Joululahjat #vko 25#

Oli kamala aamu tänään. heräsin viiden jälkeen ja oli epämääräisen omituinen olo. Sit tajusin etten oo tuntenu liikeitä pariin päivään yhtään. Ei auttanut mikään, ei laulaminen, ei lievä kohdun töniminen, ei mikään. Mitään ei tapahtunut.
Aloin olla paniikissa ja mies sit soitti sairaalaan, et onko ihan normaalia et liikkeitä ei tunnu ja ihan normaaliahan se oli. Säikähdin vaan niin kauheasti ja eka raskaus kun on niin ei aina tiedä mikä on ok ja mikä ei.
Käytiin sit kuitenkin oman mielenrauhan takia polilla kuuntelemassa sydänäänet ja hyvinhän ne kuulu. Helpotuksesta pääsi itku ihan.
Nyt on sit ihan pötslöjö olo kun aamu oli yhtä stressiä :/ Onneksi oli kaikki hyvin pikkuisella :heart: :heart:


Vaihdoin sit nimimerkin huom!! Ex-Horrorpops :D
 
Lauantaiehtoota kaikille !
Kesäloma alkoi, toivottavasti nuo säätkin tosta paranevat. Tänään aamu ihan kaunista ja aurinkoista, mutta sitten taas satanut ja vähän ukkonenkin kolistelut.
Täällä ollaan puhuttu paljon alkoholista ja sen käytöstä odotusaikana. Itse en käytä muutenkaan kovinkaan paljon, vuoden aikana ehkä 2-3 kertaa tulee otettua saunasiideriä enemmän, eikä saunassakaan aina se siideri mukana ole. Nyt raskauden aikana olen juonut juhannuksena ruuan kanssa lasin punkkua ja siinä se. Ei tee mieli eikä ole tarve. Neuvolassani on myös ohjeistettu tuo niinkuin monet muutkin täällä sanoivat, silloin tällöin ei ole pahitteeksi. Olen tulkinnut itse tuon silloin tällöin, että se olisi korkeintaan muutama kerta koko raskauden aikana. En missään nimessä joisi viikossa tai kuukaudessakaan useampaa annosta. Mutta kai sekin jokaisen oma asia, en tuomitse ketään, kerron vain oman mielipiteeni. Jokainenhan meistä kantaa itse vastuun tekemisistään ja niiden seurauksista.
Aurajuustoon neuvolatätini antoi jo viime raskaudessa luvan. Sanoi, ettei kotimaisissa ole sellaista riskiä listeriaan kuin ulkolaisissa ja saahan niitä mitä tahansa syödä, kun on hyvin kuumennettu. En sitäkään nyt päivittäin tai edes viikottain syö, mutta en vältä jos jossain on tarjolla ja olen varma, että se on Auraa.
Loman alun kunniaksi siirsin käytössä olleet "työ"housut kaapin perälle odottamaan aikoja hoikempia ja otin mammahousut käyttöön. On tuota mahaa jo tuossa sen verran, että tuntuu paremmalta kulkea joustavimmissa vaatteissa.
Täällä moni tuntuu haluavan ottaa selville kumpi on tulossa. Ihan kiva etten ole ainut. Aikaisemmin en ole halunnut, mutta nyt haluan ja kai se nykyään on mutenkin paljon yleisempää, eikä ihmetellä niitä jotka haluavat. Esikoista odottaessani ultrassa sanottiin heti kun astuttiin sisään, etteivät sitten kerron sukupuolta turha kysyä. Nyt kun kävin ekassa ultrassa täti sanoi, että katsotaan sitä sukupuolta sitten seuraavalla kerralla, siis jos haluatte tietää. Itse emme olleet puhuneet koko asiasta mitään. Olivat jo itse valmiita sitä kertomaan. Ajat muuttuvat.
Nyt taidan lähteä saunomaan, ja ilman siideriä tai mitään muutakaan =) Hauskaa viikonloppua kaikille !
 
Heip!
Mä oon vielä vähän vaiheessa ton sukupuoli-tiedon kanssa, tai siis ite aluks halusin ihan hirveesti tietää, mut koko muu suku, mies mukaan lukien, haluis pitää sen yllärinä, ni en nyt sit tiedä..

Alkoholista.. Ite menin esikoisen odotuksessa nollalinjalla, mut nyt oon pari kertaa ihan vaan maistanut miehen lasista vähän viiniä tai hörpännyt sen tölkistä saunassa vähän olutta. Mulle sanottiin että puol tölkkiä jos ottaa, niin keho ehtii helposti polttaa sen ennen kuin se menee vauvalle asti. Tiedä sitten niistä..

Painon noususta.. Mua se ei huoleta yhtään, koska esikoista odottaessa painoa tuli 11kg ja imettämällä lähti 20kg! Se imetysaika olikin ihanaa kun pystyi syödä ihan mitä vain ja silti laihtui =) Mutta mulla on äidillä 5 lasta ja hän on jokaisen jälkeen palautunut helposti entisiin mittoihin, joten geenejä on varmaan kiittäminen.. =)

Mä voin kans onnellisena todeta, että tunnen jo vaavin liikkeitä! :heart: Se tökkii välillä alamasua, varsinkin iltaisin, mut viime päivinä myös päivisin oon huomannu että jotain se myllertää siellä ;) Ihanaa kun pystyy vahtimaan että hengissä ollaan!

Hyvää viikonloppua mamat!
Findy 16+2
 
Hei kaikki joulumasut :wave:

Täällä liikkeet voimistuvat ja maha pyöristyy entisestään. Häihin vajaa 4 vkoa :heart: Aivan mahtavaa! Ja maanantaina ois se kolmas neuvolakin. :)

Tuosta alkoholista vielä, kyllä mulle ainakin neuvolassa ollaan puhuttu koko ajan nollatoleranssista. Ja se on se ainoa turvallinen, vaikka satunnainen lasi viiniä tuskin mitään aiheuttaakaan, kyllä siihen aina liittyy riski (vaikka olisikin ihan pieni). En minä satunnaista viinitilkkaa tuomitse, vaikkei mulle itselle tulisi mieleenkään ottaa edes sitä, mutta tuo viikottainen useamman alkoholiannoksen juominen on todella liikaa. En ottanut asiaa puheeksi ilkeyttäni tai päteäkseni, vaan siksi että pelkäsin aidosti ymmärtääkö ko. henkilö oikeasti jo tuon määrän mukanaan tuomat riskit. FAS ei noin pienestä määrästä usein tule, mutta yksi alkoholiannos useamman kerran viikossa monen viikon ajan (etenkin näillä vkoilla) altistaa lapsen erilaisille kehittymis- ja oppimishäiriöille. Hänen oma asiansahan se on, mutta halusin vain tarkistaa, että hän on tietoinen vaaroista.

Olen pahoillani, jos olen jota kuta loukannut. Etenkin Käpylehmälle, tämä ei todellakaan ole henkilökohtaista, eikä minun tehtäväni ole arvostella sinua. Sinä teet kuten itse parhaaksi näät, muistaen, että raskauden aikana sinun on asetettava uusi tulokas etusijalle.

DD ja pieni potkuri 14+6 :heart:
 
huomenta!

olen ollut vähän laisla kirjoitteleen kun mitään uutta ei ole tapahtunut... lukenut olen kyllä joka päivä.. (koukussa) :D

vatsa senkun kasvaa ja kiristyy ja pientä liikettä ihan satunnaisesti on tuntunut..
mulla oli tossa alkuviikosta joku hermopinne selässä kun koko oikea jalka puutui kävellessä, mutta nyt jo rauhoittunut.. veikkaan että juhannuksen pitkät automatkat teki tehtävänsä.. eli tiedän ainaki nyt että jaloitella kannattaa tunnin välein!

varmaan on tällä tuplaodotuksella vaikutusta jaksamiseen mutta mulle tuntuu jo ihan mahdottomalta jaksaa 8h työpäiviä joten teen nyt 6h loppuajan mitä sit töissä olen. onneks on lomat välissä ja n. 26rv suositellaan jäämään kotiin.

neuvola oli perjantaina ja sielläkin terkka sanoi että soita vaan tänne jos tuntuu että tarviit lepopäiviä niin ne kirjoitta mulle heti saikkua.. olen vaan niiiiiiin huono jäämään saikulle.. tulee huono omatunto kun työkaverit joutuu setviin mun asiakkaita. mutta uskon että se päivä on vielä edessä..
neuvolassa muuten sitten olikin kaikki hyvin, paino on noussut koko aikana n. 2kg, mikä on paljon vähemmän mitä luulin.. olo on kuin norsulla! hemppa laskenu vähän mutta edelleen hyvä, verenpaine ok. eli mun huimaukset johtuu vaan siitä että en ole syöny hyvin! eli mun täytyy kellon kans syödä, vähintään kahden tunnin välein.. eikä mikään hedelmä riitä vaan kunnon täyttävää sapuskaa.. jännä ettei oaino ole noussut kun syön oikeasti todella paljon edemmän kuin ennen raskautta! :D
sydän äänet kuului mutta vielä ei terkka osannut sanoa mikä on kenenkin ääni.. myöhemmin pystyy tarkemmin sanoon kun kaverit ei pyöri niin paljoa!


tohon alkoholi asiaan.. itse pidän nollatoleranssia niinkuin mulle neuvolassakin suositeltiin. sitä kun ei ole voitu testata mikä määrä aiheuttaa vahinkoa, kuka suostuis koehenkilöks, ei kukaan. itse olen ylppärijuhlissa juonut puolilasia shamppanjaa ja thats it. muuta en ota.

sukupuoliasiasta vielä että osasakohan kukaan sanoa että näkyiskö se jo rv 16+3 ?
meillä tiistaina taas ultra ja meinataan kysyä jo jos vaan näkyy. on sit helpompi tehdä hankintoja kun joutuu tuplana kaikki hankkimaan.
niin ja kaikille KHK-S:ssä ultrassa kävijöille tiedoks että kuulin yhdeltä asiakkaalta ja neuvolan terkalta että siellä on käytössä 4d laite perus ultrissa!!!! toivottavasti on vielä jatkossakin ettei ollut vain kokeilu!

ei sitte muutakuin mukavaa ja sateista sunnuntaita.. (meillä kirpparipäivä)

millimenninkäinen ja murut 16+1
 
Alkoholista ja sen käytöstä raskausaikana on ollut keskustelua.
Faktaa on, ettei ole tarkkaan tutkittu mikä määrä alkoholia raskauden aikana on sikiölle oikeasti vahingollista ja mikä olisi turvallista (kuuluu taas sarjaan epäeettiset tutkimustyöt=eihän ketään odottajaa voida tieteen takia pyytää käyttämään alkoholia). Muistakaa ottaa kuitenkin huomioon, ettei ohjeistus alkoholin käytöstä ole yhtenevä ympäri maailmaa, ja mm. keski- ja etelä-euroopassa punaviiniä suositellaan osaksi odottajan ruokavaliota ilman että siellä olisi mitenkään tilastollisesti enemmän FAS/FAE-lapsia.
Tällä palstalla tuskin on ketään sellaista odottajaa jonka alkoholinkäyttö olisi ehdottoman tuomittavaa ja liiallista. Mulla nollatoleranssi oli itsestään selvä ratkaisu, mutta siihenkin mahtui mieheni lasista maistaminen yhtenä iltana, kun selkeästi vaan teki mieli.

Että näin mulla ja muilla sitten ihan sama miten.
 
Moikka moi!

Pamin kesäreissulta tultiin ja voi miten ihanaa on olla kotona! Oli se Särkänniemi tietysti hyvä paikka ja kelikin suosi just sen lauantain ja tytöt tykkäs päivästä. Minä vaan meinasin sipata kesken kaiken.. vieläkin väsymystä ilmassa... matkat tietty on pitkät ja autossa istuminen on mitä on..ukko ei vaihteeksi hoksannut tihentynyttä taukotarvetta ja siitähän sitten tuli kärhämä.. Tuumasin sit vaan, että jos herra ei nyt ala tajuta niin siirtyy sit kiltisti tonne takaosastoon ja mamma ajaa. Noh.. ennen minä ajoinkin kaikki matkat, mutta kun ostettiin navigaattori tossa 4 kk sitten niin siihempä minun ajot tyssäsi. Jotenkin se vaan meni siihen, että ukko ajaa ja minä nukun, kun ei enää kartturia tarvita.. Aika tylsää.

Noh.. nyt sit sateinen maanantai ja IHANA PÄIVÄ NUKKUA!!! Laitan tytöt päikkäreille heti ruuan jälkeen ja täts it... sit illalla jaksaa ehkä saunan lämmittää. Kyllä koti vaan on paras paikka.

Mulla muuten liikkeitten tunteminen on kans jotenkin kadonnut.. En jaksa silti huolestua, koska tässä käy nyt niinku käy.. en oota liikoja niin en putoa niin korkeelta ja kovaa jos jokin menee pieleen. Kieltäydyn ostamasta vielä muuta kuin rintsikoita (vaatepuolelta) aukasen vaan housun napit tai siirrän vyötärökiristimet alemmaksi.. saa kelvata se siihen asti, että varmistuu odotuksen jatko, ei siihen mene enää kuin reilu viikko, luulisin.

Kuulkaas! Nyt mukavaa alkanutta viikkoo kaikille ja naama sateeseen päin ja ihmetellään vaan ihanaa aikaa! Sateen jälkeen aurinkokin paistaa kirkkaammin. Sitten kun paistaa.

Härkä+ nappula
 
moikka pitkästä aikaa, olen ollut lomalla ja kaikkea muutakin kiirettä tässä ollut joten en ole ehtinyt kertaakaan päivittämään tänne mitään, saati kerhosivustalle... pari viikkoa sitten oltiin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin, paitsi että lääkäri muutti lasketun ajan aikaisempaan eli se oli 28.12 ja nyt se on 16.12, eli en tiedä kuka mutta voisko joku vaihtaa sen? kiitos!nyt pitää taas rientää, toivottavasti nä lihavoidut kohdat meni oikein...mukavaa viikkoa kaikille, koitan viikon aikana ehtiä kertomaan enemmän kuulumisia ja lukemaan teidän juttujanne! :)
 
päivää =)!

Monellako on rakenneultra lähiaikoina? Jännittääkö? Meinaatteko kysyä sukupuolta? Meillä se on vasta heinäkuun lopussa ja aiotaan kysyä sukupuolta, jos se näkyy. Seulontaverikokeeseen menen ensi viikolla, vaikka välillä on tuntunut, että ehkä jätänkin sen väliin. Eikös rakenneultrassakin näe, jos lapsella on joku pahasti pielessä?

Täällä on myös vähän alkanut alavatsa navan alta pyöristymään :). Vielä raskauden voi peittää vaatteilla, eikä ulkopuoliset varmaan arvaa pelkän alavatsa-pömppiksen perusteella.

Jive rv 14+4
 
Maanantaita kaikille ! Ekaa virallista lomapäivää viettelen, ilmakin on ok. Lapset vein aamusta mummolaan, jotta sain ja saan hoideltuu vähän asioita. Nyt pidän pienen ruokatauon ja samalla tässä poikkesin tänne lueskelemaan ja kirjoittelemaan. Miehellä on vielä kaks viikkoo töitä ennen lomaansa.
Millimenninkäinen kuulin kanssa ystävältäni joka on KHKS:ssa töissä, ei äippäpolilla, mutta kuitenkin, että siellä olisi tuo 4d jonkinlaisessa koekäytössä. Se oli jo toukokuulla, jolloin itselläni oli eka ultra, muttei kukaan sitä ainakaan silloin tarjonnut. Ystäväni raskaana oleva työkaveri oli sitä päässyt kokeilemaan. Henkilökuntaetuna ilmeisesti. No, pääsasia että jollain pääsee kurkkimaan tuonne masuun =)
Liikkeistä masussa: Toisina päivinä tuntuu useinkin pikkuruisia, mutta selviä liikkeitä. Toisina päivinä taas harvakseltaan, mutta kerran päivässä vähintään jokatapauksessa. Yks päivä jonottelin kaupan kassalla ja sit tuntui pikku potku masussa. Hymy kohos korviin ja käsi hakeutui masulle. Varmaan ainakin äidit jotka näki tilanteen tajus mistä oli kysymys, kun meikäläinen naureskeli itsekseen =)
No, nyt lähden taas postiin, rautakauppaan ja apteekkiin. Täytyy hakee miehelle heinäallergiaa jotain heinixiä tai zyrtekiä ja itelle jotain närästykseen. On alkanut närästystä oleen silloin tällöin. Kuuluun mun raskauteen aina, mut yleensä vasta loppuvaiheessa.
Aurinkoa kaikille !
 
Täällä taas neuvola takana, kolmas käynti :)

Kuulumisia:

Rv 15+1
Painoa +150g/vko
Hb 126
Liikkeet ++ (kuulemma harvinaista näi "varhasil" viikoil :D)
:heart: 145
pissa puhdas

Hassut noi sykkeet, oiskoha se sittenki tyttö :D Vaik äidinvaisto on edelleen pojan kannalla. Saa nähdä, rakenneultraan 3 vkoa ja risat, eli 24.7 ois se. Eli sukupuolta kysytään :)

Nyt määräs täti saikkua torstaihin, kun on kokoajan tuota päänsärkyä. Kuulemma selkee merkki et nyt tarttee levätä. Eli nyt ei voi muutaku tehä niiku käsketään, toivoa et jospa tää tästä helpottas. Hillitön jomotus ollu päässä jo kolmatta päivää putkeen, ei ees hetken taukoa saa. :/ Ei tää pieni äitiään vähällä ajatellu päästää :heart:

DD ja pieni potkuri 15+1 :heart:
 
DD, ootko ollut kiireinen? Entä muut?

Mä olen opiskelija/osa-aikatyössä ja aika leppoisesti olen elänyt. Nyt olen lähinnä nukkunut pitkään ja lukenut tentteihin. Syksyllä on edessä kokopäiväopiskelua, joten vähän jännittää, miten sitä jaksaa. Toisaalta suurin osa täältäkin käy töissä päivittäin, joten eiköhän se siinä mene :) !

Mulla on sikiön sykkeet koko ajan ollut 160-170. Oiskohan se sitten tyttö ;) ? Mietin muuten sitäkin, että kun monet on täällä sanoneet sikiön "riehuneen" kohdussa uä-tutkimuksen aikana, niin onko ihan yhtä normaalia, että sikiö on rauhallisempi tapaus. Liikkui kyllä, mutta ei viuhtonut edestakas tms, liikkeet oli sellaisia rauhallisia ja pehmeitä :D ? Oisko sieltä sitten perinteinen jäyhä suomalainen tulossa :D ?
 
Jive-, no keväänhän mä olin duunis n. 30h/vko ja opiskelin täyspäiväisesti yliopistossa. Ja nyt oon tehny ylitöitäki, n. 40h/vko. Et kiirettä on, vaikken nyt kesällä opiskelekaan :) Häävalmistelutkin ottaa myös oman aikansa. Syksyllä sit jatkan osa-aikasesti töissä mammalomaan asti, ja opiskelen niin pitkään kuin suinkin jaksan. Sit jääkin työt, ja keskityn vaan lapseen ja opintojen saattamiseen loppuun melkein ajallaan =)

Kaippa se yhtä normaalia on Jive :D Meillä on lähinnä ihmetelty että miten se on tuommonen hullu. Neuvolatäti tänäänkin kummasteli kuinka se liikkui ja potki menemään. Ja minä en meinaa saada unta sen potkuilta :)
 
Moikka täältäkin! :)

En oo vähää aikaa kirjotellu ku on niin kiirettä kokoajan! Töitä siis ja töitten jälkee sellasia 2-3 h päikkäreitä vetelen..kauheen väsyny oon ollu töitten alettua..

Toissapäivänä tunsin autoon istahtaessa ensimmäisen ihan oikeasti selkeän "lepatuksen" alavatsalla! :heart: Ihan niinku noissa kirjoissa mainitaan että niinku joku kalan pyrstö hipasis tai jotain.. :D Mut se on jännä et nyt en oo sen jälkee tuntenu taas mitään..sit tulee hirvee huoli et no miks ei pariin päivään tunnu mitään..?!

Jeps tää vapaapäivä on hurahtanu kotitöiden parissa täysin ja kohta pitäis mennä kaupassa käymään.. Vieläki on pahaa allötystä jos en saa sitä lämmintä ruokaa syötyä. :/ Ja nyt on toi syöminen ollu taas sitä sun tätä ku töissä niin kaamee kiire ettei vaan kerkeä syödä ja sit ei kotona jaksa tehä mitään.

Jive- Meillä myös heinäkuun lopussa 29.7 ja aiotaan kysyä kumpi se mahtaa olla.. :) Toivottavasti se näyttäytyy sit meille oikeesta kohasta.. :D

pikku ja pieni 15+3 ( hui kohta alkaa jo viides kuukaus!! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
Jive- Meillä myös heinäkuun lopussa 29.7 ja aiotaan kysyä kumpi se mahtaa olla.. :) Toivottavasti se näyttäytyy sit meille oikeesta kohasta.. :D

pikku ja pieni 15+3 ( hui kohta alkaa jo viides kuukaus!! )
Hei, mullakin on rakenneultra juuri ti 29.7 :D!
 
Heippa..
Semmosta kyselen ku suunnilleen samoilla viikoilla kaikki mennäään, että harrastatteko te yösyömistä?? :)
Kun mun on ainakin oikeestaan joka yö n.3-5 aikaan käytävä syömässä jotain, leipää tai kinkkua ta banaani tai jotain! Muuten tulee niin huono olo ettei pysty nukkua.. Päivisin äklötys on jo helpottanut mutta mieskin naureskelee kun mä pupellan sitte öisin..

Findy 16+4
 
Heip
Testailen vaan, saanko edes viestiä perille, täällä saaristossa pelittää tää nettiyhteys aika hitaasti, kaikkia sivuja ei suostu edes avaamaan. Aamulla siis lähdettiin Helsingistä ja nyt ollaan Vårdössä. Oli hieman tunteita nostattava matka, joka alkoi loistavasti - meidän piti lähteä ajamaan Turkuun kuudelta, ja varttia vaille kuus aamulla mies rupesi pakkaamaan kamojaan... Melkein puol 7 oli kello kun pääsimme lopulta liikkeelle, ja minä aivan hiilenä. Todella nipin napin ehdimme laivaan. Onneksi esikko nukkui melkein koko ajomatkan, tosin oli silti poikki laivalla ja aika kiukkuinen, kun ei sielläkään nukkunut kunnon päikkäreitä (ei ikinä reissussa :(). Pallomeri sentään jaksoi hetken kiinnostaa :). Itsekään en päässyt yhtään uneen matkan aikana ja nyt kyllä väsyttää ihan helkkaristi, kun yöunetkin jäivät niin vähiin. Kai tää tästä... jos vaan jätkä suostuisi nukkumaan kunnolla ensi yönä, tosin se on vieraassa paikassa yleensä aika turha toivo.

Alkoholikeskusteluun vielä sen verran, että Kamomillan kirjoitus oli mielestäni todella hyvä ja osuva! Jive, meilläkin on rakenneultra heinäkuun lopussa (31.7.) eli vielä ei sitä ole ehtinyt paljon miettiä. Vähän jännittävät tietysti ne verihyytymät istukassa, että mitäköhän niille kuuluu. Siirtyipä Giselellä muuten tosiaan la reippaasti! Minullakin esikon odotuksessa kävi niin, tosin toiseen suuntaan, eli melkein 2 viikkoa kuukautisista laskettua myöhemmäksi.

Pikku87:lle onnitteluja liikkeiden tuntemisesta. DD, näillä viikoilla ei kai pitäisi vielä sykkeistä ennustella (jos ollenkaan, mutta on se hauskaa! =)), mutta minusta 145 on enemmän poikasyke. Ainakin esikoispojallamme olivat sykkeet aina tasoa 135-145. Meillä muuten äitipolilla mitattiin 158 viikko sitten maanantaina ja heti seuraavana päivänä neuvolassa 143... Että vaihtelee kyllä paljon, siitäkin riippuen varmaan liikkuuko juuri mitattaessa.

Aurinkomammalle hyvää lomaa! Kiva, että Julin selkä on parempi. Findgirl, ei ole onneksi tarvinnut yöllä syödä, ei nyt eikä esikon odotuksessa. Pidempi syömättömyys kyllä edelleen tekee vähän huonoa oloa, muttei sellaista kuvotusta kuin alussa.

Hups, olen taas kirjoittanut kilometrin. Pitäisiköhän etsiä jotain syötävää, jos vaikka ehtis ennen kuin poitsu herää (tuskin, sillä on kuudes aisti äidin syömisten suhteen).

t. Grynna 14+6
 
Mäkin noista sykkeistä ehdin jo innosta tuolla ekassa ultrassa että voisi olla poika tuloillaan kun oli 135 ne sykkeet mutta nyt molemmissa neuvolakäynneissä sen jälkeen on ollut jotain 155-160. Yhtälailla riemastuin suunnattomasti kun huomasin alkavan linea negran alavatsalla. Eilen tuolla toisella palstalla, jossa hengailen odottavien parissa, eräs kävi synnyttämässä "klassisesta poikamahasta" potran tyttölapsen, eli kai se on uskottava ettei niitä sukupuolia ennustella mistään ulkoisista merkeistä :LOL: . Harmi sinänsä, meillä rakenneuä on 21.7. eikä tällä hetkellä suunnitelmissa ole kysäistä sukupuolesta. Tai totuus on, että mä haluaisin kyllä kovastikin kysäistä mutta mies (joka siis tietenkin tulee mukaan) tahtoo pitää yllätyksenä loppuun asti. Toivottavasti kaveri läväyttää haarovälin ruutuun oma-aloitteisesti ettei mitään jää arvailujen väliin, "katsokaa itse"-tyyliin! No ei mun tuurilla.
 
Luulisin että energiantarpeesi ei täyty päivisin.Siksi nälkä tulee yöllä.Itse söin vuosia sitten tyyliin joka yö noihin aikoihin jotain koska en syönyt tarpeeksi päivisin.En ollut silloin edes raskaana.Olin hyvin hoikassa kunnossa siis silloin.

Syö siis hyvin ja terveellisesti päivisin tarpeeksi ja tee iltaisin esim.kävelylenkki.Syö ennen nukkumaanmenoa jotain esim.22/23 aikaan kun menet nukkumaan.

Niin ja sitten joskus kuulin sellaista että esim.03 aikoihin joku sisäelin saattaa herättää jos sillä on jokin juttu esim.maksa. =) Ei siis mitään vakavaa ja voi olla ihan huuhaatakin tuo tieto mutta voihan se olla että sun maksa tms. touhuaa nyt enemmän ja heräät sen takia..No joo mutta tuon siis kuulin joltain luontaisterapeutilta aikoinaan. :)

:hug: Huh-näin toissayönä kamalan unen keskenmenosta..olipa todentuntuinen.Onneksi mennään jo vkolla 16
 
:D häät meni lauantaina hyvin, vähän jalkoja turvotti korkkarit mut olo oli onnellinen ja ihana =)
Juhlat olivat meidän näköiset ja kaikki viihtyivät.
Mulla nyt olo alakanut olemaan todella hyvä ja tunnen voivani äärettömän hyvin. Maha alkaa näkyyä selkeesti ku tänää pankissa täti kysy että oletkos raskaana, olin hieman yllättyny et näkyykö jo noin hyvin :eek:
Liikkeitä tuntuu päivittäin nykyään, kirkossakin muljautteli mua ja kyl hymyillytti kamalasti. Kerrottiin häissä kaikille vauvasta ja vastaanotto oli hyvä, kaikki aivan innoissaan =)
Nyt meillä lomaviikko..shoppailua,korkeasaareen meno,neuvolaa ym kaikkea kivaa perheen kanssa :heart:

sini ja maha-asukki 16+1
 
Onnittelut sintzille :hug:

Findgirl Minulla on leipä joka yö jääkaapissa odottamassa, jos herään tai viimeistään aamulla pyydän miestä tuomaan sen sänkyyn :) Paha olo on hellittänyt nyt (voi johtua myös lomasta!), mutta edelleen tulee välillä sellainen nälän tunne palleaan ja sen jälkeen oksettaa. Muttei ole tarvinnut oksentaa nyt kahteen viikkoon :)

pikku87puhui hipaisuista. Itsellänikin nämä "kutitukset" on tuntuneet jo monena päivänä, jota olen hieman epäillyt, onko ne liikkeitä. Mutta kai ne sitten ovat =)

Voi voi, keskiviikkona pitäisi mennä taas töihin loman jälkeen ja jotenkin masentaa koko ajatus. Vaikka töissä on mukava olla ja nyt jos ei enää olisi paha olokaan.. Mutta silti tuntuu, että en haluaisi mitään muuta maailmassa nyt kun olla vaan kotona. Levätä, nukkua sillon kun nukuttaa ja olla vaan kissan kanssa, makoilla sohvalla.. Kai se on rahaa yritettävä hankkia. Piristäviä sanoja teiltä?? :) Tosin onhan täällä ihmisiä, joilla on suurempiakin asioita mielessä...

Milja ja vaavi 14+5
 
Nopea päivitys täältäkin :wave:

Se on kesäloman ensimmäinen päivä lopuillaan, voi kun loma tulikin tarpeeseen! Mulla oli kanssa erittäin pahoja pääkipuja viimeiset pari viikkoa, olis täytynyt tajuta ottaa vaikka sairaslomaa välillä. Kun loma alkoi niin loppuivat kivutkin heti - olen kyllä levännytkin ennätyspaljon :whistle: . Harvinaista kyllä tyttöjenkin nukkumisrytmit kääntyivät loma-aikaan välittömästi, ja on saatu nukkua jopa reiluun kahdeksaan aamulla.

Tytöt ovat kyllä edelleen suloisen innoissaan tulevasta pienestä, ja kyselevät jatkuvasti omasta vauva-ajastaan. Odotan kovasti että liikkeet alkaisivat tuntua jo vatsan päältä selvästi niin pääsisivät tytötkin osalliseksi kunnolla :heart:

Tosiaan, silloin tällöin itse jo liikkeitä tunnen. Niinkuin joku sanoikin niin kauppajonossa ja vastaavissa tilanteissa kun tuntee tönäisyn niin hölmö hymy on kasvoilla heti :D . Iltaisin olen koittanut sitkeästi toista häiritä vatsan päältä mutta silloin ei töni, todella satunnaisesti tuntuu pieniä tökkäisyjä.

Olo kaiken kaikkiaan on voiton puolella, väsymys helpottaa nukkumisella ja etova olo alkaa olla mennyttä. Huomaan kyllä että nälkä on huomattavasti useammin, ja menee ohi vain kunnon ruoalla. Öisin ei tarvitse herätä syömään, koitan kyllä syödä aika myöhään illasta viimeiseksi jotakin.

Ummetus on sekin jopa jonkin verran helpottunut, vaikken osaakaan sanoa mikä siihen on auttanut. Ilmeisesti kun kertaalleen sai kunnolla toimimaan niin on pysynytkin kunnossa. Seuraavaksi kyllä aion heti puuttua asiaan ettei pääse niin pahaksi! En nytkään voi sanoa että kunnolla toimisi vatsa, mutta huomattavasti paremmin jo eikä olo ole niin tukala.

Vatsa on kivasti pyöristynyt, huomaa lähes jokaisissa vaatteissa jo. Muutamia tavallisia housuja olen vielä pitänyt mutta ylimmät napit auki. Nyt jo siirryn kokonaan mammamallistoon tai hameisiin löysällä vyötäröllä. Palstan kautta tilasinkin ihanat Missy Mom - haalarit, tosi hyvät päällä - ja saa säädettyä nytkin sopivaksi vaikkei vatsa isompi olekaan.

Nyt huomaa että vatsan kohdalta on isoimmat turvotukset pois ja varsinainen vauvamasu tilalla - muutoin kyllä olo välillä jokseenkin norsumainen :ashamed: . Viime neuvolakäynnillä ei ollut painoa tullut onneksi kun 250g viikkotahtia, täytyy toivoa että pysyisikin sellaisena.

Aiemmissa on painoa aina tullut noin <15kg, kaikki onneksi aina lähtenyt suhteellisen nopsaan heti (esikoisen aikaan lähti samantein, kuopukselta heti kun lopetin imetyksen).

No mutta karkaan taas takavasemmalle, kaikille ihania kesäisiä odotuspäiviä ja paljon mukavia onnentöytäisyjä masuihin :flower: :heart:
 

Yhteistyössä