***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Moikka pitkästä aikaa! Pienessä nettipimennossa oltu....

Mä olen 25v ja mies myös. Yhdessä ollaan oltu kohta 8 vuotta ja kihloissa 1.5v. Yhteen muutettiin 4 v sitten, toisaalta asuin opiskelun vuoksi pitkään viikot toisessa kaupungissa.

Kastamisesta, me kyllä kastetaan lapsi/lapset, vaikkei mitään uskonnollisia muuten kyllä olla. Jotenkin se silti tuntuu oikeelta.

Sitten neuvolakuulumisia, toissapäivänä oli eka lääkärineuvola, ja onneksi kaikki hyvin. Luulin, että painoa olisi tullut jo monta kiloa lisää, kun semmonen on ollut olo, mutta vielä mitä, tulos oli -300g! Vaikka masu näkyy jo niin ettei sitä voi peittää...... Syke kuului ja oli +140. Sen sain kuulla, että vesirokkoa en ole koskaan sairastanut, vasta-aineet negatiiviset. Tunnen infektiolääkärin ja kysyin sitten siltä, että mitäs nyt, niin sanoi että raskausaikana pitää välttää kaikin keinoin kontaktia vesirokkoa sairastaviin, jos kuitenkin altistuu esim saa kuulla että jollain jonka kanssa ollut pari pvää aikaisemmin tekemisessä on nyt sitten sairastanunut, pitää heti soittaa äitipolille jotta virus-lääkitys voidaan aloittaa. Ja sitten synnytyksen jälkeen heti rokotetta ottamaan.... Olin kyllä aika varma, etten ole sitä sairastanut, mutta silti jotenkin aattelin että tottakai oon, kun kaikkihan sen melkein on jossain vaiheessa saanu. Ois ollu helpompi kun oisin tajunnu ottaa sen rokotuksen jo ennen tätä raskautta. Nyt pitää vaan olla huippuvarovainen, ettei altistu......

Eilen kerrottiin miehenkin siskoille raskaudesta, ja kohta alkaa kaikki tärkeät tietää....yksi ystävä vielä pimennossa, kun ei olla hetkeen nähty, mutta sitten tietää kaikki!:) Pomollekin ilmoitin viikolla, että sitten syyskuussa jään pois.

Ihana ilma ulkona tänään!


Kirppiina ja mokkula 14+1
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä voidaan hyvin. =) Pahaolo on selkeästi alkanut viime aikoina hellittää otettaan ja oksentanut en ole enää viikkoon. =) Tuntuu huojentavalta, kun energia ja voimat alkaa taas palata. Eilen laitettiin miehen kanssa lähes koko päivä asuntoamme myyntikuntoon, kun ollaan ostamassa isompaa - muutama päivä sitten jätettiin tarjous yhdestä ihanasta omakotitalosta. Saas nyt nähdä miten siinä käy...

Väsymys on seurana edelleen, mutta kyllä sekin alkaa hellittämään. Mutta liian lyhyet yöunet tai huonosti nukuttu yö kyllä kostautuu seuraavana päivänä. Eilen olin mieheltäni joululahjaksi saamassa kasvohoidossa ja oli niin ihanaa ja rentouttavaa, että nukahdin siihen hoitotuoliin... No, asiaan varmasti vaikutti osaltaan se, että edellisen yön olin nukkunut huonosti...

Ikägalluppia on täällä pidetty. Minä olen jo näitä vähän "vanhempia" mammoja, 35-vuotias ja mieheni on 39-vuotias. Kolmisen vuotta ollaan oltu yhdessä, siitä noin vuosi seurustellen, vuosi kihloissa ja pian vuosi naimisissa.

Ystävistäkin on ollut juttua. Olen kiitollinen, että elämääni on siunattu usealla hyvällä ja läheisellä ystävällä, joiden kanssa ollaan oltu ystäviä jo monien vuosien ja vaiheiden läpi. Nykyään tämä lähiystäväpiirini on hajaantunut eri paikkakunnille naimisiin menojen ym. seikkojen myötä, mutta yhteys toimii edelleen ja ainakin kerran vuodessa pyritään viettämään yhteinen päivä/viikonloppu myös porukalla. Osa meistä on vauvautuneita ja osa siitä vielä haaveilee.

Kävinpä minäkin tuon tyttö-poika testin tekemässä. Sen mukaan tulisi aika selvästi poika ja itselläkin on poikaolo, mut aika sen sitten näyttää. =) Tai ehkä jo rakenneultra toukokuun lopulla, mut ei vielä olla osattu päättää, että halutaanko tietää etukäteen vai ei.

Hyvää viikonlopun loppua itse kullekin!

Annimaria ja Kunto 13+3
 
...taas pitkästä aikaa!

Taas oli tullut niin paljon tekstiä, että osa piti vaan nopeasti selata läpi.

Vitamiineista, mulla on tuolla kaapissa raskausvitamiineja, mutta en ole niitä oikein muistanut syödä. Pitäisi kyllä, sillä pahoinvoinnin takia ruokavalio on aika surkea.

Kasteesta, emme kumpikaan miehen kanssa kuulu kirkkoon, itse en ole koskaan kuulunut ja mies on eronnut, joten lapsiakaan ei kirkkoon liitetä. Tämä ei ollut sukulaisille mikään yllätys, kun varmaan kyllä tietävät ettemme kirkkoon kuulu.

Iästä ja suhteen iästä, kuten nimimerkistä näkee, niin täytän tänä vuonna 25, ja mies täytti juuri 28. Yhdessä olemme olleet 5½ vuotta, kihloihin menimme esikoisen odotusaikana, ja naimisiin on tarkoitus mennä sitten kun tämä tulokas on hiukan kasvanut (ja on keksitty miten kustannamme isot häät...)

Ystävistä, vanhat lapsettomat ystävät ovat ikävä kyllä suurimmaksi osaksi jääneet tässä matkan varrella. Olen kuitenkin onneksi tutustunut moniin uusiin lähiseudulla asuviin äiteihin, ja saanut heistä uusia kavereita, jos nyt ei vielä ihan ystäviä. Mutta pari läheisempää ystävääkin onneksi on. Lisäksi tapaan melko usein kahta saman ikäistä serkkuani, heidän kanssaan olen viime aikoina lähentynyt entisestään. Nyt kun on olo ollut surkea, ja mieskin päivät töissä, niin on ollut kiva että on ollut seuraa, jotta on jotain tekemistä minulla ja esikoisella.

Miehen baarissa käymisestä, täällä mies ei varsinaisesti baareissa käy, mutta erilaisissa konemusiikkibileissä kyllä käy, no, kuukausittain. Menee kuitenkin lähes aina autolla, joten ei sentään ole seuraavana päivänä krapulainen, vaikka väsynyt onkin... Enhän minä siitä hirveästi iloitse, että se käy viikonloppuisin ulkona, koska sitten on seuraavan päivän niin väsynyt, ettei ole kauheasti seuraa ja apua, mutta kyllä minä sen kestän. Mielestäni max. kerran kuussa on ok, mies haluaisi varmaan useammin käydä, ja välillä käykin, mutta onneksi ei sentään joka viikonloppu, sitä en kyllä sulattaisi.

Vauvan vaatteista, riippuu varmaan aika paljon syntyvän vauvan koosta. Meillä kun esikoinen oli alle 3 kg ja 48 cm, niin jopa 50 cm vaatteet oli alussa tosi reiluja, ja niitä pitikin sitten heti lähteä ostamaan lisää, kun ei se ollut kiva pukea vauvaa ihan liian isoihin vaatteisiin. Mutta jos vauva sattuukin olemaan joku 53 cm ja nelikiloinen, niin siitä ei paljoa tee 50 senttisillä vaatteilla... Itse tykkään body+puolipotkukousut/housut ja sukat -yhdistelmästä. Alussa kaikki puoliptkarit oli liian pitkiä, ja sen takia epäkäytännöllisiä. Ihan pikkuvauvalla pysyy mielestäni sukat paremmin jalassa kun sellaisella joka jo liikkuu... Perinteisiä potkuhousuja ei meillä tullut käytettyä, jos olisi esim. kietaisupaita, niin sellaisen kanssa ne olisi varmaan ihan ok, mutta bodyn kanssa aika turha juttu, hankaloittaa vain vaipanvaihtoa.

Tänään ostin kirppikseltä muutaman pikkuisen bodyn tulokkaalle, kun jotenkin oli sellainen kutina, ettei niitä muka esikoiselta tarpeeksi jäänyt :D Nojoo, pitäisi vaan mennä kellaria penkomaan.

Nyt alkaa taas paha olo iskeä, pitää varmaan yrittää syödä jotain, tai ottaa lääke jos ei syöminen auta :-/ Tämä viikko on mennyt jo paremmin, vaikka yhä joka yö ja/tai aamu oksennan, ja välillä myös iltaisin. Päivisin ollaan kuitenkin päästy ulos. Lääkkeen määrääkin olen saanut vähennettyä yhteen/vrk, minulla kun on vähän niin, että sitten kun se oksentaminen alkaa, niin se ei kertakaikkiaan lopu ellen ota pahoinvointilääkettä (reseptillä määrättyjä ) .

Mutta hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Kirsikka rv 13+2
 
Ihanaa sunnuntaita.

Mä en eilen jaksanut tulla kirjoitteleen,olin vihainen kun ampiainen koko päivän,käytännössä en saannut sanaa suustani ainakaan mitenkää fiksusti,ensin miehelleni aamusta olin vihainen ja ihan syystä,kun saa joitakin asioita vääntää rautalangasta,sitten kun olin niiiin vihainen niin siivosin kämppää ihan kokopäivän,ja sainkin kaikkea aikaseksi,olin siihen tyytyväinen,ja onneksi mies oli osanpäivää autoharrastuksissa niin sain sellasta rauhottumisaikaa aamusesta riidasta,sitten illaksi sainkin känniseltä isältäni haukkumispuhelun yms ja se sitten olikin sellanen piste iinpäälle ettei ole tosikaan.Hyvä että sain unta yöllä kun olin niiin vihainen,no nyt sitten edelleen tuntuu että oon vihainen.
On se joskus kumma kun täytys saada keskisttyy itseensä vaan niin pöh ei onnistu,kyllä moni asia kaatuu niskaan samanapäivänä.

Että tällästä tänne suuntaan,ei nyt niin mukava viikonloppu.

Annu & touhustiina 11+6 ( muistankohan tuotakaan nyt oikein :ashamed: )
 
Todellakin IHANAA sunnuntaita.
Annu82, et ole ainoa jolla on ollu käyrät punasella tässä viikonlopun aikana... Aikanaan tossa tällä viikolla raapustelin miehestäni tai miehentekeleestä joka jäi valheesta kii... No nytpä tuo tanopää vasta ittensä mokasikin. Viime vkl hänen PITI olla Ruotsissa, mutta olikin saanu viime hetken vision ja suunnannu aivan muualle tapaamaan muuan kaveriaan. Aavistelin kyllä jotain jo silloin ja eilen totuus räjähti silmille kun joku hänen vanha mesetuttunsa asiasta mainitsi ja satuin olemaan siinä vieressä. Ja lottokuponkikin oli päivätty lauantaina vaikka piti olla maasta pois, no soitin veikkaukselle ja kuin ollakaan, kuponki oli ostettu kyseisestä kaupungista!!!! Ja tyyppi taas töissä viikonloppuna, yritti kieltää kaiken mutta tänään myönsi. Kyllä tekis mieli vetää korville ja KOVASTI!!! Täytyy tässä hiukan itse miettiä voiko tuollasta emävaletta sulattaa ja miten on jatkon laita... tässä on kahden puolen isot asiat... MIKÄ NOITA MIEHIÄ VAIVAA!!!!

Iästä... Itse olen 30 ja tämä to be or not to be-mies on 32. Ollaan oltu kimpassa vasta vuoden alusta ja vauvakin on aika yllärijuttu jotenka tässäpä se soppa kiehuu...

No, muuten olosuhteisiin nähden olo on fyysisesti aika ok, henkisesti kohta latauksen tarpeessa :(

Tässä taas tosi ilahduttavaa mutta ah niin elämänmakuista luettavaa :/ toivottavasti muilla menee roimasti paremmin!!!

Jonna ja Maha 15+1
 
Höplömmöö - Toivon mukaan saatte selvitettyy asiat,se on kyllä paha kun luottamus menee,ja kun on raskaana niin huomaan ainakin itse ettei mitää ylimäärästä tarvii,mulla ainakin kun tuo hermo ei meinaa laskee olleskaan,tarvii varmaan jokusen päivän ennen kuin ns v - mäinen olo menee pois..

Olo itsellä on suht hyvä vaikka voisin henkiset piuhat laittaa seinää just viikonlopun juttujen takia mutta jos se tästä helpottaa,en tiedä,aikaa tarvii niin sitten tietää.Täytys oikein hemmotella itteensä jos se vaikka jelppaisi ;)

 
Tsemppiä Annu82 & höplömmöö ikäviä ihmissuhdejuttuja teille käynyt. höplömmöö toivon että saatte luottoasiat kuntoon ja miehesi ryhdistäytyy..ei noin saa käyttäytyä..

kirppiina vesirokosta.. muistelen että mun kaveri oli saanut odotusaikanaan vesirokko rokotteen,kun ei ollut sairastanut vesirokkoa itse. Mutta hän kyllä viettikin osan ajasta ulkomailla, missä riski sairastua on suurempi.

Ihanaa eilen sai vähän lisää vaatevarastoa ja ensi viikolla pitäisi tulla h&m:n tilaus. Tulis vaan vielä vähän enempi kesä, niin saisi laittaa mekkoa päälle =)

En muuten tajunnu sitä testiä, kiinalaisen kalenterin mukaan tulossa olisi poika. Jonkun aikaisemman testin mukaan myöskin olisi tulossa poika. Ja miehellä on kovasti poika olo. Mulla ei ole oikein tuntemuksia kumpi olisi tulossa. Aina välillä kun havahtuu muutenkin todellisuuteen:"että tosiaan siellähän on elävä tyyppi sisällä" :D

Eilen käytiin sukuloimassa ja näin serkkuni vaavin, joka olikin kovasti kasvanut. Huomasin taas, että mulla ei vaan ole vielä sellaista "ihana vauva"-viettiä. Saa nähdä tuleeko edes.
Varmasti rakastan omaani ylikaiken, mutta mulla vaan ei tule luonnostaan toisten lasten "lääppinen". Eläimiä en taas malta olla silittämättä ja niille juttelematta..

Nyt taidan alkaa kokkaus-puuhiin!
 
Kaikki mennyt nyt päin honkia. :headwall:
Koneen piuha poikki ja en saa palautettua kouluesseitä. :kieh:
Nyt on lainakone mutta ei niitä esseitä silti edelliseltä koneelta ulos saa. :ashamed:
Ja kun ei olisi enää kun viikko koulua jäljellä!!!
HUOH.

Alavatsaa jomottanut aika tevolla.Oksetus pysynyt suurimman osan ajasta pois mutta mielialavaihtelut olleet kamalia,oikein hävettää.Ihan kun kännissä olisi eikä tajua mitä tekee. :/

Juu taidan pikkuhiljaa päästää miehen takas koneelle.

rv 13+2 (UÄ 12+5)
 
Heip!

Maisakaisa, infektiolääkäri, ja rokotteen ohje, sanoi että raskauden aikana rokotetta ei voi antaa, koska sisältää heikennettyjä eläviä viruksia, jotka voivat myös infektoida sikiön.

Omaa oloa, väsymys on edelleen aika kamalaa, ja tuntuu vain pahenevan.........Oisko hemppari matala, olisin halunnut neuvolassa sen tarkistaa mutta neuvolan täti ei suostunut, sanoi että ei voi vielä olla laskenut (??????).....hieman outoa mun mielestä. Nukkua voisin koko ajan, ja töissä meinaan välillä nukahtaa seisaalleen..... Muuten olo on aika hyvä.

Tein tuon sukupuolitestin, tuli 50-50%. Testin "uskottavuus" vaan meni tossa lopussa, jonkin näkösenä terveydenhuollon osaajana kun tiedän, että tuosta sykkeestä kun ei voi mitenkään päätellä kumpi tulee, sikiön syke vaihtelee normaalisti välillä 120-160, oli sitten tyttö tai poika.... Mut onhan nää hauskoja. Kun tein tota testiä, kysyin mieheltä, että oonko mä kiukkusempi kun aikasemmin, ni en kuulemma oo, vaan paljon paremmalla tuulella, enkä ollenkaan niin kiukkunen kun yleensä! :LOL: Hih.

Ei kai tässä nyt muuta, pitää mennä seuraamaan että tuo Kanki-Kaikkonen lopulta saatas tuolta ulos.... Hyvää iltaa kaikille!

Kirppiina ja masukki H14+2
 
höplömmöö: voimia sulle :hug: On kyllä elämistä tuollasen miehen kanssa..

(.) Oltiin eilen isommalla porukalla istumassa iltaa ja käytiin ravintolassakin. Jossain vaiheessa tuli oksettava olo ja tänään on päätä särkenyt ja väsyttänyt NIIIIIN paljon, ettei oo tosikaan *haukotus*. Miks mulle tulee paha olo kun toiset juo minunkin edestä?!?
Kaksi ihmistä kysyi eilen mahan perusteella että odotanko, eli kai se vähän pömpöttää :)

Mulla olis varastossa isot läjät vauvan vaatteita (osan hiiri söi rakennusajan varastossa :( ) Hirvee hinku olis käydä niitä vähän penkomassa ja pesemässä, että mitä sinne nyt jäikään ja minkä kokosia :)
Yksi kaveri toi jo yhden pussin vaatteita lisää ja toinen kysy, että saako tuoda. Silti tekis mieli käydä kaupoissakin vähän hypistelemässä kun ne pienet vaatteet vaan on niin sulosia :heart:
Mä en vaan tiedä, mihin me saadaan niitä mahtumaan. Tai vauvalle on oma huone ja vaatekaapit sinne, mutta oma vaatekaappi pitäis sitten keksiä johonkin.

Ihan kun tuolla mahassa kävis välillä sellasia muljahuksia. Tiiä sitten voiko sitä vauvaa vielä tuntea, vai onko siellä ns. pieru hukassa :LOL:

Mulla on ihan poikaolo. Olen nähnyt paljon poikaunia ja olen niissä ollut pettynyt siihen, että sain pojan:( mistähän moinen?
Kiinalainen kalenteri näytti poikaa ja se toinen tyttöä. Anoppi on varma pojasta, mies ja äiti tytöstä:)

Huomenna eka neuvola :)

huitshapeli ja lilliputti 12+5 *pesulle ja nukkuun*
 
Voihan nenä kirjotin just äskön pitkän tekstin ja tuli vahingos kahteen kertaan ja nyt sitten vahingos poistin molemmat.. Kunnon sählä mä oon. Ei kai siinä mitään järkevää ollu.
Tää viikonloppu on taas vierähtäny paikasta toiseen viuhtoen ja tää ilta oksentaen, nytkin sellanen olo et pakko kohta mennä vessaan. plääh. Luulin et tää ois ohi jo, mut ei kait sitten.

On ollut tosi mukaavaa lukea erilaisten ihmisten taustoja ja huomata miten erilaisissa tilanteissa odotellaan pienokaisiamme. Toisilla jo vuosien liittoja, toisilla useampia lapsia, esikoisia jne.

Omista taustoista sen verran, että ikää 27 ja miehellä syksyllä 32. Naapureita oltiin alun perin ja sattuman kautta tutustuttiin ja rakastuttiin. Sen jälkeen se onkin ollut menoa. Aika nopeesti muutettiin yhteen kun huomattiin, että naapurikämppä aina tyhjä. Nelisen vuotta yhteistä taivalta takana, kihloissa pari vuotta ja lasta ollaan toivottu jo pidemmän aikaa.

Ystäviä on ihan mukavasti siunaantunu. Suurin osa on jo perheellisiä, mutta se ei ole yhteyden pitoa vähentänyt. Perheellisten ystävien kanssa tehdään monesti eri juttuja kuin
perheettömien kanssa.

Höplömmöö - Toivon mukaan saatte asiat selvitettyy. Luottamus pula on kyl tosi vaikee juttu itsellä oli ex- n kanssa samoja ongelmia. Paljon voimia sulle!

Irene & pikku veijarit 14+1
 
Hei kaikki!

Mä nyt vihdoin ja viimein uskallan liittyä joukkoon kun rv on jo 12+5. Paljon oon lukenu teijän juttuja.. sitä vaan pelkää, että jos liikaa innostuu niin jotain tapahtuu. Nyt jo hieman rennompi olo kun NT ultra oli tällä viikolla ja kaikki oli OK. Itellä on vaan ollu aika raskas viikonloppu, tunteet on menny kuin vuoristorataa.. Jospa sitä huomenna ois jo parempi päivä..
Öitä!
 
Iltoja kaikille! Tai taitaapa tämä olla jo yön puolta...

Tervetuloa petunia JA tellervo kasvavaan joukkoomme =) .

höplömmöö :hug: , toivottavasti saatte asiat miehen kans selvitettyä. Eihän tuo nyt kuulosta kyllä ihan oikealta toiminnalta.

maisakaisa: Minulla on myös vielä vaikeuksia "uskoa", että tuolla tosissaanki möyrii ihan oikea elävä vauva. Nytkin vaikka noita liikkeitäki jo tuntuu niin on koko ajan semmonen pieni "epäilys" päällä. Varmaan se on kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ettei pysty millään pieni mieli käsittämään koko asiaa vielä.

Tänään on kyllä ollu tosi rankka päivä. Mies lähti työmatkalle ja tulee vasta loppuviikosta. Itkuhan se saatteassa tuli vaikka kuin koitti pidätellä. Me ei tämän kahden vuoden yhdessä asumisaikana olla taidettu olla kuin 2 yötä erossa. Tervettähän se varmasti välillä on suhteellekki, tämmönen "tauko" ja että pystyy toisen päästämään, mutta kyllä se kipeetäki tekee. Ei sillä että mistään kumpikaan epäilis toista, mutta kun tuntuu olevan jo nyt niin kova ikävä :'( . Eikä nää hormonit helpota kyllä yhtään tätä itkuisuutta...

Nanna +Pippunen rv 16+4
 

Heipä hei! Tervetuloa petunia JA tellervo ja isot onnittelut. :hug:

Tää aamu on alkanut taas yökkien. Kaiken kukkuraksi herätessäni huomasin, että rinnoistani tihkuu esimaitoa, tuli kyllä sellanen olo, että täh?:) Piti ihan tulla tänne kyselemään. Normaaliahan se on, mutta silti jotenkin yllätyin. Tää mun eka raskaus, joten ei oo kokemuksia tälläsistä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Jatkuuko yleensä koko raskauden?

Irene & pikku veijarit 14+2
 
kirppiina Tuosta hempasta....Mulla oli viime neuvolassa laskenu ihan sikana ja rautaa syön nyt.en muista mitä se sillon kuukausi sitten oli mutta normaali kuitenkin ja nyt oli 107.Ja väsymys on ollut ihan kaameeta :/ Että sano sille tädille että olis paree mitata :kieh:

Mä en kanssa tahdo oikein uskoa tuota että vauva asustelee mun masussa.Ja nyt kun ne tulokset siitä lv-punktiosta tuli niin emmä oikein tahdo uskoa sitäkään :/ Oon jopa ajatellu että jos mun ja jonkun toisen tulokset on menny sekasin :headwall: Sitä vaan jotenkin niin pelkäs että nyt kun kävikin ilmi että aarre on terve niin se tuntuu ihan uskomattomalta :heart:

Eilen peuhattiin miehen kans ja kesken kaiken mies sanoi että nyt tulee jóstain verta :eek: :'( Minä sitten pomppasin ylös ja minustahan se vuoto oli peräsin mutta selvästikkin johtu limakalvoista koska pikkareihin ei tullu mitään eikä edes pyyhkiessä.Ollaankin nyt melkein viikon ajan joka päivä peuhattu :p niin en yhtään ihmettele että on paikat hellänä.Mutta kyllä mä vaan säikähdin :/

Ja ummetus senkun jatkuu |O :'( Tää on oikeesti niin tuskaa |O Pakko hakea jotain lääkettä apteekista.

höplömmöö :hug: :hug: Tiedän todellakin tuon tunteen.On ollut tässäkin suhteessa muutamaan otteeseen pari valittua sanaa sanottavana kun mies on valehdellut,joskin aika pienistä asioista mutta silti.

Ja petunia ja tellervo tervetuloa mukaan! Meitähän on ihan sikana :eek:

-Laura ja MiniMatkustaja 16+4-
 
Huomenia kaikille.

Mä heräsin puhelimen soittoon tänäaamuna.
Tässä samalla syön lueskelin uusimmat jutut,mielikin jo parempi,ihan kivakin =)

Petunia JA tellervo - Welcome =)

Toi hemppa on kyllä sellanen että jos pääsee laskee kamalaa tahtia niin väsymyksen se laittaa päälle.Mulla meni nimittäin ekan odotusaikana todella alas ja tuli käsky alkaa heti syömään rautapillereitä,ja silloin mulla oli kaamee väsy,ihan kokoajan,tuntui ettei auringonpaistekkaan silloin auttanut.

Irene - Mä olen tuosta tihkumisesta kanssa kuullut,mutta kuulema ei ainakaan pakosti koko raskautta kestä,mulla ei sellasta koskaan ole ollut.

Nanna - Ootkos vielä sairaslomalla ? aattelin vaan että jos on duunissa niin varmasti se aika menee nopeesti mutta kotona se menee usein matelemalla.Usko vaan äkkiä se loppuviikko on. :hug:

Mulla ei ole ollut oikeastaan yhtään raskaana olevan olo tässä ko oikein pohdin asiaa,taitaa yksi ainot oire olla jäljellä etten saa lihaa vieläkään oikein alas,että sen saa laittaa väkisten.Mutta muuten niin aamuisin ainakin toistaseksi ei tarvi oksentaa ja muutenkin ihmisemäinen olo.Kuuntelin eilen dopperilla masua niin kyllä siellä elämää edelleen on,ei ole mihinkään kadonnut ;)

ihanaa päivää kaikille.

Annu & touhustiina 12+0 :heart:
 
Irene mulla kanssa ekaa odottaessa rinnat vuosi. En kyllä yhtään muista missä vaiheessa alkoi, mutta sen muistan, että aina oli tissien kohdalla märät läntit ja liivinsuojuksia tarttin enemmän ennen synnytystä kuin sen jälkeen :D

Musta on tullut ihan hirveen äkänen akka ja olen häpeäkseni huomannut, että en oikein voi sietää muiden lapsia :ashamed: Onkohan tää ihan normaalia :eek: Kyllä mä aina ennen olen lapsista pitänyt, mutta nyt tuntuu, että en kestä. Itkevät vauvat ja uteliaat leikki-ikäiset nostavat karvat pystyyn. Ja mä inhoan tällaista piirrettä itsessäni :headwall: mutta en voi sille mitään. Onko teille muille raskaushormonit tehnyt tällaista temppua?

Vauvamaha on kasvanut tosi paljon viimeisen parinviikon aikana. Pikkuinen on alkanut potkia ihan reilusti navan yläpuolelle. Erityisesti autolla ajaessa yleensä heräilee ja rupeaa melskaamaan. Monesti se on vain sellaista möyrimistä, mutta välillä tulee sarja oikeen kunnon muksahduksiakin :)

Rv 16+5
 
FPI
Huomenta! :flower:

Tervetuloa Petunia JA Tellervo!

Voi höplömmöö, toivottavasti saatte asiat selviksi, kurjaa tuollainen!

Viikonloppu meni Tallinnassa oikein kivasti ja puolille öin jaksoin muun porukan kanssa, mutta sitten iski aivan armoton väsy! Kasvohoito oli ihana ja halpa!

Vein miehen aamutuimaan lentokentälle, kun hän lähti Roomaan golfreissulle kavereittensa kanssa. Tulee vasta la-au yönä takasin, että nyt sitten ollaankin koirien kanssa keskenään. nanna, mekin ollaan miehen kanssa harvoin öitä erossa niin tulee kyllä outo viikko.

Turvottaako kenenkään muun jalkoja? Mulla on nyt parina päivänä turvottanu aika kovasti, huh, inhaa.

Eipä nyt muuta kuin ihanan aurinkoista päivää kaikille! :wave:

FPI+pepe rv 17+0 :heart:

ps. luin netistä, että vauva kuulee äitinsä äänen nyt 17+0 lähtien, huisia! ;)
 
Huomenta!

Annu: Siinähän se onki varmasti se pahin kun itse töihin palaan vasta vapun jälkeen eli 24h saa täällä kotona pyöriskellä. Nyt kovasti mietin että lähtiskö sitä reissuun itsekki vai pystyykö sitä tän selän kanssa.

Nanna +Pippunen rv 16+5
 
Ihana keväinen ilma tänään. Aamusta käytiin kuopuksen kanssa pyörällä neuvolassa. Pojalla oli 2v tarkastus ja minulla äitiysneuvola saatiin samalla reissulla nuo molemmat hoidettua
Neuvolassa ei mitään erikoista.Painoa reilu kilo vähemmän kuin enne raskautta. Hemppa pysynyt samana eli 135 joten ihan hyvä. Sydänäänet oli vähän hakusessa hetken jo kerkesin ajatella että no niin ei siellä enään ole elämää, mutta kyllä ne sieltä lopulta löytyi. Sitä se taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä teettää.
Itsellä tällähetkellä täysin oireeton olo ja jos tuo maha ei olisi kasvanut niin voisi kuvitella ettei edes ole raskaana. Mutta hyvä niin kyllä niitä vaivoja kerkeää vielä loppua kohti tulla.

pumppernikkeli ja niilo 16+5
 
Aurinkoista uutta viikkoa kaikille, täällä arska paistaa hienosti B)

Tervetuloa petunia JA tellervo, kyllä mukaan mahtuu :flower:

höplömmöö: toivottavasti asiat selviää. Luottamushan pitää kuitenkin ansaita, et kannattaa ottaa puheeks miten mies voi olla taas luottamuksen arvonen :hug:

nanna81 ja FPI: Yrittäkää nauttia myös yksin olosta, vaikka tiedän, et voi olla vaikeeta. :) Tehkää sellasia asioita mitä ei ole tullu tehtyä tai kyläilkää jos seinät alkaa kaatua päälle. :hug:

Irene81: mulla ei ole tullu aikasemmissa raskauksissa esimaitoa, mut kuten totesit ihan normaalia. Käsittääkseni sitä voi tulla koko raskausajan, mut on yksilöllistä. Sen ei pitäis vaikuttaa mitenkään siihen miten imetys aikanaan sujuu eli todennäkösesti pystyy imettään samalla lailla tulee sitä tai ei. :)

Naurukohtaus: kurja vaiva tuo ummetus, ootko kokeillu kaikkia "kotikonsteja" ja kiinnittäny huomioo siihen mitä syöt???

Annu82: mulla oli sama epätodellinen olo jo noilla viikoilla. Epäilin oonko raskaana vai en kun ei ollu oireita. Onneks ultrassa sai uudestaan vahvistuksen, et kyllä siellä masussa joku on. :)

FPI: mä luin semmosen tiedon, et vauva kuulee jo 16 viikolta lähtien, mut eipä sillä niin väliä ole kummalla viikolla se aistiminen alkaa ;) Tiesitkö muuten, et rv17 vauva alkaa maistaa ja haistaa makuja?? Asukkia voi totuttaa jo nyt eri kasvisten ym. makuun... :)

Hankintoihin sen verran kommenttia, et sain tos loppuviikolla kassillisen vauvanvaatteita mun ystävältä. Kyllä oli tuo lähes 7v neiti innoissaan kun yhessä niitä katteltiin, lähes kaikki oli vähintään "ihania". Oli ihan ku aarrearkkua olis tonkinu ;)

jasmara ja masuasukki 15+3
 
No kiva kuulla että muillakin on ollut tätä että näillä viikoilla on aikas oireeton olo,varmaan kyllä tulisin hulluksi ilman kotidoppleria.
Mä ajattelin alkaa maalailemaan tuossa kunhan tässä rentoudun hetken ensin.Mä kun olen ns. kevät siivousta harrastellut niin ja jaottelen sitä vähän jokapäivälle niin ei tarvi sitten alkaa mitää rehkimään,sellasesta nautinkin siis muille päiville jaottelua.
Mieheni käväs lasten kanssa kaupassa ja laitteli tuossa ruuan uuniin ja sitäkin tässä sitten innolla ootelen siis ruokaa huom ;)

FPI - Tuohon turvotukseen mulle annettiin silloin neuvoksi kun ootin ekaa ja silloin oottelin samoihin aikoihin kun nytkin mutta kesällä mulla tuli tätä turvotusta niin paljon vettä pitäisi juoda kuulema ja kyllä se mulla ainakin ihan tepsi,ja ei suositella kireitä vaatteita myöskään.

Annu & touhustiina 12+0

:heart:
 
Aurinkoista kevättä kaikille! Täällä yksi lokamassu lisää.
Taustat ;)
Kolmas tulossa (poika -98, tyttö -00), l.a. 25.10. (tytön syntymäpäivä) Synnyttys KYS. Ikä 32, mies 37. Yhteistä taivalta 15 v takana ja naimisissa kohta 9 v.
Alkupahoinvointi alkaa olla takana päin ja väsymyskin vaihtunut siivoushulluuteen
:D
Np-ultarassa kävin viime viikolla ja kaikki ok. Siellä se kaveri huitoi ja hikkakin vaivasi.
Jännitti ultra paljon enemmän kuin aikaisimmilta lapsilta, johtui aika paljon siitä että poikaa ennen oli tuulimuna raskaus (rv 12 todettiin) ja tyttöä ennen keskenmeno. Viime viikkoina oli välillä oireetonta ja heti tuli olo onko kaikki ok vaikka sydänäänet kuuluivatkin eka neuvolassa rv 9+4. Nyt uskallan kaikille muillekin kuin vain läheisille kertoa uutisesta ja miettiä äitiysvaatteita yms. Maha on kasvanut nopeammin kuin edellisen kerran ja turvotus vaivaa varsinkin työpäivinä jos joudun paljon istumaan. Katsoin just netistä esim. H&M äitiyshousuja...

rv 13+2
 
Moi

pikainen tervehdys täältä ja uusille tervetuloa joukkoon! =)

tuli noista liikkeistä mieleen ketkä niitä jo tuntee ,että missä kohdin noin tunnette? Mulla kun vauvan sydänäänet löytyi viimeksi aivan tuolta häpyluun yläpuolelta ja niin ne löytyy tolla kotidopplerillakin, niin mun vauva on taas niin alhaalla kun vaan voi taas....zizilisko kun kirjoitit et sulla tuntuu potkuja tuolla navan yläpuolella jo...mulla oli viime raskaudessa sama juttu et typy makoili koko ajan tuolla alhaalla lähtövalmiudessa ja ei ollu kyllä kivaa..painon tunnetta tuntuu tuolla jo ihan selvästi..jo nyt!..kun dopllerillakin kuuntelen niin äänet kuuluu aina ihan tuolta alhaalta :eek: ..mites muilla kenellä tuo doppler on käytössä...eilen tuli sellainen olo et ei paljon huvita käydä mihinkään petipuuhiin, kun tuntuu selvä paine tuolla alhaalla ja tunne et joku on siellä esteenä :) vaikka ei tietenkään näin ole...odotan taas "innolla" niitä supisteluja mistä oon myös kärsinyt joka raskaudessa jo tosi varhaisessa vaiheessa..viimeksi kun kävin neuvolassa niin terkka jo silloin varoitteli nostelemasta mut noiden pikkusiten kanssa se ei aina oo niin helppoa...

turvotuksista mulla ei muuten ole ollut mut illalla kun otan sukat pois niin selvä ranttu kyllä jää, eli kyllä sitä ainakin päivän päätteeksi vähän on

pw 16+3
 
Tervetuloa uudet. Meitä on kyllä ihan älyttömän paljon. :eek: Onkohan koko vuoden ennätysmäärä jos kaikki tosiaan lokakuussa lapsensa saa. :LOL:

Piti tulla hehkuttaa tai no ainakin toteamaan että viime yönä/iltana tunsin pienen liikkeen mahassa. Se tuli kaksi kertaa peräkkäin, toinen meni melkein ohi kun huusin ensimmäisen jälkeen miehelle että herran jestas se liikkuu. ensin mietin että se olisi vain jotain mahan toiminta tunnetta, ilmaa tai jotain, mutta se tuntu ihan erilaiselta. Sen on pakko olla pikkuisen liikettä. Se tuntui tuossa joku 5cm navan alapuolella enemmän vasemmalla puolella. Hih. ihanaa. Yö siinä sitten meni miettiessä vauvaa. Yritin kirppua härnätä hetken että potkaisisi uudestaan muttei suostunut. :p

On ollut työharjoittelusta vapaata viime perjantaista lähtien ja kyllä on hyvää tehnyt. Ihana kun on saanut nukkua niin paljon ku nukuttaa eikä oo tarvinnu ressata mistään. Onneksi enää tämä viikko ja sitten se on ohi.

kaksi viikkoa pitää vielä malttaa odottaa seuraavaa neuvolaan ja saa kuulla sydänääniä ensimmäistä kertaa. Tähän asti on vain ultrattu mutta nyt sitten dopplerilla kuunnellaan. Kauheaa odotusta tämä. :D

Voi kie kun nimet aina unohtuu, mutta ihana kuulla että jollakin muulla on makuuhuone käytössä melko useasti. Täällä pitäisi lähes joka päivä olla puuhia harrastamassa. Välillä pakko pitää taukoa kun ei oo paikat tottuneet niin ahkeraan käyttöön :D Toisinaan miettii että ei kai tässä mitään hallaa tee kun aina pitää saada, mutta kai se on ihan tervettä. Ja parempi on harrastaa niin kauan kun on haluja ja aikaa. :D Pysyy mieskin tyytyväisenä.

turvotuksesta itselläni ei ainakaan vielä ole muualle kuin vatsaan kertynyt turvotusta aina iltaisin.vähän on sormet pulskistuneet kun kihlasormus jättää rantun sormeen, muttei mitään hälyttävää. toivottavasti ei tullekkaan.

kirppu rv 15+0
 

Yhteistyössä