Noin se menee monessa kunnassa. Kaikki yli 25v joutuu kertaalleen rasituksessa käymään. Jos riski radiin nähdään suurena, niin joutuu käymään kaksi kertaa. Mulla riski nähdään suurena painon, sukurasitteen ja pariin kertaan todettujen pco-tyyppisten ovarioiden vuoksi. Mutta mulla ei ole pco-syndroomaa, selkeä syy löytyy mikä juontaa hormonaalisesta ehkäisystä mulla, että on kahteen kertaan vuotohäiriöiden yhteydessä todettu monirakkulaiset ovariot. Kummallakin kertaa hoidettu niitä puolen vuoden Terolut-kuurilla ja on korjaantunut. Sittemmin kun ollaan menty ilman hormonaalista ehkäisyä, samaa ei ole päässyt käymään enää. Ja viime keväänä kävin gynellä joka ultras myös ja todettiin, että ovariot ja kaikki ovat niinku pitääkin.
Lisäksi mulla ei koskaan ole ollut radia ja oon synnyttänyt lapseni viikkoihin nähden ennemminkin normaalia pienempinä kuin isoina. Esikoinen syntyi rv 41+4 ja painoi 3600g. Kuopus syntyi rv 42+0 ja painoi 3200g. Siksi vähän ärsyttää, että täytyy aina se kaksi kertaa siinä käydä. Mutta itsekin terveydenhoitajana tiedän, että ohjeet on ohjeet, ja niillä mennään. Sen pco:n voisivat kyllä tiedoistani poistaa, koska se on suurin syy miksi joudun läymään rasituksessa x2.
Lisäksi mulla ei koskaan ole ollut radia ja oon synnyttänyt lapseni viikkoihin nähden ennemminkin normaalia pienempinä kuin isoina. Esikoinen syntyi rv 41+4 ja painoi 3600g. Kuopus syntyi rv 42+0 ja painoi 3200g. Siksi vähän ärsyttää, että täytyy aina se kaksi kertaa siinä käydä. Mutta itsekin terveydenhoitajana tiedän, että ohjeet on ohjeet, ja niillä mennään. Sen pco:n voisivat kyllä tiedoistani poistaa, koska se on suurin syy miksi joudun läymään rasituksessa x2.