HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.1.2013
Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS

30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Ensari84 / 1.lapsi / NKL
Selis / 3.lapsi / TYKS (tyttö olo)
J+ / 1.lapsi / KOS IT`S A BOY
Sirel /3.lapsi (tyttö olo)

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS (tyttö olo)
Minikolibri / 4. lapsi / JS
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Bettis / 1.lapsi / TYKS (tyttö olo)
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS
Hannasi / 1.lapsi / HYS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
norpu / 1. lapsi / JS
Marikki-74 / 3.lapsi / K-PKS

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS (poika olo)

6.2.2013
Hemmi / 2.lapsi / ulkomaat
Bliss / 4.lapsi / TYKS

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
Pink89 / 2.lapsi / KAKS (tyttö olo)
iao / 3.lapsi /TAYS (tyttö olo)
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS (tyttö olo)
markkis93 / 1.lapsi / OYS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
didjital / 1.lapsi / SatKS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS
Leina / 1.lapsi / LS

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS

10.2.2013
NeferNeferNefer

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi (tyttö olo)
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
sannak82 / 2.lapsi / EKKS
Selma_ / 3.lapsi / OYS
Maarit* / 5. lapsi / NKL
FlowerBy / 1. & 2. lapsi (KAKSOSET) / SEKS (poika ja tyttö olo)
past / 2.lapsi / TAYS (poika olo)

12.2.2013
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS (tyttö olo)

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT

14.2.2013
Lassu / 3.lapsi / PKKS (poika olo)
MrsR / 1.lapsi / K-SKS (tyttö olo)

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)
cannes / 2.lapsi / OYS

16.2.2012
Omppuf / 2. & 3. lapsi (KAKSOSET) / K-PKS (poika ja tyttö olo)
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS
Hepa_ / 1.lapsi /
Tuuliannaliina / 1. lapsi / HYKS

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS
MininMama / 2.lapsi / LKS
enni./1.lapsi/K-PKS
Nopsu / 2.lapsi

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
Pöpsy/ 1. lapsi / TYKS
Annemiini / 1.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS (tyttö olo)
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS

20.2.2013
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS
iloksi / 1. lapsi / KYS
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
ila / 1.lapsi / (poika olo)
Minskimamma / 1.lapsi / Vas/Tays
Ninnu-87 / 3.lapsi

21.2.2013
Donna82 / 2.lapsi
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS
joke-81 / 3. & 4. lapsi (KAKSOSET) / K-SKS
Adii/1. lapsi/KOS

22.2.2013
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs

23.2.2013
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS

24.2.2013
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS
Millipilli / 1.lapsi / TAYS (tyttö olo)
Amore / 1.lapsi / KÄT
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)

25.2.2013
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS
kengumamma / 3. lapsi / LS
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS
*saikku* / 1.lapsi / vas/tays

27.2.2013
MurSusi / 3. lapsi / KYS
Syysvuokko / 2.lapsi
Charlott / 2.lapsi / KYS
Nauris86 / 1. lapsi/ K-PKS
SweetP / 5. & 6.lapsi (KAKSOSET) / NKL

28.2.2013
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS
Tige / 2.lapsi / TYKS
Helistin2013 / 1. Lapsi / KOS
annimanni / 3.lapsi /



* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85
Hedy81



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
Heinäkuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Helmiodottajalle suuren suuret pahoittelut ja iso halaus :hug:

Ja sitten niitä ihania ultrakuulumisia saaneille paljosti isosti onnea :heart:

Meillä on kyl tosiaan ollu kirjaimellisen kökkö kesä noiden ukkosvaurioiden kanssa ja tosiaan on kalliit laitteet ainakin toi konsoli ja tietokone. Täällä on kans ny neuroottisesti revitty kaikkee irti seinästä, jos vähän jossain jyrähtää (voi olla noi tietyömaa koneetkin, jotka tos päivät pitkät mölisee) ja siitä Soneran asiakaspalvelutyyppi sanokin, et jos sen jyrähdyksen on kuullu ja sit vasta repii töpselit irti niin voi kuulemma olla jo myöhästä. Uus modeemi ei kustantanu kuin 50e ja se on hieno - sopii paremmin sisustukseen. :D Pakko ajatella positiivisesti edes vähän. :) Jospa se sit tietäis hyviä uutisia muulta saralta ja oikein urakalla. :)

Onpa kyl ikävää, jos FB-ryhmään ei sitten pääse enää liittymään - moni varmasti ajatellut kuin itsekin, että np-ultran jälkeen vasta pyytäisi päästä mukaan, kun on sitten varmempaa kaikki. No, toisaalta mulle riittää tämäkin palsta vallan mainiosti. :)

(.) Viime yön nukuin aivan käsittämättömän hyvin, vaikka vessailinkin pari kertaa. Ihanaa. Tänään on ollut hyvä päivä kaikkinensa, pahimmat helteet on ohitse, mutta lämmintä on silti. Ihana tuulenvire ulkona. :) Kohta voisi syödä italianpataa ja punajuurisalaattia - jostain syystä se punajuuri iskee vieläkin. Ja nektariinit sekä luumut. Oioi. Vieläkin sitä kiinalaista himoitsen, mutta täytynee odotella huomiseen ja on ostettava joku valmis Uncle Ben's-kastike ja lihaa.
Teini-ikäkin jatkuu. Kauhee sarvi tulossa leukaan. :D
 
Moikka kaikille... on pitänyt viettää hieman hiljaiseloa, kun en ole edes koneelle jaksanut istahtaa. Veto on ihan pois ja maanantaiaamuisen heikotuspyörrytyksen takia käymään lääkärissä. No siellähän tutkittiin tarkasti pissit ja veret. Ja mitään fysiologista/lääketieteellistä syytä ei heikkoudelle löytynyt. Verenpaineet loistavat (76/120) hb 140, elektrolyytit ok ja pissa puhdasta... Lääkäri laittoi puhtaasti minityypin piikkiin ja sanoi sen imevän minusta nyt kaikki mehut, joten määräsi lepoa pari päivää ja sairaslomaa. No huomenaamuna töihin uusi yritys... Kohta joutuu tunnustamaan työnantajalle missä mättää, kun ei ole saikkua tarvinnu koko töissä olo aikana ja nyt on pariin viikkoon joutunut olemaan poissa useampaan otteeseen. Ja kun minulla ei tuuraajaa töissä ole, kasautuu hommat ja sitten saa tehdä niitä niskalimassa, että saa rytmistä kiinni ja kuinka ollakkaan taas ollaan saikkuvalmista tyttöä... Ja vielä vähemmän jaksaa kotona tehdä yhtään mitään...


Tulipahan vuodatusta.. mutta jo ärsyttää... milloin tämä väsymys oikein loppuu????

Vissyliini 10+5
 
J+
Väsymys on todella kiusallista, Vissyliini minulla nyt jo 13+4 eikä yhtään helpota. Onneksi olen s-lomalla selän takia. Muuten en kyllä jaksaisi paljoaarkisin puuhata. Jollain väsymys loppuu alkuraskauteen ja osalla pysyy loppuun asti mukana. Toivotaan että edes joskus hellittäisi.

Selkä kipuilee enkä oikeaa asentoa löydy. Jopa 20 min autolla ajo saa selän kipeäksi eikä kukaan oikein makuultaan autoa voi ajaa! Neuvolassa ehdottivat fysioterapiaryhmää syyskuussa ja teippausten tekoa. Polvia ja käsiä saisi kyllä hyvin teipattua mutta alaselkä? Ehkä ukko pitää olla mukana opettelemassa teippauksia sitten? Tuskin yksin tehdessä osaa.

Alavatsa on ollut outo aamusta lähtien. Hieman himotti joten piti peittoja heilutella. Ja ehkä ei olisi pitänyt. Häpyluun kohdalla nippailua ja jatkuvaa tunnetta ala-masussa. Pitää illalla dopplerilla kuunnella oisko kaikki hyvin.

Doplerista on tullut minun ja + yhteinen hetki. Välillä tuntuu että vatsassa kuplisi oikein kunnollakin kun menee maate. Mutta uskon olevan ihan suolen omia kiemuroita. Ei kai sikiö nyt jalkapalloile (hipaisuilla) vielä näin aikaisin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
J+ Mulla teipattiin selkä yliliikkuvien nikamien ja yhden revenneen välilevyn takia jokunen vuosi sitten. Teippauksen ideana oli vaan tuntua epämielyttävänä kiristyksenä silloin kun kumarruin tai notkistin selkää väärään asentoon/liikaa. Joutui siis koko ajan ajattelemaan ryhtiä ja selän suorassa pitämistä. Loppujen lopuksi paremman avun sain lannerankaliiveistä, jotka varmaan liian tiukat vauvamasua ajatellen, mutta ehkä ne odottajan selkä/vatsatukiliivit voisi auttaa??
 
helmiodottaja-85 suuret pahoittelut sulle :hug:. Tsemppii jatkoon!

L.O.V.E kiitos taas uudesta pinosta :).

Äiti maa mä yritän kanssa huomenna muistaa ostaa värin että pääsis ite testailemaan. Hyvä että sulla onnistus värjäys :).

Vissyliini, ihan mahoton väsymys mullakin jatkuvasti. Mä oon aatellut että se helpottaa pian kun alkuraskaus alakaa menee ohi. Kukoistavaa keskiraskautta odotellessa... Onneks oon lasten kanssa kotona ettei tarvii töihin raahautua joka päivä, mutta kyllä näiden tenavienkin kanssa touhua riittää.

(.)Laivalla oltiin tänään ja huh että meinas taas tulla oksut :x. Pikkusen kun keikutti laivaa ja mulla sopivasti juur sellanen aika päiväst et pahoinvointi iskee... huh ha hei. Muuten kiva reissu.
Torstaina ois eka lääkäri eessä ja en nyt soittele sokerituloksia ennen sitä, vähän kyllä jänskättää onko hyvät arvot vai ei. Samoin saan tietää mitä veriseula sanoi.


Selis ja wotwot 13+4
 
L.O.V.E kiitokset tästä uudesta pinosta!

Väsymys. Voi apua. Tuntuu, ettei jaksaisi olla kuin korkeintaan 4/24h suht pirteänä... Tosin täälläkin mehuja vievät nuo 3 lapsosta, etenkin päiväunia nukkumaton 2v, jonka kanssa täytyisi jaksaa puuhata sen sataa asiaa päivässä. Jaksoin sentään sienimetsään (koko perheen voimin!) tänään ja saaliina niin hieno röykkiö mustatorvisieniä, että annan anteeksi koko muun päivän laiskotteluni. Koti ei tosiaankaan kiiltele puhtauttaan, eivätkä tavarat pysy paikoillaan tippaakaan, mutta josko se tosiaan tässä muutaman viikon kuluessa helpottaisi? Isommat menevät pian kouluun ja eskariin ja ollaan vaan pienimmän kanssa kotosalla.

J+ Mullakin tuskallisen kipeä alaselkä, sekä vasen lonkka. On ihan pakko lähteä ostamaan tukivyötä ja toivoa, että siitä saisi edes hieman apua. Mikä tahansa voi aiheuttaa lisää kipuja, niin kävely, kuin istuminenkin, autoilu on ihan vihonviimeistä hommaa! : / Edellisten raskauksien perusteella tämä tuska ei lopu kuin vasta muutaman viikon päästä synnytyksestä. Huokaus.

Bliss 12+6
 
J+
Vissyliini sekö on teippausten idea. Hyvä tietää. En kyllä usko että niistä olisi hyötyä työelämässä. Hoitoalalla puhutaan sitä sun tätä ergonomiasta mutta ei se aina todellisuudessaonnistu. Parityössäkin tällainen kääpiö voi saada parikseen 175cm kolleegan.

En halua heittääkirvestä kaivoon mutta en kyllä usko työnteon auttavan. Perjantaina olis uus lekuriaika ja uskon ja jopa salaa toivon lisää s-lomaa. Toivoa kai on hieman väärä sana mutta montako kertaa pitää käydä "kokeilemassa" työtä. Kun sama lopputulos aina. 2-3 päivää duunia ja viikko-kaks s-lomaa. No lääkäri sen päättää. Uskoisi että 5 kokeilukertaa ja sama tulos kertoisi jotain.

Mistä niitä tukivöitä saa pääkaupunkiseudulla? Jos kävis nappaa yhdet kokeiluksi :)

Kaksplus lehdessä oli mainos C-lepotyynystä. Onko kokemuksia?
 
MrsR No mä en ihan 100 varmaksi tiedä ton fb ryhmän kohtalosta, kun siellä tosiaan on jotain 40 henkee nyt ja muutama lähtenyt itse kun toivotaan aktiivisuutta osallistujilta, et jos kato käy niin sitten varmasti pääseekin liittymään ja aina toki kannattaa yrittää :) Jos mä saisin päättää niin kaikki halukkaat saisi liittyä.

väsymys On tosiaan jotain aivan kammottavaa. Perjantaina on onneksi neuvola saa siellä sitten valittaa ja katsoa olisiko vika hempassa. Mulla ei ole kyllä aiemmissa raskauksissa hb laskenut, mutta empä muista näin väsynytkään olleeni.

Mun teipattiin polvi alkutalvella. Mulla on jossain määrin epämuodostunut polvilumpio joka kulkee omia reittejään, vaivannut yli 10v ja 2v sitten vasta lääkärit tajusivat että siinä oikeasti on jotain vikaa :kieh: Se tosiaan leikattiin 2v sitten, kiristettiin lumpio mutta polvipa on edelleen kipeä.. Teippauksesta ei ollut mitään iloa kun lähti irti jo samana päivänä. : /

J+ No täälä tuppukylässä semmosia vöitä myy alusvaateliikkeet, et paas koittaen semmosesta sielläkin :)

(.) Täälä jyskyttää taas päässä : / ja eilen oli ihme menkkakolotuksia selässä ja vatsalla.. Mutta ne helpotti sitten kun pääsi pitkälleen, piti se kolmannen asteen yhteys (joo, en vieläkään ole nähnyt) katsella mutta tyypillisesti kun miehen kuorsaus alkoi kuulua niin alkoi mullakin luomet painaa. :D
Jee, pengoin eilen verho/lakana kaappiani ja löysin juuri sopivan rievun niin saan imetystyynyn itselleni hurautettua! Mun tissikaulahuivinikin on kohta valmis :saint:

Äiti maa & Usko 13+4
 
Hellou!:wave:

Taalla on ollut hiukan matalaliitoa kun kuopus on ottanut asiakseen valvoa. Pari viikkoa teki 3. ja 4. hammasta, ja nyt yks edellisyon valvoi aamu 3-4 asti ja katsoin suuhun niin eikos siella tule 5. ja 6. hammas.. Voi hammaskitinat sentaan!:mad: No mutta aitini pelasti tilanteen ja otti kuopuksen yhdeksi yoksi (viime yo) ja en oikeasti muista koska olisin nukkunu niin kunnon younet kuin viime yona! Tuli tarpeeseen!
VASYMYSTA siis ilmassa taallakin, toki isoin vasymys johtuu kun ei 3 vkoon ole nukkunut ku muutaman tunnin kerrallaan, jos sitakaan.

L.O.V.E lle kiitos uudesta pinosta!:heart:


(.)
Ma aamulla kun herasin, totesin et kohtu on tuossa pari senttia navan alla jo??? ihan kova pallo siina siis aamutuimaan. Viela vessassakaynnin jalkeenkin siis oli, ettei siis rakko ollut.. viikkoja nyt 10+5. varmaan tuplaodotuksessa kasvaakin kovasti, mut et noin ylhaalla...? No, ei ihme etta mun maha pullottaa jo melkoisesti:D nii ja varmaan kun tassa heraa ja paivan kavelee niin se painuu tuonne lantioonkin?

T. Neiti+ MassuMussuset 10+5
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Ollaan oltu lomalla ja siksi jäänyt vähäksi aikaa päivittelyt väliin.

Alkuun pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille. Onnea kaikille iloisista ultra kuulumisista.

(.) eilen käytiin nt ultrassa ja kaikki oli ok, tosin joudun menemään ensi viikolla uudestaan kun pikkuinen ei suostunut näyttämään naamaansa :) (tullut selkeästi isäänsä kun ei tykkää olla kuvattavana) sitten kysymys teille kaikille sillä itse olen nyt viikon verran kärsinyt päivittäisistä alavatsakivuista, vuotoa ei ole ollut ja muutenkin ultrassa kaikki oli siis ok. Kuitenkin nämä kivut ovat sen verran kovia etten oikeastaan pysty tekemään muuta kuin makaamaan paikallaan, koska ne pahenevat jos olen pystyssä..onko muita samoista oireista kärsiviä? Alkaa jo ärsyttään tämä olo. Olisiko teillä kellään neuvoja / vinkkejä joilla voisi oloa helpottaa? Kiitos!

Annalinnea ja pikku muru 12+5
 
Annalinnea mulla on myös alavatsakipua, tasaista polttelevaa tunnetta ja ajoittain repivämpiä pikakipuja ollut muutaman päivän. Sydänäänet kuului, ei ole ollut mitään vuotoja, eikä pissatulehdusoireita. Olen halunnut ajatelle niiden olevan kasvukipuja. Mulla ne helpottaa ylösnoustessa, en tiedä johtuisko sitten paineesta tai jostain. Olen nyt kahden vaiheilla, menisinkö perjantaina lääkäriin vai pitkitänkö ensi viikkoon. Neuvolassa eivät oikein sanoneet muuta, kuin että jos tulee esim. hiivaoireita tai muuta vuotoa, niin hoidattaa pois. Mikään tulehdus tuo ei varmaan ole, koska niissä ymmärtääkseni on aina poikkeavaa vuotoa. Kivalta tuo polttelu ei kuitenkaan tunnu. Se saattaa aina välillä kadota tunneiksi, ja palata taas.

Pilkku_ 13+6
 
heips :)
Ihan ensin pakko kysyä äiti maalta mikä ihme on tissikaulahuivi:D ???? Ja toinen kysymys, et mitä laitat sinne imetystyynyn täytteeksi??

Tänään oli np ultra ja kaikki näytti olevan ok, tyyppi heilutteli kättään ja pyörähteli pienen kannustuksen jälkeen :heart: oli se vaan niin ihanaa nähdä!!

Ainut mikä tuotti ultraajalle päänvaivaa oli tuo lasketun ajan määritys ja se vaihtuikin taas 11.2.13 , joten nyt mennään sitten sillä! Ja siirtyi verikokeen ottokin kun oli viikkoja enemmän, joten se olis sitten muutaman viikon päästä kun nyt siis viikkoja nyt 12+2 ja sitten toisessa kohdassa neuvolakorttia että vastaa viikkoja 11+5??? en jummarra??

Väsymys alkaa ehkä pienesti helpottaa, mutta yökötys edelleen tiukasti matkassa:$

Eikö täällä olisi jotain nettineroa joka fb ryhmän osaisi tuonne luoda??? jotenkin tutumpi olis käyttää ja tietty tulishan sitä roikuttua siellä viel vähän enemmän :D
 
sannak82 :D tissikaulahuivi on ihan vaan neulottu kaulahuivi mutta tohon tisseillä. Mä yritän viimeseen asti varjella itseäni rintatulehdukselta. Olen myös kuopuksen aikaan ostanut ruskovillan rinnanlämmittimet. Mun kestää maidontulon tasaantuminen ihan älyttömän kauan ja maito nousee monta kuukautta tosi pian ja tissit ihan täynnä. Koko ajan tarvis olla lypsämässä isompia pois. Ja kun tuota esikoista eskariin täytyy talvella viedä ja hakea niin mä tämmöset varatoimet keksin :)

imetystyynyn sisällä laitan ihan tavallista tyynyn täytettä. :)

Hienoa!:flower: onnittelut onnellisista ultra uutisista :)

(.)Täälä on ollu aivan kauhea päivä. Esikoinen rakastaa ihan ylikaiken pikkulegoja. Ja niitä on ihan kamalasti kertynyt. Ja ne tietysti on kaikki siellä oman huoneen lattialla pikku autojen ja kaiken maailman roinan kaskellä, niin ettei siellä voi edes kävellä. Minä sitten ehdotin, et menee nyt keräämään, minä tulen kohta auttamaan. Millään ei olis mennyt, kauhea märinä vaan ja kiukuttelu. Mun meni ihan hermo ja uhkasin, että sitten sinne ei jää kuin yksi ainoa laatikko, muut vien karanteeniin. No siitähän se riemu repesi. Pojalla kun hermo menee niin keksii kaikkea typerää, repii julisteensa tms. Nyt veti kaikki vaatteet kaapistaan ja tuuppas pari tuolia nurin. Se olikin sitten viimeinen pisara ja nyt ne hiton legot on mein sängyn alla määrättömän pitkän ajan..:kieh::kieh:
 
Oireettomana odottelen täällä. Mulla on np-ultra ylihuomenna iltapäivällä vasta 16. Tosi innolla odotan jo kyllä, koska eipä tätä raskautta muusta kuin mahasta tajuaisi.

Esikoinen tuottaa hommia tosi paljon. Illat on ihan kaoottisia. Tekee kyllä hampaitakin samalla, mutta ei meinaa mennä nukkumaan ei millään. Eilen mieskin hermostui ja meni olkkariin nukkumaan ekaa kertaa elämässäni.. tosi paha mieli, kun miehen työn vuoksi stressaan asiasta, itselleni ei niin väliä vaikka nukutus on nyt jostain syystä näin pitkä (eilen nukahti 23..toissapäivänä 24).. Mutta koska nukkuu nyt omassa huoneessa, niin saadaan sitten nukuttua hyvin kun uneen pääsee. Tänä aamuna eskoinen käveli minun makkariin herättämään mamman kahdeksan aikaan.. oli kyllä maailman suloisin näky :heart: Ikää tyypillä just se 2 v.

Rintatulehdusta kammoan yli kaiken jo nyt. Hyviä vinkkejä täällä on ollutkin.. itsellä meni edellisessä tosi pahaksi heti kun maitoa vissiin tuli ihan kunnolla, ja sitten tulehtui pahasti, sattui enemmän kun mikään enkä saanut palautettua tilannetta enää hallittavaksi, maidontulo väheni jne. jne. Mitenköhän tämän toisen kanssa käy?

Kirjotatte paljon väsymyksestä. En tiedä onko se sitä vai onko mieli vain maassa stressistä, mutta aika vetämätön olo on mullakin. Jännittää nuo illat, just kun itellä pitäis olla hetki omaa aikaa lukea jne niin ei oikein onnistu kun alkaa se show ettei saada nukkumaan millään..

IhanaOmena 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: sannak82
Kertokaahan lisää tuosta rintatulehduksesta kun aloititte?!

Vastaakohan se lehmien utaretulehdusta?? Lehmillä maito menee huonoksi/käyttökelvottomaksi, nousee kuume ja utare kipeytyy, auttaa antibiootit, johtuu huonosta hygieniasta, paleltumisesta, märistä alusista, tarttuu lehmästä toiseen... Viheliäinen vaiva.
 
Vissyliini No meillä naisilla se maito ei mene pahaksi vaan nimenomaan tulehduksen aikaan täytyy imettää oikein kunnolla, että saa rinnan tyhjäksi. Ja mun käsittääkseni hygienia ei niinkään siihen liity vaan, että jos rauhaset on täynnä ja rinta saa kylmää. Nousee äkillisesti korkea kuume ja rinnassa punainen kohta. Eikä ihmisillä ole tarttuva vaiva, antibiooteilla hoidetaan. Kaalinlehdet, lämmin suihku ja rinnan lypsäminen auttaa ainakin ensi oireisiin.

Mulla on kerran ollut, keskimmäinen oli rinnalla aivan onneton ( en imettänyt kun 1.5kk) ja maitoa tuli mutta kukaan ei rintaa tyhjentänyt kunnolla. Mulla ei nouse kuume ikinä, en edes muista koska olisi, mutta sillon nousi ihan puskista yli 40 ja mä olin ihan varma, et kuolo korjaa. Onneksi pääsin lääkäriin heti ja tulehdus hoitui pian pois. Teen kaikkeni ettei tule uudestaan.
 
Rinnanlämmittimet mäkin aattelin hahtuvasta kutoo tai virkata ittelleni talveks. Tää tuleva tulokas on eka talvivauva ja tiedän että se maito nousee ryminällä ja saattaa tulla tukoksia. En missään nimessä haluu tulehdusta kun oon tähän mennessä siltä välttynyt!

Neiti-81, mäkin oon yrittänyt makuulteen tunnustella missä se kohtu on, mut en oo kyllä selvyyttä saanu. Sulla varmaan kasvaa nopsempaan kaksosten takia. Mullaki on kyllä selvä masu, mutta en tiiä missä kohtii kohtu on.

(.)Puuh, tää pahoinvointi on taas palautunu. Puolesta päivästä eteenpäin on tasaista etomista ollu... Yritän tässä itteeni keräillä jos menisin salille treenailee lihaskuntoa ja pitäis sopparikin samalla irtisanoa.
Meillä nuorempi on kanssa tehnyt takahampaita ja ramppaa melkeen joka yö jossakin vaiheessa meijän sänkyyn. Onneks siihen kuitenkin nukahtaa melko nopsaan.
Liikkeitä mä oon kanssa kokeillu tunnustella, mutta en oikeen osaa vielä sanoa tuntuuku hipaisuja välillä vai ei. Ultrassa kyllä varoteltiin että istukka on edessä ja liikkeet ei välttiste kovin nopsaan kuulu.
Aamulla ois neuvolalääkäri, pitäis kuulla sydänäänet :heart:.

Selis ja wotwot 13+5
 
Äiti maa oolrait, hyvä tietää, että voi ainakin yrittää kysyä ryhmään pääsyä. Toisaalta, eipä se mahdottomuus ole uuttakaan tehdä, jos pakit saa. :D

Väsymys ja sitähän piisaa. Ei johdu edes hb-lukemista, ne kun on erinomaiset. Ehkä meidän pikkutyyppi vaan on sen verran energiaa vievä tapaus... parempi siellä sisätiloissa sellainen olla kuin sitten ulkomaailmassa. :) Siitä huolimatta oon nukkunu huonosti, ehkä johtunu tästä viheliäisen hiostavasta kelistä toi unettomuus. Tuntuu, ettei löydä hyvää asentoa millään. Hmph.

Rintatulehdus on kuulemma viheliäinen. Serkkutytöllä sellainen oli nuoremman kanssa tuossa talvella - vaikkakin rintaruokki tosi paljon ja poika söi kyllä hyvin. Mutta eihän se tarvitse kuin sitä kylmää. Tai karvanpätkän. :D Mammalla (joka siis myös parturi-kampaaja niin kuin mäkin) ainoa rintatulehdus johtui karvanpätkästä, joka oli jotenkin päässyt tuonne rintakudoksiin asti. Yllättävän teräviä ne kyllä on, mutta että niin pitkälle... Varovainen saa olla.

(.) Mä en nyt oikein tiedä, että pompsahtiko mun mahani viime yönä ulospäin ja esille. Ainakin aamulla sängyllä selälläni pötkötellessä siinä oli ihan selvä kumpu eikä se ole siitä mihinkään lähtenyt. :eek: Jännästi kyllä ihan yhtäkkiä tuolla tavalla. Jomotuksia on ja pientä painetta tuntuu tuossa häpyluun yläpuolella heti. Kasvu- ja nousukipuja olettaisin olevan. :) Olo yllättävän virkeä tällä hetkellä, vaikka päällimmäisenä tuntuukin se väsymys. Käytiin tänään mökillä, imurointi vei hyvin mehut. Ja huomasin, etten mahdu enää kulkemaan keskuspölynimurin keskusyksikölle autotallissa kovin hyvin (autotalli on hyvin pitkälti täynnä meidän kamoja, kun vuosi sitten tuotiin muuttokuormaa)... :D Nauroin miehellekin, että joutuu sitten jatkossa käynnistämään ja sulkemaan keskuspölynimurin, kun maha estää kulkemasta. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 11+3
 
Heippa!

J+ mulla ollut kanssa noita alavatsajomotuksia, välillä kun nousee kyykystä ylös, pitää oikein varoa. Ja se kupliva tunne on kuulemma ne liikkeet, sanoi ultra'henkilö', mulle ei koskaan selvinnyt, oliko hän kätilö vai lääkäri :LOL: Mutta sanoi, että ihan normaalia, etenkin uudelleen synnyttäjällä, että olen tuntenut jo pari viikkoa, luulin kylläkin, että se on vaan tuo suoli, joka murnuttaa :D mutta nyt kun sain vahvistuksen, että liikkeitä ne on, niin niitä alkaa jo odotellakin joka päivä. Viimeistään illalla hän alkaa meuhkaamaan :) ja jos en syö ajoissa, alkaa älämölö myös :) tästä se likat lähtee :)

Rintatulehdus on varmasti se viheliäisin kaikista, ehkä samalla viivalla kamalien peräpukamien kera suurinpiirtein. Mulla ei ollut kai ihan perinteinen rintatulehdus, kun kävi kakkosen kanssa hassusti: maitoa tuli ihan hillittömästi (tuli molemmista, luovutin taysiinkin sitä lähes litran päivässä) ja meni maitotiehyt tukkoon, rintaa kuumotti, maito ei enää tullut ulos ja tissi oli kuin kumipallo. Lääkäri aukaisi jollain pienenpienellä ruiskulla ja sitten antiloopit kylkeen, kyllä se parani. Mutta oli tuskallinen viikko se.

Mutta nyt täytyy lopettaa, kuulostaa ukkoselta. Taidetaan mennä saunaan siksi aikaa :D Ruoka on jo parina päivänä lähes maistunut! Ei tarvitse enää syödä pelkkää ruisleipää ja nötköttiä :D

Ihanaa iltaa toivoo
Viivi+Tiiti 12+6
 
Kiitoksia L.O.V.E uudesta pinosta!

Tänään kävin siellä ne pissamäärät luovuttamassa ja sit 5 purkkia verta :D Neuvolantäti soittikin jo iltapäivällä, että toisessa kilpirauhas arvossa on jotain häikkää ja pitää uudestaan vielä kontrolloida (äidillä vajaatoiminta) ennestään mulla ei oo mitään oireita ollu, mut mietinkin, että väsymyshän on oire kilpirauhasen vajaatoiminnassa... Joten sit kun käyn sokerirasituksessa niin samalla ottavat sen T4V:n uudestaan. Se arvo oli kuulemma niin alarajoilla.
Tehtiin miehen kanssa myös ihana maakunta matkailu reissu, kierreltiin kaikki nähtävyydet matkalla ja käytiin syömässä, LUKSUSTA! sen jälkeen nukuinkin kahden tunnin "pienet" päikkärit :D
Heidukka ja Mytty 10+3
 
heippa!
äiti maa: mulla on kans tissihuivi :D esikoinen syntyi tammikuussa niin äitini kutoi mulle lämmittimen , tuli kyllä tarpeeseen. maitoa tuli aivan järkyttävät määrät, alkoi tihkua jo puolessa välissä raskautta.sain sitten lievän rintatulehduksen, kuume nous 40 ja tissi oli ihan kuuma. en tarvinnu antibioottia, meni ohi kun kävin niin kuumassa suihkussa kun pystyin, imetin tulehtuneesta rinnasta mahd paljon (onneks poika söi tosi hyvin tissiä :D ) ja sitten rahkakäärö kaalinlehdillä rintaan.

Meillä ei oo pojalle annettu mitään pituusennustetta, 6-vuotis neuvolassa oli pituutta 129cm. Katotaan millai hujoppi tuosta tulee :)

oma olo on jo helpompi, ei enää etovaa oloa :). väsymys kyllä löytyy :/. töissä oon ollu nyt pari päivää ja voi hyvää päivää. kun koko päivän joutuu olemaan jaloillaan ja kipittämään paikasta toiseen ja lämpötilakin on ollu sitä 26 astetta niin kyllä meinaa huumori loppua kesken. Välillä pyörryttää niin että pitää mennä takatiloihin lattialle pötköttämään jalat kohti kattoa. pojasta lli sama juttu, loppui noin 15 rvn tienoilla.

liikkeet tuntuu täälläkin <3

piti taas kommentoida vaikka mitä mut tällä puhelimella on niin vaivalloista selata taaksepäin...

jatkan kommentointia kun koneelle pääsen :)

hiippis 13+1
 
Terve vaan kaikille, jokohan sitä uskaltais liittyä seuraan... :)

Eli tänään oli np-ultra ja siellähän köllötteli yksi oikeissa mitoissaan oleva kaveri, jolla sydän pomppi ja kädet vispas :) Viikkoja olis nyt 11+4 (menkkojen mukaan, ultrassa 11+2, mutta ei muutettu LA:ta) ja laskettu aika 15.2. Olen seuraillut tätä ketjua alusta saakka, mutta en ole uskaltanut parin keskenmenon takia liittyä aikaisemmin.

Taustaa sen verran, että ikää mulla 34v., kkm -09 ja kkm -12, terve poika syntyi 2010. Osa täällä onkin jo "tuttuja" tuolta km:n jälkeen kuumeilevista, kiva tavata vähän iloisimmissa merkeissä :)

Raskausoloja on ollut enemmän kuin aikaisemmista, eli edelleen jokapäiväistä etovaa oloa, joskus lentää laatta, mutta ei joka päivä (viimeksi tänään). Lisäksi ummetusta ja maha on ihan valtava pallo! Siis koko maha, ylhäältä asti nousee ihan kuin olisin jo puolet pidemmällä :LOL: Kun ennestäänkin tuossa tuota röllykkää on, niin olen kyllä melkoinen näky ja alkaa olla hankala salata työkavereilta, nyt varmaan vaan luulevat että olen kesälomilla istunut liiaksi terasseilla :D En ole vielä kertonut kuin lähimmille, juurikin noiden keskenmenojen takia, mutta nyt varmaan uskaltaa alkaa pikkuhiljaa julistaa muillekin. Olo on niiiiin onnellinen ja huojentunut, ettei koskaan, vaikka jännitys varmasti säilyy loppuun asti. :)

Eli tässä tiedot 15.2./cannes/2.lapsi/OYS

Iloista odottelua kaikille ja osanotot munkin puolesta pienen menettäneille. Jospa niitä ikäviä uutisia ei enää tulis, ihanan "pitkällä" alkaa jo porukka olla. :)

Ja nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla töihin. Ensi viikolla taidan vasta kertoa sinne, annetaan arvailla jännityksessä siihen asti :)

cannes 11+4
 

Yhteistyössä