JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Moiks..

petite-te Mulle kävi viime vuonna marraskuussa sama vero% Kelan kanssa, ottivat lisä%:n mukaan, kun tulorajat meni yli. Sulla on muuten aika törkeen pieni vero% käytössä.. olispa mullakin! Mulla aina Kelan tuet menee min.20% mukaan. Jospa ne nyt toimis ees nopeesti ni saisit asiat kuntoon. Sain muuten palautusta sit tälle Joululle ihan kiitettävästi, kun mokasivat sen loppuvuoden vero%:n, viime Joulu olikin sit aika tiukka..

Annukka Siellä kivirannalla on ihan mukavasti alkanut olemaan pienten ja isompien lastenvaatteita. En kyllä tosiaan käy useasti siellä, kuten en missään muuallakaan.

Petite-te sen verran vielä kysäsen, että ootteko saaneet vakuutukset otettua ilman mitään erikoisia ehtoja (siis vakuutusyhtiön puolelta) vai onko tullut sitten jotain rajoituksia siitä lapsimäärästä? Aika jännää minusta tuollainen luokittelu vakuutuksissa silti on..

Meillä on kaikille otettu vakuutukset vasta syntymän jälkeen eli 2kk syntymän jälkeen. Korvakierteeseen asti meillä ei ole jouduttu, mutta nelosen kohdalla ennen syntymää olisi ollut syytä olla vakuutus, saimme RS-virustartunnan ja lähdin vauvan kanssa takaisin Kysiin, kun nelosella oli ikää vasta 2,5 viikkoa. Arvatkaapa olinko raivona niille, jotka tietoisesti sen pöpön meille kotiin toivat..!!! Onneksi selvisi henkiin, eikä tullut jälkitauteja tms. päästiin viikon sairaalassa ololla. Ristiäiset piti silloin siirtää ja kaikki muutkin meni pieleen.. mutta onneksi ei tullut hautajaisia.. Meillä on kahella nuorimmalla ollut se RS-virus ja voin sanoo, että raskas tauti on.

Aurinko paistaa ja äsken tuli vettä ihan taivaan täydeltä. Heräsin päikkäreillä siihen, kun tuli ihan kunnon kuuro ja Neiti heräs potkimaan ihan yhtäkkiä ja urakalla! Liekö sateisella kesällä vaikutusta meidän joululahjoihimme.. ;)
 
Täälläkin aamulla käyty neuvolassa :wave:

kaikki oli hyvin...

Hemppa oli 132 (ekassa neuvolassa viimeksi mitattu ja se oli sillon 131) :D
RR 134/72
SF 18
sykkeitä ei saatu kuuluviin dopplerilla, ku vaavi oli jossain ihme asennossa, joten mentii käväsee ultralla kattoo, miten päin se siel oli
Liikkeet oli sit ++
Pissa oli puhdas
Neukkatäti sano että on kovinkin vilkas tapaus tämä meidän tyttö :heart:

seuraava käyntikerta onki sitte lääkärillä....

vauvis ja pikku myy 22+5 :heart:
 
B-7
HärkänainenEi ole mitään ehtoja tullut lasten vakuutuksiin.Ne 5 vakuutusta saatiin siis syntymättömänvakuutuksina ja kuudennen ns normaali vakuutus.Tämä rajaus on juuri viidennestä eteenpäin,etteivät(mikään yhtiö )myönnä syntymättömän vakuutusta.niillä joku tilasto jossa kuudennesta on jo niin suuret riskit :eek: :LOL: Joopa joo!

Meilläkin ollut pojilla RS virukset.Ihan pieninä,n2kuisina.Ja sairaalassa olin nelkun kanssa letkuissa.oli aika tuskaa katsoa kun pieni sai hädintuskin henkeä kun sitkeää limaa joka rööri täynnä...Viitonen pääsi helpommalla mutta oli hänkin tosi kipeä.
 
B-7
Niin ja kelahan ottaa kaikista etuuksista automaattisesti sen 20% veroa ellei toimita muutosverokorttia jonka laskevat verotoimistossa.Mulla oli kelaan se muutosverokortti toimitettuna ja siksi onkin kumma kun näin kävi...
 
Minä oon hakenut aina sen muutosverokortin.. ja silti on yli 20% aina. Ärsyttävää oikeasti. Mulla sen mokan teki verotoimisto, kävin siellä ihan paikan päällä laskettamassa todellisten tulojen mukaan (kaikki dokumentit oli) ja silti vetivät melkein 50% mukaan just ennen Joulua!!! Että on se hyvä, kun ammattilaiset osaavat laskee 1+1=???

Meilläkin se RS-virus vei molemmat pienet letkuihin.. sitkeessä oli se tauti, mutta onneksi kävi hyvin. Ihan järkyttävää kattoo vierestä, kun ei voi tehä mitään... Ja kun hoitajilla oli vielä erinäkemykset hoidosta.. silloin suutuin ihan kunnolla, kun tulivat minut haukkumaan puol neljältä yöllä.. Tuli muuten lääkäri aika nopeesti kattomaan.. onneksi oli yksityishuone. Tein vaan selväksi, että joko hoidatte samalla tavalla kaikki tai sitten ette ollenkaan, meidän lapsella ei arpapeliä pelata. Mutta.. tosiasiahan on, että vanhemmilla on omat käsitykset ja nuoremmilla (=vasta koulutetuilla) on omat näkemykset ja se kumpi on oikeessa, onkin sitten erijuttu.. mutta silti minun lapsen kanssa ei leikitä vaan hoidetaan mutta ei rääkätä turhaan, kuten meille kävi.

Nuista vakuutuksista vielä sen verran, että kummia on nuo tilastot.. tilastovirheet on aina mahdollisia ja todellisia.. on se jännä, miten ne tilastot vaikuttaa kaikkeen!!! Sehän on kuin Jumalan Pyhä sana, ainut ja oikea.. En siis halua loukata ketään vertauksella, toivon, että ymmärrätte pointin.
 
Täällä kans käyty neuvolassa.Mun kauhuksi oli hemppa vaan laskenut entisestään.Ei ihmekkään et väsyttää näin kauheasti. |O Neuvolan täti oli kovasti huolissaan mun selästä,kun tää lastenhoito homma on tämmöstä huonoissa asennoissa työskentelyä.Maanantaina onneksi meille tulee opiskelija avuksi ja on sinne mun äippälomaan asti.
Joo neuvola tätikin on ehtinyt vaihtua moneen kertaan.Oma on nimittäin virkavapaalla ja nyt muuton takia vaihtunee taas.

Vakuutus meinataan mekin ottaa.Täytyy kuitenkin pistää asuntovakuutus uusiksi,kun on tuo muutto edessä.
 
Heissan! Aktivoidun minäkin täällä pitkästä aikaa. Ensi vkolla neuvola ja jännittää, kuinka saan noottia tuosta painosta. Viime neuvolassa 16+5 paino oli laskenut 1,5kg alkupainosta. Nyt sen sijaan viimeisen 4vkon aikana olen saanut sitä kerrytettyä +3,5kg :ashamed:
Miten teillä miehet olleet mukana odotuksessa? Hemmottelevatko ja huomioivatko teitä tavallista enemmän? Miten suhtautuvat teidän muuttuneeseen kroppaan?
Meillä mies kyllä pyrkii auttamaan välillä siivouksessa, muuten hellii ja huomioi mua tavanomaista vähemmän :( Vatsaa ei juuri paijaa tai koittele liikkeitä ellen laita hänen kättään itse masun päälle. Seksiäkään ei halua kuten ennen. Kun kysyin asiasta sanoo, ettei iso vatsa häiritse, mutta vähän varoo sitä. Ennen meillä mies ollut se joka halunnut enemmän hellyyttä ja lähelläoloa, nyt roolit muuttuneet.
 
Täällä on jo laitettu kelan paperit postiin...ei turhan nopeaa toimintaa :D Toivottavasti sais sen päätöksenkin sitte nopsaa...

Onko täällä muita joilla työnantaja maksaa sen äippärahan ja palkan erotuksen siltä 3 kk?...
Mä tänää tulostelin kelan sivuilta sen lappulippusen mikä pitää jättää sitte työnantajan/palkanlaskijan täytettäväksi...jos sen homman hoitais sitte ens viikolla pois alta ja nakkais sen työpaikalle, nii onpahan kaikki ärsyttävä kelapaperihässäkkäurakka-ohi :kieh:

Mä niin vihaan noita kelan lappuja ku niistä ei saa mitää tolkkua joskus |O
Kaippa sen oikein täytin, ja päätökset niistä saan :LOL:

vauvis ja pikku myy 22+5 :heart:
 
Vauvahaaveita: Mulle työnantaja maksaa täyden palkan 75 päivältä.Mikäs tuo lappu on joka pitää työnantajalle antaa? Mulla ei oo mitään hajua.Mä sain kans noi laput tänään enkä niistä ymmärrä mitään.Täytynee kelassa vissiin käydä lähi aikoina.
 
Juli05 mä kävin tänään työnantajalta kyselemässä tosta, ja käsitin että semmonen lomake kuin Y17- ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta.

Ite en jaksanu sinne kelalle raahautua, ku olis pitäny linkulla sen takia lähtee kulkeen vaan sen takia...*en turhan laiska oo*...en muutenkaa tykkää noista virastoista ollenkaa :kieh:
Kaippa ne sieltä ilmoittelee jos lapuissa jotain puutteita/korjattavaa on... :eek:
 
Minttu75: meillä on ihan päinvastoin. Mies ottaa hyvinkin huomioon ja paijailee vatsaa ihan innoissaan. Tekee musiikkikokeiluja välillä; laittaa kuulokkeet masulle ja soitattaa "Tirpukalle" musiikkia :D
Ehkä siellä mies ei vain osaa ottaa asioita niin konkreettisesti? Josko raskaus on uus asia, nii mies on hämmennyksissä? Tod.näk. tilanne muuttuu vauvan synnyttyä. Tämmönen kokemus mulla on oman esikkoni syntymästä. Esikon isä ei ollu millään tapaa kiinnostunu raskausaikana, mutta kun näki esikoisensa, nii tilanne muuttui.
Tämä on taas sitten toisenlainen raskaus mulle, kun kihlattuni (uus mies) on alusta asti ollu raskaudessa hirveesti mukana ja ootta tosi innolla. Vuosihan tätä raskautta yritettiin.

:hug:
 
Heippa taas!

Täällä on ollut juttua ainakin tisseistä, miehistä ja vakuutuksesta. Tissit mulla ei sano vielä mitään, ei maitoa näy eikä ne juuri ole kasvaneetkaan. En tiedä pitäisikö huolissaan, ei varmaankaan. mutta hauskaa teille, joilla ainakin pelaa =)

Mies on ihana kuten aina, mutta ei se varmaankaan tajua tulevasta muutoksesta sitäkään vähää kuin minä. Mutta ihana on! Ja Minttu75, ehkä sun mies ymmärtää, miten vähän voi ymmärtää tulevasta ja jollakin tavalla yrittää vielä vältellä asiaa sen takia. En tiedä menikö nyt liian syvälliseksi tai ihan metsään.

Vakuutusta me ei olla varmaankaan ottamassa. Vaikka nyt kun lastentautien kurssia käyn, tuleekin sellainen olo, että syntyykö niitä terveistä lapsia ollenkaan.

Mutta tänään oli kyllä aika liikuttavaa, kun oltiin synnärissä harjoittelemalla semmoisella vauvanukella vauvan intubointia ja elvyttämistä ja viereisessä leikkurissa oli sektio. Hoitaja katseli sisään ikkunasta ja sanoi, että "Synty!" Ja samalla rupes kuulumaan "yää, yää!" ja siihen punnittavaks kannettiin pieni ihminen! Miten se olikin niin puhdas, johtuisko sektiosta. Ei yhtään semmoinen kinainen, mitä ne kuvissa on.

perjantaiterveisin,
Ineli 25+5

PS Aubrieta ootko tulossa maanantaina koululle? Käviskö sulle kahvittelu?
 
Huomenta kaikille!

Aika raskas shoppailupäivä takana; Ikeaa sun muuta ja iltapäivästä supisteli sitten jo niin, että muutaman kävelyaskeleen jälkeen piti jo levähtää hetki. :| Kotiin asti selvittiin ja nyt pitäisikin sitten tarttua kittipurkkiin ja sen jälkeen maalisutiin, että tuo yks huone tuosta vähän sais jotain uutta yllensä. Taisteltiin kaupassa tapettihyllyjen edessä, että tuo vai tuo ja ei ainakaan sitten tuota ja lopuksi mentiin värikartoille valkkaamaan sopiva maali ja rauha palasi jälleen.. =)

Vakuutuskeskusteluun voin vähän ottaa osaa, vaikka vannoinkin jossain vaiheessa, että näitä en ammattini puolesta voi kommentoida yhtään. Tuo rajoitus lapsimäärässä syntymättömän lapsen vakuutuksessa on kyllä jonkun yhtiön oma juttu; meillä ainakin on onnellisesti (?) vakuutettuna suuriakin perheitä ennen syntymää otetuilla vakuutuksilla eikä ehdoissa mainita erikseen että näitä saa vain 5kpl/äiti. :D

Tänään paukkuu viikot, 26 jo täynnä. :eek:

Ente
 
Huomenet =)

Ineli: nyt maanantaina en oo tulossa.. Harmi! Mahdollisesti keskiviikkona; laitan sit vaikka viestiä jos tulen. Sorry muille yksityisasiat täällä =) Mikä ihmeen elvytysryhmätyö teillä on ollut?! Ei meillä vaan toissakeväänä... Epistä!! Pitikö sen gyne, ane vai pediatri?

Kamalan kalliilta tuntuu noi lapsivakuutukset? Jotenkin kun miettii... Monta sataa euroa vuodessa? Meillä ekalla oli vakuutus, muilla ei nyt ole tullut otettua. Voi olla et tältäkin jää väliin.

Meneekö muilta hermo tähän vallitsevaan säätyyppiin? Hiukkaärsyttävää kun KOKO AJAN sataa, tai jos paistaa niin vähintään puolen tunnin välein roiskaisee kuitenkin vettä. Eiks nyt kunnon kauniita syyssäitä voisi edes VÄLILLÄ OLLA???!!! *ärrinmurrin* Onneks pahimmat syysflunssat ei vielä ole iskeneet. *koputtaa puuta* Meillä on pihassa sellainen kaivanto, n 80cm syvä ja 1,5m leveä ja aika pitkä, johon haudataan sähkö- ym johtoja kun on sellainen tuotantorakennusprojekti menossa. Eilen kuopus 6v meni kavereineen sinne pohjallekävelemään, katsomaan miten syvävesilätäkkö siellä on. Lätäkkö on ehkä 2m pitkäkorkeintaan, ei näytä syvältä. Eikä lätäkkö varmaan olekaan syvä, mutta savi sen vieressä.. Ihmeellistä, hyytelömäistä, pehmeän hiekan ja saven sekoitusta. Oltiin tytön kavereiden äidin kanssa sisällä kahvittelemassa, ja yksi tytöistä tulee sisälle kamalan itkun kanssa: "uhuu, Jenni jäi saappaistaan kiinni jumiin saveen, uhuuu!!" No alkoi jo vähän naurattaa ja mentiin pelastamaan. Ja siellähän se tyttö oli jumissa, PUOLEEN REITEEN ASTI tutisevaan savihyytelöön uponneena :eek: Ja sain aikas kovaa vetää käsivarsista että pääsi irti. Yllätyin kyllä tosi paljon; yleensähän nyt saveen jää nilkkojaan myöten tms. Saappaat jäi sinne, savi imaisi ne.. Isoveljet sitten lapiosankareina kävivät kaivamassa siskon saappaat esiin. Puolen metrin syvyydestä suunnilleen löytyi.. Niinhän sitä sanotaan että maatilojen lapsille käy eniten onnettomuuksia, mutta en mä nyt ole lentohiekkaan juuttumisesta täällä koto-Suomessa kuullut! No, ei se tyttö nyt sinne hukkunut olisi, mutta olisi siitä isommallakin aika homma ollut omin voimin irti päästä. Huh!

Ai niin,mäkin kävin neuvolassa torstaina. Kaik oli ok, rhesusveriä tökittiin kun oon negatiivinen. Nyt onkin sit ihan narkkarin käsivarret, kun tiistaina oli se sokerirasitus, ja mulla on aika hankalasti löydettävät suonet. Monta kertaa joutuu usein pistämään ja vielä sillä neulalla kaivelemaan. Painoa oli tullut pari kiloa, ja se on LIIKAA!!!!! Ärsyttävää. Sf-mitta keikkuu yläkäyrällä yllättäin.. Tai siis ei mitenkään yllättäin; mä teen isoja lapsia, se on jo nähty. Sellainen yllätys jota en osannut odottaa oli se että joudunkin synnytystapa-arvioon kun edellinen synnytys on ollut sektio. Vähän turhan tuntuista; oon kuitenkin kaks ISOA tuupannut alakautta, 4570g ja 4690g ja ihan onnistuneesti ja helposti. No, onhan ne haavan paranemiset ym hyvä katsoa, mutta vaikea uskoa että jos toi nyt tuolla normaaliasennossa tarjoutuu ettei se pihalle tulisi kun on muutkin tulleet. Tietty jos peppuaan tarjoaa niin sitten saavat kyllä leikata, minä en ala yli nelikiloisia pperätilassa alateitse pykäämään. Eikä kuulemma annetakaan, tietenkään. Nyt se on jotenkin inhottavan tuntuisesti poikiitain; missään asennossa ei ole mukava olla ainakaan istualtaan. Ja hassusti autoa ajaessa vauva painaa ylöspäin niin paljon, että alkaa haukotuttaa. Kai se keuhkoilta vie jo tilaa. Uuvuttava ajatus että se nelinkertaistaa vielä kokonsa ennen joulukuuta.. *huoh*

Mukavaa viikonloppua!

Aubrieta + "Siiri" 26+3
 
Moi!
Hui, onpas täälä taas tullut juttua kovasti lisää!! En ole nyt taas aikoihin ehtinyt/jaksanut/päässyt mitään kirjoittelemaan!

Tisseistä ollut puhe. Mulla tulee toisesta rinnasta kirkasta nestettä. Siinä rinnassa on ollut lävistys ja sitä nestettä puskee siitä lävistyksen jättämästä reiästä!! Ja tosiaan varsinkin iltaisin ja aamuisin sitä tulee ihan runsaasti! Yöpaita märkänä koko ajan... Ei niin miellyttävää...

Vakuutuksesta: Me otetaan myös vakuutus, mutta mies on hoitanut sitä asiaa, joten en ole tällä hetkellä edes ihan varma mistä yhtiöstä se vakuutus on tulossa :LOL:

Miehestä:
Minun ukkoni on kyllä mukavasti mukana odotuksessa. Tulee aina neuvolaan mukaan (vaikka mun puolesta ei olis niin välikskään..), hellii masua ja juttelee pikkuiselle. Minua ei enää ehkä helli niin paljon.. tai lähinnä on sellainen olo tullut että en ole enää haluttava ja olen tällä hetkellä vain raskaana oleva ja tuleva äiti, en niinkään nainen ja puoliso. Oon kehittänyt nyt itelleni kovan itsetuntokriisin jostain syystä.. Aina sellainen olo etten ole mieheni mielestä enää seksikäs tai kaunis, ja kaipaisin kovasti vakuuttelua siitä että olen haluttava... huoh...

Jäin tossa torstaina sairaslomalle viikoksi. En saa nukuttua!!!! Siis yhtään!!! Lääkkeen avulla nukun jotenkin, mutta huonosti ja ilman lääkettä en ollenkaan! Torstaiyö meni valvoessa ja perjantaina painelin lääkäriin ja sanoin etten jaksa enää... En tosiaan ollut työkykyinen.. Jotenka sitten lepäilen saikulla tässä hetkisen. Vähän kyllä omantunnontuskia siitä, koska töissä aikamoista hässäkää, eikä oikein ketään kuka mun hommani tekis mun poissaollessa...

ööö..mitäs muuta :) Vauva potkii HURJASTI!!! Välillä rupeaa oikein päähän ottamaan kun pienellä on niin kova meno ja ite haluais levätä!! Mutta sitten heti huolestuu jos vauva ei hetkeen potkikaan!! :LOL: Ensi viikolla on sitten neuvolalääkäri ja voi puhua noista nukkumisongelmista...

Nyt kahvinkeittoon!

Ainii, mulle tuli viime viikolla äitiyspakkaus!!!! :) Kaikkia ihania jutskia siellä!! Kiva oli penkoa sitä ja tulee varmaan vielä pengottua moneen kertaan! :LOL:

Mukavaa masunkasvatusta!

Sapis ja pieni 25+3
 
Vitsi, kun ootte taas kirjoitelleet ahkerasti =) Mulla menee aina monta tuntia lukea koko viikon kirjoitukset, varsinkin kun nettiyhteys tuntuu taas pätkivän aina kun yrittää sivua vaihtaa.

Matkustelusta on ollut puhetta... Miksei sitä olis ihan kiva käydä jossain, mutta työn takia joudun reissaamaan viikot, joten en oikein jaksa enkä uskalla enää lähteä viikonloppuna lomailemaan kauemmas. On nimittäin ollut jo supistuksia, alaselkäsärkyä, painontunnetta ym hauskaa, joten seurailen olotiloja entistä tarkemmin.

Annukalle iso :hug: . Oot kyllä vahva ihminen ja selviät hyvin ilman miestäkin, varsinkin tuota kyseistä "isukkia". Mua pelottaa välillä etukäteen, että miten mahdan selvitä vauvan kanssa, mutta sitten taas helpottaa, että eiköhän luonto tärkeimmät opeta.

Synnytysvalmennusta ei täällä maalla edes järkätä, kun olis niin pienet ryhmät. Lähimpään kaupunkiin saa mennä, mutta sielläkin taitaa ryhmät aloittaa vasta myöhään syksyllä. Tiedä sitten, ehtiikö niihin mukaan. Aion kyllä osallistua kaikkeen mahdolliseen. Mies tulee mukaan, jos sattuu töiltä ehtimään. Saatan siis kerätä niitä sääliviä katseita, mutta mitäpä tuosta :kieh:

Vakuutus... jaa... eipä ole mietittykään koko asiaa! Olipa hyvä, että tuli puheeksi! Täytyy alkaa selvitellä, mitä se omassa vakuutusyhtiössä maksaa ja minkälaiset ehdot on.

Kela oli käsitellyt mun äitiysavustushakemusta kokonaiset 2 päivää, jotain etua pienestä paikkakunnasta :) Paketti pitäis tulla ensi viikon aikana, mutta enhän minä tietenkään silloin ole kotona, vaan taas työmatkalla... Vasta viikonloppuna pääsee hypistelemään tavaroita.

Potkuja tuntuu pääasiassa alavatsalla. Tosin tässä lukiessa on mahanalus hyppinyt ihan mukavasti :heart:

Ukkokulta kuuluu tulevan kotiin, täytyypä aloittaa ruuanlaitto. Hyvää viikonloppua kaikille!

pulla ja Ihme 26+3
 
Ei oo tosi! Kirjoitin pitkän pätkän ja vaihdoin vahigossa sivua...sinne meni sekin teksti. :headwall: No niin ei kait muu auta kun ottaa alusta :)

Mukava on lukea teidän kuulumisia :)

Tisseistä: Maitoa on alkanut tulemaan muutamia tippoja varsinkin suihkun yhteydessä,mutta ei mitenkään haitaksi asti. Taitaa tämäkin juttu vaan aikaistua kun on edellesiä synnytyksiä takana.

Miehestä: Kovasti on mukana vaikkakin ei ehkä samallalailla kun ekakerralla. Tykkää kokeilla kun vauva potkii ja soittaa sille kitaraa :) Minuun mies on aina suhtautunut samalla lailla intohimoisesti olimpa raskaana tai en ja oikeastaan raskausaikana vielä enemmän :) Itsellä on kyllä aina välillä joku kriisi siitä onko haluttavan näköinen ja tuntuinen kun maha vaan paisuu,mutta kai se on uskottava kun toinen niin antaa ymmärtää ja väittää.

Vakuutuksista: Meillä on otettu tapiolasta kaikille lapsille vakuutus 3kk ennen syntymää ja nyt on vauvallekkin laitettu hakemus eteenpäin. Vakuutukset on kyllä maksaneet itsensä moninkertaisesti takaisin, kun molemmilla ollut korvakierteet ja jouduttu leikkaamaan kitarisat ja toiselta vielä nielurisatkin. Niin ja putkiakin laitettu. Yksityisellä on aina saatu hyvää hoitoa ja pikaisesti päästy leikkauksiin sun muuuta eikä ole tarvinnut maksuista huolehtia.

Äitiyspvraha hakemukset ja muut saan lähtemään vasta ens vkolla kun menen töihin ja sitten vain päätöksiä odottamaan. Täys äitiyspäiväraha palkasta laskien olisi kyllä tulossa, vaikka vakituista työtä ei olekkaan voivat kuulemma ottaa sellasen jakson jossa olen ollut 6kk töissä yhtäjaksoisesti.

Tänään sitten tulee täyteen 26vko. Kovin nopeesti aika kyllä menee :)
Kaikki on valmiiksi hankittu kun työt alkaa ei kerkee mihinkään. Töihin meno hirvittää, mutta haen sitten saikkua jos tuntuu,että voimat ei riitä.

Kauheesti saa juosta tuolla oyssissa, neuvolassa, verikokeissa ja ulrassa... Tutkitaan reesustekijöitä, maksa-arvoja, sokeriarvoja jne.... yks koekaniini saa olla :)
Onhan se hyvä,että tutkivat tarkkaan,mutta kyllähän se rasittaa tuommonen juokseminen ja MUISTAMINEN! mihin aina piti mennäkkään. ( tahtoo tuo muisti pätkiä rankasti aina välillä) Korvaa sitten kaikki tunnit töissä mitä menee lääkärissä ja muualla. Noh 8vko töitä ja sitten sekin on ohi.

Mukavaa viikonloppua kaikille :D
 
Iltaa! Olipas taas mukava lukea teidän kuulumisia!

Minä olen "vapaapäivällä" kotona.. pesue meni mummolaan pottuja nostamaan ja minä jäin seuraneidiksi äitilleni, olin siis sen luona auttamassa hommien teossa jne. koko päivän. Mukavaa oli. Huomenna menen hakemaan jengin kotia, kun veivät meidän ylimääräisen auton tuttavalle, saatiin se onneksi jaloista pois ja siis myytyä.

Nuista miehistä.. minun ukko ei juurikaan jaksa kiinnostua mistään vauvaan liittyvästä. Kaiken kaikkiaan ukkoni on käynyt yhdellä neuvolakäynnillä mukana (kaikki tytöt yhteen laskettuna), mutta tähän mennessä kaikissa synnytyksissä on ollut mukana, vaikken ois halunnutkaan. Minä hoidan yksin kaikki käytännön asiat ja päätökset, siten ne menee juuri niinkuin MINÄ ne haluan. Ukkoni ei juurikaan enää huomioi minua, ei mitenkään. Olo on kieltämättä aika turta ja turhautunut. Ystäväni kysyikin, että onko sillä toinen... No juu ei ole, väsynyt se vaan on ja työpaineita ja kotonakin hommia riittää enemmän kuin itekseen kerkee tekemään. Mutta... minäkin oon välillä väsynyt ja paineita on.. Meillä taitaa olla menossa nyt jonkin sortin kriisi, 10 vuotta yhteiseloa tuli täyteen alkuvuonna, joten ehkä se vaikuttaa asiaan, alkaa kaikki olla niin arkea. Minä vielä jokin aika sitten pidin kynsin ja hampain kiinni yhteisestä ajasta ja kaksin olosta.. nykyään olen kaksin vain mahani kanssa. Jotenkin nytkin ootan, että ukko tulis jollain kyydillä mummolasta yllätyksenä kotiin, mutta eihän se tule. Kysyin eilen, että mikä h**vetti minussa on vikana, kun ei kiinnosta niin ei kuulemma mikään, ei vaan oo muistanu ja jaksanut.. nii joo ja lehmät lentää.

Noh. Kyllä tämäkin vaihe taas ohi menee, on vaan aika yksinäinen olo ja jotenkin sellanen hylätty tunne jyllää. Eihän me koskaan käydä missään "julkisella" paikalla kahestaan ellei kauppareissuja lasketa.. :kieh: Ilmeisesti en ole esittelykelpoinen. Paitsi että kysyntää tuolla kylillä olisi vaikka muille jakaa, jos vaan kiinnostaisi minua. Mutta kun ne vieraat ei nappaa, ei sitten millään, olen yksiavioinen ja sillä siisti. Minä kävin kerran alttarilla ja toiste en mene ja kyllähän minä rakastan ukkoani, en minä näitä muksuja muuten sille tekiskään, olis vaan välillä kiva jos sekin osoittaisi sen rakkautensa SELVÄSTI minulle ja muille. Jospa se joskus sitten.. tähänkin varmaan tottuu ajan kanssa.

Kävin eilen kaupassa ja OLI PAKKO OSTAA 2 vauvan potkupukua.. 56cm pieniä ja ihania ja maksoi vaan 4e yhteensä!!!!!!! Vein ne tänään äitille näytille.. oli ne kyllä ihania, on ne vieläkin. Äitillä oli sit oottamassa ihanat valko-vaaleenpunaiset minikengät.. tippa tuli silmiin.. Olen siis herkistynyt itekkin kaikelle maholliselle. Ei mulla ennen mitään tälläistä itkukautta ole ollut.. ikä tekee varmaan tehtävänsä jo.. :whistle: Kyllähän tässä pikkuhiljaa pitää alkaa valmistella tulevaa, vaikka inhoan hössöttämistä, mutta tiiä sitten milloin lähtö oikeesti tulee, niin suotavaa kaiken olla ajallaan valmiina. Löysin muuten loistavat imetysliivitkin aletangosta ja ne maksoi vain 2,50e vaikka normaalihinta oli 24,90e. Olin aika tyytyväinen niihin löytöihin, harvinaista tuuria.

Nyt menen kyllä jo lepäämään. Neiti on päättänyt jyskyttää koko päivän nuita kylkiluita ja on aika turta olo, hyvä vaan että liikkuu ja ilmottaa itestään, mutta lepo tekee nyt terää.

Palataan!

Härkis & Neiti 25+3
 
Sunnuntaita joulumammat !
Täällä on nykyään tosi paljon teksiä tullut lisää, kun tulee lukemaan. Hyvä niin, kivahan se on lukea muiden samassa tilassa olevien kuulumisia.
Vakuutuksista olitte jutelleet. Itse kanssa huomasin viikko sitten, että vakuutusyhtiöltämme täytyy vakuutus ottaa 3 kk ennen laskettua aikaa. Siis jos sen etukäteen haluaa ja kun meillä muillakin otettu, tälle myös. Meillä on kaikki vakuutukset Fenniassa ja tämä myös sinne.
Mulla ei vielä rinnoista tule mitään. Niistä kun ei ole tullut aikaisemmilla kerroilla vauvan syntymänkään aikana riittävästi, niin tuskin etukäteenkään paljon tihkuaa. Aina ollaan korviketta annettu lisäksi. Imetys sinänsä onnistuu, mutta maitoa ei vain kehity. No, en ota siitä paineita tälläkään kertaa. Minusta se ei ole äitiyden merkki. Terveet ja hyvin kasvaneet lapset minulla imetys/korvike ruokinnasta huolimatta on.
Mies on meillä hienosti mukana odotuksessa. Tunnustelee liikkeitä päivittäin ja hieroo turvonneita nilkkojani joka ilta =) Muutenkin kyseleen vointiani ja kieltää minulta kaiken rehkimisen, välillä täytyy ihan sanoa, että kyllä minä sen jaksan tehdä tms.
Huomenaamuna sitten niitä sokeritestilitkuja juomaan. Neuvolatäti sanoi, että se maistuu cocikselle. No, toivottavasti, sitten ei ole ongelmia, sillä cola on mielijuomiani.
Uudet äippähousut tarttis saada. Siis sellaiset millä töissä ja muualla kuin kotona viitsisi kulkea. H&M:lla oli ihan kivat, mutta paikallisessa liikkeessä oli koko loppunut ja postimyynnissä lupasivat toimitusta vasta lokakuun alulle. Täytyy kai lähteä shoppailemaan johkin muualle.
Hauskaa uuden viikon alkua kaikille !

Aurinkomamma ja tipu 25+6

 
Täällä on käyty ahkerasti kirppiksellä etsimässä vauvalle vaatteita yms.Ihanan huppariasun löysin ja espritin bodyn.Tuota huppariasua ei edes oltu juuri käytetty.
Rautaa menee nyt tupla annos.Josko se auttas ja tästä vielä piristyis.Työ motivaatio mulla on ihan nollassa, ootan vaan et pääsis äippälomalle.Sit kun nuo huonot työasennotkin saa ton selän kipeytymään niin herkästi.

Juli+nuppu 23+1
 
Huomenta!

Maanantaiaamu ja aurinko paistaa! Nyt näyttää syksyltä, ihanaa! Tietää, että joulukuu lähestyy ja eipä mene enää kauaakaan, kun on taas pieni nyytti sylissä.. voi vitsi.. Sehän on oikeesti ihan kohta!!!

Järkkäilen alustavia suunnitelmia kolmosen ja nelosen synttäreistä, pidetään ne lokakuussa, tasan heidän oikeitten synttäreitten puolessa välissä. Ristiäisiäkin olen jo miettinyt, pidetään ne mahdollisimman pian syntymän jälkeen.

Hmm.. mulla on hieman ruennu olemaan nuita uniongelmia.. painajaiset on taas kovia. Imetystäkin mietin unissani.. ehkä ne aiemmat epäonnistumiset siinä aiheuttaa paineita, vaikka en siitä imetyksestä mitään paineita muutoin otakaan enkä tunne huonoa omaatuntoa siitä, että lykkään pullosta maitoa. Pää asia, että vauva kasvaa eikä ole nälkäinen. Mietin öisin sitäkin, että syntyykö tämä vauva ambulanssiin.. meiltä on Kysiin matkaa noin 125km ja aiemmat synnytykset on menny ns. syöksyllä.. Onneksi tuossa on matkan varrella Iisalmi, Lapinlahti ja Siilinjärvi, joten kyllä sieltä sisätilatkin matkalta löytyy ja olishan se aika villi kokemus synnyttää ambulanssiin.. luultavasti aika epämukavaa vain. :whistle:

Nyt arkeen takasi, pyykit ois valmiina ja uutta pitäis laittaa pyörimään.

Piristävää alkanutta viikkoa joulumammat!!!

Härkis & Neiti 25+5
 
Huomenta kanssasisaret!
Täällä on niin mielettömästi tekstiä tullut kun olin lomailemassa. :eek:
ON ensin. Eli Barcelona oli hieno kaupunki. Olis ollut paljon tekemistä, eli täytyi todellakin rajoittaa mitä tekee kahdessa päivässä. Kunnon turistina bussilla menin ympäri kameran kanssa. :kieh:
Opin ainakin nyt sit minkälaista on olla raskaana matkalla kuumassa paikassa (yli 30 celsiusta...). Eli vesipullo oli ehdoton ettei taju mee ja sit vessan ehtiminen oli toinen ekana päivänä. Oli shokki systeemiin. :eek: Toisena päivänä olikin helpompaa meno....
Kävellä löntystelin aika paljon, mut kun alkoi sattumaan niin täytyi hidastaa. Jalat turposivat helposti, kun ruuassa oli paljon suolaa ja varmasti painollakin oli tehtävänsä. Näin tietty enemmän kuin muut jotka istuivat baarissa ja sit nukkuivat krapulaansa. Mutta siis aikaa meni kaikkeen....
Oli ihana saada aurinkoa ja katsella eri menoa. Huomasin ihmisten katselevan mun masua kadulla. =) Se on sen verran kyllä näkyvillä ettei voi erehtyä. :whistle:
Nyt on siis tuo matkailu tehty ja normaali arki koitti. Seuraavasta kerrasta ei sit oo tietoo. Hyvällä tuurilla ens kesänä...
Miehistä Normaalia se on et menee hyvin tai huonosti. Tärkeintä on se et pystyy sopimaan ja ettei rakkaus kuole. Varsinkin jos on ollut suhteessa kauan, niin varmasti tulee monenlaisia tilanteita.
Mulla aikaisemminssa suhteissa meni aina kiinnostus ekan riidan aikoihin. Tuntui et rautalangasta joutui aina vääntämään et juttu pysyy kasassa. Oli aina sellainen olo et ei siitä tuu kauempi aikaista. Mieheni kun tapasin, niin se oli heti erilainen juttu heti. Rakkaus iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tiesin heti et hän on mun mies. Meillä oli samat jutut ja hauskaa. Riideltiin paljo aluksi, mut sit se tasaantui. Monesti alamme puhumaan samoista asioista samaan aikaan. =)
Tietty en silloin ajatellut pitemmälle et esim minkälainen isä hänestä tulisi. Olimme yhdessä koska tuntui hyvälle. Onneksi vuosien varrella osoittautuikin et hän on hyvä mies ja hieno isä. Eilenkin kun matkalta tulin hän tiesi et oon väsynyt. Hän teki ruuat ja sit imuroi talon. En sanonut sanaakaan et jotain pitäis tehdä.
Meillä on ollut sellaiset sanomattomat pelisäännöt et puhutaan aina kaikki läpi ja et osoitetaan hellyyttä. Muuten rakkaus voi helposti kuolla.
Nyt tuli pitkät tarinat...
Hyvää päivän jatkoa...

NullPoints ja Tirri 22+4
 
Uuden viikon ja kuukauden alkua kaikille !
Täällä töissä taas aherretaan. Sokerirasitustesti oli aamulla. Tulokset menee huomenna suoraan neuvolaan, joten kai ne sieltä sitten soittelee jos niissä on jotain. Seuraava neuvola kun on vasta 17. päivä. Testin alussa otettu arvo oli ainakin kohdallaan. Eniten jännitti tuossa kuinka heikko olo tulee kun ei saa aamupalaa syödä, mut ei sit tullutkaa yhtään. Väsytti ainoastaan istua siellä labran odotustilassa odottelemassa aina verinäytteen oton välit. No, lehtiä tuli kahlattua läpi,eikä se ikuisuudelta tuntunutkaan. Mut toivottavasti kuitenkin jäi ainoaks kerraks =)
Aamu oli raikkaan syksyinen tänään. Labrassa täti sanoi jossain olleen jo hallan puolella. Meille ei ihan heti iske, matkalla labraan auton mittari näytti 3 astetta. Kyllä siinä mieleen tuli et talvi tekee tuloaa ja niin se joulukin =)

Aurinkomamma ja Tipu 26+0
 

Yhteistyössä