HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.1.2013
Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS IT`S A BOY

30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Ensari84 / 1.lapsi / NKL IT`S A GIRL
Selis / 3.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
J+ / 1.lapsi / KOS IT`S A BOY
Sirel /3.lapsi (tyttö olo)

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL
Minikolibri / 4. lapsi / JS
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Bettis / 1.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS IT`S A BOY

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS IT`S A GIRL
Hannasi / 1.lapsi / HYS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
norpu / 1. lapsi / JS IT`S A BOY
Marikki-74 / 3.lapsi / K-PKS

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS IT`S A BOY

6.2.2013
Bliss / 4.lapsi / TYKS IT`S A BOY

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
Pink89 / 2.lapsi / KAKS IT`S A GIRL
iao / 3.lapsi /TAYS (tyttö olo)
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS (tyttö olo)
markkis93 / 1.lapsi / OYS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS IT`S A GIRL
ketunhäntä / 4.lapsi / OYS IT`S A GIRL

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
didjital / 1.lapsi / SatKS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS
Leina / 1.lapsi / LS IT`S A GIRL

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi (poika olo)
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS IT`S A BOY
Hemmi / 2.lapsi / ulkomaat

10.2.2013
NeferNeferNefer

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi (tyttö olo)
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS IT`S A GIRL
sannak82 / 2.lapsi / EKKS
Selma_ / 3.lapsi / OYS (poika olo)
Maarit* / 5. lapsi / NKL IT`S A GIRL
FlowerBy / 1. & 2. lapsi (KAKSOSET) / SEKS (poika ja tyttö olo)
past / 2.lapsi / TAYS (poika olo)

12.2.2013
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS (tyttö olo)

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT (tyttö olo)

14.2.2013
Lassu / 3.lapsi / PKKS (poika olo)
MrsR / 1.lapsi / K-SKS (tyttö olo)
Keisha / 1. lapsi / SeKS

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)
cannes / 2.lapsi / OYS

16.2.2012
Omppuf / 2. & 3. lapsi (KAKSOSET) / K-PKS A BOY AND A GIRL
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS
Hepa_ / 1.lapsi /
Tuuliannaliina / 1. lapsi / HYKS

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS
MininMama / 2.lapsi / LKS
enni./1.lapsi/K-PKS
Nopsu / 2.lapsi
poju04typy06 / 5.lapsi / OYS

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
Pöpsy/ 1. lapsi / TYKS
Annemiini / 1.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS (tyttö olo)
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS

20.2.2013
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS
iloksi / 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
ila / 1.lapsi / (poika olo)
Minskimamma / 1.lapsi / Vas/Tays
Ninnu-87 / 3.lapsi

21.2.2013
Donna82 / 2.lapsi
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS
joke-81 / 3. & 4. lapsi (KAKSOSET) / K-SKS
Adii/1. lapsi/KOS (poika olo)

22.2.2013
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs

23.2.2013
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS
Halibut / 2. lapsi / LKS

24.2.2013
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS
Millipilli / 1.lapsi / TAYS (tyttö olo)
Amore / 1.lapsi / KÄT
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
lemmuli / 1.lapsi
alfur/ 2. lapsi/ OYS

25.2.2013
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS
kengumamma / 3. lapsi / LS IT`S A BOY
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS (poika olo)
*saikku* / 1.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL

27.2.2013
Syysvuokko / 2.lapsi
Charlott / 2.lapsi / KYS
Nauris86 / 1. lapsi/ K-PKS
SweetP / 5. & 6.lapsi (KAKSOSET) / NKL

28.2.2013
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS (tyttö olo)
Tige / 2.lapsi / TYKS
Helistin2013 / 1. Lapsi / KOS
annimanni / 3.lapsi /



* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85
Hedy81



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
Heinäkuu 2012
Elokuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa syyskuulle -sieltä se syksy nyt saapuu ja h-hetki on meillä kaikilla kuukausi kuukaudelta lähempänä. Ei se kesä kerkee tulee ennen kuin meillä kaikilla on nyytit jo sylissä!

Tarkistelkaahan taas listaa ja ilmoittakaa lisäykset/muutokset punaisella!Osalta ei ole vielä fiiliksiä sukupuolesta tullut joten ilmoitelkaa niitä sekä tietysti lääkärin arvioita ultrista jos haluatte niitä kuulla/jos lääkäri suostuu antamaan.

Ihana syksyä kaikille helmimasuille <3

LOVE 17+2
 
Kiitos L.O.V.E, kun jaksoit taas tehdä uuden pinon!

Iloksin kohtaloa minäkin olen päivittäin miettinyt. Mihin olet kadonnut ja onhan asiat hyvin?

Minulla on ihan poikaolo. En tiedä mistä se johtuu, mutta huomasin kaupassa ajattelevani, että "harmi kun ei tällasta ja tällasta vaatetta voi ostaa, kun se on kumminkin poika". Mistä lie tullut moinen ajatus. Sillä mennään, kunnes ultrassa paljastuu (jos paljastuu), kumpi on. Eli meinataan kysyä sukupuolta.

Hoksasin tänään, että vitsi liikunnasta on tullut kivaa. Olen aikaisemmin saanut liikuttua lähinnä pakon voimalla ja liikunnassa on ollut kauhea suorittamisen maku. Nyt kun liikkuu vatsan ehdoilla, niin on ihanan rento fiilis. Ei ole pakko tehdä mitään liikettä, mikä tuntuu liian raskaalta ja muutenkin on koko ajan sellanen hyvä fiilis. Personal trainer tänään sanoi, että sellaistahan sen pitäisi aina olla, mutta ei se vaan ennen ole ollut :D Olen oikeasti synnynnäinen sohvaperuna. Toivottavasti muuten kukaan ei ota paineita, jos toiset liikkuu enempi ku toiset. Minun mielestä nyt jos koskaan pitää kuunnella omaa kehoa ja liikkua tai olla liikkumatta juuri sen verran kuin haluaa ja pystyy.

Ja sitten olitte paljon puhuneet tästä sisustuskärpäsestä. Minä mainitsin miehelle, että teillä on täällä usealla nyt iskenyt tällainen sisustusvimma, johon mies sitten iloisesti, että "No hyvä että sulla on se jo ollut, niin ei tarvii nyt sitten." Yeah right! Elämänmuutos, mikä ihana tekosyy sisustaa uudestaan! :D

17+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Äitiliinix5 Samaa olemme me miettineet. Ei ole Iloksi:a näkynyt moneen aikaan. :|

Kiitos taas L.O.V.E Uudesta pinkasta. Aina näin kuun alussa huomaa kuinka paljon meitä on. Vaan me harvat äänessä :D

Mites muuten, kun sinäkin L.O.V.E tampereen terveystalolla käyt niin onko siellä ultraaja millä asenteella sinne vauvan jalkoväliin kurkannut?
Haluan kyllä teitää, mutta jos kätilö on hangon niellyt, niin en uskalla ees kysyä :/ Vaikka se np-ultraaja oli kyllä oikein mukavan ja lämpöisen oloinen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moi!
Tänään kävin ensimmäistä kertaa kiertämässä kirpparilla ja jäihän sieltä heti jotain käteen, itselle ja vauvalle. Ostin jopa kantoliinan, kuvittelisin että tulen sitä käyttämään, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Onko muilla kokemuksia tai ajatuksia kantoliinasta tai -repusta?
 
Moi vaan kaikille taas!

L.O.V.E kiitos vaan uuesta pinkasta, jostain syystä minulle oli tullu lisäys tyttöolosta, jota en oo ite huomannu ollenkaan eli mulla ei oo ollu tyttö- eikä poikaoloa. Se on varmaan ollut jollakin muulla.

Sukupuolta meistä ei tosiaan halua tietää kumpikaan, se on ollu ihan selvää alusta asti.

Seksielämä on kyllä jonku verran hiljentyny raskauden myötä, alussa tosiaan se pahoinvointi vei halut multa ihan totaalisesti eikä niitä oo kyllä jostain syystä oikein kuulunu takasi sen loputtuakaan. Välillä pitää melkeinpä pakottaa ittesä siihen miehen takia, koska eihän se suinkaan sen vika oo, ni en halua toisen joutuvan kärsimään asiasta minun takia.

Parisuhde on meillä alkanu kesällä -06, mies muutti minun luo ihan virallisesti n. puolen vuoden seurustelun jälkeen. Kihloihin mentiin kesällä -08 ja sitten minä jostain syystä aloin panikoida ja halusin erota alkutalvesta samana vuonna, no mies ei antanu periks ja niin sitä oltiin taas n. kuukauen "tauon" jälkeen takasi yhessä. Se opetti mulle kuitenki tosi paljon asioita itestäni ja sai tajuamaan, kuinka tärkee mieheni mulle onkaan ja kuinka paljon häntä oikeesti rakastan:heart: Muutama kuukaus tästä eteenpäin, ostettiin minun lapsuuden koti ja siitä asti on täällä asuttu. loppukesästä -10, miehen syntymäpäivänä sit kosin häntä ja mentiin uuestaan kihloihin ja toukokuussa -11 naimisiin. Pillereitten popsimisen lopetin loppuvuoden tietämillä -10 ihan huonojen sivuvaikutusten takia ja sit oltiinki ihan "luomuehkäsyllä" eli luotettiin varmoihin päiviin. Sit kesällä -11 alettiin olla miettimättä niin niitä päiviä ja sit tulinki raskaaks aikalailla heti, mut se raskaus päätty tosiaan kuitenki ennen aikojaan viimevuon lopussa. Se lähensi meitä entisestään ja sai miehen haluamaan lasta kahta enemmän. Viime keväänä siis päästiin sitte yrittämään uuestaan ja kyllähän siinä pari pettymyskuukautta tuli, kunnes päätin keskittyä vaan painon pudotukseen ja hetken päästä huomasinki olevani raskaana:D Siihenpä loppu se painonpudotus aika lyhyeen ja alettiin ootella, mitä tämä raskaus tuo tullessaan, toivottavasti se tuo sen vauvan meidän syliin sitte alkuvuosta:heart:

Meillä oli eilen töissä liikuntailtapäivä, joka tarkotti käytännössä kirkkovenesoutua. Meille tuli siis ihan kilpavene soudettavaks ja ai että se oli mukavaa:D Minä tykkäsin niin paljon, että voisin kyllä soutaa sitä vaikka joka viikko!! Liikuntamuotona se tuntu olevan oikein hyvä, nyt kun maha ei vielä oo niin mahottoman iso, että olis tiellä;) Meitä oli niin paljon, että tuli yhteensä kaks veneellistä, niinpä soudettiin eri aikaan ja tietenki otettiin aikaa ja kisa, joka myö voitettiin, meillä siihen meni 45 min., toisilla 53 min., matkaa en kyllä osaa arvoija, paljonko ois tullu. Mutta se siis on tuntui ottavan ihan kivasti käsi-, jalka- ja vatsalihaksiin ja syke oli kokoajan varmaan semmonen 120-140 eli tosi hyvä kestävyyslaji ja hiki irtos hyvin:)

Rakenneultraan enää parisen viikko, se on maanantaina 17. pvä, ei malttas kyllä oottaa enää tota kahta viikkookaan! :)

(.) Oijoi, tein taas äsken omenapiirakan, kun kävi vieraita, tällä kertaa syötiin sitä vaniljakastikkeen kanssa ja hyväähän se taas oli:) Hyvin näky maistuvan 1v 10kk ja melkein 6kk vanhoille veljenpojilleki, pienempi ei tietty saanu, kun vähän pohjaa imeksittyä:)

PS. Juniorikin taitaa tykätä teijän turinoista, kun tuossa aiemmin kun kävin niitä lueskelemassa, niin rupes mahassa melkonen liikehdintä tuntumaan:D:popcorn:

minä vaan -84 + juniori 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Piia-Liisa
Kiitos L.O.V.E jälleen uudesta pinosta!

Seksielämä hiljaista on vielä, tosin pikkuhiljaa on halut heränneet. Osittaisena syynä ollu toi hiiva, kun ei oo viittinnä mitään touhuillakaan. Mut alkuraskauden aikana ei huvittanut yhtään, kun etoi niin voimakkaasti. Eiköhän sitä voisi kohta taas peittoja heilutella... tiedä mimmoiseksi seksihulluksi sitä itsensä tässä vielä saa. :D

Liikkumisesta pidän kyllä paljon, mutta ne mun lempilajit on sellaisia, mitä ei voi kovinkaan paljoa harrastaa - rakastan vauhtia ja vaarallisia tilanteita, siis kontakteja sisältävää joukkueurheilua. Sähly, futis, rakkaista rakkain lentopallo jne. Valitettavasti nuorena kovia kokeneet nilkat, joiden ei koskaan annettu toipua kunnolla, eivät enää anna myöden noiden lajien harrastamiseen. Juoksu ja hölkkä ovat ehdottomasti kieltolistalla, asfaltilla kävelykin rasittaa jalkoja täysin väärällä tavalla. Siispä sitä on liikuttu vaihtelevasti vuosikymmen ja siitä syystä paino on jojoillut urakalla. Jospa sitä joskus löytäisi taas oman lajinsa, jota harrastaessa olisi se liikunnan ilo taas paikalla. Sitä ennen tyydyn kävelylenkkeihin - koirien kanssa ja työmatkoja. Huonoa omaatuntoa en koe omasta tai muiden liikkumisesta, teen vain sen, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Verenmaku suussa en ala enää urheilemaan enkä aiheuttamaan lisävammoja itselleni urheilun nimissä. :)

(.) Se flunssa tekee vieläkin tuloaan, niiskutus jatkuu ja kipeä pää sekä ni-ha seutu. Tulis jo niin sais sairastaa sen pois. Loppukuu on kuitenkin niin buukattu, ettei passaa sillon olla kipeenä. Hmph.
Vatsa sekä kasvaa että lienee turvoksissa. Eilen oli pakko saunan jälkeen laittaa vatsan vuoksi tukivaatekin, ja kyllä on helpottanut. Parin päivän takaiset melko voimakkaat liitos- ja repimiskivut on nyt olleet tän päivän kokonaan pois. Ihanaa. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 16+2
 
Tulin tänne kanssa poksumaan, eli 18+0!! :heart:

Ei jaksaisi milläään odottaa rakenneultraa! 3,5 viikkoa vielä! Halutaan tietää sukupuoli!
Minäpä siis hankkisin sen dopplerin, on tosi rauhottavaa kuunella itse kotona et vauvalla on kaikki hyvin.
Mut sen sanon, että vilkas hän on :D Aina kun löydän oikean kohdan nii hetken päästä hän luiskahtaa alta pois :D
Hyvät on sydänäänet <3 JA EILEN TUNSIN EKAN POTKUN! Dopplerin kanssa puuhasin ja sitten siinä vauva potkaisi. Voi että sitä ihanaa tunnetta! Äkkiä sitten tekstaria miehelle kun ei paikalla ollut :D

Niin ja HIENOT vaunutkin ostin ;D
 
Kiitos L.O.V.E pinosta!

Ja kiitos kaikille tsempityksistä! Eiköhän se mies jossain vaiheessa pääse tähän paremmin mukaan (tai ainakin sopeutuu ajan kanssa), kun ei tämä masu toivottavasti ole mihinkään häviämässä kuukausiin:) Teimme jo yhdessä pieniä hankintoja, isot jää rakenneultran jälkeiseen aikaan. Siihen reilu kaksi viikkoa, ja jännittää todella paljon. Alussa oli vahva tyttöolo, mutta nyt se on hävinnyt. Jännittää, jos sukupuoli selviää, vaikka tärkeintä toki on, että rakenteet on muuten kunnossa ja vauveli terve:)

Seksielämä hiipuu minun puolelta. Ei haluta sitten millään, vaikka miten päin olisi. Harmittaa:( Ennen olin halukas, ja miehen raskausmyönteisyyttä ei kyllä varmasti paranna tämä haluttomuus, ja haluttomuutta ei helpota ahdistus sen vaikutuksesta mieheen. No, ehkä se tästä... Pelkään jotenkin saavani jonkun emätintulehduksen ja sitä kautta kohtutulehduksen, ja se estää nauttimasta. Olen kyllä lukenut, että kohtu on limatulpan takia hyvin suojassa infektioilta, mutta silti jännitän. Olen selvästi raskauden myötä muuttunut stressaajaksi, jota en ennen ollut. Koko ajan pitää miettiä asioita, joilla ei ennen ollut mitään merkitystä: syöhän oikein, eihän altistu pahoille kemikaaleille, mitä lääkkeitä voi ottaa jos on tarve, miten rankkaa liikuntaa harrastaa. Keho ei ole enää niin oma kuin ennen, kun on pieni elämä suojeltavana. Ja todella haluan tarjota hyvän alun omalle pienelle, niin siitä se stressi tulee. Järjellä kun ajattelee, niin terveitä lapsia syntyy vaikka missä, mutta silti huolettaa. Hyvin on ainakin tämä odottava äiti onnistuttu pelottelemaan.

Voi kun tuntuisi jo liikkeitä kunnolla. Välillä tuntuu jotain, mutta en ole ihan vakuuttunut sen olevan vauva. Ajan kanssa sitten, eiköhän ne tuntemukset vahvistu:)

Liikunnasta yritän uida, lenkkeillä ja jumppailla odotusaikana. Raskaampi liikunta on jäänyt, koska aiheutti supistuksia. Painoa on tullut nyt 2,5 kiloa alkuun, eli mielestäni ihan kohtuullisesti. Maha saisi mielestäni kasvaa vielä nopeammin, tämä vauvamasu on ihana (olenkohan tätä mieltä vielä tammikuussa:D ).

Leppoisaa lauantaita kaikille!

Pilkku_ 18+2
 
Tunnen ainakin toisen vauvan liikkeet! Välillä tekee kunnon kuperkeikkoja tuossa vasemmalla puolella <3 Viikkoja nyt 14+2. Vähän on mahaa kiristellytkin muttei sentään mitään kunnon supistuksia. Ja maha kasvaa silmissä!

Seksielämä on laadullisesti yhtä hyvää mutta määrällisesti ehkä himpun vähentynyt. Johtuu siitäkin että ollaan taas töissä...

Sukupuolta aion kysyä jos sattuu näkymään. En kuitenkaan stressaa, jos ei näy. Rakenneultra on vasta lokakuussa ja sen jälkeen käyn äitipolilla alkuun neljän viikon välein, sitten tiheämmin. Luulisi jossain vaiheessa näkyvän.

Liityin monikkoperheisiin kirpparin, vertaistuen ja vinkkien toivossa. Hankintoja ei kyllä vielä tehdä. Pikkubussi pitäisi ostaa ja talokuumekin on vaikka inhoan muuttamista...

SweetP & :heart::heart:
 
J+
Lapsen sukupuoli Oli meillä selvä jo heti alusta että haluamme tietää. Vaikka tulos ei ole 100% niin on helpompi odottaa kun tietää mitä odottaa :) Raskaus alkoi vasta sen tiedon jälkeen tuntua todelliselta.
Haaveilin pojasta, sillä koin että tunnen itseni ''kotoisammaksi'' pojan äitinä kun tytön, sillä olen saanut seurata läheisten lasten (poikien) kasvua. Tyttöideaan ihastuin vasta ulkomaanreissulla kun näin miten ihania pikku prinsessoja siellä olikaan. Meille on tulossa poika, mutta yhtä rakas olisi tyttökin. Pääasia että syntyy terveenä :heart:

Seksielämä On meillä ollut varsin rikasta, välillä tuntuu että välineitä ja muuta pikkukivaa on seksikaupan valikoiman verran. Seksiä harrastamme aivan kuten ennen, toki tiettyjä asioita on jouduttu jättämään pois. Raskaus on vasta puolessa välissä kohta ja nyt jo tuntuu todella kömpelöltä.
Ainut ero ehkä seksissä on se että olen dopleri kourassa heti session päädyttyä.

Tiedän ettei seksi voi vaurioittaa pientä, mutta siitä huolimatta haluan kuunnella että kaikki on hyvin :ashamed:

Flunssaa on vieläkin! Sunnuntaina alkoi, ja vasta eilen kävin lekurissa. Lekuri antoi reseptin kouraan ja tutki jotenkin hutiloiden. Mulla vasen korva tuntuu oudolta ja vihlo välillä, mutta siitä huolimatta korvat siistit? Nukkumaan mennessä ja lepoasennossa yskä ja lima seilaa. Alavatsakin on hellänä kaikesta yskimisestä..
 
Liikkeistä tunnen selkeästi sellaiset äkkinäisemmät liikkeet, voi kuinka odotan niitä kunnolla tuntuvia potkuja. Pikkukaverin liikkeet voimistuu joka kerta, kun mies koskee vatsanseutua tai halaa kovasti. Hurjan ihanaa :heart:
Niin ja usein, jos innostun laulamaan, tunnen liikkeet helpommin. :)

Autokuume on nyt iskeny tännekin... se V70 Volvo ois ihan kiva. Kuulemma jos ei löydetä sitä sopivaa niin saadaan lainata appiukon vastaavaa, pärjää kuulemma mersullakin tarvittaessa. :D Tänään jo etsiskelin kuumeisesti sopivaa, pari vaihtoehtoa löytykin - toinen Pohjanmaalta ja toinen Satakunnasta. :) Pohjanmaalla sijaitsevassa ois integroidut lastenistuimet ja parempi varustelutasokin. Katsotaan, miten käy. Vois kysästä velipojalta, jos se ostais ton bimmerin sit pois niin ei tarttis sitäkään sit enää miettiä. :)

Sukupuolen haluamme tietää eli jos se käy selväksi rakenneultrassa, olemme erittäin tyytyväisiä.
 
Viimeksi muokattu:
ÄitiliiniX5 Moikka ja kiitos vaan kysymästä :) Minä oon elellyt hiljaiseloa, mutta käyn toisinaan kyllä kurkkimassa. Remontit vievät kaiken ajan tältä tietokoneelta :D Onneksi satuin huomaamaan sinut :)
Hyvin täällä voidaan! Raskaus on mennyt aika oireettomasti ja tuntuu välillä niin käsittämättömältä. Kaikki on mennyt hyvin ja ihan niinkuin on pitänytkin. Seuraavaksi jännätään neuvolaa puolentoista viikon päästä ja sitten "miljoonan vuoden päässä" olevaa rakenne-ultraa. Rakenne ultra on lokakuussa ja tuntuu, että sinne on vielä hirveesti aikaa!

Täytyypäs tulla vastavierailulle sinne tammikuisiin lueskelemaan teidän kuulumiset :) Toivottavasti kaikki on hyvin ja raskaus on mennyt mukavasti :) Ja tosiaan minä oon aika vähän viimeaikoina käynyt täällä, joten parhaiten minut tavoittaa sitten yksärillä.

Terkkuja tänne helmikuisille. Tosi vähän käyn, mutta hengissä ja raskaana siis ollaan :) En ole nyt perillä oikein kenenkään kuulumisista, mutta toivon kaikilla olevan pullat hyvin uunissa :)

Mukavaa syksyä kaikille!
 
Kiitos L.O.V.E tuoreesta pinosta!

Olipas ehtinyt viimeisestä päivityksestä kulua aikaa. Oon käynyt lukemassa päivittäin mutta kirjoittaminen on jäänyt. Jotenkin on ollut "sisäänpäinkääntynyt" meininki, kun oon kuulostellu ja odotellu omia tuntemuksia ja merkkejä siitä, että tää raskaus alkais jotenkin osoittautua todeksi konkreettisestikin... Onneksi viime päivinä oon alkanut huomaamaan toistuvasti pientä pulputusta, jonka uskoisin melko suurella varmuudella olevan masunasun liikkehdintää. =) Odottelen nyt kuitenkin vielä muutamia päiviä, ennen kuin uskallan olla satavarma asiasta.

Parempia vointeja kaikille erinäisistä vaivoista kärsiville. Flunssaa tuntuu olevan nyt liikkeellä poikkeuksellisen paljon ja epänormaalin aikaisin. Liekö tämä olematon kesä ja aikainen syksy syynä... :confused:

Parisuhteesta: Täällä ilmoittautuu myös yksi "pitkänmatkalainen". Tunnettu on 19 vuotta, josta suurin osa kuljettu yhteistä taivalta. Muutamia taukoja on pidetty, kun on nuorina aloitettu mutta aina on palattu takaisin yhteen. Mihinkäs sitä hyvää vaihtamaan... =)

Lastensaamisiästä: Oon sitä mieltä, että paras aika ja ikä lapsille on silloin, kun siihen tuntee olevansa oikeasti valmis ja halukas. Itselle tämä aika ei tullut vielä alle kolmikymppisenä mutta nämä asiat menee niin yksilöllisesti, että eiköhän tavallaan aina ole se "paras ikä"...

Painon nousu: paino on lähtölukemissa. Jokusen viikon oli n. puolisen kiloa miinuksella mutta nyt on palailtu lähtötasoon. Varmaan tästä alkaa vähitellen nousta.

Seksielämä: selkeästi hiljaisempaa on ollut sillä puolella. Osaksi vaikutti sekin, kun taannoin neuvolalääkärin jälkeen tuli vähän verta niin säikähdin vähän ja pidettiin taukoa. Sitten on nää henkisen puolen asiat eli jotenkin se homma ei tunnu enää "kahdenkeskiseltä", kun masussa on joku. Kieltämättä tilanne hieman ahdistaa, kun mukavaahan se homma on sitten, kun siihen tunnelmaan pääsee mutta se vaan tuntuu vaativan nyt normaalia enemmän. Toivottavasti tilanne paranee tästä vähitellen.

Nessuli & Nasu 15+0 *poks*
 
L.O.V.E, kiitos syyskuun pinosta :). Pian aletaan olee jo puolessa välissä, ainakin alkuun odottajat.

Parisuhteessa ollaan oltu miehen kanssa pian 12 vuotta. Alkuvuodesta on kuusvuotis hääpäivä, tuntuu että aika on mennyt ihan hirmu vauhdilla. Nuorena mekin ollaan tavattu :).

Lapsia oisin halunnut jo aikasemmin mitä mies :D. Mutta yhteistuumin sitten esikoisen kohdilla päätettiin et tulee kun on tullakseen. Meillähän on se tilanne että jos nyt kaikki menee hyvin niin lapset on hankittu juur ennen kolmeakymmentä. Tietty vannomatta paras, mutta kyllä meille kolme taitaa riittää.

Liikkeet tuntuu edellen vaihtelevasti. Välillä on melkosta mylläystä, mutta ei sekään tunnu kovin selkeesti. Kuulemman tuo edessä oleva istukka vähentää liikkeiden tuntemista loppuun saakka.

Neuvolassa olin loppuviikosta. Paino, pissa, paineet, sykkeiden kuuntelu ja jutustelua. Painoa on mun mielestä tullu ihan liikaa +5,5 kg jo tässä vaiheessa. Tosin vähän saattoi lukemaa nostaa se et oli syönyt ruokaa juur ennen neuvolaa. Hb:ta ei mitattu ja ei ollu siitä ees puhetta, en ite muistanut kysyä edes siitä. Aina ei voi muistaa. Masussa kaikki ok, mutta ei kyllä selkeitä sykkeitä saatu kun aina hetkittäin. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä ja siellä se baby meni karkuun :LOL:. Välillä tuntui vasemmalla potkuja ja sit taas oikeella. Sf-mitta meni siihen yläkäyrän huituville, katoin että kuopuksesta mitta oli samoilla paikoilla noin suunnilleen.

Rakenneultraan on reilut parisen viikkoa ja meinaan kyllä että sukupuoli kysyttäis samalla. Rakenneultran jälkeen sitten varailen varmaan sitä 4d-ultraa ja kysyn mikä ois sellanen optimaalinen aika tehdä se.

Hankintoja ei oo nyt tullu tehty, mutta vaunuja oon kovasti kattellut jos käytettynä löytyis. Mulle tarjottiin Brio Kombeja, onko jollain kokemuksia???

Omppuhilloa oon tehnyt koko aamun. Ihanaa kun meillä on viimein isompi pakkanen niin saan säilötty sinne vaikka ja mitä. Saatiin miehen veljen tyköä viis muovikassillista omppuja niin hommaa riittää, hillosokeri vaan loppu kesken : /.

Selis ja wotwot 18+2
 
Huh! Te ootte kirjoitelleet mun loman aikana! Tässä aamupäivän aikana olen yrittänyt kahlata läpi, mutta en ihan kaikkea pystynyt lukemaan. Olisi mennyt koko päivä!

Loma siis lopuillaan ja tiistaina töihin. :x Ei huvita yhtään.

Varoitan jo nyt, että nyt tulee pitkä sepustus. :kieh:

J+ kauheasti tsemppiä teidän perheeseen! Minä tiedän tuon tilanteen toisin päin, kun olen itse opiskelija ja (vaki)työ. Just katselin viime kevään suorituksia, niin mullahan on ihan normaalit 33 pistettä kasassa keväältä, vaikka tein noin 20 tuntia viikossa töitäkin. Joskus sitä on keskiviikkoiltaisin miettinyt, että jos olisi normaalisti vain töissä, niin viikon tunnit alkaisi olla kasassa, kun on tehnyt kolme 12 tunnin päivää. Ja sitten vielä harmittaa, kun tuo kotiin kolmanneksen siitä rahasta mitä mies. Eikä jaksa tehdä kotitöitä, vaan mies tekee. (Raha tai kotityöt ei miestä haittaa, vaan kieltää stressaamasta). No, kostautuuhan se melkein vuosittain sillä, että jään uupumuksen takia saikulle, milloinkohan sitä oppisi, että ei ole supernainen...

Elsiliini kyseli, että milloin olisi paras ikä saada lapsia. Minusta sellainen sopiva ikä olisi alle 25-vuotiaana, ja tietenkin niin että on jo kummallakin vakityöpaikka ja vielä oma asunto ja että olisi ehtinyt vähän hurvitellakin. :p Minun elämäni on hyvä esimerkki siitä, että aina ei mene ihan niin kuin suunnittelee. Menin teinirakkauteni kanssa naimisiin 22-vuotiaana, tulin raskaaksi melkein heti ja haluttiin samaan syssyyn useampi lapsi. Raskaus meni kesken 13. viikolla ja miehen hautasin reilu puoli vuotta myöhemmin. Vuosia meni sumussa, päädyin jo ajatukseen, että olen onnellinen yksin, kun sopivaa miestä ei vaan kohdalle osunut. Kunnes sitten ”löysin” (ollaanhan me tiedetty toisemme yläasteikäisistä lähtien) rakkaani viisi vuotta sitten ja yritettiin lasta yli kolme vuotta ja oltiin jo viittä vaille valmiita luovuttamaan. Minusta tulee äiti 33-vuotiaana ja se näyttää nyt olevan kohdallani paras ikä. :D

Ja kyllä lapsia saadaan, vaikka kyllä tämäkin kaveri on tekemällä tehty. ;) Mutta en minä loukkaannu siitä, jos joku puhuu lasten tekemisestä. Aika harvassa on oikeasti sellaiset puupäät, jotka eivät tajua, että kaikki eivät saa lapsia. Pidän sanavalintaa lapsuksena.

Onko teillä kaikilla lääkäri monta kertaa raskauden aikana? Moni kun on jo kertonut lääkärikäynneistään. Jostain luin, että yleensä on 2-3 kertaa, mutta näemmä Jyväskylä säästää ja täällä on vain kerran, jossain 28 viikon tienoilla. Toki jos jotain häikkää on niin sitten on enemmän. Ja nyt kun meillä on neuvolakin kahden kuukauden välein (elokuun 7. oli viimeksi ja sitten seuraava on lokakuun olikohan 1.), niin tuntuu, että ei kauhean tarkasti seurailla. Siis ei mulla mikään hätä ole, mutta luulin, että vähän useammin seurattais...

Joko olette miettineet, että milloin meinaatte jäädä äitiyslomalle? Mun pitäisi jäädä viimeistään 21.12 ja ajattelin jäädä muutamaa päivää (17.12?) aiemmin, niin saa rauhoittua jouluun rauhassa.

Tuolla ulkona alkaa olla kylmä eikä mikään (oma) takki mene enää kiinni. Kävin sitten katsomassa POPista (Polarn o pyretistä), mitä siellä olisi. Valikoima oli tosi pieni, mutta löysin vedenpitävän fleecetyyppisen pusakan. Kahdesta jäljellä olevasta pusakasta vielä toinen oli sopivan kokoinenkin. Hinta ei ollut mahdoton (67 euroa) ja malli on sellainen, että voi käyttää raskauden jälkeenkin (lisätilaa tulee siis avaamalla sivulta vetskarit). Tuolla nyt varmaan menen siihen asti, että pitää toppatakki hankkia. POPissa oli myös farkkuja, mutta niitä en jaksanut jäädä sovittelemaan. Ensi kerralla sitten.

Hankinnoista me saatiin lainaan tosi siistit sitteri ja turvakaukalo. Eipä tarvitse niitä miettiä.

Akupunktiossa olen nyt käynyt kahdesti. Ensimmäisen jälkeen tuntui, että migreeni harveni (oli 1,5 viikkoon vain kerran), mutta nyt toisen kerran jälkeen se jäi päälle. Ensin tuli tajuton päänsärky sen akupunktion jälkeen ja sitten jäi migreeni päälle. Mulla on käynyt näin muutaman kerran, että migreeni kestää viikkotolkulla. Se on vähän lievempi kuin yleensä, mutta kestäessään käy tosiaan aika sietämättömäksi. Näköoireet, puutuminen, sekavuus, ahdistus ja väsymys vaan kestää ja kestää... Kolmas akupunktio olisi varattuna, mutta taidan perua.

(.) Tänä aamuna oksensin viimeksi. En enää edes jaksa uskoa, että pahoinvointi loppuisi kokonaan ennen synnytystä, pitää vaan nauttia paremmista päivistä. Ja nyt kun on tuo migreenikin ja välillä väsymys tajuton, niin ei kyllä naurata. Mies on onneksi tosi ihana, kehuu vaan, miten hyvin jaksan ja miten vahva olen ja pärjään. Vaikka oikeasti olen kauhea ruikuttava mytty sohvalla. :stick:

Mukavaa syksyn alkua kauniit naiset!

P-L 18+5
 
Selis: Meillä on Brio Kombit ja ite oon tykänny, että on ollu ainakin meidän käytössä hyvät. Kunnon kokoiset pyörät menee minkälaisessa maastossa vaan ja kova kantokoppa toimi aluksi hyvin nukkumapaikkana esim. kyläreissuilla. Rattainakin noita tuli jonkin verran käytettyä aluksi mutta hankittiin lopulta sitten pienempään tilaan menevät Brio Ponyt. Merkkiä ei vaihdettu, kun oli kerran hyväksi toi Brio todettu.
 
nessuli minulla on samaa "ongelmaa", kun oireita ei oikein ole ollut. Nyt vasta muutaman kerran tunenut kuplia, jotka eivät ehkä ole vain ilmavaivoja...?

Olo on mitä mainioin ja hyvin normaali. Vähäisetkin oireet ovat kadonneet, joten hyvin vähän tulee edes raskautta mietittyä.

Minäkin olen aika vähän käynyt täällä, kun ei oikein ole ollut mitään kerrottavaa ja samalla sitä on sitten jäänyt kaikkien jutuista ulos.

Pitäisikö minunkin kommetoida tuota Parisuhdetta ja lapsensaanti-ikää

Me tapasimme mieheni kanssa 7 vuotta ja 2 viikkoa sitten. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä ja sen tapaamisen jälkeen kaikki oli selvää. Vaikka asuimme eri puolella suomea ei kaukosuhde ollut ongelma. Otin ehdoiksi yhteen muuttamiselle sen, että valmistun amk:sta. Kaukosuhdetta kesti noin 10 kk kun sitten sain lopulta paperit kouraan ja yhteinen elo saman katon alla alkoi.

Siinä vaiheessa ikää oli 23-vuotta ja lapselle oli lupa annettu toukokuussa. Yhteen muutto tapahtui siis kesäkuun alussa.

Yhdessä ollaan oltu siitä ensitapaamisesta lähtien. Nyt ikää on vielä pari viikkoa vaille 30-vuotta ja raskautta on kestänyt sen reilun 15 viikkoa. Eli kauan se kesti ennen kuin plussa tuli.

Lapsentekoiästä sanoisin, että nyt tuntuu siltä, että sopiva ikä olisi käsillä. Olisi se ollut varmaan sillon aloittaessakin, mut jälkikäteen ajateltuna parempi näin :)

L.O.V.E Kiitos syyskuun pinkasta ja minulle voisi päivitellä tyttöolon :)

Mukavaa syksyä helmikuisille!
 
Ihana kuulla sinusta Iloksi! :heart:


Mietimpä tuossa, et miksi meidän pino on niin sävyisä vaikka mielipiteitä lentelee moneen suuntaan. Monella taustalla hyvin raskaita ja kasvattavia asioita, joten ehkäpä se elämänkokemus vaan antaa mahdollisuuden asioita katsoa eri kulmista ja hyväksyä sen ettei elo ole mustavalkoista.
Mua jotenkin huvittaa se, että olet suvaitsevainen jos hyväksyy kaiken erilaisen, mutta usein se taas meneekin siihen sitten, että sitten dissaa kaikesta tavallisesta. Ja sitten jos ilmoitatkin oman kantasi niin saat kakkaa niskaan, että mihin se suvaitsevaisuus sitten jää?
Minä ainakin olen ihan hirveän tavallinen, mutta hyväksyn moniakin asioita vaikken niitä ymmärtäisikään. Oikeastaan ärsyttää koko "suvaitsevaisuus" sanana. Samoin kuin "tavallisuus" ja "erilaisuus", kuka ne muka määrittää kun ne tarkoittaa niin eri asioita eri ihmisille..
Ugh ja asiasta viidenteen.. =)

P-L: Ihan jokainen olisi valittava mytty sohvalla jos olisi sinun osassasi. Voi että, kovasti voimia oloihin.

Täälä on lääkäri ainakin alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa, saattoi se olla tässä välivaiheessakin. En nyt muista, mut 2 kertaa ainakin. Rakenne ultra saattoi olla kyllä se keskiraskauden käynti. Ja ekan kerran kävin ennen np-ultraa.

Äitiysloman Aloitan viimeistään sillon 28.12. Jos sitä ennen tulisi hoitolapsia niin sitten varmaan pyytäisin laittaan sopimuksen loppumaan niin, että vko 50 olisi viimeinen työviikko. :)

Dopleri On kyllä kätevä nyt kun tosiaan saa ne äänet kuuluviin. Olen pari kertaa koittanut saada niin, että mieskin kuulee, mutta "uskopa" karkaa alta pois :D Aina kun löydän ja annan miehelle kuulokkeet niin eipä sieltä muuta kuulu kohinaa :D


Äiti maa & Usko 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi ja MrsR
P-L kun kuulutaan tähän samaan säästöiseen sairaanhoitopiiriin, ei mullakaan ole kuin yksi lääkärikäynti ja se on sitten joskus. Taisi siitä olla ekan neuvolakäynnin aikana puhetta, mutta meni näemmä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Lääkärikäynti on kyllä täällä oman kunnan teekoossa, mutta sama meininki siis kuin siellä isolla kirkolla eli Jyväskylässä. Tympeää tosiaan, kun tätäkin pinkkaa on lueskellut niin monilla on jo ollut neuvolalääkäri. Hmph.
Voi sinua, kyllä noilla oloilla saakin olla "ruikuttava sohvailija" - hävettää, kun itekin täällä vaan ruikuttaa välillä ilman mitään oikein pätevää syytä... :ashamed:

Äitiyslomalle jään tähän tietoon tammikuun alkupuolella, suunnittelin siitä heti loppiaiselta jäädä. :) Mutta jos olo on hyvä ja vakkari tarttee niin käyn kyllä tekemässä mahdollisesti väriä tai leikkausta tai ehkä molempiakin vielä ehkä sinne tammikuun 20.pvän tienoille. :) Toki täyspitkää päivää en ole tekemässä ja nämä poikkeukset tulen tekemään vain harvoille ja valituille.

(.) Käytiinpä tuossa melkein naapurissa ihmettelemässä frisbeegolf-rataa parin tunnin verran. Tänään oli siis viralliset avajaiset ja kelistä sekä ajankohdasta huolimatta porukkaa kyllä piisasi ihan kivasti. Tulipahan samalla ulkoiltua ja hengästyttyä käsittämättömästi ylämäessä. :D Viime yönä tylsyyttäni kaivoin dopplerin esille joskus yhden jälkeen ja nytpä sain hyvin äänet kuulumaan - tais olla pikkutyyppi unilla, kun ei karkaillut alta. Tasainen ja rauhallinen syke. Ihana. :heart: Viime yö tuli nukuttua tosi huonosti, mahtoikohan olla täysikuu? Yleensä se vaikuttaa mulla aina. Noh, ensi yönä sitten paremmalla onnella.
Pitää tänään muistaa nauhottaa Jimiltä Anthony Bourdain maailmalla klo 21 - ois se Suomi-jakso luvassa. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 16+3
 
Heipä hei kaikille!

L.O.V.E kiitos uudesta pinosta! Niin ne vaan kuukaudet vierii :)

Äitiyslomalle jään 16.1, mutta pidän lomia ennen sitä, töistä pois jään (jos sinne asti pääsen) 23.12 :D Saa olla joulun jo vapaalla, IHANAA!!!

seksi-elämästä: alkaa olla virkistymään päin. Alku raskaudessa olin niin väsyny ja huonovointinen, ettei kyllä paljoo huvittanu koko homma... Toisin kun nyt ;)
Lääkäri on täällä meillä kolmesti raskauden aikana jos ei oo erityistä tarvetta muuten. Neuvola sit kerran kuussa. Rakenne-ultraan odottelen aikaa, pitäisi tulla postissa...

omaan napaan ei mitään erityistä, ehkä pari kertaa olen liikkeet tuntenu, mut en oo varma oliko suolen kurinoita :D Masu on mukavasti kasvanu, painoa tullut raskauden aikana +4kg, vähän liikaa siis... Sokeri-arvot on pysyny viittearvojen sisäpuolella, joten kaikki hyvin tällä haavaa... Nyt taidan mennä suihkuun, väsyttää jo kovasti |O

Heidukka ja Mytty 15+4
 
Äitiysloma Mulla alkaisi äitiysloma tammikuun puolivälissä mutta saa nähdä miten pitkään pystyn käymään töissä. Olin ajatellut olla jouluun, mutta olen kuullut että kaksosten odottajat pannaan yleensä saikulle viikolla 24-26. Se olisi marraskuuta... Sijaisen saaminen kesken lukukauden on kyllä hankalaa...

Uusi työviikko alkaa taas huomenna. Päivä kerrallaan pitäisi jaksaa. Mun on pakko ottaa melkein joka päivä jossain vaiheessa torkut. Huomenna saattaa olma taas tosi huono olo, kun nyt olen pari päivää voinut paremmin. Yleensä pahin olo on kolmen päivän välein.

SweetP &:heart::heart:
 

Yhteistyössä