Hei!
Oli niin hämärä neuvolakäynti tänään, pakko tulla valittamaan
. Ei ollut oma terkka paikalla, kuten ei viimeksikään (en edes tietäisi, kuka on mun oma th ellei hän olisi myös esikoisen lastenneuvolassa meillä ). Täti tuntui olevan harmissaan kun oli joutunut ottamaan minut (mulle yritettiin yli 2 kk väliä neuvolakäynneille mutta ärähdin), hän kun ei enää tee äitiysneuvolaa jne. Mittasi myös taas kerran huiman sf-mitan, 16 cm (ei minulta edelliskerralla vielä näillä viikoilla mittailtu). Muistan nimittäin viime kesänä myös käyneeni tämän tädin vastaaotolla, kun odotin esikoista viimeisiä viikkoja ja silloinen oma th oli lomalla. Hän mittasi mulle joskus viikolla 35 tai 36 sf-mitaksi 40, viikkoa aikaisemmin oli neuvolalääkäri saanut 35 ja taas viikkoa myöhemmin kontrollissa NKL:lla lääkäri sai mitaksi 36...
Vaakakin näytti hämäriä lukemia, reilusti enemmän kuin mun kotivaaka joka on tähän asti aina näyttänyt n. kilon enemmän kuin neuvolassa. No joo... Hb oli 117, joka kai on vielä normaalin alarajoilla, mutta mulle todella alhainen ja siltä onkin tuntunut. Lisäksi vielä elimistön rautavarastot ovat alhaiset, selitti terkka, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, ja sitä ei siis tuosta sormesta mitattavasta vapaasta hemoglobiinista pysty kuulemma edes päättelemään. Eli rautaa naamariin tästä lähtien, olis kuulemma saanut syödä heti alusta asti.
Sintzikös se kirjoitteli vähennetyistä neuvolakäynneistä, joku muukin aikaisemmin (taisi olla viime viikolla). Helsinkiläismamma minäkin, ja tosiaan täällä säästetään innokkaasti näemmä. Ei ole lääkärikäyntiä ennen kuin vasta lopussa (saas nähdä nykäistäänkö sekin vielä pois), ja edes tavallisia neuvola-aikoja ei enää saa sen kuukauden välein. Räyh! :kieh: En muuten edes saanut esikoiselle 1-vuotisneuvolaa, niitä ei kuulemma kesäaikaan tehdä |O! Aivan älytöntä.
Painonnoususta vielä oli juttua. Minua kyllä raskaudenaikainen painonnousu ei häiritse, koska sehän vain kertoo että vauva kasvaa, samoin istukka jne. Asia erikseen tietenkin, jos painoa alkaisi kertyä todella huolestuttavia määriä, mutta sehän ei sitten enää olisi vain vauvasta johtuvaa vaan ruokaremontin paikka. Sille ei vaan voi mitään, että kroppa muuttuu lapsen saamisen myötä.
Juups, mutta nyt on pakko lähteä kauppaan, olen koko illan lykännyt lähtöä. Nyt just ei sada, joten menoksi!
t. Grynna rv 14 tasan =)