Miehenä pitää olla hirveän varovainen nykyaikana

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vauva palstan moderoinnista johtuen tämä menisi siellä heti poistoon, niin kokeillaan tänne, vaikka täällä ei suhtauduta varmaan hyvin toisiin palstalaisiin :D

Aihe on hyvin mielipiteitä herättävä (miksi ei olisi?), mutta toivottavasti keskustelu pysyy kuitenkin asiallisena.

Mahdonta sanoa, että onko tämä naisiin kohdistuva häirintä ihan oikeassa elämässä niin yleistä kuin media antaa ymmärtää. Kuitenkin päivittäin saa lukea jostain raiskauksesta, pahoinpitelystä tai muusta häirinnästä. Sosiaalinen media tehnyt omat haasteensa, ja moni saa siellä läähätysviestejä, dick pickejä tms.

Otin vähän aikaan sitten saliohjauksen, kun aloitin kuntosaliharjoittelun uudestaan. Rehellisesti sanoen ainakin parin liikkeen osalta meni itseltä täysin ohi, kun olisi pitänyt katsoa ohjaajan "paikkoja" tarkemmin. Penkkipunnerruksesta ja kyykystä puhun. Tietävät kyllä tämän aspektin näissä opastuksissa, mutta itse koin kiusalliseksi. Salilla muutenkin on vähän kiusallista, jos toinen sattuu tulemaan ihan eteen tekemään jotain ja itse on takana. Peilit ovat myös pahoja, vaikka ovat tarpeellisiä tekniikoiden osalta.

Tämä minun pointti tässä oli, että tuntuu kuin pitäisi kulkea muovipussi päässä vähän joka paikassa. Yleisestikin pitää miettiä tarkkaan, että miten ja missä on soveliasta lähestyä, jos deittimielessä ajattelee. Pidänkin siis paljon luontevampana, että nainen lähestyisi, jos on lähestyäkseen.


Sympatiaa ei varmasti löydy, enkä oletakkaan, mutta itsestäni ainakin on masentavaa, että kaikki kärsii monien huonojen töppäilyistä.
 
vierailija
Tuo on totta, että kaikki miehet kärsivät siitä, että osa ei osaa olla. Itse ainakin naisena nostan heti piikit pystyyn, jos joku mies lähestyy, kun niin monta kertaa on joku tullut lääppimään tai puhumaan rivoja kysymättä. Hyvä tapa on naista lähestyessä ihan ensin kysyä, että "hei, saako sulle jutella". Tai vaikka "hei, saako tähän istua". Ei tarvitse aloittaa keskustelua sanomalla "vittu sä oot kaunis" tai "sullon hyvä perse". Naisia saa myös katsoa, mutta ei tarvi tuijottaa. Eikä tartte tulla kommentoimaan ulkonäköä tai kommentoida kovaan ääneen kavereille.
 
vierailija
Tuo on totta, että kaikki miehet kärsivät siitä, että osa ei osaa olla. Itse ainakin naisena nostan heti piikit pystyyn, jos joku mies lähestyy, kun niin monta kertaa on joku tullut lääppimään tai puhumaan rivoja kysymättä. Hyvä tapa on naista lähestyessä ihan ensin kysyä, että "hei, saako sulle jutella". Tai vaikka "hei, saako tähän istua". Ei tarvitse aloittaa keskustelua sanomalla "vittu sä oot kaunis" tai "sullon hyvä perse". Naisia saa myös katsoa, mutta ei tarvi tuijottaa. Eikä tartte tulla kommentoimaan ulkonäköä tai kommentoida kovaan ääneen kavereille.
Mikä on katsomisen ja tuijottamisen ero?
 
vierailija
Mikä on katsomisen ja tuijottamisen ero?
No sepä se. Minusta katse on sellainen, joka ei kestä kovin pitkään, muutaman sekunnin korkeintaan. Tuijottaminen on pitkäkestoisempaa. Eihän sitä voi tarkaan määritellä, se on vähän yksilöstäkin kiinni, miten kukin kokee asian.

Jos joku nainen sinua syyttää tuijottamisesta, niin pyydä anteeksi. Äläkä selitä mitään. Sano vain anteeksi.
 
vierailija
Enpä ole tullut tuota ajatelleeksi salilla, mutta yleensä käyn siellä rauhalliseen aikaan enkä mene mielelläni kenenkään viereen. Ei ole tarkoitus esitellä itseäni miehille.
Oma kynnys saliharjoittelun aloittamiseen oli korkea, mutta nyt se sujuu jo rutiinilla kunhan siellä ei joudu jonottamaan mihinkään.
Ostin juuri uudet salihousut, mustat leggingsit, niissä ei erotu muodot ihan niin hyvin kuin esim turkoosissa tai punaisissa, mutta tiukat nekin on. T-paita mulla on väljää mallia.
 
vierailija
Enpä ole tullut tuota ajatelleeksi salilla, mutta yleensä käyn siellä rauhalliseen aikaan enkä mene mielelläni kenenkään viereen. Ei ole tarkoitus esitellä itseäni miehille.
Oma kynnys saliharjoittelun aloittamiseen oli korkea, mutta nyt se sujuu jo rutiinilla kunhan siellä ei joudu jonottamaan mihinkään.
Ostin juuri uudet salihousut, mustat leggingsit, niissä ei erotu muodot ihan niin hyvin kuin esim turkoosissa tai punaisissa, mutta tiukat nekin on. T-paita mulla on väljää mallia.
Toivottavasti saat treenata rauhassa. Minä olen vasta hiljattain löytänyt salin, jossa viihdyn. Tämä on kolmas, jota kokeilen. Kahdessa edellisessä ei saanut treenattua kunnolla, kun aina tuli joku mies liian lähelle tai tosiaan tuijottamalla tuijotti. Tuli aina vaivautunut olo.
 
vierailija
Toivottavasti saat treenata rauhassa. Minä olen vasta hiljattain löytänyt salin, jossa viihdyn. Tämä on kolmas, jota kokeilen. Kahdessa edellisessä ei saanut treenattua kunnolla, kun aina tuli joku mies liian lähelle tai tosiaan tuijottamalla tuijotti. Tuli aina vaivautunut olo.
Olen kuullut näistä naisten saleista tai vuoroista, joita on toivottu, just tuon takia, että saa olla rauhassa.
 
vierailija
Toivottavasti saat treenata rauhassa. Minä olen vasta hiljattain löytänyt salin, jossa viihdyn. Tämä on kolmas, jota kokeilen. Kahdessa edellisessä ei saanut treenattua kunnolla, kun aina tuli joku mies liian lähelle tai tosiaan tuijottamalla tuijotti. Tuli aina vaivautunut olo.
Mulla ei ole tullut, ja tuskin miehet mua vilkaisee kun en ole timmissä kunnossa ja ikääkin jo päälle 40v.
 
vierailija
Toivottavasti saat treenata rauhassa. Minä olen vasta hiljattain löytänyt salin, jossa viihdyn. Tämä on kolmas, jota kokeilen. Kahdessa edellisessä ei saanut treenattua kunnolla, kun aina tuli joku mies liian lähelle tai tosiaan tuijottamalla tuijotti. Tuli aina vaivautunut olo.
Numero kahdelle ja sinulle sanon, että tosi valitettavaa, että olette tämmöistä joutuneet kokemaan. Jos yhtään lohduttaa, niin pahoittelen nuiden puolesta.

Itsekin käyn tosiaan myös salilla, niin toivottavasti kukaan ei ole minun takia lopettanut, tai kokeneet minua jollakin tavalla ahdistavaksi.

T: Aloittaja
 
vierailija
No sepä se. Minusta katse on sellainen, joka ei kestä kovin pitkään, muutaman sekunnin korkeintaan. Tuijottaminen on pitkäkestoisempaa. Eihän sitä voi tarkaan määritellä, se on vähän yksilöstäkin kiinni, miten kukin kokee asian.

Jos joku nainen sinua syyttää tuijottamisesta, niin pyydä anteeksi. Äläkä selitä mitään. Sano vain anteeksi.
En taatusti pyydä mitään anteeksi
 
vierailija
Enpä ole tullut tuota ajatelleeksi salilla, mutta yleensä käyn siellä rauhalliseen aikaan enkä mene mielelläni kenenkään viereen. Ei ole tarkoitus esitellä itseäni miehille.
Oma kynnys saliharjoittelun aloittamiseen oli korkea, mutta nyt se sujuu jo rutiinilla kunhan siellä ei joudu jonottamaan mihinkään.
Ostin juuri uudet salihousut, mustat leggingsit, niissä ei erotu muodot ihan niin hyvin kuin esim turkoosissa tai punaisissa, mutta tiukat nekin on. T-paita mulla on väljää mallia.
Miksi juuri legginsit.
En tarkoita etteivätkö naiset saisi pukeutua millaisiin perseshortseihin tai kamelinvarvastrikoisiin tahansa, mutta jos saa sellaisen pukeutumisen seurauksena ihailevia/huvittuneita katseita, kannattaisiko pukeutua väljempään vaatetukseen., jos se siis häiritesee?
Ymmärrän ammattiurheilijanaiset, jotka pukeutuvat kaikki muodot paljastaviin asusteisiin saadakseen lisää huomiota ja sponsorirahaa, mutta en oikein ymmärrä naisia jotka pukeutuvat arkihommissaan samalla tavalla ja sitten valittavat kun miehet katsovat pitkään.

Kun sitä samaa katsetta voi saada jykeväleukailselta kirurgilentäjältä ja Ranualaiselta levyseppähitsarilta, eikä naisille ole vielä ainakaan annettu valtaa sanoa, avaruusinsinöörit saavat lähestyä, työttömät hyi hyi, seksuaalista häirintää.
 
vierailija
Miksi juuri legginsit.
En tarkoita etteivätkö naiset saisi pukeutua millaisiin perseshortseihin tai kamelinvarvastrikoisiin tahansa, mutta jos saa sellaisen pukeutumisen seurauksena ihailevia/huvittuneita katseita, kannattaisiko pukeutua väljempään vaatetukseen., jos se siis häiritesee?
Ymmärrän ammattiurheilijanaiset, jotka pukeutuvat kaikki muodot paljastaviin asusteisiin saadakseen lisää huomiota ja sponsorirahaa, mutta en oikein ymmärrä naisia jotka pukeutuvat arkihommissaan samalla tavalla ja sitten valittavat kun miehet katsovat pitkään.

Kun sitä samaa katsetta voi saada jykeväleukailselta kirurgilentäjältä ja Ranualaiselta levyseppähitsarilta, eikä naisille ole vielä ainakaan annettu valtaa sanoa, avaruusinsinöörit saavat lähestyä, työttömät hyi hyi, seksuaalista häirintää.
(y)
 
vierailija
Mees nyt pervo siitä vaikka vappupalloja puhaltelemaan. Mutta älä poistu kotoa, saatat olla häiriöksi juhliville naisille.
Varo pelimiehiä!

"Joukko pelimiehiä jalkautuu Helsinkiin vappuna pokaamaan naisia – näin tunnistat pickup-artistin

Naisten iskeminen on maailmalla sadan miljoonan dollarin bisnes. Kalliita kursseja järjestetään myös Suomessa."
 

Yhteistyössä