***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Moi

kävin myös kurkkaa ton pakkauksen ja kyllä osasta tykkäsin mut silti taidan ottaa rahana ja ostella niillä mieleisiä vaatteita..osa jäisi kuitenkin käyttämättä....tiedän et kesällä kun alet alkaa niin löydän itseni Lindexilta ja H&M:ltä sieltä vauvaosastolta =)

päänsärkyä oli mulla taas aamulla ja myös silmänpohjassa ja otin Panadolin kun mun pitää nyt "kyllästyttää" sillä pari päivää...lääkäri sanoi et Panacodia vois määrätä jos ei Panadol ei auta..

nyt muru heräs ulkoa joten ei ehdi enempää...aurinkoista viikonloppua! Mitäs vappusuunnitelmia teillä on ? Me ollaan lasten kanssa kotona ja aloitetaan varmaan grillikausi kun on luvannut niin lämmintä ja pihahommia =)

pw 17 tasan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
pumppernikkeli: ootko ajatellu, et ottasit äitiyspakkauksen ja myisit sen eteenpäin?? Siitä maksetaan melko hyvin ja varmasti enemmän ku se Kelan rahallinen korvaus. ;) Moni ulkomailla asuva haluaa pakkauksen, kannattaa harkita. :)
Voishan tuotakin tietty harkita. Toisaalta olen niin laiska myymään mitään. Toki huutiksessa kauppaa teen joten sitä kautta, mutta toisaalta tuo 140? tulis ilman mitään vaivaa.
Ja laskeskelin että silläkin ostaa jo aika monta vaatetta Alesta ja kirpparilta ym... Toppapuvun kävinkin jo ostamassa aivan ihana lennen normaalihinta 85? no minä maksoin 32?. Päätin uskaltaa jo tuon verran satsata kun ei niitä ale pukuja syksyllä löydy
Itse ihmettelen kun äp on edelleen noita "vanhan aikaisia" potkareita. En minä ainakaan niitä käytä vaan puolipotkareita tai sukkahousuja
Joten paljon on tuossa vaatteita joille ei ole mitään käyttöä.
Vappuna meillä synttärit. Ei tosin tule muita kuin pappa ja mummo
Pitäis nyt saada ittensä revittyä irti tästä koneelta ja ruoan laittoon. Niin ehtis ruokaostoksillekin ennen pahinta ruuhkaa

 
FPI: mua rupes naurattaan tuo sun korvatulppajuttu :) Ne varmaan kuitenkin kuulee tuosta vatsan läpi, eikä sinun korvilla :)

Ja sitten parin päivän aiheisiin..
Ensin eilen tuli roppakaupalla hyviä uutisia (paitsi se, että poika on TAAS kipeä ). Tuli veronpalautuksia, tuli eskarista lapsesta tosi hyvää palautetta. Kaverille hehkutin, kun elämä on NIIN ihanaa. Ekat kesälomat tulossa, lasten hoidot järjestyksessä..

No sitten päästiin tähän päivään. Sain kuulla, että multa loppuu työt. Olen siis kuukauden päästä työtön :'( Tykkään työstäni hirveesti ja kaikenlisäksi nämä ratkasevat pari kuukautta olisi nostanut äitiysrahaa roimasti ylöspäin :'(
Musta tuntuu, että kaikki romahti tuon takia. Vakituinen paikka ja tykkäsin siitä niin kovasti :'( Oli ihana paikka, mihin mennä äitiysloman jälkeen..
Mitenhän tästä nyt jaksaa eteenpäin? Tosi kurja olo.

huitshapeli ja lilliputti rv14 muistaakseni
 
Töitä pitäisi tehdä, mutta... Täällä on paljon mielenkiintoisempaa
:) Ajattelin toki jakaa muutaman oma napa -jutunkin iloksenne. Mulle raskaus on uusi ja ihmeellinen asia. Iän ym. takia olen pohtinut ja murehtinut kaikkea mahdollista, mutta lähinnä yritän pitää pääni kylmänä ja keksiä muuta tekemistä, jos alan loihtia kauhukatsauksia mieleeni. Teillä on ihania ultrakuvia, muuten. Mun np-ultrasta saamassani otoksessa olis voinut olla vaikka pesäpalloräpylä, mutta ihmeesti se kätilö siitäkin mittoja sai. Tampereella pääsee "peräti" 2 ultraan (ilmeisesti näin ei ole ollut kauan, ja laki vaatii sitä vasta 2010 alkaen). Ultraaminen on täälä maksutonta, mikä johtuu käsittääkseni siitä, että se tapahtuu keskusäitiysneuvolassa. Sairaalassa perittäisiin poliklinikkamaksu 22 e. Seuraavalta ultralta odotan, että kuva olisi hieman selkeämpi... Niin, puhumattakaan siitä, että lapsessa on kaikki nähtävissä olevat raajat ja elimet kohdallaan.

Toksoplasmoosi on ihan oikeasti olemassa oleva riski meikäläiselle, koska meidän kissat ulkoilee päivittäin. Uskoisin netistä haalimani tiedon perusteella, että pennusta lähtien sisällä majailleen, raakaa lihaa syömättömän kissan kohdalla riski on lähes olematon. Olis tietysti kiva jos todella tietäisi, onko jo sairastanut joskus ko. taudin (oireita ei välttämättä tule perusterveelle ollenkaan), koska siitä saa elinikäisen immuniteetin ja silloin jälkikasvukin on mahassa ollessaan turvassa. Kaipa lähetettä vasta-ainetestiin voi halutessaan pyytää neuvolasta? Cat Forum -palstalta luin erään äidin kokemuksesta: hän oli saanut tokson, vaikkei ollut raskausaikana missään tekemisissä kissojen kanssa, eli ilmeisesti tartunnan lähteenä olivat - sori pahoinvoivat, mutta pakkohan tämä on kertoa - raakalihavoileivät. No, tuskinpa tässä tulee raakaa lihaa tieten tahtoen syötyä. Mutta kissat nukkuu vieressä joka yö, ja pihamultaakin on jo tänä keväänä tullut kaiveltua. Ehkä siis anon sitä vasta-ainetestiä. Miksei sitten sytomegaloviruskin samalla. Ja ihan totta, mun maha kasvaa tosi hitaasti! Tuollainen nätti pömppö rauhoittaisi varmaan muakin.

Olin oikeestikin juuri viikon kipeenä, ja voin kertoa, että siihen tautiin ei parasetamoli auttanut lainkaan. No, ehkä se vähän lievensi pää- ja lihaskipua, mutta vahvemmille myrkyille olisi ollut tilausta, varsinkin kun kuitenkin otin lääkettä päivittäin ja tauti kesti tosiaan kokonaisen viikon. Jos lukee netistä lääkelaitoksen suosituksia, niin mitään ei lähtökohtaisesti saisi käyttää. Esim. Berocasta todettiin jotain sellaista, että "ei suositella, jollei käytölle ole kliinisiä perusteita". no, ihmiset on näemmä käyttäneet mm. Nasolinia ja panacodia ilman että mitään pahaa on tapahtunut, ja antibioottikuurikin on tarpeen vaatiessa täysin mahdollinen, sanottiin neuvolassa. Olen ymmärtänyt, että parempi lääkkeet kuin itsensä päästäminen todella huonoon kuntoon.

No niin, jaari-jaari. Aika palata töiden pariin!

Terveisin Duudlari 15+jotain
 
Otan muuten kovasti osaa, Huitshapeli! Sun viesti oli ehtinyt tulla tuossa välissä, kun rustasin omaa vuodatustani. Saako kysyä, miten voi olla että menetit vakituisen työn? Lopetettiinko koko firma? Onpa kurjaa! Tuskinpa tämä lohduttaa, mutta mulla ei ole eläissäni vakipaikkaa ollutkaan, ja nyt joudun touhuamaan yrittäjän nimikkeellä. Eipä ole varaa olla pitkään äitiyslomalla.

Toivottavasti sua ei murehduta kauaa. Tsemppiä!
 
Silleri
Vapusta: miehen sukulaisia tulee kylään, jotain pitää niiden kanssa hommailla, käydä kaupungilla ja syömässä ja grillailla... Karseet paineet, kun anoppikin tulee ja pitää viikonlopun aikana laittaa kotia! :D Kun meillähän tietysti on kaikki järjestyksessä, juu... sanoin miehelle, että ikkunoita tuskin kerkiän pestä, jos vaikka anoppi itse pesaisisi tarmokkaana ihmisenä kun huomaa meikäläisen vatsan. Ei nimittäin olla vieläkään kerrottu...

Äitiyspakkaus näytti kivalta, mutta kun on 2002 pakkaus käytännössä kokonaan vielä tallella ja ehjä, en mitenkään kykene sitä ottamaan, pitää se raha ottaa ja laittaa rattaisiin. Ne vaatteet jäävät kuitenkin niin nopeasti pieniksi.

En taas painanut mieleeni muiden kuulumisia, raskaudenaikainen muistinmenetys vaivailee. Mutta :hug: kaikille tarvitseville... :)

Silleri ja Suvi rv17+3
 
Iltaa !

Kiitos vinkistä lintsi-sivun suhteen(en muista nyt kuka sen laittoi) en olisi itse edes uskonut että moista listausta on.Siis liian ilmeinen paikka etsiä sitä =) ..eikun kahvikuppeihin istuu koko rahalla!

huitshapeli otan osaa, mutta saanko kysyä miks sulta loppui työt? Siis jos on vakipaikka, niin ilman hyviä perusteluja ei voi potkia pois ja raskaus EI ole missään muotoa syy potkia pois.Tai muuten on työantaja tyhmä. Tosta on aika kovat väännöt käyty..

Duudlari tervetuloa joukkoon ihanaan! :flower:

Nyt hyvää yötä!
 
Vapuksi ei ole vielä mitää suurempia suunnitelmia, koska itse ainakin olen vapun aaton töissä, joten katsotaan mitä sitä sitten jaksaa tehdä.

Kävin myös kurkkaan äitiyspakkausta, ja mua se kyllä miellytti. Ja koska esikoinen on kyseessä niin toki me noin kivan näköinen äitiyspakkaus otetaan..

Voi hitsi ku mua niin kamalasti väsyttää, nää perjantait on aika raskaita päiviä töissä. Ihmiset on niin äkäsiä ku ne tulee kauppaan tekeen viikonloppuostoksia, että itekin tulee väkisin kiukkuseksi. No onneks ku kotia pääsee niin on heti jo parempi fiilis! =) Tänään kyl lähti päivä jo hupasesti käyntiin ku pidin pienen strippausesityksen postinjakajalle! :LOL: Siis mä olin just vaihtamassa vaatteita ku postinjakaja oli tuomassa mulle ovelle- pakettia, joten tais postimies nähdä vilauksen mun valtavista rinnoista! :D No, sillä ainaki oli sit hauska loppu päivä..

Juups, mut nyt jo niin kovasti hakotuttaa että on kai aika kömpiä kohti sänkyä, Huomenna on taas työpäivä.

Öitä!
 
Huomenia

Me tultiin eilen mökiltä myöhään,herättiin aikaslailla vasta koko poppoo.hih
Tänään oitäs kait uudestaan mennä,en tiedä sitten kattoo nyt miten tässä pääsee mihinkin suuntaan.

Hyvin on voitu ja nyt on tulossa ihana päivä joten nauttikaahan kaikki =)

Annu & Touhustiina 12+6 :heart:
 
Duudlari ja maisakaisa; kiitos osanotosta. Koko firma lopetti :(
Mä on niin nauttinut, kun on ollut ihana työ, maailman paras työkaveri, ensimmäiset kunnon kesälomat, joita olisi kertynyt ensikesällekin, "varma" paikka johon palata äitiyslomalta ja niin paljon muuta. Tästä itkusta ei meinaa tulla loppua ollenkaan :'(
 
FPI
Tervetuloa duudlari, mamma22 ja flipi!

huitshapeli, voi miten kurjat työkuulumiset, olen pahoillani!! Tosiaan, jos oli vakipaikka niin miten nyt noin yhtäkkiä työt loppu, tosi harmillista! Hyvä, et mun korvatulppajuttu sentään nauratti ;) ja joo oot oikeessa, mahan läpihän se tietty kuulee, mutta musta jotenki tunti paremmalle kun pidin niitä tulppia...oli ihan hyvä keikka!

Kohta pitäs lähtee hakee mies lentokentältä, jee jee! :heart:

Tänään naapurin noin nelivuotias poika sanoi kavereilleen, kun menin koirien kanssa oli, että "kattokaa, tolla tädillä on pullomaha", että kai se masu sitten aika hyvin jo näky... :p

Hyvät yöt!

FPI+pepe rv 17+5 :heart: :heart:
 
Tervetuloa duudlari,mamma22 & flipi

Tänään oisi sitten tarkoitus olla kotona ja tehdä hommia vuorostaan täällä,niitä kyllä riittääkin taas kun kaksipv olin mökillä,eilen illalla vaan alkoi kamala tuuli niin ei sitten enää niin viihtynytkään.

ihanata päivää kaikille.

Annu & touhustiina 13+0 :heart:
 
Apua kun täällä on jo porukkaa.. :eek:
Ei siis ollenkaan huono homma vaan tosi hyvä että voi ajatuksiaan jakaa monen kanssa. :)

Kipuja oli yöllä.En oikein meinaa kyetä nukkuun mahalla,painaa jotenkin.Nukkuuko muut mahalla normaalisti vielä?

Mimmali ja pikkuruinen rv 14+2 (UÄ 13+5)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Apua kun täällä on jo porukkaa.. :eek:
Ei siis ollenkaan huono homma vaan tosi hyvä että voi ajatuksiaan jakaa monen kanssa. :)

Kipuja oli yöllä.En oikein meinaa kyetä nukkuun mahalla,painaa jotenkin.Nukkuuko muut mahalla normaalisti vielä?

Mimmali ja pikkuruinen rv 14+2 (UÄ 13+5)

Mä en ole pystynyt nukkuun moneen viikkoon mahallani,siitä tulisi masu kyllä hurjan kipeeksi.
Millon sulla muuten on laskettu aika,kun sulla ultran mukaan muuttunut laskettu aika ??? mitä raskausviikkoja katsoin 13+5 ??


Annu & touhustiina 13+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu82:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Apua kun täällä on jo porukkaa.. :eek:
Ei siis ollenkaan huono homma vaan tosi hyvä että voi ajatuksiaan jakaa monen kanssa. :)

Kipuja oli yöllä.En oikein meinaa kyetä nukkuun mahalla,painaa jotenkin.Nukkuuko muut mahalla normaalisti vielä?

Mimmali ja pikkuruinen rv 14+2 (UÄ 13+5)

Mä en ole pystynyt nukkuun moneen viikkoon mahallani,siitä tulisi masu kyllä hurjan kipeeksi.
Millon sulla muuten on laskettu aika,kun sulla ultran mukaan muuttunut laskettu aika ??? mitä raskausviikkoja katsoin 13+5 ??


Annu & touhustiina 13+0 :heart:

L.A on edelleen 24.10 kun lääkäri sano ettei se rupea laskettua aikaa muuttelemaan 4 päivän takia..Luulin että muuttais mut ei. :/
Ja sit se sano että kun sulla kuitenkin menee varmaan raskaus yliaikaseks..Mistäköhän senkin päätteli. :whistle:
 
Mimmali - Sitä en tiedä miksi se niin sanoi että menee yliaikaseksi,mistäs sen nyt voi nähdä.Muuta en keksi kun se ettei laskettu aika ole oikein,mulle sanottii äitipolilla että jos esim just kun heittää enemmän kuin 2pv niin sitten laskettuaika muuttuu sitten.
 
Tervetuloa uudet lokamasut. Iesus kun meitä on paljon. :p Onneksi sentään ympäri suomea niin tasoittuu sitten tilanne eri synnäreilläkin. :D

Täällä porskutellaan kovaa eteenpäin. Työharjoittelu päätty tänään ja siitä olen iloinen. Ei tartte enää huhkia menemään pää kolmantena jalkana, vaan saa vain istua. miten mukavalta se taas tuntuukaan. :D Maha on kauhia iso jotenkin. ja tuntuu että mahalaukkukin oisi siirtynyt ylöspäin kun mahan kurina (nälkäisenä) tuntuu kummallisen korkealla. :D Liekkö maha sitten omaa vararavintoa vai vauvaa, tiedä häntä, mutta iloisena sitä silti pullistelen. :D Painoa ei ole nyt kuukauteen kyllä tullut, mikä on hyvä kun heti testin jälkeen ekaan neuvolaan (rv 8+) oli syömis kiloja tullut 3kg. Tasoittuu nyt sitten. Että kai tuo pullotus on sitten vauvaa. :)

Vihlaisuja (liitoskipuja?) on tuntunut tulevan viimeisen viikon aikana turhankin usein. Loppu viikkona en sitten töissä mitään nostoja tai sellaisia tehnyt ohjaajan suostumuksella, kun ne tuntui aina sillon pahenevan. Kai se tästä kun pääsee vähäksi aikaa ainakin ottamaan rennommin.

LA:n muutoksista minulla oli nt-ultrassa arvioitu laskettua ika 4 päivää myöhemmin kuin mikä alkuperäisen (kuukautisten mukaan) ollut laskettu aika, ja täti totesi että ei vaihdeta kun heittää alle viikolla. Näköjään tässäkin vaihtelee kovasti se määritelmä, koska LA:ta siirretään...

Nyt vain maata sängylle, jos vaikka tulisi unta vähän kun niin tuntuu väsyttävän taas.

kirppu rv 15+6
 
La ajan muuttammisesta oli puhetta niin minulla ultran mukaan laskettuaika olisi 28.9 ja kuukautisten mukaan siis 1.10 ja minulle kans sanottiin ettei lähdetä muuttamaan kun ei heitä tuon enempää. Eli ilmeisesti tuokin vaihtelee sitten paikkakunnittain.
Itse kyllä vahvasti epäilen että meidän vauva putkahtaa maailmaan jo syyskuun puolella varsinkin kun kaikki edellisetkin on syntynyt ennen laskettua aikaa. Toisaalta mukavampi ajatella että laskettua aika on lokakuussa ja sanoa se kaikille sukulaisillekkin niin ei sitten loppuraskaudessa tarvii niin aikasin vastailla kyselyihin että vieläkö olet yhtenä kappaleena.

Täälläkin on nyt liikkeet tuntunut parin päivän ajan varsinkin iltasella maatessa ne huomaa. Eilen oli muutamia supistuksia ei noiden aivan vielä tarvitsisi alkaa vaikka eivät mitään vaarallisia olisikaan. Jotenkin tuli vaan heti edellinen raskaus mieleen jossa paikat oli alkaneet aukeamaan jo viikolla 25 ja loppu aikana ei sitten uskaltanut tehdä oikeastaan yhtään mitään. Mietin vaan miten tuo onnistuis nyt 2 vuotiaan kanssa :/
No eihän tuon tarvitse toistua mutta väkisellä kaikkea tulee mieleen. Ilmeisesti liikaa aikaa pohtia kaikkea kun on yksin kotona

Liitoskipuja/vihlasuja täälläkin on jo hiukan mutta kyllä noiden kanssa vielä pärjää ihan hyvin. Tukivyöstä minulla henkilökohtaisesti on vain huonoja kokemuksia. edellisessä raskaudessa sitä yritin käyttää mutta lisäsi supisteluita joten heitin sitten koko vyön sivuun. :/ Eli ei tuokaan välttämättä kaikille sovi

pumppernikkeli ja niilo 17+4
 
Menee tosiaan lasketutaikojen kertoilusta eritavalla.Esim mulla oli alunperin laskettu aika 4.11 ekan nt.ultran jälkeen ja se heitti sitten seuraavassa ultrassa 3pv jolloin laskettu aika aikaistui sinne 2.11 ja sanoi silloinkin että se yleensä muutetaan heti,että heillä suht tarkkaa tietoa sielläkin sitten....

AI kun mua alkoi suututtaa luin tuossa juuri kuin odottava äiti oli juonnut viiiniä ja vain siksi että ei voi kertoa raskaudestaan vielä,viinan kanssa läträämisestä mä en ymmärrä raskausaikana Mitäs mieltä te ootte ?
 
Täälläkin on näköjään hyvä aurinkoinen sää karkoittanut äidit pihalle koneiden äärestä istumasta :)
Eilen oli töissä ihan kuollut lauantai ilta, kun yleensä lauantait on tosi kiireisiä klo 14 eteenpäin. No sopi ihan hyvin mulle, kun en kauhean mielelläni enää tee noita tosi rankkoja vuoroja. Pomo sanoikin jo, että laittaa mulle nyt helpompia vuoroja, kun kesä ja kuuma tulossa. Ihan hyvä :)

Kävittekö muut lapsimessuilla?
Me käytiin tänään koko perhe ja ostin sieltä sitten elämäni ensimmäisen kantoliiinan. Olen jo kauan haaveillut kantoliinasta, jos meille vielä jälkikasvua suotaisiin. Ja nyt kun sitä sitten on tulossa, niin pitihän se hankkia :D
Toivottavasti nyt sitten opin sitä käyttämään :whistle:
Samoin löytyi valkoinen hoitotaso pinnasängyn päälle :) Se tosin tulee myyntiin vasta kesällä, mutta eipähän tarvitse enää etsiä, kun tietää mistä sitten löytää.
Uutta äitiyspakkaustakin kävin katsomassa livenä ja mun mielestä se oli ihana! Lukuunottamatta niitä oransseja vaatteita.

Mahallaan en ole minäkään pystynyt nukkumaan moniin viikkoihin. Varmaan joskus viikolla 7 viimeksi. Mä en vaan pysty, kun kuvittelen vauvan litistyvän, vaikka eihän se tuossa vaiheessa vielä mihinkään litisty :xmas:

Tervetuloa uusille lokamassuille :wave:

Rv 17+4
 

Yhteistyössä