Huomenta!
Nukuttuani 11 tuntia olen kuin uusi ihminen, vatsataudin jälkimainingit tipotiessään ja ruokahalu sen mukainen. Painokin laski tuossa pari kiloa, vaikka varaahan alkoi jo ollakin... (varmaan nestettä lähinnä lähti kyllä) Ei kun ruokaa naamariin siis, kun ei eilen eikä toissailtanakaan oikein mikään maistunut. Vähän tuhisee nokka vielä, mutta mitä pienistä.
Poika sai tänne mummon leikkimään kanssaan pariksi tunniksi, ihanaa! Tuolla hiihtelevät pihalla ja ovat kohta lähdössä yhdessä apteekkiin, kun näyttää taas Antolla olevan silmätulehdus. Viime syksyltä jäi yksi resepti hakematta. On ollut niin paha mieli pojan puolesta, kun näin tautisina ollaan oltu karanteenissa eikä ole ollut tilaisuutta nähdä kavereita aikoihin. Äiti ja isäkin vain lojuvat sohvalla eivätkä jaksa leikkiä, tai nyt tuo mies onkin jo palannut lomalta töihin. Anoppi tuli siis pelkästään ulkoilemaan, koska näkee pian muita lapsenlapsiaan eikä ymmärrettävästi halua muutenkaan tätä mahatautia, jos vaikka vielä tarttuisi. Ruokaakin toi. Ja mulla rauha täällä talossa =)
Mäkin iloisena pistin
Dooriksen viikot merkille

Meillähän vain kaksi päivää eroa laskettujen aikojen välillä, joten hyvä myös mun kannalta

No joo, pitää vähän päästä kiusaamaan, kun olen niin mökkiytynyt enkä ole nähnyt kavereita itsekään aikoihin. Harsoista, mä ehdottomasti suosittelen Ruskovillan harsoja, jotka vastasyntyneelle on paras taitella origamiksi
http://www.kotikakarat.net/kauppa/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=39
Laitoin tuon linkin, kun siinä on origamin taitteluohje. Ihoa vasten vielä mieluusti riisipapru tai mikrofleeceliina ja kaiken päälle jokin kuorivaippa, niin siinä on paketti valmiina. =) Ruskovillan harsoja saa ainakin joistain lastentarvikeliikkeistä ja heidän omilta nettisivuiltaan. Ovat kyllä tyyriitä mutta mielestäni kestäviä ja hyvin imeviä. Kun vastasyntynyttä vaipoittaa, mun kokemuksen mukaan melkein kaikki S-kuoret ovat alkuun liian isoja, joten pari NB-kokoista kannattaisi varmaan olla. Itselläni on niitä nyt jo ihan ältsisti, saa nähdä onko liikaakin ja sit ihmetellään, millä jatketaan, kun jäävät pieneksi...
Niin ja
onnea kovasti Lyy :flower: ja Aina-Ilona :flower: =)
Mä oon kanssa ihan sitä mieltä, että ei kun hiuksia värjäämään vaikka saman tien, jos siltä tuntuu. Mulla on ollut tuossa odottamassa hiusväripaketti ties kuinka kauan, mutta näinhän se on värjääminen jäänyt, ensin siksi että oli päänahka rikki ja nyt en vain ole saanut aikaiseksi. Loppujen lopuksi on käynyt niin, että en ole tainnut värjätä kertaakaan raskauden aikana, vaikka olen periaatteessa sitä mieltä, ettei enää pitäisi siitä mahdollisesti tulevien myrkkyjen vaikuttaa mitenkään kaiken irtokarkeista ja ulkoilmasta tulevan saasteen muassa. (Toden sanoakseni mua joskus hämmästyttää, miten jotkut ovat niin tarkkoja jopa imetyksen aikana kaikesta syömisestään ym., kälyni mm. mietti, voiko vielä syödä mahdollisesti listeriaa aiheuttavia juttuja imettäessään, kun vanha terveydenhoitaja oli sanonut, että kyllä se vielä silloinkin voi tarttua

No voi toki, mutta tuskin kulkee enää lapseen (?) ja toisaalta kyllähän listerioosi voi tulla vaikka keneen, terveeseen tai sairaaseen, aikuiseen tai lapseen, vaikka mahikset ja riskit tietysti ovat erilaiset.) - No, joka tapauksessa mua odottava hiusväri on siitä miedoimmasta päästä luullakseni kuitenkin, body shopin värejä. Ja täytyy myöntää, että raskaus saattoi kuitenkin vaikuttaa hiukan valintaan, mutta en usko missään nykyvärissä mitään kauheita riskejä olevan.
Joku kyseli "alakerran" vaivoista. Ai lasketaanko älytön turvotus ja kipeät suonikohjut? Löytyy :/ Ei kiva.

Pakko kertoa tapaus viime neuvolalääkäristä. Mua hävetti nuo suonikohjut, kun asettauduin sille laverille makaamaan ennen sisätutkimusta. Mulla oli ulkomaalaissyntyinen lääkäri, jolle sitten sanoin vähän häpeillen, että on noita suonikohjujakin tullut. Hän katsoi tarkkaan jalkojani ja sanoi, ettei näe =) ja mä häveliäästi, että ööö siis tuonne
alas ja hän keskittyy nilkkoihin eikä näe vieläkään. No, ehkä sitten tutkimusta tehdessään huomasi mistä oli kysymys, en tiedä.
Joanna, mulla kans neuvolalääkäri torstaina, ja mehän ollaan ihan samoilla viikoilla. Viimeksi sanoi, ettei osaa sanoa painosta mitään, mutta ihan normaalilta näyttää

Katsotaan, miten tällä kertaa, kiva olisi kyllä tietää. Meilläkin täällä on vanha ultralaite käytössä kyllä. Antosta en aikanaan saanut mitään kokoarviota ennen kuin vasta synnytyksen alkaessa, kun kätilö kysyi, onko meille sanottu, että on tulossa pieni lapsi. Antto oli kylläkin 3368/52, ihan normaali siis hänkin.
Jospa menisin pottuja keittämään, niin on ruokaa pojalle, kun tulee lounaalle ulkoilemasta. Meillä kämppäkin näyttää tautipesältä vielä, kaikki on siellä, mihin on sattunut jäämään. Hohhoi.
Palaillaan, t. Kalenteri ja Paapau 35 + 3