***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Kesken tunnin huusin vahingossa hui kun yhtäkkiä kohdussa vain tömähti,tai siis kohtu löi ninkun alavattaan.Aattelin että hei jes,ne on potkuja mutta sitten tajusin millä viikoilla ollaan.. :D
Kai siellä suolessa ruoka vaan kulkee kovalla paineella.. :whistle:

Mimmali ja pikkuruinen rv 13+3 (UÄ 12+6)
 
Plääh.... täällä on ihan tyhmä olo ollut koko päivän... eli oksetus on tullut takaisin :x Mahtaako sitten johtua väsymyksestä vai mistä mutta ei ole kivaa... :ashamed: Oksetti niin kovasti, että piti lähteä töistä kotiin, mutta kun meni sitten paha olo ohitse niin työnarkomaanina raahauduin takaisin tänne koneen ääreen. Motivaatio on vain hukassa... Tämä pahoinvointi taitaa nyt johtua siitä, että paineet on todella alhaalla ja se kun pistää sitten pyörryttämään ja pyörrytys taas oksettamaan.. Eiköhän tästäkin taas selvitä.

Uskomatonta kuvitella, että jo kolmen viikon kuluttua raskaus on puolessa välissä! Ihana ajatus :D Sitten onkin jo rakenneultra!! Jei!

Lokakuiset oli näköjään taas kasvanut, uusille siis tervetuloa! Joku mainitsikin, että taitaa olla vuoden suurin kokoonpano. Minusta tuntuu ihan samalta jo tämän kasan ulkopuolellakin, kun kaikki muutkin lasketut ajat lähipiirissä ovat lokakuussa!! :eek: On tainnut olla ihmisillä romantiikan täyteinen loppuvuosi :LOL:

Ihanaahan se vaan on kun lisäännytään :)

Oli puhetta myös miehen baarittelusta... Oma on ollut jo vuosia portsari ja ennen sitä dj, joten baarit on kyllä hänelle tullut tutuksi. On sanonutkin, että kun töissä katsoo muiden kännäämistä, niin ei paljo itse tarvitse lähteä baarittelemaan. Toisaalta, baarityöntekijöillä on raskaat huvit (itsekin baarissa töissä olleena) ja yleensä vielä viikolla, koska viikonloput on sitten taas töissä kiinni. :whistle: Nyt vähentänyt oman yrityksen myötä poken hommia, joten menojalkaa sitten ehkä enemmän vipattanut - ei tosin onneksi juopumisen vuoksi vaan ihan, että saa (työ ) kavereita tavata. Millään lailla häiritsevää mieheni baarittelu ei ole. Noin pari kertaa kuukaudessa max. hän on menossa + sitten suurimmat konemusiikkikeikat muutaman kerran vuodessa. Ja mulle passaa ihan hyvin. On sen verran mahtava tyyppi että en usko hänen ikinä millään saralla pilaavan tätä juttua, varsinkaan liialla baarittelulla :)

Sänkypuuhista oli myös jotain puhetta. Pikkuhiljaa täällä halut nousussa. Alkuraskaudesta ei käynyt kyllä mielessäkään. Nyt onneksi jo hieman ymmärtää sänkypuuhien päälle :D

Hyvää maanantain jatkoa kaikille!


Adette & Allu 16+5
 
Pinkwawe - Mulla kuuluu dopplerilla enemmän vasemmalta puolelta ja siinä kohdin myäs tuntenut ihan hellää liikettäkin jo,mutta nuo liikkeen tunteet mulle ei ole ylläri kun tunsin edellisen kanssa myös aikaseen liikkeet.Eli ei enään tarvii häpyluun luota hakea vaavelin ääniä,noussut mulla hiukan ylemmäksi ainakin.Alussa sain hakea ihan sieltä ääniä niin sain kuuluviin.Voisikos tuota sanoa alamassuksi,juu-juu kyllä niin sanoisin.

Annu & touhustiina 12+0 :heart:
 
Moi kaikille. ONKO TEILLÄ KAIKILLA HIRVITTÄVÄ NÄLKÄ? Mulla nimittäin on ja 24 h. Pakko oli tänäänkin saada hesen kerrosateria. Siis mulla tekee ihan älyttömästi mieli tosi rasvaista ruokaa! Miten te kestätte tän nälän? :headwall:
Seksistä...m olen muuten miettinyt, että jos tuota esimaitoa voi alkaa jo tulemaan, voiko rintojen hyväily jotenkin olla pahasta???tarkoitan jos se stimuloi jotenkin liian aikaisin noita maitorauhasia?
 
Irene kirjotteli tuosta maidontulosta. Mulla alko molemmissa aikasemmissa raskauksissa tulla tosi aikasin. Ekalta en muista tarkalleen millon, mutta tokassa neljänneltä kuulta ja sitä sitten riitti koko raskausajan. Synnytyksen jälkeen oli TOSI kipeet rinnat. Sanoinkin sairaalassa, että kyllä sitä synnytyksillä pelotellaan, mutta tuosta maidonnousukivusta ei ollut kukaan puhunut mitään ja se oli pahempaa kun koko synnytys!! Sitä maitoa sitten tuli ja tuli ja tuli..
Nyt ei ole vielä alkanut tulla, mutta kipeät on tissit kyllä. Täytyykin ostaa jo niitä suojuksia jemmaan. Meillä ei niitä muuten synnytyssairaalassakaan ollut, eikä niitä saanut sieltä edes ostettua, että muistakaa ottaa omat mukaan..

Mulla oli tänään eka neuvola. Äsken jotenkin tajusin tän koko raskauden, kun tuota korttia selailin :)
Hb oli mullakin matala, 118, ja käski alkaa syömään rautaa. Ilmankos tämä väsy on valtava. Aikasemmin, kun tuo on huidellut 145-155 väliä.
Sydänääniä ei meinannut löytyä millään. Lopulta laite rekisteröi ensin lyöntejä 160xmin (mutta ne ei kuulunut ) ja terkka sanoi, että ne ei kai kuitenkaan minun lyöntejä ollut. Sanoin, että jos niitä ei kohta ala kuulumaan niin voi helposti olla tuon 160 omakin syke. Onneksi kuului sitten hirmusen ettimisen jälkeen :heart: Korttiin merkittiin sykkeeksi 136.

Seuraava käynti onkin kolmen viikon päästä. Ensimmäinen ja ainoa lääkärikäynti.

Mies muuten oli sitä mieltä, että olisi kiva siellä rakenneultrassa käydä :)

Nyt on pakko alkaa ettimään jostain lököäitiyshousuja:) Farkut ei mene jalkaan (jää reisiin kiinni *roll* ) ja nuo äitiyshousut on vielä niin isot, ettei niitä voi pitää. HM:ltä tilasin yhdet. On hyvät ja istuu jalkaan, mutta on caprit, niin ei niitä vielä tarkene pitää.
Jos joku löytää sellasia lökäpösyjä, mutta mitä kuitenkin voisi töissäkin pitää, niin kertokaa mistä!! Eikä mielellään mitää viittäkymppiä maksavia;)

huitshapeli ja lilliputti 12+6
 
Elämänperhonen - en tiedä vaikuttaako rintojen hyväily tuollaseen,mutta varmasti parhaiten itse tunnet mikä on parasta milläkin hetkellä.
Mulla menee oikeastaan enemmän suolanen mutta ei mikään kamalan rasvanen toistaseksi,tää vaihtelee kamalasti kokoajan,nyt illalla oli pakko syödä 1 vanukas ja se sokerin himo loppui siihen sitten.

Mammavaatteista - Mä ostin kanssa caprit tuossa kesäksi jo,ihanat hih.Mulla menee muuten omat vaatteet kyllä siis housut mutta en saa nappia ja vetoketjua kiinni,että siksi en pysty käyttään omia housuja joten noita mamma vaatteita hiukan olen hankkinut.

Mä viettelen illan tv.een edessä ja nautin olostani,en sen enempiä.
Ihanaa iltaa kaikille.

Annu & touhustiina 12+0
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Irene

Nyt on pakko alkaa ettimään jostain lököäitiyshousuja:) Farkut ei mene jalkaan (jää reisiin kiinni *roll* ) ja nuo äitiyshousut on vielä niin isot, ettei niitä voi pitää. HM:ltä tilasin yhdet. On hyvät ja istuu jalkaan, mutta on caprit, niin ei niitä vielä tarkene pitää.
Jos joku löytää sellasia lökäpösyjä, mutta mitä kuitenkin voisi töissäkin pitää, niin kertokaa mistä!! Eikä mielellään mitää viittäkymppiä maksavia;)
Mä löysin vapaa valinnasta lökäpöksyt,17,90 ja hyvät tälle kasvavalle vattalle.Nätin näköset ja antaa vattalle kasvuvaraa,mutta ei oo mitkään hoppariroikkuhousut.

 
Heipat!

Tervetuloa uudet :flower: joukko vaan kasvaa.. hyvä me! :D

kirppiina tottakai toimit niinkuin lääkäri neuvoo.. aloin vaan miettii tota, et muistelen mun kaverin saaneen sen rokotteen odotusaikana.

Tänään tuli sitten tehtyä tunnustus pomolle ja kerrottua töissä! Ei tota mahaa oikein enää saa sisäänkään vedettyä. =) Pomo otti sen hyvin, vaikka olin varautunut jo pahinpaan. Mutta toisaalta eihän se oikein voi sanoakaan mitään.. Muuten en ole vielä paljon uutisia siellä levitellyt..

Jalkoja turvottaa kyllä! Koen tarvetta nostaa ne ylös =) Odottelenkin tässä juuri kohta alkavaa privaatti jalkahierontaa, ihana mies!

Mukavaa illan jatkoa!
 
Elämänperhonen - ettäs kehtasitkin mainita hesen ja kerrosaterian :kieh: Nyt tekee älyttömästi mieli.... Mä syön kanssa valtavasti ja ihan kaikkea paitsi makeaa ei kovin tee mieli. Mutta just hampurilaiset tms maistuu loistavasti...

Liikkeistä - Mulla liikkeet tuntuu alavatsalla reippaasti navan alapuolella. Tuossa vaukirjan vauvanodotus kirjassa on maininta että viikolla 15 kohtu on noin 8-10 cm navan alapuolella. Esikoista odottaessa muistan, että rakenneultrassakin kohtu oli vielä navan alla.

Maidon tulosta - Ei vielä tuu, mutta aiemmassa raskaudessa tuli puolesta välistä saakka ja välillä tosiaan ihan reilusti. Ja kuten huitshapeli kirjoitti niin se oli kamalaa se maidon nousu. Minä olin varannut sairaalaan yhden parin liivinsuojia ja ne meni puolessa tunnissa :LOL: Nyt olen ajatellut ostaa kestoliivinsuojia kokeiluun.

Seksistä - Täällä maistuu :D Ja rintojenkin hyväily tuntuu mukavalta vaikka hieman arat ovatkin. Kattooko kukaan faktalta sellaista ohjelmaa kuin vauvatalo? Siinä aina jaksetaan kertoa kuinka hyvä asia seksi on raskausaikana.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan

Emppu & Papunen 16+2
 
Kauhea ku mulla on tää selkä kipeä, päivä päivältä vaan pahenee.. Onko kellään samoja ongelmia? Tai onko mitää hyviä neuvoja ettei kivut ois niin pahoja. Mä oon seisomatyössä, joten työpäivän päätyttyä ku hetken istun sohvalla niin siitäonkin sit hankalampi nousta ylös.. No onneksi on niin kultainen mies että tarjoutuu hellästi hieromaan..

Huomaa kyllä että nää hormoonit on nyt ruvennu jyllään, tänään oli vieläkin vähä epätasapainoinen päivä, mutta huomattavasti parempi ku viikonloppuna. Onneks huomisen jälkeen on töistä pari päivää vapaata niin saa henkisesti ja fyysisesti huilata.

Aika ruveta valmistautuu nukkuun, viime yönä tuli nukuttua todella vähän kun oli aikainen herätys ja sit olikin aamupahoinvointia, vaikka ei oon moneen viikkoon tarvinnu enää käydä voimassa pahoin, mutta tänään se yllätti..

Illanjatkoa!
 
Tervehdys kaikille!

Olen muutamana iltana yrittänyt päästä tänne, mutta kone vaan tilttaa. Mille tahansa muulle saitille pääsee, mutta ei tänne. En tiedä missä vika. Nyt keksin tulla kiertotietä googlen kautta ja onnistui. Paljon on tullut tekstiä sitten viime viikon.

pahoinvoinnista alkoi mennä jo ohitse, mutta luulin perjantaina kuolevani. Oksensin kaiken mitä suuhuni yritin laittaa. Luulin tavan raskauspahoinvoinniksi :LOL: (mitä on ollut pääosin vain aamuisin) ja sinnittelin töissä perjantain ja lauantain. Sitten kuulin että lähipiiristä suurin osa on oksennustaudissa.. Mutta, täytyy sanoa hyvänä puolena, ettei nyt aamulla tehnyt enää pahaa kun eilen tajusin alottaa piimä-kuurin. Katsotaan nyt, jatkuuko pahoinvointi lähiaikoina vielä.
:) Ruoka ei tosin maistu vieläkään...

baarireuissuista meillä miehelle on iskenyt menovaihe nyt päälle. Ehkä siinä on vähän sitä että haluaa vielä mennä kun hetken pääsee vapaasti lähtemään. Ei nyt toki joka vkl, mutta pari-kolme kertaa kuussa. Minua se ei haittaa, olen kuskannut porukkaa kylälle baariin ja hakenut illalla pois. Olin toki itsekin kaksi viikkoa sitten kauempana kavereideni kanssa tanssimassa, vesiselvänä toki, ja nautin hirveästi. Silloin mies jäi puolestaan kotiin nukkumaan.

Ikä-gallup olen 22-vuotias ja avomieheni pian 28. Kolme vuotta yhdessä asuttu, sitä ennen seurusteltiin pari kuukautta. Toki tiesimme toisemme kavereiden kautta nimiltä jo kauan aiemmin. Uudessa tuvassa asuttu nyt neljä kuukautta kahden 8 kk:n ikäisen kissan kanssa.

Adett e Pelkolasta ollaan, ehkä naapureita, en tiedä? Tunnen tämän kyläisiä vielä erittäin vähän. Tarjalla kävin neuvolassa, tykkäsin hänestä kovasti. Mahtaa noista olla suurin osa "neuvolatädeistä" ihania ja mukavia yleensä.

Pitää mennä yrittämään haukata, mies grillasi kanaa ja sieniä.. Uppoaako tällä kertaa?
:LOL:


Vointeja naiset! :flower:

Terveisin Sanna ja masuasukki 13+2
 
Tove-81
Huomenta!

Pino oli taas karannut seuraavalle sivulle.

Tuosta seksistä sen verran, että varovaisesti sitä täälläkin harrastettu. Aluksi ei tehnyt mieli yhtään, mutta nyt on olo sen verran parempi että tulee harrastettua.
Minusta tuo oma maha alkaa todella jo kasvamaan, vai onko jotain turvotusta? En tiedä.
Paino ei ole noussut, mutta vatsakumpu on jo ihan silmiin pistävä.

Muuten voitu ihan hyvin, välillä päänsärkyä, johon en ota lääkkeitä ja aamuisin vähän yököttelee joskus. Vasta toukokuun puolessa välissä lääkäri-neuvola! Ei malta oottaa! :)

Tove + muuminen 12 + 5
 
Hyvää huomenta.

Mä tässä sängyllä loikoilen ja syön aamupalaa ja tulin lueskelemaan juttuja.
Noista tosiaan että milloin mitenkin kelläkin menee,esim missä kohti kuuluu vaikka sydänäänet ja missä kohti vauva kelläkin on,niin nimenomaan juttelin sellasesta kätilön kanssa ettei koskaan voi verrata keskenään odottajia tai siis odottajat ei voi keskenään verrata toisiaan siis,juu huomaa että on aamu kun meinaa mennä sekaisin textit väkisin.
Joillakin esim vaaveli on niin piilossa pitkään,ja toisilla se tulee esiin paljon nopeammin,naisen rakenne vaikuttaa hurjasti asiaan,näin ymmärsin,ettei koskaan kannata huolestua vaikka toisella tuntuukin liikkeet aikasemmin kuin toisella ja toisella ylempänä kuin toisella.Tosiaan mitä itsekkin olen seurannut niin erot on hurjat.

Huomenna aamulla oisi sitten se ultra ja tosiaan jännittää,saas kattoa antaako enään kuvaa kun ne on jotkut niistä kuvien antamisessa liiankin tarkkoja,lie miksi.

petunia JA tellervo - Mä sanoisin että kokeile tukivyötä,jos siitä oisi apua,omaa kokemusta sellasesta ei ole mutta jos sulla oisi apua,kun monet mammat tätä vyötä on kehunnut.

Annu & Touhustiina 12+1 :heart:
 
FPI
Minä taas uudelleen! ;)

Piti tuota nälkää kommentoida niin on koko ajan nälkä ja se kerrosateria maistuis paremmin kuin hyvin!! :heart: Jos ehtii tulla kunnolla nälkä niin pinna kiristyy kummasti...

Unista, toissayönä näin unta, että piti lähteä synnyttämään ja oli kyllä aika painajainen...en oo oikeen koko synnytystä vielä miettinyt, mutta tuon unen jälkeen on pyörinyt mielessä...huh.
 
Synnytyksistä tuli itselläni mieleen että kun ekaa odotin niin mietin synnytystä lähes kokoajan,sellanen pelko oli koska olihan se uusi asia,sitten toisen kanssa pelkäsin vielä enemmän,enkä tiedä miksi ihmeessä pelkäsin enemmän koska ei se nyt niin kauheaa ole,mun täytyy myöntää että hammas-särky on kamalempaa.
Vaikka ei ne supisuskivut mitään ihania olekkaan mutta silti.
Tässä raskaudessa toistaseksi,niin en pelkää synnytystä enkä oikeastaan hirveesti ole miettinytkään asiaa.

Mä olin flikkojen kanssa pihalla ja pyöräiltiin ensin pitkät pätkät ja sitten oltiin vielä puistossa ja sitten olikin jo pakko mennä kauppaa,tuli viiliin aivan hirvee hinku joten sitä sitten söin tuossa.

FPI - Mulla kanssa täysin sama,musta tulee äkänen ko ampiainen jos en saa ruokaa hyvin väliajoin.

Miten muilla - Etooko liha tms,ettei pysty millää syämää vaikka ei olisikaan pahoinvointia enään ?

Mulla nimittäin etoo liha aivan hirveesti.Kaupassakin meni kylmii väreitä ko menin lihatiskin ohi,pyöks...Pahoinvoinnista en nyt ole enää kärsinyt.

Annu & Touhustiina 12+1

:heart:
 
FPI
Mulle kyllä liha kelpaa ja oikein miellään makkara, heh heh :LOL:

Mutta sitten on joitain asioita, kuten sour&cream sipsit, niiden haju on jotain aivan karmeaa, vaikka oon niistä ennen tykännyt niin nyt hyi!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Mulle kyllä liha kelpaa ja oikein miellään makkara, heh heh :LOL:

Mutta sitten on joitain asioita, kuten sour&cream sipsit, niiden haju on jotain aivan karmeaa, vaikka oon niistä ennen tykännyt niin nyt hyi!!!!
Juu nuo sipsit tai se dippikin ihan niin pyöks mulla.
Mulla muuten menee makkara se ei töki yhtää... mutta esim jauheliha on jotain hirviää... oksennus tulee jo paistaessa....

 
Moi

mulla ei liha ole tökkinyt ,paitsi silloin kun kuvotus oli pahimmillaan...mutta ei kyllä ole siihen mitään himoakaan..tohon makkaraan vielä et yhtenä päivänä oli ihan pakko saada uunimakkaraa :p

tänään oli neuvola ja kaikki ok, hb oli laskenut 117 ja nyt pitää yrittää syöä mahd. rautapitoisia juttuja vaan kun nuo rautavalmisteet ei mitkään sovi mulle..toivotavasti ei tuosta enää laske, väsy on nytkin jo kova..mitattiin kohdunpohjan korkeuskin jo, sai terkka mitaksi 15,yleensä kuulemma mitataan vasta viikolla 18....vauva makoilee mulla tuolla tosi alhaalla terkankin mielestä mutta siellä tuo tyttökin oli, pitää vaan varoa nosteluja ym

petunia Ja tellervo suosittelen myös tuota tukivyötä, mulla ei selkä vaivaa enää yhtään

Emppu milloin tuo ohjelma faktalta tulee?

nyt pitää mennä huilimaan, haravoin pihaa koko aamun ja kädet ihan jumissa, ihana ilma B)

pw 16+4
 
Keväistä ilmaa edelleen, arska paistaa B)
Kyllä tuntuu tosi keväiseltä, ku ei ole luntakaan yhtään. Kesän ekat kärpäsetkin on eksyny meitin ikkunan väliin ja tuolla 9kk ikäsellä kissaneidillä on ollu kiirettä :LOL: Suuret saalistusleikit menossa.
Pitäiskin jotenkin saada noi ikkunat pestyä. Voipi olla hankalaa ku saa vahtia ettei kissa karkaa ikkunasta (asutaan 5 kerroksessa, et pudotus on aika moinen) :eek:

Tänään oli nuorimmaisen 5v-neuvola ja siellä vierähtikin yli tunti. Perjantaina vielä lääkärineuvola. Omani onkin ens viikolla, vappuaattona. Vihdoin, kyllä sitä oonkin jo ootellu. Pääsis kuunteleen niitä sydänääniä vihdosta viimein. :)

Oma mieliala piristy taas kummasti ku sain uutta väriä päähäni. Kaikista mielipiteistä huolimatta sekottelin värin ja hyvillä mielin levittelin hiuksiin :D Perjantaina saan vielä leikkauksen ja sit pärjää taas jonkin aikaa. Lyhyttä mallia ku on leikattava melkosta usein. ;)

Syömisistä, mä syön melko tasasin välein ettei ehi tulla kovaa nälkää. Lihaa pystyn käsitteleen ja syömään, ei tee pahaa. Oikeestaan muutkin ruoka-aineet menee, ei taida mikään olla pahanhajusta.
Hesen aterioista näytti muutama pitävän, mä olen varmaan poikkeus ku pidän niitä liian rasvasina ja suosin Maciä (oikeesti Hesen hampurilaisissa ym. on enemmän rasvaa ja myös energiaa ku Macillä ). Mun lemppari on kyllä edelleen Macin grillattu kanasalaatti. Ihan huippuhyvää varsinkin ny raskaana ollessa (ja vaan vajaa 200kcl) :D

Mitäs muuta... Pieniä liikkeitäkin oon jo tuntenu viikon verran (en ole viittiny mainostaa). Jänniä muljahduksia alavatsalla. Aikasemmissa raskauksissa en varmaan edes tarkkaillu näin aikasessa vaiheessa liikkeitä siks en niitä huomannukaan tai sit tää on liikkuvaisempi tapaus. :)

jasmara ja masuasukki 15+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu82:
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Mulle kyllä liha kelpaa ja oikein miellään makkara, heh heh :LOL:

Mutta sitten on joitain asioita, kuten sour&cream sipsit, niiden haju on jotain aivan karmeaa, vaikka oon niistä ennen tykännyt niin nyt hyi!!!!
Juu nuo sipsit tai se dippikin ihan niin pyöks mulla.
Mulla muuten menee makkara se ei töki yhtää... mutta esim jauheliha on jotain hirviää... oksennus tulee jo paistaessa....
Ja mulla taas on ollut ihan mieletön himo jauhelihaan melkein alusta saakka :LOL:

 
Jasmara - Mulla on kissalauma kanssa täällä ja saa olla varuillaan ettei ala kiinnostumaan tuosta ikkunasta meno,kun tässä jokunenpv sitten pesin ikkunoita.Me myös asutaan korkeella.Seiskakerroksessa nimittäin,siitä jos tipahtaa niin ei voi kisukaan hengissä pysyy.

Pinkwawe - Mäkin tuossa mietin että jaa-a onkohan mullakin tuo hb mennyt laskemaan,kun on alkanut puoliltapäivin väsyttään hirveesti,mulla viimeksi oli laskenut niin 10llä eli viimeksi oli 136.

zizilisko - On se jännä miten nää menee,miten kukakin tykkää ja mistä tai siis himottaa näin raskausaikana.Mulla hedelmät tullut pakkomielteeksi,piti oikein ostaa kaikkea mahdollista kaupassa ko oli hedelmä tiskillä hih,hieman kaupassa mua katottii vaikka en nyt tiedä mitä kummaa on siinä että ostaa paljon hedelmiä.



 
Liha etoo täälläkin. Jauheliha on kaikkein pahin. Nyt jo pystyn itse paistamaan sen... Tiettyjä jauheliha merkkejä ei voi edes ostaa kun muuten lentää laatta hajusta.
Hampurilaiset ällöttää myös. Niitä ei tee yhtään mieli mutta sain syötyä viimeksi pienen kun muu perhe haki kotiin ateriat. Pizzaa kyllä uppoisi vaikka kuinka. Suklaata en ole voinut syödä ollenkaan, se on uus juttu :/ Jos alan liikaa katsomaan ruokaa ja miettimään sitä niin lautaselle jää...

Tässä ja edellisessä odotuksessa eniten tekee mieli kanaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä, rahkaa (marjoilla tai ananaksella) ja maitoa paljon. Laktoosi vaivat paheni heti odotuksen alusta alkaen joten maito tuotteita joutuu katsomaan todella tarkasti.

Rv 13+3
 

Yhteistyössä