Syysvuokko
Mä käytän sellaista rautavalmistetta kuin ferroforte
Tuotteet - Hankintatukku Oy
On sopinut hyvin mun vatsalle, ei mitään ongelmaa
Perunasalaatti on tosi helppo tehdä itse, tässäpä on ohje kokonaisuudessaan
Perunasalaatti:
8 perunaa
1 suolakurkku
1 hapan omena
½ sipuli
2dl kermaviiliä
3dl creme fraichea, voi korvata jogurtilla jos rasvan määrä kammoksuttaa
1/4tl suolaa
1tl sokeria
½tl omenaviinietikkaa
1. Kuori ja pilko perunat kuutioiksi ja keitä kypsäksi. Perunoiden kiehuessa on hyvä hetki pilkkoa muut kasvikset pieniksi kuutioiksi.
2. Kun perunat tulee kypsäksi, heitä ne lävikköön ja laske kraanasta jääkylmää vettä päälle. Jäähtyy nopeiten. Voi laittaa myös jääkaappiin jos on malttia, mulla ei ole
3. Sekoita kermaviili, creme fraiche ja suola. Lisää sekaan suolakurkkukuutiot, kuutioitu omena ja sipulihakkelus. Testaa, tarviiko omaan makuun lisätä etikkaa ja sokeria. Kaikki ei ehkä tykkää.
4. Perunat sekaan ja tadaa, salaattisi on valmis
Perhevalmennukseen me ei olla osallistuttu ollenkaan neuvolan kautta. Sain jotain imetysaiheisia monisteita terkkarilta mukaan viimeksi, eikä niissä kyllä ollut mitään elämää mullistavaa tietoa mitä en olisi jo saanut netistäkin selville. Tuntuu noi neuvolan vinkit olevan muutenkin vähän mustavalkoisia. En mä tarvi ketään kertomaan milloin mun lapsi tarvii maitoa, kyllä se osaa sen itsekin kertoa kun on silmät päässä ja ymmärtää vähän seurailla. Eikä vaipan vaihtaminen pepun pesuineen ole rakettitiedettä. Enkä todellakaan tarvitse neuvolatantan mielipiteitä siitä, miten parisuhdetta tulisi hoitaa kun lapsi on talossa. Jokainen löytäköön omat keinonsa, ei siihen mikään neuvolan taulukointi auta. Enkä tarvitse 2h luentoa synnytyskivun lääkkeellisestä hoidosta, katsotaan sitten tilanteen mukaan. Luomuna on tarkoitus mennä, mutta eipäs sitä voi etukäteen tietää miten tuo sitten loppupeleissä etenee. Kätilöt kyllä varmasti auttavat tiukan paikan tullen.
Terkkari meinasi saada shokin, kun kerroin ottaneeni unettomuuteen uniteetä mikä mulla myös auttoi pahimman yli. Kaipa sitten jatkuva valvominen tai unilääkkeen popsiminen on parempi heidän mielestään, yrttiteehän on kamalaa myrkkyä varsinkin kun tietää mitä juo
Mähän kun en osaa pakkausselosteesta lukea, mitä se sisältää ja välttää mahdollisesti haitallisia rohtoja
Tästä tuotteesta oli kyse
Iltatee - Teet - kauppa.ruohonjuuri.fi ja eipä ole silmään pistänyt, että mitkään näistä ainesosista olisi niiiiiin kamalan vaarallisia raskaana olevalle
Määrätkin on niin vähäisiä, 1teepussi satunnaisesti kun uni antaa odottaa itseään tai ei väsytä illalla lainkaan. Mikään ei ole hyväksi, jos liiallisesti kulauttelee kurkustaan alas.
Parin viikon sisään ajattelin aloitella myös vadelmanlehtiteen juomisen, sitä kun en ole uskaltanut raskauden aikana juoda kovin varhaisilla viikoilla kun joillain se on käynnistänyt kuulemma synnytyksen. Tiedä nyt sitten siitä, että onko näin oikeasti, mutta tosi monta kertaa tuosta on saanut lukea. Eikä se toki haittaa, jos auttaa synnytyksen käyntiinlähdön kanssa kunhan päästään "normaaleille" viikoille. Tuskinpa se muksu muutenkaan ulos tulee pelkän yrttiteen voimalla, ellei nyt jotain ihan hillitöntä myrkkykasvia mene teeksi keittämään
Tosta mun rautavalmisteen valinnasta mä en viitsinyt neuvolassa edes kertoa, tiiä mikä luento siitä olisi tullut kun on kyseessä "luontaistuote"
Mulla ei obsidan edes imeydy kunnolla, mutta tolla on rauta-arvot lähteneet kiltisti nousuun.
Äääh, valmiiksi ärsyttää jo seuraava neuvolakäynti. Saa olla jatkuvasti siellä ravaamassa, mutta mihinkään kysymyksiin ei ikinä saa mitään vastausta tai sitten vastaus on tuollaista hillitöntä paniikinomaista luennointia. Melkeenpä toivon, että synnytys lähtisi käyntiin ennen sitä käyntiä niin pääsen tosta kaikkitietävästä hoitsusta eroon. Se lukee tasan tilastoista ja unohtaa ottaa yksilön huomioon. Vaikka muuten onkin ihan mukava, niin siitä asiasta mä en tykkää ollenkaan. Jää vaikutelma, ettei oikein uskalla luottaa omaan osaamiseensa tai käyttää maalaisjärkeä.