Mie olen lukenut joka ilta, mutta en ole kirjoitellut omaa saamattomuuttani. Luen palstaa puhelimella enkä ole saanut aikaiseksi muuttaa salasanaa niin, että muistaisin sen sitten seuraavan kerran
En näemmä voi olla pitkään kirjautuneena kun heitetään ulos.
No mutta, mukava on ollut lukea teidän kaikkien kuulumisia
Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille mukana-odottajille
Neuvolakäynneistä on ollut keskustelua. Meillä käynnit ovat vähentyneet paljon aiemmista raskauksistani. En kysynyt, että onko saamani perusrunko kaikille odottajille sama vai vain uudelleensynnyttäjille. Meillä 1. käynti on 8.-10. viikolla, itse kävin 8+2, nt 11.-12.(itse 11+2), lääkäri (itse 13+1) ja terveydenhoitaja (tulee olemaan 17+3) 13.-18. ja rakenneultra 21.-22. viikolla. Tämän jälkeen noin kerran neljässä viikossa th ja kuukausi ennen laskettua lääkäri.
Painonnousu pysyy toivottavasti aisoissa. Olen hieman ylipainoinen, en tietenkään laihduta nyt, mutta täytyy katsoa tarkemmin mitä syö. Vielä ei ole paino noussut, eikä kyllä laskenutkaan, yhtään. Aiemmista kolmesta raskaudesta ylimääräiset lähtivät helposti, neljännen raskauden kilot eivät sitten lähteneet ollenkaan
Ei edes vauvan paino jäänyt laitokselle. Tuosta viimeisestä on aikaa 7 vuotta ja samoissa lukemissa edelleen. Kai sitä kasvoi sitten aikuiseksi
Äitiyslaatikon saatan ottaa, jos vain saisin sen vuoden 2016 laatikon (tosin epätodennäköistä). Emme välttämättä sitä tarvitse, sillä olen säästänyt edellisten vaatteita, koska haaveissa oli "ehkä vielä yksi sitten myöhemmin". Käytännössä katsoen kaikki tarvittava on jo olemassa. Toki kirpparilta on välillä ihan pakko ostaa jos jotain suloista ja edullista löytyy, kuten valkoinen pehmoinen pörröhaalari kokoa 56 cm
Haluan käyttää samoja vaunujen kuin aiemmillakin. Onneksi ovat suhtellisen hyvässä kunnossa, renkaiden laakerit ovat kuluneet joten ne vaihdetaan, mutta kova vaunukoppa on uuden veroinen, kuomun väri jonkin verran haalistunut. Muistan kun esikoista odottaessa mentiin katselemaan vaunuja, minä opiskelija ja mies pienipalkkainen. Oltiin liki järkyttyneitä vankkureiden hinnoista
600 eurosta ylöspäin ja tämä oli siis 14 vuotta sitten. Päädyimme ostamaan Emmaljungat, edellisen vuoden väreissä. Maksoivathan nekin liki 600e, mutta ovat ne kestäneetkin. Vuodesta 2002 tähän päivään kuljettaneet yhteensä 4 lasta ja nyt viidettä varten täyshuolto
Mitä olette mieltä uskomuksesta, että vauvan sykkeestä voi päätellä sukupuolen? Eli yli 140 sykkeet merkkaisivat tyttöä ja alle sen poikaa. Meillä on 3 poikaa ja yksi tyttö, ja heidän odotusajan korteissa lukemat täsmäävät melkein joka kerralla. Nyt on kerran neuvolassa katsottu sykkeet ja olivat 155
Kotona dopplerillakin on välillä ollut reilusti yli 140 lukemia.
Meille on ihan sama kumpaa sukupuolta vauva on. Jonkin verran on ollut tyttöolo. Havahduin kerran kun selasin kirpparipalstaa jossa oli poikavauvan vaatteita ajatukseen, että ei noita voi ostaa kun tää on tyttö. Ja siis mitään varmennusta sukupuolesta ei ole saatu. Työpaikalla on viimeiset seitsemän syntynyttä ollut tyttöjä, olisikohan vesijohtovedessä jotain
Eilen poksahti 15+0
Oma olo on melkoisen normaali. Välillä väsyttää. Onneksi edelliset 4 viikkoa olin kesälomalla, niin sain nukkua aina kun siltä tuntui. Viime viikolla aloitin taas työt ja kyllä seisominen käy jalkoihin. Joudun työssäni seisomaan ja kävelemään paljon. Meillä on turvakengät käytössä ja yritän nyt selvittää, onko mahdollista vaihdella kenkiä päivän mittaan, vaikuttaako "väärät kengät" esim vahinkojen korvattavuuteen?
Rinnat ovat edelleen hellät, vatsa kasvaa ja saatan olla ehkä hivenen kiukkuisempi
Muuten ei sen kummempia oireita ole ollut, samanlaisia ovat olleet edelliset raskaudet. Sanoin neljännen lapsen jälkeen miehelleni että olen löytänyt asian jossa olen hyvä, raskaana oleminen. Kehoitti etsimään jotain muuta
Anismo 15+1 (hirmu hitaasti tuntuu aika menevän....)