Nostelen vaan! Ei oikeastaan mitään asiaa edes
, tai siis uusia kuulumisia, tapan vaan aikaa koneella kun pitäisi olla pakkaamassa
. Lähdemme taas ensi viikolla reissuun, tosin tällä kertaa vain muutamaksi päiväksi. Tutun mökille menemme.
Mukavaa
Annukka ,
Aubrieta ja
Härkänainen, että täällä on muitakin hevosihmisiä! Itse en tosin enää ole ratsastanut sitten esikoisen odotuksen, mutta nuorempana oli omakin humma, ja kilpailinkin kansallisella tasolla kenttäratsastuksessa pari kautta. Tällä hetkellä hevoset eivät kuulu lähiajan suunnitelmiin (millä rahalla edes...) mutta haaveilen ostavani kunnon suomenpollen sitten joskus eläkeiässä
.
Jennae:lle ja
Julille jaksuja nipistelyihin ja juilimisiin. Useimmiten liittyy kyllä ihan vaan kohdun kasvamiseen, mutta tuntuu inhottavalta toki.
Härkänaiselle ja
Käpylehmälle jaksuja punktion jälkeen ja tuloksia odotellessa. Ja sama juttu
Horrorpops, minulla myös on painoa enemmän kuin tarttis ja maha kasvanut nyt hirmuisesti, tosin vararenkaan takia se ei näytä yhtään vauvamahalta
. Ihan on ihravuoren näkö ja olo... Tiedän, että hyvän asian takia, mutta silti. Sinänsä painonnousu minua ei haittaa, kuten aikaisemmin kirjoittelin, eikä tuo mahakaan sitten kun alkaa näyttää vauvamahalta, mutta tällä hetkellä korpeaa, koska todellakin näytän vain hyvin ruoka-aikana kotona olleelta.
Alkoholista on ollut myös puhetta. Itse olen kaikkea muuta kuin lasiinsylkjijä
mutta raskaus- ja imetysaikana olen jättänyt kaiken alkoholin pois, ihan varmuuden vuoksi. Kun ei niitä riskirajoja tunneta. Se on selvää, että joku tilkka silloin tällöin ei vaaraa aiheuta enkä ketään sellaisesta missään nimessä moiti, tämä on vain oma valintani. Ja sääntöhän vahvistaa poikkeuksen
, eli kyllä minäkin äitienpäivänä nautin pienen lasin kuohuviiniä, mutta siihen on sitten jäänyt. Tätä ei ehkä pitäisi kertoa, mutta mulla on yksi tuttu joka odotusaikanaan joi minun mielestäni enemmän kuin on turvallista, pari kolmostuopillistakin saattoi ottaa kerralla ja ei nyt joka päivä, mutta varmaan pari kertaa viikossa ainakin. Ja täysin terve poika tuli (nyt jo kouluikäinen). Riskirajat kuulemma vaihtelevat paljonkin eri ihmisillä, ja minä en ainakaan uskalla ottaa riskiä että mihin ryhmään kuulun, enkä todellakaan kehota ketään käyttäytymään kuin tämä tuttuni, vaikka heille hyvin kävikin.
Sukupuolta en vielä tiedä, onhan menossakin vasta 15. viikko. Aion kyllä rakenneultrassa kysyä näkyykö, esikoiselta en halunnut jostain syystä tietää.
Caffee,
Saparo ja moni oli saanut hyviä neuvola- ja/tai ultrakuulumisia, kiva!
Ummetusasioihin sen verran, että esikoisen odotuksessa kärsin siitä ihan hirveästi, jo heti alusta asti, ja nyt on maha ihme kyllä kestänyt jopa lisäraudan, joka mun on täytynyt nyt aloittaa. Kop kop vaan...
Himotuksista vielä, sitten on kyllä pakko ruveta hommiin! Mulla ei ihme kyllä vielä ole ilmennyt mitään ihan "tappavia" himotuksia, mutta kaikki kielletty tuorejuustoista suklaaseen (jälkimmäinen painoni takia) vetää puoleensa kuin hunaja kärpästä. Karkinhimolle olen antanut hävettävän paljon periksi, mädistä ja juustoista olen onnistunut pysymään erossa.
Iittalalle vielä tervetuloa joukkoon, ja mukavaa loppu- ja ensi viikkoa kaikille!