*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Lokamassut 2008

30.9
marimilla....Esikoinen....................................

1.10
Silleri..........Kolmas

2.10
Nanna81....Esikoinen....................................LKS
Adett e.......Esikoinen
SadButTrue

3.10
pumppernikkeli...Viides.......Oulu....................OYS

4.10
Cristiina........Esikoinen..........................K-HKS....Clomit apuna
Kaneli-07......Esikoinen..................................TAYS
Helmi72........Toinen.......................................TAYS
jasmara........Komas.......................................TAYS
Liina81.......Kolmas.........................................LAS



5.10
Vividina.........Esikoinen
Keltsi.............Esikoinen
Emppu80.......Toinen.......................................HYS
Mitcha............Kolmas..........Lohja...................LS
Taotao -.........Kolmas.........
zizilisko..........Kolmas.......

6.10
FPI....................Esikoinen...................................JS
Emilyn...............Toinen......................................KOKS

7.10
miimu86............Esikoinen...........Espoo..............JS
Miikkis...............Esikoinen...............................PHKS
Nush81.............Esikoinen...........Helsinki..

8.10
Miuku79............Esikoinen........Espoo.............3. Clomit
Hipsuli...............Toinen......................................OYS
Ihaa81..............Toinen (miehelle 1.)..................TAYS
mutzi81.............Kolmas (1.yhteinen).................K-SKS
Anni-äiti ............Kolmas ja neljäs.......................KYS

9.10
nuorityttö..........Esikoinen...........Oulu...............OYS
Onnimanni84.....Kolmas.............
mari75...............Kolmas (1.yhteinen).................TAYS

10.10
töhö....................Esikoinen...............................SEKS

11.10
Novelle78..........Esikoinen...............................K-SKS
Pompo79...........Toinen....................................OAS
hobitti2003 .......Toinen...................................SEKS
Kielo81...............Kolmas..............

13.10
Lissuli-81...........Esikoinen............................


14.10
Dasale...............Toinen.............
Jen-...................Toinen
toiveikasodottaja...

16.10
veetoheto.........Toinen

17.10
Tuulia78 ...........Neljäs (miehelle 1.)

19.10
Paukkuli.............Esikoinen............................OYS
Angel Eyes ........Neljäs.................................EKKS

20.10
kukkis2..............Toinen..................................LUS
ruujakengu.......

21.10
geri..................Esikoinen..............................EKKS
matonna..........Toinen

Ei tarkkaa laskettua aikaa:

Norde..................Esikoinen
Onerva................Esikoinen
Naurukohtaus.....Toinen
pikku-myy............Kolmas
Hippu84Espoo









Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Linkit aiempiin keskusteluihin:

tammikuu 2008 : http://keskustelu.kaksplus.fi/t954971,50

 
Huomenta!

Kirjottelin eilen pitkän tekstin mutta painoin jotain nappia ja se hävis. |O
Tänään kuitenkin aamulla testasin apteekin omalla ja hyvinkin vahva plussa tuli ruutuun.. :heart: Uskottava se on sitten!

Ajattelin että mulle voisi vaihtaa tuon lasketunajan siihen 5.lokakuuta, koska sehän se neuvolassakin on luultavasti. Ultrassa sitten muuttuu jos muuttuu..Tuo 9.päivä on pidemmän kierron mukaan, mutta neuvolassa ne laskevat sen 28 päivän mukaan, mun tietääkseni. :)
Muita tietoja, että kolmatta odotellaan ja paikkakunta on Lohja. Sairaala on LS (= Lohjan sairaala) :)
 
keltsi
Huomenta minunkin puolestani!

Plussasin aamulla kp 31/28-37. Viiva tuli Apteekin raskaustestistä ja samantien näkyviin. Oireina oli menkkaoireet (vatsapoltot, rinnat kipeenä), mutta ei vuotoa.
LA olisi 5.10. ja esikoisen alku tuloillaan...
Jännittävää, mutta yritän pitää jalat maassa!
 
Voih, joko tälläinenkin pino on pystyssä.... kyllä se aika tosiaan juoksee nopeasti... muistan kun itse siirryin kuumeilijoista tänne odottajiin=) Onnea :flower:

Äippä ja nytty rv 24+6 :heart: tuosta toukokuisten pinosta
 
Mukavaahan tämä raskaanaolo on ainakin näin rv 4+3... Vatsassa vähän välillä nipistelee, mutta muuten ei ole plussan lisäksi vielä vauvasta tietoakaan.
Päätin muuten, etten menekään varhaisultraan, vaan maltan rauhallisin mielin odottaa muutaman viikon lisää. Sen jälkeen voimme sitten kertoa uutista muillekin (vanhemmille ja sisaruksille kerrotaan kyllä jo aikasemmin).
Toivotaan nyt, että kaikki odottelijat pysyvät tässä ketjussa mukana alusta loppuun! Positiivisellä mielellä!

Niin ja paikkakuntani on Turku ja tarkoituksena on suunnata lokakuussa TYKSiin
 
Iltoja!!
Omia tietoja ootte täällä päivitellytmeillä on esikoinen aluillaan sairaala tulee olemaan K-HKS ja täällä hämeenlinnassa myös asustelen. että jos nanna päivittelet tuota listaa jossain vaiheessa niin voit tietoihini lisätä :D Minä olen myös raskautunut clomien avustuksella.

miukumä olen myös laskenut ihan itse tuon ajan =) että katotaan muutaman viikon päästä mikä se tarkka päivä sit onkaan...

Kyllä niitä raskaus oireita pikkuhiljaa tulee esille...kävin tos äsken miestä moikkaamassa töissä ja se oli kun perseeseen ammuttu karhu NO...minähän sieltä sitten lähdin kotia kohti poru kurkussa :'( vaikka järki sano että se nyt tais olla vasynyt. sitten mulla tulee nälkä ihan älyttömän nopeesti , muutaman tunnin välein pitää jotain pientä syödä.
ja sit väsynyt oon ja pieniä kuvotus kohtauksia tulee...

Varasin tänään neuvolan ja sieltä tuli kauheet neuvot näin alkuun et mitä ei saa syödä ja mihin tullessa jätetään pissa nayte...jne... :eek:
Sitten mulla on peukalosta kynsivalli tulehtunut ja siinä olikin lääkärillä arpominen että löysi sopivan lääkkeen näin raskaana olevalle :D
on muuten aivan järkyttävän kipee...
 
Onks täällä moni jo varannu ekan neuvola käynnin? Ite en nimittäin sitä oo viel tehny. Tänään soitin Jorvin naistentautien poliklinikalle tota varhaisultra aikaa, hoitaja vaa totes et teeppä kuule viel uus testi ens maanantaina ja soita sit uudelleen. Mä olin vähä et :eek:
 
Oli uus pino näköjää ilmestyny eikä ketää enää vanhas, joten kopsasin sieltä tänne aamusen viestini:

No nyt testailin uudelleen ja viiva oli vain hieman tummempi ja selvempi kuin toissapäivänä et mitähän tästä pitäisi ajatella nyt :eek: Vieläkö voisi raskaushormonia näyttää, vaik km oli jo 1.1 ja oviskin tuli selvästi siitä pari viikkoo? Eipä tässä taija voija ku ootella nii rasittavaa kuin onkin ja pelätä tippuuko tästäkin ketjusta.. :ashamed: Kauheena vihloo ja nippailee alamasusta et saahan nähä.. :/
 
Moikka!

Tänään kävin tuossa HCG:n uudelleenmittauksessa kun maanantaina se arvo oli 646 ja haluttiin varmistaa, että tuplaantuu normaalisti 48h päästä. Lääkäri soitti kotiin iltapäivällä ja kettoi arvon olleen nyt 1539 eli tuplaantunut ja vähän ylikin. Lääkärin mukaan siis arvojen perusteella normaali alkuraskaus :) Olen niin onnellinen! Ultraa nyt vaan odotellaan ja siihen on vielä 8 päivää. Silloin mulla raskausviikkoja ehkä 5+6 omien laskelmien mukaan. Sydämen syke voi jo näkyä :)
 
miuku mä olen täs miettinyt et pitäiskö mun mennä ultraan jo ens pe sillon noin rv6+1 voisko siinä jo näkyä se sydän? mulla on varattu ultra parin vkon päähän ja sillon olis jo rv7+1...hitsi kun ei tiiä kummalla viikolla menis???
 
Cristiina: Mulle sanottiin sairaalasta, että menen sinne ultraan rv 6+3 ja sanottiin, että sydänäänet voivat näkyä. Itse kuitenkin laskeskelin, että mulla silloin ehkä vasta 5+6, koska tässä kierrossa ovulaatio vasta aika myöhään ja kierron pituus olisi ollut ehkä 32 päivää. Nuo normaalit rv:thän kai on 28 päivän kierron mukaan, siks voivat ultrassa muuttua. Mutta siis menen nyt kuitenkin tuolloin kun ultra on varattu, sitten antavat uuden ajan jos sydänäänet ei vielä näy. Oliko sulla tää kierto noin 28 päivää? Milloin ovulaatio oli? Jos tiedät kierron olleen noin 28 päivää ja ovulaation noin kierron 14.päivä niin luulisi sydänäänten näkyvän 6+1.
 
www.tekay.fi on hyvä laskuri ( nimellä kiekko ) sieltä äsken katsoin että rv6 lopussa sydänäänet todettavissa.

ja jos neuvolassa laskevat 28pvän mukaan niin mulla la olisi 30.9, mutta se ei pidä paikkansa. koska kierto venyi tuon km:n myötä.

hih, tein testin tänään kun toin niitä loppuvuoden thaimaan matkalta ( maksoi euron siellä ) ja plussaa sekin näytti, ei niin vahvaa kuin acon eilen, mutta selkeä kuitenkin. keskellä päivää tein... mieskin totesi että pakko kai se on alkaa uskoa! :LOL:

neuvolaan en ole soittanut enkä soitakkaan ainakaan ennen ensi viikkoa. kattelen ja ihmettelen ihan rauhassa ( juupa juu, jatkuvasti vilkailen plussa testiä, joka yhä kalenterin välissä ) :saint:

masukki 3+4 ( ? )
 
mulla kierto oli 28-30pvää siks en tiiä et onko mul ens pe 6+1(laskettu 30pvän mukaan ) vai 6+3(28pvän mukaan) laskureilla laskettu.
mähän kävin ultrassa kp15 koska epäiltiin etten ovuloi sillon munarakkula oli kehittynyt oikean kokoiseksi ja puhkeeminen tapahtua lähiaikoina epäilen et se ovulaatio oli sillon kp15 illalla kun oli maha älyttömän kipee.sitten kävin verikokeessa kp22 jolla varmistettiin et munasolu irtoo.verikokeen tulos oli erinomainen mut saattaa olla että tämä raskaus nosti sitä keltarauhashormoni arvoa :D että sellasta.
Kyllä mä taidan odotella sinne rv7+1 et sitten näkyy varmasti...
Toivottavasti sulla miuku näkyy jo sitten siellä ultrassa ne sydänäänet :heart:
 
FPI
Moikka!
Mä olen ihan uusi täällä, joskus kyllä lueskelin kuumeilijat-keskusteluja, mutta siis tänään ruokiksella tein raskaustestin ja plussaa näytti, tuntuu tosi oudolle ja tietty ihanalle, kun puolentoista vuoden yritys/odotus palkittiin :) Tuolla lasketunajan laskurilla laskin, että laskettupäivä ois 6.10.2008 ja sairaala on Jorvi eli JS. Niin ja siis esikoinen on kyseessä :)
 
FPI tervetuloa ja onneksi olkoon plussasta! Tiedän täysin tunteen mikä on, meilläki 1,5 vuotta kerkes yritystä kerääntyä. Vieläki tuntuu aivan uskomattomalle koko asia!
Soitin eilen naistentautienpolille peruakseni aukiolotutkimusajan (olis ollu 5.2), varasivat sinne sitte samoin tein helmikuun puoleen väliin ultran ihan vain tarkistukseksi kuulemma. Viikkoja on sille jotakuinki 7+.
 
FPI, tervetuloa ja onnea plussasta! :heart:

Tää väsymys on jotain ihan hirveää. :| Noita lapsia kun on ennestään niin ei voi nukkua niin paljon kun huvittaa, aamulla on herättävä puol 7 viimeistään ja tähän aikaan olisin jo aivan valmis päiväunille. Eilenkin nukuin yli tunnin päiväunet klo 16-17 ja taas klo 21 olin jo aivan poikki...
Pahoinvointia ei vielä varsinaisesti ole, etomista kyllä..varsinkin aamupäivällä ennen lounasta. Täytyykin ottaa joku hedelmä tai leipä pari tuntia aamupalan jälkeen. :) Iltasin myös ennen nukahtamista on huonompi olo.
Hiukset rasvottuu nopeammin kun ennen, josko se oireeksi lasketaan. :D

Ajattelin kuitenkin jättää sen varhaisultran väliin. Säästyneet rahat käytän sitten mielummin 4D-ultraan. :D
 
FPI
Heippa kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Sellaista olisin kysellyt, että ootteko värjänny tai ajatellu värjätä hiuksia raskauden aikana, etenkin alkuraskauden? Mulla ois ollu kampaaja tänään, mutta peruin sen, kun en ollut oikein varma asiasta. :/
 
Minulla on kans tuo väsymys aivan ylivoimasta. Töissä haukottelee koko aika ja kun töistä pääsee lopulta kotiin niin nukahtaa sohvalle, josta sitte oikeestaan siirtyyki sänkyyn illalla.
Vähän nämä kramppailut pelottaa... Ei ne kyllä oikein pahoja ole ja tulevat aina sillon tällön ja googlettamalla löysin paljoki tietoa missä sanottiin niiden olevan ihan normaalia. Mutta huolestuttaa silti.

Tuosta hiustenvärjäyksestä minäki olisin kiinnostunu! Tietäiskö kukaan??
 

Yhteistyössä