Zue tervetuloa!
Bettis mulla kans pikkukaveri majailee aika alhaalla, nyt sentään jumputukset kuuluu hieman ylempää, neuvolassa käydessä ne oli ihan pikkuisen häpyluun yläpuolella. Liikkeitäkin luulen tuntevani noin 5cm navan alapuolella ja oikealla.
P-L mä oon vaan ottanu sitä raskaus ja imetys lisäravinnetta enkä oo ees aatellu lisääväni D-vitamiinia. Täytynee kysyä terkkarilta, kun ensi viikolla käyn neuvolassa.
Neuvoloissa on alueellisesti
järkyttävän paljon eroja. Mä en kans tiedä mitään perhevalmennuksista, ei ole ollut puhetta. Tiedän, että sellainen on, muttei mitään hajua aikatauluista. Tuossa tänään töihin tullessani törmäsin lapsuuden kaveriin, joka sai esikoisensa maaliskuussa ja hän sanoi, ettei hänelle tehty kertaakaan raskauden aikana alapäätutkimusta. Ja kuulemma hänen ystävänsä, joka synnytti Etelä-Pohjanmaalla, oli ollut alapäätutkimuksessa 5-6kertaa raskauden aikana. Mielestäni melkoisen omituista, että sairaanhoitopiirien välillä on noinkin paljon eroja - ja jopa sisälläkin niin kuin on jo huomattu. Neuvolalääkärikin kuulemma on sellainen 5min käynti ja sekin siis yhden kerran, eihän tossa oo mitään järkeä. Luulisi, että esikoista odottaville olisi ainakin vähän pidempi käynti ja käytäis läpi asioita, mutta ei. Kai ne sitten luottaa siihen, että Google auttaa kaikkeen. Herättää luottamusta. :headwall:
Hahaa, äiteen yksi asiakas näki mut ja mieheni torstaina naapurikaupungin Halpa-Hallissa ja oli sitten tänään käynyt äidillä aamulla "operoitavana" ja oli sitten onnitellut, että kaikesta päätellen on mummu tulossa.
Kuulemma kukaan ei voi lihoa näin, joten melko selvää, että vauva on tulossa.
Saa äiti ja isäkin sitten varustautua siihen, että nyt ihmiset näkee ja varmasti onnittelee.
(.) Viime yön nukuin taas todella huonosti. Jostain syystä päätä särkee ärsyttävästi. Täällä oli puhetta
kuivista limakalvoista ja verenvuodosta nenässä ja tässä on kanssa yksi kärsivä. Olen flunssainen ja tukkoinen, mutta nenän limakalvot ovat kuivat. Verta tulee niistäessä paperiin, muttei onneksi valumalla - se on kamalaa.
Ja nivusiin kohdistuu selkeästi taas liitoskipuja, samassa asennossa oleminen pitkään puuduttaa jalat eli pitänee ottaa magnesium käyttöön taas. Närästys on helpottanut jonkin verran eikä ole ummettanutkaan.
Ja parina päivänä on muuten tuntunut kuin rinnat taas kivistäisivät samaan malliin kuin alkuraskaudessa. Ei kyllä tarttis enempää kasvaa ja turvota.
MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 17+4