*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Niin. Ja en siis tarkottanut että neuvola ois jotenkin huono. Mä vaan sain tuosta omasta niin kurjaa kohtelua viimeks.

Niin ja jos jotain lääkkeellistä tukea toivois saavan, niin siitä pitääkin vissiin mennä ihan gynekologille sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
On juu. Joko 5+2 tai 5+3 ...vaikea sanoa, kun mulla tuo kierto ei ole ollu säännööllinen. Toivotaan, että johtuu vaan turvonneista limakalvoista tms. mitä ne sieltä neuvolasta epäili.
Saankos udella että mitä ne siellä tarkalleen siitä sanoi, itseä kovasti kiinnostaa mistä voisi nuo vuodot johtua. Ei meidänkään neuvolassa asialle minkään voinu tehdä. Ei kuulemma ota edes ultraan tuonne sairaalaan vasta kun vuotaa sit ihan kunnolla. :(

AE ja masukki 6+2

 
Kärppä: Viimeks mulla ei ollu alkuraskaudesta mitn tämmösiä paniikkeja, kun itseasiassa mä tein testinkin vasta tyyliin 6+0 kun olin vasta jättäny pillerit pois ja häähässäkässä en ees tajunnu että ois tärpänny ku en ajatellu asiaa... ny sitten on ihan koko ajan jännittyneessä tilassa ihan joka vihlasusta ja jomotuksesta... Mutta noi kaverit tuolla kertoilee että alku menee hitaasti ja sitten aika lentää.... HUOH, kun pääsisikin muutaman viikon hyvillä mielin eteen päin...

Nyt mä lähen valmistautumaan sinne neuvolaan..... JÄNNITTÄÄ NIIN ETTÄ TÄRISEN!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
On juu. Joko 5+2 tai 5+3 ...vaikea sanoa, kun mulla tuo kierto ei ole ollu säännööllinen. Toivotaan, että johtuu vaan turvonneista limakalvoista tms. mitä ne sieltä neuvolasta epäili.
Saankos udella että mitä ne siellä tarkalleen siitä sanoi, itseä kovasti kiinnostaa mistä voisi nuo vuodot johtua. Ei meidänkään neuvolassa asialle minkään voinu tehdä. Ei kuulemma ota edes ultraan tuonne sairaalaan vasta kun vuotaa sit ihan kunnolla. :(

AE ja masukki 6+2
Mä en enää muista tarkkaan.. :ashamed: Onko mahdollista? :eek: Emmä tiiä, jotenkin aivot on nyt täysin narikassa. Se sanoi, että on olemassa monta eri syytä, et siellä voi olla ne limakalvot vaan tosi turvoksissa tai sit jotain hormoniheittoa ...ja muuta en muista. :ashamed: Sanoi, että joillakin tämä jatkuu ekat pari-kolme kuukautta ja että ei oikein voi muuta kuin odottaa ja katsoa, miksikä se siitä muuttuu. Sanoi, että mun kuvauksen perusteella ei kuulostaisi siltä, että tämä mun juttu olisi alkavaa keskenmenoa, mutta sitä ei voi koskaan sanoa varmasti. Ja että jos alkaa vuotaa kirkasta, mun pitää lähteä päivystävälle lääkärille (tai sit voin koittaa soittaa niille, jos niiden lääkärille pääsee) tai sit, jos on kovaa vuotoa, kipua ja hyytymiä niin suoraan sairaalalle.

Siinäpä se... kaikki mitä mun päähäni sieltä tarttui. Kai mä sitten hetkellisesti tyydyttäydyin vaan siihen, et sama se, mistä se johtuu, jos sen on normaalia. Tai että ennen kuin se muuttuu pahemmaksi, joka tapauksessa mitään ei voi tehdä. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Kiitos vastauksesta ja anteeksi että siuta piinaan näillä kysymyksillä. Pidetään peukkuja että kaikki menee kuitenkin hyvin. bd
Ei se mitään, tietenkin saa kysyä. :) ...kysynhän itsekin koko ajan.. :snotty:
Ihmetyttää vaan itseänikin, kun ei päähän tarttunut tuon tiukemmin... Kai se on tämä mieliala.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Nyt on muutamana päivänä ollut hirveää närästystä. Jouduin eilen illalla soittamaan miehelle, että käy apteekin kautta kun tulee kotia, kun ei nukkumisesta olisi tullut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä mitä kannattaa tai ei kannata syödä välttääkseen närästystä? Kun kuitenkin tuntuu, että on pakko vähän väliä jotain syödä, ettei iske pahaolo.
Mulla ei raskauden takia ole ollut närästystä, mutta muuten olen siitä joskus kärsinyt. Saattaa auttaa jos esim. juo lasin kylmää vettä. :) Kannattaa välttää kofeiinia sekä hapokkaita juomia. Sipuli sekä muutamat muut raa'at kasvikset närästävät helposti myös eli jos pahasti närästää, saattaa auttaa, kun kasvikset kypsentää. ...muuten menee aika yksilöllisesti. Joillain voimakkaat mausteet närästävät, mutta mulla taas ei. Voin vetää vaikka salsakastiketta ilman ongelmia, kun taas joku toinen ois siitä ihan liekeissä.. :)
 
Tove-81
No tilasin sen neuvolan nyt! Sain maaliskuun puoleen väliin ajan! Hihiii! Jännittää.
Heti onnitteli nainen siellä ja oli mukavan kuuloinen.

Minun elämästä sen verran, että olen siis kihloissa ollut nyt miehen kanssa 5 vuotta ja yhteensä seurustelua 8 vuotta takana. Asumme maalla ja meillä on myös koiria. Ensimmäistä odotetaan, yritettiin puoli vuotta ja nyt sitten tärppäs. Toivotaan vaan että pysyy siellä kiinni eikä tipu vauhdissa :p

Mulla ei ole edelleenkään mitään oireita, maha vähän kupruaa ja ilmavaivoja, muuten ei nyt mitään. Taitavat olla onneksi edessäpäin vasta oireet.. Mulla siis rv 4 + 5 tai 4 + 6...eli viides viikko menossa.

Kärppä ja Julietta :hug:

Kiitos vastauksista ja tervetulo-toivotuksista! B)
 
Julietalle :hug: ja toivottavasti tulet pian kertoon hyviä uutisia!
Kärpälle myös iso :hug: . Nyt ei varmaan sitte tosissaan auta kuin odottaa ja katsella.Ultrassakaan ei välttämättä vielä edes mitään näy niin ei varmaan kannata yksityiselle siitä maksaa.

Hui huomenna paukkuu viikot!

Nanna & Nuppu (olkoon nyt sitte tämä ainaki toistaiseksi työnimenä) 8+6
 
Kärppä ja Julietta :hug: :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin.
Kävin tänään hakemassa neuvolasta lähetteet sinne alkuraskauden veriseulaan ja hoitsu kyseli vointeja summuuta ja kerroin tästä menkkakivusta ja paineentunteesta niin pisti lähetteen terkkariin että jos pissatulehdusta olis päällä.Sitä minäkin epäilin :/

Mulla on ollu koko päivän niin :x olo että taisin nuolasta ennenkuin tipahti kun sanoin että pahoinvointi on jo jäänyt :x :x :x Tältä varmaan tuntuu kun on yrjötauti.Ärsyttävää kun päivälläkin ihan heikotti ku oli niin kauhee nälkä ja sit veti kauheet annokset ja olo oli :x :x Syöt tai et niin aina yrjöttää.No toivottavasti mä olisin jo siinä 9+2 viikolla niin josko kohta kuvotus väistyisi lopullisesti.
Nyt patistamaan tuota tyttöä päikkäreille! :wave:

-Huonovointinen Laura ja Huonovointisuuden aiheuttaja 9+2-
 
Julietta ja Kärppä :hug: Toivotaan, että kaikki on hyvin.


Kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä aamulla ja voi että, miten paljon siellä saikaan puhua ja kuunnella. Tämmöselle papupadalle ihan hengästyttävä kokemus :) Päällisin puolin kaikki oli hyvin, puntarille nousu pelotti eniten, kun en oo varmaan viiteen vuoteen käyny vaakalla. Mutta sieltäkään ei pamahtanut niin iso lukema mitä pelkäsin. Hb 141 ja RR 116/74 (mulle tosin aika korkeet). Eniten yllätti omat mietteet neuvolakäynnin aikaan ja sen jälkeen, kun tuli semmonen olo, et mitä se nyt mulle anto näin paljon tämmösiä raskaus- , synnytys- ja vauvanhoitoaiheisia esitteitä, olenko mää muka raskaana. :LOL:
NT-ultran varasin jo, se on 14.3. Neuvolan mukaan mennään siis viikoilla 9+2 (viimeisistä kuukautisista) ja omien laskujen mukaan 7+6 (kierto huomioiden). Sen takia aika on noin pian. Paha olo vaivaa öisinkin (Naurukohtausko sitä kyseli), mutta olen oppinut jo syömään paremmin, joten olo ei ole niin kamala kuin viime viikolla... :x Kauhee romaani tästä tuli.
 
Naurukohtaus ja nuorityttö: voisiko öinen huono olo johtua alhasesta verensokerista. Huimauskin viittais siihen. Itse en kärsi varsinaisesti yrjöolosta, mut öisin on joskus oikein nälkä ja kun ei viitsi ruveta syömään niin heikottaa. Varmaan joku mehukin vois auttaa jos ei ruoka pysy sisällä. =)

zizilisko: puhuit närästyksestä ja oon Kärpän kans samaa mieltä, et on varmasti yksilöllistä minkä välttäminen auttais. Itse kärsin myös närästyksestä, välillä vähemmän välillä enemmän, siks syönkin Renniee ennemmin ku varoisin syömisiäni :D

Mulla olo edelleen ok, rintoja aristaa ja välillä vihlasee vasemmalle puolelle vatsaa. Jännityksellä oottelen myös ens viikon maanantain ultraa, et mitä ruudussa näkyy, näkyykö mitään... ;)

jasmara ja masuasukki 8+3
 
Niin paljon oli tullut tekstiä päivän aikana, että en kyllä muista puoliakaan kuka oli kirjoittanut ja mitä, mutta jospa tässä vähä oppii ajan kuluessa tuntemaan porukkaa :)

Mulla ei oo oikeestaan vielä mitään suurempia oireita ollut, tissit on kipiät ja vähä alavatsaa nipistelee. Siinä oikeastaa kaikki. Viikkoja mulla on ehkä jotain 5? en yhtään osaa sanoa ku kierto ollut niin epäsäännöllinen ja tulos testissäkin näkyi vasta niin myöhään.

Mutta viimeistään selviää siinä vaiheessa kun meen siihen varhaisajan ultraan, johon pitäis huomenna varaa aika.
 
Teille jotka ootte huolissanu tuosta vuodosta, voin vaan kuvitella kuinka siinä säikähtää ja alkaa pahinta ajatella. Muutenkin raskausaikana tosi monet on aika neuroottisia jokaisesta pienestäkin olotilanmuutoksesta. Voimia nyt ja toivotaan että se on ihan "normaalia" Muakin kyllä kiinnostaa tietää mistä tuommonen voi johtua...

Mä olen saanut lievitettyä tota öistä pahoinvointia ihan sillä että otan yöpöydälle lasin hyvää sokerimehua ja keksejä, namia ja vähän sitä sun tätä. Yöllä kun herään kuitenkin tsiljoona kertaa käymään vessassa niin otan aina vähän suupalaa ja mehua. Samaten aamulla heti kun herään ja kaikessa rauhassa makoilen sängyssä jonkun tovin ennenkuin nousen. Viimeyönä kun heräsin vain kerran. oli olo aamulla paljon hirveämpi.. En tiedä onko suoraa yhteyttä.. Mä ainakin uskottelen itelleni.

Turhaan ehdin jo iloita pahoinvoinnin hellittäneen..

KatPat ja Tahvo 8 + 5

muoks: sitä piti vielä päivitellä että nythän on jo kolmas raskauskuukausi menossa. Hurjaa..
 
Tänään on ollut loistava päivä! Sain aamulla syötyä ekaa kertaa moneen viikkoon aamupalaa ja päivälläkin kunnon ruokaa. Siis päivällä!! Yleensä oksu olo on helpottanut vasta illalla ja päivä on ollut pakko paastota mehun voimalla.. Mansikkamehu on mulla auttanut huonoon oloon. Tänään ei ole kertaakaan oksettanut, nytkin on nälkä mutta teen vasta kohta illallista ja syödään sitten kun mies tulee kymmenen jälkeen töistä.. :heart: Ja nyt siis rv8+1, tässä raskaudessa huono olo alkoi melkein heti joten ehkä se helpottaisikin aiemmin? Saa nähdä miten jatkuu, vai oliko tämä päivä vain onnekas poikkeus.. Väsy on painanut kamalasti, mutta aamulla olin pirteämpikin kuin pitkään aikaan. Iltapäivää kohden alkoi taas nukuttaa kamalasti mutta eipä tuon 1,5veen kanssa oikein itse voi päikkäreitä kesken kaiken ottaa eikä tähän aikaan enää viitsi, kun neiti jo on nukkumassa, ilta pitkällä jo.
 
:wave: Täällä varovasti vilkuttelee vielä yksi lokamassu. LA olisi kk mukaan 22.10, eli nyt viikkoja 5+6. Olen lueskellut palstaa jo muutamana päivänä ja nyt ajattelin jo uskaltaa mukaan. Minulla siis 2 lasta, -00 ja -03, sekä 2 keskenmenoa -02 ja -07. Siitä varovaisuus.

Mukava on ollut lueskella tuntemuksistanne, en siis todella ole ainoa joka miettii ja pelkää ja ihmettelee..

Mulla on nyt oireet voimistuneet, rinnat kasvaa ja aristaa ja paha olo on pitkin päivää. Väsy ja jano myös. Onko muuten muut janoisia? Tuntuu, että juon vettä koko ajan ja sitten ramppaan kyllä vessassakin kiitettävästi.

Toivotan kaikille vauvoille vahvistumis ja kasvamisenergiaa! Itse ajattelen, että pidän matalaa profiilia ainakin pääsiäisen yli, sitten aion ruveta iloitsemaan täysin rinnoin =)

Tyllerö08 ja tyyris 5+6
 
Tervetuloa te lukuisat uudet, minunkin puolestani!!

Toivon, että en itse joudu jättämään tätä palstaa... Täällä tuli kans pientä veristä vuotoa pyyhkiessä. Ensin valkkarin seassa ruskeana, sitten kirkkaana... Säikähdin ihan hirveästi ja itku pääs, onneks mies oli kotona. No ei nyt sen koommin ole tullut mitään, mutta mahaa nipistelee. Eli vähän samaa kun kärpälläkin. Huomenna soitan sitten neuvolaan tuli vuotoa tahi ei... Toivottavasti ei. Ja toivottavasti on vaan niitä kiinnitysvuotoja tai mitä lie... Olo on kyllä tosi kurja nyt. :'( Ei meinaa uskaltaa edes nousta seisomaan kun pelkää että valahtaa.

Jo menikin pari päivää oikeen mukavasti, hyvällä mielellä jne.. Eilen kävin oikeen shoppailee uusia vaatteita ja sen semmoista. Tänään oli ihana ilma ulkona ja temmellettiin koiran kanssa hangessa. Juoksutin liinassa myös heppaa lumisella pellolla, kyllä se nautti ja niin nautin minäkin.
 
Tervetuloa vaan uusille minunki puolesta! :)
Jospa tässä kohta oppis vähän tuntemaan tätä porukkaa niinku joku jo sanoki :)
Kaveri suositteli tuota että ottaa sängyn viereen tuoremehulasin ja vaikka suolakeksin ja syö ne aamulla ihan ensimmäisenä ennenkä nousee,sillä oli kuulemma auttanu!!
Aionki kokeilla sitä heti huomenna..ei koulusta tuu taas mitään ku ei pysty aamulla lähtemään ku oksennan vaan :( Tänäänki ukkeli tuli töistä ja toi ruokaa mulle niin samantien piti käyä oksentamassa kaikki mitä söin.. :x välillä vaan yökkäyttää kauheasti syönnin jälkeen mutta ei tuu oksennusta..Kaupassa käytiin äsken nii en voinu mennä edes lihatiskille ku teki niin pahaa ku näin pihvejä jne. hui kamala :D
 
Tervetuloa Tyllerö!
Minullakin on hirmu jano jatkuvasti. Vettä ja mehua menee vähintään tuplasti entiseen verrattuna. Ja jostain syystä mulla on tullut himo päärynäpillimehuihin ja melkein joka kauppareissulla sellainen tarttuu mukaan :D
 
Hei vaan!!!
Kauheet määrät ootte tänne tekstiä saanut :D hyvä niin!! ei vaan millään jaksanut kaikkea lukea kun viimeks kerkesin käymään täällä lauantaina...
Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolesta! :heart:
Niille joilla on ollut huolestuttavaa vuotoa niin toivottavasti kaikki on hyvin ja uskon että se johtuu vain kiinnittymisistä :hug:
Onkos teillä muilla kovasti jo ruvennut masu näkymään? mulle tänään työnantaja (joka tietää raskaudesta) sano että täytyy olla tyhmä jos ei musta huomaa että pulla on uunissa :LOL:
Samoin mies huomautti lauantaina että masu on kyllä jo kasvanut :D
Ehkä tuo masu tulee niin nopsaa näkyviin kun oon ruhtinaalisen 160cm pitkä ja sitten kohtu vielä on eteenpäin.no onneksi ei painoa ole vielä tullut lisää...sitä kun kerkee vielä kertymään.
Sitten kävin hämiksen h&m kattomassa äitiysvaatteita...ne oli ainakin ihan hirveen mallisia eikä niissä ollut mitään vetoketjuja tai nappeja...kyllähän nuo farkutkin on tosi kiva vetää jalkaan niin ettei avaa nappeja,mä en tajuu...onks ne kaikki samanlaisia sukkia? :/ mietin kyllä sieltä lähtiessäni että mitäs jos niissä olikin joku vetskari mitä en huomannut :ashamed: naureskelin vaan sitten ittekseni että kyllä se on ollut näky kun oon puhissut niitä jalkaan niin että on ollut vetskarit kiinni :LOL: no mutta te jotka ootte jo aiemmin käyttäneet äitiysvaatteita niin minkä merkkiset on ollut hyviä?
No joo...taidampa lähteä koisaamaan,oon ollut niin poikki koko päivän |O
Cristiina + masu-asukki 8+4 :heart:
 
Uudet tervetuloa =)
tuosta verensokerista minä kun pystyn mittaamaan omani tämän diabeteksen johdosta ja viime yönä mittasin niin ei se kyllä mikään kauheen matala ollut,normaali arvo oikeastaa.Että voiko se pahoinvointi johtua muusta kun matalasta verensokerista? :snotty: Aamuisin mun verensokeri huitelee taivaissa joten sen takia on äklö olo vaikka ei raskaana oliskaan.

Tänään oltiin miehen kummipoikaa vahtimassa.Tyttö oli ihan innoissaan kun pääs leikkimään ikäisensä kanssa.JA oli niiiiiin väsyny ku tultiin vasta ysin maissa kotiin että melkein kaatu sänkyyn =) Ja niin muuten kaadun minäkin.Toivottavasti ens yö menis paremmin :x

-Laura ja MiniPannari 9+2-
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Naurukohtaus: en muistanutkaan, et sulla on diabetes, sori :ashamed: Todennäköisesti sun pahoinvointi johtuu siitä, et sulla vaan sattuu oleen sellanen taipumus. Eikö ollu viisaasti sanottu :LOL:
Kuten on jo luettu moneen kertaan toisilla ei ole mitään pahoinvointia, toisilla joskus ja joillain koko ajan.
Useinhan sanotaan, et esikoista odottaessa pahoinvointi on hyvinkin yleistä. Monella se lievenee tai on olematonta muissa raskauksissa. Toiset sit vaan on saanu riesakseen, et voi pahoin vaikka tekis kymmenen lasta :D
Tasan ei mee onnenlahjat ;)

Cristiina: kyselit mahan näkymisestä. Mulla on vaan alavatsa turvonnu, mut eihän sitä koon muutosta voi näiden makkaroiden alta nähdäkään :LOL: Pituuskin on varmaan mun puolella kun vartta on 175cm...

Lissuli-81: toivottavasti on sitä harmitonta vuotoa :hug:
 
Hei! Minäkin uskaltaudun ilmoittamaan itseni mukaan, jonkin aikaa olen jo lueskellut teidän kirjoituksianne, ehkä nyt uskallan jo olla varovaisen toiveikas. Edellisessä raskaudessa vauvamme todettiin rakenneultrassa kuolleeksi viikolla 21 ja tällä kertaa olo on ollut jotenkin epäuskoinen, en ole oikein osannut uskoa tätä todeksi. Tämä raskaus oli alussa ihan oireeton toisin kuin kaikki aikaisemmat, joissa lievästä pahoinvoinnista olen tiennyt olevani raskaana jo ennen testiäkin.

Olen siis 38-vuotias, meillä on ennestään kuusi lasta + viime raskauden enkelivauva. Lapset ovat iältään 12, 10, 8, 6, 4 ja 2 vuotta, neljä poikaa ja kaksi tyttöä. Kerrottiin vauvasta jo lapsillekin, kun saunassa kuusivuotiaamme ihmetteli äidin pulleaa massua jo ainakin kolmatta kertaa. En sitten enää halunnut yrittää keksiä mitään ympäripyöreää selitystä, vaan ajattelin rohkaistua kertomaan, vaikka tietysti lapset sitten pian kaikille kertovatkin. Eskarilainen itse asiassa olikin kertonut heti maanantaina uutisen koulussa :)

La minulla on 7.10 ja synnytyssairaala on OYS, jossa kaikki toisetkin ovat syntyneet. Ekan neuvola-ajan sain maaliskuun puoleenväliin. Nyt tosiaan jo hiukan positiivisempi mieli tämän raskauden suhteen, kun maha on jo selvästi kasvanut ja lievää pahoinvointiakin on ollut. Se alun oireettomuus tuntui niin oudolta.

Toivottelen kaikille mukavaa raskausaikaa, toivottavasti teillä, joilla on ollut vuotoa, on asiat kuitenkin ihan kunnossa :hug:
 

Yhteistyössä