HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

Pipsa4 hurja synnytystarina :whistle: onneksi kaikki meni hyvin!

Kääntäminen ja perätila Jos vauva ei itse käänny, niin en tiedä uskallanko kokeilla kääntämistä. Eikös se satu? Onko siinä mitään riskejä? Ajatus tuntuu jotenkin hurjalta. Mutta en kyllä todennäköisesti uskalla lähteä synnyttämään alakautta perätilassa olevaa lasta. Silloin ehkä pyytäisin/vaatisin sektion. Vielä pieni tuntuu pyörivän aika paljon. Tänä aamuna herätessäni potkut kyllä tuntuivat oikeassa kyljessä, joten ei siellä ihan perätilassa oltu, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka kohta jo taas monotettaisi virtsarakkoa :D

Liikkeet ovat tuntuneet nyt parina päivänä hieman hiljentyneen. Tai kyllä niitä kunnon monotuksiakin tulee, mutta enemmän sellaista möyrimistä. Eilen mietin, että pitäisikö huolestua, mutta en taida vielä kuitenkaan. Kuitenkin liikkeitä päivittäin tuntuu.

Painoarviota ei mekään olla koskaan neuvolassa saatu, ainoastaan rakenneultrassa ja 4D-ultrassa. En edes ymmärrä millä perusteella neuvolassa voisi painoarvion tehdä...Sisätutkimus täällä kyllä tehdään herkästi. Lääkärissä käydessä on kyllä tehty heti kun on sanonut supistuksista. Vaikka minun supistukseni ovat olleet ihan harkkasuppareita, ei kivuliaita eikä niitä ole tullut mitenkään säännöllisesti. Lisäksi ihan tuolla keskiraskauden neuvolalääkärintarkastuksen yhteydessä se tehtiin. Tuntuu jotenkin hassulta, ettei sitä kaikille kaikkialla tehdä. Mistäs sitä sitten tietää jos olisikin jotain siellä tapahtunut.

Vähän hävettää kun itse välillä pohdin, että mitä jos synnärille ei ehdikkään ajoissa tai ajokeli on niin huono, että matka kestää tai auto ei lähde hangesta. Synnärille meillä on matkaa n. 2km kävellen ja autolla ehkä 3km, ja koska lapsia ei vielä ole, niin niiden hoitoakaan ei tarvitse alkaa järjestämään. Ja toiset joutuu matkustamaan 100km synnärille. Itse voisin varmaan vaikka hätätapauksessa tarpoa hangessa sinne.

Adii kiitos Cuplaton vinkistä, pitää käydä ostamassa.

MrsR Ihanaa, räpsyripset! Mulla on kerran ollut ja niitä pari kertaa huollatin. Sitten en halunnutkaan niitä ja omat ripseni olivat ihan pienet nysät sen jälkeen. Nyt kuitenkin ne taas houkuttaisivat, mutta en varmasti pystyisi maata selälläni sitä aikaa kun ne laitetaan, puhumattakaan siitä etten pääsisi vessaan :D Mutta olisivat ne ihanat.

Joskus oli puhetta blogeista. Olikos täällä ketään oman blogin pitäjiä tai seuraatteko jonkun kirjoituksia? Aloitin eilen pitkän jahkailun jälkeen omani :) Nyt kun tässä on aikaa sitä kirjoitella.

Bumble + masukki 27+3 :heart:
 
Hirmuisesti onnea Piia-Liisa! :heart::heart:
Onhan tuo poika ollu kuitenki aika hyvänkokonen jo, niin kaikki menee varmasti hyvin:)
Tulehan ihmeessä kertomaan kuulumisia, kun kerkeet!

(.) Täällä ei paljon tullu toissayönä nukuttua, jostain syystä ekan vessareissun jälkeen ei vaan tuntunu nukuttavan eikä uni tullu sitte niin millään. En tiiä valvotinko minä junioria vai hän minua, kun eipä tuntunu hänkään nukkuvan vaan jumppaili mahassa lähes kokoajan. Ihmeen hyvin jaksoin kuitenki eilisen päivän, olin nimittäin anopin luona vierailemassa miehen töissäollessa. Tänään on taas neuvolakäynti, iltapäivällä tälläkertaa.

minä vaan -84 + juniori 30+4
 
Noniin, kommentoinnit unohtu taas ihan kokonaan!! :kieh:

Pipsa, olipas melkonen synnytystarina! :) "Ihanan" helposti kuitenki kaikki käyny, kun ite mietin sitä välillä, että toivottavasti se synnytys olis helppo eli jotain tommosta, mut tietenki voisin olla tekemässä sen kuitenki siellä sairaalassa, eka lapsi kun on kyseessä.

Täällä juniori kääntyilee vähänväliä ja on ihan miten päin millonki. Toisinaan on kyllä raivotarjonnassa, kun tuntuu päällään puskevan virtsarakkoo ja muutenki tuonne alaspäin, mut esimerkiks tänäaamuna puolivahingossa laskin käden mahalle, niin siinähän se kova pää tuntu ihan selvästi tuossa ihan kylkiluitten vieressä ja sit alko tuntua pientä potkuttelua alhaalla. Jos on perätilassa loppuvaiheessa, niin kyllä minä ainaki haluan kokeilla sitä kääntämistä, tunskin siitä voi niin kauheeta vaara olla.

Kylläpäs nyt muuten lapset haluaaki syntyä etuajassa, kun miehen työkaverille oli syntyny viikonloppuna reilun kuukauen etajassa "pieni" 4100g:nen keskospoika!
 
En aikoihin ole muistanut teidän kuulumisia käydä lukemassa ja nyt kun sen tein,niin piti aivan sisään kirjautua jotta pääsen onnittelemaan Piia-Liisaa :heart::flower: Voi että,ensimmäinen helmikuinen siis jo maailmassa =) Muillekkin hyviä vointeja ja terkkuja =)
Hemmi ja maha 29+6
 
Onnea Piia-Liisalle!! voimia pienelle pojalle kasvuun!!

neuvola oli eilen ja paineet hieman alhaalla. 109/70, ei vaikuta oloihin kylläkään. Sokerikoneen sain uuden kun edelliseen ei enää löydy kuulema uusia liuskoja. Epäilen että tuo sokei ihan hirveesti kenkkuilis, sillä eilen sitten testasin tuota uutta vehjettä ja kahden mokkapalan jälkeen tunnin arvo oli 6.9, ei siis yli kymmentä mitä pelottelivat.. aamuteen jälkeen jonka hunajalla nautin, ei värähtänytkään arvot aamusta... Eli eli, onkohan niin paha rd tälläkertaa... ?

Painoa on tullut ´vasta nyt, nolottaa, kaikki kilot yhdellä kertaa, yhteensä jo 10kg.. Ihana neuvolatäti, elä stressaa, ei haittaa =)

Pipsalla on ollut hurja synnytys, hattua nostan!!

Sain nyt vkolle 30 jo synnytystapakeskustelun, ihanaa, ettei tartte stressaa!

Ja vielä neuvolasta, mun sf-mitta huiteli jo 29cm... Hurjaa! mahtaakohan tuo tyty ollakaan niin pieni kun uhkaillaan...

kengu poksahdus ja 28 vkoa alkoi kerääntyä =)
 
Onnea Piia-Liisa pienestä pojasta! :flower: Kaikki menee varmasti hyvin, ja saatte sairaalassa parasta mahdollista hoitoa. :)

Pipsa4:n synnytystarina on kyllä melkoinen, huh huh! Mua on neuvolassa "peloteltu" että tää toinen saattaa tulla nopeesti, kun esikoinen syntyi säännöllisten supistusten alkamisesta n.6h päästä ja sairaalassa kerettiin olla alle 2h, olin 5cm auki kun mentiin... Onneksi sairaalaan on vaan muutaman kilsan matka... Ite oon kyllä aatellu, et olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että sairaala tosiaan on tossa lähellä, että niillä joilla on lähimpään sairaalaan esim. 100km matkaa on hiukan suunnittelemista että koska pitää lähteä. :|

Pitää tossa vuoden vaihteen jälkeen sopia että kuka tulee hoitamaan poikaa, sitten kun pitää lähteä synnärille. Meillä on kyllä kaikki isovanhemmat ja pojan kummit täällä Turussa, joten hoitajista ei oo pulaa mutta kaikki ovat myös työelämässä. Ja jos lähtö tulee yöllä niin sitten vaan hälyytetään joku tänne meille.

MrsR kyseli koiran totuttamisesta vauvaan. Me ei viety koiralle vaatetta haisteltavaksi, vaan kun tultiin laitokselta kotiin laskettiin kaukalo eteisen lattialle ja annettiin koiran haistella. =) Kovasti koiraa kiinnosti pieni nyytti, muttei ole kertaakaan ollut mustasukkainen tai agressiivinen. Ja hyvin tulevat poika ja koira toimeen. :)

Mä en tiedä uskaltaisinko lähteä synnyttämään vauvaa perätilassa... Ehkä haluaisin ensin kuitenkin kokeilla ulkokäännöstä ja jos se ei auta, niin sitten lääkärien mielipiteen mukaan. Eli jos vauvalla kaikki muuten ok, ja lääkäri on sitä mieltä että hyvin mahtuu tulemaan niin sitten ehkä voisin uskaltaa. Katsotaan mikä tilanne sitten h-hetkellä on. En oikein tiedä miten päin herra tuolla majailee, luulen että enemmän poikittain tai sitten raivotarjonnassa koska välillä tuntuu kylkikaarissa monotusta ja sellasta puskemista. :)

Vitsi että ripsenpidennykset ois mageet. Mä ajattelin mennä lähempänä la:a mennä ottamaan ripsien ja kulmien kestovärjäyksen, sekin kun heti avaa katsetta ja saa näyttämään vähän huolitellummalta. Ja tukkaan pitää kans saada uus väri, joko tän tai sit ens vuoden puolella.

Elsiliiini ja pikkumies *POKS 27+0*
 
OI oikeen paljon onnea Piia-Liisalle ja koko perheelle :heart:

Mulla ittellä oli kivasti selkä kipee illalla ja mahakin oli mukavasti kipeä siis makiasti supisteli ekaa kertaa kunnolla (siis ei mitään super kipeitä, mut kipeitä kuiten), mut onneksi meni pötköttelyllä ja unella ohi.. huh!

Pipsa4 29+6
 
ONNEA Piia-Liisa! Uskomatonta! Ei tässä tiedä miten päin olisi ja miten tämän tuonne etusivulle nyt merkkaisi :D Toivotan teille kaikkea hyvää sinne sairaalaan ja toivottavasti pikkupoika pärjää hienosti siellä teholla.
 
Piia-Liisalle onnittelut pikkuisesta. Varmasti kaikki menee hyvin :)

(.)
Taas tuli vietettyä melko levoton yö. Heräilin noin tunnin välein enkä kyllä keksinyt tähän mennessä vielä mitään järkevää syytä. Kerran oli pakko käydä vessassa, ja kerran oli nälkä. Mut muuten vaan heräilin "ihan turhaan". Lieköhän kroppa alkanut valmistautumisen yöheräilyihin.
Onneksi ei tarvi mennä töihin enää, saikkua kirjoittivat viime kerralla reilusti äippäloman alkuun saakka. Pari juttua pitää hoitaa pois päiväjärjestyksestä ensin, mutta sen jälkeen taidan ottaa oikein kunnon päiväunet! Jotain positiivista tässä kotona maleksimisesta, saan lääkärin käskystä laiskotella ja antaa piutpaut kaikelle muulle (miten niin laiska olo, minullako?.....) :LOL:

Ai niin, ne viikot, hmm... 30+3? kai se on. Taas saa kauhistella, että minne nämä viikot oikein katoaa. Kohta on oma pikku kullannuppu jo sylissä :heart:=)
 
Huuhuu!!
Uskaltaiskohan sitä liittyä mukaan...eli 11.2/Hansuu/3./KOS/tyttö
Olen ketjua lukenut päivittäin ja monesti jo liittynyt, mutta en olekaan sitten saanut aikaiseksi.
Pieni pikakatsaus itseeni. Olen siis 34-vuotias, pääkaupungista ja kohta kolmen lapsen äiti. Tytär 7- ja poika 3,5-vuotias. Tämä raskaus oli täysi ylläri (tai ohan se tiedossa mitä voi tapahtua ehkäsyttä) mutta rakkaudella otetaan vastaan :)
Olen nyt saikulla ollut kuukauden päivät ja tulen olemaan äitiysloman (mulla 21.12) alkuun. Lähinnä supisteluiden ja selkäsäryn takia, joten aikaa foorumilla makoiluun on!

Ehkä tämä tällä erää riittää

Onnea (varmasti tarvitaan) Piia-Liisalle!

Hansuu 29+2
 
Oi vitsi onnea Piia-Liisalle :heart:

Ja tervetuloa hansuu !

Täälläpäin ei mitään uutta tapahtunut. :) mulla on nyt neuvola n. 3 viikon välein. Seuraavaksi joulukuun puolessa välissä taas ja sillon varataan taas lääkärineuvolaan aika, jossa kerrotaan lasketun ajan painoarvio. :)

En muista mitään mihin piti kommentoida, kun tuo Piia-Liisan juttu jäi mieleen. Onneksi on mennyt kaikki hyvin. :)

Ah ihanaa vihdoin tännekkin tulee lunta!

Bettis ja rakas 30+4
 
( . ) Polilla käyty. Kypsymistä oli tapahtunut kohdunsuulla. Suljettua kanavaa 2,1cm, ulkosuu sormenpäälle auki, mutta melko kiinteä. Sisäsuu auki noin sentin. Lepoa, lepoa, lepoa. Seuraava käynti kahdenviikon päästä jolloin mahdollisesti saan kortisonit. Lääkäri ei pitänyt tilannetta mitenkään hälyttävänä, joten ei tarvinnu osastolle jäädä. Eipä tässä taas auta ku pötkötellä. Ei musta kyllä yhtään tunnu että tää syntyis ennenaikojaan. Veikkaisin ite tammikuun loppua. Mutta katsotaan.

Muoks. Pikkuisen painoarvio oli 1553g. Ihan himpun verran keskikäyrän yläpuolella on kasvanut kokoajan.

Pink 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Piia-Liisalle onnea ! :flower:

Hitsi, tässähän pitää vissiin ruveta miettimään että mihkä tuon koiran sitten saapi hoitoon :eek: Onneks tuo mein nallekarhu on niin kiltti, vaikkakin kaameen mustasukkanen ku aina pitää sohvaanki änkee viereen ja pakko olla vaik ois kuin kuuma ku sillä on tuota karvaa :D mammanpoika :heart:

Sitte vähä ommaa napaa. Neuvolassa käyty tänää. Omaoma täti on lomalla ni oli sitte tuuraaja ja sillä tuuraajalla vielä harjottelija. Tuuraaja oli ennestään tuttu, oli sillon kun ihan ekan kerran kävin ni tuuraamassa kans ja tuo harjottelija tyttökin oli ihan mukava :) Painoa kertyny koko aikana semmoset ruhtinaalliset +11kg.. jauts.
Paineet 113/65, aikalailla samaa ku ennenkin
Pissassa proteiinille haalee plussa ni huomenna saapi viedä sitte labraan pissanäytteen.
Hemoglobiini (lyhennettiikö se iha vaa Hb?) oli laskenu 119 (aikaisemmi 132) ja sano että kannattaa käyä rautaa ostamassa ja sillontällön napostella.
Sf-mitta 30 ja pikkusen syke 145 ja kuulemma se tuolla on pää alaspäin niinko oon veikkaillukkin :))

Viimeyönä nukuttu 11 tuntia miinus kaksi pikaista heräämistä ja oon jo ihan valmis käymään takas nukkumaan..

nninaa ja möykky 30+2
 
Viimeksi muokattu:
Piia-Liisalle paljon onnea pienestä pojasta! :flower: :heart: Voimia sairaala-aikaan, olette mielessä. :hug:

Maarit*: Juu, naikkarilla olen. Jos tänne joudut niin voin lohduttaa: kätilöt ja lääkärit on todella ihania ja ystävällisiä, joten täällä on ollut tosi hyvä olla. :)

Pink89: Koeta malttaa lepäillä, vaikka tämä makoilu ärsyttävää onkin. Saat kuitenkin sentään suht vapaasti liikkua kunhan otat tosi rauhallisesti, vai ootko ihan vuoteen omana?

En muista onko täällä jo puhuttu influenssarokotteesta, onko moni aikeissa ottaa/ottanut? Itse en olisi ottanut jos olisin kunnossa ja raskaus olisi edennyt normaalisti. Nyt kuitenkin kuukauden eristys ulkomaailmasta, uhkaava ennenaikainen synnytys ja yleiskunnon radikaali rapistuminen sai mut ottamaan rokotteen varmuuden vuoksi. Haittaahan siitä ei sinänsä ole, ehkä saattaa pieni kuume nousta mutta ei muuta. Vauvakin saa suojaa siitä nyt sitten.

Taudeista puheenollen olen onnistunut saamaan joltakin flunssan, mikä on erikiva juttu tällälailla makoillessa, kun ei saa kunnolla edes röhittyä kurkkua auki. Kuumetta ei onneksi ole ainakaan vielä tullut. Tulehdusarvoja seurataan rutiinistikin multa nyt 2 krt/vko, joten jos niissä tapahtuu muutosta niin varmaan aika pienin perustein pistävät mut taas antibioottikuurille. Toivottavasti kuitenkaan ei. On vaan ihan rättipoikkiväsynyt olo jatkuvasti, voisin vain nukkua kellon ympäri.

Huomenna poksuu viikot, 28. Vaikka viikot on edelleen pikkuiset ja tarvittaisiin monta lisää, tuntuu niin hyvältä ajatella että ollaan päästy näinkin pitkälle enkä ole ihan turhaan maannut. Kun on viikolta 23+5 lähdetty, nyt lähempänä ja lähempänä kolmeakymppiä alkaa tuntua jo lottovoitolta. :)

Adii 27+6
 
Adii Kyllä se lepäily onneksi palkitaan! Ettei ihan turhan takia pötköttele. Niin ja en ihan sänkyyn sidottu kuitenkaan ole, mutta mahdollisimman paljon on oltava vaakatasossa.

Nyt oli ihan pakko lähtee päivystykseen. Mun korva on niin kipee. Ja silmät ja poskiontelot. Ja pää. Kohta pitäis päästä lekurille.
 
ila
Pipsa4, huikea synnytystarina! Oli pakko kertoa miehellekkin. Jotenkin sitä kuvittelee, että kyllähän sitä aina sairaalaan ehtii, mutta eipä se taidakkaan olla mitenkään sanottua.

Piia-Liisalle hurjasti onnea! <3

Kohdunsuun pehmeneminen jne.: Joku tuossa sanoi, ettei kohdunsuun pitäisi olla pehmeä vielä 28 viikolla. Mulla lääkäri totesi kohdunsuun pehmenneen jo viikolla 26, eikä se siitä mitään kummempaa maininnut, että olisi ollut jotenkin poikkeavaa. Kai sekin riippuu ihan henkilöstä? Mulla kuitenkin ollut harjoitussupistuksia oikeastaan koko raskauden ajan, muttei lääkäri silti nähtävästi pitänyt asiaa huolestuttavana.

Perätilasta sen verran, että minä ainakin haluaisin että ulkoapäin kääntämistä kokeiltaisiin ja sen jälkeen lääkäri saisi arvioida tilanteen. Ei se sektio mikään ensisijainen synnytystapa saisi olla, ellei lääkäri ole erikseen arvioinut sen vauvalle turvallisimmaksi tavaksi. Tarkoitus ei ole nyt siis loukata ketään tällä kommentilla :)

(.) Huomenna taas äitiyspolille ultraan tsekkaamaan vauvan painoa ja sydäntä. Toivottavasti sieltä ei mitään ylläreitä enää tulisi vastaan, vaan paino olisi noussut tasaisesti ja sydämen lisälyönnit loppuneet. Vähän jännittää :/
Mutta vauva voi nähtävästi melkoisen hyvin, ainakin jos mitään tuosta pyörimisestä ja potkimisesta voi päätellä :D
 
Piia-Liisalle aivan hurjasti onnea pienestä pojasta! Lukaisin jo päivällä töissä nopeasti puhelimella viestejä, mutten jaksanut näpytellä - puhelimen kanssa se on niin ankeaa. Ei muuta kuin tsemppiä pienen miehen kanssa ja ihan varmasti kaikki menee hyvin ja saatte mahdollisesti jouluksi nyytin jo kotiin. :heart:

Matka sairaalaan on mulla varmaan pisimmästä päästä koko porukasta (ja tää ei oo ees paha, jos miettii tuota Pohjois-Suomea vaikka)... uskoisin, että te alle 10km päässä asustelevat kerkiätte ihan keposesti miten päin tahansa, toista se on täältä lähtiessä. Sitä ei meinaan huviajelulle lähde mielellään tuonne, että pitää oikeasti olla tosi kyseessä ja sitten on se riski ihan oikeasti olemassa, ettei ehdi sinne sairaalaan synnyttämään.

Elsiliini kiva, että teillä on koiruus ottanut pienen sit hyvin vastaan. :) Mä kans toivon, et tää meidän vanhempi koipeliini jatkais hoivavietillään (oli/on varaemona tuolle nuoremmallekin) ja se sitten käytöksellään pitäis nuoremmalle esimerkkiä. :) Mut kyl aion tuota kikkaa testata, parempihan se on tehdä kaikki mahdolliset pehmeän laskun eteen koirillekin. :)

Nyt on kuulkaa räpsyt sitten viimesen päälle. Kyllä voikin näyttää hyvältä, vaikkei oo meikkiä eikä mitään. Wau. En yhtään ihmettele, että monet odottavat äidit ottaa nää ripsienpidennykset just siitä syystä, että edes etäisesti muistuttaa ihmistä synnytyksen ja vauva-arjen keskellä. :D

Niin ja joo, tervetuloa Hansuu!

Jotain muutakin oli varmasti, mutta enhän minä mitään muista enää. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 28+6
 
Moi taas kaikille helmikuisille ja tervetuloa uusille !

Piia-Liisalle iiisot onnittelut pienestä prinssistä ! :flower::heart:

Pipsa4 Onpa hurja tarina, mutta onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ! :) :heart:

Terkkareista ja lääkäreistä Minullekaan ei ole tehty ainoatakaan sisätutkimusta. Eilen kävin neuvolalääkärissä ja lääkäri sanoi, että ei halua mennä ärsyttämään kohdunkaulaa turhaan, jos ei supistuksia ole ollut. Olisi kuulemma näkynyt silloin nt-ultran yhteydessä,jos siellä olisi jotain poikkeavaa ollut, se kun tehtiin alateitse. Kai minä uskallan siihen luottaa että kaikki on ok. Jollain muullakin taisi olla sama tilanne, ettei tutkimuksia ole tehty.

SupistuksistaVoisiko joku kokeneempi kertoa, että miltä ne oikein tuntuvat? Tai tietenkin niitä on vaikea kuvailla toiselle, mutta suurinpiirtein.

Adii Koitahan pysyä terveenä siellä ja muutenkin paljon jaksuja loppuodotukseen ! Hyvä että olet kuitenkin saanut osaksesi hyvät hoitajat ja lääkärit ! :)

Ihania masukuvia olette laittaneet ! Itsellä onkin aika pieni masu vielä. Jotenkin se tuntuu aamulla toooosi pieneltä ja illalla on niin pinkeenä, että tuntuu räjähtävän ! :D

Räpsyripsi MrsR :D Paljonko maksoi ripset? Ja miten usein pitäisi käydä huollattamassa? Itseäkin himottaisi ripset, mutta ainoa ongelma onkin sitten ne huollot, että miten pystyn käymään niissä kun hoitajia ei hirveästi ole tässä lähellä,mihin sitten viedä vauva huollon ajaksi. :/

ila Toivottavasti kaikki on pienellä hyvin. Peukkuja pidetään !:heart:

Raskausdiabetes Viime sokerirasituksessa oli paastoarvo koholla eli arvo oli 5,4 ja viitearvo on 5,3. Nyt sainkin sitten määräyksen mittailla arvoja kotona ainakin kolme viikkoa. Paastoarvot olleet ihan viitearvojen alapuolella nyt koko ajan eikä muitakaan ylityksiä ole ollut kuin yksi ja sekin siksi kun söin vähän tuhdimman iltapalan :ashamed: Nyt haluankin kysyä niiltä joilla on sama tilanne, että mikä on max. arvo ennen syöntiä? Ei siis paasto, vaan vaikka ennen lounasta. Minulle jäi vähän epäselväksi. Ruokavaliotakin piti muuttaa ja liikuntaa lisätä. Onneksi ei ole tullut kiloja kuin vajaa 5.
Tosi kiva jos tuo rd vielä puhkeaa kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi. Ahdistaa !:'(
Vaikka nuohan ovat "pieniä" ongelmia joidenkin muiden tilanteeseen verrattuna.
Mutta minulle ne ovat isoja asioita.

Vauvakin kasvaa keskikäyrällä, ja liikkeitä tuntuu säännöllisesti. Silti haluaisin käydä ultrassa katsomassa , että onhan kaikki varmasti kunnossa. Voinko vain mainita asiasta neuvolassa ja pääsen ultraan niin vai pitääkö olla joku "oikea" syy?

Lemmikeistä Meillä ei itsellä ole lemmikkejä eli hoitoasiaa ei onneksi tarvitse miettiä mutta minun vanhemmillani on kaksi koiraa jotka eivät ole paljon pienten lasten kanssa olleet tekemisissä. Täytyy kai vaan toivoa että ottavat pienen hyvin vastaan.

Sairaalamatka Sairaalaan on matkaa n. 18km mutta viikonloppuisin olemme yleensä vanhempieni luona 90km päässä, miehen kun pitää aina päästä sinne laittamaan autojaan -.-' Pelottaakin, että entä jos synnytys käynnistyy siellä ollessa. Sillä pienellä paikkakunnalla kun ei ole kuin VPK:n ensivaste ja heihin en oikein uskaltaisi luottaa. Omaan sairaalaan on siis matkaa 90km mutta lähimpään sairaalaan 65km. Tiedä sitten mihin sitä lähtee ! :D Mutta toivotaan että pieni pyrkii maailmaan kotona ollessa.
Minulla on myös Venäjän viisumi, siksi siis että käymme siellä tankkaamassa ja mies ostaa tupakat, niin voi olla etten uskalla enää tammikuun jälkeen sinne lähteä, sillä en ihan välttämättä haluaisi siellä synnyttää :D Sieltä kun ei ihan noin vaan pääse takaisin Suomeen kun on pari tullia välissä.

Kaiken lisäksi minun isän 50-vuotissynttärit ovat 23.helmikuuta ja laskettu aika on 26.helmikuuta. Olisihan se varmaan maailman paras synttärilahja ukille, mutta harmittaahan se sitten, jos en juhliin pääsekään :( Eli toivotaan että syntyy ihan laskettuna aikana tai sen jälkeen :)

Joku taisi mainitakkin, että närästystä on. Minulla kanssa ! Ihan hirveää välillä. Rennietä olen kyllä syönyt mutta taitaavat olla niin mietoja, että ei paljon helpota ! Pitänee kysellä neuvolassa jotakin vahvempaa.

Oho, tulipas pitkä romaani ! :D
On vain niin ihanaa jakaa asioita samassa tilanteessa olevien kanssa ja varsinkin lukea muidenkin oloja ja ajatuksia :)

AnniMarj ja Muru 27+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä