HELMIKUUN HELMET 2013 *lokakuu*

Moi vielä!

Palasin uudemman kerran, kun mies halusi ottaa viime viikonloppuna kuvan minun mahasta, ettei pääse unohtumaan, miten iso se on:LOL:

Laitanpa sen siis tännekin, jospa muutkin taas laittais mahakuviaan??:popcorn: Olis kiva nähä niitä.



Tämä kuva on tosi suttunen, kun kameran virta oli ihan loppumassa, niin napattiin vaan äkkiä tuo kuva ja varmaan vielä just heilahanki tuossa, mut kyllä siitä käsityksen tästä mahan koosta varmaan saa, kun sitä tosiaan niin monet on kummastelleet/kauhistelleet:D

minä vaan -84
 
Viimeksi muokattu:
Mullakaan ei ole sf-mittaa merkattu nla korttiin, tosin se on kyllä vasta kerran mitattu, en tiedä paljonko mitaksi sitten edes sai, mutta keskikäyrän alapuolella oli, mutta ei kuulemma tarvi huolestua kumminkaan. Vaikka kyllä se silti huolettaa, tosin nyt kyllä on ruokahalu palannut, ettei ainakaan itseä pitäisi voida syyttää ainakaan enää. :ashamed:

Piia-Liisa Niin epäilinkin, että oli itse tehty, ei kaupasta noin hienoja löydy. Oikeasti, sitä se oli. Harmi nyt noitten käsien kanssa :( Oot varmaan kaikki joulukortitkin itse tehnyt? Mä aina haaveilen, mutten saa aikaseksi, en keksi ideaa ja helposti tulee vaan napattua lapsista kuva *joo hyi mua, lasten kuva kortteja laittelen* :D
Ja vitsi sulla on komea maha! :heart:

(.) ei juuri uutta, vauva vissiin edelleenkin pyörii miten sattuu. Potkut tuntuu alas ja vasempaan kylkeen. Toivottavasti nyt vaan ottas sisaruksistaan mallia ja kääntyis ympäri. Eilen nukahdin illalla (taas) sohvalle ja puoli pöpperössä aloin miettimään, et jos tarvii tays:iin lähteä niin tarviiko miehen kokoajan juosta parkkimittarilla? :$

Äiti maa & Alli 26+5
 
Heippa!

Uusi odottaja liittyy mukaan, liityn vasta tässä vaiheessa, vaikka tarkoitus on ollut jo pidempäänkin :)

Eli kolmatta lasta odottelen. Tällä kertaa poika tulossa ultrien mukaan, kaksi edellistä tyttöjä :)

Sairaalana toimii tällä kertaa suoraan naistenklinikka, sillä mulla on raskausmyrkytys ollut joka raskaudessa.
Esikoinen on syntynyt rv 39+1, eli päästiin käytännössä ihan loppuun saakka, vaikka oireita (ja diagnoosi) piisas paineista turvotuksiin, jne, mutta olinkin kolmisen viikkoa sairaalassa vuodelevossa..

Tämä onkin tarina jo itsellään. Esikkoa käynnisteltiin siis pari viikkoa, mutta ei millään lähtenyt tulemaan, sektioon ei menty vaikka myrkytys oli, koska paineet oli kohtuulliset ja vauvan vointi hyvä, mutta kotiinkaan ei päästetty enää.
Sitten loppuviimein oli sovittiin, että seuraavana päivänä leikataan, niin lähtikin itsellään tulemaan. Vauvalla oli kaikki ok, vaikka olikin melko sintti ja painoi 2760g.
Kotiuduttiin 4 vrk synnytyksestä. Nyt tämä esikois likka siis täytti juuri viime viikolla 5v :heart:

Toinen syntyi sitten rv 34+0 ja täysin yllättäen. Tai paineet oli hiukan koholla olleet ja neuvolassa tarkemmin seurailtiin, mutta siis 33+6 neuvolakäynniltä suoraan lähetteellä äitiyspolille ja vauva syntyi kiireellisellä sektiolla seuraavana aamuna.
Virtauksissa oli blokkeja ja vauvalla monotonista käyrää. Mulla paineet huiteli siina 110/ 160 ja raskaus päätettiin näillä purkaa.
Tyttö painoi syntyessään 1922g. Kotiin pääsi neljän viikon ikäisenä, kun saatiin syömishommat käyntiin. Tämä toinen tyttö on nyt 3v.

Siksi kirjoittelen vähän taustoja, sillä on täysin mahdollista, että tämä kolmas syntyy jo tammikuun puolella.
Pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että ei kovin aikaisin kumminkaan.
Seurana tässä rakaudessa on pelko siitä, että myrkytys uusii ja vauva syntyy liian aikaisin.
Toisen tytön syntymä oli mulle aika iso shokki, vaikka tietenkin järjellä olisi voinut ennakoida ja vähän koittaa valmistautua mahdolliseen ennenaikaiseen vauvaan. Nyt tyttö voi hyvin ja pieni koko, ym ovat muisto vain :)

Tästä syystä kuitenkin valitsin suoraan synnytyssairaalaksi Naistenklinikan, jotenkin vähän niinkuin varmuuden vuoksi.
Kaipa sitä suojelee itseään pettymyksiltä? :)
Asutaan Espoossa, että eipä täältä älytön matka tuonnekkaan ole.

Tässä raskaudessa olen asiaan liittyen saanut myös ärsytyksen huippuunsa, kun anoppi ja pari kaveria on ottanut asiakseen kauhistella, että minkä ihmeen takia .
kolmas tehdään,
kun riski kuitenkin on olemassa, että vauva syntyy ennen aikojaan.

Eipä siinä mitään, oikeassa ovat, mutta tarvitseeko sitä joka kerta miettiä ääneen..
Kyllä sitä itekkin pelkään, tottakai!
Mutta olen aina halunnut paljon lapsia ja tämän kolmannen ihmeen itekkäästi itselleni suon.
Joka päivä on riskit mielessä kyllä muistuttamattakin..

Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok ja paineet pysynyt kurissa, pissa puhtaana ja vauva voi hyvin.
Viimeksi tänään kävin neuvolassa.

Sf mitta oli 23cm, eli ei ainakaan se viittaa etteikö vauva kasvais :)
Painoa oli tullut 100g,
koko raskaudessa tullut yhteensä 6kg, mutta vielähän tässä ehtii. Tytöistä tuli ekasta yli 30kg, mutta olikin hilppasen niitä turvotuksia ja synnärille jäi tosiaan muistaakseni 12kg, toisesta 15kg, mutta syntyikin aikaisemmin ja turvotuksia ei oikeastaan ollut, ei ainakaan ekaan verrattuna.

Olen onneksi toimisto hommissa, eli töissä pystyn olemaan varmaan vielä melko pitkään (koputtaa puuta). Oma toimisto koppi tuo sen ilon, että voi ottaa rennosti ja lepäillä myös kesken päivän jos siltä tuntuu / tarve vaatii.
On myös loistavaa, että tytöillä on päiväkotipaikat, jos joutuisin kotiin lepäilemään, sillä tuo 3v on melko epeli ja paineet ei aina pysy sen kanssa iha kurissa :LOL:
Mies taasen tekee pitkää päivää ja paljon työmatkoja (oma yritys) niin kotihommat on melkolailla mun vastuulla.

Eli listaan voi lisäillä helmira /la 17.2.2012 / 31v/ kolmas / nkl niin ja poika lupaus

Helmira rv 24+4
 
Sf-mitta on mulla tasan kerran merkattu korttiin ja se oli se edellinen käynti neuvolassa kaksi viikkoa sitten. Kaiketi nyt sitten merkkaavatkin sinne joka käynnillä. Taidan nyt ensi viikolla käydä torstaina sokerirasituksessa, jotain hyvää tässä pienessä kunnassa, kun labraan ei ole jonoja kuin aamulla ja sokerirasitukseen menevät pääsevät labrajonon ohitse aina. Tulokset ovat jo samana päivänä iltapäivällä saatavilla, soittavat sitten kyllä, jos on isommastikin häikkää, mut mikäli kaikki on kunnossa niin tuskin muuta kuin maininta äitiyskorttiin.

Tervetuloa uudet!

Tää pimeys on kyllä puuduttavaa ja uuvuttavaa... Yhtään mitään ei meinaa saada aikaseks, ainakaan nyt, kun jäin täksi päiväksi kotiin - yöllinen närästys iski vaivihkaa takavasemmalta niin meni koko yö plörinäksi, vaikka noilla lääkkehillä sen saikin sitten viimein rauhoittumaan. Nousin ylös vasta yhden jälkeen.

Melkoinen ikiliikkuja on täällä masussa, tuntuu, että tila ei riitä, kun maha liikkuu puolelta toiselle välillä. :D Vauhdikas kaveri. :heart:

Vatsaan on tullut taas lisää raskausarpiakin, hienosti tekee sitä tikkataulua. :D

Hellyydenkipeydestä on monikin maininnut ja liityn kuoroon - miehen pitäisi koko ajan olla jotenkin lähellä ja pitämässä hyvänä, jos näin ei ole niin loukkaannun syvästi. Lievä huumorintajuttomuuskin on tässä lisääntynyt, otan kaiken enemmän henkilökohtaisesti kuin pitäisi - ajaudun suorastaan raivon partaalle, kun ihmiset vitsailevat ihan typerillä asioilla, joille normaalisti nauraisin. Eniten ärsyttää se, kun miehen sisko jauhaa koko ajan oikeasti typeriä nimiä lapselle (Kotivalo, really?) eikä oikeasti tajua sitä, kun toivon ääneen että lopettaisi. Tehköön omat lapsensa ja nimetköön ne sitten ihan oman mielensä mukaan - mun lasten nimien valinnassa on mukana tasan tarkkaan minä ja mies. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 25+0 POKS!
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Kokeilen kyllä hillitä menoja, mutta vaikea on heittäytyä kerrasta kotona olevaksi, kun on kaikkea hommaa ja luottamustehtävää jne. edelleen delegoitavaksi. No eiköhän nekin tule hoidetuksi viikonlopun aikana pois. Onneksi on sähköpostit ja kännyt!

Istukan sijainnista: Istukka voi kiinnittyä minne vaan, mutta sektiohaavat aika usein saan sen aikaiseksi, että istukka kiinnittyy osittain haavan päälle ja sille kohdalle voi tulla sitten ongelmia. Mulla istukka oli vielä kuulemma viikoihin nähden harvinaisen paksu ja iso, mitä sitten tarkoittaneekaan.

Magneettikuvauksen tuloksesta ei olla perään soiteltu eli ilmeisesti postissa tulee aika seuraavalle käynnille eikä mitään ekstra pahaa ollut kuvissa tai sitten niistä ei saatu lisäselvyyttää (sekin kuulemma yleistä).

Maarit ja Hattivatti 25+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan -84;27446397:
Laitanpa sen siis tännekin, jospa muutkin taas laittais mahakuviaan??:popcorn: Olis kiva nähä niitä.



Tämä kuva on tosi suttunen, kun kameran virta oli ihan loppumassa, niin napattiin vaan äkkiä tuo kuva ja varmaan vielä just heilahanki tuossa, mut kyllä siitä käsityksen tästä mahan koosta varmaan saa, kun sitä tosiaan niin monet on kummastelleet/kauhistelleet:D

minä vaan -84

jep jep :D komia :D
Heitän korteni kekoon, tässä nyt vertailun vuoksi tosiaan mun maha kuopuksesta rv 40, ja tän tuplaodotuksen masu:



:D :D :D
Kyllä on täälläkin moni sanonu et alkaapa olla kokoa :D :D :D
Kiloissa eroa on n. 5-7, Tuossa kuopuksen raskaudessa on ne komeat 30kg:a jo saavutettu :D :D nyt on viel 7kg:a siihen :D
 
Heippa mamit!

Täytyy vaan sitten mennä auton kanssa johonkin liikkeeseen ja koittaa kaukaloita. :)

Mäkin laitan piakkoin kuvia masusta! :)
Mulla oli n. kuukausi sitten neuvola ja sillo sf-mitta oli 22.5 eli yläkärjessä. :) huomenna neuvolalääkäri.

Mitä siellä neuvolalääkärissä nyt sitten on kun miehenkin on "pakko" tulla mukaan? :D

Namskis! Tein joulutorttuja! ;D koitanpas nyt ottaa kuvan ja lisätä sen. :)

Bettis ja rakas 26+5
 
Bettis, kyllä meillä tänään neuvolalääkärissä oli miehelle ihan tehtäväkin. Lääkäri ojensi tukon paperia ja käski siivota ultrausgeelit vatsalta. :LOL: Sinä teit joulutorttuja ja minä leivoin hannatädin keksejä. Tuoksuuko muiden kotona herkut?

Minä vaan -84, helpottaakos sulla kipu, jos lepäilet? Ei kai tässä muu enää auta kuin ankaksi/pingviiniksi muuttuminen ja oman kehon kuuntelu....

Tervetuloa joukkoon helmira ja lenkkari!

Multa se sf-mitta on otettu kahdesti ja kumpikin merkattiin korttiin.

Äiti maa, toki teen kaikki joulukortit itse, olisi vähän hassua lähetellä ostokortteja. :D Mutta tuota oon kyllä miettinyt, että olisi kiva laittaa vuoden päästä tonttulakkikuvia pojusta sukulaisille joulukortteina, mutta ehkä laitan sitten vaan korttien väliin valokuvat. Aloitin tänä vuonna joulukortit jo tuossa elokuussa, joten käsivammasta huolimatta ehkä saan kaikille itsetehdyt kortit menemään... :D Tai sitten mies joutuu tekemään mun ohjeiden mukaan. :LOL: Mulla jää moni muu jouluasia aikomisen asteelle. Piparieiffeltornista olen haaveillut jos vuosia, mutta milloinkohan tekisin... :saint:

Kysymys kivuista. Mulle on tänään tullut uusi kipu, ihan samanlainen kuin menkkakivut, tuonne alavatsalle. Siis ihan erilainen kuin sen, jonka tunnistelin liitoskivuiksi lähempänä nivusia. Aamulla oli jo vähän, mutta neuvolan jälkeen paheni eikä helpottanut vaikka pitkälläni makoilin. Kesti muutaman tunnin, sitten vähän helpotti, mutta nyt alkoi taas. Kovuudeltaan sellainen, että olin hyvin lähellä ottaa särkylääkeittä, melko inhottava, mutta ei mahdoton. No, tietenkin googlailin ja löysin kaikkea "ihan harmitonta, kuuluu raskauteen" ja "synnytys käynnistyy" väliltä. Jossain sanottiin, että liittyy harjoitussupistuksiin. Minähän en ole sellaisia tajunnut, mutta nyt mietin, että välillä maha tosiaan tuntuu kovalta ja olen ajatellut, että vauva siellä vaan tunkee. Mutta ei mitään sellaista selkeää alkua tai loppua. Kipeät supistukset periaatteessa mun pitäisi tunnistaa, kun sellaisia oli yhdessä keskenmenossa, vähän hämärästi muistan, kun siitä on jo kymmenen vuotta. Tulipa pitkä selvitys.

P-L
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Komeita masuja kaikilla, mä en voi ottaa kuvaa kun kamera on autossa ja puhelimella en osaa laittaa, enkä muuten aijo opetella :D Mutta mun mielestä se ei oo kasvanu yhtään (huolipaniikki nousee taas) mutta Alli kyllä edelleen on tosiaan vinossa, jospa se olisi syy :/...

Piia-Liisa Kieltämättä valmiskortit on munkin mielestä.. miten sen sitten taas nätisti ilmaisisi.. Noista lapsikorteistakin koitan aina saada omanlaisensa, ettei vaan istuta sohvalla rivissä.. Viime vuonna olivat saunassa (vaatteet yllä!) lyhtyjen kera, sai tosi nätin valaistuksen siihen :)

Kivut Mulla on kans taas tuota menkkakipuilua välillä, semmosta säteilevää tai aaltoilevaa, mutta ei supistele. On ihan totta, et vauvan punkeminenkin saa mahan tuntumaan kovalta, mutta ei sekään kuitenkaan mun mielestä harkkasupistukselta tunnu. Musta se tuntuu lähinnä, et tohon mahan ympärille joku kiristää hulavannetta ja kohtu sillon tuntuu kovana, ja siihen kuuluu alku ja loppu.

Bettis Mikä auto teillä on? :)
 
Tervehdys ihanaiset!

Kylläpäs täällä tosiaan oli hurjia kuulumisia osalla. Isot tsempit kaikille vuoteeseen "sidotuille". Toivotaan, että pääsette kukin lopulta hyville viikoille! :hug:

Tervetuloa myös uusille mukaan ketjuun. :flower:

Ihania masukuvia olitte lisäilleet! Oma masu alkaa myös olla jo ihan hyvän kokoinen, vaikka sf mitta onkin ihan keskikäyrällä eli ei kai mikään erityisen iso masu ookkaan. Olo on alkanu tuntumaan kömpelömmältä ja aletaan olla aika lähellä sitä tilannetta, että tämä täti ei paljoa alle 50 € arvoisen syyn takia lähde kumartumaan. :p Välillä on myös harkkasupistuksia alkanut ilmenemään. Lääkärineuvola on n. kolmen viikon päästä, jolloin toivoakseni tsekataan myös kohdunsuun tilannetta. Esikoisen aikana supisteli kivuttomasti melkoisen paljon mutta supistukset eivät tehneet pahojaan silloin, joten en toistaiseksi näistä satunnaisista kivuttomista supistuksista ole ollut mitenkään erityisen huolissani.

Koittakaahan pysyä masujen kanssa pystyssä liukkailla. Itse hankin esikoisen aikana kenkiin laitettavat nastoitetut liukuesteet ja olen niitä käytellyt nyt taas pahemmilla liukkailla. Suosittelen!

nessuli & nasu 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Piia-Liisa ei tunnu auttavan, aiemmin on kyllä auttanu, mut viimeyön vessareissulla tuntu ja aamulla kans heti ylösnoustessa jo. Istuminenkaan ei oo hyvä, kun sekin rupee tuntumaan, kun tarpeeks pitkään istuu. Ja mulla rupee varsinki istuessa tuntumaan aika herkästi yleensä oikeen puolen kylkiluissa semmonen inhottava "veto" ja lisäks myös tuossa ihan rintojen alla (= suunnilleen kohdun yläpään kohalla/päällä) semmonen inha tunne ihanku joku puristas siitä tms...

Ehkä tää valittaja lähtee nyt nukkumaan:ashamed:

minä vaan -84
 
Kiitoksia kaikille tsemppailusta. Yhtenä kappaleena ollaan vielä. Ollaan nyt kuitenkin päästy jo yli 24, pieni erävoitto sekin. Eilen siis poksui viikot 24+0 :)
Tänään katsotaan kohdunsuuta ja arvioidaan tilannetta uudelleen. Toivottavasti ei oo huonompaan suuntaan menty.

Huonekaveria mulla ei nyt toistaiseksi oo, mutta oon oikeastaan ihan tyytyväinen vielä kun aika ei oo käynyt supertylsäksi. Saapahan mies olla sit täällä mun kanssa pidempiä aikoja häiritsemättä ketään. Ja muutenkin nyt vielä kun on tunteet niin pinnassa ja itku herkässä niin mukavampi saada olla rauhassa.

Komeita masukuvia olitte laittaneet! Itse en nyt sattuneesta syystä pysty masukuvia pahemmin ottamaan, mutta kasvaahan tää masu maatessakin. :)

Tulen sit kertomaan mikä on lääkäreiden uus tuomio kunhan nyt tänään tutkivat.

Jaksamisia kaikille etenkin sinne vuoteiden pohjalle, kyllä me tästä vielä selvitään!

Adii 24+1
 
Sokerirasituksesta huomenta! Täällä sitä taas istutaan ja odotellaan...

Vuodelepoisille kovasti tsemppiä, koittakaahan jaksaa, vaikka helppoa se ei taatusti ole.

Bettis, meillä oli kolmosen syntyessä sama auto kuin teillä! Maxicosi Cabriofix oli oikein hyvä kaukalo ainakin, meillä ei tuolloin ollut telakkaa, mutta olisi sekin mahtunut. Nytkin meillä on Rellu, mutta Grand Scenic, sinne saadaan kyllä samainen kaukalo telakalla mahtumaan ja kolme muutakin muksua istuimineen. Tavaratilaa joudutaan ehkä ostamaan suksiboksin muodossa lisää... ;)

Jahas, seuraavan pistoksen aika ihan just...

Bliss ja poikanen 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Bettis
Tsemppiä täältäkin levossa oleville :flower:

Oma neuvola oli aamulla ja kaikki ok, viikkoja nyt 23+6. Paino oli hoitajan mielestä noussut liikaa mutta kun katsottiin käyriä niin oli alle rajojen eli ihan hyvä :) skerirasitukseen ei ole näillä näkymin tarvetta mennä uudestaan koska edellinen oli niin hyvä. Verenpaine normaali ja ihmetteli vielä kuinka voi hemoglobiini olla näin hyvä vaikka en syö mitään rautalisiä. Oli myös muutenkin asiallinen hoitaja toisin kuin mitä hän viime kerralla oli. Lykkäsi kelan paperit kouraan ja toivotti hyvää loppu elämää :D Meillä kun on ens kuun alussa muuttoo toiseen kaupunkiin niin jatkan sitten neuvola asiointeja siellä
 
Heippa

Ja ensialkuun tervetuloa uusille!

Ihania masukuvia muutamilla. Oma masu on kasvanut vauhdilla viimeisen parin viikon aikana ja viime aikoina vauvan mukeltaminen vatsassa on alkanut tuntua erilaiselta kuin ennen: tuntuu isoja muljahduksia enemmän ja välillä tekee melkein kipeää! Olen myös herännyt vauvan pyörimiseen pari kertaa.

Täällä on viime päivinä taas ollut hormonimyrskyjä ilmassa, sain eilen illalla hysteerisen itkukohtauksen, siis kerta kaikkiaan hysteerisen, romahdin kasaan lattialle enkä saanut parkumiselta edes puhuttua, kiskoin vaan kumppareita jalkaan ja ulvoin, että nyt lähden täältä (ei kyllä tullut mieleen että minne). Mies tuli sanoneeksi jotain negatiivista päivällispöydässä, josta rupesin itkemään ja marssin toiseen huoneeseen parkumaan ja kun mies ei 10 minuutissa tajunnut lähteä perään silittelemään ja kysymään mikä hätänä, homma repesi ihan käsistä. Mies sanoi jälkikäteen tulkinneensa, että jos poistun huoneesta toiseen itkemään ja osoitan sitä ennen olevani vihainen miehelle, haluan todennäköisesti olla omassa rauhassa, mutta niin kummalliselta kuin logiikkani kuulostaakin, halusin nimenomaan, että hän tulee perään paijaamaan ja lohduttamaan. Ja kun ei tullut, niin oksat pois. Saatiin kuitenkin puhuttua asia ennen nukkumaanmenoa, mutta yöllä näin sitten kuitenkin hirveitä painajaisia toinen toisensa perään ja välissä valvoin pari tuntia, eli ei kovin hehkeä olo tänään.

Eikö raskauden toisen kolmanneksen kuuluisi olla sitä seesteistä ja tasapainoista aikaa?!

Täällä ei näytä olevan. Minusta kyllä näyttää, että mies ei tajua, että tämä on suurimmaksi osaksi hormonaalista vaan on jotenkin ihan äimänä asiasta ja pahastuu kohtauksistani. Kysyi eilenkin kesken hullun itkemiseni ihan vilpittömän hämmästyneenä, että "Onko sun pakko olla noin hysteerinen? Voitko rauhoittua?". No, on pakko ja en voi, olisi ollut vastaus, jos olisin jotain ulvomiselta kyennyt sanomaan.

Kivuista: ekaa kertaa huomannut jotain pientä vihlontaa sängystä noustaessa, häpyluun alueella. Ikävää.

Neuvolalääkäristä: täällä vasta kolmen viikon päästä. Onko isän tarkoitus tulla sinne mukaan?! Neuvolatäti ei maininnut mitään asiasta.

Tänään onneksi vapaapäivä töistä, toivottavasti saan nukuttua päikkärit. Taidan kömpiä takaisin pehkuihin Kaksplus-lehtien kanssa, joita sain kaverilta vinon pinon...

Tsemppiä kaikille, erityisesti vuodelepopotilaille (äkkiä se viime viestissä saatu suhteellisuudentaju näyttää unohtuneen...)

Tuulis ja rakas 24+6
 
Ei meillä ole koskaan miestä "käsketty" et euvola lääkäriin mukaan, ne meillä ainakin on niin nopeita keikkoja ettei mies ehtisi ees istua. Kohdunsuun tilanne tsekataan ja se siinä.
Nyt tännä voimavara keskusteluun tarvis mukaan tulla.

Seesteinen raskausaika No joo, aika seesteistä, mutta kyllä mäkin joka
raskauden kohdalla saan muutaman itkupotkuraivarin :D 1 on jo takana :LOL:

Mun polvi poksahtaa! |O et toisaalta hirmu hyvä ettei oo paino noussut, tiedä sitten kuinka kipeä olisikaan jos olisi kunnolla lisäpainoa. Eilen tuli taas käveltyä enemmän, otti näemmä nokkiinsa.

Äiti maa & Alli 26+6
 
Moi!

Jaksamisia kaikille jotka ovat vuodelepoon joutuneet :hug:

Eilen tuli äitiyspakkaus. Ihania vaatteita minun mielestäni. Isojahan ne talvivaatteet on mutta jos hyvällä tuurilla sitten seuraavana talvena menis ees vähän aikaa :D

Nyt alkaa jo itsellä elämä pikkuhiljaa voittaa, pääsee jo kävelemään pieniä lenkkejä ilman mahdottomia kipuja jalassa :)
Mä oon myös saanut muutaman hysteerisen itkukohtauksen, onneksi olin silloin itekseen kotona :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille
Annemiini & tinttiäinen 24+4
 
Heips!

No sieltä neuvolalääkäristä tulin ja eipä siellä nyt sitten mitään ihmeellistä ollut. Että isän oli "pakko" olla mukana. Ihan perus jutut katsottiin ja kohdun kaulan suuta ei viitsitty turhaan katsoa kun ei mitään ongelmia. :)
Sf-mitta edelleen ylärajoilla mennään, eli nyt 27cm ja painoa on nyt tullut 5kg. Jeii! :D olen jostain syystä iloinen että paino on noussut kun jossain vaiheessa aattelin ettei se nouse millään! :) 4 vkon päästä taas neuvola.

bliss kiitos hyvä tietää tosta kaukalosta! Oon jostain syystä ottanut siitä itselleni stressin aiheen :D

Jospa nyt jaksais siivota! Tänään olis tarkoitus siivota kunnolla! Onneks eilen pesin lattiat! Ja pyykitkin pesin eilen. Eli ei mulla oo sittenkään paljon. Hihih!

En jaksa odottaa ens perjantaihin! Silloin vaihtuu minun sukunimi ja 21-vuotiaasta tulee rouva ;D onpas hassua!

Soriii nyt juttelin vaan itsestäni! :)

Bettis ja rakas 26+6 huomenna mennään jo 27 vkolle! <3
 
Pahoittelut, kun olen täysin unohtanut toivotella uudet tervetulleiksi! Kyllä tänne mahtuu mukaan vielä hienosti.

Bettis Voi että! Toivottavasti teille tulee ihana hääpäivä.

Meillä on menty niin "virallisen" kaavan mukaan, että itseä oikein välillä hirvittää. Ensin vuosi seurustelua, sitten muutettiin yhteen, sitten vuoden päästä kihloihin, siitä vuoden päästä naimisiin ja siitä vuoden päästä syntyypi toivottavasti esikoinen. En olisi ikinä nuorena tyttönä uskonut, että minulle tulee käymään näinkin konservatiivisesti.

Meillä mies on itse halunnut tulla mukaan neuvolaan silloin kun on kotona. Ja on siellä minusta näin ensikertalaisille tullut ihan hyvin uutta tietoa. Lääkärineuvolassa ei ollut mukana ja se olisi ollut kyllä aivan turhaa. Ainut mistä varmaan olisi mies ollut innoissan oli se sydänäänten kuuntelu, kun on kuullut ne vain kerran. Muuten se oli niin perushuttua, että en näe siinä miehellä muuta roolia kuin sen jo mainitun vatsageelien pyyhkimisen :D
 
Päiviä!

Hitto, kirjoitin romaanin, tuli asiakas ja vahingossa suljin koko selaimen ikkunan. Sinne katosi. NIIN perjantai! Mutta onneksi se perjantai ettei maanantai!! =)

Tuulis onneksi joku muukin saa noita itku-potku-raivareita! Mulle sen aihetutti vääränlaiset kinkut jääkaapissa. Ja mies ei ymmärtänyt ei sitten ollenkaan. Ihan sain sen kestämään sen 4 tuntia. Oli laadukasta unta seuraava yö! Ja kun asiasta ei sitten keskusteltu sen kummemmin seuraavina päivinä (mies oli reissussa) niin sain sitten saman tapaisen kohtauksen uudelleen siitä, kun mulle todettiin ettei tää mun oloni voi olla niin vaikea ja kipeä kuin väitän. Että liiottelen kaikkea! Jessus että räjähti!! Joo, olis musta todella kiva juosta vaikka maratooni, mutta kun ei anna kroppa myöten. Itteäkin kiukuttaa, kun ei voi kaikkea enää tehdä ja tää maha ahdistaa välillä todella isosti (on tiellä,pitää hereillä jne.) mutta toivoisin siltä toiselta osapuolelta kuitenkin jonkinlaista.....myötätuntoa? Ymmärrystä? ..jotain..! Vieläkin kiukuttaa miehen ymmärrättömyys, mutta taisi siinä olla omalta puoleltakin pikkasen (tai vähän enemmänkin) ylilyöntiä..

Joo, ja todella odotan sitä keskiraskauden seesteisyyttä! Se taisi käydä tossa muutama viikko sitten ja lähti saman tien :LOL:

Ei meinaa malttaa olla millään töissä, kun aamulla oli postilaatikossa pakettikortti äitiyspakkausta varten. Onneksi meillä on asiamiesposti niin saan sen vielä illalla ettei tarvi maanantaihin asti odottaa! Saattaisi olla tuskaista.

Meillä annettiin jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä ymmärtää, että mies on tervetullut normaaleille käynneille aina, mutta olisi suositeltavaa että pysyis poissa lääkärikäynneiltä. Ja itseasiassa oon samaa mieltä Maaritin kanssa, mitä sillä miehellä ylipäänsä siellä neuvolassa tekee? Varsinkin nyt, kun liikkeet tuntuvat ja näkyvät mahanahan läpi? Ja meillä on kuitenkin kotona se doppleri jos sen on pakko saada niitä ääniä kuunnella- eipä sillä sellaista tarvetta ole vielä ollut :LOL: Muutenkaan meillä ei mies niin innokas ole neuvolaan nykyään tulemaan, kun se ei oikein ole samalla aaltopituudella meidän th:n kanssa. Lisäksi musta on paljon mukavampi mennä sinne itsekseni, saapa valittaa kaikki vaivansa ihan rauhassa :LOL: Kaiken huippu oli se voimavarakeskustelu, joka purettiin niin että th totesi meidän vastausten olevan hyvin samoja. Olipa hyötyä!

Mitähän muuta mä mahdoin silloin aamummalla kirjoittaa... Aa, meitin vatsa-asukki on keksinyt uuden keinon kiusata äitiä. Liikettä on muutenkin jatkuvalla syötöllä, mutta nyt on muutamana iltana ollut kauhea paineen tunne alamahalla. Eilen aloin sitten painelemaan sitä sillain kevyesti ja selvishän se. Toinen oli tuolla aivan alhaalla punnaamassa itseään vatsanahasta läpi ja tuntui siellä joku ulokekin, oliko sitten jalka tai vastaava. Siirtyi sitten kuitenkin ylemmäs, kun vähän aikaa tökin ja ääneen moitin äidin kiusaamisesta! :LOL: Muutenkin tuolla harrastetaan jotain taistelulajeja kuperkeikoilla =)

Ens viikolla tiedossa hammaslääkäriä, sokerirasitusta, neuvolaa ja influenssarokotusta. Kaikki kidutukset samalle viikolle. Ja se synnärin esitietolomake pitäis täyttää neuvolaa varten. Jaa-a, ei ole kauheesti hajua mitä niihin synnytystoiveisiin pitäis laittaa ja nimistä kun ei ole ei sen harmainta hajua niin pitänee vaan jotkut sinne pakolla keksiä. Ei vaan haluaisi siihen lomakkeellekaan laittaa jotain ihan hirvityksiä..

Jotain muutakin oli, mutta tää preggybrains unohtaa kait pian itsensäkin jonnekin!

Viikonloppuja kaikille!


Keisha ja Jumppis 25+1
 

Yhteistyössä