HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

Iltoja Mammat!

Ensiksi Piia-Liisalle onnittelut pienokaisesta ja hurjan paljon voimia koko pesueelle. :heart:

MrsR Täälläkin vain yksi neuvolalääkäri käynti. Aikasemmin on ollu kuulemma useampikin mutta ovat vissiin tän vuoden puolella vähentäneet yhteen kertaan.

Miulle toki nt-ultran teki lääkäri. Kattoivat kohdun virtaukset ihan sen takia kun isosiskolla on kahdessa viimesessä raskaudessa ollu raskausmyrkytys ja siskon ensimmäinen raskaus keskeytettiin viikoilla 24 (muistaakseni) vauvan toimimattoman sydämmen takia. On kuulemma mahdollista että miullekki vois tulla toksemia loppuraskaudessa, mutta sillon ainakin ultrannu lääkäri sano että virtaukset on ihan kunnossa.

Tajusin tänään senkin että kohtahan sitä pitäis varata synnytysvalmennukseen aikaa. Sain neuvolasta lappusen jonka mukaan vkon 32 jälkeen ois hyvä käydä valmennuksessa ja laskeskelin että tammikuun ekoille viikoille varmaan pitää varailla aikaa sinnekin.

(.) Voipiko sukulaiset saaha raivon partaalle? Miusta näin on ainakin tuntunu kun oma mummo on soitellu nyt tällä viikolla melkein joka päivä jopa kahteen kertaan ja kyselly käymään. Oon varmaan ainut lapsenlapsista joka käypi useiten hänen luonaan. Mutta kun kyse on siitä että pitäis käydä kesäpaikalla kattomassa onko katto vuotanu ja hakea joulukuusi omasta metästä keskustan asuntoon niin en jaksais eessun taassun ajella ihan turhan päiten 70km. Ja kun mummolle ei oikein voi sanoa suoraan kun hän ottaa asiat aina vähän turhankin itteensä niin sitten oonki omalle äitille kiukunnu asiasta (kyse on siis äidin äidistä). Muutenkin oon stressannu omista raha-asioista nyt kun en oo töissä ja liitto tuntuu pitkittävän ja pitkittävän päiväraha-asioita. Soitin eilen Kelaankin että mitenkäs kun oon laittanu asumistuki hakemuksen kuukaus sitten, että millonkahan se meinataan käsitellä. No sain vastauksen siihenki sekä vanhempainpäiväraha päätökseen myös. Eli kela käsittelee tuon vanhempainpäiväraha hakemuksen kun heidän järjestelmään tulee verotustiedot eli 17.12 ja sen jälkeen vasta asumistukihakemuksen. :mad:

Tulipas pitkä vuodatus mutta tuntuu siltä että oon vaan kiukunnu koko viikon vaikka pitäis ehkä ottaa hieman rennommin eikä stressata liikaa.

Doris87 ja Kössi 27+4

Doris87 Uuh, tiedän tunteen. Itse odottelin syksyllä liiton päätöstä päivärahoista ja kyllä se kesti. Mä jäin kesällä työttömäksi ihan ilman mitään varoituksia koko asiasta ja kyllä hieman ahdisti. Jhl:n kanssa päätösten saaminen taisi kestää reilun kuukauden.
Ja todellakin suku voi olla se mikä tosiaankin saa raivin partaalle. Mä kiehun oman äidin ja miehen vanhempien takia hyvin useasti :kieh: välillä tekis vaan mieli ottaa ja sanoa, et nyt riitti, painukaa h*lvettiin kaikki.

Mä oon lääkärinnneuvolassa käyny nyt ainakin 2 kertaa, kerran joka kolmanneksella. Et täälä ainakin hoidetaan noi hyvin.

(.) Valivalivali. Lonkka kipee, en saanut nukutuksi taaskaan kunnolla kun ulkona on kauhea myräkkä ja meillä :LOL: piippu pitää samanmoista meteliä kun et otat tyhjän pullon ja puhallat.. Hieman häiritsevää kuunnella tommosta ulinaa koko yö. Ikkunat paukkuu ja nurkat vinkuu.. Toisaalta kumminkin tykkään, mut olisin tykänny nukkuakkin. Mies menee huomenna firman pikkujouluihin :kieh: mäkin oisin voinu lähtee teatteriin ja syömään, mutta avec:in maksu on sen verta huimaava, etten ala makseleen.. Ja saampa olla illan sitten iiihan yksin :)

Äiti maa & Alli 30+6

saikku tsemppiä alakuloon täältäkin! kyllä tää aika tunnerikasta aikaa on tää odotus :)

maidon luovutus täytyy häpeäkseni tunnustaa että mä pumppasin viemäriin viimeksi ylimääräiset maidot :( syötin poikaa ympäri vuorokauden aina kun vähänkin inahti yölläkin niin tissi suuhun parin tunnin välein ja tätä jatkui ekat 7kk ennenkuin uskalsin ruveta rajottamaan yösyöntiäkään..huh huh :D loppujen lopuksi poika veteli tissiä vuoden verran ja oli vaikee lopettaa sittekään. Lisäks pakastettiin kotona maitoa niille kerroille kun mä olin pois ja poika veti sitä sitten pullosta. Tälläkerralla olen viisaampi ja vien maitoa luovutettavaksikin sekä rajotan tissinvetämistä öisin aiemmin :) Musta imetys on muuten ihanaa, mutta pitkä duunihan se on kun taas vuoden aattelin hurauttaa menemään. vähän kuitenkin jo odotan et koska pääsen niihin puuhiin-hullu minä! :D

(.) sokerilakkoa viikko takana jes mä pystyin siihen! :) ihan voittaja fiilis ja huomenna annan itelleni luvan syödä suklaakonvehteja ja sit taas jatketaan lakkoa. Ei sitä näköjään niin kiinni siinä sokerissa ollukkaan kun sitä luuli, kova tahdonvoima voitti jälleen :) ainut huonopuoli tässä on se että vaa-alla näytti puolenkilon painon pudotuksen joka ei mun tilanteessa oo kauheen hyvä kun painoa pitäs tulla lisää eikä tippua. Täytyy siis syödä jotain muuta enemmän kun herkuista jää kalorivajetta.

viikonloppu alkaa taas ja erityisesti siitä saavat nauttia työssäkäyvät helmimasut :) ihanaa viikonloppua siis erityisesti teille kaikille! muistan viime odotuksesta kuinka tärkeitä ne vapaat oli :) ite kotiäitinä on ihan sama mikä päivä on menossa, paitsi että huomenna mies lupasi antaa mullekkin omaa aikaa ja pääsen yksin shoppailemaan! se onkin ihan luksusta, kun ton uhmaikäsen sällin kanssa kaupassakäyntikin on välillä avaruustiedettä :D

taikamaailma 27+6 huomenna poksuu <3

ila
Huomenta!

Täällä sitä istutaan sokerirasituskokeessa. Aivan järkyttävä nälkä, ja toi sokeriliemi on jotain ihan hirveetä :/ Bmi mulla ennen raskautta 20, mutta suvussa rasitteita diabeteksen suuntaan, joten tännehän minä sitten jouduin. En tosin jaksa uskoa, että sokerista kärähdän, mutta saas nähdä.

Eilen kävin äitiyspolilla kontrolliultrassa, ja pikkuisella on kaikki hyvin :) sydämen lyönnit olivat tasaisia, eikä lisälyöntejä kuulunut. Jee! Ja kun edellisellä kerralla lääkäri oli vähän huolissaan vauvan pienestä painosta (rv 26 ja painoarvio 760g), niin nyt painoa oli jo puolet enemmän! :D eli 1,4kg! Kaikki siis hienosti, mutta varmuuden vuoksi vielä yksi ultra parin viikon päästä.

Kohta pääsen juomaan seuraavat mukilliset sokerilientä. Oksettaa! :x

*MUOKS* Ei sitä lientä tarvinnutkaan juoda kuin kerran, hallelujaa! Olisin varmaan joutunut muuten viehkosti oksentamaan paperiroskikseen. Maanantaina saan sitten tietää miten kävi.

Muiden ärsyttävä käytös raskaana olevia kohtaan -keskustelu summaa niiiiin hyvin lähiviikkojen tunnetiloja, ettei mun tarviikkaan niistä erikseen kirjoittaa tänne :D Muiden ärsyttävä käytös raskaana olevia kohtaan - Keskustelut - Meidanperhe.fi

Viimeksi muokattu:
Ila Tsemppiä sokerirasitukseen, jos siellä vielä istuskelet. Meillä ei sitä lientä juotu kyllä kuin kerran.

Lääkäristä ja sisätutkimuksesta Meillä on siis ensisynnyttäjillä kolme kertaa lääkäri. Kaksi kertaa on se lääkärineuvola ja kerran lääkäri tekee sen synnytystapa-arvion. Meillä sama lääkäri myös ultraa eli hänet kyllä näkee raskauden aikana viisi kertaa (ensikertalaiset siis). Lääkäri tekee aina myös sisätutkimuksen, lukuunottamatta rakenneultraa, mutta siinäkin kysyi, onko ollut jotain erityistä, että pitääkö silloinkin kurkata.

Täällä on lunta, lunta, lunta! Naapuri just aurailee pihaa, luojan kiitos ei tarvi ite kaikkea. Koira oli aamulla ulkona aivan vauhkona ja ryntäili vaan ees taas!

Keltakukka 29+6 (huomenna poksuu jei!)

Pikaista päivitystä tutkimusten jäljiltä:

Rv 28+1
- Kohdunsuu edelleen auki koko matkalta, mutta merkittävää muutosta ei ole tapahtunut
- Vauvan pää edelleen syvällä lantiossa
- Kalvorakko kasvanut, on jo jonkin verran emättimen puolella eikä ainoastaan kanavassa
- Vauva voi oikein hyvin, liikkuu paljon, sykkeet siinä 135-150 välillä, hyvää vaihtelua sykkeissä, napavirtaukset hyvät
- Painoarvio 1358 grammaa :)

Hoito jatkuu samana. Sain kyllä kävellä tutkimushuoneeseen sen 10m (koska viime viikolla tilanne oli parempi) mutta taas tuotiin pyörätuolilla takaisin. Vessa- ja suihkulupa siis on.

Viime yönä vähän taas säikähdettiin kun tuli useamman tunnin ajan supistuksia lopuksi jo säännöllisesti noin kymmenen minuutin välein, alkoi olla ja tuskallisiakin. Onneks menivät kuitenkin Nifanginilla ohi. Tänään supistellut taas vaan satunnaisesti.

Anteeksi omanapainen päivitys, nukuin niin huonosti viime yönä supistelun takia että nyt tarviin vaan unta, kun on kaikki lääkäritouhut yms. ohi.

Adii

Doris87 meillä on ollu tää yksi lääkärinla käytäntö jo ainakin vuoden ajan ja kaveri sanoi (synnytti esikoisensa maaliskuussa), ettei kannata odotella ihmeitä. Hänellekään ei tehty sisätutkimusta kertaakaan, mutta synnytystapa-arviossa hänkin kävi, koska nuorempana murskaantunut häntäluu vaati sitten suunnitellun sektion.
Oi, sukulaiset on niiiiiiiiiiiiiiiiiin mahtavia. :LOL: Muut ei ärsytä ollenkaan, mutta miehen mummi... ei vaan kestä pää. Erityisesti sen kaiken jeesustelun kanssa, siis kirjaimellisesti jeesustelun. Mua ei ihmisten uskot ja uskonnot kiinnosta, kunhan niitä ei tuputa mulle. Odotan vaan kauhulla, mitä kummaa tapahtuu, kun kuulee, ettei lasta tulla kastamaan kirkkoon. :D

Adii voi hitsiläinen, onneks ne supparit saatiin loppumaan. Ei ihme jos säikäytti. Tsemppiä sinne - toivon mukaan menee vielä viikkoja, vaikkei se petipotilaana oleilu hirmu kivaa olekaan. :hug:

Täällä ei kuulkaa ole lunta ollenkaan, mutta hervoton myräkkä ja ainakin -10 pakkasta. Mut pakko uhmata keliä, meidän kunnan joulukadun avajaiset on tänään. :) Huomenna ois kunnantalon 20v-juhlatkin, mut taidan pysyä kotona. Vois kattoa isännän kanssa uusimman Batmanin, kun se tuli toissapäivänä postin mukana. :)

Ihanaista perjantaiehtoota kaikille helmimasuille!

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 29+1

Viimeksi muokattu:
BETTIS, synnyttäessä sitten ekana pilkistää naatit haaruksista:LOL::LOL:

ADIIlle tsemppiä!

Mä oon heränny jo 4 aikaan kun kuopus oli hirveessä halipulassa:heart: Johan se raukka on joutunu melkein koko yön nukkumaan pinniksessä mun vieressä, hirvee aika olla aina erossa:heart::LOL: Äittäääää vaan kuulu ja sit sylissä halitteli ja pusutteli ja pakkohan oli nousta sit sen kans lämmittää takkaa :)
Hulluna väsäsin viel pullataikinan siinä het, ja 6.00 päättikin tuo kuopus et vois jatkaa unia...
No, mä sitten väsäsin 3 pellillistä korvapuusteja tässä:LOL: ja loputkin pennut heräsi just :D kattoivat mua kuin hullua :D
"kui sä oot jo hereillä? ja leivot?"
jaa-a, lääkitys kohillaan taas:LOL:
(saatoin illalla saada seksiäkin :D:LOL: oisko siitä :D )

josko sitä kun isäntä herää ni vois puustien varjolla mennä pötköttää. kahvi on valmiina ladattu ni on isännälläki kiva aamuylläri kun vaimo on ollu pullantuoksune:LOL:

T.Neiti+Prinsessat 28+1 :heart::heart:

Mmmm korvapuusteja :p. Mulla olis kans kauhea leipomis into, mutta se laantuu aina kun muistan, et uuni on edelleen rikki..:kieh:

Lunta tuli sentään vähän, kivaa :) Lapset odottaa, et päivä valkenee, et saa lähteä ulos :D

Äiti maa & Alli Pokspoks 31+0

• Tykkää
Reactions: Viivi76
Jotain vois tänää leipasta vaikka ilta ei sujunutkaan kuten Neiti 81:llä =) Korvapuusteja oli vasta nii ei sitä. Ehkä porkkanakakkua.

Ensin vaa joululahjaostoksille. Työkin loppui nii saa lomailla ja odotella liitoskipujen vähenemistä. Nyt on Joulukuu! Kohta alkaa joulukalenteri ja Toljanteri.

Halibut+Oljo 28+POKS

• Tykkää
Reactions: Viivi76
Kaikkiko täällä on pimahtaneet :LOL: Minä kävin eilen miehen kanssa päiväelokuvissa katsomassa sekä Tie pohjoiseen että hullut tamperelaiset talven yllättämät autokuskit ;) Ja söin voissa paistettuja popcorneja :ashamed: koko kipollisen...

Nyt pitäisi alkaa askartelemaan lapsille sitä joulukalenteria, kun ne ovat huomiseen isällään. Kartongit tuijottavat tuolta pussista mua :LOL: mutta kun en voinut vastustaa = tuli ihan mielettömästi lunta ja sitä sataa edelleen ja mun oli siis aivan pakko mennä aamupuuron jälkeen kolaamaan pihaa :D mies saa varmaan raivarit, kun tulee töistä, että olen taas huhkinut :ashamed: vetoan siihen, että lopetin, kun tuntui huonolta. Lisäksi vein meidän puolivuotiaan pikkukissan pihalle ekaa kertaa ja hauskuutin sillä itseäni :D aivan loistava aamu!

Huomenna kuopuksen neljävuotiskinkerit ja pitäisi kuulemma Marttikakku vääntää. Päätin, että kakku olkoon normaali mansikka-banaanikakku, pyöreä, ja päälle taiteilen sitten Martin sokerimassasta ja kaakaosta. Voi mennä ensi yönä pitkäks :D Pikkumiehen haen sit jo aamulla, hän haluaa itse osallistua leivontaan, tehdään ihan vaan torttuja ja sit hän haluaa tehdä lihapullia ja juustokuutioita ja rypäleitä kuulemma cocktailtikkuihin :) vähän tekis kyllä mieli taas tehdä niitä mokkapaloja, mutta ehkä yritän hillitä itseni?

Söin minäkin porkkanoita illalla, ja yöllä kävin jääkaapilla neljältä juomassa pari kulausta piimää, kun kerta heräsin pissallekin. Meillä on taaaaas seksitön kausi kuulemma, mies on jotenkin menettänyt mielenkiintonsa, vaikka unissaan puristeleekin mua :D vähänkö raivostuttava tapa :D Mutta pointtihan oli se, että mittasin huvikseen paaston aamulla, vaikka nyt olen jo tän viikon mittaukset suorittanutkin, niin se oli taas alle viitearvon! Aina, kun käyn yöllä jääkaapilla, arvo on hyvä! Siinäpä on diabeteshoitajalla ihmetteleminen....

Lunta tupaan: Viivi+Tiiti 30+2

Kiitos vain Neiti-81 nyt mun tekee ihan hirveesti mieli pullaa :p ! Eikä oo ees aineita et voisin alkaa leipomaan. Meillä on kyllä tänään pikkujoulut tyttöporukalla, et herkuttelemaan kyllä pääsee :) Pitäsköhän viedä kaupasta kaikille pullat tuliaisiksi :D

Huomenta!!

Ihanaa muutkin on hyväntuulisia! Mä jotenkin heräsin niiiiin hyvän tuulisena :D ihan pirteänä! :D soitin siinä äidillekkin ja herätin hänet pirteydellä! Hihih

Hyvääää joulukuuta! Ihana tonttu toljanteri joulukalenteri, se on ollu ihan paras siitä asti kun on tullut! Pitäis tuon lapsen vaan olla jo tässä niin olis hyvä "syy" katsoa sitä. Mies kattoo muuten mua ku mitä jos alan sitä innoissani katsomaan :D

Mä pyöräytin eilen joulutorttuja ja ehkä tänään pipareita ja kuorrutan ne. Nam!

Niin ja POKS 31 !!!

Bettis ja rakas porkkana 31 <3

• Tykkää
Reactions: Viivi76 ja Maarit*
Onneksi olkoon Piia-Liisa vauvelista ja jaksamisia sinne!

Ja Adiille sinnittelyä sinne sairaalaan! Toivottavasti menee mahdollisimman kauan, ennenkö vauva päättää syntyä.

Sitten omaa napaa... Mä en ole oikein pystynyt enkä jaksanut nyt kirjoitella täällä, kun olen ollut kipeänä jo yli 3 viikkoa. Flunssahan se on, ja vetää olon aivan rapakuntoon. Kaiken huipuksi viikko sitten to/pe yönä alkoi kova korvakipu. Lääkäri meinasi silloin perjantaina, että koska korvatulehdukset on viruksen aiheuttamia, niin Panadolilla ja apteekin lastenhyllystä löytyvillä turruttavilla korvatipoilla pärjään. Korvatippoja sai käyttää 2 päivää. Sunnuntaina korvakipu tuli takaisin ja pahempana, joten maanantaina taas menin lääkäriin. Tällä kertaa lääkäri määräsi reseptillä boorispriitä korvaan ja pitkin hampain määräsi sitten antibiootin. Katsoin netistä tuon antibiootin haittavaikutukset ja ei sillä kyllä ole ollut sikiöön vaikutuksia, niin siellä kerrottiin. No, kipua ei ole, mutta kuulokaan ei ole palautunut. Eli yli viikon kuulo on ollut oikeasta korvasta pois ja tänään vetää vasemmastakin. Töissä olen ollut koko ajan ja se on oikeasti hankalaa, kun on asiakaslähtöistä työtä ja ei kuule. Viime viikonloppuna töissä mulla loppui puhti kokonaan ja voimat piti lopussa keskittää siihen, että sain silmäni pysymään auki. Valitin asiasta lääkärille, mutta hän ei silti antanut sairaslomaa. Niin että se on todellista raahustamista päivästä toiseen. Ja nyt mun pään on vallannut miltei täydellinen hiljaisuus. Eilen yritin saada ajan terveysasemalle, mutta se oli kiinni. Pitää yrittää saada maanantaina joku kiinni, jotta saisin lähetteen jonnekkin korvaklinikalle. Nimittäin sekin on mahdollista, että jos korvatulehdusta ei hoideta oikein, niin voi menettää kuulonsa tai kuulo voi heikentyä. Eli siis jos esim. onkin kyseessä muutakin kuin välikorvan tulehdus, minkä lääkäri diagnosoi. Tässä siis ei ole mitkään parhaat fiilikset:(

Masuasukki sen sijaan tuntuu voivan hyvin, kun se tuolla möngertää aika ajoin. Ihmeellistä on ollut tässä raskaudessa, että ei ole ollut yhtään mitään liitoskipuja. Mutta varmaan se johtuu siitä, että kerran paikat on jo antaneet periksi. Vähän on vatsa kyllä jo alkanut painaa kylkiluita, mutta huomasin sen, että kylkiluutkin on jo antaneet periksi. Närästystä on jonkin verran. Pahiten närästää nuo Epa-kapselit. Sitten tietysti, jos syö liian ison annoksen ruokaa, alkaa närästää.

Äitiyspakkaus oli tullut postiin. Minä mietin sitä, että saisikohan sen laatikon kotiin niin, että kun lasta kärryttelee, että se on aisan päällä. Onko kukaan kuljettanut niin? Tai sitten jos otan pulkan ja kärryttelen lasta. Hmmm.

Huomenta! Täälläkin on jopa pirteä aamu. Sain pitkästä aikaa kunnon yöunet nukuttua, vaikka osa yöstä menikin taas "vessarallin" parissa. On se hienoa kun lapsi on kasvaessaan jo liikkuvaista sorttia, mutta voisi oppia että minun rakkoni ei ole nyrkkeilysäkki :D Kohta pitää lähteä liikkelle ja käväistä miehen vanhempien luona lauantaipäivällisellä. Ihan kiva joskus istua myös valmiiseen pöytään :)

Ihme ja kumma, eilisiltainen pizza ei alkanut ollenkaan närästämään vaikka sitä vähän pelkäsinkin. Tuntuu närästys muutenkin vähän helpottaneen, tosin joka aamu otan annoksen Gavisconia. Ehkäpä on ihan puhtaasti sen ansiota.

Meillä äitiyspakkauksen kantoi mies, suosittelen hyvällä mielellä myös muille joilla tämä vaihtoehto on olemassa ;)

No, jos tästä nyt sitten nousisi koneelta pois ja lähtisi ulos lapioimaan autoa umpihangesta pois. Huoltomies on taatusti taas kasannut traktorilla vetäessään kaikki lumet isoksi valliksi mun autoni eteen, jos on edes aurannut koko parkkipaikkaa. Viime talvena sai kolme kertaa soittaa ennen kuin homma alkoi toimia :stick:

Minä kans olen leiponut; tekasin eilen piparitaikinan ja torttutaikinan tänään sit aamulla paistoin =) Tein myös eilen suklaakakun huomisille tuppereille! Oi me lähdetään lasten kanssa katsomaan joulunavajaisia klo:15 ja sit sen jälkeen on oikein ilotulitus =)

Mulle on painotettu että paastoarvo on nimenomaan silloin kun on yöllä syömättä (12-10h) muutoin se on vain ihan normi mittaus eli jos haluaa mitata paaston saa suuhunsa laittaa yöllä vain vettä, muutoin mittaus ei ole oikea. Mutta mistä nuistakaan sitten tietää ku rajatkin on monissa paikoissa ihan erit ja ohjeet!! :LOL:

Ei millään jaksais odottaa maanantaista ultraa, saa nähdä miten on vaavi kasvanut!? (viittaan siihen, että olenko jaksanut olla tarpeeksi tiukka ruokavaloissa, ainakin itsestä tuntuu, että olen ja et kasvun olis tällä menolla pitänyt olla ihan normia eikä olis tulossa jättivauvaa) : / Liikkunutkin olen joka helkutin päivä aina noin 40min.
Niin ja toivottavasti vaavi olis oikein päin ko edellisellä kerralla oli perätilassa jotenkin ehkä tuntuis että oliskohan jo oikein päin ko potkut tuntuu silleen tonne oikeelle ylös enimmäkseen, mut mistä sitä tietää!! :|

Pipsa4 30+2

Mä olen sit ollu ainoa, joka ei oo pirteä. Mut se johtuu mun yleisestä talvi- ja jouluvihasta. :LOL:
Nousin sängystäkin vasta lähempänä yhtä, kun ei kerran ollu mitään kiirettä. Just parhautta. :)

Tänä päivänä on käyty tasan naapuripitäjässä Halpa-Hallissa, piti käydä äidille ostamassa synttärilahja. Ja tarttuihan sieltä muutakin mukaan niin kuin yleensä. :)

Eilen oltiin siellä joulukadun avajaisissa ja minähän sitten arpajaisissa voitin kinkun. :D On niin mahtavaa, kun näkee tuttuja ja kaikki käy taputtelemassa mahaa. Tuntuu kuin olis koko pitäjän yhteinen raskaus. :) Ehkä johtuu siitä, että ollaan miehen kanssa molemmat oltu nuorempana (ja miksei nytkin) kovin sosiaalisia ja kaikkien kanssa tekemisissä niin paluu kotiin on otettu suorastaan riemulla vastaan ja tietysti tää meidän vauvauutinen on ollu monille suorastaan ilon itkun aiheena. :D

Mulle kätilö sanoi, että paasto saa olla max.10h eli on todellakin eroja (siinäkin) alueittain. Mut oon kyllä viikonloppuisin antanu sen paaston mennä 12h, jos kerran nukuttaa ja muahan nukuttaa. :)

Nyt taas sohvautuminen ja lunkisti ottaminen loppuillan. Vois ehkä käydä anoppilassakin. Mies lähti just koirien kanssa ulos ja vanhempi pisti sitten liinat kiinni ovella - mamman koira, kun ei tykkää talvesta. :LOL:

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 29+2

Yhteistyössä