Joululahjat! ¨*vko22*¨

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamomilla-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä onkin moni käynyt myös np-ultrassa tänään. Meillä oli aamupäivällä ja oli kyllä hieno kokemus! Verrattuna varhaisultraan kolme viikkoa sitten kehitys oli selvästi huima. Pituutta 53mm, vastasi 12 viikkoa mutta laskettua aikaa 11.12. ei muutettu. Pienokainen hyppi hienosti! Niskaturvotusta oli hieman enemmän kuin näemmä muilla täällä, mutta ei onneksi tuota ylittänyt riskirajaa. Todellinen riski selviää sitten kun verikokeiden tulokset tulee.

Mä olen kanssa ollut tosi turvonnut niin kuin jotkut muutkin täällä, vaikka eihän itse lapsi voi vielä paljon näkyä. Erityisesti viikonloppuna olin niin turvonnut, että yksi puolituttu kysyi olenko raskaana. Tänään aamulla herätessä turvotus olikin yhtäkkiä merkittävästi laskenut. Mutta monet vaatteet ei kyllä enää oikein näytä hyviltä..

Kanella :hug:
Huomenta kaikille ! Tänään heräsin jo puoli kuusi, eikä millään saanut nukuttua enää. Kissa piti päästää pihalle ja aamuaurinko herätteli sit lopullisesti =) Illalla sit simahdan tietty jo ysiltä.
Nevi laitoit, että Hämeessäkin kutsutaan ultraan. Olen itse myös Hämeestä, muttei meillä ole sellasta palvelua. Aina neuvolatäti on sanonut, et tuossa on tuo esite ja siinä on puhelinnumero sinne äippäpolille, josta voit varata ajan, jos haluat. Mutta taitaa monissa muissakin asioissa olla ihan kunta kohtasii eroja, vaikka samassa tilanteessa kaikki ollaankin =)

Huomenta kaikille piiiitkästä aikaa!

Olen pitänyt hiljais eloa täällä, osaksi siksi että olen yksinkertaisesti ollut niin väsy ja saamaton että itseäkin oikein on harmittanut. Mutta nyt tuntuu siltä että elämä alkaa voittaa, etova olo vähentynyt ja väsykin alkaa siirtyä pois!

Kaikille ultarssa käyneille onnittelut hyvistä uutisista! :heart:

Itesellä oli np-ultra Maanantaina ja siellähän se "minicooperi" heitteli kuperkeikkaa ja venytteli. :heart:
Pääperämittä oli48mm vastas rv 11+5 mutta laittoi korttiin silti 11+2 , ei muuttanut sitä mihinkään. NT= 1.2mm eli sekin hyvä (3mm maksimi). LA on laitettu 12.12 mutta se varmistuu rv 36 kun menen äippäpolille tarkastukseen silloin päätetään sektio päivä! Mikäli niin pitkälle päästään!?
Oli se mahtava nähdä se pikkuinen siellä masussa, niin pieni ja silti jo niin aidon ihmisen näköinen. Kädet, sormet, jalat ym löytyi ja kaikki oli muutenkin hyvin. Nyt sitten n.2vko jännätään veriseulan tuloksia, voi kun eivät soittelisi.
Pikkuneidillä oli 1.7mm NT silloin kun olin hänestä np-ultrassa, mutta silloin oli rv12+2 menossa, en tiiä eihän niitä voi verrata toisiinsa mutta kunhan katsoin siitä kortista, onhan mulle tullut ikää lisää sen jälkeen (40v nyt) joten riski kasvanut, silloin 38v.
Mutta täytyy vaan toivoa parasta!

Kaikille ultraan menijöille hurjasti peukkuja!

äittä-67 &"minicooper" 11+4

Neuvolalääkäri takana, ja huoli ei poistunut :( .

Sydänäänet löytyi nyt heti ja kuuntelikin niitä pitkään, mutta syke oli vain jotain alle 120 pintaan - eli liian matalat.

Lääkäri sanoi että jos pidemmällä olisin niin joutuisin heti jatkotutkimuksiin, nyt vain seuraillaan... vähän sai sen kuvan että 'kun kaikki on mahdollista'.

Totesi kyllä että on hyvä kun on ultra jo ensi viikolla - siellä sitten tarkemmin tutkitaan. Ja kaikki muuten ok, kohdun koko vastasi viikkoja ja sisätutkimuksessa kaikki hyvin.

Mutta nyt - ihan todella - huolettaa. Olin jo asennoitunut niin että kaikki on hyvin, vaikka jostain kumman syystä kokoajan joku pieni intuitio siitä ettei kaikki ole kohdillaan.

Mihinhän tuo noin matala syke voi viitata?

- Terhikki murheissaan, rv 11+2 -

Terhikki: Voihan harmi, että nyt joutuu olemaan tollasessa tavallaan epätietosuuden tilassa ens viikkoon. :hug: Mutta jos kaikki muuten oli ok niin... :) En kyllä yhtään osaa sanoa että mistä johtuis, mutta ainaki vähän pidemmälle edenneessä raskaudessa syke voi hyvinki olla 120-140 luokkaa... mut kuuluuko sen sit alussa olla pakosti enemmän..?

Hei me heilutaan taas!!!! Terveisiä ultrasta. Siellä se pikkuinen joulutonttu harjoitteli polskaa ja vilkutteli kuin kuninkaallinen.

Äitillekin tuli nyt helpottuneempi olo. Kaikki on kunnossa. Käsiä ja jalkoja on oikea määrä...

Laskettu aika pysyi samana eli 13.12. Rv:t nyt siis 11+4. :heart: :heart: :heart: :heart:

Tänään käyty miehen ja pojan kanssa ekassa neuvolassa.Sydänääniä ei saatu kuulumaan,viikkoja nyt siis 10+5. Terkka sanoi kuitenkin et ei aina kuulu näin varhaisilla viikoilla. Silti itseä huolettaa..Meille myös tulee kotiin kutsu sinne ekaan ultraan,muutaman viikon päästä arveli terveydenhoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
Terhikki: Voihan harmi, että nyt joutuu olemaan tollasessa tavallaan epätietosuuden tilassa ens viikkoon. :hug: Mutta jos kaikki muuten oli ok niin... :) En kyllä yhtään osaa sanoa että mistä johtuis, mutta ainaki vähän pidemmälle edenneessä raskaudessa syke voi hyvinki olla 120-140 luokkaa... mut kuuluuko sen sit alussa olla pakosti enemmän..?

Sitä mieltä lääkäri itse oli että pitäisi olla enemmän - mutta koitan tässä olla jo vähän valoisammalla mielellä... jos pieni vaikka nukkui tai jotain.

Ei auta kuin odotella ensi viikkoon :flower: :hug:

No niin! kauan odotettu ultra kutsu tuli postissa. Arvattaenkin hiukka huonoon aikaan,mut eipä voi mitään.Laittoivat samalla tokan ultra ajan.
Tänään on ollut loistava olo.Ei oo tehnyt yhtään pahaa eikä oksettanut.

Juli + nuppu 9+4

Hei kaikille!!
Tänä aamuna np-ultrassa käyty,ja siellä se pieni natiainen heilutteli käsiään ja jalkojaan ihan vimmatusti. Kaikki oli paremmin kuin hyvin. Kummasti taas kivi vierähti sydämeltä,kun näki,että pikkuisella oli kaikki hyvin :heart: .

piti tulla kanssa hehkuttamaan,että vihdoin ja viimein oli se eka hartaasti odotettu ultra ja kaikki oli niin kuin pitikin. siellä se pikkuinen sätkitteli niinkuin kuuluukin=) :heart:
olen rv 9 asti odottanut että vauveli antaisi jotakin merkkiä olemassa olostaan ja kun niitä sydänääniä ollaan jo kolme kertaa kokeiltu tuloksetta niin olin jo luopunut toivosta mutta nyt kaikki taas kohdallaan :) laskettu aika siirtyi päivällä aiemmaksi elikkä 5.12 olisi nyt tuo virallinen ulostulopäivä.
mullekkin oli istukka todella alhaalla ja sanottiin että enemmän selviää siinä rakenne ultrassa ,onko se noussut ylemmäs kohdun kasvaessa...en ollut ennen moisesta "ongelmasta" kuullutkaan mutta kätilö sanoi että ei kannata vielä tässä vaiheessa turhia sitä murehtia ja että se on ihan yleistä naisilla joilla on useampi lapsi.

olotila ei helpota vaikka nyt tietää ettei kärsimys ole turhaa :| oksennan vähintään kaikki aamupalat ja muissa ruokailuissa yksikin suupala liikaa niin kaikki tulee pihalle.ja muutenkin on tosi äklöttävä olo ympäri vuorokautisesti ja uni maistuu :whistle: sain jonkin pöpön itseeni kauhea kurkku kipu ja 38asteen kuume ja sen lisäksi migreeni on tullut tosi ärhäkköinä kohtauksina muistuttamaan olemassa olostaan....nää on visiin näitä odotuksen iloja :p täytyy vaan toivoa ,että kesäksi hellittäisi tai menee koko kesä maaten sohvalla. :wave: :wave: :wave: :heart:

Pikailmoittautuminen!
Hengissä ollaan, ja toivon mukaan masuasukas myös (ei ainakaan vuotoa ole ollut, muutahan tässä vaiheessa ei ilman ultraa voi sanoa). Olen vaan ollut niin hirveän väsynyt edelleenkin, etten ole paljon jaksanut kirjoitella, en kovin usein edes lukemassa käydä. Pahoitteluni Kanellalle, surullisia uutisia!

Onneksi iloisia uutisiakin on saatu, todella monella on ollut viime päivinä ultra ja kiva oli lukea, että kaikki hyvin. Ensi viikolla toivottavasti pääsen itse kertomaan samaa!

t. Grynna 10+1

Kiitokset kaikille myötätunnosta. Tänään tehtiin kaavinta, pieni oli kuollut kolme viikkoa sitten samana päivänä kuin vuodon takia tehtiin ultra. Nyt vain odotellaan yhdet menkat ja aloitetaan alusta. Kyllä se tästä vielä.

Jipii.. minulla palasi huono olo. Nippailu on täälläkin alkanut, mutta vessaralli alkaa hellittämään hetkeksi. Väsy on kova, kun lapset kävelee taas unissaan.. Tänään oli myös kakkosen eskariin tutustuminen, ihan mukava oli. Neiti vaan jännitti niin hirveesti, että herätti koko talon jo puoli kuudelta..
:whistle:

Näissä ketjuissa muuten huomaa sen, miten yleistä komplikaatiot alkuraskaudessa onkaan, vaikka usein ajatellaan, että eihän niitä nyt silleen satu.. Tuntuu niin pahalta toisten puolesta. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja kanella:
Kiitokset kaikille myötätunnosta. Tänään tehtiin kaavinta, pieni oli kuollut kolme viikkoa sitten samana päivänä kuin vuodon takia tehtiin ultra. Nyt vain odotellaan yhdet menkat ja aloitetaan alusta. Kyllä se tästä vielä.

:hug: Kanellalle paljon voimia ja paljon paljon onnea seuraavaan etappiin.Peukut ja varpaat pystyssä että sitten onnistaa loppuun asti,kaivattuun palkintoon :hug: :flower:

Galluppia teille jotka odotatte toista tai monetta lastanne: Millä viikolla olette tunteneet vauvan ensimmäiset liikkeet/potkut ensimmäisessä raskaudessanne? Miltä ne tuntuivat mielestänne? Kovasti sellaisia jo odottelen, vaikka saankin vielä muutamia viikkoja odotella, mutta jännittää jo!

Pikkutiikeri ja Toivo 13+3 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ja Kanellalle superpaljon voimia, jaksamista, kärsivällisyyttä. :hug: Lohdutuksen sanoja on vaikea löytää, mutta minulla on aavistus siitä, mitä käyt läpi. Ja itselläni tärppäsi seuraavasta kierrosta kaavinnan jälkeen, vaikka ensin oltiin yritetty vuoden ajan. Niinhän usein sanotaankin, että keskenmenon jälkeen saattaa tulla helpommin raskaaksi, kun keho on ikään kuin jo valmiustilassa. Toivottavasti unelmasi toteutuu pian. Kliseeltä kuulostaa, mutta päivä kerrallaan, muuta ei oikein voi.

Pikkutikru

olen todella pahoillani kanellan puolesta :'( :hug:

millä viikoilla teillä on alkanut maha kasvaa sillä lailla että sitä ei enää ole voinu "piilotella" ?
itse odotan että millonkohan tuo vauvamasu tulisi esiin kaikkien läskien alta :laugh: itselläni vähän turhan paljon tuota ylimääräistä vyötäröllä muutenkin :whistle:

maria & pikkuinen 11+0

minunkin täytyy varmaan tänne itseni ilmoitella :) Minulla siis la 20.12.2008.

Muuten kaikki hyvin, olen todella väsynyt ja oksennan aamusisin ja iltaisin , aina nälkäisenä ja aina väsyneenä.

Eilen pelästyin todella kovasti sillä minulta tuli vuotoa ja olin toissayönä herännyt kauheisiin mahakipouihin. Kiirehdin Kättärille, ja siellä ultrasivat, mutta vuoto tulikin tulehtuneista limakalvoista, sillä mun hiivaseini lääkekuuri ei kai ollut auttanut.

huoh.

Yhteistyössä