*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Kärppä: Mä haluan mennä siihen ultraan koska... viime raskaudessa en edes tiennyt tuollaisesta mahdollisuudesta... Ja kävi sitten viikolla 10+4 ilmi, että minulla on keskeytynut km, oli mennyt kesken jo viikolla 7+.... Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa ja jokainen ratkaisu on varmasti oikea. :saint:

Kiitos noista sivustoista. Helpotti kummasti, kun muillakin on ollut alhaisia lukemia.
Tiedän ettei saisi ressata, mutta jostain se ressi vaan tulee.... ;)
Juu no tuosta syystä mäkin aloin siellä lopussa jo muuttaa mieltäni. Ehkä meen sittenkin. ...en siis sen yhden viestin aikana jo ehtinyt muuttaa mieltäni vaan kun selailin noita hcg-juttuja, niin vastaan tuli tietty myös km-juttuja, joissa oli just, et ei vaan ollut tullutkaan ulos. ...kun tähän asti siis ajattelin, että kyllä se sit ulos tulee... :snotty:

Mutta en siis sekoillut vaan sen viestin aikana, vaan se loppuosio on lisäystä, jonka pistin jonkin aikaa alkua myöhemmin. :D Enivei... :snotty:

Mutta juu, jokainen päättää itse. :)
 
Voi, kun surullisia uutisia Lissuli.. :'( :hug: Tuntuu niin pahalle, kun itse hehkuttaa omaa plussaansa ja sitten jollekulle tapahtuu tämmöistä.. Ja kun itse muistaa tasan tarkkaan oman viime elokuisen keskemenon ja ne tunteet, mitä silloin kävi läpi.. Joten vielä kerran :hug: ja voimia Lissuli!

Lutumutunen
 
katiapatia - arvasinkin nikistäsi että varmaankin kaimoja ollaan :heart: tuo amalia on mun "synnäri-nimeni", meitä kun tuli kaksi tyttöä ja minä olin a nk amalia ja siskoni b nk bertta :D

~katja ja pikkuinen 5+1~
 
uusille tervetuloa mukaan
Lissulitosi surullinen juttu,voimia ja toivottavasti saat pian uuden vauvan alun masuun kasvamaan. :hug:

meillä onkin sitten ensimmäinen neuvola käynti huomenna ja on niin kiva päästä puhumaan asiasta kun se on vielä ollut sen verran salassa ettei oo joka paikassa voinut puhua...ite oon kyllä kertonut jos joku on kysynyt (kysyjät on kyllä tienneet vauva haaveesta :D )
mulla lähtee mies reissuun maaliskuun puolivälissä, onneks sit on jo vkoja se 12 niin on jo vähän pienempi riski että keskeytyis...olis kauhee jos tulis jotain ja toinen ei olis tukena vaan jossain toisella puolella maailmaa...
Joudun kyllä hoitaan sen vkon12 ultran yksin mikä on kurjaa... :ashamed:
Sitten noista vaatteista...ehkä mun tarvii ottaa uus yritys niiden h&m äitiysvaatteiden kanssa... :LOL: parempi vaan jos ei oo niin kauheen eroottisia kun tuo mies käy muutenkin ihan liian kuumana kokoajan eikä ittee nappaa yhtään...ainakaan viikolla kun on töistä ihan poikki. :D On se miehelle varmaan kyllä kaamee paikka kun tuossa kun vauvaa saatettiin alulle niin olin aina valmis ja sit nyt on innostus tiessään...toivottavasti ne halut sieltä palaa niinkun väitetään =)
Cristiina +masu-asukki 8+6 :heart: :heart:
 
juliettaonko sulla kuin paljon viikkoja kasassa sillon?
Ite olin varhaisultrassa kun oli rv7+0 ja mulle se oli ainakin helpottava juttu kun näki että kaikki on hyvin =)
odottelu on kyllä ärsyttävää :D ite olin ihan mutkalla sen 3vkoo testaamisen ja ultran välillä, ei kulunut aika millään :D onnea utraan :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!
Olen kyllä koulutehtävien lomassa koko ajan seurannut palstaa, mutta ei oo tullut kirjoiteltua. Jotenkin tavallaan se viime viikon alku-ultra jarrutti tunteita sekaviksi, vaikka toisaalta välillä on hyvinkin turvallinen olo.
Mutta kyllä joka vessareissulla miettii, että minkähän väristä paperia saan aikaan ja joka ikinen nipsaisu vatsassa arveluttaa.
Soitinkin alkuviikosta sinne polille uudestaan ja juttelin hoitajan kanssa, joka luki mulle lausunnon ja selitti, että mitään muuta ei tehty, kun halutaan olla varmoja, että raskaus etenee varmasti. Alkio todettiin siis liian pieneksi ultrassa, mutta lääkäri oli hyvin rauhallista tyyppiä, joka ei kysellyt eikä todellakaan selittänyt mitään. Nimittäin hoitajan lukemasta lausunnosta selvisi, että alkuja on ollut 2, mutta todennäköisesti vain toisessa on elämää. (ja toisaalta toivottavasti :) ) Selittäneekö sekin sitä, miksi alkio oli pieni?? Ja se, että jos raskaus on alkanut muutamaakin päivää myöhemmin. Kyseessä clomifen- alkuinen raskaus.
Mutta mikä helpottaa mieltä on se, että tissit on tosi arat, varsinkin nännit. Valkovuoto on erittäin runsasta ja viikonlopusta lähtien tämä kahvikissa on jättänyt kahvinsa juomatta. Eli hoitajakin sanoi, että oireista voi päätellä, että raskaus siellä kasvaa. Vielä 2 viikkoa pitää jaksaa odottaa uuteen ultraan. Aikaisintaan olisivat ottaneet minut ens viikolla, mutta silloin olen toisella puolella Suomea kurssilla, eli en pääsisikään ennemmin. Neuvola-ajan kehoittivat siirtämään vasta ultra-ajan jälkeen. Onneksi seuraavassa ultrassa on ihana lääkäri!

Suhdeasiaa voin minäkin kertoa. Kesällä tulee 10 vuotta, kun me ollaan ruvettu seurustelemaan ja siitä 10kk menimme kihloihin. Kahlitsin sotilaspojan inttiaikana :)
Elokuussa 2002 menimme naimisiin ja esikoinen syntyi 2003. Hurjan pitkältä aika tuntuu vuosina, mutta nopeaa ovat vierineet. Tämä raskaus sai alkunsa reilun vuoden yrityksen jälkeen.
 
Kiitos kaikille. Kyllä tästä palstasta on ollut tosi paljon tukea tuon raskauden aikana, eli jokainen teistä on kiitoksen arvoinen :heart:

Kun tuossa mietin mitä vuoristorataa on ollut tunteiden kanssa tuo pari viikkoa niin ei hyvänen aika... Aluksi pelkäsin oireetonta raskautta, että onko kaikki hyvin ja kun sitten aloin viimein luottamaan että kaikki on hyvin, niin sitten alkaa verinen vuoto. Varsinkin tuo kun eilen olin ihan maassa, no sitten illalla pompin ilosta ja tänään taas viimeiseen asti oli toivon kipinä, että ei se tässä vielä ollut... mutta oli.
Jouduin lähtemään jo seitsemän aikaan polille kipujen takia ja vuotokin oli niin runsasta. Siellä se sitten todettiin keskeytyneeksi ja kohtu oli jo aika hyvin tyhjentynyt. Älytöntä kun eilen siellä sykki pikkuisen sydän.

Jokin syykin tähän ilmeisesti selvisi, sillä ne otti joitain verikokeita ja joku veritulos oli negatiivinen. Sitten ne antoi mulle lähtiessä vielä jonkin piikin pakaraan, joka turvaa mun seuraavan raskauden, että keskenmenoriski ei ole niin suuri?! Multa meni kaikki sen lääkärin puheet ihan yli ja sen piikittävän hoitajankin.. pitää varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä mikä juttu se oli. Oliko kyse veriryhmästä vai mistä.. en tiedä.

Olo on sekava. itkettää ja välillä taas on ihan ok. Mutta kyllä tämä tästä. Mies on jo innoissaan, että päästään kohta yrittämään sitä toista, jos meillä sitten kävisi parempi tuuri.

Lisäys tuohon verijuttuun, googletin:

"Ihmisten veriryhmät jaetaan usein myös reesuspositiivisiin (Rh+) ja reesusnegatiivisiin (Rh-). Rh-positiivisilla esiintyy antigeeniä, jota Rh-negatiivisilla ei ole.

Kun äiti on Rh-negatiivinen ja sikiö Rh-positiivinen, on mahdollista, että äiti kehittää vasta-ainetta, joka aiheuttaa lapsessa hemolyyttisen taudin. Hemolyyttinen tauti voi pahimmillaan johtaa lapsen kuolemaan, mutta yleisimmästä, Rh(D)-immunisaatiosta aiheutuvaa hemolyyttistä tautia voidaan ennaltaehkäistä.

Suomalaisista 88 % on Rh-positiivisia ja 12 % Rh-negatiivisia."

Juu ja minä olin negatiivinen....
 
Lissuli kovasti voimia :hug:

Eilen laitoin ensimmäistä kertaa mammafarkut jalkaan ja jestas kun ne olikin mukavat :D Vaikka vauvamahaa ei vielä näy niin kyllä ne helpotti turvonneenkin oloa kummasti kun mistään ei kiristänyt :D

Mä heräsin aamulla siihen kun kun miehen sisko soitti hengästyneenä ja pyysi kameraa lainaan niin luulin unenpöpperössä että hän on lähdössä synnyttämään.Kerkisin jo kovasti iloita siitä kunnes minut palautettiin maanpinnalle.Hänellä on ihan loppuviikot meneillään.

Jassoo,täällä haisee kakka :x Äitiyden iloja..Täytyy lähteä pesemään nuorimmaisen pyllyä.

satu ja möykky 8+jotain :heart:
 
Lissuli :hug: Onnea uudelle yritykselle :flower:

Mä tuskailin aamulla mun farkkujen kanssa. Kaikki kiristää ja puristaa... plaah.

Meil on nyt se muutto sinne omaan taloon kahden viikon päästä,vitsi maltan tuskin odottaa et pääsen järjestelee kamoja sinne. Jihuu B)
Kahden viikon päästä on se np-ultrakin, vitsi ku jännittää sekin :p Olis ihan kauheeta jos kaikki ei oliskaan hyvin,ja viikkoja sillon jo 12... No täytyy vaan uskoo ja toivoo et kaikki on kunnossa. Varhaisultras ainaki viel oli =) Ja ens viikol on eka neuvola ni pääsee kuuntelee niit :heart: ääniä.
Nyt kaupungille tuhlaa palkkaa
:wave:
Liina ja pikku 9+3-5
 
Nyt on varhaisultra täälläkin varattu. B) 12.3. sinne, 13.3. eka neuvola. Vähän kalliimpi on kuin oletin, mutta mitäs siitä... B) Tampereella siis 100 e Kela-korvauksen jälkeen.

Mulla ei ole vuotoa tänään enää ollut. Lääkärin pitäis soittaa näillä hetkillä ja samalla kysyn siltäkin, mutta kyselen vielä teiltäkin:

Mulla on ilmeisesti tämän viikon ollut pissatulehdus. Keskiviikkona vein näytteen, josta löytyi valkosoluja, mutta viljely epäonnistui ja eilen jouduin viemään uuden näytteen. Tänään ei ollut enää ollut valkosoluja, mutta viljelystä oli löytynyt gram-positiivisia bakteereja eli lääkäri soittaa mulle kohta ja saan lääkkeet pissatulehdukseen kuulemma.

Mutta mietin, kun nuo pissatulehduksen oireet on menneet samaa tahtia kuin se mun ruskea vuoto... Löysin netistä joitakin viittauksia, että pissatulehdus saattaa aiheuttaa raskauden aikana vuotoa, onko kellään tästä kokemusta?

Olen juonu hulluna ja käyny vessassa sen mukaisesti ja eilen oli jo tuon pissatulehduksenkin kannalta huomattavasti helpompaa, vaikka oireeton sinänsä olikin (siis mulla ei ole ollut sitä perinteistä kirvelyä. Ainoastaan pientä alavatsakipua, selkäkipua = juilimista ei kovaa ja semmoinen kumma vihlaisukramppi silloin tällöin, joka vie tonne häpyluuhun päin. Näiden lisäksi pissan pidätys on ollu vaikeeta ja kun hätä tulee, tippa on ehtinyt housuunkin ennen kuin pöntölle ehdin. Mutta sinänsä itse pissaamisessa ei ole ollu ongelmaa) ja samoin myös vuodot oli eilen lähestulkoon poissa. Tänään heräsin ilman mitään noita pissan oireita eikä vuodostakaan näy enää merkkiäkään... :snotty:

Noo.. kysyn siltä lääkäriltä asiasta, kun kohta soittaaa (yhdentoista maissa kuulemma). Toivottavasti mitään sen vakavampaa ei ole tapahtunut.

Mutta naiset: VIEKÄÄ SE PISSANÄYTE. =)
 
Ensimmäisenä Lissulille :hug: , olen tosi pahoillani puolestasi :(

Mun paha olo on yltynyt, yöllä en saanut nukuttua, kun oksetti niin, ja aamulla oli pakko käydä oksentamassa. Nyt alkaa olo helpottaa, ja sain ruokaakin syötyä. Pelottaa kovasti, että jos pahoinvointi yltyy samanlaiseksi kuin esikoisen odotusaikana, se oli niin kamalaa aikaa ettei sitä toivoisi pahimmalle viholliselleenkaan...

Mulla on ens ti ensimmäinen neuvola. Ultrakin on varmaan n. 4 viikon päästä, kun nykyään se kuulemma tehdään jo aikaisemmin, rv 10 tms. Mä otin nyt sen veriseulankin, vaikka en usko, että olen valmis menemään lapsivesi- tai istukkatutkimuksiin, ellei ultrassa näy jotain todella poikeavaa. Pelkän verikokeen riskilukujen takia en mene, mutta toivotaan nyt, että kaikki olisi kunnossa.

Äitiysvaatteista; esikoista odottaessa meni melkeinpä omat vaatteet loppuun asti, ainakin jos oli vähän pidempi paita... Nyt on sen verran jo mahssa turvotusta, että housut kiristää, mutta katsotaan nyt, josko taas alkaa pahoinvointi sellaisena että kiloja lähtee reilusti, niin eipä ole enää ongelmaa housujen kanssa :$ Mulla on jonkun verran äitiysvaatteita esikoisen odotusajalta, parit housut vois hommata lisää. Saan tosin jotain lainaksi kaveriltanikin. Ja nyt on paidoissa sellainen muoti, että melkein kaikki näyttää äitiyspaidoilta :) se on kiva, niin saa vähän kivempia odotusvaatteita, kun äitiysvaatteissa valikoima on kuitenkin aika suppea (ainakin edullisimmissa vaatekaupoissa).

Nyt menen hetkeksi vielä lepäilemään, hyvää jatkoa kaikille!

Kirsikka rv 6+1
 

Yhteistyössä