HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.1.2013
Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS IT`S A BOY

30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Ensari84 / 1.lapsi / NKL IT`S A GIRL
Selis / 3.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
J+ / 1.lapsi / KOS IT`S A BOY
Sirel /3.lapsi (tyttö olo)

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL
Minikolibri / 4. lapsi / JS
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS
Bettis / 1.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS IT`S A BOY

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS IT`S A GIRL
Hannasi / 1.lapsi / HYS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
norpu / 1. lapsi / JS IT`S A BOY
Marikki-74 / 3.lapsi / K-PKS
Noona-/ 1.lapsi / SatKS

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS IT`S A BOY

6.2.2013
Bliss / 4.lapsi / TYKS IT`S A BOY

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
Pink89 / 2.lapsi / KAKS IT`S A GIRL
iao / 3.lapsi /TAYS IT`S A BOY
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS (poika olo)
markkis93 / 1.lapsi / OYS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS IT`S A GIRL
ketunhäntä / 4.lapsi / OYS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
didjital / 1.lapsi / SatKS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS
Leina / 1.lapsi / LS IT`S A GIRL

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi (poika olo)
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS IT`S A BOY

10.2.2013
NeferNeferNefer
lumi-enkeli / 4.lapsi / TAYS/ IT`S A GIRL

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi (tyttö olo)
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS IT`S A GIRL
sannak82 / 2.lapsi / EKKS
Selma_ / 3.lapsi / OYS IT`S A GIRL
Maarit* / 5. lapsi / NKL IT`S A GIRL
FlowerBy / 1. & 2. lapsi (KAKSOSET) / SEKS A BOY AND A GIRL
past / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY

12.2.2013
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS IT`S A BOY

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT (tyttö olo)

14.2.2013
Lassu / 3.lapsi / PKKS (poika olo)
MrsR / 1.lapsi / K-SKS (tyttö olo)
Keisha / 1. lapsi / SeKS

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)
cannes / 2.lapsi / OYS
Äidiksi2013 / 1.lapsi / Tyks

16.2.2012
Omppuf / 2. & 3. lapsi (KAKSOSET) / K-PKS A BOY AND A GIRL
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS
Hepa_ / 1.lapsi / IT`S A GIRL
Tuuliannaliina / 1. lapsi / HYKS
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS IT`S A BOY

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS
MininMama / 2.lapsi / LKS
enni./1.lapsi/K-PKS
Nopsu / 2.lapsi
poju04typy06 / 5.lapsi / OYS

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
Pöpsy/ 1. lapsi / TYKS
Annemiini / 1.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS IT`S A BOY
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS
Donna82 / 2.lapsi / NKL (poika olo)

20.2.2013
iloksi / 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS IT`S A BOY
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
ila / 1.lapsi / (poika olo)
Minskimamma / 1.lapsi / Vas/Tays
Ninnu-87 / 3.lapsi
cinnamonni / 1.laps / KOS / IT`S A BOY

21.2.2013
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS IT`S A BOY
joke-81 / 3. & 4. lapsi (KAKSOSET) / K-SKS
Adii/1. lapsi/KOS (poika olo)

22.2.2013
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs
Tiivi82 / 1.lasi / K-SKS
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS

23.2.2013
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS
Halibut / 2. lapsi / LKS IT`S A GIRL
Serafiina/ 2.lapsi / KOS IT`S A GIRL

24.2.2013
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS IT`S A GIRL
Millipilli / 1.lapsi / TAYS (tyttö olo)
Amore / 1.lapsi / KÄT IT`S A BOY
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
lemmuli / 1.lapsi IT`S A BOY
alfur/ 2. lapsi/ OYS
katti / 1. lapsi / MKS IT`S A GIRL

25.2.2013
kengumamma / 3. lapsi / LS IT`S A GIRL
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS (poika olo)
*saikku* / 1.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL

27.2.2013
Syysvuokko / 2.lapsi
Charlott / 2.lapsi / KYS IT`S A GIRL
Nauris86 / 1. lapsi/ K-PKS
SweetP / 5. & 6.lapsi (KAKSOSET) / NKL A BOY AND A GIRL
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS IT`S A BOY

28.2.2013
Helistin2013 / 1. Lapsi / KOS
annimanni / 3.lapsi /



* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85
Hedy81
Tige



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
Heinäkuu 2012
Elokuu 2012
Syyskuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos taas uudesta pinosta :) Taas ollaan lähempänä helmikuuta. Siirrämäpä tän jorinani tuolta syyskuulta tähän :)

Huomenta

Yöllä tuli taas vettä kuin esterin... Oon niin herkkäuninen, et herään helposti siihen ropinaan. Nyt on onneks jopa suht kaunis sää. Piristää.

Nyt on sitten hakemukset kelaan laitettu Täytyy vielä kaupungissa sen verran ajella, et vien sen todistuksen ja palkkakuitit niin sitten saa alkaa odottaa äitiyspakkausta Jee, tulee aikasin joulu

Pilkku_ Sinuna kävisin nla:ssa kuunteluttamassa sydänäänet, niin saisit mielenrauhan. Vaikka vauva edelleen mahtuu kääntymään ja oleilemaan niin ettei me tunneta liikkeitä. Tääläkin on edelleen päiviä, ettei tunnu kun muutama osuma ja joinain päivinä niitä ihan satelee.

Mina vaan-84

Amore Jos sinut tai miehesi on kerran kastettu, ei sitä tehdä uudestaan. Kirkkoon liittyminen riittää, toisen vanhemmista on kuuluttava kirkkoon jos lapsen haluaa kastaa. Näin mä olen ymmärtänyt.
Tosin jos me oltas kirkosta erottu niin sitte edessä olisi nimiäiset, ei kastetta Jokainen toki tyylillään. :)

Ei hitsi, siellä paistaa öööh, mikäs toi keltainen tulipallo olikaan? Olisko se, se aurinko, eipä oo hetkeen näkyny tuota luonnonilmiötä. :D

Äiti maa & Alli 22+1
 
Huomenta! Ehdin minäkin tämän kirjoitella tuonne syyskuulle mutta siirretääs tänne :)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meilläkin saavutettiin eilen puoliväli, kyllä tää aika vaan menee kamalaa vauhtia. Perjantaina oli kauan odotettu rakenneultra ja siellä kaikki kunnossa, huh helpotusta :) Kovasti hän siellä jumppasi ja vilkutteli, painoarvioksi saatiin 306g (rv 19+6). Napanuora oli jalkojen välissä, mutta kyllä lääkäri oli sitä mieltä että tytöltä tuo kovasti näyttäis. Mulla on ollu koko ajan enemmän tyttöolo ja mies taas on ollu ihan vakuuttunut et hän tekee sukuun ensimmäisenä pojan :D

Liikkeet on olleet tosi selkeitä jo useamman viikon, mieskin on jo tuntenut niitä kädellä ja aina iltaisin kovasti silittelee masua josko pikkuinen sieltä vastaisi. En oo kuitenkaan vielä huomannut sellaista, että se reagoisi kosketukseen tai meidän ääniin, taitaa olla vielä ihan satunnaista tuo potkiminen. Mut selvästi syömisen jälkeen ja sänkyyn käydessä niitä liikkeitä satelee enemmän.

Kummeista meilläkin on kova pohdinta päällä. Ollaan ajateltu, et otetaan kummeiksi meidän sisaruksia, vaikka he toki muutenkin ovat toivottavasti lapselle läheisiä. Nyt meidän läheisin kaveripariskunta sai pari kuukautta sitten vauvan ja pyysivät meidät lapsen ainoiksi kummeiksi, vaikka olin ollut ihan varma että kun heillä molemmilla on paljon sisaruksia niin sieltä jonkun pyytävät. Mietinkin, että olettaakohan tämä pariskunta että vastavuoroisesti pyydetään heitä kummeiksi? Oltiin miehen kanssa etukäteen jo puhuttu että nyt ensimmäiselle otettaisiin mun sisko sekä miehen vanhempi veli ja tämän tyttöystävä ja sit jos niin hyvä onni käy että toinen lapsi vielä saadaan, niin sitten olis vuorossa miehen nuorempi veli ja tämä ystäväpariskunta. Ehkä pysytään alkuperäisessä suunnitelmassa kuitenkin, en jaksa uskoa että nää ystävät siitä pahastuisivat.

Hepa_ 20+1
 
Äiti maa kiitos vastauksesta! Joo meillä semmoinen tilanne, että kastemekko on kulkenut suvussa 60 luvulta lähtien ja siinä on kaikki meidän sukuun syntyneet lapset. Perinteenä, että lapsen äiti kirjaa nimen kastemekon helmaan. Muutenhan en kirkkoon liittyisi takaisin, mutta haluan meidänkin beiben tähän perinteeseen mukaan. :) toisaalta saman asian nimijuhlta ajaa, mutta täytyy miettiä miten teemme. :)
 
Amore Ymmärrän se on varmasti tärkeä, meilläkin kulkee miehen suvussa mekko, tietääkseni miehen mummon virkkaama. Se on aivan ihana kyllä :) Olisitteko te sitten ensimmäiset, ettei kasteta? Mun mielestä sen voisi silti päälle pistää ja nimen laittaa vaikka kyseessä nimiäiset olisikin :) Toki mun mielipide nyt asiaan ei tietenkään vaikuta, jos vaikka mummuilla sitten on jyrkemmät mielipiteet :) Vanhemmasta kansasta ei koskaan tiedä.

Me, asiasta viidenteen just tultiin miehen mummulta, siellä on aina jotenkin niin raskasta käydä. Mummu ei oo ihan kaikista posiitivisin ihminen ja puhuu jokaikiset ongelmansa ja surunsa ja vaivansa. Toki, varmasti hänelle tekee tosi hyvää, että saa puhua ja purkaa. Mutta silti, huh huh sanon.



Tervetuloa mukaan uusille :wave:
 
Tervetuloa uudet ja kiitos jälleen uudesta pinosta L.O.V.E!

Amore meillä on myös tuolta miehen puolelta tällainen kastemekko, jonka mieheni jo edesmennyt mummi (suunnattoman taitava käsistään) teki itse omille pojilleen ja siinä on kastettu kaikki lapset sen jälkeenkin. Ajattelin pyytää mekon nimiäisiä varten meillekin sitten, muistaakseni on nykyään säilytettävänä miehen sedän vaimolla. Kirkkoon ei kumpikaan lapsen kasteen vuoksi aio liittyä, kun lapsi saa itse 12-vuotiaana liittyä kirkkoon, mikäli haluaa.

Vielä kummeista olen ajatellut oman veljeni pyytää siihen tehtävään ja mahdollisesti parhaan ystäväni. Mies on kyllä sitä mieltä, ettei lähisukua eikä varsinkaan sisaruksiamme pyydetä, mutta aion tuon veljeni ajaa läpi vaikka väkisin. Veljessäni on niin paljon sellaisia ominaisuuksia, jotka taatusti tuovat lapselle perspektiiviä ja inspiraatiota elämässä. :)

Jaaha, joudun laittamaan sittenkin vaatetta päälle, kun äiti ja isä tulee kylään. :D Olin ajatellut viettää taas pyjamapäivän, mutta ehkä ihan hyvä laittaa jotain muutakin päälle. :LOL:

Napa-alueella on rauhaisaa, välillä tuntuu kevyitä potkuja. Liitoskipuja tuntuu silloin tällöin vieläkin. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 20+3
 
Kiitos taas L.O.V.E uuesta pinosta! Minulla ei oo ollu missään vaiheessa tuota tyttöoloo.

Tervetuloo vaan uusille, vielä löyty noin monta mukaan!:wave:

Äiti maa
, en tiiä meinasitko kirjottaa mulle jotain. Huomasin nimeni tuolla sinun tän sivun ekassa kirjotuksessa, mutta jäikö sit loppu teksti pois..?;)

Kyllä täälläki muuten liikkeet tuntuu jo ulospäin, tosin aika heiveröisenä tietysti vielä. Tuossa yks ilta sängyssä makoillessa tuntu välillä niin hyviä potkuja, että piti laittaa käsi vatsalle ja kyllähän sieltä tuntu sit potku käteenki:heart:

(.) Käytiin äsken miehen ja hänen kaverin kans kävelemässä meijän metissä ja nähtiin karhun kakka ihan tienreunalla tuossa vajaan kilometrin päässä meiltä! Kyllähän minä oon tienny, että niitä täälläki liikuskelee, mut onpa menny aika läheltä, siinä on vielä lähempänä kaks taloo!! Mut se oli hyvää kuntoilua kävellä n. 1,5 tuntia metässä!

Ihanaa liikkeitten oottelua niille, jotka niitä ei oo vielä tuntenu ja mukavaa potkujen tunnustelua muille!:)

minä vaan -84 + juniori 22+1
 
Merkkan pinon... Hitsi kun ei oo meinannu pysyä kärryillä, kun ei oo keskittyminen riittäny ihan kaiken tekstin lukemiseenkaan mitä tänne (tai siis edelliseen syyskuun ketjuun) on tullu saati että ois johonkii kommentoinu.
Tuo puolivälin lähestyminen se vaan ihmetyttää ja tuntuiko muista että syyskuu meni supernopeasti?? Minä kun olin ihan että vasta viime viikollahan se oli elokuu ja mitä hittoa huomenna lokakuu... Käsittämätöntä.
Vielä pitäis viikko ja yksi yö odotella rakenneultraa... Ja mä NIIN haluun tietää kumpi sieltä on tulossa joten pettymys on sitten suuren suuri jos sukupuoli ei selviä....

Vissyliini 19+3
 
Meillä vaan porukka kasvaa, ruuhkaa tulossa helmikuulle:)

Täällä pieni on tänään potkutellut hyvin reippaasti, eli ehkä hän vain välillä potkii sitten selkään päin, niin en niitä tunne. Muutaman kerran on koko mahan pinta hypähtänyt, kun pienellä on vauhti päällä. Välillä on sitten tunteja hiljaista aikaa. Mutta eiköhän se tästä taas:heart:

Pitäisi huomioida tuota miestäkin enemmän, olen jotenkin viime aikoina unohtunut ihastelemaan vauvaa, ja miettimään kaikkea siihen liittyvää. Pitää varoa, ettei mies koe jäävänsä yksin. Seksihalutkin on hävinneet jonnekin kauas, mutta sen kanssa pitää myös ryhdistäytyä. On se aina kivaa, kun sitä tehdään, mutta jotenkin on enemmän muut asiat mielessä. Nyt alkaa olla jo sellainen vaihe, että odottaa vain ajan kuluvan. "Kaikki" tietää jo raskaudesta, töissäkin kerroin jo viikolla 15. Olen jo vähän itsekin ostellut pikkuruisia vaatteita, ja lähiviikkoina mennään miehen kanssa hankkimaan vaunut ja turvakaukalo. Ensi viikolla saisin hakea äitiyspakkauksen, mutta tahdon ensin varmistua sen vaihtuneen, kun tahdon sen uuden (siinä on ihana siilimakuupussi). Kukaan ei varmaan ole täältä vielä hakenut äitiyspakkausta?


Kummit meidän vauva kastetaan, ja kummeiksi tulee todennäköisesti molempien vanhimmat sisarukset puolisoineen. Ketään ei ole vielä pyydetty, mutta en usko heidän kieltäytyvän. Sisarukset pysyy aina elämässä mukana, mutta kavereita voi aika viedä kauaskin. Olisi kuitenkin kiva, kun kummit olisivat jossain määrin pienen elämässä kiinni.
 
Moi taas kaikille!

Kiitos vastauksistanne tuon sukupuolijutun suhteen. Kyllähän se tästä hiljalleen alkaa kehkeytyä tuo äitiys pojalle :). Mietin sitäkin, kun tyttö on aina ollut isintyttö, niin olisihan se ihana saada oma mammanpoika sitten!

Minulla on 8.10. seuraava neuvola, jossa sitten saan Kelan paperit käsiini. Me tosiaan haetaan avustus rahana, kun on niin vääriä kokoja pakkauksessa, vaikka ihania olisivatkin vaatteet... Kaipailen sitä pöllöhaalaria kyllä :3.

Meillä on nimiäiset, kuten jossakin kesän ketjussa mainitsinkin jo. Kummeista, tai siis "kummeista" on vielä keskustelut kesken, minä kun haluaisin molemmat jäljellä olevista sisaruksistani (eli ne, jotka eivät ole ennestään esikoisen kummeina) pojan kummeiksi, mutta mieheni ei ole yhtä mieltä. No, onhan tässä vielä aikaa miettiä sitäkin asiaa.

Liikkeet aloin tuntea elokuun alkupuolella, ja vatsan läpi tuli ekat tuntemukset kolmisen viikkoa sitten, ja toissa viikolla mieskin sai osansa potkuista (en muista yhtään, kerroinko tästä jo). On se kyllä ihanaa, tosin parina viime päivänä on tullut jo aika kipeitäkin potkuja vatsanahkaan, on tällä herralla kipakat jumpat välillä! Mulla on muutaman viikon ajan tullut harkkasupistuksia, mutta keskiviikkona ne oli jo varsin kipeitä. Soitin sitten neuvolan päivystykseen, mutten saanut neuvolalääkäriaikaa. Sain kehotuksen soittaa omalääkärille, johon sainkin perjantaiksi ajan, kun vatsaa, selkää ja nivusia särki vähän väliä ja alapäässä tuntui tosi häiritsevältä. Pelkäsin, että jokin tulehdus aiheuttaisi supistuksia ja voisi jopa synnytyksen käynnistää, mutta onneksi selvisi, että kyse on vain elämäni ensimmäisestä hiivatulehduksesta, ei onneksi pahemmasta. Plus se, että kohtu kasvaa nyt niin voimakkaasti, että alas painautuessaan vaikuttaa muun muassa virtsan eritykseen haittaamalla virtsan painetta yms., joten ainakin sain hyvät selitykset oireille. Tietenkään en nyt saa nostella mitään painavaa enkä rehkiä, ja sitä kun olen noudattanut, niin harkkasupparitkin on pysyneet poissa. Harmittaa vaan tuon pyöräilyn puolesta, kun nyt joudun kulkemaan bussilla (kallista!).

Jopas tuli juttua, ja silti varmaan puolet unohtui siitä mitä piti sanoa! :)

Nappikeitto + Pyöriäispoika 22+2
 
Meilläkin on kummit jo mietittynä ja meinasin että rakenneultran jälkeen vois asiaa heiltäkin kysästä :) Meille ois tulossa 4 kummia, yks läheinen kaveripariskunta ja multa yks parhaimmista ystävistä ja yks miehen parhaimmista ystävistä. Jotenkin harmittaa "käyttää" nää kaikki "parhaat" heti ensimmäisen lapsen kohdalla, jos joskus sellanen onni suodaan että toinenkin lapsi saataisiin, voi kummien miettiminen olla hieman hankalampaa, toki on paljon läheisiä ystäviä jotka olis hyviä tehtävään, mutta olis se silti vaikeempi päätös kun nämä 4 ihmistä... Mä olen aina ollut sitä mieltä etten halua sisaruksia/sukulaisia kummeiksi. Jotenkin se on ollu aina itsestäänselvyys että siihen rooliin haluan ystävät. Sisaruksilla on jo tärkeä täti/setä-titteli. Saa nähdä harmistuuko joku sisaruksista, me kun olemme yhden miehen siskon lapsen kummeja ja olen varma että sieltä oletetaan automaattisesti että me pyydetään heitä, koska heillä suvussa ollut sellanen tapa... No mutta siinäpä harmistuvat elleivät asiaa ymmärrä! Meillekin on tulossa sellanen perinnekastemekko, miehen suvussa kiertänyt pitkään ja siellä myös helmassa lukee jokaisen kastetun nimi :)

Mulla on aina ollut sellanen olo että saisin tytön ensimmäisenä, mutta sitten raskauden alettua se muuttui poikaoloksi ja nyt olen jo ihan sekaisin kun olo on molempiin suuntiin :D Kovasti toivotaan että viikon päästä maanantaina rakenneultrassa selviäisi kumpaa sukupuolta pikkunen edustaa :) Onko monilla ensi viikolla tiedossa rakenneultra??

Äitiyspakkauksesta, ajattelin pelata varman päälle ja hakea sitä vasta joskus myöhemmin syksyllä että varmasti saadaan se uusi pakkaus, eikö sitä aleta jakamaan viikoilla 40-41?

Äidiksi2013 20+2
 
Kiitos L.O.V.E taas uudesta pinosta!

Olipa tullut hurja rynnistys uusia! Tervetuloa koko joukolle!

Ystäväni sai äitiyspakkauksen tämän viikon maanantaina ja se oli vielä se vanha. Kelakertun mukaan pakkaus vaihtuu ensi viikolla tai sitä seuraavalla eli sen aikaa nyt ainakin kannattaa odottaa, jos sen uuden aivan 100%:n varmuudella haluaa. Onhan siellä ne käsittelyajat sen verran pitkät, että uusi sieltä nyt todennäköisesti tulee, mutta ei vara venettä kaada :) Mä en tiedä koska me edes saadaan neuvolasta se lappu, kun huomenna seuraavalla neuvolakäynnillä ei ole vielä ne päivät täynnä. Äiti maa taisi olla huomenna laittamassa papereita kelalle? Jos odotaan kaikki kunnes hänen paketti tulee ja sitten varmistetaan, että saadaan uudet :D Entä onko Piia-Liisa meistä ensimmäisenä ehtinyt sitä jo hakea? (Kun la siis ekana)

Kastemekko on meilläkin sellainen sukupolvelta toiselle kiertävä. Vyötärönauha vaan valitaan aina sukupuolen mukaan. Kummeja tänään myös mietiskeltiin ja kai ne sisaruksista valitaan. Itse olen siskon ekan muksun kummi.

(.) Enää 14 viikkoa töitä ja sitten äippälomalle! Mahtavuutta. Loppuvuosi on töissä aivan järkyttävää kiirettä ja stressiä. Joka viikko on työmatkoja ympäri Suomea, pohjoisimmat tähän mennessä Kolarissa ja eteläisimmät Helsingissä. Sillä välillä sitten saa lennellä ja viettää öitä junissa. Saa nähdä kuin ämmän käy. Inhottaa, kun joutuu vatsa pystyssä ajelemaan satoja kilometrejä pimeillä teillä ennen kuin lumi tulee maahan. No, se on sen ajan murhe, mutta toivottavasti jaksan loppuun asti töissä. Tulipa nyt avautuminen :D

Keltakukka 21+1
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Aika menee jotenkin tosi nopeesti, joten vähemmän on tullut tännekään kirjoiteltua. Lisäksi nuo työpäivät verottavat voimia kovasti, joten vaikka käynkin lukemassa kuulumisia, niin en sitten itse jaksa enää keskittyä kirjoittamiseen.

Kummeista: Ajatus kummeista jo on, ja kummallekin vauvelille olisi tarkoitus tulla kaksi kummia.

(.): Huomenna alkaa vihdoin viikko, jota on odotettu kovasti, nimittäin torstaina on SE päivä, kun päästään vihdoin rakenneultraan! Jotenkin tuntuu, että en vieläkään ole pystynyt täysillä nauttia tästä raskaudesta, kun rakenne pelottaa, jos sieltä löytyy jotakin vikaa. En tiedä, miksi pelkään sitä niin kovasti. Odotan kuitenkin myös, että josko ne sukupuolet siellä selviäisivät, olisi niin kiva ostaa tyttö-tai poikajuttuja :heart: Oma vointi on vähän niin ja näin, selkä on huonossa kunnossa ja iltavuorot on töissä tuskaisia, kun ei millään jaksaisi enää olla töissä yli puolen yön. Pomon kanssa jo sovinkin, että saan käyttää palkallisia vapaapäiviä eli pekkasia aikaisemmin töistä lähtemiseen, mikäli en jaksa töissä enää loppuun saakka olla. Täytyisi yrittää vielä kärvistellä 7 viikkoa töissä ja sitten viimeistään jään pois töistä. Kelan sairaspäivärahat paukkuu jo, mutta eihän sille mitään mahda. Nämä pikkuiset on kuitenkin ne tärkeimmät nyt :heart: Huomenna Poksutaan jälleen: 21+0!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! =)
 
Täälläkin on perjantaina rakenneultra. Jännittää ihan hirveesti. :)

Mun elämässä on ollut niin, että monet ystävät ovat paljastuneet kaikkea muuta kuin ystävyyden arvoisiksi niin siksi mieluiten luotan samaan vereen ennen muita. Viimeisimpänä, kohta kaksi vuotta sitten, päättyi yli vuosikymmenen kestänyt ystävyyssuhde, koska tämä "ystävä" oli jakanut mun yksityisiä, luottamuksellisia asioita pitkin poikin täysin surutta ja oli muutenkin kamalan kateellinen kaikesta, mitä minulla oli ja teki kaikkensa rikkoakseen sen. Nämä piirteet tulivat esille vasta vikoina vuosina, mutta rumaa se silti oli. Enää ei harmita, lähinnä oli niin helpottunut olo, kun elämästä lähti kaikki negatiivinen yhdellä kertaa pois. :)
Lähimmät ystäväni asuvat kaikki kaukana, paras ystäväni kaikkein kauimpana - Saksassa. Paras ystäväni on sellainen, johon luotan kuin kallioon ja on yksi niitä ihmisiä, joille voin olla rehellisesti aina oma itseni. Olihan hän toinen, jolle kerroin raskaudesta, koska tiesin, miten paljon se hänellekin merkitsee. Nykymaailmassa on kamalan vaikeaa löytää enää ihmisiä, jotka voivat olla aidosti iloisia toisen onnesta - pidän itteeni tosi onnekkaana, että elämässäni on kourallinen ihania naisia, jotka ovat sellaisia. Juuri niitä, vaikkei nähdä kuin muutama hassu kerta vuodessa niin tuntuu, ettei aikaa ole ollut välissä ollenkaan. :heart:
Menipäs taas hienosti aiheen ohitse... :D Sukua ja ystäviä siis sopivassa suhteessa "kummeiksi". :)

Äitiyspakkaus kuulemma pitäis vaihtua täs lokakuun aikana... jostain kuulin sen jo aiemminkin. Itehän meen seuraavan kerran neuvolaan 18.pvä ja sitten täytellään lappuja niin eiköhän se sinne marraskuulle mene ennen kuin pakkaus on turvallisesti kotona. :) Eiköhän ne uudet meille kaikille tule, toivotaan ainakin.

nappikeitto mulla kans tuntuu ikävästi painona tuonne virtsarakkoon välillä, tuntuu erityisesti silloin, kun oon ollu täyden päivän töissä. Iltasella on inhottava joskus olla, mut eiköhän sen kanssa selviä. Nyt kun ei tarvi välttämättä täysiä päiviä tehdä kuitenkaan. :)

Olikohan vielä jotain muuta... ei varmaan. Saunaa kohti siis! :)
 
FlowerBy Mulla oli ihan sama juttu, et jännitti/pelotti se rakenneultra ihan hirveesti! Mies odotti vaan, et sais tietää sen sukupuolen ja mä panikoin huulihalkiota, sydänvikaa, raajojen puuttumista tai suoliston olevan vatsan ulkopuolella : / Odotin kyllä kanssa ultraa innoissani, mutta kuitenkin pelotti! Meillä ainakin pelkoni osoittautui turhaksi ja kaikki oli hyvin...sukupuoli veikkauskin saatiin :)

Kummeista Me ollaan miehen kanssa sovittu, että molemmat saa valita kaksi kummia mielensä mukaan. Minä valitsin läheisimmän ystäväni ja kummityttöni. Minusta on tullut kummityttöni kymmitäti silloin, kun minä pääsin ripiltä ja hän on pääsemässä ripiltä nyt ens kesän alussa...tosin pitä vielä varmistaa, että pappi myöntyy "poikkeus lupaan" siitä, että kummin konfirmaatio on vasta pari kuukautta ristijäisten jälkeen. Mieheni valitsi kummiksi vanhimman siskonsa ja toinen paikka on hänellä vielä "avoinna".

Kastemekkoa olen miettinyt. Esikois poikani on kastettu hänen isänsä suvussa kulkeneessa kastemekossa. Minun äidilläni olisi kastemekko missä pikkuveljeni on kastettu, mutta se varmaan siirtyy sitten tulevaisuudessa pikkuveljeni haltuun. Itse asiassa en ole varma onko mieheni suvulla jotain kastemekkoa vai ostaisinko ihan uuden ja alottaisin uuden perinteen ja ehdottomasti kirjailisin lapsen nimen mekon helmoihin :)

Liikkeet Täällä kanssa tykätään syömisestä...sillon aletaan mylläämään, kun laitan suuhuni jotain. Kova melu saa Tipin tanssimaan, kun olin ystäväni karaoke kisoissa oli mahassa ihan omat bileet ja sama kävi eilen, kun olimme katsomassa salibandy peliä ja yleisö metelöi :D

Nimi Tämä suuren suuri ja haastava tehtävä...lapsen nimen valinta! Tuntuu jotenki tosi vaikeelta ja pitäis vielä löytää sellanen mistä miehen kanssa molemmat tykkäis! Meille sitä tyttöä lupailtiin ja jotenkin tytölle onneksi on edes helpompi löytää vaihtoehtoja, kun pojalle! Tosin esikoisenkin kanssa kävi niin, että sairaalaan mennessä oli nimi päätetty tytölle ja pojalle. Pojan kanssa kotiin tullessa sanoin (ex)miehelle, että poika ei näytä yhtään siltä, että valitsemamme nimi sopisi hänelle! (ex)Mies huokaisi ja sanoi, että hyvä kun sanoit, koska hänestäkään nimi ei näytä yhtään tältä pojalta ja sitten valittiin uusi nimi joka oli molempien suosikki listassa :LOL:

Huomenna poksutaan täälläkin!

Tiuhti ja Tipi rv20+6
 
J+
Vakuutus syntymättömälle lapselle Päätettiin ottaa Tapiolasta, sillä siellä miehellä muutkin vakuutukset on. Kun vihdoin sopimuspaperit tuli niin iski paniikki.
Saadaanko me edes vakuutusta vai evätäänkö se?

- Olen ollut S-lomalla ikuisuuden termillä "rangan kipu, selkäkivut yms". Pyysin työterveyslääkäriltä + työantajalta selvitystä pystyykö työpaikkani tarjoamaan minulle kevennettyä työtä. Sillä hoitotyö on raskasta ja nostoja jatkuvasti. Työantajalla ei ole tarjota kevennettyä työtä. Joten olen ravannut s-tod perässä jo kauan. Kannattaako mainita selvityksessä? Sillä vaiva johtuu raskaudesta.

- Kysymys kuuluu, voidaanko vakuutus evätä selän takia? Ja pitääkö lisäselvityksessä mainita kaikki lääkärikäynnit, vai voiko mainita että lääkäri kirjoittanut s-todistuksen. Sillä kiva KAIKKI vierailut laskea, kun lääkärikäynneissä ollut sama pointti. Uusi todistus, viikon, kahden välillä.

- Sekä merkitäänkö rv7+? Ultrakin? Kävin ultrassa verenvuodon takia joka onneksi johtui ihan kuivista limakalvoista.

Olen ollut siis tutkittavana neuvolan ulkopuolella (työterveys) joten pitäähän mun kertoa kaikki. Kannattaako se tehdä niin kattavaksi ettei lisäselvitystä tarvita?

- Entä ruksi aiemmat raskaudet, lasketaanko nuoruusiässä tehty abortti raskaudeksi? Kun seuraava kysymys liittyy lapsiveteen ja mahd. Myrkytykseen.
 
Minä vaan -84 No katsos vaan :) Juu piti, tämä :hug: sun edellisen tekstisi jälkeen. :)

Pilkku_ Ei varmaan vielä, mä laitoin eilen omani hakuun :)

Keltakukka P-L tietääkseni, ei ota pakkausta :) Mulle melkein on ihan sama kumpi sieltä sitten edes tulee. Kunhan tulee joku :)

Jaa taas uusi viikko käynnissä. Todellakin tuntui, ettei syyskuussa olisi ollut kuin muutama päivä. Ihan älyttömän nopeasti päivät menee. Me ollaan naiset laitoksella ennen kun ees huomataan :D Iik!

Mukavaa viikon alkua :wave:

Äiti maa & Alli 22+2
 
Huomenta!

Ensin hyvät uutiset: ultrassa käyty perjantaina :) kaikista peloistani huolimatta vauveli oli terve kuin pukki :) kuitenkin halusi olla selin meihin päin, joten kovinkaan hyvää kuvaa ei saatu. Istukka on etuseinässä kuulemma. Ultra kesti varmaan n. tunnin ja siinä lueteltiin kaikki hommelit reisiluusta lähtien. Sukupuolesta pyysimme, ettei kertoisi, mutta eikös se siinä reisiluun vieressä lie ollut nähtävissä, tai ainakin niin halusin uskoa :LOL:

Minun tyttöoloni on kyllä vaihtunut POIKAOLOKSI jo hetken aikaa sitten, olen parina yönä nähnyt untakin pojasta... mutta kuten sanoin ultrassakin, että älä suotta etsi mitään sieltä, että pääasia, että olisi vain terve. Kaikki muu oli hyvin, mutta paino heitti: hän on ilmeisen atleettinen, koska 50g vähemmän oli paino kuin mitä kuuluisi olla. Itse synnyin viikolla 38+ ja olin 2380g ja 45cm, tyttäreni syntyi 40+1, tosin omien laskujeni mukaan oikea la oli 10 päivää aikaisemmin, istukkakin oli ihan kalkkeutunut kuulemma, hän painoi 3200g ja oli 48cm pitkä. Poika taas oli sokerilapsi, 39+6 syntyessään painoi 3980g ja oli 50cm pitkä. Ettei nuo nyt niin kovin suuria ole olleet enkä itsekään (vaikkei nyt kyllä uskoisi :LOL:) Mutta ei kuulemma kuitenkaan siis syytä huoleen, että kuten itsekin päättelin, geneettistä on.

Sitten ne ikävämmät asiat :( Olin eilen töissä koko päivän, päivä meni hienosti ja oli ihan onneni kukkuloilla, kun ei sattunut edes mihinkään. Yöllä sitten alkoi supistelemaan niin kipeästi, että haukoin vain henkeä sängyssä. Vauva hermostui ja alkoi poukkoilemaan masussa ja potki oikein raivokkaastikin, niin että käsikin heilui. Muutaman supistuksen jälkeen muistin lääkärin neuvon; ota grammanen panadol ja odota kaksi tuntia, jos ei yhtään helppaa, soita jonnekin. No se auttoi ja horteessa sain nukuttua pätkittäin aamuun saakka. Panadolin vaikutus lakkasi ja taas supistelee kipeästi :( kymmeneltä on lääkäriaika, menen käymään siellä, töihin ei ainakaan tänään varmasti voi mennä. Huono homma, koska on kuun alku ja töissä järjetön kiirus :( Mutta säikähdin kyllä kovasti, vaikken usko, että olisi paikat mitenkään aukeamassa, kun ei ne ole ennenkään auenneet edes synnytyssalissa ilman apua :D

Piti kommentoida sitä ja tätä, kun kahlasin syyskuun loppua läpi, mutta nyt en yhtäkkiä saa mitään päähäni, kai tää oma olo vaan vie nyt kaiken ajatuksen. Ainakin masussa on elämää, koska poukkoilee niin kovasti koko ajan, että se tässä lohduttaapi kyllä. Ilmoittelen, kun kotiudun lääkäristä :)

Mukavaa alkanutta viikkoa ihanaiset :heart:

Viivi+Tiiti 21+4
 
Kolme yötä jouluun on.. eikun rakenneultraan sittenkin.. Tule jo torstai! Kyllä odottavan aika on pitkä!! Ilona kuitenkin se, että masuasukki ilmeisesti innostui isovanhempien tapaamisesta niin kovasti, että nyt ei enää voi edes epäillä potkujen olemassa oloa, niitä satelee nyt oikein kunnolla. =)

J+ Meillä ainakin vakuutusyhtiö vaati kaikki tiedot vakuutusta varten ihan ensimmäisestä neuvolasta asti (halusivat äitiyskortin kopion liitettävän hakemukseen). Kannattaa sinne kaikki ilmoittaa selityksineen, niin välttyy sitten lisäselvityksiltä. Ja syyt s-lomiin kannattaa laittaa hakemukseen. Itse liitin joskus johonkin hakemukseen jopa s-lomatodistusten kopiot ja vältin sillä kuulemma lisäselvitysten annon. Ja luulisi, ettei äidin saikulla olo raskauden aikana vaikuttaisi vakuutuksen saantiin, kun eihän se lapsen terveyteen vaikuta kuin mielestäni positiivisesti.. Mutta jouduttiinpa sitä itsekin taas toteamaan pari viikkoa sitten ettei noi vakuutusyhtiön päätökset aina mene terveeseen järkeen!

Äitiyspakkauksesta Mun pitäisi saada kaikki Kelan paperit viikon päästä neuvolasta, ainakin th niin viimeksi sanoi. Viikkoja silloin sitten 21+4. Ilmoitelkaa, kun saatte pakkauksianne että onko jo vaihtunut, mä ainakin pimitän sitä papereiden lähettämistä niin kauan, että saan varmasti uuden versoin :kieh:

Viivi Kuulostaa tosi ikävälle! Mulla onneksi vaan näitä hiton liitoskipuja, mutta niidenkin kanssa meinaa mennä hermot. Onneksi tietää etteivät ne ole vaarallisia. Mutta jos pahentuvat vielä tästä, niin sitten ei akka enää liiku mihinkään suuntaan ja on varmaankin pakko jäädä saikulle.

Mukavaa lokakuun ja uuden viikon alkua kaikille. Ajatelkaa ensi kuun jälkeen on jo joulukuu =)

Keisha+Mymmeli 20+4
 

Yhteistyössä