Joululahjat <3 vko 24 <3

Heips!
Meilläkin olisi kakkonen nyt tiedossa joulukuuksi, tarkalleen 11.12 on LA!
Tässä on pari viikkoa ehditty iloita, kun eka ultra on ohi! Sitä ennen ei paljon uskallettu ajatella vauvaa kun talvella oli tuulimuna ja nyt 6-raskausviikolla verenvuotoa ja luulin sillon että meni kesken. Vaan eipä mennytkään! =) Tuskallista oli epätiedossa ekan ultran odottaminen, mutta yksityiseenkään ei olisi oikein ollut varaa.
Mutta nyt on jo kerrottu kavereillekin ja sukulaisille ja iloitaan odotuksesta!
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Findy rv 13+6
 
siitä sokerirasituksesta laittelen vielä...elikkäs kun mulla oli jotain häikkää niissä arvoissa viime odotuksessa eikä siihen mitenkään reagoitu ja kumminkin vauvalla oli heti synnyttyään sokerit sekaisin ja tässä odotuksessa on kaikki mahdolliset riskitekijät niin on tällainen alkuraskauden sokerirasitus joka tarpeen vaatiessa uusitaan sitten siellä suuremmilla viikoilla.....
ja on toki suurempi mahdollisuus saada vähän pienempi vauveli jos tietää nyt ajoissa ruveta kunnolla tuota sokeria seurailemaan. :)
meillä eka tyttönen oli 4600 ja käynnistettiin rv 40,toinen tytteli oli 4390g ja käynnistettiin koon vuoksi rv 38+5 ja viimoinen poika oli painoltaan meitin pikkuisin 4300g ja käynnistettiin rv 38.
toivon tietenkin ettei kokeessa ole mitään hälyttävää mutta parempi katsoa kuin katua ;)
 
Huomenta!
Olen täällä hiukan maassa...
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli muuten hyvin mutta sydänääniä ei kuulunut, siis koneen näytölle tuli sykkeen lukema 168 joka vaihteli mutta ääntä ei kuulunut :eek:
Nyt olen sitten ollut ihan levoton en nukkunut koko yönä kun mietin asiaa.
Neuvolatäti meinas että kyllä siellä kaikki on kunnossa kun lukema tulee...
Niin, miksi se antais sellaisen lukeman jos siellä ei olisi elämää!?
Perjantaina olis uusi yritys äänten kuunteluun, soitan kyllä kohta äippäpolille ja kysyn sieltä vielä jotain tietoja kun en vaan voi muuten olla..
Joo, onko kellään muulla asiasta mitään sanottavaa tai tietoa?

äittä-67 &"minicooper" 13+6
 
äittä-67: mulla oli sama, ja johtu vaan siitä ku sikiö oli vilkas. :) elä huolehi! Kaikki oli kuitenkin kunnossa ultrassa sen jälkeen (sikiö silloinkin potki ja hakkas ihan kokoajan, ei ollu hetkeekää paikoillaan), ja kotidopplerillakin kuuluu noi sykkeet.

DD ja pieni 12+4 :heart:
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille sekä halit :hug: niitä tarvitseville!
Basilicum kyselit tehdäänkö eka ultra sisä- vai ulkokautta. Odotan kolmatta ja täällä Hämeenlinnassa mulle on tehty se joka kerta vatsapeitteiden päältä, ei koskaan sisäkautta. Se on kai paikkakohtaista, voi olla jopa tekijäkohtaista.
Mulla oli eilen toka neuvola lääkärintarkastuksineen. Kaikki oli kunnossa ja vauvan sydän pompotti sataaviittäkymppiä :) Sitten taas kk päästä. Noi neuvolakäynnit on mun mielestä sellasii mukavii välietappeja ja tuo kk:n oottaminen seuraavaan on aina ikuisuus :)
Kyselyä oli myös koska kerrottu muille raskaudesta. Me kerrottiin vanhemmille äitienpäivänä rv oli tuolloin 9+6, tuleville isoveljille pari päivää aikaisemmin, mun parhaalle ystävälle kerroin heti miehen jälkeen päivänä jolloin tein plussatestin. Töissä kerroin kaks viikkoo sitten ultran jälkeen. Ja ultran jälkeen se ei oo ollut salaisuus enää kellekään.
Flunssakin alkaa onneks hellittään. Vähän yskää viel, mut eiköhän se tästä.
Loppuviikkoja kaikille !
 
Viipille ja muille tarvitseville iso :hug:
RV 14+5
Käväsin neuvolassa tänään. hemo 120 paineet OK. Otettiin papa kuunneltiin sydänäänet (siellä se pompotti 150) :D
Sairaslomaa lääkäri jatkoi vielä parilla viikolla koska, paino ei ole vieläkään palautunut ja kuvotusta ja oksentelua on vielä. Eli mun kesäloma aikaistu nyt pari viikkoa toivottavasti olo kohenee ettei mene loma vötkyillessä. :ashamed:
Täälläkin on tuota flunssaa ollut Tulee niistettyä ihan "ehtaa tavaraa" koko ajan :/

Yritän nyt jatkaa imurointia (olohuoneen matto vaatii aina niin paljon voimia että sen jälkeen pitää vähän aikaa lepäillä).

hyviä vointeja
 
Sydänäänistä; Noissa joissakin neuvoloissa on ihan käsittämättömän vanhoja ja huonokuntoisia laitteita joissa voi yksinkertaisesti kaiutinkin reistailla. Ei se kone anna lukemaa jollei löydä sykettä, joten nou panik!!

Mun pitäis lähteä kohta ajelemaan Jyväskylää kohti, toivottavasti vettä ei tule kuin saavista kaatamalla, kun muutenkin olen epävarma kuski ja sitten vielä noin pitkä matka, ja jos huono kelikin :/
No, ajellaan rauhallisesti.
Jotain tarvis pakata, mutta kamalan vaikeeta, kun on kuitenkin mietittävä vähän että mitä ottaa mukaan. Ihanissa lököisissä rönttävaatteissa joissa kotisohvalla rötvään ei ihan kehtaisi muiden nurkissa luuhata :D Ja kun mulla ei edes ole kuin ne yhdet ä-housut ja nekin on caprit, että tarkeneekohan... No, onhan Jyväskylässä kauppoja :whistle:
 
Miten siivous tässä vaiheessa raskautta..? Onko mitään rajotuksia muuta ku että mattoja ei saa tampata?! Tänään nimitääin töissä jouduin saunottamaan 5 tyyppiä ja sitten vielä imuroin yhen mummon talon ja selkä oli niin kipeä ja alavatsassa tuntu.. Pitäiskö siivousta kokonaan välttää? Vai kuuluuko kivut asiaan?? En haluais töissä viel kertoo raskaudesta, tai sanoa että en voi tehä noita hommia..mut pakko se on jos sit jos sitä ei sais kerran tehä..?! Miten muilla tää siivousuttu menee?? :wave:
 
Viipille voimaa ja jaksamista! :flower:

Eilinen ultra oli ihan mieletön kokemus! Oltiin miehen kanssa ihan äimän käkenä kun kateltiin kuinka pikkuinen potki ja huito -ja välillä nukahti kunnes kätilö taas sai tönittyä hereille ja sätkimään... Olin koko iltapäivän ja illan ihan tunnekuohuissani, jonkinlaisessa ekstaasissa.

Toivottavasti Jennae ja muut olette kokeneet saman ihanuuden! =)

Hassua kun kirjallisuudessa puhutaan aina siitä, kuinka miehille eka ultra on usein sellainen "Hei, se on totta! Siellä on elävä olento!" -heräämis- ja ymmärtämiskokemus. Kyllä mä väitän, että vaikka mä olen kutonut jo neljät villavaipat ja sukkia ym. ni silti eilisen ihmeellisen ihanan kokemuksen myötä vasta nyt syvällisemmin ymmärrän vatsassani asustelevan pikkuisen olemassaolon! Mites muut olevat ja tulevat mammat?

Me ei edelleenkään olla kerrottu edes veljillemme tai vanhemmille, mutta eilisen jälkeen polttelee kyllä ja kovasti!!! Yksi duunikaveri oli huomannut ihan itsestään -tuli tänään selville kun juteltiin ja pomolle uskaltaudun kertomaan huomenna. Kohta kyllä jo huomaa päältäkin päin... etenkin iltaisin kun oon ihan turvoksissa.

Pikku87 sun varmaankin kannattaa ottaa puheeksi duunissa, että saisit tehdä vähän kevyempiä hommia (saunottaminen kuulostaa aika rankalta etenkin jos siihen liittyy nostelemista ja sellaista!) Ei sellaisia yleissääntöjä siivoamisen suhteen varmaankaan ole olemassa paitsi ehkä joidenkin tiettyjen pesuaineiden... tietääkö kukaan paremmin?

Mun LA:a ei siirretty, mutta kätilön tekemien merkintöjen perusteella se olis tarkemmin jouluaattona, ihan hauskaa!

Iloisin mielin,
Yrttityttö ja pikkuinen 12+1
 
Heips. En oo tainnu tänne paljon kirjoitella, enempi tonne kerhon puolelle. Ultrassa käyty täälläkin ja kaikki hyvin. Pahoinvoiinti loppunut miltei kokonaan :wave: Mulla puuttui synnytyssairaala tosta listasta ja se on Vas.
 
No minä taas mietin, miksi en tuntenut kuin iloa, kun sikiön näin ultrassa. En liikuttunut, en tuntenut sen "suurempaa", paitsi iloisena/helpottuneena hymyilin ja katsoin sikiön sykettä ym. . Etukäteen ajattelin, että varmaan tulee tippa linssiin, mutta olinkin vain tyytyväinen viilipytty, höh.

Ihania ultrakuvia monella :heart:

Jive rv 12+1 , etappi ylitetty!!
 
Minulla oli myös ensimmäinen neuvolalääkäri keskiviikkona. Epäilin Hb:n olevan laskenut, kun väsymys on kovaa.. Mutta, se olikin noussut 141! :eek: Lääkäri kertoi sitten, että tämä johtuu siitä, kun olen oksennellut, niin keho on päässyt kuivamaan..

Sydänäänet kuunneltiin, enkä myöskään minä tuntenut mitään "suurta ja ihmeellistä". Ajattelinkin jo, että onko minussa jokin vikana, mutta mukavaa, että löytyy kohtalokavereita (Jive-) :) Tietysti iloinen mielihän siitä tuli!! Jaksoi loppupäivän paljon paremmalla energialla.

Takaisin töiden pariin.. :wave:
 
Täällä samat ajatukset tosta sydänäänien kuuntelusta...itsekkin luulin, että tippa tulee varmasti linssiin ku kuule ne ja kaikki on hyvin, mutta ei...tietenki olin onnellinen että kaikki hyvin, ja siellä elävä ihmisenalku köllöttelee, mutta ei mullakaa sen erikoisempia tunteen purkauksia tullu :/

vauvis 11+4
 
Ei mullakaan tullut mitään tunnepurkausta ultrissa, siis toki olin enemmän kuin onnellinen ja kiitollinen ihmeestä, mutten itkenyt. Mies tirautti pari kyyneltä sit munki puolesta :D Itkin oikeestaan vasta kotiin tullessa kuva kädessä. Luulen, että johtuu vaan siitä et on niin vaikea sisäistää asiaa yhtäkkiä. Eka Ultra/sydänäänten kuuntelu on niin semmonen mullistava kokemus, ettei siinä ehdi tajuta (jännittääkin viel kaiken lisäks). Ei se meistä huonoja äitejä tee, Jive, Milja, vauvis :)

DD ja potkuri 12+5 :heart:
 
DaylightDancer Mäki luulen, että alan myöhemmässä vaiheessa vasta oikeesti tajuamaan että meille tulee vauva :xmas: :heart: Ja seki viel tekee, kun on viel sen verta alussa että ei oikein uskallakkaan vielä riemusta hyppiä....

vauvis 11+4 :heart:
 
Hei!
Uskaltaisinkohan jo liittyä mukaanne, jos vielä mahtuu? Lukemassa oon käyny melkein joka päivä ja myötäelänyt suruissanne ja iloissanne.
Kauan kaivattua esikoista odotetaan, hoitojen kautta tähän päästiin =) Takana yksi kohdunulkoinen, josta jäänyt lieviä traumoja. Minulla ikää kohta 26 ja miehellä 25. Viikkoja nyt 12+3, la 23.12 =) Viimeksi tällä viikolla ultrassa käyty, kaikki oli loistavasti. Niskaturvotuskin ihan normaali. Vielä kun pääsisi tästä järkyttävästä pahoinvoinnista, niin voisi nauttia täysillä nyt kun jo uskaltaa.
 
Mäkään en tirauttanu mitään itkuja siellä ultrassa, ja vähän pelkäsinki sitä että entä jos saan kaameen itkukohtauksen siellä..kyllä siinä varmaa vedet pikkasen tuli silmii onnesta jossain vaihees, mut ei tuntunu yhtää silt et ois voinu itkeä.. En siis ole ainoa.. jotenki tuntu et ultraajaki odottaa et no millon se alottaa itkemisen...! :D

pikku ja josefiinos 13+0
 

Yhteistyössä