*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa***

oireita läjäpäin.. :LOL: väsy, rinnat arat ja masu kuin potkupallo iltaisin..no ainakin muistaa olevansa nyt raskaana :heart:
niitä tietoja; LA8.10.2008 ja 2.lapsi eka yhteinen ja synnäri TAYS

ihanaa odotusta kaikille :hug: ihaa ja 4+3 masuasukki
 
Nyt se on sitten pahentunut, nimittäin pelko siitä että jokin menee huonosti. Keskenmenoa pelkään tosi paljon ja öisin heräilen ja on pakko käydä vessassa tarkistamassa ettei näy mitään punaista. Myös tuulimunan mahdollisuus on jatkuvasti mielessä. Ärsyttävää tällainen. Vielä kun yritystä on reilu vuosi takana niin tietää, ettei uusi raskaus välttämättä ala niin vaan. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Kaikkea kivaa on jo kerennyt suunnittelemaan vauvaa varten. Oon valinnut vaunut, sängyn ja turvakaukalonkin jo alustavasti Very Happy Jos kaikki unelmat viedään niin kyllä se pistää mielen matalaksi. Ensi viikon to ultra jännittää hirveesti ja toivon koko sydämestäni, että pienen sydämensyke näkyisi ja kaikki olisi hyvin. Eipä tuohon tuulimunaan/keskenmenoon voi itse oikein vaikuttaa eli tulee jos on tullakseen. Sitä vaan haluaisi niin kovasti vihdoinkin sen oman vauvan.
 
miimu86: Sinullakin siis samanlaisia pelkoja :( Varmaan on tavallista kun on kyseessä ensimmäinen raskaus. Uskon, että ainakin omalla kohdallani pelot vähän hellittävät kunhan näen vauvan sydänäänet. Milloin sulla olikaan se ensimmäinen ultra? Mulla ensi viikon torstaina aamulla. Silloin rv 6+3 kuukautisten mukaan, mutta oikeasti varmaan useita päiviä vähemmän. Pitää vaan toivoa, että sydänäänet näkyisi niin ei tarvitsisi sitten taas pelätä ja odottaa uutta ultraa.
 
Miuku79:Mun pitää soittaa maanantai aamuna ja varata aika ultraan. Neuvolaan jo soitinki ja helmikuun lopussa on eka käynti, sieltä vakuutti täti että kyllä oot raskaana vaikka ei oo viel samanvahvuset viivat tullu testiin :) Helpotti vähä tota tuskaa. Mul on viel se et ku on ollu muutaman kierron ajan lugesteronit tukemassa loppukiertoa ja muutama päivä sitte laitoin viimesen kapselin. Normaalisti täti pyrähtää paikalle muutamassa päivässä eli tänään pitäs alkaa menkat jos alkais.
 
Miimu ja miuku :wave: täälläkin on yks vessassa ramppaaja... koko aika täytyy tutkia ettei mitään punaseen viittavaan näy :ashamed: Mulla on kans kauhee pelko tuulimunista ja muista kauheuksista. Masuun, alhaalle oikeelle, viiltelee vähän väliä ja seki pelottaa ihan sikana. Pääsen perjantaina sinne uusinta ultraan ja odotan sitä iha puntit tutisten. Toivon kans et näkyis nyt jo muutaki ku musta piste. Olis nii ihanaa ku löytyis syke, sais edes vähän tätä pelkoa pienemmäks
:heart:
 
Täällä kans yks keskenmenon pelkääjä :wave: Punasta vuotoo pelätään ja muutenki vietetään hyvin levottomia hetkiä mietties et käyköhän taas huonosti..ei kiva sit yhtään. Iha erilaista oli esikoisen aikaan, tyttö yllärinä tulosta ilmotti ja sit ku ei tämmösistä nii tienny eikä oikein osannu pelätäkään, meni vain omalla painollaan ja ajatukseen äidiksi tulosta totutellessa ;) Mut toisin on nyt, sitä tiedostaa kaikenmaailman riskit ja kauheuvet mitä sattua voi.. eikä mitään todellakaan voi pitää itsestäänselvyytenä. Mut jospa nyt ois parempi onni mukana ja pieni pysys mukana :heart:
 
Täällä myös yks pelkääjä...Vessassa ravaan jatkuvasti ja kävin jo naistent.poliltaki kyselemässä onko normaalia nämä vihlonnat(olen siis töissä samassa talossa niin poikkesin muuten vain). Voi kunpa nämä ekat viikot kuluis nopeesti niin vois ehkä alkaa nauttimaan tästä olotilasta pikku hiljaa...
 
Hei saanko liittyä pinoon! :wave: Tänään kp 26/21-24 ja selvä plussa apteekin testillä :heart: Olo ihan epätodellinen :heart: Pienimuotoista ´arpaonni´yritystä takana 3kk ja nyt tärppäs.Sitä ennen hormoonikierukka.
Tietojani: ennestään 2v tytär ja synnytys Naistenklinikalla.
 
Miuku79:Samaa toivon että antasivat pikaisesti ultra ajan :) Kiitos rohkaisusta :hug: Jos saan udella niin mihin neuvolaan oot menossa täällä espoossa? Me kuulutaan tohon Leppävaaran terveysaseman neuvolaan. Ja sinne siis mennään.
 
huomenia :wave:

kyllä täälläkin pelätään! km:t kummittelee ikävästi taustalla. tämä odotus kyllä täysin erilainen, koska menee samoja linjoja aiemmin onnituneiden raskauksien kanssa. km raskaudessa mulla oli myös kipuja vatsan seudulla alusta saakka, etenkin oikella, mutta nyt ei ollenkaan. ikinä ei voi kuitenkaan tietää kuinka tässä käy. mutta toisaalta koitan olla pelkäämättä koska olisi kiva nauttia raskaudesta tässäkin vaiheessa kun ei ole vielä isoa vatsaa -ai ei vai?! siskoni eilen nauroi vatsani kokoa ja kyseli että kolmosiako odotat? nii`i... enpäs taida pystyä pitämään olotilaa kauaa salassa, vatsani puhuu puolestani hyvin pian! :whistle:

masukki 5+1 :wave:
 
Tervetuloa Naurukohtaus! :)

Mulla on ainoastaan vähän turvotusta alamahalla, ja paino noussut kilon verran yhtäkkiä. Kunhan tuo turvotus laskee niin voin alkaa odottelemaan vauvamasun kasvua. Menee siihen vielä jokunen viikko että se oikea masu tulee. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitcha:
Tervetuloa Naurukohtaus! :)

Mulla on ainoastaan vähän turvotusta alamahalla, ja paino noussut kilon verran yhtäkkiä. Kunhan tuo turvotus laskee niin voin alkaa odottelemaan vauvamasun kasvua. Menee siihen vielä jokunen viikko että se oikea masu tulee. :D
Oletko sä Mitcha ollut Maaliskuisten tai Helmikuisten 2006 pinossa? Jotenkin niin tuttu tuo nikki =)
 
Hei vaan!!
Laivalta palattu ja voin reissulla aika pahoin...ikinä en oo ollut laivassa mikä keinuu noin paljon,ekailta päättykin siihen että kävin vähän halaamassa vessanpönttöä mutta ei nyt sit oksenteluks mennyt... :D

Kyllä meistä jokainen tai ainakin suurin osa käy siellä vessassa pienillä tarkastuskäynneillä aina välillä...uskoisin!!?? kun on tota muuta vuotoa enemmän niin tuntuu että välillä lorahtaa :eek:

Mulla on kans ollut tuo alamasu turvoksissa ja kysyisin ette,
jotka ootte aiemmin odottanut niin missä vaiheessa ootte sen masunkasvun itse huomannut??? ei jaksais odottaa että se vauva masu tulis esiin :LOL:
 
FPI
Moi!

Täällä myös yksi pelkääjä ja tosiaan kun kesti puoltoista vuotta tämän onnistuminen niin tosiaan toivois, et kaikki menis hyvin! Toivon kaikille parasta! :heart:
Kävin perjantaina gynekologilla ja katsottiin ultralla niin ihan oikeassa paikassa tyyppi on, vielä ei näkynyt muuta kuin sellainen renkaan mallinen juttu, mutta siltä kuulemma tässä vaiheessa pitäs näyttääkin. Niin ja katsoi siitä raskauskiekosta (vai mikä sen nimi nyt on?) niin menkkojen perusteella laskettuaika ois 30.9, et nyt ois rv 5+4, mutta koska mulla on pitkä kierto (34 pv) niin oon sitä mieltä, et se 6.10 on oikeempi eli nyt ois rv. 4+6.
Meen 15.2 uudestaan ultraan, sit pitäs kaiketi sydän jo sykkiä, jos kaikki ok! Oli kyllä hieno nähdä, et se on ainakin kohdun sisäinen raskaus!
Lääkäri sanoi, että saa urheilla ihan niin kuin haluaa ja ne ruokajutut kerrotaan sit neuvolassa, mut lähinnä, et ei maksaa, tiettyjä kaloja ja ulkomaisia homejuustoja. Sanoi vielä, että ole nyt vaan onnellinen, että raskaus ei ole sairaus =) Näinhän se on, mutta kun olen huolehtia luonteeltani niin minkäs teet!
Miuku79 mulla on sama neuvola, oon menossa 22.2, asutaan Kuurinnniityssä ;)
Niin sitten piti kysyä lentämisestä, me ollaan lähdössä lomalle Venezuelaan kolmen viikon päästä...ei kaiketi mitään estettä?
Mukavaa sunnuntaita kaikille ja tervetuloa Naurukohtaus!
 
nanna81 voitko lisäillä mutkin tohon listaan kun ehdit =) laitoin tossa edellises viestis ne tiedot mut täs olis ne nyt sit uudestaan:
eli LA 8.10.2008 mulle 2.lapsi miehelle 1. eli eka yhteinen ja synnäri olis TAYS
Talviterkuin ihaa ja poikanen rv 4+4
 
nanna81, sama juttu, lisäätkö minun tietoihin kun ehdit seuraavat jutut
eli LA 4.10. / esikoinen ja synnäri täälläkin TAYS.

Sunnuntaiterkuin, Kaneli ja kyytiläinen (-t)
(PASissa siirrettiin 2 alkiota ja parinviikon päästä selviää montako masussa sitten on =) )
 
Täälläkin varovaisesti ilmottaudutaan mukaan :wave: Laskettu kuukautisista laskien 8.10. :heart: Synnytys tapahtunee KYS:sissä, ja mielenkiintoa polikliiniseen synnytykseen on.
Aikaisemmat lapset 9/-02 ja 2/-05 :heart: :heart:
 
Naurukohtaus Tervetuloa
Tännehän alkaa kertyä "tuttuja" eli oltiin yhtäaikaa maaliskuisten pinossa 2006. Jos muistat, myös mitcha oli siinä pinossa.
Täällä kärsitään tai on kärsitty viikonloppu oksennustaudista. Aika kiva siivoilla muksujen oksennuksia kun itselläkään ei mikään hyvä olo ole. En sitten tiedä onko itsellä liittynyt pahaolo tuohon tautiin vai raskauteen :x
Muuten ei kyllä ole mitään oireita, joten välillä jopa unohdan olevani raskaana :ashamed:
 

Yhteistyössä