Syyskuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivottavasti Tepalla on kaikki kunnossa! Tulethan kertomaan meille mitä sanoivat?

Kesäkö se ihmetteli ettei oo tullut kutsua rakenneultraan? Sinulla näyttää olevan synnytyssairaalana Kätilöopisto niin kuin mullakin eli mulle tuli samassa kirjeessä aika sekä np- että rakenneultraan. Tsekkaapa kirjeestä tai soita Kättärille!

Frissellähän on jo aikaisin tehty rakenneultra kun viikkoja on vasta 16 ja rapiat...olitko yksityisellä kun kertoivat sukupuolenkin? Kättärillä ja Naistenklinikalla ei kuulemma kerrota vaikka haluaisikin.

Minä en ole uskaltanut syödä yhtään mitään raakaa lihaa kuten ilmakuivattua kinkkua, medium-pihvejä tms. Kalastakin on aina niin epävarma olo, että syön sitä vain n. kerran viikossa ja silloinkin täyskypsänä enkä mitään alkupalapöydän antimia kuten sillejä, graavilohta ym.

Kiloja on tullut kotivaa'an tämänaamuisen punnituksen mukaan 3,8 eli ihan kiitettävästi. Neuvolassa ei tullut huutia, sanoivat vain että paino vaihtelee ja voi olla ensi kerralla jopa vähemmän. En kyllä ihan usko jos jatkan tähän tahtiin syömistä...

Ai niin, sain oikein iloisia uutisia Down-veriseulasta: tulos on NORMAALI eikä siis aihetta lisätutkimuksiin! Huusin ääneen pelkästä riemusta ja onnesta kun luin tuon kirjeen perjantaina! Kädet vatkasivat kuorta avatessa...

Huomenna sitten Hulluille Päiville heti klo 8.00 aamulla! Näin olisi aikomus, sillä olen fanaattinen Kanebo 38-ripsarin käyttäjä ja siellä olisi nyt 2 kpl hintaan 23,50. Kaiken maailman Lancomet ja muut on kokeiltu, mutta mulle kelpaa ainoastaan Kanebo 38 kun siinä on niin ihanan pieni harja! Mukavaa tiistain jatkoa!

t. Manna66 ja Erkki rv 16+5

Joo aika aikaisin tuli tämä rakenneultra. Oli ensin myöhempi aika mutta halusivat muutattaa sen jostain syystä. Menin ihan kaupungin neuvolan kautta ultraan. Ei lääkäri asiaa itse ottanut puheeksi, vaan kysyin jolloin hän sen sanoi.

En tiedä kuinka saisi töissä pidettyä stressitasoa alhaisena, siellä kun tahtoo aina olla kiire. Olen myös aikamoinen pippuri välillä ja saatan tulistua, jonka jälkeen tunnen niin syyllisyyttä lapsen puolesta kun minun ailahteluni kun vaikuttavat myös häneen. Saadapa jostakin hillityslääkettä omaan tempperamenttisuuteensa.

Katsoitteko muuten tässä pari päivää sitten Prismassa tullutta dokkaria odotusajasta ? Oli tosi mielenkiintoista seurata kehitystä. Ainoastaan tämä synnytyshetki sai hieman oloni tukalaksi. Ei se kyllä nättiä katsottavaa ole...ja voi mies raukkaa kun itse ollaan siinä tilanteessa =).

Iltaa, olipa huomattavasti parempi päivä kun eilen. Alavatsakipu helpotti paljon kun nukuin kunnolla ja tänään olen sairaslomalla. Mä olen miettinyt ihan samaa kun Frisse, stressini suhteen, kun on ollut sattumalta aika stressaavaa aikaa, kun on gradu työn alla ja melko uusi työ, jossa on isoja muutoksia koko ajan. Ja mäkin olen aika tulistuva vaikka nyt pahimmat hormoonimyrskyt tuntuu jo olevan takana.

ps.Kuulosti mielenkiintoiselta se Rizzun saksalaisen kirjekaverin tapaaminen noin pitkän ajan jälkeen. Kiinnostaa kuulla miten meni vierailu..

Iltaa!

En olekaan taas vähään aikaan kirjotellu, mutta eipä ole ollu kirjoteltavaakaan.

Onko kellään muulla ollu selkävaivoja? Mulla on oikeastaan koko raskauden ajan aina välillä tuntunu vihlontaa, tai miten sen nyt kuvailis, alaselässä oikealla puolella, melkein pakaran kohdalla, mutta ei ihan... inhottavaa!

Nyt tuli nälkä, pitää mennä syömään jogurttia, mysliä ja auringonkukansiemeniä:) Heihoi...

Tilli80, 16+6

Heippa,

Tilli80: Tääläkin tuota selkää vihloo, tuntuu välillä ilkeeltä kun kävellessä joka askelella vihlasee. Lonkkia on kanssa alkanut pikkuisen vihlomaan välillä.

Tuosta toksoplasmoosista vielä pikkuisen, eli netissä löytyy aika hyvä kirjoitus aiheesta tällaisessa osoitteessa kuin:
http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2795/11004
Jokainen tietty syö mitä syö, tuossa vaan kun oli puhetta siitä mistä sen voi saada.

Sain eilen estolääkityksen tähän virtsatieinfektioon joka ei nyt millään halua lähteä=(.

Aamulla unen tokkurassa ei pitäisi tehdä eväitä. Kun olin saanut tehtyä ja pakattua leivät, niin tajusin unohtaneeni laittaa väliin leikkeleet=) jotka olivat vieressäni pöydällä. eikun avaa pakkaukset ja laittamaan leikkeet. Kyllä ne olisi maistuneet ihan hyville paprikan, tomaatin ja salaatin kanssa, mutta..

Huomenia!
Kävin lukemassa toksoplasmoosista, tuolta Hannan laittamalta sivulta ja tuli mieleen, että onkos teillä muilla syyskuisilla kissoja ja ootteko aina pesseet kätenne, kun olette niitä käsitelleet?
Mulla on kaksi kissaa, toinen on vasta 9kk ja toinen melkein 12-vuotias eli tämä vanhempi on ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa kuvioissa mukana. Ja voin sanoa, että en kyllä pese käsiäni sen jälkeen, jos olen kissaa silittänyt yms. Itse kyllä jätän varmuuden vuoksi hiekkalaatikon putsaamisen miehelleni. Luultavasti olen jossain elämäni vaiheessa ""sairastanut"" toksoplasmoosin itse siitä tietämättä, kun kissoja minulla on ollut aina... Ja käsittääkseni se ei voi uudestaan tulla, en ole kylläkään aivan varma asiasta...

Nyt pitäis alkaa paikkoja järjestelemään ja kakkua koristelemaan. Illalla tulee tytön luokkakavereita 8-vuotissynttäreitä viettämään, 9 tyttöä, eli talo täynnä elämää parin tunnin ajan...

Maria 18+6

Täällä myös kiukku iskee välillä ja lujaa! Varsinkin alkuraskaudessa olin kuin viulunkieli ja pinna paloi herkästi. Sittemmin on olo tasoittunut, mutta kun joku ottaa päähän niin se ottaa sitten kunnolla ja itkuhan siinä pääsee väkisinkin. Tuossa Prisman kaksiosaisessa ""Elämä ennen syntymää"" -dokumentissa mainittiin juuri stressin vaikutus lapseen ja keskenmenoon. Siinä ei sitä sen kummemmin käsitelty, mutta tuo maininta jäi mieleen ja pisti miettimään. Parasta kait se ois yrittää ottaa iisisti, mutta aina ei onnistu työ- ym. stressin takia.

Nelli kertoi käyvänsä astangajoogassa ja pilateksessa. Eikö se liike ole hankala, missä jalat ojennetaan pään yli (en muista liikkeen nimeä) ja pysytään siinä aika kauan? Mulla tulee ahdistava olo välillä kengännauhojenkin solmimisestakin kun tuntuu että pikkuinen litistyy! Jossain oli mielestäni maininta pilateksesta, ettei sitä ainakaan loppuraskaudessa pitäisi harjoittaa. Yhdessä viime kuun Me Naisissa oli kuva Taru Valkeapäästä ison vatsan kanssa ja hän sanoi, että rinteeseen on pakko päästä joka päivä! Aika tapaturma-altis laji toi laskettelu eli ei mee mulla jakeluun miks pitää ehdoin tahdoin vaarantaa vauvaa?? No, mä nyt oonkin ihan yltiövarovainen kaiken suhteen, koska en vaan halua ottaa riskejä varsinkaan asioissa, joihin voin itse vaikuttaa.

Mulla on ajoittaista ristiselän vihlontaa, mutta vielä ei mitään jatkuvaa pahempaa selkäkipuilua. Oon käynyt kaks kertaa viikossa salilla ja bodypumpissa tai niska-selkäjumpassa sekä päivittäin tunnin kävelylenkillä. Toivottavasti tällä liikkumisella jaksaa loppuun saakka!

Mitähän Tepalle kuuluu? Toivottavasti kaikki on ihan kunnossa.

Tänne ei mitään erikoista..kunhan kirjoittelen.
Vointi on todella hyvä, pienet mahakivutkin kadonneet. Väsymystä ei enää ole ja energiaa on vaikka muille jakaa.
Iho voi hyvin ja hiukset on paksuuntuneet...
Nämä kaikki ovat todellakin tervetulleita rajun alkupahoinvoinnin jälkeen.
Aerobikkiä olen jatkanut 4 kertaa viikossa. Lähinnä pumppia, muokkausta ja kiinteytystä. Masulleen nukun edelleen mutta nyt on taas rinnat alkaneet kipeytyä joten se kohta jää.
Jännää muuten että alussa (3kk) rinnat olivat kipeet, sitten tuli tauko ja nyt taas. Kommenttejakin on tullut, että oho, onpas sun rinnat kasvaneet!. Kiva kiva..heh

Mulla kans rinnat olivat alusta asti tosi kipeät aina tuonne rv 13 tienoille asti, mutta sen jälkeen helpotti. Siksi en ole pystynyt ollenkaan nukkumaan mahalleen, mutta jotenkin mahalla nukkuminen on muutenkin ikävää kun maha on kasvanut. Nykyään vihloo joskus oikeaa rintaa, mutta kipeät ne eivät ole, vähän vaan raskaammat vaikkeivat ole kauheesti kasvaneet. Käytän vielä samaa kuppikokoa kuin ennen raskautta (75 B), mutta ehkä hiukan ahtautta on huomattavissa ja olisi tarve siirtyä seuraavaan kuppikokoon. Ei ollenkaan hullumpaa jos rinnat kasvavat, saapahan välillä nauttia Samantha-olosta!

Meiltä löytyy kans kaks kissaa. Muutaman kerran oon vaihtanu hiekat raskausaikanakin (tosin kumihanskat kädessä), yleensä mies hoitaa kyseisen homman. Oon paristakin eri lähteestä lukenu et ainoastaan 1-2 % kissoista kantaa toksoplasmoosipöpöä joten riski saada tartunta kissan hiekkalaatikosta on kyllä aika pieni. Eipä tuo varovaisuus laatikon pesussa varmaan silti haitaksi ole. Ja en oo pessy käsiä kissojen silittelyn jälkeen ellen oo ollu just ryhtymässä ruuanlaittoon tms.

Mulla on kans ollu noita ristiselkäkipuja, ja sit just tota samaa mistä Tilli80 mainitsi eli oikeanpuoleisen pakaran kohdalta vihloo. Ehdin jo vähän ihmetellä et mistä moinen johtuu mut ehkä se kuuluu sit tähän vaiheeseen kun niin monella muullakin on ollu samoja vaivoja.

Onko täällä muuten ketään muita kellä maha ei vielä juurikaan näy? Oon jo pikkuhiljaa alkanu huolestua kun tuntuu et teillä muilla jo ihmiset alkaa huomata raskauden ja itellä menee vielä kaikista löysimmät farkutkin jalkaan... onhan mulla kyllä toi la vasta kuun lopussa joten osa teistä on pari kolme viikkoa edellä.

Fern rv 15 + 2

Moikka,
Täsmälleen sama oikean pakaran yläosan kipu. Ettei se olisi iskiasta..?
Tuo Mannan mainitsema jooga liike, jossa jalat menee yli tai pelkästään kohtisuoraan ylös, onkin tosiaan ainoita liikkeitä joita en tee ollenkaan. Teen niiden sijaan kevyempiä, enkä tosiaan käy kovin extremetunneilla. Oon muuten käynyt myös äitiysjoogassa muutaman viikon. Se on ihan mukavaa, paljon lonkkien pyöritystä, venytystä yms. Etenkin luulen että se on tosi miellytävää sitten kun maha on oikein iso.
Mitäs muuta..edelleen sairalomalla ja laiskottaa ihan kamalasti.

Terve kaikille.

Olen seurannut keskusteluja jo kuukausia :) mutta en ole kirjoittanut mitään. Tuohon Fernin kommenttiin pitää kuitenkin vastata. Mulla tulee 18 viikkoa just täyteen (la ~ 7.9., np:ssä sikiö kuitenkin lähes viikon isompi kuin tuohon verrattuna pitäisi) ja vatsaa ei kyllä vieläkään huomaa ellei asiasta tiedä - näyttää turvotukselta, sellainen sievä muoto puuttuu siitä vielä kokonaan. Farkut ahdistaa istuessa, mutta muuten voi käyttää kutakuinkin samoja vaatteita kuin aiemminkin.

Onneksi vauva liikkuu jo tosi tuntuvasti, muuten olisin varmaan hädissäni - mulla kun on ollut kaiken maailman varmuuksia siitä että pieni on menehtynyt jo monen monta kertaa.

Heippa!

En ehtinyt koko uutta ketjua lukemaan, mutta mukava että suurin osa alkaa voida jo paremmin ja liikkeitäkin tuntuu. itse tunsin ensimmäisen töytäisyn 16+4 ja eilen masukaveri hiplaili kotinsa seiniä myös päivällä:) Tuntuu kyllä sykerryttävän hyvälle!

Valitettavasti myös minä sain kuulla ystäväpariskuntamme keskenmenouutisen:( Ekassa ultrassa ei ollutkaan näkynyt mitään, ja ihan tuli oma kokemus mieleen. Tuli tosi kova hätä kun mahan päältä ei näkynytkään mitään, mutta onneksi alakautta pienokainen sitten löytyi.

En ole vielä saanut pomoani kiinni kertoakseni hänelle uutisen, katsotaan nyt, milloin saan aikaiseksi;)

Kyselisin vielä uudestaan, että mistä olette löytäneet äitiysvaatteita? Mikkelin valikoimat on tosi suppeat...

Ihana ilma! Aurinko paistaa ihan vähän mutta lämmittää jo kovasti. Toivottavasti kevät tulisi pian!

Hauskaa illanjatkoa!
Terkuin Anna. (17+2)

Heipähei!

Kaipa se oikean pakaran päällinen kipu sitten jotenki liittyy tähän raskauteen, kun en ole ainoa.

Fern kyseli mahan näkymisestä. Minä olen viime päivinä joka välissä tillistelly itteäni peilistä ja tunnustellu mahaa, että onko se kasvanu vai eikö ole. Nyt se on jo sen verran iso, että vatsaa kun vetää sisään, niin ei enää mee niin littanaksi ku ennen ja käsin tunnustelemalla on selvästi isompi ja kovempi. Ite olen sitä mieltä, että vielä ei ulkopuolisille näy mitään, jos ei mikään ihan kireä paita ole päällä, mutta tänään töissä yks työkaveri sano, että nyt näkyy vähän! Tiiä sitten häntä:)

Kaikki vaatteet menee vielä päälle kevyesti, vyötäki saa aina välillä kiristää, kun tuntuu, että farkut tippuu jalasta:D

Nyt pitää mennä syömään omppupomppu ja sen jälkeen jäätelöä:))) Ainiin! Tänään tunsin mahassa ennentuntematonta pulputusta tai semmosta jännää, olikohan ne vauvelin liikkeitä? Olin kuitenki sen jälkeen kauan aikaa suupielet korvissa töissä...:)

Tilli80, 17+0

Hassua tuo yhteinen pakarakipu, paitsi että mulla se on vasemmalla puolella. Oikealla puolella tuntuu kipua etupuolella eli nivusessa (lonkankoukistajassa), johtuu pitkälti kireydestä; teen istumatyötä.

Mun maha ei ole kovinkaan iso. Aamulla pienen pieni kumpu ja päivän aikana turpoaa kovaksi palloksi. Tosin sekin on vähän rauhoittunut, jossain vaiheessa laskin reilun 2 kiloa eroa aamu-ja iltapainon välillä! Vanhat housut menee vielä, ei ne tiukimmat kylläkään enää. Hamekeliä odotellessa...

Hitsi kun mietityttää vaan että onko siellä joku elossa kun ei oo mitään pahoinvointeja ollut kokoaikana. Voin siis liian hyvin :) Pitäis varmaan ostaa sellainen koti doppler niin saisi rauhan joka ilta. Rakenneultraankin vielä 3 viikkoa. Kai sitä jotenkin vaan romantisoi että raskaus aika on jotenkin ""tuskaa"" alusta lähtien että ei pääse helpolla kukaan...Neuvolassa ja np:ssä kaikki hyvin ja tyyppi oli virkeä, sydän äänet tosi vahvat...tätä tää naisen elämä on kun mikään ei koskaan riitä. hehe.

Voih, sorruin ostamaan hulluilta päiviltä 60-68 cm kokoisia bodyjä 3 kpl, 3.90eur kpl. Kerrankin löytyi valkoisia kivoilla koirien kuvilla, eikä joko tyttö tai poika vaatteita kukkakauluksilla tai autonkuvilla. Ihme lastenvaate rasismia, ei mitään tasa-arvon värejä saatavilla yleensä, aina on suunnattu jommalle kummalle ;)

Kassu 16+6

Ilmoittaudun mukaan oikeanpuolimmaiseen pakarakipu-kerhoon! :) Pari viikkoa sitten kipu äityi niin valtavaksi, että särki koko jalkaa enkä päässyt kunnolla käveleen :(. Aika ajoin tunnen pientä vihlontaa varsinkin kun teen nopeita liikkeitä.

Mäkin löysin hullujen päiviltä ihania Benettonin ja Mexxin vaatteita sekä Adidaksen Superstarit 3 kk ikäiselle :)

Mulla oli tota pakarakipua muutama viikko sitten, nyt ei *kopkop* oo piitkään aikaan sattunut. Eikä selkääkään särje. Ei oo mitään ongelmia! Ihan energinen olo. Ja pikku pirpiäinen siellä kovin riehuu :)

Ja esikoinen kyselee välillä että miksi äidin masussa on vauva. Ja siinä sitten selitetään :)

JEE!!! Nyt en muutamaan päivään ole karkkia syönyt, tai no, eilen pari imeskeltävää namua ;) Mutta niitä ei lasketa, koska yleensä menee ihan koko pussi namuja.

Täytyy tänään hakea serkulta suomenkielinen microsoft word, että rupeen nyt sitten kirjottamaan lopputytötä :)

Ekassa raskaudessa mulla oli tuota pakara kipua koko raskausajan. Luulen et johtui paikkojen aukeamisesta. Nyt ei vielä ole ollut mitään...

Itkuherkkyys alkoi. Johtuuko siitä et oon niin väsynyt vai mistä mut kun kuulen kaunista musiikkiakin niin rupean itkemään. Pahinta on katsoa jos joku mies telkkarissa rupeaa tunteelliseks...=)

Eipä tällä kertaa ollutkaan mitään muuta.

Snoopy 15+4

Hulluilla Päivillä tuli eilen käytyä pikaisesti, mutten sit kuitenkaan ostanut sitä Kanebo 38-tuplapakkausta kun mietin josko menee toinen vanhaksi ennen kuin ehtii käyttää. No, työkaverini oli ostanut tuplapaketin ja lupasi myydä mulle toisen! Pyyhkeitä ja kirja tuli hankittua. Vauvanvaatteita en edes nähnyt enkä niitä vielä oikein osaa ostaakaan. Niin niin, ostettiinhan ne vaunutkin jo eli miksei sitä nyt jotain pientä jo voisi hankkia! Vinkiksi muuten pääkaupunkiseutulaisille Hullujen Päivien suhteen: suosittelen menemään Jumbon Stockalle, missä oli eilen klo 17.30 erittäin siedettävä ruuhka eikä paniikki iskenyt ja parkkitilaakin löytyi helposti.

Fern mietti vatsan kasvua ja näkymistä. Se on aivan yksilöllistä eikä ollenkaan epänormaalia jos vielä noilla viikoilla menevät normaalit vaatteet, varsinkin kun on kyseessä ensimmäinen lapsi. Minä :) taisi kertoa, että esikoisen kanssa näkyi maha vasta n. viikon 25 tienoilla. Minullekin on tultu sanomaan, että eihän sulla ole vielä paljon mitään mahaa vaikka ihan selkeä kumpu jo näkyy ja toista tässä odotetaan (väliä edelliseen tosin tulee reilu 16 vuotta). Eräs työkaverini synnytti tammikuussa n. 3300 g painoisen esikoisensa ja hänen vatsansa oli todella sievä ja pieni loppuun saakka. Hän on pitkä ja todella laiha (ehkä max 53 kg) eli yleensä ruumiinrakennekin jo on sellainen ettei vatsasta koskaan tule isoa. Hoikkuus ei tietenkään ole tae mahan koolle, mutta veikkaisin ettei sun Fern tartte huolehtia ollenkaan!

Taitaa tänään olla minullakin se virallinen päivä, jolloin tunsin ihan erilaista liikettä vatsassa eli ihan kuin pieni käsi olisi huitaissut kohdunseinämää! Jännä tunne eikä ollenkaan sellaista muljahtelua mitä nyt on parisen viikkoa ollut. Erkki siellä tais vilkutella! :)

ja ruumiinrakenne tosiaan vaikuttaa todella paljon mahan kokoon. Mulla on leveä lantio, joten mullakaan ekassa raskaudessa ei tullut isoa mahaa. Pieni ja sievä. Arpia tuli lantiolle muutama ja sisäreisiin. Kun on leveä lantio, niin vauva mahtuu paremmin olemaan siinä ""sisässä"" kuin että maha pomppaa ulospäin :) Jos nyt joku edes tajus mitä yritin selittää :)

Heipskukkuu!

No niin, tuli sitten roudattua 1½ päivää niitä saksattaria ympäri loskaista Helsinkiä. Eipä olisi voinut sää olla huonompi! No tänään he vuokrasivat auton ja suunnistivat Turkuun, onneksi oli vähän paremmat kelit ajella. Mukavia tytöt olivat, tosin välillä aika hiljaisia. Mutta mahtavaa oli kyllä tavata 15 vuoden jälkeen! Näen heidät vielä maanantaina, kun he palaavat Itä-Suomen rundilta.

Oma masu kasvaa ja paukkuu. Nyt alkaa siis navan alapuolinen osa olla selkeästi suurempi kuin navan yläpuolella oleva ""pieni makkara"". Ja näyttää siltä, että mun napa pullahtaa ulos aika pian. Jo nyt navan pohja on selvästi näkyvissä. Liikkeet ovat jo välillä tosi ""teräviä"", selviä potkuja. Tyyppi tuntuu tanssivan ripaskaa aina lounaan jälkeen. Sen sijaan se on aika aamu-uninen, kun silloin ei tunnu mitään.

Joko minä ilmoitin liittyväni oikeanpuolisen pakaran kipeytymisjoukkoihin? Juuri tänään se ei ole ollut kipeä, mutta aika usein, ja nimenomaan ehkä tästä istumatyöstä johtuen.

Mäkin olen menossa hullujen päiville joka päivä! Eilen käytiin näitten Saksan tyttöjen kanssa, tänään menen töitten jälkeen, samoin huomenna ennen kuin lähdemme sinne Tallinnan-laivalle. Ja tokihan Tallinnankin Stockalla on hullujen päivät. Tsekkasin nettisivuilta vironkielisen katalogin ja samaa tavaraa tuntuu olevan myynnissä, ehkä euron, pari, halvemmalla. Viron katalogissa oli Lancomen Definicils-ripsiväripaketti (ripsari, silmämeikinpoistoaine ja jokin muu) aika edullisesti. Sen haluaisin jos niitä on vielä jäljellä. Ja ehkä niitä vauvan bodeja...

No eipä muuta tällä erää!

Kiitti kaikille noista mahankasvamiskommenteista, yritän olla huolehtimatta liikoja. Sitä on vaan niin herkässä mielentilassa et pystyy hermostumaan ihan mistä tahansa, niinkun varmasti tiiätte :)

Ootteko muuten huomannu et täällä on jo joulukuisillekin oma ketju? Hitsi että menee aika nopeesti. Puolen vuoden päästä me ollaan jo tuolla vauvanhoitopuolella kirjottelemassa!

Juu tämä aika kyllä kiitää nopeasti, mutta hyvä niin!
Tänään tuli postissa kutsu neuvolan järjestämään vanhempainkouluun :) Ens vklla olisi jo eka tapaaminen. Onkohan teillä muilla päin vastaavia vanhempainkouluja?
Täällä olis 6 tapaamista ennen lapsen syntymää ja 8 tapaamista lapsen syntymän jälkeen. Joka kerralle on jokin teema esim. raskaana oleminen, imetys, synnytys, vanhemmuus, rentoutus jne.. ja saa ite myös ehdottaa mieltä askarruttavia asioita. Ihan kiva nähdä vähän muitakin samoihin aikoihin odottavia. ja saa tuon miehenkin mukaan kun sanoo että siellä on muitakin isejä!
Mutta nyt lähden sohvalle parantelemaan tätä kaameeta lunssaa!

Meille tuli kutsu perhevalmennukseen, niitä on kolme kertaa. Ekalla kerralla on raskaudesta, tokalla synnytyksestä ja kolmannella lapsen hoidosta. Sitten ton lisäksi tuli vielä kutsu kolmeen ""jumppa"" keskusteluun. Sen pitää joku fysioterapeutti joka kertoo miten keho muuttuu raskauden aikana, synnytyksestä ym. Nämä kaikki alkavat vasta toukokuussa.
Mua siis jännittää aivan hulluna ensi viikon rakenneultra.

Hanne sanoi, että häntä jännittää rakenneultra. Et ole ainoa!! Mutta minua se myös pelottaa. Tuntuu etten uskalla mennä sinne, pelkään aivan kamalasti mitä sieltä löytyy... meillä ultraan nyt tasan 3 viikkoa aikaa.

Täällä alkaa olla pahaolo pikkuhiljaa voitettuna ja elämä alkaa pikkuhiljaa taas hymyillä ja maistua. Mutta tietyt pelot ne ei lähde ikinä... aina jotain kammotuksia miettii, siksi en ole jotenkin tännekään saanut mitään kirjoitettua. Mahakin on pikkuhiljaa vähän pyöristynyt, liikkeitä kovasti odottelen.

Minua hymyilyttää nämä Hullut Päivät, olen varmaan jotenkin eriskummallinen ihminen, mutta meikäläinen kiertää ne kaukaa. Inhoan shoppailla, kun ihmisiä on aivan ""hulluna"" ympärillä.