk.että kyllä sitä pitäisi levätä,mutta missä välissä tosiaan,ku mukavassa ""kiipeily""iässä esikoinen...:)painoakin mulla tullut ekasta käynnistä vajaa 4kg( viimeksi tuli enempi).mutta nopeesti on tämä raskaus menny ku seuraa samalla toisen kasvua.mukavaa odotusta kaikille!!:)

Terveiset 4D-ultrasta!! Meille myös Brunon mukaan tulossa poika, ei ole kuulema erehtymisen mahdollisuutta;)
Napanuora oli vähän kasvojen edessä sekä toinen käsi, pikkuinen näytti enemmän siltä, että olisi halunnut jatkaa unia kuin olla kuvattavana;) Isännän mukaan pikkuisella on mun nenä ja suu, en tiedä onko hyvä vai huono asia.. Joka tapauksessa aikamoinen mutrusuu näytti olevan!
Meillä ei aiemmissa ultrissa tmvst. ole ilmennyt mitään huolestuttavaa ja nytkin Brunon raportti on positiivisia uutisia täynnä - mikä tietysti on tosi rauhoittavaa!
Noista liikkeistä!! Mulla rv 25 aluillaan, enkä tunne paljoakaan vauvan liikkeitä (ainakaan verrattuna palstalla kirjoittaviin), vaikka ultrissa yms. nään että liikkuu todella vilkkaasti yms. Minuakin neuvolassa rauhoiteltiin, että liikkeiden tuntemiset ovat todella yksilöllisiä. Mielikuvani on sama kuin Manna66, että liikkeitä lasketaan vasta reilusti rv30+?

Piitsu RV24+6 & Pikkupeikko

Moikka! Ihania uutisia tosiaan Hannalla. Olisipa kiva käydä Brunon vastaanotolla mutta ehkä nyt en kuitenkaan käy. Mulla on neuvolalääkäri puolentoista viikon päästä ja se ultraa joten ehkä riittää mulle, vaikka ihanalta kyllä kuulostaa. Olen miettinyt että kertoisikohan se neuvolalääkäri sukupuolen..

Muuten on mennyt tosi hyvin. Edelleen tosi energinen olo, eikä oikein vaivoja paitsi juuri nuo suonenvedot.

Kassu, onpa täsmälleen samat nuo liikkumisajat kun itse olen huomannut jo muutaman viikon!

Hei!

Ihanaa Hanna! Olen niin onnellinen puolestasi! Täytyypä itsekin miettiä, että mensikö sitä sitten niiden kontrolliultrien jälkeen sittenkin käymään siellä Brunolla. No, odotellaan ensin, että mitä uutisia siellä tulee. On kuitenkin mukava kuulla, kuinka asiat kuitenkin kääntyvät parhain päin. Nyt saat nauttia odotuksestasi täysin rinnoin!

Jaaha, meillekin kerrottiin sukupuoli ja aloin myös miettiä, että mahtaako pitää paikkansa meilläkään. No, meillä antoi saman ""sukupuoli diagnoosin"" sekä kättäri että naistenklinikka. :) Tarviipa vielä kysäistä sitten kesäkuun lopulla.

Mukavaa kesän alkua kaikille. Toivotaan, että kelit vähän paranisivat!

T: Helen 23 + risat

Ajatella, tänään on viikko 26 menossa. Enää 14 viikkoa, ni sit jännätään :)

Olin eilen heittämässä puupölkkyjä tontillamme ja sit väsäsin ruokaa miehelle ja sen kaverille. Eli ivetin aikaa eilen keittiössä melkee 5 tuntia ruokaa laittaen ja siivoskellen! Nyt on selkä ihan paskana!
Muuten on kyllä ihan energinen olo! :)

AARRGGH!
Mulle ilmestyi tänään 3 huuliherpestä. Yks oli just parantumassa :(
En edes saa kohta suutani auki. Täytyy sit varmaan syödä ja juoda pillillä :(
Ei oo kivaa!

Tervetuloa iki-ihanaan huuliherpeskerhoon itse kullekin niistä kärsivistä! Itse olen oikea huuliherpesvirusten äitihahmo ja siinä onkin tekemistä, että sitä ei tarttuttaisi joskus vahingossa tulevaan vauvaansa. Itse olen mielestäni saanut sen myös aikoinani äidiltäni enkä sitä totisesti omalle lapselleni halua.
Viime kesänä sain herpeksen kaksi kertaa silmääni ja se vasta kamalaa oli, kun se tekee niitä etäpesäkkeitä sarveiskalvolle ja siinä saa ravata silmäpoliklinikalla jälkitarkastuksissa, jotta varmistetaan, ettei sarveiskalvolle jää arpeutumia ja näkö heikkene. Kipu silmässä on aivan sietämätön.
Voin vain lohduttaa Minää, että se 3 huuliherpestä on kuitenkin aika vähän, vaikka siinäkin on ne kolme liikaa. Aikoinaan olin tosiaan pillikuurilla, kun puolet kasvoistani oli visvaa valuvan huuliherpeksen peitossa. Eikä tässä ole mitään naisellista liioittelua. Herkistyin ilmeisesti jotenkin Zoviraksille ja se ilmeisesti levitti sen leukaperiä myöten nenän korkeudelle, niin että huulista ei ollut tietoakaan. Kummasti se iho vain palautui tuosta 'lordimaisesta' ilmestyksestä. Nykyään olen huomannut, että iho ei sitten palaudukkaan enää niin hyvin, vaan jää pysyviä punaisia arpia esim. nenän alle.
Nyt huuliherpes on onneksi hieman laantunut, mutta alkuraskauden kuukausina niitä oli aivan koko ajan ja monta samaan aikaan, mutta niin ne neuvolasta vähän veikkasivatkin. Onneksi olen kuitenkin toistaiseksi välttynyt raskauden aikana sitä silmääni saamasta. Kop, kop, ....

jep, mullakaan ei enää kauheesti huulijuonteita vai mitä ne ovatkaan, ni paljoo näy ku kauheet arvet huulissa ja suun ympärillä :(
Ei oo mukavaa ei :(

No onneks joo mulla ei sentään ole niin pahaa ku Mella sulla! Kuullostaa ihan kamalalta.
Mulla ei auta niihin huuliherpeksiin ku Blistex-huulirasva ja hammastahna siihen päälle. Se kuivattaa sitä herpestä. Muita apteekista saatavia valmisteita en ole sen ensimmäisen kokeilukerran jälkeen koittanut. Musitaakseni oli Zovirax? ku n herpes vaan levis ja levis, vaikka kuinka paljon sitä ainetta laittoi päälle...

Onneksi ei ole tuota riesaa kun huuliherpes. Mutta siitä tuli mieleeni että ainakin täällä Tampereella voi mennä vapaaehtoisesti antamaan suusta Mutans Streptokokki näytteen, ilmeisesti tekevät jotakin tutkimusta raskaana olevien mutanssi käyttäytymisestä :-D

Menin tietty antamaan ja nyt tuli kotiin tieto että näytteessä on vähäinen määrä bakteereja, mutta niiden bakteerien aiheuttama hampaiden reikiintymisriski ei ole suuri. Mitään toimenpiteitä ei aiheuta muutakun että vauvan tuttia ja lusikkaa ei saa puhdistaa oman suun kautta. Oletteko muut käyneet vastaavan näytteen antamassa? Mietin vaan että taas menin vapaaehtoisena hyvää hyvyyttäni, enkä oikein ees ymmärrä missä kävin...Tietääkö kukaan enemmän, miksi noita tehdään. Neuvolasta antoi vaan lähetteen ja sanoi että voit mennä jos haluat... :)

Perjantaina asukki oli tosi hiljainen ja lauantainakin vielä. Alkoi huoli jo nousta, mutta anoppi sitten viisaampana taas lohdutti että todennäköisesti sillä on vaan joku sellainen kehityksen vaihe, jossa pitää levätä ja sitten alkaa taas liikkumaan kun se vaihe on suoritettu. Tänään on ollut taas sellainen mekkala ettei tosikaan. Huomasin samalla myös että masu kasvoi yht´äkkiä. Siis viikonlopun aikana. Mitäköhän se lepopäivänään oikein teki :D

Huomenna sit neuvola. Saan vihdoin Kelan paperit ja fundus mitan tietooni. Samalla varmaan kuunnellaan sydänäänet.

Huomenta. Mulla olis ensi tiistaina neuvolalääkäri ja täytyy toivoa että kaikki hyvin. Vielä kun on tota jumppaa pystynyt jatkamaan ihan normaalisti niin toivottavasti jatkossakin.
Soitin muuten Kelaan että kauanko täällä Hesassa kestää käsittely. Vastaus oli että reilun kuukauden. Tylsää!
Eli mun paperit olivat siellä 17.5 joten on tässä vielä odottelemista.

Tulin just neuvolasta ja painonnousuni hiukan huolestuttaa :(. Toki osasyynä on myös turvotus - nilkkoja ei oo juuri ollenkaan ja muutenkin jalat ovat kuin perunat.

Kysyisinkin, että miten paljon teillä muilla on jo paino noussut? Itselläni painoindeksi ennen raskautta oli 25 ja nyt painoa tullut lisää jo 9 kg! Alussa painoni jopa tippui, vaikkei ollut edes pahoinvointia, mutta nyt viimeisen kk aikana tullu jo 1 kg per vko :(

Mulle tullut viime neuvolakäynnin perusteella 7kg eli ihan kiitettävästi. Alkuun ei noussut juuri ollenkaan ja just viime ja edellisen neuvolan välillä oli tullut 955kg viikossa!
Nyt toivonkin että olis pysynyt kurissa! Ensi tiistaina se nähdään kun kotona ei ole vaakaa.

Terkuin
Hanne ja Masukki rv 26+5

Koti vaa'an mukaa olisi tullut 7kg lisää. Lähtö painoindeksini oli 18. jotain.. Se on jännä kuin paino nousee vaikka ainakin omasta mielestäni syön samalla tavalla kuin ennen. Liikunta on kyllä vähentynyt.. Toinen hauska asia on, että ennen paino saattoi heitellä muutamalla sadalla grammalla illan ja aamun välillä, nyt tuo heitto saattaa olla jopa 2kg! Varsinkin jos on tullut syötyä sipsejä ja joutua limua=) eli ennen neuvolaa olen pidättäytynyt noista=).

T:Hanna ja Aksu 24+3

Terveiset neuvolalääkäristä täälläkin. Painoa oli tullut myös mulle muhkeat 847 g per viikko, eli yhteensä ekasta neuvolakäynnistä +8 kiloa, huh... Ja painoindeksi ennen raskautta oli yli 24, eli alan olla varmaan ylipainoinen. Kieltämättä kyllä karkki ja rasva maistuvat aivan liian hyvin. Ja liikunta on jäänyt ikävän vähälle. Pitäis ryhdistäytyä. Mutta lenkillä ei oikein jaksa, kun hemoglobiini vain laskee, vaikka Retafer-annostusta lisäsinkin, Hb oli nyt 104. Pitäisi ehkä hakea sitä Kreuterblutsaftia. Onko kukaan juonut sitä litkua? Toimiko? Mullahan siis rautatabletit ei imeydy sen takia kun olen ripulilla melkein koko ajan. Millähän vatsan saisi rauhoittumaan?

Vauva sen sijaan voi hyvin. Se on aika aamuntorkku, syke oli 138 eikä hievahtanutkaan. Sf-mitta oli 26 eli normaalikäyrän yläreunoilla mennään, lääkäri vain totesi, että hyvin on kasvanut!

Nyt on taas vaihteeksi NÄLKÄ! Lähden siis lounaalle.

T. Rizzu + Unski 26+3

Ihanan tuulista päivää...

Maitohappobakteerit auttaa vatsan toimintaan sekä a-piimä myös mustikkakeitto ( ainakin minulla ).

Raskausviikkoja on 25 +5 ja painoa on tullut 5kg. massu kasvaa keskikäyrällä. hb oli laskenut 138:sta 109 rautakuuri napsahti. Syön laydyvita raskaus ja imetysajan puristeita.
Olen vähän väsynyt . Jaksan töissä, mutta kun kotiin pääsee väsy iskee pakko päästä torkuille.

Alan pikkusen olla huolissani supisteluista kun niitä tulee päivänmittaan aika paljon. Onneksi torstaina on neuvolalääkäri. ( ei ennen ole supistellut tässä vaiheessa n äin).

Pikkuiselle on kaikki valmiina, on vanhaa, käytettyä ja uutta. odotamme innolla "" annimannia"" .
Jokapäivä sitä miettii minkä näköinen hän on, tytöt odottaa vauvaa kovasti.

Välillä sitä turhautuu, kun tuntuu että tämä aika on niin pitkä, taasen välillä tuntuu että aika menee niin nopeasti ettei kerkeä mitään tekemään.
Rakastan olla raskaana, mutta en rakasta sitä tukalaa tunnetta mikä tulee. Vielä on kesä edessä.. pelonsekavin tuntein odotan kesää mutta.. toivon ettei tulisi intiaani kesää, niin että sitä turpoa ihan kamalasti ja olo mitä kamalin. Tämä on sitä etukäteen itsesääliä ja itkemistä... joo lopetan.
Enemmän huolettaa se, kun on synnyttänyt ja se repeämä mikä minullekkin tulee aivanvarmasti paranee mätäkuussa... joo-o. noi pelottaa kun edellisillä kerroilla on käynyt köpelösti. Pitää yrittää olla murehtimatta etukäteen ja nauttia kaikesta nyt kun kaikki on hyvin. : /
Niin muuten nyt sain tietooni kaksi raskautta jäljessä, että viikoilla 34 välilihan hieronta vähentää repeytymisriskiä... ohjeet löytyy netistä.. kokeilen nyt..

Kyljet alkaa olla aika puuduksissa kyn pystyy nukkumaan vain kyljelleen ja tyynyjen pönkittämänä.. mites teillä ?
Hengästyn helposti ja häpylyy kipeytyy aika äkkiä enään ei voi lenkkeillä reippaasti. Hommasin carriwelin tukivyön auttaa vähäsen töissä.

siis nyt lopettelen itsesäälin..

t. tepa28v ja "" annimanni""

ps. mieliala menee nyt kuin vuoristorata.
Käy sääliksi miestäni... : / toi oli toisen säälimistä ei itsesääliä