*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

nyt oon päättäny että sinne varhais ultraan menen:) kyllä tää niin välillä hermoja raastaa,että onko sitä aiheesta onnellinen vai onko vaan joku ohi kulkija:)
Huomenna soitan ja varaan ajan jonnekkin espooseen.. onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tai tietoa espoon lääkärisemista?hinta luokista,mieluiten missä kelan suoraveloitus korvaus
 
Kauheasti tekstiä tullut...

Onnea ultrakuulumisista kaikille sellaisessa käyneille!

Kärppänä heinälatoon, toivottavasti tuhruilu on harmitonta! Mulla tuli yks ilta lemmiskelyn jälkeen vaaleanpunaista tuhrua, mut onneks ihan vähän vaan. Sen jälkeen ei ole ollut mitään...

Mulla on ollut vähän etova olo, mutta vielä ei ole kunnon pahoinvointi alkanut - toivottavasti ei alakaan! Esikoisesta se tosiaan oli niin kamalaa, viikolle 30 oksentelin :( Mä olen toistaiseksi vain iloinen siitä, ettei oireita hirveästi ole, sen verran tuoreessa muistissa esikoisen odotusaika. Lopussa liitoskivut olivat niin kamalat, ettei tosikaan, huh. Mä en ole ihan parhaimmillani raskaana kuten ehkä tekstistä huomaa :LOL: naamakin rasvottuu ja tukka hapsottaa, olo ei todellakaan ole hehkeä! Vaa´alla en ole edes käynyt. Olen onneksi kohtalaisen hoikka/normaalivartaloinen, niin ei ole niin väliksi jos jokunen kilo tulee. Esikoisen odotusaikana lähti alussa 5 kg oksentelun takia, joten täytyy nyt kerätä vähän vararavintoa jos sama toistuu :D

Suhteiden kestosta, me ollaan oltu nyt yhdessä reilu 5 vuotta, kihloissa 1½ vuotta. Meidän kihlaukseen ei kyllä liittynyt liiemmin romantiikkaa, käytiin töiden välissä hakemassa sormukset, kun oltiin yhdessä päätetty, että mennään kihloihin. Sanoinkin äsken miehelle, etten kyllä naimisiin mene ennen kuin on kunnolla kosinut! Häitä vietetään ehkä 2010, koska 2009 olisi tämä tuleva vauva vielä niin pieni, että olisi vähän hankalaa. Tosin mies täyttää 30 v vuonna 2010, ja oli sitä mieltä, ettei samalle vuodelle mahdu kaksia isoja juhlia. No katsotaan nyt...

Esikoisen odotusaikana mies oli paljon enemmän kiinnostunut raskaudesta ja mahasta, tosin ei nyt ehkä silloinkaan mitenkään liiaksi asti. Äsken teidän juttuja lukiessani inisin miehelle, ettei se ole yhtään silittänyt mun mahaa, mutta oli se kuulemma eilen silittänyt, mä en vaan ollut huomannut :D No, täytyy ehkä uskoa selitys.

Joo, jospa sitä menisi kohta nukkumaan. Öitä kaikille!


Kirsikka rv 5+4
 
Marza1970: Huomenta! muitakin aamuvirkkuja liikkeellä:) oon muuten huomannut kun nyt raskaana on niin herän pirteänä tosi aikasin,vaikka sais nukkua. Tänään sitten varaan aikaa sieltä ultrasta,mulla on tos nyt kaks vaihtoehtoo. Toi diacor(90?) tai adenova(80?) molemmat espoossa. ei paljo hinnassa eroa,kunhan sais ajan. ajattelin ens viikolle loppupäähän. sillo alkais rv8. vitsi että jännitää jo nyt vaikka en ole edes soittanu vielä:) noissa on molemmissa se kelan suoraveloitus,että tarvii maksaa vaan omavastuu.
on tää jännää.. meni siellä kauan sulla eilen?ja kyselikö se mitään ihmeellistä?sait kuvia mukaan?
 
Tove-81
Huomenta!

Mahtuuko mukaan? Minulla vasta rv 4 + 6 :) enkä ole vielä edes äitiysneuvolaan soittanut...
Miten aikaisin te muut varasitte ajan ja kuinka pitkälle saitte sitten tapaamisen?

Ajattelin, että josko sitä huomenna uskaltais soitella. Minulla ei ole varmaa laskettua aikaa vielä, mutta raskauskiekon mukaan 30.10.2008. Oireita ei juuri ole, aluksi menkkamaiset oireet ja välillä päänsärkyä jne, ei kummempaa.

 
Heips,
mahtuisiko mukaan? Minulla raskaus ihan alkutekijöissä, netin laskureiden mukaan laskettuaika menisi suunnillee lokakuun loppupuolelle. Savon suunnalla asustetaan avomiehen ja kahden eläimen kanssa.

Mä olen kans miettinyt tuota varhaisultraan menemistä, mutta se on mulla ajankohtaista vasta joskus kolmen viikon päästä...
 
Tove-81 tervetuloa mukaan:) minä soittelin muutaman päivän päästä plussauksesta. täälläkään ei mitään erikoisia oireita. rinnat kasvanut huikeasti ja arat,vessassa ravaaminen,nälkä ja palelua. mutta se ihan normaalia kuulemma,pitäisi kiittää tästä näinkin hyvästä voinnista:)
soitin äskettäin varhaisajan ultran,7.3 klo:9:00
nyt jännittää!!!nyt rv6
 
Huomenta =)

Tove-81 ja memmy tervetuloa mukaan :D Kohta kaikki taitaakin mennä jo marraskuisten puolelle.

ninnis86 mulla on ihan päinvastoin,ei millään jaksaisi nousta aamuisin.Nuo villit lapsoset kyllä pitää huolen että äiti nousee :kieh:

Mä en ole vieläkään saanut soitettua neuvolaan..Tänään varmaan soitan.Mahaa repii ja turvottaa =)

t.satu ja möykky 8+jotain :heart:
 
Tove-81: varhaisajan ultra on siis omakustanteinen ultraääni yksityisellä lääkärillä. siihen suositellaan vasta kun viikot7 on täynnä(mutta jotkut menneet aikaisemmin)luulen ainakin että tuo rv7on suositus. korjatkaa viisaammat jos olen väärässä?:)

KerroTokiLisää: oonkohan ollenkaan raskaana kun kaikilla niin erilaiset oireet :LOL:
aamulla hyppäsi kattoon kun kävin vessassa niin valkovuoto oli hieman värillistä,siis ei valkeaa mutta ei veren väristäkään..mutta ei enään tule mitään kun kävin vessassa äsken:) taisin turhaan säikähtää:) toivottavasti varhais ultrassa kaikki on hyvin... :|
 
Huomenta =)
tervetuloa kaikki uudet =)
Omaanapaa....Luulisin että nuo minun pitkäaikaset menkkakivut ja jomotukset voivat johtua seksistä.Nyt kun sitä on tullut harrastettua lauantaisten keskustelujen jälkeen :LOL: Niin paikat tosi arkana ja jomotus alkaa jokin aika aktista.Nyt pitääkin sanoa miehelle että ei harrastetakkaan enää ku eka vonkaan joka hetki :LOL:
Mä heräsin viime yönä pissalle ja herranjestas miten paha olo mulla oli :x :x :x Olin jo menossa vessaan monta kertaa mutta sain sitten viimeseen asti pidätettyä :x Onko muilla ollut öisin huono olo? Se ei ollut sellasta perus raskaus etomista vaan oikein sellasta kunnon yrjöoloa.Ihan ku olis vatsatauti(vaikkei mulla sellasta ole ikinä ollut :whistle: )Mut kuitenkin sellasta erilaista.Ja aamullakin oli vielä jotenkin höntti olo.Toivottavati ei vaan kipeeks ole tulossa :/
Nyt mun pitää lähteä hakemaan neuvolasta pari lappusta sinne ensi maanantain ultraan :wave:
-Laura ja MiniPannari 9+1-
 
Naurukohtaus mulla ainaki on öisin tosi paha olo ku pitää käydä vessassa pari kertaa niin ei voi käydä oksentamatta juuri koskaan :( Viimeyönä taas,senku pääsin takasi sänkyyn niin alko niin pyörryttää että piti ukosta piellä kiinni ku koko huone pyöri nii tuntu ettei sängyssä pysy :eek: kammottavaa. sitte alkaa särkee päätä ja blablabla..

Niin ja tervetuloa uudet!! :heart:

Tänään 7+4
 
Hyvää huomenta. Tervetuloa uusille plussanneille :flower:

Minullakaan ei mennyt kuin varmaan tuo 10 min. varhaisultrassa. Mutta se olikin se tärkein juttu, että syke löytyi :heart:

Meillä olis muutaman viikon päästä ensimmäinen hääpäivä :) Mentiin siis vuosi sitten naimisiin 9 yhteisen vuoden jälkeen. Oli alunperin tarkoitus odottaa tuota 10 vuotta, mutta ei maltettu :LOL:
Meidän ensimmäinen yhteinen lapsi sai myös aika nopeaa alkunsa, noin vuoden seurustelun jälkeen. Ei se kyllä enää nopealta kuulosta, kun täällä on monet ollut niin paljon nopeampia :D Tätä toista yhteistä on sitten tehty pitkään ja hartaasti. Minun esikoisella on eri isä, vaikka käytännössä mieheni on ainoa, joka tuolle tytölle on isä ollut.

Joku kirjoitti noista kivuista yskiessä ja aivastaessa. Minullakin niitä on ja aina vihlaisee tuohon oikealle alas.

Nyt on muutamana päivänä ollut hirveää närästystä. Jouduin eilen illalla soittamaan miehelle, että käy apteekin kautta kun tulee kotia, kun ei nukkumisesta olisi tullut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä mitä kannattaa tai ei kannata syödä välttääkseen närästystä? Kun kuitenkin tuntuu, että on pakko vähän väliä jotain syödä, ettei iske pahaolo.
 
Marza1970: Varasin tuonne Adenovalle espooseen Tapiolaan. Kyllä nyt on jännät paikat..onneksi ei ole tässä montaa päivää odottaa.. ja kun töissä on niin eiköhän se aika mene:) en kyllä ole ihan varma tuosta kierron pituudesta.
Voi kun kaikki olisi vain hyvin :heart:
 
Pyydän anteeksi, mutten jaksa lukea tulleita tekstejä nyt :ashamed: ... Mulla näköjään alku ainakin toistuu tismalleen samanlaisena kuin esikoiselta. Paha olo on jotain ihan karmeaa. Mun tekis mieli maata sängyssä kippurassa avonaisen ikkunan edessä 24/7. Se ei vaan oikein onnistu, kun pitää kuitenkin tuo melkein 2-vuotias typykäinen hoitaa - syöttöhetket on kamalimpia, kun itsellä meinaa tulla ylös ja pitää vaan toiselle yrittää tarjota ruokaa. Mä varmaan hakeudun ihan lähipäivinä lääkäriin tän olon vuoksi. Vaikka ei siihen mitään apua ole tarjolla siinä mielessä, että nämä oireet poistuisivat. Toivon vaan niin hartaasti, että en synnytykseen asti kärsi tästä, vaan että helpottais nyt vaikka edes puolessa välissä. Toivottavasti kovin montaa kohtalotoveria ei ole ja jos on, niin tsemppiä oikein kovasti! Ei kyllä tosiaankaan ole mulla elämän parasta ja hehkeintä aikaa tämä raskaana olo :( ...
 
Kukkis2 Koita jaksaa :hug: Pää pöntössä tosiaan alkaa ihmettelemään niitä puheita raskausajan hehkusta... Ainakin lääkäri voi sairaslomaa antaa, jos olet töissä. Oliko sulla esikoista odottaessa kuinka pitkään pahoinvointia? Toiset väittää että seuraava raskaus on helpompi ja toiset sanoo ettei se pahoinvointi ainakaan helpota... En tiedä sitten. Kun olo on noinkin hirveä, on tosi vaikea yrittääkään ajatella positiivisesti. Mun päähän ei ainakaan mahdu ajatusta että mulla voisi olla jopa hyvä olo... Helpottaako sulla oksentaminen edes vähäksi aikaa oloa? Se on tosi kurjaa kun koko ajan kuplii mahassa eikä siihen auta mikään.

Itse olen nyt kahden viikon saikulla samasta vaivasta. Ja tuntuis rikolliselta viedä tyttö tarhaan kun itse makaa kotona, joten taistelen myös ruuanlaittopuuhissa. :x Äsken kun kävin oksentamassa, kolmevuotias tyttäreni tuli paijaamaan mua selästä ja kehui kuinka reipas tyttö äiti on! B) Siinä kyllä alkoi alahuuli väpättämään :heart: Poloinen, eihän sen nyt mua tarvitse lohduttaa...

Kati ja Tahvo 8 +5
 
Tere tulemast kaikille uusille odottajille minunkin puolestani!

Onpa kurjaa Kukkis2 jos kärsit niin kovasti huonosta olosta... Kunpa olosi helpottaisi pian. Itsellä ei ole vielä ollut yhtään huonoa oloa, mutta väsy on kova |O

Kyllä tää odottavan aika on pitkä... Yli kaksi viikkoa vielä ekaan neuvolaan ja yli kolme viikkoa siihen ultraan!! Mä en jaksaisi yhtään odotella! Tänään oon niin levoton olo ja tahtoisi saada kaikki nyt heti!

Mä sain keksittyä masu asukillekin nimen (ihan vahingossa), että hänestä voi puhua "nimellä" ja se olisi jotenkin todellisempaa kun on nimi. Pyörittelin mielessäni pienokaista ja pienoista ja yhtäkkiä se muotoutui Pennoseksi ja siitä tulikin sitten Kroisos Pennonen! Rakastan kaikkea Walt Disney aiheista niin tää sopii mulle kuin nyrkki silmään ;)

Meela & Kroisos Pennonen 5+2 :heart:
 
Hei! Miltä se tuntuu se häpyluun vihlonta? Onko sitä vähän väliä vai vaan joskus? Mä oon nyt ihan hermoheikkona täällä kun mua alko vähän jomottaan tuolta ihan tosi alhaalta!!! Onko jollain ollut semmosta ns. emättimen vihlontaa? Kuuluuko se asiaan vai onko peli menetetty?

Ne pirun verikoetuloksetkaan ei oo vielä tullu! Hitto!!! Mä en nyt taas osaa keskittyä ku omaan napaan! Sori!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Hei! Miltä se tuntuu se häpyluun vihlonta? Onko sitä vähän väliä vai vaan joskus? Mä oon nyt ihan hermoheikkona täällä kun mua alko vähän jomottaan tuolta ihan tosi alhaalta!!! Onko jollain ollut semmosta ns. emättimen vihlontaa? Kuuluuko se asiaan vai onko peli menetetty?

Ne pirun verikoetuloksetkaan ei oo vielä tullu! Hitto!!! Mä en nyt taas osaa keskittyä ku omaan napaan! Sori!!!
Mä oon miettiny sun tuloksia koko aamun. :snotty:

Vieläkö sulla on ollu tuhrua? Oliko sulla se ihan puhdasta vai oliko sulla siinä mitään mukana? ...mulla jatkuu ja tänä aamuna siinä on semmoista pienen pientä riekaletta mukana. Ei paljon, mutta on kuitenkin. Vuotokin on niukkaa, mutta silti...

Vatsakivut tulee ja menee. Samanlaisia juilimisia kuin on ollu alusta asti, ei kovin voimakkaita.

Tuntuu vähän, et se oli siinä sit... :'( Rinnatkaan ei oikein enää arista. ...mun ainoa raskausoire ollukin...
 
Julietta Kyllä tuohon alkuraskauteen kuuluu vähän kaikkien paikkojen vihlontaa, joten älä turhaan vielä huolestu.

Voi Kärppä, tiedän miltä siusta tuntuu, itselläkin samanlaiset fiilikset koko ajan. :hug: Kovasti toivon että kaikki olisi kuitenkin ok.
Miulla tuo vuoto oli eilen ekaa kertaa sellasta että oli ihan verta silmin nähden mukana, kun aikasemmin on vaan ollut värjäytynyttä valkkaria. Tänään taas sit tuota tavallista mutta ehkä hieman punasempaa. Silti kokoajan on vaan niinkuin valkovuotoa, eli pelkkää verta ei oo ainakaan vielä tullut. Kokoajan pitää juosta vessassa tarkistamassa. :(

Edit:Eikös siulla ole nyt 5+2? Eli ihan samaan aikaan miullakin alkoi nuo vuodot. Nyt on siis viikon verran tullut vähän verta, mutta se voi näillä viikoilla johtua siitä että istukkaa siellä valmistetaan. Jostain tuosta luin.
 
Tervetuloa uusille odottajille =) Hienoa - pino vaan kasvaa!

Täällä moni on peloissaan oireidensa vuoksi, mutta sanon nyt kokemuksen kovalla rintaäänellä, että ne pahatkin kivut voivat olla pelkästään hyvä juttu - jotain on kasvamassa ja se jokin tarvitsee tilaa :heart: Joten elkäähän hätäilkö ennenkuin lääkäri on sanonut viimeisen pisteen! :wave:

(.) paha olo jatkuu - eilen oli pahin päivä tähän mennessä. Sain raahattua itseni töihin kello 13 (työt alkaa klo 8) ja lähdin töistä oksennusten saattelemana klo 15. Viimeinen ykä tuli klo 22.30. Et sellaista raskauden hehkua täällä :D Tänään on päivä alkanut hieman paremmin.

Me ollaan mieheni kanssa tavattu 3 vuotta sitten. Naimisiin menimme viime kesänä ja lasta on puuhailtu nyt jo 2,5 vuotta - ollut Allu vähän lujassa. Ollaan siis käyty lapsettomuushoidoissa ja yksi IVF (koeputkihedelmöitys) takana, josta ei tärppiä. Sitten tämä ihme lähti ihan luonnostaan kohdussa kasvamaan :heart:

Adette ja Allu 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Hei! Miltä se tuntuu se häpyluun vihlonta? Onko sitä vähän väliä vai vaan joskus? Mä oon nyt ihan hermoheikkona täällä kun mua alko vähän jomottaan tuolta ihan tosi alhaalta!!! Onko jollain ollut semmosta ns. emättimen vihlontaa? Kuuluuko se asiaan vai onko peli menetetty?

Ne pirun verikoetuloksetkaan ei oo vielä tullu! Hitto!!! Mä en nyt taas osaa keskittyä ku omaan napaan! Sori!!!
Mä oon miettiny sun tuloksia koko aamun. :snotty:

Vieläkö sulla on ollu tuhrua? Oliko sulla se ihan puhdasta vai oliko sulla siinä mitään mukana? ...mulla jatkuu ja tänä aamuna siinä on semmoista pienen pientä riekaletta mukana. Ei paljon, mutta on kuitenkin. Vuotokin on niukkaa, mutta silti...

Vatsakivut tulee ja menee. Samanlaisia juilimisia kuin on ollu alusta asti, ei kovin voimakkaita.

Tuntuu vähän, et se oli siinä sit... :'( Rinnatkaan ei oikein enää arista. ...mun ainoa raskausoire ollukin...

MOI !!

Mä meen kahdelta tonne neuvolaan! Eilen soitin sille neuvolan tädille ja se oli eilen puhunu lääkärille ja se lääkäri halus tutkia mut tänään, joten meen nyt sitten. Toivottavasti ei ole mitn huonoja uutisia taas.

Mä oon sen takia niiiin paniikissa kun viimeks raskaus meni kesken.

Mullakaan ei ole ollut oikein mitään muita oireita kun kamalat ilmavaivat... :snotty: Tissit eivät ole olleet kipeät muutakun vähän nänneistä aristanut ja sitten niissä on niitä valkoisia pikkunäppylöitä, you know!
Alhaalta repii yskiessä ja nyt tuli tuo ihme vihlonta, joka ei tunnu loppuvan...

Vuotoa ei ole ollut enää sen perjantain jälkeen. Toivottavasti sinullakin loppuu!!! Pitäisiköhän sinun Kärppä käydä myös tarkistuksessa ja hakea vaikka ihan lääkkeellistä tukea tuohon alkuraskauteen, jos vuodon jatkuvat?

Mä jatkan jännittämistä!!! Tsemppiä!!!! Tulen sitten kertomaan!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
MOI !!

Mä meen kahdelta tonne neuvolaan! Eilen soitin sille neuvolan tädille ja se oli eilen puhunu lääkärille ja se lääkäri halus tutkia mut tänään, joten meen nyt sitten. Toivottavasti ei ole mitn huonoja uutisia taas.

Mä oon sen takia niiiin paniikissa kun viimeks raskaus meni kesken.

Mullakaan ei ole ollut oikein mitään muita oireita kun kamalat ilmavaivat... :snotty: Tissit eivät ole olleet kipeät muutakun vähän nänneistä aristanut ja sitten niissä on niitä valkoisia pikkunäppylöitä, you know!
Alhaalta repii yskiessä ja nyt tuli tuo ihme vihlonta, joka ei tunnu loppuvan...

Vuotoa ei ole ollut enää sen perjantain jälkeen. Toivottavasti sinullakin loppuu!!! Pitäisiköhän sinun Kärppä käydä myös tarkistuksessa ja hakea vaikka ihan lääkkeellistä tukea tuohon alkuraskauteen, jos vuodon jatkuvat?

Mä jatkan jännittämistä!!! Tsemppiä!!!! Tulen sitten kertomaan!!
Mä soitin neuvolaan, mutta eipä siitä sen kummempaa.. Siis ihan ystävällistä ja muuta neuvoa sieltä sain, mutta kun ei mitään voi, ei mitään voi. :/ Oli siitä se hyöty, et tiedän, minne pitää mennä, jos tämä tästä kirkkaaksi muuttuu... Mut ennen sitä ei auta kuin odottaa ja katsoa. ...kun tosiaan voi olla ihan normaaliakin.

Tämä on ihan pyllystä tämä epätietoisuus.. :snotty:
 
Joo, mä tiedän noi neuvolat... Siksi meninki yksityiselle.... Tai nyt sitten soitin kyllä ihan tohon kunnalliseen... Taisivat oppia viimekerrasta. Kävin sen km:n toteamassa yksityisellä ja toi meidän kunnallinen sai pientä noottia sieltä niin nyt ottavat mut sitten tosissaan... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Julietta Kyllä tuohon alkuraskauteen kuuluu vähän kaikkien paikkojen vihlontaa, joten älä turhaan vielä huolestu.

Voi Kärppä, tiedän miltä siusta tuntuu, itselläkin samanlaiset fiilikset koko ajan. :hug: Kovasti toivon että kaikki olisi kuitenkin ok.
Miulla tuo vuoto oli eilen ekaa kertaa sellasta että oli ihan verta silmin nähden mukana, kun aikasemmin on vaan ollut värjäytynyttä valkkaria. Tänään taas sit tuota tavallista mutta ehkä hieman punasempaa. Silti kokoajan on vaan niinkuin valkovuotoa, eli pelkkää verta ei oo ainakaan vielä tullut. Kokoajan pitää juosta vessassa tarkistamassa. :(

Edit:Eikös siulla ole nyt 5+2? Eli ihan samaan aikaan miullakin alkoi nuo vuodot. Nyt on siis viikon verran tullut vähän verta, mutta se voi näillä viikoilla johtua siitä että istukkaa siellä valmistetaan. Jostain tuosta luin.
On juu. Joko 5+2 tai 5+3 ...vaikea sanoa, kun mulla tuo kierto ei ole ollu säännööllinen. Toivotaan, että johtuu vaan turvonneista limakalvoista tms. mitä ne sieltä neuvolasta epäili.
 

Yhteistyössä