HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala


SYNTYNEET:
27.11.2012
Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS IT`S A BOY P1,6 kg / la 29.1.2013 (poikalupaus piti paikkansa)


VIELÄ YHDESSÄ OSASSA:
30.1.2013
Äitivm84/2. lapsi/TAYS

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS
Ensari84 / 1.lapsi / NKL IT`S A GIRL
Selis / 3.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
J+ / 1.lapsi / KOS IT`S A BOY
Sirel /3.lapsi (tyttö olo)

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL
Minikolibri / 4. lapsi / JS
minä vaan -84/ 1. lapsi / KYS
Bettis / 1.lapsi / TYKS IT`S A GIRL
rainy88 / 1. lapsi / P-KKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS IT`S A BOY
Vempukka/27/1.lapsi / JS

3.2.2013
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Vilperi / 2. lapsi / TAYS
pikku yllätys / 1.lapsi / JS IT`S A GIRL
Hannasi / 1.lapsi / HYS

4.2.2013
Linda1981 / 5.lapsi / NKL
an-iin / 1.lapsi / PHKS
norpu / 1. lapsi / JS IT`S A BOY
Marikki-74 / 3.lapsi / K-PKS
Noona-/ 1.lapsi / SatKS
nninaa / 1. lapsi / EKKS IT`S A BOY

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS
hiippis81 / 2.lapsi / PHKS IT`S A BOY

6.2.2013
Bliss / 4.lapsi / TYKS IT`S A BOY

7.2.2013
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS
Pink89 / 2.lapsi / KAKS IT`S A GIRL
iao / 3.lapsi /TAYS IT`S A BOY
Helmiäiset / 2. lapsi / Kät/H
Viivi76 / 3.lapsi / TAYS (poika olo)
markkis93 / 1.lapsi / OYS
Annalinnea / 1.lapsi / OYS IT`S A GIRL
ketunhäntä / 4.lapsi / OYS
Pipsa4/ 5.lapsi/ LKS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
didjital / 1.lapsi / SatKS
vaniljajugurtti / 1.lapsi / KYS
Leina / 1.lapsi / LS IT`S A GIRL

9.2.2013
L.O.V.E / 2.lapsi (poika olo)
Piinistelijä / 1.lapsi (1.enkelilapsi :heart:) / JS
Elsa-82 / 3. lapsi / KOS
paulinmamma / 1.lapsi / EKKS
Keltakukka / 1. lapsi / TYKS IT`S A BOY

10.2.2013
NeferNeferNefer
lumi-enkeli / 4.lapsi / TAYS/ IT`S A GIRL
kiikkalainen/4. lapsi/ VAS tai Tays

11.2.2013
IhanaOmena / 2. lapsi (tyttö olo)
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS IT`S A GIRL
sannak82 / 2.lapsi / EKKS
Selma_ / 3.lapsi / OYS IT`S A GIRL
Maarit* / 5. lapsi / NKL IT`S A GIRL
FlowerBy / 1. & 2. lapsi (KAKSOSET) / SEKS A BOY AND A GIRL
past / 2.lapsi / TAYS IT`S A BOY
Hansuu / 3. lapsi / KOS IT`S A GIRL

12.2.2013
åmena / 3.lapsi / TYKS
äitx2 / 3.lapsi / EKKS IT`S A BOY

13.2.2013
taikatimjami
mammis92 / 1.lapsi
MyDream / 2.lapsi / SatKS
eerikanen / 2.lapsi / SeKS
Laura* / 2.lapsi / KÄT (tyttö olo)

14.2.2013
Lassu / 3.lapsi / PKKS (poika olo)
MrsR / 1.lapsi / K-SKS (tyttö olo)
Keisha / 1. lapsi / SeKS

15.2.2013
Hollannissa / 1.lapsi /ulkomaat (Hollanti)
cannes / 2.lapsi / OYS
Äidiksi2013 / 1.lapsi / Tyks

16.2.2012
Omppuf / 2. & 3. lapsi (KAKSOSET) / K-PKS A BOY AND A GIRL
MeaMinnis / 2. lapsi / PHKS
Vauvahaaveita86 / 1. lapsi / TYKS
Hepa_ / 1.lapsi / IT`S A GIRL
Tuuliannaliina / 1. lapsi / HYKS
Tiudeliini / 2.lapsi / K-SKS IT`S A BOY
Rva78 / 2. lapsi / TYKS

17.2.2013
Shafa / 1.lapsi / PS
Veepukka / 2. lapsi / OYS
MininMama / 2.lapsi / LKS
enni./1.lapsi/K-PKS
Nopsu / 2.lapsi
poju04typy06 / 5.lapsi / OYS
helmira / 31v/ 3. lapsi / NKL poikalupaus

18.2.2013
Maizy / 2.lapsi / KOS
EtelänHetelmä / 1. lapsi / Kät
Pöpsy/ 1. lapsi / TYKS
Annemiini / 1.lapsi / KOS

19.2.2013
Napsuneiti / 2.lapsi / LS IT`S A BOY
Siiseli2013 / 1.lapsi
Emppu2012 / TYKS
Donna82 / 2.lapsi / NKL Poikalupaus
Pikku_Pallo / 1. lapsi / EKKS / tyttölupaus (poikaolo)
moulinrouge / 1.lapsi / SATKS tyttölupaus

20.2.2013
iloksi / 1. lapsi / KYS (tyttö olo)
Heidukka / 1.lapsi / KYS
Drya / 1. lapsi /OYS
ulB / 2.lapsi / SatKS (tyttö olo)
RiiMini / 1.lapsi
Vilinäiti / 3.lapsi / TYKS IT`S A BOY
Mamiksi monelle / 4.lapsi / Kät
ila / 1.lapsi / (poika olo)
Minskimamma / 1.lapsi / Vas/Tays
Ninnu-87 / 3.lapsi
cinnamonni / 1.laps / KOS / IT`S A BOY

21.2.2013
snowfairy / 2.lapsi / KYS
Vissyliini / 1.lapsi / KYS IT`S A BOY
joke-81 / 3. & 4. lapsi (KAKSOSET) / K-SKS
Adii/1. lapsi/KOS (poika olo)

22.2.2013
Neiti-81 / 4. & 5.lapsi (KAKSOSET) / SatKs TYTTÖLUPAUKSET!
Tiivi82 / 1.lasi / K-SKS
Taikamyrsky / 3.lapsi/ KOKS

23.2.2013
taffi / 1.lapsi
oila / 5.lapsi / OYS
Halibut / 2. lapsi / LKS IT`S A GIRL
Serafiina/ 2.lapsi / KOS IT`S A GIRL
mimmi83/1.lapsi/LPKS IT`S A BOY
taikamaailma / 2 lapsi / phks IT`S A BOY

24.2.2013
Punakukka / 2.lapsi / JS
Bumble / 1.lapsi / KOS IT`S A GIRL
Millipilli / 1.lapsi / TAYS (tyttö olo)
Amore / 1.lapsi / KÄT IT`S A BOY
nessuli / 2.lapsi / TAYS (tyttö olo)
lemmuli / 1.lapsi IT`S A BOY
alfur/ 2. lapsi/ OYS
katti / 1. lapsi / MKS IT`S A GIRL
Doris87/ 25 /1.lapsi /PKKS

25.2.2013
kengumamma / 3. lapsi / LS IT`S A GIRL
Vimpula 05 ja 07 / 4.lapsi / KYS

26.2.2013
Annukka4 / 4.lapsi / TAYS
lauwra / 1.lapsi / TAYS
otustus / 1. lapsi / LPKS
Meyme / 1.lapsi / K-PKS
Annimarj / 1.lapsi / PKKS (poika olo)
*saikku* / 1.lapsi / VAS/TAYS IT`S A GIRL

27.2.2013
Syysvuokko / 2.lapsi
Charlott / 2.lapsi / KYS IT`S A GIRL
Nauris86 / 1. lapsi/ K-PKS
SweetP / 5. & 6.lapsi (KAKSOSET) / NKL A BOY AND A GIRL
Elsiliini/ 2.lapsi / TYKS IT`S A BOY

28.2.2013
Helistin2013 / 1. Lapsi / KOS
annimanni / 3.lapsi /
lenkkari/ 27v /1. lapsi/ MKS



* Menetyksen kohdanneet *
Suprina
Mama007
PIKKUVIIKINKI
Marlin
Wiitahepo
Jiiii
Äiti0708
Marjiss
Helmiäiset (toinen kaksosista)
Pippari
helmiodottaja-85
Hedy81
Tige



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Aiemmat keskustelut:
Toukokuu 2012
Kesäkuu 2012
Heinäkuu 2012
Elokuu 2012
Syyskuu 2012
Lokakuu 2012
 
Viimeksi muokattu:
Eli tervetuloa jatkamaan keskustelua tässä marraskuun pinossa! Yritän osata päivitellä listaa.

Tunnetteko te muut missä vauva on? Kun eilen neuvolassa lääkäri tunnusteli hetken ja sitten osasi heti asettaa doplerin oikeaan paikkaan. Kysyin häneltä, että tunnetko sinä tuolla tavalla missä se on, niin kyllä kuulemma tunsi. Ja kun minä en tunne!
 
Kiitos Keltakukka uudesta pinosta! :heart:

Ei kyllä ole mullakaan mitään hajua, missä pikkutyypin pää ja pylly menee - ehkä se ajan kanssa selviää. Ja kai nuo terkat oppii helpommin, kun päivittäin pyörittelevät masujen päällä käsiään. :)

Bettikselle hirmusti onnea tulevasta sukunimen vaihdoksesta! :) Menee hetki opetella kirjottamaan se uusi, puhumattakaan siitä, että osaa ruksata oikean ruudun lomakkeisiin. :D

Seesteistä keskiraskautta on täälläkin kaipailtu - ehkä eniten miehen toimesta. :D Olen oikeasti ollut kamalan hankala hormoonihirviö viime ajat, itku ja paha olo tulee niin helposti - siis loukkaannun todella, todella helposti. Energiaa on nyt onneksi ollut ihan kivasti, mutta mitään kovia urheilusuorituksia ei kyllä pysty tekemään enkä semmoisia oikeasti tekiskään.

Keisha kuulostaa niin tutulta tuo raivarointi jostain turhasta - itsehän tuossa hetki sitten raivosin miehelle siitä, kun ei osaa käyttää oikein keittiörättiä. :LOL: Ai kamala... Oma raskaus on ollut helppo ja siksikin hieman nolottaa, että rähjään ja räyhään ehkä jopa turhista jutuista, mutta minkäs sille tekee. :)

Kylläpä ramasee, mut vielä saunaan vois painella tuossa tunnin päästä. Huomenna onkin sitten yrittäjien juhla ja sinne sitten appivanhempien kanssa syömään hyvin. :)

Ja tuikkaanpa tähän muuten tuon oman tuoreimman masuotoksen, tältä aamulta:


Ihanaista perjantaiehtoota jokaiselle!
MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 25+1
 
ila
Oonko minä ainoa, vai tuntuuko nämä kuukaudet etenevän jotenkin hurjan nopeasti? Ennen raskaaksi tuloa ajattelin aina että 9kk on mielettömän pitkä aika ja että kerkeäähän sitä siinä valmistautua sitten lapsen tuloon. No aika nopeasti vaan tämä aika tuntuu etenevän! :D

Vauvan sijainnista ei täälläkään mitään hajua. Joskus tuntuu selkeästi jokin kovempi kohta tietyssä kohtaa vatsaa, mutten kyllä osaa päätellä onko siinä pylly, selkä vai pää.

Pitää nyt kysyä teiltä fiksummilta jo kerran vaipparumban läpikäyneiltä: Kuinka paljon kestovaippoja pitää hommata etukäteen? Tiedän joo, etten voi eri malleja ja merkkejä kokeilematta tietää, mitkä sopii meidän tarpeisiin jne., mutta vaippoja olisi joka tapauksessa hommattava ennen vauvan kotiutumista, mutten yhtään tiedä kuinka paljon.

Pirteä ja seesteinen keskiraskaus taisi jäädä täälläkin haaveeksi. En ole eläissäni ollut näin väsynyt ja saamaton. Ehkä tempperamenttini on vähän tasoittunut, enkä ole kiihtynyt asioista nyt raskauden aikana niin paljoa kuin normaalisti. Mutta sekin voi mennä väsymyksen piikkiin.

Joku mainitsi kävelynsä muuttuneen ankkamaiseksi. Liityn vaappuvien kerhoon! :D Nauratti kun kadulla näyteikkunan heijastuksesta näin itseni vaappumassa eteenpäin. Voi luoja, että voi ihminen näyttää juntilta... Näillä mennään! :D
 
Kiitokset Keltakukka uudesta pinosta! :)

Täällä tuntuu muutaman viikon päällä ollut yskä vain pahenevan, sekä siihen liittyvä kurkkukipu, joka tuntuu suorastaan viiltävän nielun kiinni. :$ On varmaan pikkuhiljaa hankkiuduttava lääkäriin, paitsi että tiistainahan olisi neuvolalääkäriaika joka tapauksessa! Ehkä mä sinnittelen sinne saakka... Kurjaa on yskiä yöt ja nyt päivälläkään ei enää ole helppoja hetkiä. Omaan oloon tuntuu jopa astman tapaiselta tämä yskä, kahdella vanhemmalla lapsellani se jo onkin diagnosoitu. Tuntuu, että ympäristön villavaatekausi tämän taas aloitti, nyt vaan ei mulla lopu oireet millään, vaikka omassa perheessämme ainoat villatuotteet ovat villasukat lapsilla... Normaalisti selviän syksystä ja talvesta allergialääkkeiden avulla, nyt en ole niitä ottanut lainkaan. Voihan köh, köh ja köh!

Supistuksia satelee myös, eivätkä kaikki ole kivuttomia. Painetta tuntuu toisinaan niin, että alkaa tuntua synnytyksen lähestyvän... Mulla on ollut samanlaisia fiiliksiä edellisessäkin raskauksissa, mutta kohdunsuulla & -kaulalla ei silti (onneksi) liian varhaista kypsymistä. En siis osaa olla huolissani nytkään, mutta tsekatkoon lääkäri tilanteen tiistaina. Serkkuni synnytti täysin ilman ennakkovaroituksia kesällä pienen pienen poikansa hieman alle näiden viikkojen kuin mitä mulla nyt on. 3kk sairaalassa ja nyt kotona, paljon kaikenlaista operaatiota jouduttiin pienelle tekemään; sydänleikkausta, sunttia aivoissa jne. :( Ja vielä saavat pitkään vanhemmat kantaa huolta pienemmästäkin infektiosta vauvalla. Huh. Että vaikka sinänsä en omasta olostani huolta kanna supistuksia huolimatta, niin kyllähän sitä silti toisinaan mietityttää.

Taidan mennä nyt syömään purkillisen hunajaa ja tipan teetä päälle.

Bliss ja poikanen 26+2
 
kiitos Keltakukka uudesta pinosta :)

Täällä vietetään seesteistä ja energistä keskiraskautta :). Sama oli esikosta, olen raskaana ollessani elämäni kunnossa. Tää raskaaksi tuleminen vaan on niin prkl vaikeeta :/. Tänään on käyty terkalla ja lääkärissä :)
Minimuru on kääntynyt raivotarjontaan :). Syke lukemaa ei merkannu, painoarvio nyt 889g, pitkä ja hoikkarakenteinen poika siellä masussa köllöttää, aivan kuin isoveljensä <3. Syntymäpainoarvio on n 3700 eli samoissa mennää kun esikosta. Viikkoja nyt kasassa 26+3. Hb oli 122, paineet ok pissa puhdas. Painoa on nyt tullu 10kg mutta ei siitäkään tullut mitään sanomista. Sf-mitta 26 cm, yläkäyrillä mennään :). Sisätutkimus tehtiin ja kaikki oli kunnossa :) . Lääkäri näytti koneelta vertailun vuoksi esikoisen sf-mitta käyrää, tähän asti kasvu ollut identtistä näissä molemmissa askauksissa.

Jaksamista teille kaikille vuodelepoon määrätyille!! Kurjaa joutua makoilemaan viikkotolkulla, mutta mitäpä sitä ei pienen ihmeen eteen tekisi <3.

Pitihän mun paljon muutakin kommentoida, muttei tän raskausdementian takia muista mitään :/
 
Kiitos keltakukka.

Vauva majailee Sen osasin päätellä, et on ihan vinossa, nyt pnkin parinpäivän aikana myllännyt ihan hirveästi, et empäs enää tiedäkkään :D Rauhoittus hetkeksi niin ehkä sitten saan vähän vihiä.

Kestoista minen osaa yhtään sanoa, paljonko. Oikeastaan siihen mulla on aina töpännyt innostuminen kun se hankinta hinta hirvittää ja kun ei yhtään tiiä, et mimmosia ja miten paljon.. Vaikka kun ajattelee, et paljonko kertiksillä olisi se kerralla hankittu hinta.. Huh huh! No, toivonmukaan tämäkin on viimeistään kaksivuotiaana täyskuiva :)

Bliss Kohtalotoveri ilmoittautuu. Mulla on kans kesästä asti ollu semmosta ärsyttävää yskää. Kesällä ajattelin, et on vaan allergioista johtuvaa, mutta ei taida sitä kyllä ollakkaan. Illalla sängyssä yskittää eniten, eli varmaan asennosta johtuu. Väliin tuntuu, et kurkku on kuiva kuin beduiinin sandaali ja väliin taas oikein kunnon limaklimppi kiusaa.. Lääkäriin tarvis kans vissiin. Olishan mulla se nla lääkäri tossa just ollu, mut oli sen verta hämmentävä käynti kun se lääkärityttönen varmaan oli minua nuorempi.. Mä en varmaan ikinä totu nuoriin lääkäreihin..:LOL:

Äiti maa & Alli poks 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Bliss
Kiitos Keltakukalle:heart:

Missä on oikeesti L.O.V.E?? Onko jotain tapahtunu?

En minä ainakaan osaa tunnustella, miten päin se vauva millonki on tuolla mahassa, vaikka miten yritän. Kyllä (kai) ne terkkarit oppii väkisinki siinä ajansaatossa, kun tosiaan niin paljo mahoja tunnusteleevat. Minun terkka kylläkään ei viimeks osannu ihan varmaks sanoo, esitti vaan oman mielipiteensä asiasta, mut sano, että voi olla toisinki, kun pikkunen kuitenki mahtuu vielä niin paljon siellä pyörimään.

Mulla on lääkärineuvola tiistaina 13. päivä ja niin inhottavaan aikaan, että en tiiä pitääkö ottaa ihan suosiolla sit koko päivä vapaaks sen takia, aika todennäkösesti.

Mulla olis ne äitiyspakkauksen + lisäks 3 käytettyä kestovaippaa, että kuka vaan tarvii, niin voin ne lähettää, kun en ite niitä meinaa käyttää.

minä vaan -84 + juniori 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Sateista lauantaita!

Keltakukka kiitos uudesta pinosta! Minäkin mietin tossa että missähän L.O.V.E mahtaa olla?? Toivottavsti hänellä ja pikkuisella kaikki hyvin :)

Vauvan sijainti: epäilen, että olisi pystysuunnassa navan kohdalla, kun potkut tuntuu tuolla ihan alhaalla ja käden liikkeet näkyy tossa navan paikkeilla, vähän yläpuolella. Tai oletan hänen olevan perätilassa koska alhaalla tuntuu liikkeitä enemmän ja ajattelin että potkisi enemmän kun käsiä liikuttelee :D Voi tietysti olla juurikin toisinkin päin :D
Piretä ja seesteinen??? Kaikkea muuta :D Saatan päivittäin nukkua useammat päikkärit ja silti yöunta tulee 22.00-08.00 suurinpiirtein joka yö :D Tietysti kerran tai kaks käyn vessassa ja juomassa. ja mielialatkin vaihtelee ihan kiitettävästi...

tänään lähdetään mökille yöks ja ollaan isännän kanssa ihan kahdestaan!! Ihanaa! Tosin huomenna aamulla se lähtee jo metälle mutta onpahana tää ilta ainakin... eikä tietokonetta eikä pleikkaria, autuus! Pitänee siis siirtyä pakkailemaan tavaroita... Mietintossa että jos kahdelta on lähdössä näin paljon tavaraa, niin entäs kolmelta??? HUHUHUH!
Heidukka ja Mytty 24+3
 
Keltakukalle kiitos pinosta! Montaa ei ole enää jäljellä:)

Neiti-81 minä olen koko viikon ollut sydän syrjällään, kun pieni ei ole liikkunut välillä tuntikausiin (aiemmin napakoita potkuja ja mylläystä). Ei siis kunnon potkuja ollenkaan. Oli pakko käydä mielenrauhan takia ultrassa, ja toinen oli kääntynyt perätilaan ja jalat oli istukan kohdalla. Ilmankos ei tuntunut... Heti ultran jälkeen niitä liikkeitä kyllä taas alkoi tuntua, eli mielenrauha tuli kalliiksi. Vauva on vain niin tärkeä, että en olisi itselleni antanut anteeksi, jos jotain olisi ollut vialla, enkä olisi tehnyt asialle mitään.

Bettikselle onnea tulevasta rouviintumisesta! :flower:

Pilkku_ 27+2
 
Lueskelin vasta myöhemmin edellisen sivun tekstit, joissa monilla ongelmia vauvan sisällä pysymisen kanssa, anteeksi omanapainen tarinointi ja voimia kaikille, joilla pelko vauvan syntymisestä tai muita pelkoja!

Hurjia juttuja, huhhu :|

Bliss, onko teillä allergiaa perheessä?
Meilla oli aikanaan koko perhellä usein yskää ja poskiontelon tulehduksia, esikoisella parivuotiaana kesti pahimmillaan nelisen kuukautta putkeen ja kaikilla nenä tukossa jatkuvasti, syyksi paljastui sitten sisäilma, seinän sisään oli hajonnut putki, joka oli tiputellun pitkän aikaa vaurioista päätellen, myös kylpyhuoneesta löytyi kosteusvaurion seurauksena hometta, vaikka oli remontoitu pari vuotta aiemmin.Onneksi hyvän talonyhtiön toimesta vauriot saatiin nopeasti huomaamisen jälkeen korjattua!
Oireetkin helpotti sittemmin, mutta oikeastaan kokonaan vasta kun muutimme tähän omaan, itse rakennettuun taloon.
En nyt tarkoita, että teillä on hometta, mutta se kannattaa pitää mahdollisuutena aina mielessä, jos kovasti hengitystieinfektioita samassa perheessä.


Tänään on ollut hieman päänsärkyä ja se saa aina varpailleen, paineet kuitenkin ok.
Otan levon kannalta kuitenkin.
Illalla olisi tarkoitus lähteä kavereiden kanssa syömään pitkän kaavan mukaan, mukaan on tulossa myös vanha, rakas ystävä tuolta länsi naapurista ja on ihana päästä vaihtamaan kuulumisia!
Tytöt menee fammulle yökyläilemään, kun mies on töissä (syöttämässä asiakkaita) tänään ja tulee varmaan vasta myöhään.

Onnea myös avioliiton satamaan seilaaville :heart:

Tulee ihan omat häät ihanina muistoina mieleen..
Tosin nyt jos järjestettäisiin uudelleen, niin varmaan vähän pienemmät häät pidettäisiin, meillä oli vaatimattomat 120 vierasta.. ja huh mikä homma niissä oli, vaikka paljon teetettiin ammattilaisilla, no ehkä joskus uusitaan valat ja pidetään vielä toiset bileet... :LOL: Mahtavat muistot kyllä jäi.

Helmira ja poika rv 24+5
 
Huomenet

Sadesää, mutta mieli onneksi aurinkoisempi! Toivottavasti yli puolenpäivän...:LOL:

Keltakukalle kiitos uudesta pinosta.

Kiva kuulla, että osalla kanssasisarista sitä seesteisyyttä löytyy! Ja toisaalta itsekkäästi ajateltuna lohdullista, että on muitakin, Keisha, MrsR ja Neiti81 ja kukalie muu, jotka myös kärvistelevät ajoittaisten kiukunpuuskien/itkukohtauksien kanssa. Ainoa lohtu niiden suhteen näyttää olevan se, että menevät suht nopeasti ohi.

Hitto noita nettikauppoja! Käväisin tänään H&Mn sivuilla katsomassa miten tilaukseni etenee, enkä ollut ollenkaan huomannut, että toimitusajankohdaksi on merkitty 7-10.12.! Se on kyllä ihan liian pitkällä, mieluummin menen kiertelemään kauppoja vaikkä tänään kuin odotan yli 5 viikkoa pakettia. Voikohan tilauksen vielä perua netissä? Elloksella oli sama juttu, mutta siellä toimitusajankohta oli merkitty jotenkin selkeämmin, niin että vedin tilauksen takaisin jo ennen maksua. Muuten: oletteko tilanneet oman kokonne mukaisia mammavaatteita vai isompia? Itse tilasin oman koon mukaisia, eli S, kun S-kokoiset mammahousut ovat ainakin tällä haavaa sopivat, mutta jos tilaus tulee 5 viikon päästä, ehkä olen isonnut M-kokoon?

Kelan nettisivuista kysymys: sieltä vissiin näkee hakemuksen käsittelyvaiheen ainoastaan, jos hakemus on toimitettu sähköisesti? Itse en toimittanut, kun työnantaja sanoi, että tuo tänne, jotta voi liittää tarvittavat palkkajutut hakemukseen. Kauanko äitiyspakkauksen saamisessa yleensä kestää?

Vauvan sijainnista: ei tietoa tarkemmasta, mutta minusta pyörii asennosta toiseen. Välillä tuntuu kova selkeä kohta jossain kohti mahaa ja möykky näkyy ihan ihon läpi. Sitten se liukuu toiseen kohtaan. Välillä vauva on selvästi poikittain, kun muksahteluja tuntuu yhtäaikaa vatsan molemmilla sivuilla.

Blissille paranemista!

Neiti81lle mielenrauhaa, vauvoilla on varmaan vaan sadeaamuväsy :)

Bettikselle onnea tulevaan avioliittoon!

Tuulis ja rakas 25+0 poks!
 
Keltakukka
Kiitos palstan aloittamisesta ja jos olet menossa täällä Plussan puolella niin olen enemmän kuin kiitollinen jos otat tuon päivittelyn hommaksesi. Arki on niin kiireistä ja sit oon enemmän tuolla FB:n puolella joten tää on jäänyt!

Omaa napaa
Täällä kaikki hyvin ja pikkuinen jo kovasti potkii ja myllertää.

Ihanaa masun kasvatusta jälleen kaikille

LOVE 26+2
 
Tuulis oon tilannu aikalailla niitä kokoja mammavaatteista, mitä normistikin tulis käytettyä. Paitsi noi äippäfarkut oon tilannu yhden koon isompina, kun laskeutuvat sen verran alas lantiolle, että normikoko ois liian napakka. :)
KELAn papruista, et mun oli menneet 26.lokakuuta perille ja eilen oli tullut päätös äitiysavustuksesta eli 2 viikon sisällä tulee pakkaus. :) Lapsilisistä päätös lapsen syntymän jälkeen tietysti ja äp-raha/vanhempainpäiväraha odottelee vielä päätöstä. Oletettavasti ensi viikon aikana näkynee netissä sekin. :) Ja mun paprut meni ihan manuaalisesti, ei sähköisesti. Kyllä ne sieltä siis näkyy kaikista paperimuodoista. :)

Sairastelu on inhaa ja yskä erityisen kamalaa - mä yskin viime viikon, kun ystävän miehen asunto on ilmastoltaan kovin kuiva ja oon niin tottunut tähän hirsitalon helpottavaan kosteuteen. Mut noi pitkittyneet yskät ynnä muut yleensä kertoo sen, että kaikki ei ole ilmanalassa ihan kohdillaan - useimmiten on liian kuivaa, jolloin ilmankosteuttaja vois auttaa. Toivottavasti te yskästä kärsivät saisitte pian helpotusta siihen. :)

Tukka sojottaa joka ilmansuuntaan ja muutenkin olo on hehkeä, mut pitäis silti alkaa valmistautumaan iltaiseen yrittäjäjuhlaan. Onneksi on hervoton määrä tököttejä apuna niin tukkaan kuin naamaankin. Ehkä se tästä. :D
Oletteko muut huomanneet eroja hiuksissanne ja ihossanne? Mulla on entuudestaan vahvat ja luonnontaipuisat hiukset, jotka ovat nyt viimeisen kuukauden aikana menneet aivan mahdottomiksi - vahvistuneet siis entisestään eikä se todellakaan helpota hiusten laittamista... Grr. Naaman kanssa olen nyt päässyt melko helpolla - rosacea toki vaivaa ilman lääkitystä, mutta muuten iho on tasainen ja sileä. Hassua. Paitsi dekoltee kukkii kuin teinipojan naama. :D

Neiti-81 onpas kyllä todella muotoa muuttanut maha. :O Hyvä, että liikkeet tuntuu kuitenkin. Täällä on kanssa pikkutyyppi ollut melko seesteinen tänään, johtunee siitä, että olen itsekin ollut melko kiireetön koko päivän. Aamupäivän jumpat jäi masussa minimiin ja iltapäivän jumpat myös. Katsotaan, miten illalla innostuu, kun ollaan kaikki juhlatunnelmissa. :)

Nyt vähän suklaata ja reilun tunnin päästä nassun laittoon. :)

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 25+2
 
Mulla meni alle 2 vko äitiyspakkauksen saamiseen. :)

Iho & Hiukset Ihossa en huomaa oikein mitään, edelleen sama pintakuiva ja herkästi punkee näppyä.. :kieh: Mutta hiukset tuntuu paksuilta ja kasvaa kovaa kyytiä, ihan hullumainen tyvikasvu jo. Ja kynnet on vahvemmat, tosin juon aika paljon maitoa kun tekee mieli.

Ompa kyllä erikoinen maha Neiti-81 Vauvoilla jotain houdinin vikaa ;) Onneks kuitenkin liikkeet alkoi niin ei tarvii huolehtia :)

Täälä on nyt Alli kääntynyt :) Jee, pää on alaspäin ja ilmeisesti vähän kyljellään vasemmalla puolella :) Koska selvästi just tuolla kyljen puolella on pidempi kova alue ja potkut kovimpina tuntuu oikealla :)

 
Neiti-81 hyvä, että liikkeet alko tuntua=) Sulla on kyllä ai eriskummallinen maha tosiaan! :LOL:

Ihossa en oo juuri huomannu eroa, finnejä ei oo ollu naamassa koko raskausaikana, mut muuten ihan normaali. Hiukset on jostain syystä ns. parempikuntoset, eivät rasvotu ollenkaan niin nopeesti kun ennen ja mulla kans kynnet tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia ja ovat ehkä entistä vahvemmatki.

minä vaan -84 + juniori 27+0
 
Helmira, meillä on koko perhe atoopikkoja, mulla ja keskimmäisellä lapsella vähiten, mies, esikoinen ja kuopus ovat kaikkein herkimmät. Astma taas on todettu kahdella vanhimmalla lapsella reilu vuosi sitten, vasta. Varsinaisia allergioita ei ole testeissä keneltäkään löytynyt, itseänikään ei ole testattu, mutta villa-allergiani on helppo havaita ilman mitään testauksiakin, hengitysoireet ovat ne pahimmat, mitä villapölystä saan, silmäoireet ja ihottuma lisänä. Homeesta en tässä asunnossa tiedä, mitään näkyvää kosteusvauriota ei ainakaan ole tiedossa. Asumme nyt "väliaikaisesti" asumisoikeusasunnossa, johon muutimme n. 1,5 vuotta sitten etsimään sopivaa omakotitaloa, vielä ei ole lykästänyt. Astma on todennäköisesti lapsillamme ollut kuitenkin jo paljon ennen tähän muuttoa, eivät vain ottaneet lääkärissä aiemmin sitä todesta, vaikka yksityisellä käytiin. Keskimmäisen oireilu alkoi nimittäin jo n. vuoden ikäisenä (pitkittyneitä yskiä ja flunssa tuli aina rajuna) ja esikoisen oireita en osannut itsekään astmaksi arvata, lähinnä vain pientä köhimistä epäsäännöllisesti. Tavallisesti itse nappailen "villakaudella" allergialääkkeitä ja pärjään niiden avulla, mutta nyt en ole tietenkään omatoimisesti mitään ottanut, joten ehkä siksi nämä oireet ovat nyt näin häiritseviä. Toisinaan yskittää niin, että supistuksiakin alkaa satelemaan ja vauva heräilee selvästi yskimiseeni ja aloittaa hurjan potkimisen (vilkas ja voimakas tyyppi tuolla mahassa muutenkin kyllä majailee...). Tuota ilmankostutinta vois kyllä harkita ostoslistalle, minkä MrsR vinkkasikin. Ei olisi ihan huono noiden lapsukaisten kurkunpääntulehdustenkaan aikaan, kuvittelisin. Täällä asunnossa tosiaan on koneellinen ilmastointi, että ehkäpä se kuivattaa ilmaa liikaa?

Onnea Bettikselle ja olikos täällä joku muukin avioituva? :) Meillä oli 5v sitten ihan pienet maistraattihäät, ei jaksettu enää 16 v:n yhdessäolon jälkeen suurempia juhlia... ;) No joo, enkä kyllä muutenkaan ole mikään bilehile ollut koskaan... ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä