HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

Neiti81: Minä kans eilen kattelin tuommosia, mutta olivat tosi arvokkaat uutena :) Varmaan kestään hyvin kolmen painon jos laittaa isomman omaan istuimeen?
Tupliinhan ei saa sisaristuinta : / koitin sitäkin ratkaisua katsella.. Seisomalautaa mietin sitten kesäksi, ja manducaa mietin... kantoliina mulla on, mut toi manduca kiinnostaisi kun sen saa niin kätevännäköisesti selänpuolelle.
noi vaunut on juu uutena ihan sairaan kalliit (v. 05 maksoin uusista 900e) nyt nuo ostin 460eurolla ja pidin sitä kohtuuhintana noille vaunuille.

Yllättävän helposti rupeaa vetämään suonta jalasta. Melkein joka yö.. Mikäs puutos se olikaan?
Magnesiumin puute
 
Huomenta kaikille!

Ensari: onnittelut tyttölupauksesta! :heart:

Mulla on kyllä jäänyt kirjan lukemiset jotensakkiin kokonaan taka-alalle... meinasin ryhdistäytyä ennen vauvan syntymää lomalla sitten lukemiseen...

Eilen tuli Matkahuollon kautta pikkujääkarhupussi pikkuiselle. Löysin hyvän tarjouksen netistä 29.90, kunnes sit tilatesa älysin että toimitusmaksu oli hirveen kallis 12,50... että tulihan sitä sit pussille hintaa... Mut nyt on pussukka odottamassa kaukalossa :heart: kun vaan tulis se nukkuja....

tuntuu olevan vielä iäisyys siihen rakenne ultraan... en milläääääään jaksais oottaa ennää... 4.10... plaaah

no mutta lauantain kunniaks iltavuoroon --->

Heidukka ja Mytty 16+3
 
Äitiysvaatteet Mulla on ollu mammavaatteet käytössä jo pitkään, kohtu lienee eteenpäin kallistuntu eli raskaus paljastui aika nopsaa. Mun isä tosin vitsinä heitti mun kävelevän maha pystyssä jo ennen raskauttakin :LOL: Tilasin H&M:ltä legginsejä ja tuntu että ois taivaaseen päässy kun ne jalkaan laitto!! Ihanat! Menevät kalsareina talvella kun tilasin kokoa suuremmat. Toppavaatekriisiä pukkaa, mistä sitä löytää koville pakkasille sitte takkia ja housuja??? Joku hiihto/mäkihyppyhaalari? :D

Lukeminen Mulla on viime vuosina lukeminen jäänyt ja se on tosi harmi. Ennen ahmin kirjoja paljon, tarvii saada siihen draivi päälle. TV on liian koukuttava :kieh: Oksasen kirjoja en ole lukenut, tarttee varmaan tarttua niihinkin. Mua vaan ärsyttää kys. persoona muttei kait sitä kirjailijan kans bestis tarvi ollakaan ;)

Vaipat En ole koskaan kestoillut, nyt ostin kirpparilta kestovaipan jossa oli kaksi "lärpäkettä" mukana. Yritin niitä taitella mutta nauruks meni. Oon siis ihan pihalla noista :D Aateltiin ekokertisvaippoja ostaa ainaski aluksi jos ei kestoilu aukene meille :) Jos ekovaipat ei beibille sovi niin sitte kyllä harmittaa...

Linea negra En oo vielä sellasta huomannu, repesin kyllä sille sukkahousulinjalle, en muista nyt kenen kommentti se olikaan :D Napakuoppa meinaa rueta häviään.

Raskausarvet Ootteko millä rasvaillu mahaa? Mää oon ihan lidlin mangorasvalla. Kaikenlaisia kalliita raskausajan öljyjä ois tarjolla mutta auttaako ne oikiasti? Mulla on entisten raskauksien arpia, ois kiva jos niitä ei kauhian paljon tulis lisää. Entäs se välilihaöljy, moniko meinaa sitä kokeilla? Sen levittämien vois isukille olla ihan hauskaa puuhastelua :cool:
 
Jipii, sydänäänet löytyi neuvolassa 16+0 ja tosi ylhäältä, navan korkeudelta. Sokerit ok, samoin hemppa ja paineet matalat :) Vauva alkoi tällä viikolla myös aktiivisen liikehdinnän ja onhan se aiemminkin jo liikuskellut, mutta aiemmissa raskauksissa vauvat ovat olleet näillä viikoilla vielä alempana, niin en hokannut liikkeiksi noita napaseudun tuntemuksia.

Nyt uskallan ajatella jo ensi vuotta!

Mamiksi monelle 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Onnea Ensari tyttölupauksesta!

Ja kiva kuulla, että mamiksi monellella (onpas vaikea taivuttaa) on kaikki kunnossa.

Täällä on siivottu tänään urakalla, pesin jopa ikkunat ties monenko vuoden jälkeen ja siivosi ruokakomeron. Sitten kävelylle juuri sopivasti kun alkoi sataa ja ukkostaa.

Raskausarpirasvoista: itse pyrin välttämään kaikkea turhaan kemikaalikosmetiikkaa ja käytän pääosin luomua sen mitä käytän, aika vähän yleensä mitään. Raskausarpia en kuitenkaan haluaisi ja vähän tarjontaan tutustuttuani päädyin rasvaamaan masua luomuneitsytkookosöljyllä.

Teelusikallinen menee iltaisin, eikä edes tahmaa pahasti. Ja siinä ei taatusti ole ensimmäistäkään kemikaalia. Luomuihoöljyt, joita raskausarpien ehkäisyyn on tarjolla (esim. Weledalla ja Madaralla) tyrmäsin siksi, että niissä käytetään lähes poikkeuksetta eteerisiä öljyjä, joista monia pitäisi välttää raskausaikana. Mm. Madaran öljyssä on useampi, jota ei suositella käytettäväksi.

Joku voi olla, että onpa turhantarkkaa, mutta nyt kun vihdoinkin näyttää lapsen tulo aika lupaavalta, en halua ottaa mitään riskejä. Kookosöljy on muuten yleensäkin erittäin monipuolinen tuote: sitä voi käyttää ruuanlaittoon, silmä-/meikin puhdistukseen, ihon kosteutukseen, hiusten tehohoitoon ja kuulemma jopa deoranttina. Purkkini maksoi Ruohonjuuresta ostettuna ehkä 7 euroa ja on tällä 1tl/päivä varsin riittoisaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiksi monelle
Lauantaipäivää kanssamasut!

Linea negra esikoisesta ilmaantui mutta en muista tarkkaan missä vaiheessa. Nyt ei vielä ole näkynyt.. - ei edes sitä sukkahousuviivaa! :D

Rakenneultra on vasta 10.10. eli iäisyyden päästä. :(

Kantoliinat: mua ei niinkään houkuttele kantoliinat (pelkäisin ihan liikaa sitä, että onnistun sähläämään solmujen kanssa ja vauva tippuisi). Sen sijaan Manduca oli haaveissa jo esikoisen aikana. On vaan älyttömän kallis uutena ja käytettynäkin vaikee löytää sopuhintaan...

Hiustenlähtö: mulla irtosi aluksi hiuksia ihan hirveesti mutta nyt kun kroppa on tottunut uuteen hormonitasoon niin tilanne on onneksi rauhoittunut.

Nukkuminen: Nukkuminen on pätkittäistä. Esikoinen olisi tulossa melkein joka yö väliin ja on sen verran rauhaton nukkuja, että itsekin heräilen sitten jatkuvasti. Toinen syy katkonaisiin uniin on se, että vasemmalla kyljellä nukkuessa oikea lonkka tuntuu jotenkin kipeytyvän yön aikana ja vähän väliä pitäisi vaihtaa kylkeä. Jostain luin, että oikealla kyljellä nukkuminenkin nostaisi hieman kohtukuoleman riskiä ja kun mahallaan ja selälläänkään ei saisi nukkua niin koitan nukkua pääasiassa kuitenkin vasemmalla kyljelläni lonkan kipeytymisestä huolimatta. Hankalaa.

Herkkyys: Liikuttuminen tapahtuu paljon helpommin kuin normaalisti ja kiukustuminen todella paljon helpommin. Uhmaikäisen kanssa elo onkin tässä mielentilassa välillä melkoista tasapainoilua maltin suhteen...

Ensarille onnittelut tyttölupauksesta!

Masun rasvaaminen: esikoisen aikana käytin vauvaöljyä. Nyt en ole vielä rasvaamista aloittanut mutta sitten kun aloitan, niin varmaan taas käännyn tuon vauvaöljyn puoleen. En tiedä, oliko öljystä apua tuolloin esikon kanssa mutta ainakin raskausarvilta säästyttiin sillä kertaa.

(.): Liikkeitä on tuntunut nyt viikon verran. Kovin hentoa "muljuamistahan" tuo on vielä mutta kyllä ne ihan liikkeiksi ovat tunnistettavissa. :heart:

Vointeja ja hyviä ultrakuulumisia kaikille!

nessuli & nasu 15+6
 
Äiti Maalle: Eräissä tutkimuksissa on havaittu, että auringonhatulla saattaa olla haitallinen vaikutus autoimmuunisairauksissa. Sen vuoksi sitä ei suositella esimerkiksi HIV-potilaille. Sisäisesti nautittavia auringonhattuvalmisteita ei suositella myöskään diabetespotilaille, henkilöille jotka ovat allergisia asterikasveille, sekä raskauden ja imetyksen aikana. (Auringonhattu lievittää influenssan ja nuhakuumeen oireita – Ellit.fi)
Notta koeta pärjätä kuumalla teellä ja panadolilla :) Paranemisia!

Linea negraa ei ollut esikosta (poika), eikä näy nytkään. 1.10. selviää sitten (toivottavasti), tuleeko tyttö vai poika. :)

Raskausarpia mulle tulee varmasti taas lisää, entuudestaankin niitä kyllä jo on. Mun iho ei veny sitten yhtään! Eli repeää vaan, prkl :kieh:

Nukkuminen täälläkin pätkittäistä, vessassa edelleen täytyy käydä kerran yössä.

Liitoskivut alkoi sitten tällä viikolla :( Viimeksi tuli vasta 7-8kk:lla, mutta siis tässä raskaudessa jo nyt. Töissä kun istun koneella koko päivän, niin ihan säteili kipua koko alapää :( Lisäksi iskiaksen kohdalla jomotti. Saapas nähdä, miten istumatyöläisen käy. Viime raskaudessa jäin vasta 8pv ennen äippäloman alkua saikulle, kun istuminen alkoi olla tuskaa, epäilen hieman että nyt ei päästä niin pitkälle.

Äitiysloma alkaa siis virallisesti 11.1. Tuntuu tulevan vauhdilla nyt, kohtahan on joulu! :D :D :D

Ja nyt saunaa lämmittämään. Mukavaa lauantai-iltaa helmimasuille :)

cannes ja piskunen 17+1
 
Kiitos cannes. Joten todellakin jätän sen kaapin perukoille! Onneksi se flunssa tuntu jäävän johonkin, tai sitten se oli toooosi lievä. :) Aivastuttaa ja vähän nenää niiskuttaa, mutta muuten olo vallan normaali.

Ihania uutisia mamiksi monelle. :flower:

Ääh, pahoittelen kovasti. Mun kone todella vetelee viimeisiään, tää vastaaminen menee ihan kummallisesti, enkä pysty samalla kelaamaan mistä te puhuitte tai kuka puhu mitä ja nyt en enää sitten ees muista..

Mahan rasvaus
Aqualan plussaa olen välillä vatsalle truuttaillut, tai tavis niveaa. Esikoisen aikaan mulla oli body shopin se kaakao rasva juttu, ei tullut raskausarpia, toisella en jaksanut sitä juuri käytellä, ei arpia. Kolmannella en tainnut rasvata millään eikä ole arpia. Lihomisesta kyllä on alaselälle aikoinaan tullut ja reisille, mutta raskaudesta ei :) Ihan muutama ja nekin niin, et kun mulla on 3 pienehköä arpea munasarjojen tähystyksestä niin yhteen niistä on tullut 2 "repeämää".

Ööh, muistaisinko mä vielä muuta? En :ashamed: typerä, typerä kone.


Äiti maa & Usko 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiksi monelle
Mahan rasvailu
Mä ostin tota Weledan raskausajan hoitoöljyä, ja myöhempää käyttöä varten sen välilihalle tarkoitetun öljyn. Tykkään muutenkin laittaa suihkun/saunan jälkeen hoitavaa öljyä iholle, joten toi hoitoöljy on hyvä vaihtoehto omalla kohdalla :) Oon aiemminkin tykännyt Weledan tuotteista, vaikka ne vähän kalliinpuoleisia ovatkin. Mutta varmasti ihan perus kosteusvoide hoitaa saman asian. Arpia tulee jos on tullakseen, kyllä ne siitä vaalenee pois ajan kuluessa ja tarvittaessahan niitä saa korjattua esim. laserilla jos oikein pahasti alkaa häiritsemään :)

Tänään napsahtaa 19+0, huhhuh kohta mennään jo puolivälissä. Ultraan aikaa vielä pari viikkoa, aikamoista hampaiden kiristelyä tää ultra-ajan odottaminen on :kieh:

Sitten vielä Kelan pakollinen paperisota. Tekee kyllä vakavasti mieli käydä toisen paikkakunnan Kelassa, paikallisessa on suoraan sanottuna palvelu erittäin pimeästä paikasta (kohtelevat asiakkaita huonommin kuin joku kohtelee koiraansa). Ei siis mitään käsitystä palveluammatista tai avuliaisuudesta. Kun kysyt jotain niin suurin piirtein vastaus on "mitä sä sitä multa kysyt, kato tuolta esitteistä".

Äitiysloman alku se vain kokoajan lähenee alkuaan. Onkohan kellään kokemusta, onko toi 30vrk ennen laskettua aikaa ihan ehdoton pakko? Kun tekisi mieli olla töissä pidempäänkin kun on kuitenkin ihan kevyt toimistotyö, ja mahdollisuus jaloitella aina välillä. En muutenkaan jaksaisi notkua kotona neljän seinän sisällä tekemättä mitään. Töissä on sentään muita ihmisiä, ja mä jopa tykkään mun asiakkaistakin :) Ja mielumminhan niitä äitiyspäiviä säästäisi pikkuista varten eikä tuhlaa omaan napaansa.
 
Raskausarvista: eikös ne synny kudosten repeämisestä sisällä ja ihon alla? Äkkiseltään ajattelis ettei rasvaamisella ole juuri vaikutusta, muuta kuin jos iho on kuiva päältä. En ole juurikaan rasvaillut, raskausarpia tuli paljon keskimmäisellä, muuten ei.

Puhelimella on tympeää naputella...
 
raskausarvista: Rasvailin ahkerasti viimeksi, tuli niitä silti vaikka ei mikään valtava maha ollutkaan. sf tais olla 32 isoimmillaan. Varsinkin navan ympärille ja jenkkiksiin. Rinnat mua eniten häiritsee kun ne on ihan täynnä. Nyt ajattelin olla rennommin, tulee mitä tulee. Kävin kuitenkin bodyshopista ostamassa sitä "kaakaon hajuista vartalovoita" x) haisempa ainakin paremmalle. Rasvailu kyllä auttaa ainakin siihen kutinaan!
 
Juu, eihän niihin arpiin periaatteessa rasvailu auta, jos niitä tulee, niin tulee siitä huolimatta ootko rasvannut vai ei. Ja ihan geeneistä sekin kuulemma on kiinni, tosin mun äidillä on ja mulla ei. Joten sekin on kuitenkin ihmiskohtasta. :) Mutta pahitteeksi se ei varmasti ole kenellekkään.

Myös ton välilihan rasvailun jätän muille.. Oliskohan mulle yhteensä 3:ssa synnytyksessä laitettu 5-6 tikkiä. Esikoinen kun tarvi imukupin ja siinä tuli eppari. Kakkosella ilmeisesti vauvan päähän asennettu anturi nippas johonkin kiinni, niin et siitä laitettiin kokonaista 1 ja kuopuksella ei ollenkaan :) Tähän asti on riittäny kaurapussin päällä istuminen, niin hyvin on paikat lämmenny.

Mun alko nyt kans tekee ihan hulluna mieli lättyjä :p Täytyy kipasta kauppaan hakeen täysmaitoa ja voita :p :D
 
Raskausarvista
Mulla kans toi Weledan öljy, kun ihoa kiristää melkosesti. Mulle tuli kasvuiässä jo tosi paljon arpia, kun iho ei pysyny mukana siinä kasvussa - haalistuneita arpia on reisien ulkosivut täynnä. Ei mua noi arvet haittaa, melko ylpeänä näitä raskaudesta tulleita tulee kannettua. :) sitä välilihaöljyä on tullu kans mietittyä, vois olla just miehelle kivaa puuhaa sitä laittaa. :D jospa siitä ois sit jotain apua muutenkin.

Äiti maa
Meillä kans isäntä ei ollu niin innostunu tuosta leffasta, on aika samaa mieltä Oksasesta kuin sinunkin miehes. :D siks menin sit serkkutytön kanssa leffaan, niin olipahan seuraa. :) mut on se elokuvana ihan huippu kotimaiseks.

(.) eilen jäätyilin kylmässä mökissä peittojen alla. Nyt on selkälihakset tuosta niskasta heti selkärankaa alaspäin ihan jumissa. Päätin et tänään on taas pyjamapäivä, en laita vaatteita päälle ollenkaan. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 17+3
 
Mä oon koittanu kans rasvailla masua ihan apteekin perusvoiteella ahkerasti, ettei tulis arpia niin paljoa, saa nähä sitten auttaako mitään. Välilihaöljyä oon myös miettiny, mut se taitaa jäädä hankkimatta, vaikka miehelle se tosiaan olis mukavaa puuhaa!! :D

Puhdistuksen kävin eilen kattomassa, kirjaa en saanu koskaan luettua kovin pitkälle, oli jotenki niin raskasta ja vaikeeta tekstiä... Leffa oli kuitenkin todella hyvä, mut raaka, niinku täällä jo muutamat mainitsikin. Meinasi kyllä muutama kyynel vierähtää, oon muutenki tosi herkkä itkemään ja nyt vielä herkempi ku hormonit hyrrää! Luonto-ohjelmat on tosiaan pahimpia, mies saa kanssa välillä kunnon naurut kun mun tihrustusta seurailee... :D

Äitiysloma alkaa virallisesti 2.1., mutta jään jo jouluna pois töistä. Ne pari viikkoa ennen vuodenvaihdetta on niin katkonaisia, et käytän loput lomapäivät niihin "välipäiviin".

Leina + Herne 18+2
 
Äitiyslomasta: Äitiysloma alkaisi virallisesti 7.1., mutta kaksosodottajat laitetaan sairaslomalle viimeistään viikolla 28, joten viimeistään marraskuun puolen välin jälkeen jään pois töistä. Sitä en tiedä, täytyykö mun pitää talviloma sitten ennen sairaslomaa, vai voinko sen pitää sitten vasta ennen töihin paluuta.

Omaa napaa: Viikkoon ei ole ollut vihlaisuja, mutta nyt ne taas alkoivat. Onneksi eivät ole ainakaan vielä niin kovia kuin aikaisemmin. Perjantaina menin kahden viikon sairasloman jälkeen töihin ja hyvin meni :) Toki meillä oli hieman "löysempi" päivä kuin yleensä, joten sekin osaltaan varmaan vaikutti, kun ei tarvinnut kiirehtiä. Ensi viikolla varmaankin huomaa sitten, miten hyvin töissä kykenee olemaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 17+6 :heart: (Huomenna poksutaan :) )
 
Meillä oli vauhdikas viikonloppu. Oltiin seilaamassa Itämeren aalloilla ja illalla oltiin kannella katsomassa auringonlaskua. Mies sitten päätti että nyt tai ei koskaan ja polvistui yhtäkkiä ja kosi.Eihän siihen muuta voinut sanoa kuin että kyllä ja niin sai vasen nimetön rinkulan :)

Masussa ei ole tuntunut mitään mutta istukka on edessä ja ilmeisesti sillon liikkeet tuntuu vasta ns. normaalia myöhemmillä viikoilla. En kyllä edes tiedä millä viikolla niitä liikkeitä pitäis tuntee :D

Rasvailusta itse olen käyttänyt bodyshopin mangorasvaa kun sitä on sattunut olemaan. Raskausarpia löytyy jo valmiiksi joten tavallaan ei tässä konkursissa tunnu miltään :D

lemmuli ja mörriäinen 16+1
 
Hei täältäkin :wave:

Todellakin perjantaina kävin ultrassa ja ylläri-pylläri masu-asukki vastasi viikkoja 8+1... ei terkkarikaan ymmärtänyt miten voi olla niin "pitkällä" kun km-vuoto olisi tuolloin ollut kesken :O mut raskanaa täällä kuiten ollaan :D ensiviikolla sitten neuvolaan aikaa varaamaan ;) tuntuu edelleenki jotenkin uskomattomalta, super-siittiöitä tai jotain....

Ihania masu-kuvia osa teistä on lisännyt :heart:

Mut voikaa hyvin ja käyn välillä teitä kurkkimassa :hug:

Hedy81 ja ilta* 8+3 :heart:
 
Hei kaikille,

Onnea lemmulille kihlautumisesta :flower:

Täällä olisi nyt lomat pidetty ja huomenna taas paluu arkeen. Mielellään sitä olisi vielä lomaillut vaikka viikon tai parikin. Meillähän oli häät ja ne menivät oikein hyvin. Sen lisäksi kävimme viikon häämatkalla Pariisissa ja sielläkin sujui kaikki oikein hyvin. Iltaisin oli vaan tosi väsynyt kun päivät kierteli kaupungilla ja nähtävyyksissä. Ruoansulatus vähän häiriintyi kun tuli syötyä niin epäsäännöllisesti ja välillä vähän turhan tuhdisti :ashamed: nyt pitää taas skarpata syömisten suhteen!

Rasvailuista oon yrittänyt rasvailla vatsaa, reisiä, rintoja ja pakaroita vauvaöljyllä ja ihan tavallisella perusvoiteella. En tiedä onko siitä hyötyä, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole. Ja auttaa kuulemma ainakin siihen, ettei vatsa ala niin helposti kutisemaan.

Äitiyslomasta mulla alkaisi äippäloma virallisesti 21.1, mutta aijon pitää lomia ja jäädä jo jouluna pois töistä. Silti mulla jää vielä lomapäiviä käyttämättä.

Niin moneen asiaan piti kommentoida, mutta nyt iski joku ihan mahdoton väsymys! Taidan siis painua pehkuihin :)

Bumble ja masukki 16+0 POKS!
 
Onnea Hedy81! Vallan ihania uutisia :heart:

lemmuli onnea kovasti kosinnasta ja kihlautumisesta :heart:

Mä oon viettäny koko päivän yökkärissä niinku meinasinkin, ihan parhautta. :D Oli aika jäätävä olo aamulla, sen verran taisin eilen kylmettyä mökillä, että kurkku on kipiä ja lihaksia särkee. Oh well, nyt on sauna täälläkin lämpiämässä eli samoilla suunnitelmilla kuin Neiti-81 - meillä tosin toi isäntä kuorsaa nojatuolissa tällä hetkellä, menee taas useampi tunti saada kaveri sänkyyn asti. :D

Oli sit vähän ikävääkin, kun hyvän ystävän ystävä on kuollut... tarkemmin en asiasta vielä tiedä, kun en tohdi kysellä tässä vaiheessa mitään. Viimeistään parin viikon päästä sitten kuulee, kun nähdään. On vaan niin herkillä koko ajan, että kaikki tällaiset uutiset pistää itkettämään. Ei paljoa tarvi, kun pistää itkettää. :'(

Voi kamala, kun ei tahdo muistaa mitään. :D Eilen taas huomas, että kesken lauseen unohdin, mitä olin sanomassa. :LOL: Onneks mies avittaa ja kertoo, mitä olin sanomassa - harmi, kun miestä ei voi pitää töissäkin mukana, siellä niitä unohteluja vasta tapahtuukin.

Nyt keskitytään pelkästään tuohon BB Talk Show'hun ja sitten sinne saunaan. :)

edit//
Onnea Bumble rouviintumisesta!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hedy81
J+
Väliliha hyi, mitään en niin paljon pelkää kun sitä. Miten kannattaisi paikkoja voidella/pitää kunnossa ettei tuu repeämiä. Mulla on muutenkin suolisto hieman mutkalla ja ulostaminen hieman rankempaa kun muilla. Miten sitten jos paikat repee liikaa :|

Masun rasvaus en rasvaa kovin innokkaasti, vaan silloin kun ihon pinta on kuiva. Niitä raskausarpia tulee jos tullakseen vaikka rasvais miten.

Maitoa tulee oikeasti todella reippaasti. Olen joutunut jo suojiakin ostelee ettei tuu paidan läpi.
 
Ihanaa Hedy!

Suurenmoiset onnittelut myös lemmulille!

Minäkin olin lemmulin tapaan viikonloppuna risteilyllä ja aamupalalla niistäessä nenästä alkoikin vuotaa vertaa. Mulla ei oo ikinä aiemmin tullut verta nenästä, joten en tiiä oisko raskaudella sitten ollut osuutta asiaan. Onhan laivalla aina sairaan kuiva ilma.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Keltakukka 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hedy81
Keltakukka
Mulla riittää ihan pelkkä laivan ilmastointikin aikaansaamaan nenäverenvuodon, ei tarvitse olla edes raskaana. Kokeile sellaista öljysuihketta nenään, ei sisällä mitään lääkeaineita ja auttaa siihen kuivuuteen. Toimii mulla ainakin flunssan aikana, kun valitsee sellaisen öljyn johon on lisätty mentholia. Tavallisiin suihkeisiin en koske pitkällä tikullakaan.



Plaah, sieltähän se maanantai ryömi rumana nurkan takaa esiin. Sairausloma päättyi ja vointi on hyvä, joten taidanpa kohta lähteä suuntaamaan kohti työpaikkaa. Yö meni kyllä ihan pipariksi, pikkuinen yöterroristi kun päätti että nyt on masubileiden aika ja äiti ei nyt saa nukkua :D Neljän tunnin yöunilla kohti uusia pettymyksiä... Tunnin verran menee bussissa istuen, mutta ehtiipähän tehdä omia juttuja aamulla edes sen tunnin ajan. Eikä suoranaisesti edes huvita startata näillä bensahinnoilla autoa pihasta ja roikkua raivostuttavissa pk-seudun aamuruuhkissa peräsmiesten roikkuessa takapuskurissa pakokaasua haistellen. Pipoa ajattelin aloitella pikkuiselle, kun kaupoista en löytänyt omaa silmää miellyttävää enkä edes oikein sopivan kokoistakaan. Varmastihan niitä tulee myöhemmin, mutta toisaalta ei ole iso vaiva tehdä sitä itse :) Tekisköhän sitä tumput ja tossutkin samalla, hmmm.. :)
 

Yhteistyössä