Heippa!
Uusi odottaja liittyy mukaan, liityn vasta tässä vaiheessa, vaikka tarkoitus on ollut jo pidempäänkin
Eli kolmatta lasta odottelen. Tällä kertaa poika tulossa ultrien mukaan, kaksi edellistä tyttöjä
Sairaalana toimii tällä kertaa suoraan naistenklinikka, sillä mulla on
raskausmyrkytys ollut joka raskaudessa.
Esikoinen on syntynyt rv 39+1, eli päästiin käytännössä ihan loppuun saakka, vaikka oireita (ja diagnoosi) piisas paineista turvotuksiin, jne, mutta olinkin kolmisen viikkoa sairaalassa vuodelevossa..
Tämä onkin tarina jo itsellään. Esikkoa käynnisteltiin siis pari viikkoa, mutta ei millään lähtenyt tulemaan, sektioon ei menty vaikka myrkytys oli, koska paineet oli kohtuulliset ja vauvan vointi hyvä, mutta kotiinkaan ei päästetty enää.
Sitten loppuviimein oli sovittiin, että seuraavana päivänä leikataan, niin lähtikin itsellään tulemaan. Vauvalla oli kaikki ok, vaikka olikin melko sintti ja painoi 2760g.
Kotiuduttiin 4 vrk synnytyksestä. Nyt tämä esikois likka siis täytti juuri viime viikolla 5v :heart:
Toinen syntyi sitten rv 34+0 ja täysin yllättäen. Tai paineet oli hiukan koholla olleet ja neuvolassa tarkemmin seurailtiin, mutta siis 33+6 neuvolakäynniltä suoraan lähetteellä äitiyspolille ja vauva syntyi kiireellisellä sektiolla seuraavana aamuna.
Virtauksissa oli blokkeja ja vauvalla monotonista käyrää. Mulla paineet huiteli siina 110/ 160 ja raskaus päätettiin näillä purkaa.
Tyttö painoi syntyessään 1922g. Kotiin pääsi neljän viikon ikäisenä, kun saatiin syömishommat käyntiin. Tämä toinen tyttö on nyt 3v.
Siksi kirjoittelen vähän taustoja, sillä on täysin mahdollista, että tämä kolmas syntyy jo tammikuun puolella.
Pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että ei kovin aikaisin kumminkaan.
Seurana tässä rakaudessa on pelko siitä, että myrkytys uusii ja vauva syntyy liian aikaisin.
Toisen tytön syntymä oli mulle aika iso shokki, vaikka tietenkin järjellä olisi voinut ennakoida ja vähän koittaa valmistautua mahdolliseen ennenaikaiseen vauvaan. Nyt tyttö voi hyvin ja pieni koko, ym ovat muisto vain
Tästä syystä kuitenkin valitsin suoraan synnytyssairaalaksi Naistenklinikan, jotenkin vähän niinkuin varmuuden vuoksi.
Kaipa sitä suojelee itseään pettymyksiltä?
Asutaan Espoossa, että eipä täältä älytön matka tuonnekkaan ole.
Tässä raskaudessa olen asiaan liittyen saanut myös ärsytyksen huippuunsa, kun anoppi ja pari kaveria on ottanut asiakseen kauhistella, että minkä ihmeen takia .
kolmas tehdään,
kun riski kuitenkin on olemassa, että vauva syntyy ennen aikojaan.
Eipä siinä mitään, oikeassa ovat, mutta tarvitseeko sitä joka kerta miettiä ääneen..
Kyllä sitä itekkin pelkään, tottakai!
Mutta olen aina halunnut paljon lapsia ja tämän kolmannen ihmeen itekkäästi itselleni suon.
Joka päivä on riskit mielessä kyllä muistuttamattakin..
Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok ja paineet pysynyt kurissa, pissa puhtaana ja vauva voi hyvin.
Viimeksi tänään kävin neuvolassa.
Sf mitta oli 23cm, eli ei ainakaan se viittaa etteikö vauva kasvais
Painoa oli tullut 100g,
koko raskaudessa tullut yhteensä 6kg, mutta vielähän tässä ehtii. Tytöistä tuli ekasta yli 30kg, mutta olikin hilppasen niitä turvotuksia ja synnärille jäi tosiaan muistaakseni 12kg, toisesta 15kg, mutta syntyikin aikaisemmin ja turvotuksia ei oikeastaan ollut, ei ainakaan ekaan verrattuna.
Olen onneksi toimisto hommissa, eli töissä pystyn olemaan varmaan vielä melko pitkään (koputtaa puuta). Oma toimisto koppi tuo sen ilon, että voi ottaa rennosti ja lepäillä myös kesken päivän jos siltä tuntuu / tarve vaatii.
On myös loistavaa, että tytöillä on päiväkotipaikat, jos joutuisin kotiin lepäilemään, sillä tuo 3v on melko epeli ja paineet ei aina pysy sen kanssa iha kurissa
Mies taasen tekee pitkää päivää ja paljon työmatkoja (oma yritys) niin kotihommat on melkolailla mun vastuulla.
Eli listaan voi lisäillä
helmira /la 17.2.2012 / 31v/ kolmas / nkl niin ja
poika lupaus
Helmira rv 24+4