Joululahjat #vko 25#

Heippa vaan kaikille !
Täällä ei mitään ihmeellistä, varasin juuri rakenneultran 24.7. Ei malttais mitenkään oottaa, kun ollaan päätetty kysyy sukupuolikin. No, eiköhän se tästä. Aika tuntuu kuluvan niin nopeesti muutenkin. Ja sit viikon päästä pääsen kans lomalle.
Kurjaa säätä on luvassa juhannukseksi, mutta vapaa on aina vapaata, oli sää kuin sää. Joten nauttikaamme siitä ja hauskaa juhannusta kaikille ! =)
 
Boe, jos liikkeet tosiaan tuntuu ja maha kasvaa niin siellä on varmasti sydänkin toiminnassa. Minä valitsin myös naistenklinikan, vaikka olin jostain kuullut että se olisi vain erikoistapauksille. Mutta neuvolassa antoivat valita. Odotatko ensimmäistä vai onko jo moneskin lapsi tulossa?
 
maarith
Itse kyllä valitsisin mielelläni Kättärin,jos se olis mahdollista,mutta täältä on sinne tunnin matka,joten ehkä se vaan on pakko mennä tuonne "kodinomaiseen" sairaalaan,jossa tuntuu aina riehuvan noro-virus ja saa kököttää yksin huoneessa koko siellä olo ajan :/ Itse,kun on puheliasta laatua niin kaipais ruokaillessa edes juttuseuraa..mutta tietysti on ihana saada olla ihan yksin oman vauvan kanssa huoneessa ettei tartte aina herätä ja herättää toista,kun oma vauva haluaa syödä,jne.
Kättärillä olen synnyttänyt meijän 5lapsesta 4,joten se on niin ihanan tuttu ja turvallinen sairaala.
Mä odottelen täällä ajan kulumista,että tuo heinäkuu menis nopeesti ja pääsis elokuun alussa ultraan.mutta onhan mulla vajaan viikon päästä neuvola,jossa ainakin saa kuunnella sydänääniä,jos ei muuta.

Hyvää juhannusta kaikille!!!

13+5
 
aurinkomamma, sulla on samana päivänä rakenneultra ku mullaki. :) meil on se yhdeltä, häitä edeltävänä päivänä! me kysytään myös sukupuolta, niin jännittää. :heart: poika se nyt on melko varmasti, niin ainakin uskon :D

KAMOMILLA: Multa vois ottaa KOSin pois synnäristä, kun en olekaan synnyttämässä Suomessa. Synnytän sittenkin kotimaassani, kun kerta vakuutus kulut korvaa. Eli lento pois viimeisellä sallitulla viikolla, luultavasti 35+. Kuulemma vois ehkä olla mahdollista lentää myös 36-37+, jos suora lento eikä synnytyksestä ole merkkiäkään. Katsotaan :) Eli mulle vois laittaa tonne listaan synnärin kohdalle ihan vaan että USA tai muuten vaan ulkomailla.

DD ja pieni 13+4 :heart:
 
Ihan hassua miten nää käytännöt poikkeaa näin paljon paikkakunnasta riippuen, mun ei ole tarvinut varailla itse mitään käyntejä muualle kuin sinne neuvolaan sen ensimmäisen kerran. Kaikki on hoitunut sitten sen kautta, niskaturvotusultrat ja seulonnat ja muut. Niskaturvotuksen mittauksen jälkeen ilmoitettiin että sitten 21.7. voisit tulla rakenneultraan. Hirmu kätevää mun mielestä.

Tahtoisin jo kovasti päästä kuulemaan niitä sydänääniä uudestaan, viikko viel niin sitten on neuvola. Jotenkin taas pesiytynyt sellainen pelko mieleen että onko jotain hullusti...
 
Täällä päin menee ihan päin helvettiä taas... Lapsen isä (vai olisiko oikea nimitys SIITTÄJÄ) ilmoitti vaativansa isyyden tutkintaa, koska se on "kaikkien edun mukaista" ja että "ei sitä tiedä kenen se on"... Joo o... isäehdokkaita tasan 1 ja valitettavasti se on tämä kyseinen mulkero... Ilmoitin vaan sitten että jos haluaa isyyden tunnistamisen lapsesta jonka kanssa ei aio olla tekemisissä, niin minä ilmoitan että lapsi on isätön niin hän säästyy kaikilta velvollisuuksilta (mutta eipä ole sitten oikeuksiakaan...). PERKELE!!
 
Muualla näköjään käydään neuvolassa vähän tiheemmin ku täällä! Mulla oli nimittäin toka neuvola viikko sitten ja seuraava 1.8! Aika pitkä tauko.. Onneksi on se rakenneultra heinäkuussa ja jos vaikka alkais kohta liikkeet tuntumaan ni pystyis seurailemaan pienen vointia. :heart:
Oikein hauskaa juhannusta kaikille!
Mä lähden tytön ja miehen kanssa möksälle ja palailen maanantaina tai tiistaina..

Findy 15+0
 
Annukka, kuulostaa kauheelta, sulla on kyllä tosi inhottava aloitus juhannukselle!
Onneksi tässä on vielä 6kk aikaa sen siittäjänkin rauhoittua ja tottua ajatukseen vauvasta. Voi olla järkytys ja aikaa mennä ajatukseen sopeutumisessa, jos ei ollut suunniteltu juttu?
Mutta tietty jos hän on vaikea ihminen muutenkin ni onhan sun sitten helpompi jos ei ole kuvioissa mukana..
:hug: ja koita tsempata ja ajatella että vauvan tuloon on vielä pitkä aika ja mieli saattaa muuttua yhdellä jos toisella!
 
hyvät jussit tältäkin kaikille ja rauhallista sellaista :)

Mulla ei ole mitän ihmeellistä , iin eipä ole sitten jaksanut oikein kirjoitellakaan tai olla juurikaan lainkaan muutenkaan netissä .... flunssassakin ollaan nyt oltu n. 3-4 päivää ja koko aika vaan tulee huonompi olo :(
yskiessä sattuu mahaan ja aikaste paljonkin ,varsinkin juuri tuonne alas nivusin ja häpyluun yläpuolelle .... huoh ... sais jo loppua tääkin yskiminen ,nyt kunkoitan oloani helpotta yötömyöten salmiakin syömisellä , kun muuten ei tuu nukkumisestakaan yhtään mitään ja kun on levollisessa tilassa niin mahaa todellakin polttaa kun yskii , on pakko nuosta ylös yskimään
:(

neitim +onni-irina 15+5
 
Mulla on kanssa ollut tota mahan vihlontaan yskiessä, välillä käy hirveän kipeästikin :( Yskää kestikin ihan älyttömän kauan, neljättä viikkoa nyt mennään. Onneks vaikuttais alkavan vähän helpottamaan. Nenä on kyllä öisin ihan tukossa edelleen, ja jotkuu on puhunu että se voi olla ihan raskauteen liittyvääkin, että loppuis vasta kun tää "paketti on toimitettu". Helmee :whistle: .
 
Saako kannatusta jos jatketaan ensiviikkokin samaan pinoon?
Näin kesällä ja tässä vaiheessa odotusta tuntuu kirjoitteluvauhti huomattavasti hiljentyneen, tällä viikollakaan saatu kokoon kuin kaksi sivua. Mikäli tämä passaa, laitan huomenna uuden päivityksen näkyville tähän vanhaan pinoon.
Entä mitä olette mieltä, kokeillaanko kuun vaihteessa uudestaan kuukausipinoon siirtymistä? Siitähän siirryttiin viikkopinoihin kun yhdessä kuukausipinossa ei enää jaksanut avata keskustelua sivulle 23. Voisihan niiden pinojen kokoa sitten rajoittaa vaikka 20 sivuun?
 
Täällä viikko taas vaihtui, ja toi mukanaan jo aikaisin aamusta uuden raskausvaivan - liitoskivut. Mietin aluksi että mitä ihmettä se on, kova yhtäkkinen iskevä kipu nivuseen. Mutta niitähän tuo taitaa olla? Lamaannutti oikein hetkeksi, ei päässyt liikkeelle. Todella aikasin kyllä alko, varsinkin kun on vasta esikoinen masussa. Toivottavasti eivät pahene ihan hirveesti :( Mulla on kyllä sitten varmaan kaikki vaikeimmat raskauden oireet. Voimakas pahoinvointi (pahimmillaan 6-7krt/pvä oksentelua), jatkuva päänsärky, loputon väsymys, ym ym ym.. ja nyt vielä noi liitoskivut jo näin aikaseen. Toisaalta, mitäpä sitä ei kestäisi pienen rakkauspakkauksen eteen :D

Onkohan jo mahdollista tuntea liikkeet, siis ensisynnyttäjän? Olen tuntenut eilisestä asti todella hentoja, pieniä "töytäisyjä". Ne tuntuu myös höyhenen kevyesti vatsan päältä, mieskin tuntee ne juuri siinä kohdassa kun minäkin tunnen "sisäkautta". Enimmäkseen oikealla puolella, ja siellähän ei suolen aktiviteettia tai muita semmosia juttuja tunnu. Et uskoisin melkein et tää ois nyt sitä. Tosi kevyitähän ne on, mut välillä tuntuu semmonen sarja noita tosi vaimeita mottaisuja/potkuja. Jostain kuulin, että jos kohtu nojaa eteenpäin, myös liikkeet tuntuvat aiemmin. Voi kun olisikin näin, eikä miehen kans vaan kuviteltais :heart:

Mies tulee kohta kaupasta ja sit savustetaan lohta, keitetään (ja kuoritaan :D) uusia perunoita ja tehdään hyvää tuoretta salaattia. Nams :)

DD ja pieni potkuri 14+0 :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Meillä on eka ultra takana. Oli jo pari viikkoa sitten. Siellä heilui pienet kädet niin elävästi, että näen ne vieläkin silmissäni. Laskettu siirtyi viisi päivää ja on näin ollen 27.12.08.
Sinällään tuo lasketun siirto on mielenkiintoista, että aikaisemmissa raskauksissa laskettua ei ole siirretty ja "aikaisin" syntyjä on ennättänyt maailmaan viisi päivää lasketun jälkeen. Pieni toive on siis siinä, että olisi nyt lähellä oikeaa syntymäpäivää... Vaikka samapa tuo. Tulee hän sieltä, kun on aika.
Aiemmassa pinossa joku kyseli isoista perheistä ja meidän tarina on se, että yksi kerrallaan
näitä on tullut. Olen kyllä jo tosi nuoresta halunnut äidiksi ja minulla on ollut onni saada mies,
joka myös pitää lapsista. Kaksi vuotta tein vahvasti surutyötä sen suhteen, että lapsiluku
on jo täynnä, kun tuli tämä yllätys... Omaan kyllä kristillisen katsomuksenkin, mutta se ei liity
meidän lastemme määrään. Ainakaan suoranaisesti. En siis kuulu yhteisöön, joka kieltäisi ehkäisyä tms.

Väsymyksestä. Vaivaako muita oikein syvä väsymys??? Minulla on viikkoja nyt 13 ja edelleen
nukun paljon. Juuri mitään en saa tehtyä. Töissä olen ja siitä suoriutumiseen menee kaikki voima. Onneksi nuorin lapsista on jo 5½ vuotias ja mies kantaa vastuuta kivasti (ymmärtää minua). Toivoisin vaan, että jo helpottaisi.

Meidän pienestä tietää edelleen aika pieni joukko. Viikon päästä alkaa mun loma ja silloin on tarkoitus kertoa isoille sisarille ja laajemmaltikin. Töissä muutama tietää ja se on ollut helpottavaa, kun ei tarvitse suorittaa niin kovasti.
Vatsanimeä kuulostelemme sitten lapsilta...

Hyvää uutta viikkoa kaikille!
 
Pikahei!

Kotiuduimme eilen reilun viikon reissulta joten olen ihan pihalla jutuista. Vilkaisin tämän pinon nopeasti, mutta ei kyllä juuri mitään päähän jäänyt... :ashamed: Vaapukalle ultraonnittelut ja jaksuja toiselta todella väsyneeltä. Epäilen tosin alhaista hemoglobiinia yhdeksi syyksi, se kun esikon odotuksessakin vaivasi, joten aloitin nyt rautakuurin vaikka neuvola on vasta parin päivän päästä. Onhan eka kolmannes nyt suunnilleen takana ja ylihuomenna näkee, jos hemppa onkin taivaissa (enpä kyllä usko) niin jätän sitten pillerit pois.

DD: minä olen jo jonkin aikaa tuntenut muljahduksia, nykäisyjä, tönäisyjä ym. vatsassa ja hiukan varovasti epäillyt, että ihan kaikki ei olisi ilmavaivoja ;). Riippuu kai aika paljon kohdun asennosta, istukan paikasta yms.

Minullekin sopivat kuukausipinot hyvin nyt kun on hiljaisempaa. Jos sitten tarpeelliselta tuntuu, niistä voidaan taas siirtyä johonkin muuhun systeemiin, eihän tämä ole kiveen hakattua :D.

t. Grynna 13+5
 
Maanantaita kaikille ! Juhannus on sitten takana ja joulua odotellaan =)
Olen samaa mieltä, että kuukausipinoihin voidaan siirtyä. Täällä on näin kesällä kuiteskin paljon hiljaisempaa. Itekin tässä vielä ehtii pyöriin välillä täältä töistä käsin, mutta tän viikon jälkeen kun alkaa loma, ei kovinkaan usein. Yritän kyllä välillä ainakin käväistä lukemassa juttujanne, mutten välttämättä ehdi laittaa omia kuulumisiani.
Tosiaan, vielä viisi päivää töitä ja sitten kesälomalle, ihanaa !!! Olisi yksi pitämätön vapaapäiväkin ja perjantaina pidän sen, jos vaan työt antaa myöten. Se kun tuppaa aina ennen lomaa olevan niin, et tuntuu aika loppuvan ja hommia olisi vielä vaikka mitä.
Eilen kävin alennusmyynneissä hieman kiertelemässa ja kyllä siellä lastenosastoilla oli ihan pakko hiplata pikkuisia bodyja ja potkuhousuja =) En kyllä ostanut vielä mitään. Vanhoja on monta laatikollista ja odotan sitä rak.ultraa jos vaikka pääsisi ostamaan tyttöjen väreissä =) No, n.kuukauden päästä sekin sitten tiedetään. Itselle ostin kyllä vaikka mitä alesta ja poitsuillekin. Oli paljon kivoja puseroita ja nykymuotihan onneks myötäilee meitin kasvavia masujakin leveä helmaisine tunikoineen ja puseroineen. Yhtään oikein mammavaatetta en ostanut, kun ei ollut mitään kivaa sillä puolen.
No, jos sitä taas tekisi töitäkin. Hauskaa viikonalkua jokaiselle !

Aurinkomamma ja tipu 16+
 
Heips kaikille! ja terveisiä Saksan helteistä.Meillä oli miehen kanssa upea juhannus reissu.Vauvalle tuli ostettua vaatteita ja itselle äippä paita.Tänään meinasin kertoa pomolle uutiset.Saas nähä miten suhtautuu.

Juli+nuppu 13+2
 
huomenet myös täältä :wave: Tulipas siinä v-loppuna syötyä hyvin, ja huomena olis ensimmäinen neuvola-lääkäri...painoo on varmaan tullut paljon lisää, kun juhannus oli näin lähekkäin neuvola-ajan kanssa :LOL:

vauvis 13+0 :heart:
 
B-7
Kesäflunssan kourissa :'( Yöllä olin niiiiin tukossa.Pitänee miettiä onko jo aika kääntyä lääkärin puoleen...

Yöllä näin unta että olin yht`äkkiä laihtunut monta kiloa ja olin ihan paniikissa =) ;)
niin ja ne rv:t B) 16+
 
Minäkin täällä :) Kammottavaa päänsärkyä on ollut eilisestä :ashamed: Ja tänään on ollut samankuuloisia kipuja kuin Taralla, kohtua repii välillä oikein kunnolla. Tää on niin inhottavaa kun esikko tulossa niin ei yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei :ashamed: Sitten tulee paniikkiolo tämmösistä, vaikka luultavasti kuuluu asiaan? Kun ei kuitenkaan mitään vuotoja oo. Kai ne on vaan niitä kasvukipuja. Eilen olin menossa päikkäreille, ja tunsin semmosen ihan ihan kevyen hipaisun masussa! En tiedä voiko näin aikasin tuntea jo liikkeitä, mutta ihanalta se tuntu :heart:

Viivi ja Masi 13+6
 
Hei vaan.

Tänään oli se lapsivesipunktio ja nimittäin kyllä kävi kipeesti. Yllätyin itseasiassa sitä kipua, koska sen "piti" olla neulan pistoon verrattava.. no.. melkonen neula saa siihen kipuun olla. Nyt vaan löhöilen ja olen. Ei saa hillua tai tehä mitään kummosta/raskasta, en kyllä jaksakaan.

Pistokohta oli tunnin verran kirvelevä ja arka. Nyt rauhoittunut sellaseksi painon tunteeksi. Pari viikkoo menee ootellessa tuloksia, ne soittaa tiedot heti kun saavat ne. Nyt vaan tsempataan, että meneekö kesken tämän takia vai ei...mahdollisuus kaikkeen on.

Muutoin tänne ei kummosia kuulu. Väsymys on väsymystä ja lepäilly olen paljon. Liikkeet tuntuu jo selvästi, silloin tällöin. En oo ollu nyt omaitseni pitkään aikaan.. jotenkin vaan kaikki huolettaa ja väsyttää. Onneksi nyt tänään kuitenkin varmistivat Kysissä sen lasketun, että pidetään alkuperäinen, koska pipokokomitta on aika epäluotettava (?!) viikkomitta. Sen verran muutosta on, että la on 10.12. eikä 11.12. että jotain heiluntaa sentään.. ;)

Mutta. Palaan, kunhan saan pääni nyt kasaan ja jaksan taas piristyä. :wave:
 

Yhteistyössä