***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***


Tiihu & Annu : kuulostaa tosi tutulta. Mä oon monet kerrat ykänny jauhelihan hajusta. Pystyn paistamaan lihan, jos hengitän ainoastaan suun kautta tai vaihtoehtoisesti tungen pannulle paljon mausteita niin, että mausteet vaan haisee. Kun ruoka on valmis niin pystyn yleensä kyllä syömään sen. En niin lihasta välittäisi, mutta neuvolassa väittivät, että pakko syödä jokapäivä! Onko muut saaneet yhtä "tiukkoja" määräyksiä.

Hedelmät maistuvat, kuten myös marja / hedelmä piltit sekä raikkaat mehukeitot. Vähän kyllä huolettaa, kun viime päivinä ei oo ruoka pysyny sisällä, mutta kaitpa sitä vararavintoa sen verta löytyy.

Irene & pikku veijarit 14 + 3
 
mielipiteitä lihasta.. mun on alkanu tekemään vaan enemmän mieli lihaa. Oikein kunnon pihvejä!
Kana taas ja kalkkunaleikkeet on alkanu etomaan. Ei siis ole tullut ostettua ollenkaan.
Toinen mitä tulee vedettyä joka päivä on marjainen muromysli rasvattoman maidon kera! Aivan parasta ja kaurapuurot on oivia välipaloja töissä (siis ne kertapakkaukset)
Ja perunamuusi yamii..

Muuten menee kyllä kaikki mitä normaalistikin. Ainut on että kun saa päähänsä jonkun ruoan mitä haluaa, niin sitä on sitten kyllä saatava. Mutta hyvin terveellistä perus kotiruokaa on tehnyt mieli.

Aivan mahtava kevät sää ulkona. Täytyy lähteä pihalle! =)

rv 15+4
 
Irene - Ole huoleti vaikka ei pysykkään sisällä,kyllä se vauvat ottaa omansa,näin mulle on sanottu kun kaksi edellis raskautta meni käytännössä oksentaessa ja sairaalassa tipassa niin kyllä tytöt vaan kasvoi ;)Mä en tuollasia määräyksiä ole olleskaan saannut,kanaa ja seitä saan alas toistaseksi ja jos grillilihaa eli grillaus juttuja ne saan alas mutta muut voin unohtaa täysin.

Tiihu - Rahkat on mulla sellanen IN juttu ja just marjojen kanssa,kamalasti voisin sitä syödä,mieheni teki tänään mustikoista,nams ;)

Maisakaisa - Perunamuusia mä en saa alas millään,mutta uunissa paistetut erityylillä potut menee tuosta vaan,oikein ihania hih.Juu mulla sama sain päähäni tänään puistossa viilin ja sitä alkoi tekee mieli ja niin sitä lähettiin lasten kanssa kauppaa ;) hih


 
Siis apua, nyt kun puhuitte rahkasta niin mun on lähettävä hakemaan kyllä tänään vielä rahkaa, mustikoita ja kermavaahtoa!!!! Sitä en olekaan syönyt varmaan yli vuoteen.

Jollain oli selkävaivoja - mulla ei niitä ihme vaan ole. No ehkä se sieltä vielä tulee.

Mutta onko teillä tullut yöllisiä heräämisiä? Mä nimittäin herään joka yö nyt (jo varmaan vkon ajan) siinä kahden kolmen maissa yöllä ja en meinaa millään saada enää unen päästä kiinni. Voiko tää olla jo sitä hormonitoiminnan aiheuttamaa valmentautumista yösyöttöihin - no minua onkin syytä valmistella siihen hommaan pidemmällä koulutuksella :LOL:

rv 13 + 5
 
Ruoista kun oli puhetta niin itseä on alkanut ällöttää kans rasvanen liha. Kana on ok, mutta ei mitään sian suikale lihaa ym.. :x Muutenkin rasvanen/raskas ruoka tökkii esim pizza,kebab tai iso hampurilais ateria jäis kyllä syömättä. Vaikka normaalisti uppoais alta aika yksikön
Marjoja on nyt uponnut tosi paljon olen kohta vetänyt pakastimen tyhjäksi. Erityisesti viinimarjat on in, Rahka ja jugurtit maistuu myös.

Mulla on myös ollut tuota yöheräilyä joskus 4 aikaan hyppään pystyyn pirteänä ja kuvittelen kellon olevan vaikka mitä. Pitkän pyöriskelyn jälkeen nukahdan uudestaan ja kun kello soi seitsemältä olen aivan poikki. Mietinkin jo että jos vielä monena yönä käy noin niin sama nousta jo silloin kukon laulun aikaan ylös. Saispa kerrankin sitä omaa aikaa :D
Unien näkö on myös vilkastunut joka ikinen yö olen jossain menossa. Viimeyönäkin näin unta että etsin miestä ympäri suomea sukulaisista. Ja välillä en edes tiennyt missä kaupungissa olin ja missä kaupungissa me asuttiin. Oikeasti ei onneksi asiat noin huonosti ole :D
Mieskin jo ihmettelee minun tarinoita kun aamulla kerron että mitä on taas viimeyönä tapahtunut. Synnyttämässäkin olen käynyt jo kahdesti

pumppernikkeli ja niilo 16+6
 
Ruokailuista ollut puhetta...
Musta tuntuu että mulla on syöminen vähentynyt huomattavasti tässä raskauden aikana. Jotenkin vaan kaikki ällöttää. Esim. just kaikki makea ja sipsitkään ei maistu ollenkaan.
En oo kyl vaakassa käynyt että onko vaikuttanut painoon millään lailla :x

Mä herään joka aamu viimeistään puol yhdeksältä, yleensä jo kahdeksalta. Tänäänkin ois ollut vapaapäivä ja ois saanut nukkua, niin minä olin kahdeksalta jo ylhäällä ihan pirteenä :kieh:

memmy ja vaavi 12+5
 
:D Arvatkaa mitä?! Meidän rantaan on tullut haikara :)

Pakko oli tulla kertomaan kun muksut on vähän möläytellyt. Ensinnäkin kissoista oli puhe. Sanoin lapsille, että äiti ei saisi nyt kissanhiekkaa putsata kun on vauva mahassa, niin tyttö 6v repsahti ihan räkänauruun :LOL: . Sit sano, että "joo ja toinen ei voi kun on flunssassa". :)
Tänään sanoin, että käydään apteekissa hakemassa rautaa, kun vauva sitä tarvitsee, niin poika 5v kysyi: "äiti, mihin se vauva sitä rautaa tarvitsee?Siihen ulostulemiseenko?" Alkoi vähän naurattaan, mutta pitihän siinä selvittää, etten mitään rautakankea meinaa kuitenkaan syödä :LOL:

huitshapeli ja lilliputti 13+0 jeee!
 
Jee! Tänään hyvä päivä pitkästä aikaa, selkä jopa toimii.. Oon kyllä harkinnu sitä vyötä, saan ehkä yheltä tutulta sen lainaan, jos sillä on se tallessa vielä..

Syömisestä on ollu tänään paljo puhetta.. Mulla on joku älytön himo viileihin, voisin syödä niitä vaik kuin paljon. Alussa söin jopa neljä päivässä, nyt jo pari riittää.. Rasvanen ruoka tekee pahaa mulle, en oo paljo hamppareita yms pystyny syömään. Sunnuntaina käytiin semmosessa pizzapuffet paikas ja mä söin melkein pelkästään salaattii..

Mä oon myös aivan hulluna klementiineihin.. ei siinä muuten mitää mut ku oon allerginen sitrushedelmille, joten täytyy hieman yrittää pitää himot kurissa..

Ihanaa, huomenna on töistä vapaata, pääsee vihdoin nauttimaan kevätsäästä. Toivottavasti myös huomenna paistaa aurinko! Yleensä ku mulla on vapaata niin sillon on huonot kelit ja pitää pysyä pirtissä.. Kunpa huomenna sais talon siivottua, alkaa olla jo aika kaaos!

:LOL:
 
pinkwawe - Se vauvatalo tulee faktalta ke, to ja pe aamulla klo 8.35. Mukavaa hömppää, mutta on siinä paljon ihan asiaakin. Varoituksen sana - ainakin mut saa kyllä itkemään... Siis kun siinä syntyy vauvoja niin aina pitää olla tippa linssissä :LOL:
 
Hyvää Huomenta =)

Apua sainkin herätä aikaseen.Täytys kohta jo kipitellä suihkuunpäin,mutta aamupalaa vielä syön.Tosiaan aamusta oisi ultra,jännittää aivan hirveesti taas,en voi mittää,mutta eiköhän tämä tästä.
Tuun kertomaan sitten kuulumiset kun kotiudun sieltä suunnalta jossain vaiheessa.

Annu & touhustiina 12+2
 
Heräsin 6:15.
-Käytin koiran ulkona
-Kävin suihkussa ja vessassa
-Söin aamupalan
-Pesin hampaat
-Meikkasin
-Vaatetin
-Syötin koiran
-Pakkasin laukun
-Lähden noin 10 min päästä kouluun

Tämmöinen minun päiväni. :whistle:

Mimmali ja pikkuruinen rv 13+5 (UÄ 13+1)
 
Huomenta! Täällä pari viimeistä päivää on menny melkeinpä yökkien. Eilen oksensin vedenkin. Niinpä tää aamukin alkoi viiden jälkeen yökkien. Tosi ihanaa, eikö vain.

Onnea ultraan Annu. Voi kun itsekkin pääsis taas vilkasemaan miten siellä masussa voidaan. Pitäs jaksaa odottaa vielä toukokuun loppuun. Mun mielestä noita ultria sais olla enemmän.

Irene & pikku veijarit 14 + 4



 
Sitä olis sitten 17 viikkoa täynnä ja 18 viikko alkamassa. Aika menee niin nopeeta,,,

Mullakin on niin, että jos jotain tekee oikein kovasti mieli, niin sitä on pakko saada :p Ja muutenkin on pakko syödä säännöllisin väliajoin tai en pysy pystyssä. Muutaman kerran töissä ollut liian monta tuntia syömättä ja siinä vaiheessa on jo pakko jotain huitaista naamaan. Jos oikein kiire on, niin syöminen menee siinä töiden lomassa :whistle:

Unet on mullakin tosi vilkkaita nykyään. Ihan ihme seikkailuihin joutuu mukaan joka yö. Ja täälläkin on jo synnytetty. Ei riittänyt, että oman vauvan pukkasin maailmaan, vaan pitihän sitä kaveriakin auttaa ja heti oman perään synnytin kaverin vauvan :D :xmas:

Tietääkö muuten joku, että monen hengen huoneet kättärillä on? Mä olen nuo isot synnyttänyt Jorvissa ja nyt ekaa kertaa menossa kättärille :) Ja onkohan siellä mahdollisuus saada yhdenhengen huone, jos pyytää tai on hyvä syy ?

17+0
 
No niin nyt se on takana.Laskettu aika muuttui 2.11 jos nanna voi sen muuttaa kun ehtii :)
Mä en tykännyt tästä kätilöstä sitten yhtään,ensinnäkään tietoa en meinannut millää saada,kaikki oli tosi kiven alla,mikään höpöttäjä tämä ei ollut,ultraus kesti 2min ja sitten uusia aikoija kehiin,kysymättä sopiiko mulle ees ne ajat yms.Rakenneultra mulla on 11.6 sitten.Pikkusella mitta otettiin peppu - pää josta tuli sitten 5,6cm. Kamalasti se siellä pyöriskeli hih,kova meno oli päällä,kuvia sain taas matkaan mutta ne ei ollut kyllä yhtään hyviä,sain viimeksi paljon paremmat kuvat.Ihan kiva silti oli käydä kurkkaamassa sen 2min ajan vaavelia :) Sitten täytyy ootella kesäkuuhun niin saan tietää kumpi sieltä mahtaakaan tulla :)

Nyt on väsy,vaikka tuossa söinkin niin iski joku ihmeen pakko mennä tutimaan,en nyt mene kuitenkaaan mutta silti tekisi mieli hih.

Annu & Touhustiina 12+3 ( on nyt tämä oikea sitten )
 
Kuulumisia pitkästä aikaa, tänään oli neuvola ja ensimmäistä kertaa saatiin kuunnella sydänääniä doblerilla. Yritettiin muistaakseni joskus viikolla 10 aikoihin ekan kerran muttei kuulunut muuta kuin suoliston murinaa..noh ultrassa ollaan sen jälkeen käyty ja nähty sydämmen syke mutta omin korvin kuuleminen oli aivan ihanaa! Siellä se puksutti nopeati kuin juna, syke oli jotain 160 luokkaa. Neuvolanhoitaja sanoi, että näin korkeasta sykkeestä ja mahan muodosta, voisi veikata tyttöä :) Saapas sitten nähdä...
Meidän pitää varata itse yksityiselle aika rakenneultraan, meidän kaupungilla ei ole vielä tarjota tätä vaikka laissa se jo on, kuleemma 3 vuoden siirtymäaikaa, jota jäljellä vielä vuosi.
Nyt on meillä menossa 16+2 eli 17 viikko

Aurinkoista huhtikuun loppua kaikille ja vointia! Kuulumisiin.
Kaneli ja maha-asukki
 
Kaneli - Tuo on harmillista kyllä että joutuu sitten itse maksaa isot summat että pääsee rakenneultraan,mitä ainakin siis olen kuullut ettei ne mitää pikkusummia ole.Mulla on aina ollut tuo rakenneultra alusta lähtien ns. ilmainen.
 
FPI
Moi!

Annu, mukavia ultrakuulumisia! :heart:

Kaneli, Espoossa sekä nt-ultra, että rakenneultra maksavat olikohan 22 euroa/ultra, ei siis kauheesti, mutta ei ilmaiseksikaan saa.

Yöheräilystä, juu siis juuri tämä vaiva kiusaa myös mua, tosin nyt parina iltana oon ollu niin poikki, että en oo yöllä heränny.

Mietin kanssa tota hb:n mahdollista laskua, kun väsyttää niin kamalasti, että ei oo tosikaan, huh huh. Tosin sillä ekalla neuvolakäynnillä hemppa oli tosi hyvä 158, että en tiedä voiko se 2 kk:ssa laskea tosi paljon?? No seuraava neuvola on 8.5!

Ja vitsi, kun kirjotitte siitä rahkasta niin nyt tekee mieli ihan tajuttomasti!!! :p

Aurinkoista päivää!

FPI+pepe rv 17+2 :heart:

ps. jasmara, en tienny, että vauva voi jo maistaa makuja!
 
ihana arska piristä mieltä mukavasti B) Mieli on jostain syystä korkealla vaikka olenkin ihan väsynyt miehen firman rempasta ja muutosta. Nyt on sitten sellainen remonttikärpänen purrut et pitäisi tietenkin kotonakin päästä myllertämään. Tai ehkä tämä on jo sitä kuulua pesänrakennusviettiä :LOL:

helmiyllätys ei sitten ihan naapureita ollakaan, mutta suht lähellä kuitenkin kun samalla paikkakunnalla. Me asutaan tässä ihan keskustassa, yrkkäri on tien toisella puolella. Tiedätkö onkohan täällä Kauhavalla jotain mamma tai maha tapaamisia?? Olis kiva tosiaan tutustua muihin samassa tilanteessa oleviin. Oma kaveripiiri kun tuntuu vielä elävän villimpää aikaa :whistle:

Täällä taas poksutaan :D Adette & Allu 17+0
 
No niin... Itse kertoilin tuosta rahkasta ja eilis illasta lähtien on tehnyt ihan hillittömästi mieli sitä. Lähi kaupassa ei ole lakt. rahkaa joten työmatkalla käytävä toisesta kaupasta hakemassa. Töihin pitää aamulla ottaa monta eri välipalaa ettei tule liian pitkät välit syömisten välillä. Hyvä nopea on luonn.jugurttia ja mehukeittoa sekoitettuna. Sain äidiltäni lahjaksi Magic Bulletin ja sillä hurautan suoraan tuoppiin jugurtin ja marjat/mehut sekaisin töihin mukaan. Voi ei, nyt alkoi tekemään mieli jotain jäistä smoothieta...

pumppernikkeli Sama homma noiden unien kanssa. Muistan kun sanoin kaverille alku talvesta että näen tosi harvoin unia. Nyt joka yö ihme unia ja herätessä pitää ihan kerrata mikä maa, mikä valuutta...

Tänään töissä odotukseni tuli julki. Olen ainoa nainen tässä firmassa ja jostain syystä kynnys on ollut korkeampi kertoa asiasta. Aamulla yks tyyppi tuli ovelle ja isoon ääneen onnitteli minua. Hänen vaimonsa on opettajana tyttäreni koulussa ja tyttö oli eilen koulussa kertonut iloiset uutisensa =) Neiti on niin onnelin kun meille tulee vauva. No säästi minut kertomisen vaivalta ;)

Rv 13+4
 
Irene: mulle ei ainakaan sanottu mitään lihan syömisestä. Ei kai sitä voida vaatimalla vaatia jos toinen ei mausta pidä :) Kunhan huolehtii proteiinin saannin muuten, palkokasveja, maitotuotteita, kasviksia varsinkin sieniä, leipää... Jos tavallinen liha ei maistu, niin kana ja broilerihan on hyviä vaihtoehtoja. :)

huitshapeli: mä oon kyllä putsannu kissan hiekkalaatikon. Ehkä luotan liikaa siihen etten mitään pöpöjä saa, mut musta se on liiottelua. Meidän kissa kun ei syö edes raakaa lihaa. :)

Annu: kivoja kuulumisia ultrasta. Oli kyllä oudon nopee ultraus ja ei varmasti ole mukavaa kun toinen tekee työnsä, mut ei kommentoi mitenkään. Mulla meni tuohon samaan ultraan mielestäni kymmenisen minuuttia, ainakin. :)

Kaneli-07: hyvä, et kaikki oli mukavasti. On ne sydänäänet varmaan mukavia kuulla, ite vielä sitä oottelen... Meillä sanottiin, et en olis välttämättä saanu rakenneultraa kun kävin nt-ultrassa. Lääkäri kyllä totes, et ilman muuta tulen myös toiseen ultraan. Ilmeisesti täällä pyritään siihen, et kaikki sais vaan sen yhden ultran :(

FPI: kyllä hemoglobiini voi mun mielestä laskea nopeetakin ja jos sulla on laskenu esim. 20:llä niin sekin saattaa tehdä olon väsyneemmäks ku ennen.

jasmara ja masuasukki 15+5
 
Jasmara - Juu nopea oli ultraus,kaiken se mittas kyllä,en tiedä mikä mahtoi vaivata tätä ihmistä,olikos sitten huonopv en tiedä.Mutta harmillinen olo mulle siitä silti jäi.Silloin ihan ekassa ultrassa ko olin niin se kesti 15min ainakin jos ei kauemminkin,se selitti kaiken ja kertoi yms se oli niin mukava juttu kyllä.
Mä en ole kissanlaaria siivonnut,mies sen meillä hoitaa,sieltä tulee hyvät höyryt kyllä joten en mene lähellekkään,kuulema neuvolassakin sanottiin että sitä oisi hyvä välttää siis kissanlaarin siivoomista.

 
Moikka taas kaikille! Minä sitten otin ja häippäsin vanhalle kotipaikkakunnalle sukuloimaan muutamaksi päiväksi. Ihan hyvää vähän tuuletella =) . Nyt voi taas rauhallisin mielin miestä odotella. Huomenna onki jo tulossa takas.

Pinkwawe: Minulla kuuluu myös alhaalta nuo äänet ja myös liikkeet tuntuu kohtalaisen alhaalla.

Tiihu: tervetuloa ja onnea :flower: !

Annu: Onnea sinullekki ultrakuulumisista! Päivitin tuonne etusivulle sinun uuden la:n.

Nanna +Pippunen rv 17+0
 
Annu: meillä ei ole pahasti kissan jätösastia haissu kun ollaan käytetty hyvää hiekkaa (sitoo hajuja jne.). Meinasin, et kysäsen ens viikon neuvolakäynnillä mitä terkkari sanoo tuosta. En siitä, siis kissan olemassaolosta, ole aikasemmin maininnu. Ja olen toki lukenu niistä vaaroista jo etukäteenkin. :)
 

Yhteistyössä