Joululahjat #vko 25#

Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri------------/esikoinen/----------------TYKS
Kamomilla-81---------/esikoinen/---------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/-------------------K-SKS


Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------/viides/--------------------LUAS
Viivi76-----------------/toinen/
Sikuriina1987
Sammal---------------/toinen/-------------------K-SKS
Maamuskainen------/kolmas/


Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Kathrinelle------------/toinen/
Aubrieta---------------/neljäs/-------------------PHKS


Joulukuun 4.päivä:
Rintin------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä-----------/neljäs/
syysusva05----------/toinen/-------------------LPKS
Pinkkinen-------------/toinen/
Sikuriina1987--------/esikoinen/---------------SeKS
Valas77---------------/neljäs/--------------------K-HKS


Jolukuun 6.päivä:
Nasu74---------------/toinen/--------------------PHKS
Petite-te-------------/seitsemäs/----------------TYKS
Horrorpops----------/esikoinen/
Tsigu------------------/toinen/--------------------TYKS
Melissa-83-----------/kolmas/--------------------K-SKS
Lisbethh--------------/esikoinen/----------------NKL
käppyrämallut-------/toinen/--------------------OYS


Joulukuun 7.pv:
Ineli-------------------/esikoinen/
Sydänkäpyset-------/toinen/


Joulukuun 8.päivä:
briendli---------------/esikoinen/
Pikatsu---------------/esikoinen/
Laurelias-------------/toinen/---------------------HYS
Nyty-------------------/neljäs/---------------------HYS
vumpe----------------/kolmas/
Aurinkomamma-----/kolmas/--------------------K-HKS
neitim-----------------/neljäs/


Joulukuun 9.päivä:
Cheeky

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-----------------/esikoinen/
Saparo-81-----------/esikoinen/-----------------K-SKS


Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen--------/viides/----------------------KYS
Nasu30----------------------------------------------NKL
itunen----------------/toinen/----------------------TYKS
merkkari-------------/esikoinen/------------------K-SKS
Findgirl---------------/toinen/----------------------KOS


Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79-----------/kolmas/----------------------OAS
zaika-----------------/toinen/-----------------------SKS
Äittä-67--------------/kolmas/----------------------SAS


Joulukuun 13.päivä:
Boe----------------------------------------------------NKL
äittä-67
Millimenninkäinen--/toinen ja kolmas/----------K-HKS



Joulukuun 14.päivä:

ViikinkiHelga--------/kolmas/----------------------K-PKS
Valaskala------------/toinen/-----------------------VKS
Sintzi-----------------/toinen/-----------------------KOS


Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81---------/esikoinen/----------------------NKL
Terhikki-----------/kolmas/-------------------------PHKS
Annukka84-------/esikoinen/---------------------KYS
Divina-------------/esikoinen/---------------------NKL


Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84---------/toinen/------------------------TAYS
AnnClaire---------/toinen/------------------------JS
joululahja-08----/esikoinen/


Joulukuun 17.päivä:

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88----------/esikoinen/--------------------VAS
tyylilyyli-80-----------------------------------------PS
Taikametsä-------/kolmas/-----------------------VAS
Tara84------------/esikoinen/---------------------EKKS
maria-08----------/esikoinen/--------------------SKS


Joulukuun 19.päivä:
pikku87----------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady------------/neljäs/-------------------------JS
Jasuliini------------/toinen/------------------------LKS
Aniida--------------/toinen/
Skye85-------------/toinen/-----------------------RAS
maarith------------/kuudes/-----------------------PS


Joulukuun 21.päivä:
April----------------/esikoinen/--------------------KOS
DaylightDancer------------------------------------ulkomailla


Joulukuun 22.päivä:
Essu74------------/esikoinen/
taapero-----------/kolmas/-----------------------OAS
katherine---------/esikoinen/
kaisukka81-------/esikoinen/--------------------KOKS


Joulukuun 23.päivä:
Klara---------------/toinen (1.enkelivauva)/----PS
Äippä-75----------/toinen/-------------------------KOKS
Grynna------------/toinen/-------------------------NKL
nevi----------------/viides/
Viivi82-------------/esikoinen/


Joulukuun 24.päivä:
Milja-85-----------/esikoinen/---------------------K-SKS
Torey--------------/toinen/-------------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06---------/toinen/-------------------------KOS


Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Jive- -------------------------------------------------K-SKS


Joulukuun 26.päivä:
maria-83----------/esikoinen/---------------------EKKS
Basilicum----------/esikoinen/---------------------NKL


Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine---------/esikoinen/
Juli05--------------/esikoinen/----------------------KOS
jennae------------/toinen/--------------------------NKL
Vaapukka---------/viides/


Joulukuun 28.päivä:
Emppu87---------/esikoinen/
Gisele-------------/esikoinen/
aiaifi---------------/toinen ja kolmas/


Joulukuun 29.päivä:
vauvahaaveita--/esikoinen/----------------------OYS

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence----------/toinen/


Laskettu aika ei vielä selvillä:
Tiiwi
Salkku30
hiipi---------------/esikoinen/
jonniina----------/esikoinen/


****************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
****************************************
 
pitääpäs hiukan nostella tätä pinoa ku ollaan taas tuonne 2 sivulle tiputtu..

vielä pitäis ootella parisen viikkoa ennenku pääsen toiselle neuvolakäynnille, jos ne siellä jo sitten kuuntelis niitä sydänääniä kun viikkoja tuolloin kasassa 17+0 :heart: taitaa kaikki muut jo ollu käyny toisella neuvolakäynnillä?

maria & pikkuinen 14+5
 
maria-08, On käyty juu. Mun kolmas käynti ois ens maanantaina :D Että sulla on melkoinen väli noissa! Mutta paikkakuntakohtaisia juttuja noi on. Mulla on ollut 4 viikon välit aika tasan, eka oli 7+3, toka 11+1, ja nyt kolmas on 15+1. =)

Kiitos Kamillalle päivityksestä!

Mukava kuulla Grynna, että sinäkin olet tuntenut liikkeitä. Eli ei olla hulluiksi tulossa :D


DD ja pieni potkuri 14+2 :heart:
 
Meillä on seuraava neuvola vasta 8.7 ja edellinen oli 22.5 :eek: Välissä tosin käytiin sairaalassa ultrassa, mut silti neuvolakäynnit harvassa kun muihin vertaa! Vihlonnat jatkuu vaan, soitin jo neuvolaankin ja täti oli sitä mieltä ettei tarvii hätääntyä kun on tämmöstä viiltelyä ja vihlontaa eikä perus menkkakipuja. Vaikea tässä silti on olla niin kun ei mitään olis :| Toivottavasti menee ohi pian :heart:

Viivi ja Masi 14+0
 


Saas nähdä onnistuuko liittäminen, kun en oo mikään tietsikkavelho.
Täällä navassa kuvotus jatkuu, hermo on kireellä, närästää, ummettaa, heikottaa... Ja silti ei vois olla onnellisempi! :)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! Tuun loppuviikosta kertomaa neuvolakuulumiset.

t: Äippä ja joulutonttu
 
Meillä oli eka neuvola 5.5 ja ultra 2.6 ja nyt odotetaa ens viikon perjantaita jolloin VASTA toinen neuvola..Helsingissä vähennetty ainakin se neuvolalääkäri pois :(
Mulla tuntuu niitä "tönäsyjä"mahassa aina välillä mut en tiiä uskoisinko niiden olevan jo liikkeitä..hmm
maha alkanu pömpöttää kivasti ja tekisi mieli olla vaan verkkarit tai mammapöksyt jalassa!välil on vaan olo et enhän mä viel ole kunnolla raskaana etten voi edes mammahousuja käyttää,ukkokin kysy et millon sit ollaan kunnolla raskaana,synnärilläkö?
:LOL: :LOL:
väsymystä tullu taas välillä takas ja nälkä on koko ajan. Ummetus jtkuu,vaikka vähän helpottanutkin. Sunnuntaina mulla oli koko päivän selkä ihan jumissa ja kävely sattu,pelkään et joko ne kivut alkaa, mut helpotti onneksi :/
meillä tanssitaan häitä lauantaina joten kirjoittelu taitaa jäädä joksikin aikaa vähemmälle,mutta palaan ensi viikolla kuvioihin rouvana :D

sini ja asukki 15+2
 
Vieläköhän tänne teidän sekaan yksi mahtuisi? Olen kyllä lukenut alusta alkaen tätä teidän ketjua, jos nyt vihdoin uskaltautuisi mukaan. Kolmatta odottelen ja LA 10.12 k-sks.Nyt siis 15+6. Vatsa kasvaa ruoka maistuu ja karkki. kolmatta kertaa kävin neuvolassa maanantaina, ja pisti jo rautaa syömään oli hiukan hemoglobiini laskenut.
 
Päivää. :wave:

Olen vain nukkunut ja nukkunut. Tytöt ihmeissään, että miksi äiti ei nouse ylös.. :ashamed: Vieläkin kirvelee ja kirpasee tuohon neulan pistoon.. jotenkin vaan ootan, että kesken menee.

Mutta. Nyt on sadepäivä, joten sallittakoon vielä yksi löhöily. On mulla kyllä toinen koneellinen pyykkiä menossa, peräti.. :whistle: Kyllä tästä on oikeesti noustava jo arkeen, ei se negatiivinen ajattelu kovin pitkälle kanna, eikö vaan?!

Tervetuloa iittala ja KIITOS Tara!!!

Luontoäiti hoitakoot omansa pois jos niin katsoo hyväksi. Mutta kuulkaas.. kellä teistä olikaan niitä kaviollisia karvakorvia? Mulla olis tarvetta saada pari shettistä... Teen tässä pikkuhiljaa (aina kun jaksan ja kerkeen) pihattotallia ja varmaan saisin tuon ukonkin piristymään asiasta, kun rupeis jostain niitä sopivia ja edullisia löytymään. Ihan vaan sillä kartoitan teitä kavioeläinten omistajia, että miten olette jakaneet ajan lapsen (tai lasten) ja eläinten välillä, kun onhan hevosten/ponien kanssa hieman erilaista kuin koirien ja kissojen.

Ihan vaan mielenkiinnosta taas.

Niin.. ja minulla on sellainen lisäistukka. Kävin googlettamassa asiaa ja hmmm.. ettei vain olisi tuplat olleet tulossa.. en kyllä usko en sitten millään, mutta jostain oon saanu sen ylimääräinen istukan. Että semmosta vaan.
 
Terveiset Pietarista-viikon matka meni hyvin ilman ruokamyrkytyksiä vaikka hygieniataso siellä on vähän niin ja näin...
Viime viikolla neuvolassa (toka käynti) punnittiin mulle kiloja kertyneen 6 ylimääräistä ja rv vasta 15+2 nyt.Normaali painonnousu tuossa vaiheessa 2 kg!!

Tuntuuko teistä kaamealta lihominen?Ja että ulkonäkö muuttuu.En haluaisi ajatella itseäni vain pelkkänä vauvan kotina =) .

Nälkä on ollut aivan kaamea koko ajan ja voisi tappaa saadakseen ravintoa eli ei jaksa tunti kaupalla enää ilman ruokaa.Ennen saattoi mennä päivä syömättä kiireessä ja illalla vasta pystyi syömään.Nyt ompi toisin..

Syynä taitaa olla tosin liikunnan puuttuminen kun kuntosali loppui noihion alkuraskauden kammotusväsymyksiin...pakko alkaa taas.Enää ei väsytäkään samalla tavalla!!jee.Paino kuriin nyt liikkumalla.

Suosittelen äitiysjoogaa!Aion aloittaa Hgissa heinäkuun lopulla jotta pysyisi elastisena.

Täytyypä nauttia kesästä vaikka sataakin tällä hetkellä ainakin Espoossa...pöh.

Onko kellään tullut ruokahimoja??Mulla ainakin menee omenoita ihan hirveästi..addiktio niihin:)

Iloista viikkoa ja tsemppiä kaikille odotteluun!!
Divina ja tyttö 15+2
 
Mullakin noussut paino lähtöpainosta 1kg 600.Pikkasen kyllä hirvittää.Nyt ei uskalla yhtään herkkuja ja muuta turhaa syödä.
Housut on nyt alkanut kiristää et on pitänyt siirtyä äippähousuihin.Huomenna jos pääsis ale myynteihin etsimään vaatteita.

Juli+nuppu13+3
 
maarith
Mulla oli tänään toinen neuvola käynti kerta.Ensimmäinen oli joskus toukokuun alussa ja nyt sitten tämä.Seuraava onkin sitten vasta elokuun puolessa välissä,kun neuvolatätösen mielestä tää on mulle niin rutiinia ettei mun tartte siellä ravata..no se on kyllä lomallakin,joten ihan ok noin.Ja onhan mulla tässä välissä ultra elokuun alussa.
Vauvalla kaikki oli hyvin ja niin mullakin.Paino pysyny samassa(jee!!!!) eikä sitä tarttis tulla yhtään lisää...koska sitä on jo nyt liikaa :ashamed: mutta kaipa sitä tulee kuitenkin jotain kiloja,jos en pysty olemaan terveellisellä ruokavaliolla(enkä ainakaan vielä ole pystyny :ashamed: )
Vauvan sydän meni tuhatta ja sataa..aina yhtä ihanaa kuulla toisen juna jumputus.Ei siihen koskaan tule sellasta rutiinia että taasko ne kuuluu,jne.
Verenpaine hyvä ja pissassa taas verta niinkun edelliselläkin kerralla,joten ei muuta,kun purkkiin pissaamaan iso näyte,kun sen saan aikaan :|
Vrensokereista kysyin niin ne mitataan vasta siellä viikoilla 26 vaikka onkin ollu ongelmia sokereiden kanssa..no ei auta,kun odottaa ja koittaa ite pitää itestäni huolta.
Kuntoa pitäis kohottaa,kun se on jostain syystä menny ihan pohjille. :( No eipä se voi sieltä,kun nousta.
Divina kyseli tuosta,että tuntuuko pahalta,kun painoa tulee raskauden aikana..no ei se haittaa,kun keho muuttuu musta ihanax.Raskaana ollessa tunnen itteni seksikkäämmäx,kun koskaan aikasemmin.Musta on oikein ylpeyden aihe,kun masu on raskaudesta iso..ihana fiilis..voi jostain kuullostaa omituiselta,mutta niin se vaan on..musta on myös synnytys hyvinkin seksuaalista(paitsi mun viiminen synnytys).Jotenkin vaan tajus ensimmäisessä synnytyksessä,että hitto tuolla alapäällä onkin oikea tehtävä ja mähän hallitsen sen :LOL: mutta kaikille tulee erilaisia fiiliksiä eikä kukaan tuttu ainakaan ole tunnustanu sen olevan jotenkin seksuaalinen kokemus..taidan olla omituinen :D

Että sellasia B) B)
 
Hei!

Oli niin hämärä neuvolakäynti tänään, pakko tulla valittamaan :p. Ei ollut oma terkka paikalla, kuten ei viimeksikään (en edes tietäisi, kuka on mun oma th ellei hän olisi myös esikoisen lastenneuvolassa meillä ). Täti tuntui olevan harmissaan kun oli joutunut ottamaan minut (mulle yritettiin yli 2 kk väliä neuvolakäynneille mutta ärähdin), hän kun ei enää tee äitiysneuvolaa jne. Mittasi myös taas kerran huiman sf-mitan, 16 cm (ei minulta edelliskerralla vielä näillä viikoilla mittailtu). Muistan nimittäin viime kesänä myös käyneeni tämän tädin vastaaotolla, kun odotin esikoista viimeisiä viikkoja ja silloinen oma th oli lomalla. Hän mittasi mulle joskus viikolla 35 tai 36 sf-mitaksi 40, viikkoa aikaisemmin oli neuvolalääkäri saanut 35 ja taas viikkoa myöhemmin kontrollissa NKL:lla lääkäri sai mitaksi 36... :LOL: Vaakakin näytti hämäriä lukemia, reilusti enemmän kuin mun kotivaaka joka on tähän asti aina näyttänyt n. kilon enemmän kuin neuvolassa. No joo... Hb oli 117, joka kai on vielä normaalin alarajoilla, mutta mulle todella alhainen ja siltä onkin tuntunut. Lisäksi vielä elimistön rautavarastot ovat alhaiset, selitti terkka, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, ja sitä ei siis tuosta sormesta mitattavasta vapaasta hemoglobiinista pysty kuulemma edes päättelemään. Eli rautaa naamariin tästä lähtien, olis kuulemma saanut syödä heti alusta asti.

Sintzikös se kirjoitteli vähennetyistä neuvolakäynneistä, joku muukin aikaisemmin (taisi olla viime viikolla). Helsinkiläismamma minäkin, ja tosiaan täällä säästetään innokkaasti näemmä. Ei ole lääkärikäyntiä ennen kuin vasta lopussa (saas nähdä nykäistäänkö sekin vielä pois), ja edes tavallisia neuvola-aikoja ei enää saa sen kuukauden välein. Räyh! :kieh: En muuten edes saanut esikoiselle 1-vuotisneuvolaa, niitä ei kuulemma kesäaikaan tehdä |O! Aivan älytöntä.

Painonnoususta vielä oli juttua. Minua kyllä raskaudenaikainen painonnousu ei häiritse, koska sehän vain kertoo että vauva kasvaa, samoin istukka jne. Asia erikseen tietenkin, jos painoa alkaisi kertyä todella huolestuttavia määriä, mutta sehän ei sitten enää olisi vain vauvasta johtuvaa vaan ruokaremontin paikka. Sille ei vaan voi mitään, että kroppa muuttuu lapsen saamisen myötä.

Juups, mutta nyt on pakko lähteä kauppaan, olen koko illan lykännyt lähtöä. Nyt just ei sada, joten menoksi!

t. Grynna rv 14 tasan =)
 
Härkänainen:Minulla on tällä hetkellä "vaan" yksi vuotias orivarsa. On ollut nyt kesän orilaitumella ja en ole käynyt kuin kerran viikossa juoksuttamassa, mutta tulee nyt heinäkuun lopussa meille kotiin niin päästään ajoharjoitteluun ihan kunnolla. Ajasta tulee varmasti pula, kun lähden syyskuussa vielä kouluun, mutta onneksi vanhemmat ovat eläkkeellä ja vievät pojan aamuisin ulos ja tarvittaessa muutakin jos en itse ehdi. Jos olet kotona niin mikäs siinä, kyllä siinä varmasti pari ponia hoituu jos sinulla on niistä jo ennestään kokemusta?

Tuohon loppuun vielä viitaten kun noista shettiksistä mainitsit... Olen nyt melkein 20 v pelannut noitten hevosten kanssa ja kohta ihan ammatikseni, ja en kyllä tiedä hankalampaa ostosta lapsiperheeseen kuin shettikset. Ne on ihan kivoja jne jne niin kauan kun ovat hyvin koulutettuja, mutta valitettavasti niin harvat ovat. Lisäksi menevät äkkiä pieneksi, koska niillä ei voi kovin paljon yli 45 kg painava ratsastella. Shettikset ovat vielä kovin itsepäisiä ja lasten käsissä muuttuvat joskus jopa vaaralliseksi kun pääsevät "niskan päälle", joten vaativat ehdottomasti osaavan aikuisen jatkuvan käsittelyn. Itse hankkisin ennemmin jonkin pikkuponin, n. 120-130 cm korkean ja suht rotevan, niin siitä on sitten iloa pidemmäksi aikaa. Mutta tämä on minun mielipide!
 
Annukka84 Jotenkin osasin jo odottaa tälläistä kommenttia joltain... ;) Kokemusta on ja meillä ei ikinä lasten käsiin anneta yksin mitään, ei sit koskaan. Mikään eläin ei ole lasten eläin, ei koira, ei kissa ei mikään. Mielestäni eläimeen ei pidä koskaan luottaa liiaksi. Meillä lasten iät kuitenkin vasta 2-7 vuotta, joten minullehan ne jää. Tiedän siitä luonteesta ihan tarpeeksi ja oikeestaan ne ponit tulis lähinnä meille ns. pihan koristeeksi (kuulostaa tyhmältä, tiedän) syömään tuota peltopätkää siistimmäksi ja lasten talutusratsastusta ajattelin harrastaa, riippuen tietysti luonteesta, iästä jne. Sitäpaitsi.. voin itsekin ratsastaa vielä shettiksellä.. olen normaalisti 40kg ja 150cm, joten minulle ihanaa puuhaa ja voihan olla, että meillä tytöt perii minun pienet geenit.. ;)

En edes usko, että tytöt jaksais pitkään edes kiinnostua niistä hepoista.. lähinnä itseäni ja kentän siistimistä varten niitä haeskelen.
 
Niin. Ja kaikki kokemukset on tervetulleita! Nimenomaan siitä, että miten teillä on menny ja ihan saa syvällä rintaäänellä kertoa! En ota nokkiini mistään, se on lähinnä sellaista kokemuskyselyä. Kaikillahan meillä on omat näkemykset monestakin asiasta.
 
härkänainenvoi kun olisin minäki vielä ponikoossa... en osaa ollenkaan ratsastaa isoilla hevosilla, joten ratkaisin ongelman: arabiristeytykset ja piensuomenhevoset. Ponien liikkeet mutta jaksaavat kantaa minutkin. Tykkään myös kovasti suokkien luonteesta. Mutta jos shettiksiin päädyt ja löydät mukavat ja koulutetut yksilöt (älä ota oria!) niin varmasti sopivat teille oikein hyvin, harvalla kun on äiti noin hoikkis!! XD
 
Annukka84 :LOL: on tästä minikoosta oikeesti välillä hyötyäkin!!! Mulla on kokemusta eniten shettiksistä, suomalaisista ja lämppäreistä, mutta niihin lämppäreihin en oikein lämpiä... Suomalaisistakin "kelpuutan" vain pienimmät.. ihan vaan sen takia, että haluan laittaa vehkeet päälle ilman jakkaraa! :LOL: Lähinnä omaksi iloksi ja omaksi ajaksi haluan itselleni vaihtelua.. ja kun en tasan varmasti ala valmentaa mitään raviponeja tai mitään kilparatsuja, ei ole halua eikä osaamista siihen, ihan vaan todellakin sitä leppoisaa heppaelämää. Oreissakin on kyllä huippuyksilöitä.. mutta kyllä minä tammaa tai ruunaa katselen, ehkä molempiakin. Ja eläkeikäiset ois ihan kivoja, mutta niitten piilevät tavat on sitten ihan erijuttu.. Mutta tässä ei nyt kiire ole, pihattoa rakentelen ukon kanssa ja aitauksia mietin. Kiireellä ei näitä hommia pilata. Käyn varmasti katsastamassa itse (tai sit luotettava ja osaava tuttu) kaikki vaihtoehdot ja sit mietitään uudestaan, ei ne mitään leluja ole, joita noin vain ostellaan. hmm.. ainakaan meillä siis. Kun laittaa kaiken valmiiksi, niin voi rauhassa ootella syksyä ja hintojen tippumista, onhan se kesälaidun olemassa ensikesänäkin! Pitää vaan viikate laittaa "käyntiin" että tuo viidakko tuosta hieman tasottuu.. :whistle: Meinattiin lampaita laittaa täksi kesäksi, siksi aikaa kunnes ponit löytyy, mutta ovat ihan törkeen hintaisia!!!!! :eek: 230e/karitsa + alv. Siis miettikää!!! Että ei voi kun EU:ta kiittää siitäkin.. Ja jos meinaat pitää lampaatkin talven yli niin ei muuta kuin hankkimaan tilatunnus jne. sitä paperisotaa en oikein lämmöllä ajattele.. Nooh.. katsellaan.

Tässä muuta ajateltavaa yritän itselleni keksiä, kun niitä kromosomi uutisia oottelen.. tuli sit muutakin isoa ajateltaa lähiomaisen kohdalla.. saa nähdä tuleeko sairaalasta tuhkauurnasta vai ihan omin jaloin... syksymmällä selviää. Pitkä hoitojakso edessä.. pitää vaan jaksaa hymyillä ja ootella. Onneksi on lapset, joista saa energiaa ja jaksamista pahimpien vaiheiden keskellä, pitäävät tempuillaan kyllä ajatukset paljon arkisimmissa asioissa.. ;)

Päivän jatkoja vaan kaikille! Nyt vaan kiinnostuksella seurataan rintaketjun uutisoimista.. siinähän se päivä toiseksi vaihtuu.. turhaa meteliä minun mielestä sekin, mutta Suomessa on kuitenkin aika olematon uutiskynnys. Se ainakin on nyt viimeinkin selvä.
 
Tervehdys kaikille piiiiiitkästä aikaa. Tuo kolmonen on teettäny niin paljon työtä kun on hiukka vilkas tapaus ja nukkuu lyhyitä päikkäreitä, niin en koneelle oo ehtiny. Nyt valjastin teletapit ja sisarukset vahdiksi että saan hetken itselleni.

Viimeksi kun kirjoittelin niin epäiltiin tuulimunaa... Ei tämä mikään tuulimuna ollut, mutta la siirtyi tuonne joulukuun puoleen väliin. En vielä tiedä virallista la:a mutta eilen TAYS:ssa sanoivat että menisi vk 11 tehdyn ultran mukaan. La olisi silloin ilmeisesti 17.12. Vaikka epä tuolla mulle niin merkitystä oo, kun pihalle se sieltä tulee ja mitä todennäköisimmin joulukuun aikana. Mutta virallinen päivä niillä kuulemma täytyy jossain olla.

Ja tuosta kohtelusta sairaalassa tuulimunan saaneelle. On ollut todella ikävää. Lääkärin olisi pitänyt ajatella sitä miten vaimo koki ensimmäisen keskenmenonsa eikä viimeisen. Kyllä ymmärrän tuon lääkärin asenteen jos sinulla olisi ollut kyseessä kolmas tai useampi keskenmeno. Itse kun suhtaudun nykyään noihin keskenmenoihin juuri samalla "kylmällä" tavalla kuin tuo lääkäri. Eli mitään lasta ei ole ennen kuin kaikki on hyvin ja lapsi turvallisesti terveeksi todettu. Eli itse koen että n. viikolla 15 alan vasta iloita raskaudesta ja vasta kun lapsivesi punktion tulokset on tulleet niin nousee ilo ylimmilleen ja silloin raskaus on jo melkein puolessa välissä. Mutta tätä "kylmyyttä" pidän itsesuojelu vaistona.

Härkänainen, en ehdi kauheen kauas näitä viestejä selaileen joten kyselenkin että miks sulle tehtiin toi lapsivesipunktio? Olin nimittäin eilen ite lapsivesipunktiossa lähinnä oman mielen rauhoittamisen vuoksi. Meillä kun on ollut yksi 18-trisomian lapsi. Ja raskaus keskeytettiin 19:llä viikolla koska elin mahdollisuuksia ei ollut. Onko teillä näkynyt ultrassa jotain erikoista tms. ?

Joku puheli täällä jotain Movicolin hyvyydestä. Oon ite samaa mieltä, että hyvä tuote on. Meillä töissä käytetään sitä potilaille ja on hyväksi todettu aine. Korvaava halvempi tuote ei ole lähellekään yhtä hyvä vaikka sitä ns. asiantuntijat väittävät. Meillä on todettu tuo käytännössä kymmenien potilaiden kohdalla. Ja mikä parasta, se ei veltostuta suolen toimintaa pitkässä käytössä niin kuin esim. Laxoberon. Eli on turvallinen ja hyvä tuote. Vaikuttaa siis vain ulostemassan koostumukseen. Mutta annettua sekoitussuhdetta kannattaa tarkoin noudattaa, koska jos nestettä on liian vähän, ottaa Movicol nesteen elimistöstä.

Ja osanottoni Marsun kuoleman vuoksi. Meillä juhannuksena kuoli meidän viimeinen maakilpikonna joka on saanut elää meillä viimeiset 11 vanhuuden vuottansa ja oli kuollessaan n. 40 vuotias. Edellinen kuoli juuri maaliskuussa ja ikää oli pari vuotta enemmän. Olivat siis molemmat lapsille rakkaita. Tämä viimeinen vain lakkasi syömästä ja kuivui pois masennustaan. Oli tottunut elämään lattialla ja kulkemaan perässämme pitkin kotia kymmenen vuotta että masentui kun joutui vauvan syntyessä tyytymään terraarioon ja satunnaisiin kävelyreissuihin. Että tunteet ne on eläimilläkin... Ja kuolema oli kova paikka etenkin lapsille. Nyt mietitään seuraavaa lemmikkiä, kun mitään karvaista ei allergia perheeseen voi hommata.

No nyt tuli pikkuapuri koneelle, joten eiköhän se romaani ollut tässä. Hyvää odotus aikaa kaikille! :D
 
Sen verran pitää vielä kertoa, että nyt sit lähti käyntiin toinen kolmannes eli rv tasan 16. Kyllä tässä nyt voi jo vähän hengähtää. Viikonloppuna olis sit Pamin Särkänniemen reissu, tytöt oottaa onnesta soikeena ja minä saan surutta jättää kaikki laitteet väliin, vedoten vain mahaani! Jipii jipii jipii, minä vaan en oikeesti tykkää niistä vetkuttimista siis omalla kohdallani, tyttöjen riemua on mukava katsella. On mulla silti se ranneke.. ihan delfinaarioo varten.

Mutta. Suppareita on esiintynyt ja onneksi niitä liikkeitä tuntuu edelleen, ei ainakaan heti teilannut se pistos tuota tulokasta, eikä minua. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu, tavalla tai toisella.

Mutta minnekkä muut on kadonneet? Onko kaikilla nyt niin ongelmatonta keskiraskautta ettei tänne ole enää mitään lisättävää?

Mulla alkoi maha pienentyä nyt, kun sain ummetusta teilattua kananmunalla. Turha turvotus on poissa ja vain vauvamaha on enää jäljellä. Painoa en tarkkaile, kun ei meillä edes ole vaakaakaan. Seuraava nla olis 8.7. ja rakenneultra 30.7. joten niitä ja tuloksia tässä ootellessa kesä kuluu.

Puhuitte tuossa aiemmin siitä, että miltä tuntui kuulla ja nähdä sydänäänet ja vauva ekaa kertaa.. minulla ei oikein tuntunut miltään.. mukava juttu, ei muuta. Synnärilläkään en ole koskaan kokenut mitään "oujee" tunnetta.. kolmen ekan kohdalla oli sellanen hylkimisreaktio, kipu oli ollut niin kova ja sit vauva lasketaan ihan naaman eteen turran mahan päälle.. inhotti. Pyysin viemään pois, että saa toipua ja sit noin 5 minuutin päästä olin ihan taas toinen ihminen ja jaksoin keskittyä vauvaan ja sit se oli ihanaa! Viimesen kohdalla kipuja ei ollut, ihmettelin vaan, että siinäkö se nyt sit oli... Jännä, miten eritavalla me otetaan näitäkin asioita, mutta sehän vaan kertoo siitä, että ihmiset on todellakin erilaisia yksilöitä.
 
Käpylehmä Meillä seula hälytti.. niskaturvotus oli 1,9mm ja iän mukaan 1:1000, mutta sitten verikokeessa oli jotain ja yhteistulos oli 1:30. Kävin sit punktiossa, haluan tietää ja tehdä päätökset sen mukaan. Kysissä kuulemma menee noin 2 viikkoo tulosten saamiseen.

Minullakin on sellanen "kylmä" suhtautuminen.. luontoäiti hoitaa omat vikansa pois.. Kuulostaa julmalle, mutta itsesuojeluvaistoahan se on. Mulla oli kerran tuulimuna ja huokaisin helpotuksesta, kun se oli sellanen, olis tullu vajaa vuosi ikäeroo lapsille.. Mieslääkäri sanoi silloin, että "sä oot kuule nuori ja terve, joten voit saada vielä 10 lasta, mitäpä tästä itket" Kyllä se silloin tuntui hetken pahalta ja itketti, mutta meni aika nopeesti ohi. Mitäs se harmittelu siihen enää auttaa, ei mitään. Asiat tietysti pitää käsitellä ja selvittää, ei siinä mitään, mutta minulle turha vatvominen ei vaan sovi. Tottakai tuen ystäviäni, joilla on sama kohtalo, mutta muistutan myös sopivasti elämän tosiasioista.

Tämäkin raskaus voi päättyä hetkenä minä hyvänsä ja jos tulokset punktiosta on murskaavat niin minkäs teet. Sitten vaan uutta yrittämään toipumisen jälkeen. Peukkuja nyt vaan ja positiivista ajattelua silti kehiin.
 
B-7
Härkänaiselle peukutukset!
Ja tuohon pienikokoisuuteen!Olen ehdottamasti sitä mieltä että siinä on hyvät puolensa =) Itse oon 158cm ja 48kg(nyt 2 kg painavampi).Nuorena tyttönä toivoin senttejä lisää,olisin halunnut mannekiiniksi :LOL: Mutta nyt ei enää pituuskompleksia ole,nautin vaan kun en ole "iso" B)

Nyt on vatsa alkanut kasvaa,viimeinkin.Edelleenkin saisi farkut jalkaan mutta jo ahdistaa.Iltaisin on jo sellainen pallo.Mutta tää on nyt se vaihe kun tuntee olonsa"lihavaksi".Kun ei oo oikeen vauva masu eikä kuitenkaan vyötäröä.On sellainen tasapaksu olo :whistle: Ymmärrättekö? ;)

Mä niin kovin haluaisin jo tietää kumpaa sorttia on tarjolla...Alakerrassa mulla vaatetta ja tavaraa kamalsti mistä haluaisin päästä eroon ja nyt ne odottaa enää tietoa siitä kumpi tulee...Mutta ultra vasta 25.7 :eek: Otan koko lauman lapsia mukaan,ovat aina ennenkin olleet.Tulee uusi vauva konkreettisemmaksi heillekin.Isommat jo odottaa kovin ultraa,heistä se on jännää päästä mukaan..
Nyt tuli yllärivieras kylään :wave:
 
Kertoilenpas minäkin pitkästä aikaa kuulumisia =)
Raskaus on sujunut oikein hyvin. Liikkeet tuntuu iltaisin aina välillä ja sykkeet oli 145 kun ne vihdoin saatiin kuulumaan. Ainut mikä vaivaa, on tuo muuttuva ulkonäkö. Olen aina inhonnut kroppaani ja nyt vielä enemmän kun se pakostikin muuttuu. On niin läski olo, kun maha kasvaa ja jenkkakahvat vaan leviää. Muutenkin on ylipainoa niin painon lisääntyminen tuntuu kamalalata, vaikka ihanan asian takia sitä lisää tuleekin. Inhottaa katsoa peiliin, kun näytän ihan vaan norsulta, enkä hehkeeltä, raskaana olevalta naiselta. Oikein yököttää. ja sit noi raskausarvet on alkanut repeämään, vaikka painoa ei oo juuri tullutkaan. Mulla on semmoinen tuo kudos et se repee herkästi. Ei auta rasvailut eikä mitkään.
Saa nähdä muuttuuko tää suhtautuminen omaan vartaloon kunhan raskausmaha kunnolla tuosta läskivuoresta erottuu. Toivottavasti, on kuitenkin pitkä aika inhota itseään joulukuulle asti.
 

Yhteistyössä