Huomenta
Ah, viime yönä nukuin kuin tukki! Itsekseni parisängyssä, mies sanoi illalla, että menee patjalle olohuoneeseen, siltä varalta, että taas köhisen ja huokailen koko yön. Omalla kohdalla on kyllä vaan niin, että kertakaikkian nukun paremmin kun nukun sängyssä yksin, viime yönäkään en tainnut herätä kertaakaan. Jostain syystä toisen kääntyilyt sun muut saa heräämään ja sitten herättyäni monesti valvon vaikka kuinka kauan.
Usein olen ajatellutkin, että olisi järkevää nukkua omassa makuuhuoneessa (johon tilan puolesta olisi tulevassa kodissa mahdollisuuskin, kun miehen työhuoneeseen tulee joka tapauksessa vierassänky), mutta jokin ajatuksessa tökkii 'periaatteesta'. Puolison kanssa ikään kuin kuuluu nukkua samassa sängyssä, vaikka meidän kohdalla se ei monesti ole järkevää, kun unet jää lyhyiksi. Tänä aamuna olikin sitten ihana rentoutunut tunnelma, kun kumpikin on nukkunut hyvin.
Lapsen koko: eka lapsi kun on kyseessä, ei voi arvoida kuin vanhempien koon perusteella. Itse olin täysiaikainen mutta aika pikkuruinen, 47cm ja 2900g. Oma sisko sen sijaan oli isompi. Mies ei muista syntymäpainoaan, mutta arvelee olleensa normaalin mitoissa. Hänen suvussaan on isän puolelta kaikilla sisaruksilla julmetun pitkät jalat, eli epäilen että meidän pikkuisellekin tulee. Ainakin potkut ovat jo nyt supernapakoita
.
Äiti maa: mua vaivasi myös helkkarinmoinen päänsärky viikkokausia, mutta tuntuu viime aikoina väistyneen. Paitsi satunnaisesti vieläkin särkee, mm tänä aamuna, vaikka nukuin niin hyvin. Itse olen huomannut, että kahvi, jonka juomisen olen muuten lopettanut, auttaa asiaan. Pieni kupillinen sokerilla. Kiinalaisessa lääketieteessä suositellaan myös kahvia migreeniin ja päänsärkyyn, muttan nimenomaan sokerilla, koska muuten on liian hapanta.
Piia-Liisa: toivottavasti tuhrut loppuu pian! Varmaan vaaratonta, jos pieni kerran myllertääkin, mutta ymmärrän huolen. Itse olisin ihan hermoheikko vastaavassa tilanteessa aiempien keskenmenojen takia...
Tänään luvassa ulkoilua flunssan viimein hellitettyä otteensa, jee! Ja illalla juhlat ystävän luona. Mietin vielä peittelenkö masun löysällä paidalla, jostain syystä olen ajatellut, etten halua asiaa julkistaa ennen kuin ultra on ohi ja kaikki siellä hyvin.
Mukavaa päivää kaikille!
Tuulis ja Rakas 20+0 pokspokspoks!