Joululahjat! ¨*vko22*¨

joo..ja se terkka sano että jos odottajalla on millon tahansa epävarma olo ja kauhee stressi sen takia, ni millon tahansa voi mennä kuuntelemaan sydänääniä kun "se on niin pieni vaiva heille." :)

Juli05: Samoissa viikoissa ku mennään ni onko sulla maha kasvanu/turvoksissa? Mulla on hirvee pallo! alamasussa näkyy pienen pieni kumpu, mutta keskivatsaa turvottaa niin että vois luulla että on jo pidemmällä! :D Mieski joka päivä sanoo että kyllä se masu on jo kasvanu, että voiko se olla jo kasvanu? :LOL: sit se vilkuilee sitä kokoajan...

Täällä alkaa aika moni vissiin olla ohittanu sen suurimman keskenmenoriskiajan..? tuntuu et kaikilla on jo niin paljon viikkoja kasassa!

Mullakaan ei oo mitään kumpuja näkyvissä, turvotusta oli alussa mutta sekin on hävinny... Kohdun paikkeiltakin suht normaali mutta multa ei heti mitään huomaa kun on tuota painoa... Huomenna sen sitte näkee onko kaikki hyvin.

Täältä pikakuulumisia sen verran että masua on kanssa jo kasvanut - normihousut ei enää mene vatsan kohdalta mutta onneksi on vähän isompiakin varastossa :whistle: . Ekat mammahousutkin jo ostin, kesäiset caprit - ja hyvin istuu jo nytkin :) .

Isona vaivana jatkuu edelleen ummetus :eek: . Ei tunnu mikään auttavan, vatsa toimii ehkä kerran viikkoon ja silloinkaan ei todellakaan mitenkään helposti eikä ole edes tunne että 'kokonaan' tyhjentyisi :headwall: . Kaikki vinkit vastaanotetaan :wave: .

Viime aikoina kuvottava olo jatkunut välillä pahanakin - tuntuu että kokoajan jotain täytyisi syödä. Erityisesti kaiken vähänkään makean syömisen jälkeen ällöttää, kahviakaan ei enää kärsi juoda. Oikeastaan vain suolaiset syötävät helpottaa oloa joksikin aikaa. Pelottaa vähän miten painon kanssa käy... aiemmissa odotuksissa on mennyt alusta pitkälle ennenkuin painoa on tullut yhtään - kun on pystynyt syömään vain salaatteja ja hedelmiä.

Mutta juu, keskiviikkona neuvolalääkäri ja ennen sitä puhutaan jo tytöillekin :heart: . Ihan viimeistään ultran (3.6.) jälkeen puhutaan jo muillekin - ei tätä masua enää kauaa voi salailla :ashamed: .

- Terhikki rv 11+0 -

Nyt on sitten käyty yksityisellä ultrassa =) Kaikki näyttäisi olevan hyvin ja sanoi että keskenmenon riski on aivan mitätön =) Siellä se pieni sydän vain jumputti ja pikkuinen liikkuikin :heart: vastasi viikkoja 9+6 , johtuen normaalia pidemmästä kierrostani..ai että on nytten todella helpottunut olo :) :heart:

maria & pikkuinen 10+4

Onnea kaikille ultrassa kivoja uutisia saaneille, joihin kyllä myös itse lukeudun.

Tänään oli nimittäin nt-ultra ja oli kyllä aivan järisyttävää nähdä, miten täydellinen ihmisenalku siellä asuu! Ensin pieni nukkui ja saatiinkin tosi kivat ja tarkat kuvat ja sitten heräteltiin vähän touhuamaan. Siinä se sitten käänsi kylkeä, hieroi naamaa, oikoi jalkoja, käsiä ja niskaa ja kätilön mukaan sillä oli rakko niin täynnä että varmaan sitten pissaskin =)

Niskaturvotus oli alle millin ja nenäluu näkyi, mitkä on tietysti hyviä asioita. La muuttui viittä päivää myöhemmäksi eli 7.12. Se oli sinänsä musta vähän kumma juttu, koska kun sikiö oli yli 61mm ja tää tais olla 61.6mm (CRL), määritettiin ikä pään halkaisijan mukaan. No, jos se pituus olis ollut millin vähemmän, olis ikä tullu siis sen mukaan ja ollu 12+5 (kun kk-tisten mukaan on 12+6), mutta nyt kun katottiin pään mukaan, tulikin iäksi 12+1 (pitkä ja pienipäinen kaveri siis, mutta aivot näkyi ihan nätisti). Eli ei sillä tosiaan taida olla muuta merkitystä kuin KELAlle sillä la:lla.

Mutta oikein ihana kokemus oli se ultra ja oikeastaan nyt tunsin ekaa kertaa oikein rakkautta sitä pientä kohtaan. Mieskin oli mukana ja me ollaankin vähän väliä höpötetty siitä ultrasta.

Onnellista viikon alkua kaikille!
Ineli 12+1 (taas!)

Heippa kaikille!!Pitänyt niin kiirettä,että ei ole kerennyt tulla kirjoittelemaan!DaylightDancer,millos teillä häät on?Meilläkin on elokuussa häät,ja niiden järjestämiseen saan kyllä mukavasti kulumaan ajan...huomenna heti aamusta np-utraan,että tulen sitten ultran jälkeen kertomaan kuulumiset :wave:

Eilen oli ensimmäinen neuvola. Kaikki tuntui olevan kunnosa ja ultrassa näkyi molemmat ötöt köllöttelevän mukana.
Sitten ruvetaan odottelemaan np-ultraa joka on 17.06.

Alavatsa tuntuu kireältä ja siihen on tullut selvästi kumpu ja omat vaatteet kiristävät vyötäröstä. Pahoinvointia on vielä ja vihlaisuja alavatsassa moneen kertaan päivässä.

aiaifi + burman simpanssit Iiro & Esko rv 9+3

Vitsi mä kyllä niiiin tykkään olla raskaana!!
Normaalisti mun unirytmi mukailee jollain tapaa kuukautiskiertoa, eli ovulaation jälkeen saan huonommin nukuttua. Mutta nyt tää simahtaa heti kun pään tyynyyn laittaa ja jaksaa reippasti heräillä kahdeksan maissa ilman mitään herättelyjä! Pisimmillään tämän odotuksen aikana olen tainnut nukkua puoli kymmeneen :p
Jos tää on sitä lähipiirissäni paljon mainostettua "käsittämätöntä väsymystä" niin täähän on ihan siistiä!

Kattelin että näihin viikkoihin mennessä odottajien keskimääräinen painonnousu on kaksi kiloa. Multa on lähtenyt neljä :eek: ! Mun kaikki housut lökättää takapuolesta ja reisistä mutta ei mene kuitenkaan vatsan päältä kiinni B) eli pakollinen vierailu mammavaateosastolle on kyllä tehtävä heti palkkapäivänä.

Enää viisi yötä lauantaihin jolloin saan voileipäkakkua ;)
Sunnuntaina lähdetäänkin sitten Korkeasaareen kummilasten kanssa!
Mulla muuten kesällä neljä täyttävällä kummipojalla on jo nyt havaittavissa pientä "sisaruskateutta" tätä syntyvää serkkuaan kohtaan, hänellä kun ei ole sen enempää sisaruksia kuin serkkujakaan ennestään ja on todellakin tottunut saamaan kaikkien aikuisten jakamattoman huomion ja rakkauden. Oli jo äidilleen kertonut miten ei anna sen vauvan leikkiä yhdelläkään lelullaan ja kieltänyt äitiään ettei saa sitten ottaa sitä syliin. Äitinsä - tuleva kummitäti siis - kun oli vähän hurahtanut ostelemaan vauvanvaatteita niin siitäkin sai pienen raivarin. No, kasvun paikkahan se pojalle vaan on.

Mites muuten, onko muut miettinyt jo näin varhaisessa vaiheessa kummeja lapselleen? Oletteko jo kummeja pyytänyt? Mie olen siskolleni ilmoittanut että hänestä tulee tietenkin yksi lapsemme kummeista, mutta kyllä hän sen tiesi kertomattakin. Muita kummeja pyydetään varmaankin syksymmällä tai vasta vauvan synnyttyä.

Onnittelut kaikille np-ultratuloksista, varmasti suuri helpotus! Mulla se "vasta" ensiviikolla, innolla odotetaan. Etenkin sitä mitä LA:lle käy!

ViikinkiHelga: Meillä häät heinäkuussa, eli tuloillaan :D Viimeisiä valmisteluja viedään. Tanssikurssi loppuu tänään ja sit alkaakin olee jäljellä vaan hirvee kasa paperihommia (meil paljon enemmän byrokratiaa setvittävänä kun suomalaisilla pareilla, mut enempää ei tääl viitti selittää). Milläs mallilla teillä on järjestelyt?

pikku87
: Kiva et säkin sait kuulla sykkeen kohdusta! Kyl kaikki menee niiku pitääki :)

Kamomilla-81: Kummeiksi tulevat 2 läheisintä ystävääni, jotka ovat vauvasta tienneet jo plussatestistä saakka, ja siitä että mieheni kanssa heidät halutaan kummeiksi jo yrityksen alusta (siitäkin siis tiesivät). Eli on jo lyöty lukkoon ja suostumukset saatu :D Molemmat odottavat innolla lapsen syntymää, ja tuleva kummisetä on jo kysellyt mitä pikkuiselle voisi ostaa! :heart:

DD ja pieni pallokala 10+1 :heart:

Hmm..Aloin miettimää noita kummeja.. Onkos muilla jo mietittynä mahdolliset kummiehdokkaat? DaylightDancer kertoki jo, että kummit on lyöty lukkoon. :D

Ite en oikeestaa tiiä..Voisin pyytää ainaki toiseks kummiks pikkusiskoa. Se on sellanen ihanan lapsirakas, paljon tykkää hoidella vauvoja ja taaperoita. :) Se kysyki jo, että voiko tulla meille sit heti kaheks viikoks ku vauva on syntyny! :LOL: Olin sillee et ei kyl sit ihan heti vielä! :D Onhan se hyvä et löytyy aktiivista hoitoapua, mut ei kyllä heti sillon!

Miehen puolelta ei oo hajuukaa ainakaa mulla et kuka vois kummiks tulla..hmm..vaikka silläki on noita kavereita aika paljon, mut kuka ois kummityyppi... :whistle: :whistle:

Ihanaa taas tullu lisää hyviä ultrakuulumisia.. Onnittelut niistä. :flower: :heart:

Täälläkin yksi nopean toiminnan joukkoihin kuuluva. 1v 2kk ollaan oltu miehen kanssa yksissä, josta puolet ajasta asuttu saman katon alla. Kihloihin mentiin tuossa kuun alussa ja häät olisi tarkoitus pitää kesällä 2010.

Mulla ei ole mitään kovin ihanaa fiilistä tällä hetkellä. Mitään uutta tietoa massusta ei ole, seuraava ultra vasta kahden viikon kuluttua. Jotenkin olen asennoitunut suht pessimistisesti, välillä tuntuu ettei siellä kuitenkaan ole kaikki kunnossa. Tissit on kipeät ja väsyttää hirveästi, siinä nuo oireet on. Viime yönä näin painajaista ja säpsähtelin hereille vähän väliä.

Paljon onnea tasapuolisesti kaikille hyvistä ultrakuulumisista :).

Lisään vielä kummeista, eli meille yksi kummi on jo valmiina: miehen isosisko. Muista en vielä tiedä.. Vaikea valinta.

Väsynyt Jive rv 9+1

ihanaa,täällä muitakin jotka menossa naimisiin =) meillä häät kesäkuun lopussa,ens viikolla olisi puvun sovitus,saas nähä ku maha kuiteski turvoksissa :/
meillä ei kummeja viel mietitty,mitä nyt päässä pyöritelty asiaa!

Hei vaan kaikille ! Ihana lukea iloisia ultrakuulumisia, omaa tässä kuumeisesti odottaessa =) Torstaina se olisi, jännitys kasvaa. Varsinaisesti mulla ei koskaan oo ollut pelkoja ennen ultraa, mut kyllä se aina vähän jännittää mitä sieltä tulee vastaan. Aikaisemmisssa raskauksissa kaikki ollut aina hyvin ja toivon tietty tässäkin olevan. Olen ajatellut, että turha murehtia etukäteen, pätee minussa moneen muuhunkin asiaan, mietitään ja pelätään sitten vasta kun on oikeesti aihetta.
Juli05 kirjoitit, että odottelet ultrakutsua. Tuleeko teilläpäin kutsu sinne ? Meillä nuo, vaikkakin kaupungin tarjoamat, täytyy soittaa ja varata itse. Hienoa, jos jossain palvelu pelaa =)
Me ei olla vielä mietitty kummeja, oma sisareni miehensä kanssa ovat jo vanhimman poikamme kummit ja mieheni veli sekä paras ystäväni miehineen nuorimmaisen kummeja. Vielä olisi sitten tietty miehen toinen veli "käyttämättä", että voipi olla että kummit löytyvät siitä.
Onkos mietitty jo kesälomasuunnitelmia ? Meillä on remppaa kotosalla, mökkeilyä ja tietty huvipuistoja tms. lapsien kanssa. Lomaa olisi 7 viikkoa, että eiköhän siinä ehdi kaikenlaista tehdä. Nyt kuitenkin täytyy taas ruveta tekemään töitä =)

DaylightDancer Meillä häät alkaa olemaan melko hyvällä mallilla,koristeitten tekoa vielä hiukan,ja noh,se oleellinen,morsiammen puku puuttuu :D ,mutta kun ei vielä ole uskaltanut ostaa,kun tuo maha paisuu ja paisuu :whistle: ...en kuitenkaan halua mitään "perinteistä hääpukua",että mulle tulee ihan vain punainen juhlamekko.

Noista kummeista,sylikummit on ainakin tiedossa,mun veli puolisonsa kans,jokaisella meiän muksulla on mun sisarus puolisonsa kans sylikummina,ja sit mun ja miehen lähimpiä kavereita.

Moi vaan!

Aubrieta, jo vain, meillä on 4 lasta ja tämä on viides. Kummasti meidänkin ikäiset on jo kerenneet! :whistle:

Kummeista sen verran, että meillä on melkein mietittynä ne. 4 kummia on kaikilla, joten tälle tulokkaalle myös 4 etsinnässä. Meillä on kyllä ystäväpiiri supistunut paljon lasten myötä ja nyt on hieman hakusessa pari kappaletta, mutta pari on jo täysin varmaa. Ehkä se on liian aikaista, mutta haluan tehä asiat ajoissa.

Nopeasti etenevistä suhteista.. meitäkin sanottiin kiireisiksi. :whistle: Aikanaan puoli vuotta oltiin yhdessä ja sit kihloihin, kihlautumisesta 1,5 vuotta ja rahat häitä varten oli kasassa. Häistä vajaa vuosi niin eka vauva oli jo kainalossa ja sitä tehen vauvoja onkin ns. riittänyt. Kuulemma ollaan liian hätäisiä, mutta minä sanoisin, että ONNEKKAITA.
On meillä kriisejä riittänyt, mutta sitkeästi vaan haluttu olla yhdessä ja halun ja tahdon kautta kummasti löytyy voimavaroja jatkaa ja selvitellä asiat. Onnellisia ollaan kuitenkin yleisesti ottaen aina. Ja lapset on meillä hitsannut yhteen.

Minun mahaan ei mitään uutta kuulu. Lauantaina ykäsin ekan kerran ihan kympillä ja sit loppui kuvotus kokonaan. Ukko oli ihan ihmeissään, että hei mitäs nyt.. mut katoin sitä vaan naama vihreenä ja tuumasin, että normaalia rakkaani normaali. :LOL:

Nyt olo on hyvä ja kaikki varmaan ok. Mahan turvotus on viimein laskenut ja vaatteet menee taas päälle. Ultraa ja kesää oottelen, vielä pitäis maanantaihin asti sitkeesti ootella, ainakin sitä ultraa. B) Rinnat on kyllä aika ihmeelliset nykyään... edelleen arat ja vaikeet.. ei oikein kärsis pitää mitään päällä.. mutta kyllä tässä nyt jotain on, vaikka korvessa ei kukaan ole tuijottelemassakaan.

Saatiin juuri posti ja siellä oli kutsu häihin! Jipii!!! Tämäkään kesä ei mennyt ilman häitä, ne on kyllä ihania. Pitää vaan kengät etsiä, joilla voi kävellä turvonneilla jaloilla, nimittäin sillon varmasti on jalat jumissa.

Onnea ja tsemppiä taas teille muille ja voimia huonojen uutisten saajille, olipa ne sitten minkäasteisia tahansa. :hug:

Vihdoinkin pääsen kertomaan tänne ultrakuulumisia!!! Kaikki oli vallan mainiosti, pumppu hakkas kovaa ja niskaturvotusta ei ollut kun 0,7 mm. Vauvelin pituus 4.23 cm.

Se mikä ihmetytti oli se, kun rv onki 11+1!! Eli 2 pvä enemmän mitä piti. Mulla kuitenkin vikat menkat alko 12.3 eli olen ilmeisesti maailmanhistorian nopein ovuloija... :LOL:

Annukka84 : sulla menee samaa rataa kuin meilläkin :D

Tänään siis käytiin np-ultrassa ja siellä oli kaikki vallan mainiosti. Niskaturvotus oli 0,5 ja pituus milliä vajaa 5 cm. Toinen siellä venytteli ja availi suutaan. Heilutteli käsiään ja pyöri kuin mikäkin häkkyrä :heart:
Rv:n oli neuvolan mukaan 11+1, mutta sitten vauva vastasi ultrassa 11+4. Eipä sitä muutettu.
Nyt ollaan sitten taas positiivisin mielin. Olo on helpottunu :)

B-7
Kanella :hug:

Täällä myös takana np-ultra ja kaikista peloista huolimatta oli kohdussa kaikki hyvin.
:heart: :heart: sykki 161 krt/min,pituutta 54mm pääperä siis,turvotus 0,9mm ja nenäluu näkyi hyvin.Ahkerasti liikkui ja potkiskeli =) Ainut pieni huoli tuli siitä että istukka vielä kohdunsuun edessä ja sitä sitten kontrolloidaan rakenneultrassa,onko noussut, myös jatkossa jos tarpeen.
Niin ja vastasi kuulemma viikkoja 12+0 vaikka oli kk mukaan 12+3,muttei la:ta siirretty.Hyvä niin =)

tervehdys pitkästä aikaa..
on ollut sen verran rajua pahaa oloa ja väsymystä että oon joutunu melkein asumaan sängyn pohjalla. mikään ei oikeen maistu paitsi jotkut salaatit ja paahdettu ruis leipä.. eilen käytiin np ultrassa ja kaikki oli niinkun pitikin :attn: nyt on niin helpottunut ja onnellinen olo :heart:

me ollaan kumpikin 24 vuotiaita ja 4v seuruteltu ja reilu 3 vuotta sitten avioiduttiin. meilläkin se alku kävi nopeasti :D
hmm.. mitäs muuta täällä olikaan kyselty..
uhmainen 2v ja kova väsymys ei ole kiva yhdistelmä.. ja viimeviikolla alkoi kovat pääkivut..

:headwall: täällä ei toi panadol auta yhtään..
juu mutta palaan tonne sängyn pohjalle kun taas pyöryttää niin pahasti.. onko teillä muilla tota ikävää pyörrytystä ?
nasu ja masuasukki 12+3(tai 2 )
jokohan tää tulis läpi..

Aurinkomamma: täällä Vantaalla tosiaan pitäis ultra kutsun tulla postissa.Neuvolasta lähettivät synnärille tiedot faxilla.Eipä oo vielä kuulunu...
Pitänee ottaa neuvolaan yhteyttä jos kutsua ei näy.

Joku kyseli kotidopplerista. Ainakin kuuntelevauvaa.fi-sivulta löytyy. Ja välillä kirppispalstoilta käytettyinä.

Täällä Hämeessäkin tulee postissa ultrakutsu. Viikossa tuli neuvolakäynnin jälkeen.

Mekin oltiin aikoinaan melko nopeita sitoutujia. Kesäkuussa tavattiin, syyskuussa kihloihin ja seuraavan kesän elokuussa naimisiin. Vauvantekoa piti sitten vähän odotella, että sai lukion käytyä loppuun :D Ensi kesänä onkin jo 21v hääpäivä :heart:

Ultra vasta ensi viikon torstaina, kyllä on odottavan aika pitkä.

Nevi ja Vilttitossu rv 10+0

Yhteistyössä