*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

Miimu86: Minullakin tuolla Jorvissa tuo varhaisultra ensi viikolla eli rv 6+3. :)

Hiusten värjäyksestä: Minä olen kyllä käynyt normaalisti kampaajalla, mutta otan aina raitoja hiuksiin eli eivät laita niitä koskaan päänahasta asti. En tiedä uskaltaisinko laittaa esim vahvaa blondausta ihan juuresta saakka kun kokemusta on ja kirvelee tosi paljon. Siitä päättelisin ettei varmaan ole hyväksi.

Synnytyssairaalasta: Nyt olen pohtinut synnytyssairaalan valintaa. Jorvihan on tuossa meitä lähinnä, mutta koska pelkään synnytystä todella paljon niin olen harkitsemassa Naistenklinikkaa kun luin yhden heidän lääkärinsä kirjoituksen kivunlievityksen käytöstä synnytyksessä ja se antoi toivoa alatiesynnytyksestä :) Muutenkin siinä olis sitten lasten teho ihan vieressä jos jotain tapahtuisi. Olettekos muut jo pohtineet tulevaa synnytyssairaalaa? Sehän pitäisi ilmeisesti valita ennen ekaa ultraa (ei varhaisultra). Tietääkö kukaan voiko synnytyssairaalaa vaihtaa matkan varrella esim tutustumiskäynnin jälkeen?
 
Miimu86: Minullakin tuolla Jorvissa tuo varhaisultra ensi viikolla eli rv 6+3. :)

Hiusten värjäyksestä: Minä olen kyllä käynyt normaalisti kampaajalla, mutta otan aina raitoja hiuksiin eli eivät laita niitä koskaan päänahasta asti. En tiedä uskaltaisinko laittaa esim vahvaa blondausta ihan juuresta saakka kun kokemusta on ja kirvelee tosi paljon. Siitä päättelisin ettei varmaan ole hyväksi.

Synnytyssairaalasta: Nyt olen pohtinut synnytyssairaalan valintaa. Jorvihan on tuossa meitä lähinnä, mutta koska pelkään synnytystä todella paljon niin olen harkitsemassa Naistenklinikkaa kun luin yhden heidän lääkärinsä kirjoituksen kivunlievityksen käytöstä synnytyksessä ja se antoi toivoa alatiesynnytyksestä :) Muutenkin siinä olis sitten lasten teho ihan vieressä jos jotain tapahtuisi. Olettekos muut jo pohtineet tulevaa synnytyssairaalaa? Sehän pitäisi ilmeisesti valita ennen ekaa ultraa (ei varhaisultra). Tietääkö kukaan voiko synnytyssairaalaa vaihtaa matkan varrella esim tutustumiskäynnin jälkeen?
 
Heips!

Hiustenvärjäyksestä piti kirjoittelemani... Eli minä ainakin esikon odotusaikana värjäsin, jopa blondasin hiuksia. Kampaajani oli sitä mieltä, että mitään estettä ei ole.

Väsymys alkaa täälläkin olla kova... Joten taidankin tästä painua sohvalle torkuille kun likkakin on päikkäreillä! :wave:
 
No minulla ei ole mitään oireita, niin kuin ei ole koskaan ennenkään tässä vaiheessa ollut. Joten välillä epäilyttää olenko edes raskaana jos vaikka kuvittelin sen viivan siihen testiin
Itse olen ajatellut soitella neuvolaan aikaisintaan ensi viikon lopulla, kerkeäähän tuonne. Ja ultraa ei meidän ihana kunta tarjoa kuin yhden eli raknneultran viikolla 18-20 eli täällä sinnitellään sinne asti ennenkuin päästään kurkistamaan masun sisälle.
Eli meidän kunnassa on veriseula ja jos siinä jää kiinni niin sen jälkeen tehdään vain np-ultra. Tosin tuon veriseulankin olen aina jättänyt väliin. Näin ainain oli viimevuonna tuttavallani ja näin on ollut minullakin kaikkien aiempien kohdalla joten en usko että olis mihinkään muuttunut :/
 
Miuku79:Mäki oon harkinnu tota Naistenkilinikkaa, siellä ollaan käyty nyt inseminaatiossa ja oon jotenki tykästyny siihen. Kaiken lisäks meillä on lyhin matka Kättärille tai Naistenklinikalle ku asutaan Espoon ja Helsingin rajalla :)
Mä nyt kyllä suuresti ihmettelen tota jorvin kantaa tohon et soitan ja varaan
sen ajan siihen ultraan vasta ens viikolla ku sulle ovat kerta jo ajan antaneet :eek:

miimu ja toukka 4+2
 
hiustenvärjäyksestä: minä olen värjännyt aiemmissa raskauksissa ja ihan terveitä ( ainakin suht koht ) lapsia ovat olleet, vai liekö tuo vilkkaus sitten peräisin hiusväristä :D ) ei maar! ei ole ollut mitään vaikutusta raskauteen vai mihinkö sen pitäisi vaikuttaa? olen hieman tietämätön..

enpä itsekkään oikein jaksa uskoa raskautta todeksi. oireita on alkanut olemaan: yökkö olo, tissit sattuu ja väsyttäää...

tervetuloa ja onnea plussasta FPI.

masukki
 
Onko kenelläkään muulla ollut selittämätöntä tiuskimista? :ashamed: (lähinnä miehelle) Mä olen varmaan ainoa joka on ollut kuin tuuliviiri viime päivinä. Olen onneni kukkuloilla raskaudesta eikä elämä voisi paremmin ollakaan :heart: silti hermot on olleet tosi kireällä.. Mies saa kärsiä raukka siitä. :ashamed: Kaippa alitajuisesti jännitän tulevaa raskautta ja vauvaa vaikka se ihanaa aikaa onkin. :)
 
miimu86: Mä sain siksi alkuraskauden ultraan ajan jo viikolle 6+3 kun ollaan oltu Jorvissa lapsettomuushoidoissa ja tämä on Clomifen indusoitu raskaus (meniköhän oikein). Tarkoittaa, että on kasvanut riski monisikiöraskauteen ja siksi ultra aikaisin.
 
Mahtuuko tänne mukaan? :) Sain tänään vahvistuksen kotitestin tuolokselle, kävin tänään otattamassa verikokeessa HCG arvon ja plussa tulos vahvistui. Laskurilla LA 4.10.
AVA:lta joudittiin hakemaan lopulta apua kun mitään ei tapahtunut "kotikonstein" :)

Tuota hiustenvärjäystä minäkin olen pähkäillyt, nimittäin huomenna iltapäiväksi on varattu värjäysaika ja pelottaa onko viisasta mennä juuri nyt.. Juurikasvua kun pukkaa mutta kyllä tässä jokusen viikon sitä voisi lykätäkin. Mitähän ihmettä sanoisi peruutuksen syyksi? Oon tosi huono valehtelemaan.
 
Miuku:Me ollaan kans käyty lapsettomuushoidoissa Jorvissa ja clomifen avusteisesti on menty viimeset 4 kiertoa. Me tosin ollaan käyty vielä kaks vikaa kiertoa Naistenklinikalla inseminaatiossa. Viime inseminaatiossa näky kaks mahtavan kokosta follia joten monisikiöriski täälläkin. Piitäpi varmaan malttaa ens viikkoon ja sit soitella.
 
miimu86: Ahaa, ok. Eli teillekin Clomivauva/t tulossa :) No sitten sinunkin pitäisi kyllä saada se varhaisultra jo aikaisin. Meillä voi olla se tilanne ettei sydänäänet vielä välttämättä kuulu tuolloin 6+3 kun viikkoja vähemmän myöhäisen ovulaation takia. Mutta sittenhän saa uuden ajan ultraan jolloin taas katsotaan. Olin aika yllättynyt kun kävi ilmi, että Jorvissa järjestetään tuo ultra. Olin jo valmis maksamaan yksityiselle siitä.
 
Miuku:Jooh hormoonivauvaa odotellaan.Mietin tossa et sen takii ne ei varmaan antanu viel sitä ultra aikaa ku tiistaina ei ollu viel tasavahvat viivat testissä ku soitin. Mäki yllätyin ku hoitaja sano että noiden clomien takia sut sitte ultrataan noin viikolla 7. Olin et ohhoh, jorvi yllättää :D
 
Tervetuloa Kaneli mukaan passaajista plussaajiin ;) !

Miten teillä neuvola-ajat? Soittelin neuvolaan ja kyselin, niin viikolle 10 käynti joka kuulemma papereiden täyttämistä.. Ei kertonut ruokavalioista tai mistään muustakaan mitään. Mietin vaan, että eikö ruokavalio- ym. ohjeet tule vähän myöhään, jos vasta viikolla 10 annetaan..
 
Minulla on neuvola rv 8+4. Olisivat antaneet vasta seuraavalle viikolle, mutta sattu olemaan just hiihtolomaviikko ja neuvola kiinni.

Meitä onki aika monta tässä pinossa jotka on hormonien avulla tänne päässeet =) .

Onnea Kaneli plussasta :heart: !
 
Oih, täällä on jo tämmönenkin ketju :)

Anteeksi kun tällä tavalla tuppaudun keskusteluunne, mutta kun tämän pinon täällä näin, niin en voinut olla lukematta... ja nyt siis kommentoimatta :D

Hiusten värjäyksestä; minä blondasin pään rv 8 ja siinä sitä sitten mieli mustana pähkäiltiin koko raskauden että tapahtuiko mitään. Lääkäreiltä sain sellaisen vastauksen, että esim. vetyperoksiidi voi teoriassa aiheuttaa jotain vaurioita, mutta määrää/altistumista on hankala määrittää. Aineiden pääsyä verenkiertoon helpottaa tietysti rikkonainen päänahka. No tottakai minulle tuli elämäni ensimmäistä kertaa allerginen reaktio väriaineelle ja päänahka oli monesta kohtaa rakkuloilla/auki :/ Kylläpä kadutti värjääminen ja koko loppuraskauden kasvatinkin juurikasvua.

Kerron vain mitä minulle sanottiin, ja jokainen tehköön päätöksensä omalla kohdallaan. Pääasia että raskaudesta voi nauttia täysin rinnoin turhia murehtimatta (helpommin sanottu kuin tehty :D )!

Ihanaa odotusaikaa teille kaikille!

Mammoliino ja Silja-lokavauva 07
 
tuosta hiustenvärjäyksestä oon itse kampaaja ja noi värjäykset raskauden aikana on ihan ok. tietenkään ei kannata kaikkein kovimpia myrkkyjä sinne päähän laittaa ja kannattaa ilmottaa asiasta kampaajalle ennen kun värjäyshommiin ryhdytte.
Raskaushormoni oikeastaan voi vaikuttaa värin lopputulokseen...ettei siitä tuu ihan sellanen kun piti tai sitten esim.vaalennuksissa hius ei vaalenekkaan yhtä hyvin kun ennen. tietenkin jos arveluttaa niin voihan sitä vaikka raidottaa hiuksia raskaus ajan niin väri ei ole päänahan kanssa tekemisissä mutta....eipä ne lääkärit meidänkään ammattikuntaa sairaslomalle passita raskaus ajaksi vaikka ollaan päivittäin noiden aineiden kanssa tekemisissä mitä luulis jos ne olis sikiön vaaraks.
 
marimillamä soittelin tossa kans neuvolan viikolla ja täti sano et rv8 pitää olla täynnä ennen kunsinne tulee mutta omien laskujen mukaan mulla on sillon rv10+0...puoltoista tuntia sano varaavansa aikaa. mulle se neuvola täti sano pikasesti ruokaohjeita et raakakala ja maksa pois ja maitotuotteista saa käyttää ainoostaan pastöroidusta maidosta valmistettuja...hedelmät ja kasvikset pitää kuoria ja ne mitä ei pysty kuorimaan esim.tomaatti niin pestä huolellisesti lämpimällä vedellä...
 
Mä ajattelin neuvolaan soitella parin-kolmen viikon päästä. Olisi kätevää jos saisi samalla kuopuksen 2v neuvolan ja mun ensimmäisen äitiysneuvolan, mutta kuopus täyttää vasta maaliskuun viimenen päivä. :/
 
FPI
Moi ja tervetuloa uusille! =)

Kiitos hiustenväjäysvastauksista!
Mitä neuvolaan tulee niin mulla on 22.2.2008 eli kaiketi 7+4 ois sillon? Mä päätin, että meen käymään gynekologille (oon käyny samalla viitisen vuotta) ihan vaan juttelemassa ja toki jos nyt ultrassa jotain jo näkyis...niin aika on huomenna, jolloin siis kai 4+4?
 
Testasin tänä aamuna ja nyt sain vahvan viivan :heart: Tipahti yksi suuri kivi sydämmeltä, mut vielä sinne muutama pienempi jäi kun keskenmenon pelko mieles kaihertaa kun edellinen niin hyvin muistis.. Mutta varovaisin toivein edetään ja viikkoja pitäisi nyt olla 4+1 :heart: Ja listaan voi mulle laittaa et toista odotellaan, ja sairaala OYS.
 
Mä kävin tänää labrassa ja ottivat sen hcg arvon, se oli jotain 6200. Mulle se lukema ei sano mitään :/ Mut vissiin vastaa ihan mun viikkoja, n.5. Ja viittais kuulemma kohdunsisäiseen :heart: :heart:
 

Yhteistyössä