Mulle tuli tänään
Kelalta oikein kirjeenä ilmoitus
äitiyspakkauksen hakemuksen hyväksymisestä! Jos se kahden viikon päästä olis sit mulla hypisteltävänä! Ootko
J+ kattonut Kelan nettisivuilta, että onko se sun hakemukses hyväksytty (eli käsitelty)? Mä kun laitoin hakemuksen menemään kaks viikkoa sitten, mutta isäntä vei raskaustodistuksen Kelaan vasta viime ke tai to ja perjantai illalla oli jo "omilla sivuilla" päätös äitiyspakkauksesta. Ja olipa Kela maksanut mulle matkakulutkin äitiyspolille omalla autolla kulkemisen kulujen mukaan
, vaikka äitiyspolilta olivat kovaa sitä mieltä ettei mun kannata edes mitään korvauksia hakea, kun Kela ei kuulemma koskaan maksa kuin julkisilla kulkemista. Sainpas kuitenkin, ähäkutti!
Mitähän täällä muuta puheltu.. Meillä joutuu tulokas varmaan olemaan alasti ensimmäiset viikot, kun äiti ei ole vieläkään ostanut vaatteen vaatetta.
Musta kun ne unisex vaatteet on NIIN tylsiä suurimmaksi osaksi! Kait sitä silti pian pitää jotain alkaa hankkia.
Haalaria oon kanssa miettinyt pääni puhki ja nyt päätin etten osta varsinaista toppahaalaria ollenkaan valmiiksi. Mulla on kaukalopussi hankittuna ja sinne alle kun laittaa jonkun lämpimän mutta ohuemman haalarin, niin pääsee synnäriltä kotiin. Saa isovanhemmat sitten mennä ostamaan toiselle haalarin, kun tiedetään kumman väristä hankitaan
Ensimmäisten viikkojen aikana kun ei varmaankaan kauheasti ole asiaa pihalle, jos on samanlainen talvi kuin männä vuosina.
(.) Liitoskivut jatkuvat ja pahenevat vaan koko ajan. Viikonloppuna olin jo lähdössä päivystykseen hakemaan Panacodia, kun en päässyt enää sohvalta ylös. Onneksi sunnuntain koko päivänen sängyssä makaaminen sitten auttoi ja taas sitä vaan ollaan töissä. Mutta jos tämä tällaisena jatkuu tai pahenee vielä, niin pakko kai sitä on sitten saikulle jäädä, lyhennettyyn työpäivään/osa-aikaiseen saikkuun(?) kun meillä ei oo mahdollisuutta.
Maha liikkuu koko ajan, eilen illalla näytti ihan siltä kuin joku olisi hyppinyt sillä. Meni edes takaisin kuin pomppulinna!
Mies luuli mun tekevän sitä itse jollainlailla..! Mutta selvästi toisella on nyt jo pikkasen vähemmän tilaa tuolla tai sitten se tekee vain äidille kiusaa, kun välillä selvästi painetaan päätä tai jotain läpi mahan. Tuntuu aikas inhottavalle, varsinkin kun se on tuolla alamahalla!! Mutta hyvä se on että toinen liikkuu, muuten tulisi varmaankin paniikki!
Mahan kokohan mulla on ilmeisesti hyvinkin suuri, kun vähän väliä kysytään että koska jään äitiyslomalle. Joo tammikuussa alkaa... Ja siitä sitten seuraavat kommentit ovat melkein järjestään, että ootko nyt ihan varma ettei siellä ole useampaa?! Joo, oon siitäkin varma, kun ollaan nyt kaiken kaikkiaan ultrattu 6 kertaa- 2x alkuraskauden ultra, np-ultra, neuvolalääkärikin ultrasi, äitiyspolin lääkärikäynnin ultra ja vielä rakenneultra siihen. Ehkä sieltä olisi jossain vaiheessa huomattu jos niitä olisi useampia!
Ihana loskakeli pihalla! YÖK! Mutta kyllä se talvi tulee, eikös?!
Keisha ja Jumppis 24+5 (hui, onko se jo noinkin paljon!)