***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Moi

arvaatkaahan mistä oon haaveillut eilisestä lähtien, no siistä rahkasta :LOL: ..tää on tarttuvaa...pakko pyytää mies käymään kaupassa kun tulee töistä =) soitinkin saman tien...

nanna juu mulla kans vauva tuntuu viihtyvän ihan tuola alhaalla vaikka kohtu noussut terkan mukaan hyvin..no kunhan ei ala painamaan tulla kun kasvaa eikä tuu niitä inhoja supisteluja kun liikkuukin :kieh:

emppu voin vain uskoa et herkistyy kun katsoo tollasia, mulle on noi vauva ym lehdet liikaa ja ne synnytys jutut ,ei itkusta meinaa tulla loppua :)

Annu hyviä ultrakuulumisis, harmi kun oli pika ultraus, musta ois kiva kun ultrattais niin et äiti vois sanoo et nyt lopettakaa.... :)

mut nyt laittaa iltaruokaa uuniin....ai niin kärsiikö kukaan päänsäryistä, mulla on jo viidettä päivää ja rr ok mut en tiedä onko hartiat jumissa vai liittyykö jotenkin vaan tähän raskauteen, ei viitsis joka päivä panadolia ottaa...no täytyy kääntyä lääkärin puoleen jos jatkuu

pw 16+5
 
Pinkwawe - Juu tuntuu olevan tarttuvaa hih,mä nimittäin yhdellä toiselle mammalle mainitsin joka myös odottaa että mieheni tekee tänään rahkaa niin hänkin soitti miehelleen töihin että käy kaupasa hakemassa rahkatarvikkeet ;)
Se oiskin ko sais niin kauan kun haluaa olla siinä ultrassa,mutta koskaan en ole mulla näin lyhyttä ultrausta ollutkaan,se tosiaan hoiti ne mittaukset ja se siinä ja tarkisti tietysti rakon yms mutta eipä sen enempää,muussa meni paljon enemmän aikaa,aika oli klo 9:20 ja sisään pääsin 9:25 ja ulokna 9:35 joten tosiaan nopee koko juttu ihan itsenään.
Päänsärkyä mulle ilmenee silloin jos olen väsynyt eli yleensä iltaisin,ja se voi olla melkein joka iltasta,siitä tietää viimeistää millo on mentävä nukkumaan.

Muuten piti vielä kertoa ko pyysin tosiaan kuvaa vauvasta ja se kyllä kävi,joku hymähdys vastaus sieltä mulle tuli niin sain 3 samanlaista kuvaa hyvin epäselvää,kysyinkin että nämä kaikkikos mulle vai niin juu... kuvassa vauvan selkä näkyy... oisi ees sivuprofiilikuvaa ottanut kun kuitenkin sellanenkin mahdollisuus oli.

Jasmara - Niin sullahan oli 1 kisu eikös ?? jos ei hiekka kauan ehdi olla siis monia päiviä niin en usko että siit haittaa on.... mutta en mee sanomaan,onhan kisun pissa vahva juttu,mulla kun on 5 kissaa niin kissalaariin tulee sitä pissaa hyvin niin mieheni kyllä siivoaa,ja me käytetään sitä kirkasta kidettä mikä on pirun hyvä vaikka kallis mutta toimii hyvin 5 kissan kanssa päivän ajan ;)

Mä söin äsken rahkaa,nams ... mietin että pitäsköhän lisää syödä,hih,tässähän tämä menee ollessa,mies pelaa lasten kanssa tuossa ja mä istun läppärillä,fillaroimassa likat taas halusi käyä joten siellä olivat,mä luin sen aikaa ja nautin hiljasuudesta.

Annu & Touhustiina 12+3



 
MinKäs pituisia babsyjä teille mitattiin kun kävitte nt - ultrassa ?
Pakko kysyy kun yritin ettii että oonkos jo tätä kysynyt täällä mutta en nyt löytänyt niin aattelin kuitenkin häiritä hih tälläsellä gallupilla :)

Mulla mitattiin 5,6cm ja mulle nyt moni on sanonnut että on hurjan pitkä viikkoihin nähden ja tämä mitta tehtii peppu - pää. =)
Sen kätilö sanoi että oli hurjasti tullut pituutta kun oli vajaa 2 viikkoa sitten 3,4cm.

 
Hei kaikille =)

Täälläkin nyt alkanu selvästi tuo pikku kaverin möyrintä tuntua :heart: Tuntunu jo ehkä reilun viikon, mut eilen sit havahuin ihan kunnon muljahukseen, niinku ois kuperkeikan heittäny :D Ja nyt sit on osannu tunnustella muutenki ja aika usein tuntuu liikuskelevan just syönnin jälkeen selällään ja sit ku istun vähä kyyrys ni sillon kans, taitaa tilaa haluta :LOL:

Meillä kans kaks kollikissaa ja oikeestaan ei oo tarvinnu laatikkoo putsailla ite olleskaan siitä lähtien ku aloin esikoista oottaa, mies ottaa aamulla aina töihin lähtiissään rutiinilla jo eikä antas mun ottaakaan. Esikoisesta kävin varmuuden vuos otattaan sen toksoplasmoosi-verikokeen, muttei mulla sitä onnes ollu. Meillä ovat kans ihan sisäkissoja eivätkä syö ku kaupan ruokaa, herkkupersiit vaik on joskus muutakin tarjoiltu.. |O

Mulla on myös aika useesti ollu päänsärkyä täs raskauves, inhottavaa juilintaa, mut menny suht nopeeta sit ohikin. Pahimmillaan jonku vajaan viikon joka päivä. Lääkkeitä on oo ottanu miinkää kipuihin, ees menkkakipuihin täs välissä varmaan 3 vuoteen. Lopetin ihan kokonaan, ku oon huomannu et ilmanki pärjänny ilman kauheempia tuskasteluja. Eri asia varmaan jos ois koulus, töis tms. mut kotosalla oon kärsiny =)

Huusin huutonetistä eilen aivan ihanan megapaketin äitiysvaatteita, olikohan siinä jotain 43 eri vaatetta, kaikkee kesään, housuja, sortseja, hameita, mekkoja, masutuubi, tukivyö, paitoja yms. ja nyt en millää malttas sitä oottaa! Vielä kun osa oli uusia ja muutenkin kaikki hyvännäkösiä ni oon ihan täpinöissäni.. :p Ei heti tarvi olla ostamas ja pitäs tuolla satsilla pärjätä jo aika pitkälle jos vain sopivia ovat.

Paino on noussu tasaseen tahtiin ja näin entisenä laihuttaja se kauhistuttaa valtavasti, mut minkäs teet. Kuiteskin kun syön terveellisesti ja liikun niin enempää kai sitä ei voi ja vauvahan sitä tarvii kans ja kun tuo aineenvaihduntakin on nyt hitaampaa, niin auta ku hyväksyä asia. Mut vaa'an numerot saa kyllä melkein joka aamu huippaseen.. :$

Ruuasta sen verran ettei maistu mullekaan roskaruuat ja mikään rasvanen, alkaa tosissaan etomaan. Ei oikeestaan oo maistunukaan sen jälkeen ku tein elämäntaparemontin kolmisen vuotta sitten. Himojakaan ei suuresti, kotiruokaa ja sitä teen mitä millonkin mieli tekee ja lauantaisin sit vähä herkkuja. Viili on uus tuttavuus mulle ja oon siihen jääny koukkuun kera hedelmämyslin, nam! Sitä tulee aamu-ja iltapalas vejeltyä ja välillä välipalaskin.. :D Innolla ootan ku vappuna täällä aukee pehmiskausi ni heti on oltava ekat hakemassa ja ihana aku lämmintä säätäkin luvattu ni tarvi pakkasessa vetää :LOL:

Mut tulipas taas turinata ku joka päivä tuu rustailtuun.

Kevättä ja masunkasvattelua kaikille =)

Hipsuli ja nappula 16+1 (wau =) )
 
jasmara: oon mäkin tuota kissanhiekkaa siivonnut, vaikka neuvolassa kysyivät että onko kissoja ja käskivät ainakin suojakäsineitä käyttää. Oon pessyt hyvin kädet sen jälkeen. Mutta en pistäs yhtään vastaan, vaikka nappulat sen siivoiskin ;)
Ei siihen kyllä ole monesti tarvinut itse koskea.

Mä taidan alkaa leipomaan pullia. Jos ihan korvapuusteja vääntäis.

huitshapeli ja lilliputti rv14
 
Meillähän on oikein ketjussa kunnon rahkabuumi =) Mä sitten eilen tein ja kun sitä varten oikein kauppaan lähdin, niin ihan päättömäksihän se touhu meni! Ensinäkin meidän k-kaupassa juuri eilen oli 0,1%rahka loppunut....no ostin kerman ja sitten sitä sitruunarahkaa purkin. No mutta sitten menin vielä lidl:iin ja sieltä ostin sitten kaksi rahkaa ja ison kerman - niin ja varoiksi vielä sitten sellaisen ison purkin marjarahkaa. eli menin suomeksi ihan sekaisin!!! No sitten vedettiin miehen kanssa eilen mustikkarahkaa yksi satsi puoliksi ja tarpeita jäi vielä jäljelle. Ja sitten istuinkin vatsa sekaisin wc:ssä loppuillan. Äsken vedin sen sitruunarahkan ja pari lusikallista lidlen valmisrahkaa....Joten ei voi muuta sanoa, että tässä on ihan voimaton näiden halujen kanssa!

Ihanaa mulla tulee huomenna täyteen rv 14 + 0!!!! Mä olen vaihteeksi taas ihan rättiväsynyt...kun taas heräsin kolmelta ja odottelin, että kello sois...
 
FPI sinulla väsymystä tullut. Onko sinulta otettu kilpirauhaskokeet. Minulta ne otettiin varmuuden vuoksi kun sanoin lääkärille että olen niin kovin väsynyt. Vielä en tiedä tulosta niistä...

Vitsi kun luin teidän rahka jutut. Rupesi kauheasti tekemään mieli. enkä millään jaksa enää lähtiä kauppaan kun siellä jo kerran kävin. :p

Hipsuli ihana kun joku muukin tuntee jo liikkeitä. itselläkin on tuntunut nyt parina päivänä muljahduksia, oikein kunnon sellaisia. Ajattelin ensin että eihän ne voi liikehdintää olla kun olen vasta 16.viikolla mutta pakko se on uskoa. :)

nt-ultrassa vaavin koko oli minulla 59mm, vastasi viikkoja 12+4 ja minulla oli silloin 13+0 että ihan normaalia. Toisilla on tuntunut olevan kauhian isoja jo siinä vaiheessa ja tullut itselle sellainen olo että onkohan normaalia kun se oli "niin pieni" mutta kai se on ok, kun ei siitä mitään sanottu.

Tänään tuli töissä tiukka tilanne. Pääsin tekemään säärihaavan hoidon yhdelle paapalle. Ulkonäkö ei oo tehny koskaan pahaa, mutta kun lähellä piti olla, niin se haju. Piti pinnistellä ettei tarttisi lähtiä pöntöllä käymään, kun muutenkin tuo hajuaisti on parempi kuin ennen. Ohjaajakin kysyi että pystynkö tekemään ja pokkana vain sanoin että totta kai, kun en hengitä. :D Onhan se harjoiteltava vaikka olisi raskaana. Saman miehen nosto olikin sitten toinen juttu. Heti vihlaisi alhaalta kun nostamaan ruvettiin ja sen jälkeen sanoinkin että tänä päivänä en sitten halua nostaa enempää. Onneksi ainakin ohjaajat esittävät ymmärtävänsä asian... tiedä sitten mitä oikeasti ajattelevat...

Nyt takaisin nukkumaan. Enää 4päivää harjoittelua ja sitten pääsee takaisin koulun penkille. sitä odotan. :LOL:

kirppu 15+2
 
Hip hei!

Kissanhiekkojen vaihdosta- ei se virtsa tai sen haju vaarallista ole vaan ulosteessa mahdollisesti olevat toksoplasmoosi-mikrobit, jotka kissan ulosteissa hyvinkin tavallisia. Tosiaan kannattaa ainakin niitä hanskoja pitää niitä hiekkoja vaihtaessa.

Väsymys on ARMOTON......töihin meinasin nukahtaa ja töiden jälkeen nukuin 2 tuntia päikkäreitä, pitempäänkin oisin nukkunu mutta oli pakko nousta että illalla sais unta. Nyt koko ajan mietin vaan nukkumaan menemistä. Harmittaa, kun en pysynyt lujana siellä neuvolassa ja vaatinut sitä Hb:n ottamista... :headwall:

Mieliteoista. Kiiwit on herkkuja, ihana raikkaita. Huono puoli vaan, että jos syö enemmän kun 3 kerralla alkaa kihelmöimään suupielissä.....

Miks on niin väsy...................

Kirppiina ja masukki H14+5
 
Annu: joo, meillä on "vaan" yks kissa. Voin kyllä kuvitella millanen haju 5 kissan jätöksistä tulee :x Saattaa munkin laatikon tyhjennys loppua raskauden loppuvaiheessa ku ei taivu enää niin hyvin, saas nähdä. Kyllä mieskin sitä tyhjentää, mut on vaan jotenki ollu mun juttu.

kirppiina: tiedän kyllä tuosta taudista ja riskeistä, mut meidän kissa kun on sisäkissa ja syö vaan kypsennettyä lihaa tai valmisruokaa niin tuo taudin riski on aikas olematon.
Ne munathan siirtyy kissaankin raa'an lihan välityksellä. Kaiken lisäks meidän neiti on niin nirso ettei kelpaa kuivamuonan lisäks ku yks eläinkaupasta saatava ruoka (sisältää kanaa, riisiä ja kananmunaa sekä maksaa) ;) Ite jos paistelen kalkkunaa tai broileria niin se menee myös.

Meidän asukki oli 61mm rv12+5.

Mikä ihmeen rahkabuumi tänne on rantautunu?... :D Ite en siitä sen kummemmin välitä, mies sitä syö lähes joka ilta. Mulle maistuu paremmin hedelmäsalaatti (omenaa, banaania, ananasta jne..) Niin ja meillä rahkaan EI laiteta kermaa, no joskus jos jää yli esim. täytekakun teosta, mut arkisin pelkästään hedelmää tai marjoja ja vähä makeutta, se riittää.

rv15+5
 
FPI
Iltaa!

Mä en sitten jaksanu käydä ostamassa rahkatarvikkeita, mutta huomenna on pakko, kun täällä puhutaan koko ajan siitä, heh heh!

toiveikasodottaja, ei oo otettu moneen vuoteen kilpirauhasarvoja, vois olla paikallaan, täytyy myös tuo hemppa tarkistaa!

Annu, kyselit mitoista eli mulla rv 13+2 eli 77mm pää-peppu.

Do dii, nyt nukkumaan, huomenna mul on sellanen odottaville äideille tarkotettu fysioterapia, lantionpohjanlihaksia yms harjoitetaan, espoossa tarjotaan neuvolan kautta tämmönen.

kauniita unia naiset!! :heart:
 
Nopeat kommentit ennen nukkumaan menoa...

Munkin alkoi tehdä mieli rahkaa! Eikä sitä nyt tähän hätään mistään saa, no täytyy huomenna käydä ostamassa...

Mulla on myös yöheräily ja päänsärky riesana, mä olen näiden oireiden kanssa vähän sellaista "kerää koko sarja" -tyyppiä :LOL: jos enemmän kävelee, niin vähän alkaa liitoskivut vaivata, ja selkäkin juilii toisinaan, onneksi ei vielä kovin pahasti. Mutta se oksentaminen onkin sitten toinen juttu, se on ollut taas tällä viikolla aika voimakasta...

Esimaidosta oli tuolla joitakin sivuja sitten puhetta, esikoisen odotusaikana alkoi jossain vaiheessa rinnat vuotaa, en kyllä muista enää missä vaiheessa. Ehkä 3-4 kk ennen synnytystä? Nyt tulee vielä ihan "tavallista maitoa", kun imetän vielä esikoista. Tosin tänään oli ensimmäinen päivä, jolloin en kertaakaan imettänyt, josko tämä tästä vähitellen olisi lopuillaan. Enemmän kirpaisee äitiä kuin tytärtä, onneksi tyttö ei ole oikeastaan ikinä ollut mikään armoton tissitakiainen, enempi on ollut ongelmia lakkoilun kanssa ajoittain. Kohtalaisen pitkälle ollaan kuitenkin päästy, nyt tyttö on 1 v 1½ kk.

Lihasta ja muista ruuista, itse en syö lihaa enkä kanaa, mutta kalaa syön melko usein. Sain kyllä neuvolasta ohjelappusen syödä kalaa/kananmunaa/papuja, linssejä tms proteiinipitoista päivittäin, silloin tuntui vähän huvittavalta, kun söin tyyliin pelkkiä mehujäitä... No, aina kun olo sallii niin toki yritän soijatuotteita ja kalaa syödä, mutta tämän oksentelun kanssa se on helpommin sanottu kuin tehty.

Nyt on kyllä mentävä nukkumaan, tyttö on alkanut herätä aikaisemmin aamuisin, ja mieskin tulee yöllä töistä kotiin, plus vielä vähintään kolme vessassakäyntiä yön mittaan, sekä lähes jokaöinen sängyssä pyöriminen neljän maissa... Levottomia öitä siis täälläpäin.

Huomenna rv 14!
 
Huomenta!

Ihana päivä tulossa, aurinko tuolla jo möllöttelee. Mitäköhän sitä tänään keksisi, ainakin siivota pitää vähän kun saan miehen illalla kotiin ja jos sitten laittaisi jotain hyvää ruokaa...

Ai niin, pinkwawe, minullakin on ollut ihmeellisiä päänsärkyjä monta päivää nyt peräkkäin ja kuitenkin verenpaine tosiaan normaali. Aluksi otin panadolia, mutta sitten älysin myös entisestään lisätä nesteen nauttimista ja nyt tuntuu että ne päänsäryt sillä pysyy kurissa. Vaikka olen mielestäni ennenkin juonut tosi paljon, nyt juon vielä ekstraa.

Mutta nyt päivän touhuihin, mukavaa päivää kaikille!

Taralee ja Pätkä 13+6
 
Huomenia kaikille.

Mä heräsin ja sain syötyykin taasen.Aurinko paistelee täällä kanssa mukavasti,tuossa likka kyseli että onkos kaksi yötä vielä namipäivään,hih ne sitä oottaa kuin kuuta nousevaa ;)

Jasmara - Juu meilläkin on muuten vaan sisäkisuja,ja syökuivamuonaa ainoastaa ja joskus paistettuja silakoita saa.On tuossa kun 5 kissaa tekee tarpeensa niin hommaa riittänee hajun kanssa,joten en viitti mennä lähellekkään.
Hedelmäsalaatti on todella namia,kesäsin sitä paljon syön mutta sitten kermaa hiukan päälle nams hih.

Mulla oisi siivouspv joten sen kun saan alkamaan niin hyvä on =)

Annu & touhustiina 12+4
:heart:
 
(.) Ylläriultrasta kuulumisia!

Niin, eli kävin tiistaina veriseulassa, joka sitten sattui hälyttämään. Sain heti ajan tälle aamulle äitiyspolille lääkärille, jossa ultrattiin rakenteita. Niin ja lääkäri kertoi, että down-riski on veriseulan perusteella 1/86. No, ultrassa kaikki rakenteet, jotka voisi viitata downiin, näytti kuitenkin normaalilta. Ei me sitten haluttu punktioon lähteä. Saatiin vaan sitten seurantaultraan aika muutaman viikon päähän, jossa vielä kerran katsellaan rakenteet.

Kiva oli nähdä masun sisälle taas. Täällähän tuota rakenneultraa ei saakaan ilman seulan hälyttämistä. Siinä mielessä kannatti käydä seulassa, vaikka se hetkeksi ehti tietysti vähän säikäyttää se hälytys. Mutta kun ultrassa kaikki oli hyvin, mieli on taas oikein hyvä. Ja parasta on tietysti se, ettei nyt tarvitsekaan varata aikaa yksityiselle rakenneultraan, kun päästään vielä kerran poliklinikka maksulla toukokuun lopulla sinnekin.

MUOKS, (viikot unohtui kaikessa tohinassa eli)
15+4
 
Huomenta! Aurinko tosiaan paistaa täällä pohjoisessakin ja lämmintäkin alkaa olla. Juuri ajattelin että jos vaikka auton lähtis siivoamaan tuonne niin sais hiukan ulkoilmaa.

Novelle: Sinulla on ollu jännitäviä aikoja, onneksi kuitenki kaikki on ollu hyvin. Näkykö siinä ultrassa nenäluu? Eikös se ollu yks merkki ettei sitä downia olis? Mutta onni onnettomuudessa, että saatte nyt noita ultria enemmän! Säästyypä sitte se yksityisen raha vauvan tarvikkeisiin =) .

Nanna + Pippunen rv 17+1
 
Huomenta :wave:

Pitkästä aikaa pitäs itsekkin taas pinoutua, lueskelemassa oon kyllä teidän juttuja käyny monta kertaa päivässä aina, mutta itse ei oo jaksanu kirjotella. Laiskuus vaivaa. :D Mutta muutamiin juttuihin nyt kommenttia tässä.

Novellelle ja muillekin onnitteluja kivoista ultrakuulumisista!:flower:

Kastamisesta oli juttua aikasemmin. Meillä on kastettu kaikki lapset ja niin myös tehdään tämän tulokkaan kohdalla. Ei olla edes koskaan mietitty että ei kastettaisi, mutta jokainen tietysti taaplaa tyylillään.

Suhteen kestosta ja muusta oli kanssa puhetta. Myö ollaan miehen kanssa yhdessä tätä elämää tallattu eteenpäin 10 vuotta. Tavattiin kun olin just täyttänyt 18, tai no mies kyllä oli jo jonkun aikaa ennen sitä tiennyt että miusta tulee sen vaimo. Oli joskus siitä kaverilleenkin maininnut, vaikka miulla ei asiasta ollutkaan vielä mitään haisua. :LOL: Virallisesti ehdittiin seurustella 1 viikko, ja sitten mies kutsui miut sen siskon luokse saunomaan ja sillä reissulla ollaan edelleen. Asuttiin ensin vähän aikaa siskon luona ja sitten muutettiin omaan asuntoon. Kolme kuukautta tapaamisesta mentiin kihloihin ja sitten siitä 2 kk eteenpäin esikko ilmoitteli tulostaan. Naimisiin mentiin vasta kun keskimmäinenkin oli yli vuoden eli nyt ollaan oltu naimisissa 7 vuotta. Ja mie siis olen 28 ja mies 31.

Sikiön mitat oli meillä rv 11+2 4,4 cm.

Päänsäryistä sen verran että kiva tai no ei tietysti kovin kiva, mutta kuitenkin että muillakin noita on. Ja täällä kanssa kaikki paineet yms. on ihan ok. Miulla nuo säryt alkaa yleensä tuossa iltapäivällä, enkä yhtään ymmärrä että mistä johtuu.

(.) Meidän toukka on ahkerasti alkanut tuolla potkuttelemaan. Nyt liikkeitä tuntuu jo joka päivä ja monta kertaa päivässä. Eilen tuntui ensimmäistä kertaa ihan mahan päältäkin potkuja ja mieskin tunsi pari. :) On kyllä kiva että alkaa nuo liikkeet tuntua kunnolla niin tietää että siellä masussa on kaikki ihan hyvin. Olokin on vallan mainio, tosin väsymystä on kyllä vielä jonkun verran ja noita selkäkipuja, mutta muuten mukavasti kuitenkin jaksaa touhuta. Tosin työpäivät ja niiden jälkeiset päivät on kyllä melko raskaita. Alkaisi se loma jo!!!

AngellEyes ja masukki 15+2
 
Heippa pitkästä aikaa...

Olen ollut muutaman viikon linjoilta pois kun oli se Kiinan reissu ja kaikkea muuta sen jälkeen. Päällisin puolin lukenut teidän kuulumisia, muhun ei ainakaan vielä tuo rahkavillitys tarttunut..

Oon liikkeitä tuntenu parisen viikkoa, ja tuntuu kyllä tasasesti navan alapuolella vasemmalla ja välillä oikealla... Ja joskus tuntuu suht samaan aikaan eripuolilla :D Taitaa venytellä siellä, tai sitten ultraajalta jäi toinen huomaamatta..

Olin jo viime viikon töissä, ja nyt taas saikulla. Mulla on kamala flunssa ja kävin työterveyslääkärillä joka ei vaivautunut mua edes tutkimaan. Totesi vain että kun olen raskaana, niin sitten mun täytyy olla raskaana. Että mitään lääkkeitä ei voi määrätä. Eipä se muuta sanonu. Iski viikon saikkulapun käteen ja avasi ovensa seuraavalle potilaalle. Tänään sitten olen alkanut oksentaa tästä liman määrästä ja kuume nousi takasin. Mielelläni menisin omalle terveyskeskuslääkärille, mutta kun meidän työnantaja hyväksii sairaslomatodistuksiksi vain ton työterveysaseman todistukset. Ottaa päähän.

Ukko puuhaa remonttia ja koko kämppä pölisee ton hiomisen ja sahaamisen jäljiltä. Ja makuuhuoneen ikkunan edessä kasvavassa koivussa alottelee mun pahin painajainen omaa urakkaansa.. Huoh.

Miten ootte muut jaksanut töissä? Varsinkin jos on fyysisesti vaativampaa hommaa, ootteko saanu kevyempiä työtehtäviä? Olin oman muistin mukaan sopinut pomon kanssa että mä en tee kuormanpurkuvuoroja näitten outojen kipujen ja särkyjen takia. Eikös mulla ole ensi viikollekin kaksi sellaista kirjattu... Et ei taida mennä kaaliin. En viittis tehä tästä mitään showta töissä, mutta miksei noi tajua? Neuvolassa puhuin tosta, niin kehotti täti ottamaan yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun.. Kun mä en just halua mitään ihmeellistä hässäkkää luoda tästä.. Ahdistaa :( Pomollekin yritin uudestaan puhua, mutta vaikeeta kun sen puhelin soi koko ajan ja se juoksee välissä tekemässä kaikkia muita hommia.

Tässä meikäläisen kuulumiset..

Kat ja pikkuinen Tahvo 17 + 0

 

Huomenta päivää! Mä oon sairaslomalla pahoinvoinnin takia, niinpä pyörin täällä jo tähän aikaan päivästä.

Novelle sinulla on ollut tosiaan jännittäviä hetkiä, toivotaan että kaikki sujuu jatkossakin hyvin :) Itselläni veriseulasta ei ollut mitään hyötyä, ei kuulemma päde kaksosraskaudessa. Menin sinne kuitenkin, kun tarvittiin tutkimusaineistoa tulevia tuplamammoja varten.

Kissoista ollut puhetta, sen toksoplasmoosin voi saada kissan ulosteen lisäksi myös multaisista juureksista, hedelmistä, huonosti kypsennetystä lihasta tai vaikka lasten hiekkalaatikolta. Hyvä hygienia vaan, niin no hätä!

Päänsärystä ollut puhetta, se on kuulemma yleistä raskausaiakana ja johtuu monesti progesteronihormonista. Tietenkin taustalla voi olla muukin syy.

Meillä ois muuten edessä asunnon myyminen, maanantaina tulis arvioitsija. Ois ihanaa päästä kesäksi uuteen kotiin. Asunnon siivoominen myymistä varten vaan aikomoinen urakka. Ei meinaan näytä kovin hyvältä koska mä oon viimeiset kuukaudet vaan nukkunut.

Rahkabuumi on näköjään iskenyt tähän ketjuun tulee ihan vesikielelle, kun ajatteleekin, Täytyy kai ottaa pakkasesta mansikat sulamaan ja pyytää miestä tuomaan kaupasta maitorahkaa ja kermaa nam.

Irene & Pikku veijarit 14 + 5
 
Novelle sulla on tosiaan ollut jännittävät ajat,hyvä että kaikki on hyvin nyt kuitenkin ja jatkossakin toivon näin.

Mä olen lähdössä mammalle kun sain siivottua niin pääsee vähän mammaansakkin näkemään. =)

Annu & touhustiina 12+4
 
Aurinkoiset huomenet!

Mä täällä nautin vapaapäivästä täysin rinnoin. Eilen sain siivottua talon, joten tänään voi ottaa iha rennosti! Kyllä ne jo aamulla töistä soitti että tuunko töihin ku joku oli sairaana, mut sanoin et nou thänk juu. Muutenkin on jo niin väsy, ettei ylimääräiset vuorot jaksa kiinnostaa. Ja varsinkin ku mulla niin fyysisesti raskas työ. Mutta täytyy yrittää jaksaa, ku en mä haluu mihinkää kassalle jumittaan paikoilleen, oon sen verran liikkuvaa sorttia ettei paikoillaan oleminen sovi mulle.

Irene-81 vähän ku mä oon sulle kade. Mäkin haluaisin niiin kovasti kesäksi uuteen kotiin, mutta se taitaa olla aika epätodennäköistä.. tarvis ensin löytää se unelmien koti johon muuttaa..

Taidan lähteä hakeen päivän postin ja samalla vähän haistella raikasta kevätilmaa.

Aurinkoista päivää kaikille!

Petunia JA Tellervo 13+2
 
FPI
Moikka! :flower:

Novelle, jännittäviä ultrakokemuksia, toivotaan, että kaikki sujuu hyvin!!

Aivan ihana ilma! =)

Olin aamulla siellä fysioterapiassa ja ihan hyvä homma oli. Harjoiteltiin lantionpohjan lihaksia, poikittaista vatsalihasta ja selkälihaksia ja saatiin hyviä kotiharjotuksia, että ei kun jumppaamaan... ;)

Nyt on sen verran kiirus töissä, että pitää mennä!

Mukavaa torstaita!

FPI+pepe rv 17+3
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kaikki täällä hyvin. Ultrassa on käyty jo jokunen aika sitten ja turvotusta oli 1,2 mm. Aivan taivaallisen ihanaa oli nähdä pieni rakas :heart:

Pahoinvointi alkaa viimeinkin olla taaksejäänyttä elämää, mutta valtava himo vichy-veteen on edelleen. Meillä on siis pussikaupalla vichy-pulloja odottamasa viejää kaupan pullopalautukseen. Tuntuu, että janottaa koko ajan ja vichy on ainoa oikea janonsammuttaja :whistle:

Mä käyn tänne kirjoittelamassa harvakseltaan :ashamed: mutta sitä useammin kyllä tulee seurailtua palstan kuulumisia. Ei muuta kuin jatketaan =)

T. Säde & vauva rv 13
 
Kauhea masennus ollut pitkän aikaa ja sen vielä kruunaa se että koira hajottaa taloa sen minkä ehtii vaikkei joudu paljoa yksin olemaankaan.. :'( :ashamed:
En tiedä koska ollut tällainen mieli,en jaksa.

Mimmali ja pikkuruinen rv 13+6 (UÄ 13+2)
 
Moi

tänään kävin sitten lääkärissä kun päätä taas särkee oikein kunnolla heti aamusta,myös koko toisen silmä "silmäpohjaa"..määräsi Panadolia 1 g x3 parin päivän ajan..voi olla raskaudesta johtuvaa, niskat, purentavirhe tms...mutta jos ei helpota näillä lääkkeillä niin
sitten ensi viikolla uusi rr mittaus ja virtsan stiksaus..mulla oli ekassa raskausmyrkytys ja siksi haluaa seurata jos jatkuu...ti neuvolassa kaikki oli onneksi ok..ihanaa kun sain nyt luvan ottaa tota vahvempaa panadolia et sais tän pois jos on niskoista tms johtuvaa...

mutta nyt oli vaan omaan napaa tuijotus, pitää viedä lapset jäätelöautolle :p

ai niin ja meillä tänään iltapalaksi mustikkarahkaa =)

pw 16+6
 

Yhteistyössä