***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia

Pitkästä aikaa sain nukuttua yön suht hyvin :D Oisko johtunut siitä, ku mies oli yöllä töissä tai siis on vieläkin :laugh:
Pitäs mennä käymään suihkussa ennen sinne ultraan menoa. Kävin koiran kans lenkilläkin ;)
Joo kyl täälläkin on lettiä värjätty odotusaikana ja montakin kertaa :D
Mut palailen sit kertomaan ultra kuulumisia.
Mukavaa alkanutta viikkoa :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 33

:kieh: Mie oon alkanu heräillä yöllä tunnin tai puolen tunnin välein. Tätä on nyt jatkunut useamman yön ajan, en tiedä johtuuko flunssasta, raskaudesta, supisteluista vaiko mistä. :kieh: Ja sit kun herään, niin en meinaa saada unta takaisin.. Lähden kävelemään ympyrää ja käyn vessassa ja katselen ikkunasta ulos.. Ihan outoa minulle, koska olen aina ollut hyväuninen. Mitenkäs muiden yöt menee?

Joanna:
Taisin kirjoittaa tuohon viikkojen kohdalle alitajuiset toiveeni, että oltaisiin jo noinkin lähellä "maalia" :laugh:

Vuotaraaputin:
Kiitos vaippavinkistä =) Miten muuten, saiko nuo äippäpakkauksen harsot laittaa kuivausrumpuun ? Hukkasin nimittäin sen pesuohjelapun :whistle: Ja mitä olet käyttänyt lisäimuina? Niitäkin kun näytetään myyvän kaikenlaisista materiaaleista valmistettuja, enkä todellakaan ymmärrä niistä hölkäsen pölläystäkään... Parit vaippakuoret sekä sellaisia taskuvaippoja yms. vaippoja ostin miehen siskolta, hänen poikansa kun kasvoi juuri ulos noista s-koon vaipoista. Mutta kun on pöllö, niin on pöllö, kysyin häneltä jo taannoin neuvoa, enkä kehtaa enää, ettei pidä minua ihan talidomina... :whistle: :laugh:

Anuuu:
Kiitos siullekin tarvikevinkeistä :hug: Noita vauvalehtiä kun olen lueskellut, niiden mukaan olisin tarvinnut ainakin 20 erilaista putiloa ties mihinkä, eli ehkä miekin haen sitten ihan sitä sinkkivoidetta ja jotain ihan perusperusjuttuja, ja unohdan kaikki nuo "hömpötykset" =) Bephantenista vielä, käykö se siis ihan nännivoiteeksikin, vai kannattaako siihen ostaa jotain muuta?

Neuvolasta tulin justiin, ja tiedä mikä tuota tätiä vaivasi, muttei yhtään vinoillut tänään edes tuosta painosta :p Viimeisin saldo oli +600g/vko, yhteensä siis jo 15 kg.... :whistle: Sf-mitta on taas ihan yläkäyrillä eli 32, muuten kaikki ok. Kun kyselin vauvan koosta, sanoi, että käteen tuntuisi ihan normikokoiselta, eli ei miltään jättiläiseltä... Päätin luottaa tähän arvioon, yksi yö kun näin taas synnytyspainajaisia; jätkä olikin yli 5 kg ja paikat repesivät pahemman kerran... Eli luotan mielelläni tuohon ihan normikokoinen-lausuntoon :laugh:

Nyt vaikka eilisen wallanderin kimppuun ;) Mukavaa aamupäivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 35+5 (paluu todellisuuteen :laugh: )

Heipsan =)

Tosi kurjaa että täälä niin monilla nvlan täti huomauttelee painosta varsinkin jos siihen ei ees olisi aihetta. :| Mulla tuli esikoisen aikana lähes 20kg ja yhtään ainutta kertaa nvlan täti ei mainaissu mitään. ( lähtöpaino 62kg ja pituus 172cm ) nytkin on painoa tullut jo n 12-13kg ja mitään ei ole sanottu ja nvlan täti on nyt eri kun oli esikoisen aikana. Vähän mulla ainakin menis järki jos joku ulkopuolinen alkais mulle huomauttelemaan ylimääräisistä!! |O Niinkuin jollekkin ( en muista nimeä ) oli lääkäri päästäny pikkuisen törkeää kommenttia!!! voi kiasus!! :o

Oon huomannu täälä lueskellessani että muillakin on tommonen 2v taapero kun vauva syntyy. Meillä kans :D saas nähä kuinka äipän hermot kiristyy, toi neiti on aika vaativa tapaus, eikä kyllä juurikaan jaksa vielä keskittyä leikkeihin. Leikkiikö teidän 2v taaperot yksinään tai siis viihtyykö yleensäkään? Meillä on yleensä pelkkä ruoan laitto tuskaa...kun tottakai neityliini haluaa just sillon syliin kun mun pitäs kuoria perunoita ja kädet ei riitä. Ei suostu pöydällä tai syöttärissä istumaan että sais kattoa kun äiti laitta sapuskaa ei, vaan kauheaa huutoa ja se ei lopu ennenkö ottaa syliin..ja näillä viikoilla tuo n.13kg neidin kantaminen ei oo mikään helppo homma. Ja tämä on melki joka päiväistä.
Onneksi neiti on nut hyvin oppinut kuivaksi että päiväunille ja yöksi vaan laitan vaipan. Huh, jos se vähän helpottas kun on sitten pian toinenkin sinappikone :heart: Nyt kun pääsin valittamasta niin neitihän on tuossa legoilla leikkinyt jo 30 min yksikseen... :D :laugh: no, se on kyllä harvinaista herkkua. Mutta nyt meen sylittelemään neitiä ja antamaan 10000 pusua pullealle poskelle :heart:

ps. Muuten tuolla maaliskuisten ( muistaakseni ) ekalla sivulla on lista että mitä pakata sairaalakassiin... toi alkaa meillä kaikilla oleen aika ajankohtainen juttu ja siitä hyvin löyty kaikki. ( ainut mitä itse lisäsin oli höylä, en halua että jos joutuu sairaalas oleen pitemmän aikaa että sääret ovat kuin piikkisialla tai bikiniraja joka on törkeä jo päivän ajon jälkeen grr..ja sairaalassa kun toi alapää tsekataan joka ikinen päivä montakin kertaa synnytyksen jälkeen. On ehkä pikkasen toissijainen asia mutta kyllä se silti nolottais..mua ainakin. ) Mutta siis, mun mielestä toi lista olis meillekkin hyvä tonne ekalle sivulle niin sieltä sais sitten tarkistella kun monella täällä on laukku pakkaamatta.

Ihanaa ja aurinkoista päivää jokaiselle:) :hug: Jaksuja niitä tarvitseville :hug:

Kauheen paljon te ootte saanu viikonloppuna tekstiä aikaan..
Neuvola ois huomenissa joten juurikaan uutta kerrottavaa ei tässä välissä ole.
Meillä vielä sänky ja vaunut odottelee kuljetusta siskon luota tänne meille.. vaatteita on hirveet kasat valmiina..
galluppeihin; taidetaan olla siitä outo pari et mä oon 33 ja mies on 25 :D
tavattu 2004 maaliskuussa baarissa, muutettu yhteen 2004 syyskuussa.. ei minkäänlaisia sormuksia vielä hommattuna ja esikoista ootellaaan :)

Essi- ja tyyppi 33 tasan (kait)

Johan on taas tekstiä tullut =)

G baarissa ollaan tavattu vappuna 2000,mun paras kaveri+hänen miehensä(mieheni inttikaveri) esittelivät meidät toisillemme,joten paljosta saamme kavereita kiittää :D virallisesti yhteen muutettiin 11/00 mut melkeinpä toi ukko meil asui koko ajan =) sitä ennenkin,tyttö syntyi 12/03 kihloihin mentiin 9/06 ja naimisiin 12/07 :heart: Niin ja minä koht 26v ja mies vm80

En mä muista kerroinko jo teille,et ku läksin hakee meidän pinnasänkyä tuolt yläkerran vintistä niin järkytyksekseni huomasin et avain puuttuu ovesta :o on tainnu olla tuo neiti asialla :/ sanoin sit ukolle eilen et vois käydä tiirikoimassa sen lukon auki,mut ukko oli sitä mieltä et ei se ees oo siel vintis vaa tos toises,no ei sinne toiseenkaan pääse,ku toi meiän yläkerta on niin sekasin,ku mul jäi vähän siivoukset kesken kesällä :ashamed:

Heili mulla on yöt menny tosi vaihtelevasti välil on kausia et yöt kukun pystys ja sit on näit näit mukavampia vaiheita,ku saa yöt nukuttua,herään kyl öisin pissahätäätn,mut ei oo nii n suuri et tarttis vessaan nousta,käännän vaan kylkeä ja uni maittaa :) ja pirteenä jo kuudelta ylös :D

Sitä tossa mietiskelin et miten kauan noita tutteja/pulloja piti keittää?
:ashamed: ei kyl yhtää muista ja muutenki tuntuu et esikoisen aikana otti kauheesti selvää asioist nyt ei vaa jaksa eikä mitään muistakaan ku siitäkin on jo aikaa ikuisuus :/

Nyt jatkaa siivousta,aloitin jo eilen,vein matot pihalle ja nyt ois tarkotus yrittää pestä noi lattiat,ikuisuus projekti tää taitaa olla,eilen piti kaikki tehö mut tuli selkä niin pirun kipeeks et ei yksinkertasesti pystyny tekee ku pieniä pätkiä kerrallaan :kieh:

Piitsi 36+2

Onpas tullu paljon kirjoituksia viikonlopun aikana :)
Galluppeihin, ollaan tavattu 2003 syksyllä ja tavattiin mun työpaikalla, olin myyjän tehtävissä ja tulipa asiakkaaksi kivan näköinen mies ja sepä pyytikin mua kahville, siitä sitten kaikki lähti ja tyttömme syntyi jo tästä reilu vuoden kuluttua eli aika nopeaa toimintaa oli :D ja meillä on niin päin että mä olen miestä lähes kuus vuotta vanhempi minä 31 ja mies kohta 25.

Tänään päästään tutustumaan synnytyssairaalaan, kivaa. Ja keskiviikkona on viimeinen neuvolalääkäri, jännittää jos vaikka ultrattais. Riippuu kuulemma lääkäristä, toiset kuulemma tapaavat ultrata ja toiset ei ja viime neuvola käynnillä ei nähnyt kuka lääkäri minut ottaa vastaan.

Meillä on vielä asiat aika kesken vauvan tavaroiden kanssa, vaatteet olen pessy mutta nekin on vielä laatikossa odottamassa kun ei mahdu mihkään, täytyy lähteä kaappi ostoksille tällä viikolla ja samalla kertaa ostelee vaippoja yms.

Mukavaa tulevaa viikkoa!

Huomenta!

Nukuttuani 11 tuntia olen kuin uusi ihminen, vatsataudin jälkimainingit tipotiessään ja ruokahalu sen mukainen. Painokin laski tuossa pari kiloa, vaikka varaahan alkoi jo ollakin... (varmaan nestettä lähinnä lähti kyllä) Ei kun ruokaa naamariin siis, kun ei eilen eikä toissailtanakaan oikein mikään maistunut. Vähän tuhisee nokka vielä, mutta mitä pienistä.

Poika sai tänne mummon leikkimään kanssaan pariksi tunniksi, ihanaa! Tuolla hiihtelevät pihalla ja ovat kohta lähdössä yhdessä apteekkiin, kun näyttää taas Antolla olevan silmätulehdus. Viime syksyltä jäi yksi resepti hakematta. On ollut niin paha mieli pojan puolesta, kun näin tautisina ollaan oltu karanteenissa eikä ole ollut tilaisuutta nähdä kavereita aikoihin. Äiti ja isäkin vain lojuvat sohvalla eivätkä jaksa leikkiä, tai nyt tuo mies onkin jo palannut lomalta töihin. Anoppi tuli siis pelkästään ulkoilemaan, koska näkee pian muita lapsenlapsiaan eikä ymmärrettävästi halua muutenkaan tätä mahatautia, jos vaikka vielä tarttuisi. Ruokaakin toi. Ja mulla rauha täällä talossa =)

Mäkin iloisena pistin Dooriksen viikot merkille ;) Meillähän vain kaksi päivää eroa laskettujen aikojen välillä, joten hyvä myös mun kannalta :D No joo, pitää vähän päästä kiusaamaan, kun olen niin mökkiytynyt enkä ole nähnyt kavereita itsekään aikoihin. Harsoista, mä ehdottomasti suosittelen Ruskovillan harsoja, jotka vastasyntyneelle on paras taitella origamiksi
http://www.kotikakarat.net/kauppa/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=39
Laitoin tuon linkin, kun siinä on origamin taitteluohje. Ihoa vasten vielä mieluusti riisipapru tai mikrofleeceliina ja kaiken päälle jokin kuorivaippa, niin siinä on paketti valmiina. =) Ruskovillan harsoja saa ainakin joistain lastentarvikeliikkeistä ja heidän omilta nettisivuiltaan. Ovat kyllä tyyriitä mutta mielestäni kestäviä ja hyvin imeviä. Kun vastasyntynyttä vaipoittaa, mun kokemuksen mukaan melkein kaikki S-kuoret ovat alkuun liian isoja, joten pari NB-kokoista kannattaisi varmaan olla. Itselläni on niitä nyt jo ihan ältsisti, saa nähdä onko liikaakin ja sit ihmetellään, millä jatketaan, kun jäävät pieneksi...

Niin ja onnea kovasti Lyy :flower: ja Aina-Ilona :flower: =)

Mä oon kanssa ihan sitä mieltä, että ei kun hiuksia värjäämään vaikka saman tien, jos siltä tuntuu. Mulla on ollut tuossa odottamassa hiusväripaketti ties kuinka kauan, mutta näinhän se on värjääminen jäänyt, ensin siksi että oli päänahka rikki ja nyt en vain ole saanut aikaiseksi. Loppujen lopuksi on käynyt niin, että en ole tainnut värjätä kertaakaan raskauden aikana, vaikka olen periaatteessa sitä mieltä, ettei enää pitäisi siitä mahdollisesti tulevien myrkkyjen vaikuttaa mitenkään kaiken irtokarkeista ja ulkoilmasta tulevan saasteen muassa. (Toden sanoakseni mua joskus hämmästyttää, miten jotkut ovat niin tarkkoja jopa imetyksen aikana kaikesta syömisestään ym., kälyni mm. mietti, voiko vielä syödä mahdollisesti listeriaa aiheuttavia juttuja imettäessään, kun vanha terveydenhoitaja oli sanonut, että kyllä se vielä silloinkin voi tarttua :o No voi toki, mutta tuskin kulkee enää lapseen (?) ja toisaalta kyllähän listerioosi voi tulla vaikka keneen, terveeseen tai sairaaseen, aikuiseen tai lapseen, vaikka mahikset ja riskit tietysti ovat erilaiset.) - No, joka tapauksessa mua odottava hiusväri on siitä miedoimmasta päästä luullakseni kuitenkin, body shopin värejä. Ja täytyy myöntää, että raskaus saattoi kuitenkin vaikuttaa hiukan valintaan, mutta en usko missään nykyvärissä mitään kauheita riskejä olevan.

Joku kyseli "alakerran" vaivoista. Ai lasketaanko älytön turvotus ja kipeät suonikohjut? Löytyy :/ Ei kiva. :( Pakko kertoa tapaus viime neuvolalääkäristä. Mua hävetti nuo suonikohjut, kun asettauduin sille laverille makaamaan ennen sisätutkimusta. Mulla oli ulkomaalaissyntyinen lääkäri, jolle sitten sanoin vähän häpeillen, että on noita suonikohjujakin tullut. Hän katsoi tarkkaan jalkojani ja sanoi, ettei näe =) ja mä häveliäästi, että ööö siis tuonne alas ja hän keskittyy nilkkoihin eikä näe vieläkään. No, ehkä sitten tutkimusta tehdessään huomasi mistä oli kysymys, en tiedä. :D

Joanna, mulla kans neuvolalääkäri torstaina, ja mehän ollaan ihan samoilla viikoilla. Viimeksi sanoi, ettei osaa sanoa painosta mitään, mutta ihan normaalilta näyttää :o Katsotaan, miten tällä kertaa, kiva olisi kyllä tietää. Meilläkin täällä on vanha ultralaite käytössä kyllä. Antosta en aikanaan saanut mitään kokoarviota ennen kuin vasta synnytyksen alkaessa, kun kätilö kysyi, onko meille sanottu, että on tulossa pieni lapsi. Antto oli kylläkin 3368/52, ihan normaali siis hänkin.

Jospa menisin pottuja keittämään, niin on ruokaa pojalle, kun tulee lounaalle ulkoilemasta. Meillä kämppäkin näyttää tautipesältä vielä, kaikki on siellä, mihin on sattunut jäämään. Hohhoi.

Palaillaan, t. Kalenteri ja Paapau 35 + 3

Joo mäkin taas niin hidas tuota romaania kirjoittaessani, että sillä välillä on tietysti puolenkymmentä muuta ehtinyt jo kirjoitella :D Mutta vielä Dooris, mun mielestä harsot, myös äitiyspakkauksen, voi laittaa rumpuun. Näin on meillä tehty ja tulee ainakin pehmeitä ja hyvin imeviä.

Taas yks uneton yö takana. Ei oo kivaa. En edes tiedä mikä oli pääsyy siihen etten saanu nukuttua. Mies oli ihmeissään kun istuin vielä olohuoneessa kattomassa telkkaria kun se lähti töihin. Nyt on huono olo. Ehkä se tästä.

Galluppeihin: Me tavattiin Oulussa baarissa kun mies oli armeijan keikalla yksillä messuilla esittelemässä jotain armeijajuttuja. Mies asu sillon täällä Etelä-Pohjanmaalla (oli armeijassa Kajaanissa) ja mä Oulussa. Yhtäkkiä miehen lomareissut suuntautuki Ouluun ja vuoden päästä mä muutin tänne E-Pohjanmaalle. Kolme vuotta odotettiin kihloja ja naimisiin mentiin kun oli 4 vuotta täynnä. Nyt ollaan oltu 5 vuotta yhdessä. Mä oon vm. 84 ja mies vm. 83.

En muista yhtään kelle piti kommentoida ja mitäkin kun tekstiä oli tullu niin paljon..
sh07 rv 32+4

Dooris joo bephanten käy nänneihin, siinä lukee kyljessä ihan et nännihaavoihin.. se itseasiassa käy kaikkeen, loistovoide.
Mut sit se Lasinoh (vai miten se kirjotetaan?) mitä kehutaan niin se on tosi kallista-olikohan melki 20e ja sitä annetaan TAYSista kotiin purkissa mukaan niin turha ostaa omaa ku mulla ainaki se TAYSista annettu purkki piisas just sen ajan mitä mun tarvi rasvata rintoja.

mimmuli mun täytyy sua masentaa, meidän 1v10kk poika on ollut aina hyvä leikkiin yksin. siis jo ihan vauvana viihtyi lattialla kauan yksin lelujensa kanssa.. nytki se on tuolla omassa huoneessaan ties kuin kauan lukenut kuvakirjoja ja tehnyt palikoista tornia (ja hoitanut kissaa joka nukkuu päivällä useimmiten pojan huoneen sohvalla).
tottakai silläki on huonoja päiviä etenki nyt ku uhma nostaa päätään, mut pääsääntöisesti on helppo ku mikä.

Piitsi mun muistaakseni tutteja, pulloja ja rintapumppua keitettiin 5min mut maidonkerääjää 2min. rintakumeista en tiedä ku en oo ikinä joutunu käyttämään.

No niin, potut kiehuu eli ei kun takaisin kirjoittamaan.

Hyvä kun Anu tulit maininneeksi niistä kertakäyttötuttipulloista. Yhtä hyvinhän sen maidon voi sellaisenkin pusseihin säilöä kuin minigrippeihin, niin kuin meillä tehtiin viimeksi (ja suurin osa jäi käyttämättä, kun maitoa tosiaan tuli jatkuvasti yli tarpeen ja mä hyvin tiiviisti pojan kanssa). Kertakäyttö-sana herättää eka vähän negatiivista mielikuvaa, mutta kertakäyttöisiähän ne minimuovipussitkin... Eikä meillä ole "kestotuttipulloja" todellakaan niin monta, että niissä voisi pakastaa :laugh:

Hei.. sellainen tuli mieleen et kuinkas kauan se pakastettu maito sitten säilyy? Ja millä tavalla se pitää sulattaa? Hitaasti jääkaapissa, pöydällä vai mikrossa?? Ja kauan pumpattu maito säilyy ihan jääkaapissa?

Joanna, ymmärtääkseni ainakaan muovipussissa olevaa äidinmaitoa (tai mielellään muutakaan) ei kait tulisi mikrossa paljon sulatella. Vesihauteessa sulanee nopeimmin. Muistaakseni sanotaan, että säilyy jääkaapissa vuorokauden ja pakastimessa 3 kk, jotkut sanovat että jopa 6 kk. Päivämäärä kannattaa kirjoittaa pussiin/astiaan.

Joanna mulla sama käsitys ku kalenterilla tuosta maidon säilyvyydestä

Anuuu kiitoksia vastauksesta,niin mä muistelinki ettei niitä kovin pitkään tarttenu keitellä,mut homma se on sekin :/

Lyylle onnittelut rouviintumisesta :flower: ja Aina-Ilonalle onnittelut tulevasta rouviintumisesta :flower:

Huomenna pääsee kurkkaa tonne masukkiin,kun mulla on aika äippäpolille ja saa samal kokoarvion :whistle: toivottavasti ei oo kamalan paljoo isompi ku toi esikoinen,sil oli painoarvio näil viikoil 2800g ja syntyessää oli 3495g :heart:

joo, KANNATTAA kirjottaa väsyneenä hemmetin pitkä juttu ja sitten tuhota se ihan itse :headwall:

neuvolassa kaikki ok. Minea oli tosi nätisti, on se jo iso tyttö. painoa tullut nytten yhtreensä 8kg, näemmä loppua kohti vauhti kiihtyy. en jaksa stressata. hemppa 125 ilman rautalisää.

yöt menee miten sattuu. yleensä nukahtaminen kestää vähän pidempään, mutta se kamomillatee tosiaan auttaa. mutta kun herään yöllä pissille, saatan olla monta tuntia hereillä kukkumassa. sekös ärsyttää.

Dooris,
harsot voi kyllä rummuttaa. meillä ei kuivausrumpua ole, mutta monet rummuttaa harsot ja sisävaipat+imut. PUL-kuoriset taskut kuivuu narullakin tosi nopsaan. rummussa sisävaipat pysyy myös pehmeinä.
ja me imuina voi käyttää taiteltua harsoa, käsipyyhettä, pyyhkeen palaa... tai valmiita imuja. BAMBUA tykkään käyttää imuna tosi paljon.

mimmuli meidän 2v leikkii kyllä ittekseen. ja auttaa kovasti kotitöissä äitiä :heart: on muutenkin niin helppo ja kiltti lapsi, että toista yhtä kilttiä ei varmasti ikinä saada :laugh:

ja meille neuvottiin helmikuussa 06 TAYSissa että vauvan napa pitäisi putsata septidinillä. tosin tytön napa tulehtuikin jo sairaalassa kun KUKAAN ei kädestä pitäen näyttänyt miten se putsataa TOSITOSITOSI hyvin.
mutta mekin on laitettu pesuveteen tai hiuksiin saippuaa/shampoota vasta isommalle lapselle. mun mielestä on aika turha lotrata saippuaa jos vauvan iho ei sitä kaipaa.

ja yksi mitä pidin aina ihan turhana on jalat kylpyammeeseen. meillä on niin pieni kylppäri että siellä on hankala olla kontillaan ammeen vieressä, pesukoneen päälle en jaksa nostaa ammetta, tai keittiön pöydälle eikä meillä ole saunaa minkä lauteille ammeen voisi hilata.

just eilen luin pari kk vanhaa odotus-lehteä ja siinä oli kunnon juttu rintapumpuista ja maidon säilymisestä. Rintamaito säilyy jääkaapissa 3vrk:tta, pakastimessa 6kk:tta ja sulatettuna 12h. Kiireessä voi sulattaa hätätilassa mikrossakin, mutta silloin maidosta kuolee jotain hyviä ominaisuuksia (joka satunnaisesti ei haittaa) mutta tosi nopea tapa sulattaa on kuuman vesihanan alla tai sit jos tietää jo etukäteen et huomenna tarvii niin nostaa jääkaappiin sulamaan. ja kalenteri sanoikin et kannattaa merkata pussiin pumppauspäivä, se on joo ihan ehdoton juttu! ja mä neuvoisin vielä lisäämään siihen montako milliä pussissa on niin tietää sulattaa täsmämäärän

Mulla olis tänään ollu neuvola, mut täti sitten soittikin puolitoista tuntia enemmin että on sairastunut ja aika siirtyi torstaille.. Mikäs siinä sinänsä, mutta näin vain aika paljon vaivaa työvuorojen muutosten kanssa, että olisin tämän päivän neuvolaan päässyt... Torstainen neuvolakin tuli heti jo aamuun eli 9.30 pitäis siellä jo olla, joka on aika aikasin siihen nähen jos puolen yön maissa pääsen vasta töistä pois.. :o Mutta mitäs sitä valittamaan, ei se mitään auta ainakaan... :|

Tuosta painonnousun huomauttamisesta on ollut jonkin verran puhetta ja mulla kun sitä painoa ei ole tullut kuin sellainen kilo koko homman aikana niin silti tuo täti jaksaa olla aina yhtä iloinen kun paino ei ole noussut.. Ja se jotenkin ärsyttää.. Lääkäri myös, joka täällä on ainakin aina se yksi ja sama, niin on kummallakin kerralla muistanut saarnata juuri tuosta että kuinka sen painon ei tarvitsekaan nousta yhtään... :kieh: Enhän mie tietysti sitä painoa lisää haluakkaan, mutta jotenkin vaan.. Noh, ärsyttää..

Meillä jo aika hyvin kaikki täällä valmista.. Tutit, maidonkerääjät, liivisuojukset, vaippoja ja amme sekä lisää noita harsoja ja kosteussuojia pitäisi vielä ostaa.. Sekä tietysti niitä pyllyn puhdistusliinoja.. Vaatteet melkein kaikki jo pestyinä, isommat vaatteet jo kaapissa ja heti käyttöön tulevat vaatteet oottaa pöydällä huomista kun päästään lipasto ostoksille... Mulle on nimittäin tullut kauhea neuroosi järjestämisestä ja siivoamisesta.. Kaikki pitäisi olla kunnossa nyt ja heti.. Koko ajan vaan suunnittelen mitä siivoan seuraavaksi. ;) Hullua, en nimittäin ikinä ole ollut tälläinen, vaikka horoskooppi merkkinä onkin neitsyt... :whistle:

Töihinkin pitäisi kohta lähteä.. Kiire ilta taas tiedossa, joten piti tankata tonnikalasalaattia heti kauhean kokonen lautanen.. Nyt olisi enää vajaa kaks viikkoa työelämää jäljellä.. Enpä tiiä, mitähän sitä sitten tekisi.. :/ Varmaan oma aikansa menee että tottuu siihen ettei mihinkään tarvi enää mennä, mutta eiköhän se siitä.. :D Nyt pukeen työvaatteita päälle ja hiusten harjaukseen.. Sen verran vielä kysyn, että onko kellään mitään hyvää ainetta tahranpoistoon ? sillä mun valkoisesta kauluspaidasta (työpaita) ei lähtenyt ketsuppi ja kahvitahrat tänään pesussa ollenkaan pois..

Viikkojaki huomenna jo kasassa 33.. Kyllä se aika vaan rientää..

Vielä pitikin laittaa että onnittelut Lyylle naimisiin menosta ja Aina-Ilonalle tulevista kesä/kevät häistä..

Sitten vielä kysymys teille jotka tiedätte enemmän kestovaippailusta : Paljon on hyvä olla alkuun noita kuorivaippoja, sisävaippoja, lisäimuja jne ? Siis millä määrällä pärjää ?

Moi taas,

musta on tullu ihan patalaiska. Sain lopulta pojan nukahtamaan ja tuun koneelle sen sijaan, että vähän järkkäisin tätä kaaosta tahi kävisin edes ompelukoneen ääreen. Sofku, Marttaliiton sivuilta nappasin tahranpoistotietoa:
Ketsuppi
1. Tavallinen pesu valkaisuainepitoisella pyykinpesuaineella. Voit esikäsitellä tahraa nestemäisellä pyykinpesuaineella ensin.
2. Haalea saippuavesi, jossa ammoniakkia. Pesu valkopesuaineella. Kokeile ensin, että tekstiili kestää käsittelyn.

Ei siis miltään poppakonstilta näytä vaan pikemminkin luulen, että suunnilleen noin oot jo kokeillut. Toivottavasti kuitenkin lähtee. On muuten monet kehuneet Lidlin tahranpoistoainetta.

Ja vielä Sofkulle noista vaipoista:

Jos mennään kuorivaippa- + harsomeiningillä, kuten meillä, systeemi toimii suunnilleen näin:
20 harsoa
5 - 7 kuorivaippaa (pitäisi ainakin riittää, tuossa reilusti ajatellen vastasyntyneen toimintamekanismia)
rulla riisipaperia (jota voi sitten ostaa loppuessaan lisää)
tai 20 mikrofleece-kankaasta leikattua liinaa (suosittelen!)

Sisävaipoista ym. en oikein osaa sanoa, kun ei ole meillä juuri käytetty.

Heips kaikille täältä keskeltä Suomeakin...

Oltiin tuossa viikonloppu reissussa ja eilen kotimatkalla pojalla alkoi oksennustauti :kieh: No saatiin siinä jonkin verran pyykkiä aikaan 350km matkalla :x Onneksi illalla jo helpotti ja tänään ei ole enää ollut mitään ngelmia - joskin kiskoo tuolla nyt jo neljättä tuntia päikkäreitä. Aika kova reilusti yli nelivuotiaalle. Varsinki kun nukkui viime yönäkin yli 12 tuntia. No ilmeisesti tuo tauti vei sen verran voimia.

Mä kävin perjantaina ultrassa kun sf on 2,5 cm liian pieni ja tänä aamuna sokerirasituksessa. Vähän ristiriitasta neuvolatätiltä, ku oli eka ihan vauhkona et liian pieni vauva ja sit, et sokeri kasvattaa sen liian isoksi :kieh: Meinas jo palaa käämit. Sit ajettiin 70km ultraan, että MINÄ saan nukkua yöni rauhassa... Kyllä mun yöunia ei olis pätkäkään haitannut vaikkei mennäkään keskiarokäyrällä. Isompikin on ollut koko neljä vuotta joka neuvolan jälkeen painotarkkailussa ku paino menee ihan alakäyrällä... Voihan PIIP noiden käyrien kanssa.

No kuten olettaa saattoi - ultrassa todettiin, että kaikki loistavasti ja :kieh: vauva keskiarvoa pienempi, mutta kuitenkin ihan normaalimitoissa (heittivät et jos kasvu menee normaalisti, niin noin 3200g lasketun ajan aikoihin) ja sokereissakaan ei ollut yhtään mitään häikkää. Tulipahan käytyä!

No nyt onneksi seuraava neuvola vasta ens viikolla niin saa vähän huilata. Meillä on kyllä ihan kiva terkka neuvolassa muuten, mutta stressaa niin joka asiasta (painostakin huomauttaa aina jos muuttunut enemmän/vähemmän ku 400-500g viikossa... ja mullahan heilahtelee - välillä 900g lisää ja välillä tippunut, viimeksi tuli 300g ). Jos ite olis ekakertalainen tai muuten kova huolestumaan niin kyllä sais koko ajan murehtia, kun aina löytää jokin arvon joka ei mene ihan keskikäyrän mukaisesti :laugh:

Tuohon galluppiin me tavattiin kolussa... Minä 14 v. ja mies - poika silloin - lukiossa. Eli yhdessä on oltu nyt reilut 12 vuotta. Ikää mulla velä 26 (kesällä 27) ja mies täyttää pääsiäisenä 30. Eihän me nyt mitenkään huipputosissaan alettu seurustella.
Pisin seurustelu siihen mennessä oli kestänyt kokonaiset 3kk. Mutta ei sitten missään vaiheessa tullut tarvetta vaihtaa ja tässä nyt ollaan. Rakennettiin just kotipikkakunnalle omakotitalo ja elämä suhteellisen seesteistä. B)

Mutta nyt täytyy taas lähteä täyttämään pyykkikonetta. Olen viikon ajan pessyt pyykkiä ihan valtavat vuoret. Eipä ainakaan vauvanvaatteita puutu. En muistanutkaan et esikoisella oli noin paljon vaatteita :D Niin ja kestikset, vaunun- ja kaukalonsuojukset, sitteri... Huh huh, onneksi on tilaa kuivattaa.

Mussu ja muikkuen 36+1

Yhteistyössä