*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

mulla todettiin juuri samana päivänä kun sain plussan niin pissatulehdus sain lääkkeet. no tulin kotiin ja tein raskaustestin ja pam olikin plussa.. no sitte soitin uutta lääkekuuria kun ensimmäistä ei saanu raskaana olevat syödä.. olin jo yhden kerinny ottaan mutta ei se kuulemma mitään
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marza1970:
lissuli-81 peukut pystyssä sulle, toivotaan ettei mitään vakavaa enkä kyllä usko että onkaan. ihan takuulla tuut kertoon että siellä se pikkanen heilui =o) nimittäin kun sulla ei oo kipuja niin en jaksa uskoa pahinta.
No nii-i :D Käytiin päivystävällä. Ja KAIKKI OLI HYVIN!!! Ultrassa näkyi semmoinen tumma isompi möykky ja keskellä sitä valkoinen nuppineulanpään kokoinen möykky, jonka sydänäänet kuului varmaan käytävälle asti :)
Sanoi että pitää ottaa rennosti ja katsoa viikonlopun yli ja sen jälkeen voi alkaa vasta ratsastamaan. Sillä itselläänkin on hevonen ja oltu samoissa kisoissa. Kyllä olo on nyt huojentunut, siis todella. Nyt ekaa kertaa huomas oikeen kunnolla miten mieskin oli iloinen, lauleskeli kotiin päästyämme että meille tulee vauva :) Että semmonen on Pertti Annelli, säikyttelee vanhempiaan tuollai...
Laskettu aika todennäköisesti siirtyy edemmäs, mut sen varmistaa se myöhempi ultra. Nyt arvioi viikkoja olevan 6+joitain, eli todennäköisesti on viikon nuorempi kun omien laskujen mukaan.

Mä olin ihan varma, että se on mennyt kesken, kun eilen siellä kivassa ilmassa pellolla tuli riekuttua noiden eläinten kanssa ja mä sit vähän kaaduin sinne hankeen... ei siinä mitään sattunut, enkä mä sillon ajatellu että siitä mitään tulisikaan, mut kun illalla tuli verta niin mä pelästyin ihan kauheesti ja olin varma et nyt meni kesken. En ees uskaltanut miehelle kertoa (en vieläkään) siitä kaatumisesta.


lisätään vielä..
Kiitos kaikille, jotka oli täällä taas tukena ja turvana!!
 
Hieno juttu että lissuli-81 oli kaikki kunnossa!

Mie en vieläkään saanut aikaseksi sitä ultraa varata, jos huomenna sais soitettua sinne, niin vois alkaa jotain odottamaan =) Ja neuvola pitäis kans varailla, mut ei täs vielä mitään kiirettä ole :)
 
Iltoja!
Enpäs ookkaan näköjään taas muutamaan päivään kirjotellu... Lukenut oon kyllä ahkerasti :D

Onnea tasapuolisesti kaikille uusille plussasta ja ultrassa kävijöille hyvistä uutisista! :heart:

Nii ja jaksamista pahoinvoinnista kärsiville. Ittelllä on kanssa pahaolo ihan koko ajan kaverina... Muutamaan päivään en oo nyt oksentanu mutta pala on kurkulla koko ajan. Mua kanssa yöllä heikottaa tosi kovasti... Eikä asiaa auta yhtään se, että esikoinen kömpii aina joskus aamuyöllä viereen nukkumaan... Sitten on pakko mennä pissalle ja taas pyörryttää niin ettei pystyssä meinaa pysyä. Viime raskauden aikana mulla oli tosi matalat verenpaineet jatkuvasti ja se pyörrytti. Silloin söinkin ihan luvan kanssa salmiakkia...

Tänään varasin ajan np-ultraankin ja se on vasta 26.3... Äh sinne on melkein kuukausi vielä... No ens viikolla eka neuvola.

Suhteista oli ollu puhetta... Meille tuli miehen kanssa tammikuussa täyteen seurustelua 11 vuotta josta 4 vuotta kihloissa. Naimisiin meillä ei kummallakaan ole kiire. Me ollaan jo hiekkalaatikolla leikitty yhdessä ja kasvettu ystävinä kunnes rakastuttiin :heart:

Äitiysvaatteista... Mulla on kaapissa muutamat lindexin mamma farkut jotka on tosi hyviä! Siis tykkään noista under-the-belly - farkuista varsinkin näin alussa. Lopussa niitä ei voi kyllä enää pitää... Loppuajalle on hm:n parit lökärit ja muutamat vahän siistimmät kangashousut. Niin ja suosittettelen kaikille lämpimästi masutuubia!! On kyllä tosi kätevä keksintö! Omilla paidoilla pärjää oikeestaa koko raskauden tuubin kanssa!

Meillä on kesällä tiedossa yhet hyvien ystävien häät ja nyt jo stressaan, että mitä sinne pukee päälle... :ashamed:

No nyt yritän kömpiä miehen kanssa saunaan :wave:

Emppu & papunen 8+3
 
Kärppä: Mun kaveri kävi ultrassa joskus kun oli viikkoja ehkä just se kuusi ja siellä näkyi samanlainen möykky kun mulla ja kuului :heart:äänet, eli kyllä varmaan sullakin jo kuuluu. Kyllä kannattaa mennä. Soitat vaikka päivystykseen niin kuin minäkin tein, niin saa ainakin kuulla totuuden. Vai olikos sulla, että jouduit menee kauemmas ultraan jos menet... ei millään muista?
Tuolla meidän terveysasemalla nuo ihmiset on olleet tosi ystävällisiä ja kivasti mukana, että eivät vähättele mitään.

Tuosta mun vuodosta ei osannut sanoa mitään. Sanoi että harvoin löytyy syytä, mutta kun syy löytyy se on usein km. Mutta näki että mun kohdunsuu oli vähän tulehtunut, josko sitten vuoto tullut sieltä, mutta kohdussa vuotoa ei näkynyt. Huh!!

Ootte kyl ihania ihmisiä kaikki :)
 
Ok, kiitoksia vastauksista. Taidan huomenna alkaa selvitellä, mihin pääsis ultraan. Mulla on tullu niin vähän tuota vuotoa ja sekin ruskeana, et päivystykseen ne ei mua ota. Eli yksityiselle... Mut ei se mitään. Oltais menty joka tapauksessa. ...ja nyt siis onneksi tuo vuotokin näyttäis tajunneen, ettei sitä kaivata, ja taitaa olla pakannut laukkunsa.. :xmas:

Mut juuh, huomenna selvittelen tuota ultraa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ...ja mua itseäni tässä tilanteessa aina lohduttaa kuulla, että muillakin "vuotelijoilla" taustalla on joku muu selitys kuin keskenmeno... :snotty: Vaikka mulla on jo kaks terkkaa sanonut, että tämä mun vuotelu ei kuulosta km:lta, mut kun ei se pää tahdo uskoa.. :xmas:

Mut kyl se tästä. B)
 
Ihanaa Lissuli että kaikki on kunnossa :hug:

Hassua miten sitä täällä oikeasti jännittää toisen puolesta...

Voi vitsit, osaako kukaan auttaa tässä mun masisongelmassa..? Mikä ihme tässä on että koko tää alkuraskaus on ollut jotenkin niin masentavaa aikaa... Mä olen aika kiukkunen koko ajan enkä nyt ainakaan mitenkään hyväntuulinen ole ollut. Hetkittäisiä mielenhäiriöitä tai vastaavia olen kokenut tytön kanssa temmeltäessä... Olis kiva keskittyä iloisiin asioihin ja siihen että meille tulee toinen lapsi, mut mä vaan masistelen...

huomenna alkaa jo kymmenes viikko!

KatPat ja Tahvo 8 +6
 
Kun joku kyseli työnimistä aiemmin, piti mennä heti mieheltä kysäisemään että miksikäs meidän vauvaa kutsutaan ennen nimiäisiä.. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä; vaihtoehtoina Väinö Klementti tai H*mo Petteri :LOL: Nojoo, jos kukaan on katsonut animaatiota Pasila niin vitsi ehkä aukenee :D Ei sitten kuitenkaan valittu tuota jälkimmäistä :p

Väinö Klementti rv8+2
 
Iltaa kaikille.
Onnittelut kaikille tasapuolisesti :hug: :flower:
sikiön sykkeestä mulla oli esikoisesta eka ultra viikolla 6+5 ja siellä pikkunen sydön pompotti hurjasti :heart: että kyllä se aika aikasin näkyy.
äitiysvaatteista mulla on esikon jäljiltä tollanen vähänkäytetty farkkuhaalari hm:ltä ostettu ja ainakin viimeks tykkäsin ihan sikana kun ei puristanu mikään mistään.Erotiikantappajahan se on mutta käytännöllisyys ennen kaikkea :D
pissanäytteet Mä meen huomenna labraan antaa pissatulehdusnäyteen kun neuvolassa arvelivat että vois olla kun näistä oireista kerroin.Viime raskaudessa mulla oli lähes poikkeuksetta koko raskauden ajan vuorotellen pissatulehdus ja hiiva :kieh: Toivottavasti ei nyt käy samanlailla.Tosi rasittavaa.

(.) Mä meinasin tänään pyörtyä ja oksentaa bussiin :x Jotenkin keikutti ja yökötti niin paljon.Mulla ei tota huimausta ole kauheesti ollut vielä mutta nyt näyttää astuvan mukaan kuvaan :/ Viime yönä ei ollu läheskään niin paha olla kuin toissayönä.Toivottavasti ei jatkosssakaan meinaan on niin pirun rasittavaa saada uudestaan unta kun laatta on kurkussa.Tosin täällä näyttää muilla olevan monin verroin kamalampaa että minä pidän vielä matalaa profiilia :saint:
Nyt menen syömään miehen tuomaa parmesaanikanahampurilaista :p
-Laura ja MiniPannari 9+3-
 
iltasia kaikille!

ensiksi lämpöiset teretulotoivotukset uusille odottajille - kovasti Onnea plussista :heart:

ja lissulille isot rutistukset kun pikkuinen voi ja jaksaa masussa hyvin :heart: Ihanaaa!! Täälläkin säikähettiin jo kovasti kun luin ketjua eteenpäin ja sun kirjoituksia, huih, uskon kyllä että mietteet oli aika kurjia - mutta onneksi siis kaikki hyvin!! :hug:

kärppänä heinälatoon - tosi mukavaa kuulla että myös sulla tuhruttelut jäämässä pois ja mieli kirkkaampi :heart: se on kyllä niin totta, että kun lukee onnistuneita juttuja vuodoista huolimatta niin helpottaa varmasti monen samasta murehtivan oloa! munkin lapsuudenystävällä on parin viikon päästä la (yrittivät pikkuista yli neljä vuotta kunnes sai alkunsa luomukierrosta) ja hänellä oli kans ihan kirkasta vuotoa just ihan alkuviikkoina, kävivät tuolloin sitten varhaisultrassa ja siellä todettiin kaiken olevan mallikkaasti ja kaikki onkin mennyt heillä sen jälkeen tosi hienosti :heart:

ihaa81 - onnea hienosta ja onnistuneesta ultrailusta!! :heart:

masusta ja äitiysvaatteista - mulla ei tietty vielä näy ulospäin mitään kun ollaan vasta 5+0 mutta varmasti aikaisin alkaa kyllä näkymään kun olen tosi hoikkanen ihan luonnostaan! saan syyä vaikka hevosen ja maata viikon sohvalla niin korkeintaan vaan laihun :LOL: eli aina jos mulla maha turvoksissa ni näkyy yleensä kilsan päähän :D oon ihaillu jo ennen plussaa mammavaatteita h&m:lla ja lindexissä, sieltä varmasti haen sitten masun kasvaessa jotakin, tai sen jälkeen kun eka ultra on ohi, en jotenkin vain vielä uskalla mitään vauvajuttuja ostaa.. mutta ultran jälkeenhän on vielä monta kuukautta siihen aikaa :D

katiapatia - raskaushan saattaa tehä kropalle ja mielelle monenlaisia oloja - toivottavasti sinullakin mieli alkaa piristymään kunhan keho tottuu ja sopeutuu uuteen tilanteeseen - ja myös sinä itse :heart: kovasti voima-ajatuksia ja hyvää mieltä!!

emppu - meilläkin on kuukauen päästä ystäväpariskunnan tuparit ja mietin jo kans kovasti että viittinkö lähteä kattomaan muitten ryypiskelyä ja juhlintaa, mutta aattelin että jospas sitä vaiks alkuillaks menis kun muillakin vielä selvät jutut.. :D

voimia kaikille kovan yökötyksen, pahoinvoinnin ja pyörrytyksen kanssa eläjille!! toivottavasti menisi pian ohi tai ainakin lievemmäksi! :hug:

täällä olot aikaste hyvät, rintoja aristaa edelleen ja masussa pitkin päivää ja yötä menkkajomotusta, pahoinvointi onneksi edelleen lievää ja siedettävää. tässä keittelin just iltapuuron (mitä yleensä harvoin teen) kun alkoi olo vähän aaltoilemaan kuvotuksen puolelle, helpotti kyllä!

~katja ja pikkuinen 5+0~
 
Marza ja Matonna mä kärsin kanssa noista veemäisistä selkä kivuista. Yöllä heräsin vaikka kuinka monta kertaa kun mikään asento ei ollut hyvä ja se tuntui mahankin puolella. Välillä sitä on usein ja välillä voi olla päiväkin välissä eikä mitään.

Me ollaan oltu yhdessä vappuna 8 vuotta. Viiden kuukauden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen ja 1,5 v jälkeen kihlauduttiin. Alussa oli "nopeeta" toimintaa, mutta nyt on vauhti hidastunut ;) Häitä en oo suunnitellut, koska en ole oikein koskaan niistä välittänyt/innostunut. Näin on hyvä olla. Voihan se muuttua sitten kun on lapsia. Mies haluaa joskus naimisiin, mutta mennään sitten kun mä saan sen kärpäsen kun ei oo mikään kiire minnekään.

Ihania uutisia Lissuli :heart: :heart:

meela & K. Pennonen 5+3
 
Nanna81: Ihan hyvä se noin on, niinkuin olet etusivulle laittanut. Meillä tosiaan on aika tasaisen tarkkaan kaksi vuotta kaikkien lasten ikäero, muutaman kuukauden heitolla. Vauvakuume on siis iskenyt aina aika lailla samaan aikaan, kevättalven auringon alkaessa loistaa =) Tällä kertaa ikäeroksi sitten tuleekin melkein kolme vuotta, jos kaikki menee hyvin. Jännää nähdä, onko kolmen vuoden ikäero kovasti erilainen kuin kahden vuoden.

Meillä oli viime kuussa 10-vuotishääpäivä, mentiin aikoinaan naimisiin yhtäaikaa kakkosen ristiäisten kanssa. Yhdessä asuttiin varmaan nelisen vuotta ennen häitä ja suunnilleen yhtä kauan oltiin kihloissa.

Äitiysvaatteista: Vielä en ole kaivanut esiin, minulla on muutamat tavalliset kuminauhavyötärölliset housut, jotka mahtuvat vielä hyvin, mutta pian niiden aika varmaan tulee. Minulla on ollut esikoisen odotusajalta lähtien sellainen farkkuhaalari, ja voitte uskoa, että olen ehtinyt jo seitsemässä raskaudessa kyllästyä siihen :D Muistaakseni kolmessa viimeisimmässä raskaudessa minulla on myös ollut parit kaverilta saamani äitiyshousut, jotka ovat olleet tervetullutta vaihtelua farkkuhaalarille.

Hienoa Lissuli että kaikki oli hyvin :hug:

kuusikon äiti & pikkuinen 8+2
 
Lissuli : Onnea hyvistä uutisista ja ultra näkymistä :heart: !!

Tänään tuli ihan kunnon muistutus, että raskaana ollaan! Avasin jääkaapin oven kun aloin aamupalaa valmistamaan ja sieltä hyökkäs vastaan eilisen pitsan valkosipulin haju... Ikinä ei oo varmaan niin nopeesti sujunu matka jääkaapilta pöntölle :LOL: .

Kärppä: Meillähän ei tosiaan ultrassa näkyny vielä 5+6 muuta kuin ruskuaispussi, mutta sitte 7+2 oli jo kaikki kunnossa ja sydän läpätti. Eli varmaan kannattaa muutama päivä odotella ainaki.

Nanna & Nuppu 9+1
 
Tove-81
Lissuli-81 huh! Onneksi kaikki on hyvin!

Omaan napaan mennäkseni, edelleen odottelen "oireita". Välillä vatsa kupruaa, ilmavaivoja ja tosi helposti menee pinna...Hyvin vähän pistelyä alaselässä.

Nyt vasta siis rv 5 :)
 
Lissuli-81 onneksi vauvalla (ja myös sinulla) on nyt kaikki hyvin!! :hug:
Tiedän todella tunteen ku pitää mennä tarkistuttamaan ja ite on valmistautunu siihen ettei siellä ookkaan mitään.. :| mutta,sitte se ilo on suurempi vielä :)
Tänään on eka neuvola klo13 ja sen jälkeen lähetään ajelemaan kotikonnuille viikonlopun viettoon,pitää käydä illalla kirjottamassa neuvola kuulumisia jos ehin istua koneella hetkisenkään. :)
 
Lissuli: hienoa että kaikki on kunnossa!

Katiapatia: Nuo mieliala hommat kuuluu ihan asiaan. Minä olen kanssa huomannut että mieliala saattaa muuttua ihan sekunninsadasosassa. Ja ilman syytä vielä. Kyllä ihan kunnon masennuskin on mahdollista odotusaikana niinkuin synnytyksen jälkeenkin. Kannattaa neuvolassa vaikka puhua noista jos vaivaa mieltä kovasti. Eihän se ole mukavaa jos odotuksen ihanuus mene synkistellessä ohi ja ei jaksa mutenkaan nauttia kaikesta mitä ympärillä tapahtuu. Ja tietenkin täällähän on meillä kaikilla mahdollisuus purkaa itseään jos siltä tuntuu. En minä leimannut sinua katiapatia tässä masentuneeksi, en tietenkään. Muuten vain jäi mieleen tuo asia . Tsemppiä kuitenkin että mieli piristyisi!

Kuusikon äidillä on kyllä ihana katras pieniä ja vähän isompia lapsosia! Nuo ikäerot pisti heti silmään kun luin sinun ekan viestin. Ihanasti on kyllä sattunutkin. Teillä ei ilmeisesti ole kauaa tarvinnut aina yrittää lasta alulle kun ei ole ikäerot venyneet :)

Täällä väsymys näyttäytyi taas ikävästi. Hävettää ihan sanoa, mutta aamulla pojan kanssa herääminen oli ihan kauhean vaikeaa. Nukahtelinkin varmaan kymmenen kertaa ennenkun sain itseä niskasta kiinni. Kauhea kun omaatuntoa kolkuttaa, että tuo pikkuinen on täällä yksin aamulla touhunnut ja äiti on nuokkunut. Onneksi ei sattunut mitään kun näkyi poika leikkineen autoilla sillä välin meidän makuuhuoneessa. Toivon todela että alkaisi olo piristyä.

Semmoinen vielä että, onko kenelläkään tietoa saako raskaana tehdä kaikkia noita remontti hommia? Ystävämme muuttavat omaan asuntoon nyt ja ovat pyytäneet meitä maalaamaan yms. Heille itselleenkin on tulossa vauva niin mietin että jätetäänkö me tytöt sitten hommat tekemättä maalaamisen osalta.

Onkos kaikki menossa np ultraan? Itse pähkäilen sitä... edellisessä raskaudessa en käynyt. ihan sen ultran takia voisin toki mennä, mutta mutta.... Mieskin on vähän sitä mieltä että emme tee sillä tiedolla mitään jos vaikka olisikin kehitysvammainen. Tai sekin että eihän se koe ole edes täysin luotettava niin ei sitä turhaa ressiä haluta jos löytyy turvotusta ja siten ei olisikaan varmaa onko mitään.

Juu oli minulla jotain muutakin jota en nyt yllättäen muista. Jotenkin tuntuu että on nuo aivosolut jäänyt johonkin narikkaan tässä raskautuessa. Muutenkin minusta on tullut kömpelömpi, äskenkin pudotin kahvikupin.

Matonna + kuplis rv 7
 
Hienoa Lissuli että kaikki on kunnossa pikkuisella :)

Matonna: Mä aion siihen ultraan mennä, mutta en halua niskaturvotus mittauksia, enkä verikokeita. Kun ne tulokset ei kuitenkaan vaikuttaisi mitenkään tämän raskauden jatkamiseen, muuten kuin lisäämällä stressiä, jos sieltä jotain ilmenisi. Enkä edes olisi valmis menemään tarkempiin tutkimuksiin.

Jotenkin tuntuu, että tähän pahaan oloon, närästykseen ja väsymykseen on jo niin tottunut, ettei se enää tunnu niin ylivoimaisen kamalalta :D Toivottavasti kuitenkin pian alkaisi helpottamaan. En muista että olisin edes esikoista odottaessani olleeni näin vaivainen ja raihnainen :LOL: On miehellä kestämistä, kun joka päivä on joku vaiva ylitse muiden ja joutuu kuunnella mun valitustani :saint:
 
Tove-81 Miulla kans samanlaisia oireita kun sulle, mut itsekkin odottelen jotain vähän enemmän.

Varasin tänään sen varhaisultran, se on sitten 18.3, tuntuu niin pitkältä ajalta, ei millään jaksais odottaa. En kyllä yhtää muistanut hintaa kysellä, paljonkohan se suunnillee vois olla??
 
Aamulla oli sitten eka neuvola ja kylläpä siellä melkein se 2h vierähti! :eek: Täti leperteli tytön kanssa ja sitten juteltiin muutenkin aika paljon, tietoja täytellessä kun tuli ilmi joittenkin kysymysten osalta että ollaan uusioperhe. Hirmu mukava täti oli eikä jäänyt edes suu auki tilanteesta, kuten olin vähän etukäteen pelännyt, ei edes silloin kun mies sanoi että hänen lapsensa on sen 7kk vanha :D Seuraava lääkärineuvola onkin sitten 1.3.

Kamala kun mä olen turvonnut, vielä kuukausi sitten vaaka näytti 59 ja tänään neuvolassa 64 |O Tosin nyt olen parina päivänä syönyt aika paljon, tai pikemminkin tavallisesti kun pahoinvointi on hellittänyt ja kaikki syöty on näköjään jämähtänyt vaa´an lukemiin :xmas: Noh, uskoisin kuitenkin ettei paino nouse lopulta sen enempää kuin viime raskaudessakaan, kun ruokavalio kuitenkin on kunnossa.
 
Juup... Vuoto on nyt lisääntynyt, eli joudun ihan pikkuhousunsuojaa pitämään kun tihuttaa vähän kokoajan. Eilen tuli vain vessassa käynnin yhteydessä. Neuvolasta sanoivat taas että heti vaan päivystykseen, jos tuostakin lisääntyy. Lekuri eilen sanoi kohdunsuun olevan ärtynyt ja neuvolan täti sanoi, että se ultrakin on voinut ärsyttää lisää että josko se vuoto siksi olisi nyt lisääntynyt. En saa nyt ponnistella yhtään eikä saada sekstailla miehen kanssa (no ei jotenkaan käynyt mielessäkään..) Eli ottaa rauhassa, mutta ei tarvitse jäädä kuulemma sohvanpohjalle.
Meidän pitäis lähteä mummolareissulle viikoloppuna la-ti... En ole mummolassa käynyt neljään vuoteen, mutta saas nähdä pääseekö nytkään. Neuvolassa kehoittivat miettiä asiaa, jos vuodot jatkuu. Kyselin vielä kerran km:n oireet. Eli vuota sitten tulee kuukautisten verran ja kirkkaana verenä. Kipuja voi olla enemmän kun normaalisti, mutta ei välttämättä. Sanoivat myös, että itse en asialle voi mitään tehdä, jos tulee km niin tulee.
Tekis hirveesti mieli soittaa äidille ja kertoa, mutta ei viitsi tässä tilassa kumminkaan. Sen tahtoisi kertoa sitten kun kaikki on varmasti ihan ok eikä tarvitse pelätä enää.
 
Marza1970 : Niin mulla on menossa 6+2 niin eikö se ole silloin rv 7. En nuissa päivissä pysy mukana niin sillä lyhensin sen noin. Kaikkien laskureiden ja neuvola tätin mukaan olisi nuo viikot menossa laskien viimeisistä kuukautisista. Enhän ole sinua kun 4 päivää jäljessä niin ihan oikein kai tuo on. :flower:

Lissuli: Jos se vuoto johtuisi siitä kun on menty ronkkimaan sillä ultralla. Siis jos siellä on tulehdusta niin kai se voi silloin tuommoisesta alkaa vuotamaan. Toivotaan että se siitä loppuisi kohta! Mutta käy ihmeessä vielä lääkärillä jos yhtään epäilyttää tai lisääntyy. kurjaa kyllä :hug:
 
Heippa!

Ensiksi Lissulille tsemppiä ikävään tilanteeseen, toivottavasti tuo lepäily auttaisi ja vuodot loppuisi.

Äitiysvaatteista sen verran että mie oonkin tähän saakka käyttänykkin viime raskauden äippävaatteita, kun ei oo muuta oikein päälle mahtunut. Uudet työhousut kävin tuossa pariviikkoa sitten ostamassa, mutta vielä ei oo muuta mukaan tarttunut. Oottelen vaan että tulis kesä ja sit vois jotain kesävaatetta vaikka ostaa.

Sit oli masun esiin pullahtamisesta, täällä siitä ei oo paljon pelkoa, kun näyttää koko ajan muutenkin siltä että olisi raskaana. :D Menee varmaan melko pitkään ennenkun näyttää erillaiselta kuin tavallisesti.

(.) Vuodot täällä melkein kokonaan jo loppuneet. Eilen illalla tuli vielä ihan tosi vähän verta, mutta muuten ei mitään. Päätinkin itsekseni että yritän nyt olla miettimättä koko asiaa, jos menee kesken niin sit tätä vauvaa vaan ei ollut meille tarkoitettu. Jos vaikka sit tää aikakin menisi nopsempaan kun ei noita koko ajan mieti. Oireita on tullut nyt tuo ihan älytön väsymys. Saatan vaikka sohvalle nukahtaa ihan tosta vaan, nytkin pitäs päikkäreille tästä hiippailla. Kuvotusta on lähinnä iltaisin ja tissit on tulleet aremmiksi nyt viime päivinä. Ja sit sellanen hassu oire että nään kyllä tosi outoja unia ja ne on tosi todentuntusia, niin että kun herää niin pitää vähän aikaa miettiä että oliko unta vai totta.

Huomenna lähdetään kissahaku reissuun ja tullaan takasin maanantaina. Kaikille oikein hyvää viikonloppua. :wave:

 
Tervetulotoivotukset uusille munkin puolesta, vielä tää pino venyy :D

Ihaa81: kivoja ultrakuulumisia.

Lissuli-81: oon myös jännittäny sun puolesta, et miten käy. Onneks ultran mukaan kaikki oli kunnossa. Veikkaisin, et jos sulla on kohdunsuu ärtyny, niin se pelkästään aiheuttaa vuotoo ja varmaan ultraaminenkin on ärsyttäny lisää. Pidetään peukkuja, et pysyy minimaalisena :hug:

Katiapatia: ei varmaan paljoa auta jos sanon, et masennuksen tunteet ja mielenkiinnottomuus jne. kuuluu raskauteen. Toki jos ne rupee elämää haittaan ni kannattaa puhua jollekin ulkopuoliselle. Pienemmässä määrin ne on kuitenkin luonnollisia ja vaikutus yksilöllinen. Ehkä se "aurinko paistaa sinne risukasaan", kun aika vaan kuluu ja raskaus etenee, voimia ja iloista mieltä :hug:

Omasta navasta... ei mainittavia oireita. Itsekin hetkittäin pyörittelen ajatuksia, et onkohan mahassa mitään kun on niin oireetonta?? Kahdessa aikasemmassa raskaudessa on kuitenkin ollut jotain merkkiä masuasukista. No, ehkä se selviää maanantain ultrassa =)

Kävin eilen kylässä ystävän luona ja eihän tää raskaus "pysyny piilossa". Kun en sitä kahvia juo, niin kaverin eka kysymys oli, et " et kai sä odota?". Mitä siihenkään olis voinu muuta sanoo ku myötää. :D Kaksi ihmistä siis tietää meidän lisäks...

jasmara ja masuasukki 8+5
 

Yhteistyössä