(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Hendulle ja pikkumökölle kovasti voimia :hug:

Ei minullakaan ole neuvolakorttiin merkitty istukan paikkaa, ultrassakin täti epämääräisesti sanoi "istukka näkyy tässä ympärillä". Ehkä se on sitten joka paikassa :LOL:

Noiden neuvoloiden ajanvarausten suhteen on täällä kyllä menty ihan käsittämättömän surkeaan käytäntöön. Kaikki neuvola-ajat varataan (tai peruutetaan) yleisestä numerosta, jossa hädin tuskin koskaan kukaan vastaa. Omalle neuvolatätille voi soittaa vain 1h aikana/pvä jos asiaa tulee. Yleisessä numerossa ole jonotusta eikä vastaajaa, vaikka kaupungin sivuilla niin luvataan. Juuri alkuviikosta työkaveri kirosi, kun ei saanut peruttua lapsensa neuvola-aikaa, vaikka yritti 2 tuntia soittaa.

Seuraava neuvola 22.2. ja rakenneultra 23.3. Mitenköhän sitä pysyisi nahoissaan sinne asti?

Dino & Hobi 13+3
 
Huomenia!

Mulla on jo kolmatta päivää hirvee jysäri..ei auta panadolit mitään..jouduin illalla sit ottaan pahimpaan hätään burana capsin, en voinu enää olla ku jyskytti niin päässä..onkohan se kovin vaarallista? :( se kyllä autto hetsilleen ja pääs nukkumaan..en tiiä onko tää jotain flunssaa kun päätä pitäny monta päivää kipeenä ja kurkku on niin kipiä ettei uskalla kunnolla nielasta, muutenki olo on ku jyrän alle jääny..En ookkaan pitkään aikaan sairastanu. Pitäs silti raahautua hammaslääkäriin kohtapuoliin..parit juurihoidot ois kesken :x

Juu, meidän neuvolassa on kans niin vaikeeta nykyään kommunikointi ku kerran päivässä klo 8-9 saa hyvässä lykyssä jonku ihmisen kiinni..en oo kyselly sokerirasituksen tuloksia ku aiko soittaa jos on niissä jotain ja soittoa ei oo kuulunu, kuulempa sit arvot ens viikon lääkärineuvolassa. Rakenneultraakaan ei oo vielä varattu ku Oys lopettaa ultraukset helmikuun loppuun mennessä ja meidän kunnan ultrat siirtyy terveystalolle, joten sieltä toivon mukaan tulee joskus aika..kummaa touhua..ei mitään infoa..

Välillä niin huolettaa onko masussa elämää, mutta pikkuset hentoset potkut muistuttaa sitten suloisesti että mukana kuljetaan :heart: Mä oon tuntenu tosi aikaseen kaikilta liikkeet edelliseltä rv 13 ja nyt tunsin ekat jo 10+. Koko ajan voimistuu! Tuntuu tossa vasemalla navan alla eniten ku mulla on sinne päin kohtukin kallellaan, siitä ultraskin ja hyvin näky.

Kovasti voimia ja tsemppiä uutisia odottaville, useinhan ne on turhia hälytyksiä, mutta hyvä tutkia! Uskon että kaikki menee hyvin :hug:

Ei mullekkaan merkitty/sanottu istukan paikkaa :eek: aikasemmissa neuvolakorteissa kyllä on maininta..kaikilta on ollut ylhäällä takaseinässä..kaippa sit tältäkin..liimautuukohan se aina samaan kohtaan :LOL: ?

Juuh, lenssu taitaa tulla, aivastuttaa pirusti...

Mutta nyt hampin harjaukseen ja piinapenkkiin mars :kieh:

Jonnuli :snotty: ja hipsu 14+3
 
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

meillä oli eilen ultra ja nyt elellään sitten 2 viikkoa täydessä epätietoisuudessa :( ensinnäkin mua inhotti jo mennä sinne, kun jouduin menemään yksin. mies ei päässyt, kun oli juuri eilen toisella paikkakunnalla työhommissa. noh, lääkäri sitten otti ultravehkeet esille ja pyöritteli sitä siinä mahan päällä. katoin jo silloin, että aika pieneltä näyttää. no, lääkäri sitten siinä vaan hoki ja hoki, että on kyllä viikkoihin nähden aivan liian pieni. varmaan kymmenen kertaa tuota. minä sitten jo tiuskaisin, että niin, onko se hengissä siellä vai mitä tämä nyt tarkoittaa. perskeles. sanoi sitten, että näyttäisi kyllä sydämen kohdalla värinä näkyvän, mutta voivathan nämä koneet väristä muutenkin. täh?!! ja tämä makaa siinä pöydällä ihan pihalla!!!! viikkoja saatiin 9+5 kun menkkojen mukaan olis pitänyt olla 12+0. en tiiä. siis sit mä vasta kotimatkalla mietin, et miks niitä sydänääniä ei sitten siinä voitu kuunnella ja mikä ihmeen mies-lääkäri tuo oli. noh, kahden viikon päähän uusi aika ja sanoi vain lähtiessä että toivotaan parasta. jäi kyllä olo, ku puulla päähän lyödyllä... en tiiä voisko edes noin paljon pienempi olla. 2 viikkoa. tein kuitenkin testin jo ku menkat oli viikon myöhässä. ja mulla kerkes edellisen synnytyksen jälkeen tulla 4 menkat ja kaikki oli 29 pv:n kierrolla. esikoisestakin kyllä siirrettiin laskettua aikaa 9 pv, mutta onkohan tuo 2 viikkkoa jo aika paljon.

en tiiä. tuli sitten itkettyä eilen silmät ihan turvoksiin :( ja ihmeen koville otti miehellekin tuo uutinen. tai koville ja koville, mutta kuitenkin. miten mä jaksan kaksi viikkoa?!?!

mutta nyt hommiin. ei auta jäädä murehtimaan, kun ei sille asialle voi mitään itse nyt tehdä.

talvista päivää kaikille!
 
Huomenisia!

hendulle ihan ekana voima :hug:
sunshine:hug: 2 viikkoa on pitkä aika olla epätietoisuudessa, jaksamisia ja positiivisia mietteitä sinne suuntaan!!!

Komeita mahoja jo immeisillä... kyl toi omakin alkaa hissukseen näkyä tuolta löskien lomasta... kai joskus sitten aikanaan :LOL:

tuosta istukanpaikasta niin korjatkaa jos olen väärässä ja jollain enempi tietoa niin kysyin sitä ultrassa ollessani ja sanoi ettei viel voi tarkasti sanoa mihin se asettuu?! Joten luulen että sitten merkataan neuvolakorttiinkin vasta seuraavalla ultrauskerralla...

K ja liten 13+5 (muistaakseni) :wave:
 
Matilda84
Voimia sitä tarvitseville :hug:
Raskaita aikoja monilla tiedossa :ashamed:

Töissä olen taas, kivaaaa =) Alko jo toi kotona kökkiminen tylsistyttää kun ei oikein voinut mitää erikoista tehdä :|

Istukka Ei mullakaan ole minnekkään merkitty istukan sijaintia ,eikä mainittu mitää ultrassa. Eilen neuvolassa sanoivat että se sitten kait tarkentuu seuraavassa ultrassa :)
 
sunshine25 Voimia ! Mulla oli kans nt-ultrassa töykeä lääkäri ja jäi kyllä kuulematta muut tiedot vauvasta , katsoi vaan turvotuksen ja kuva pois ! :( Onko mahdollista että sulla olis ollut tuolloin plussan aikaan ovis ? Mulla kun on 2 kertaa näyttänyt plussaa jo oviksen aikaan .... ja sit oikea plussa vasta parin viikon päästä ... ?? Vai testailitko useaan kertaan ( mulla olo niin että kävin jo verikokeessakin kun näytti samaa haalua plussaa 1,5 viikkoa ja todettiin etten oo raskaana ja sitten viikon päästä tulikin jo hieman vahvistunut plussa .. )

neitim
 
Mullekkaan ei ultrassa mainittu että missä kohti istukka on. Viime raskaudessa se oli eessä. Mutta eiköhän tuo rakenneultrassa selviä :)

Lauantaina on pojan 1 vuotis synttärit, ja pitäs tänään kakku leipoo. Saas vaan nähä miten onnistuu ku tuo poika meinaa pelätä vatkaimen ääntä, ja mies on koulussa neljään asti ja vauvauintiin pitää lähtä puol kuuden aikaan. Ei uskois että pojan syntymästä on jo vuosi aikaa. Liian nopeeta menee tää aika.

Kuka muu on saanu yli neli kilosen vauvan? Tuo meidän esikoinen paino 4430g ja oli 54cm pitkä. Hyvinhän tuo kuitenki ulos tuli. Tosin pojalla napsahti solisluu poikki, mutta parani jo sairaalassa niin hyvin, että fysioterapeutti ei ois uskonu että näin on jos ei ois tienny. Mutta en nyt kuitenkaan välttämättä halua yhtä isoa punnertaa tällä kertaa ulos :LOL:

Marlin ja sätky 14+1
 
Sunshinellekin voimahalit, onpa ollut törkeää palvelua :hug: :hug: On kyllä pitkä aika, 2 viikkoa!

Niin Matildan miehen kolarista unohdin kommentoida, aivan hirveetä. Siis tuntuu että nuo ihmiset ajaa IHAN miten sattuu täälä pk-seudulla, eilen olin itsekin karvan varassa kolarista kun kolmion takaa tömäytettiin suoraan eteen, KATSOMATTA vasemmalle, josta siis tuli. Onneksi vastaantulija väisti penkkaan kun mä väistin sitä eteenajajaa vastaantulijoiden kaistalle tahtomattani tosin, kun oli niin pirun liukasta. Mutta noi motaritörmäykset on varmasti vielä kammottavampia, kun niissä on vauhtiakin ihan hurjana. Hyvä että selvisi miehesi kuitenkin suuremmitta vammoitta, mutta selkä kannattais varmasti kyllä kuvauttaa...?

Hooh. Joo, se istukan sijainti varmaan selvinnee sitten myöhemmin, eipähän se nyt niin kriittinen tieto ole, lähinnä olen vain niin pirun utelias :LOL:

Jaahans, mä rupeen valmistelemaan itteäni kosmetologin käsittelyyn ja käyn samalla hakemassa mäkkäristä lounaan =) :saint: On tossa ihan lähellä se mun kosmetologi niin lupas nopsaan laittaa ripset ja kulmat mun ruokiksella :)

 
Hih, mä tein pienen tytön, oli 2850g syntyessään =) Mulle sanottiin että alateitse ei kovin isoa edes tuliskaan, että nelikiloista ei ulos saa.. sektio siis takana kun oli perätilat ja kaikki. Toivottavasti ei tämäkään mikään jättiläinen ole, siis ettei sen takia sitten sektioon tarviis mennä. :whistle:
 
Huomentapäivää kaikille! :wave:

Tuosta istukan paikasta minäkin kyselin tuossa np-ultrassa. Ultraaja vain sanoi ettei ala arvailemaan, vaan lääkäri katsoo sen sijainnin sitte tarkemmin rakenneultrassa.

Vai onko teillä ollut kaikilla lääkäri tässäkin ultrassa ultraamassa??

Nähtiin siis istukka, muttei paikkaa tiedetä.

Dino80 , kuullostaa tuo teidän neuvola systeemi niiin tutulta! Täällä sama homma, ja hermot meinaa mennä kun ei saa koskaan ketään kiinni vaikka mikä ois! Näin siis myös täällä Oulussa..

Nytkin pitäis varata ens viikolle seuraava neuvola aika, mutta tuskin saan enää sille viikolle aikaa. Meni nuitten työvuorolistojen saamisen kans näin myöhäseen tämä homma...

Syön nyt sitä vesirokko- lääkettä "varmuuden vuoksi". Eli jos vaikka oisinki saanut tartunnan. Viisi isoa tablettia päivässä pitää syödä! :eek: Neljän tunnin välein...



Selmiina ja pallero 14+3 :heart:
 
Sunshine,voimia 2 viikon odotteluun :hug: :hug: Kurjaa kohtelua kyllä olit saanut :$

Ihan minivauva runttiksella,tahtoo kans :heart:

Postista kolahti kirje;Ei suurentunutta riskiä,eikä tarvetta lisätutkimuksiin!
:heart: :heart:

Ja tuli kutsu papa-seulontatutkimukseenkin!

Evi-ta
 
no ohhoh, mikä lääkärmies sunshine :eek:
jaksuja

evi-talle onskut kirjeestä

ON: Mulla on NÄLKÄ!!! :attn: :attn: :kieh:
Oon syönyt KOKO AAMUN ja taas vaan on NÄLKÄ. Ärrrr ja grrrrr.


*muoks* noissa kylteissä lukee oikeesti: Varokaa nälkäistä odottavaa äitiä!!
:LOL:
 
voimahali sunshine :hug:
evi-talle onnee positiivisista uutisista :heart:
tää vaan kauhulla odottaa et puhelin soi...en oo ees ihan varma et vastaan siihen.. en tiiä miks mut jotenkin toi puhelin pelottaa enempi ku kirje -mitä ei tiedä ni se ei satuta- ku jos ne ei saa puhelimella kii ni kirje tiedosta tulee parin päivän sisään.

työpaikasta: oon abclla kokkina, joskus jos työvuorojen tekijällä on pahasti vinksahtanu ni oon hesburgerissa säätämässä, mun pää vaan ei aina oikei kestä siellä sitä pilkun viilausta ku kaikki olevinaan niiiiiin tarkkaa, tai sit tooooosi harvoin jotai kassavuoroo -mut ne on yleensä saikkupaikkauksii.. toki päivän mittaan hypin paikasta toiseen jos jossai tarvitaan jeesiä mut pääasiassa oon siellä mun ylhäisessä yksinäisyydessä laulelemassa ja tekemässä safkaa nälkäisille :D tai pilkkomassa sormiani niinkun eilen... nätti pala lähti sormesta ku tomaattileikkurilla leikkasin, 3h vuoti verta.. mut minkäs teet säätäjä mikä säätäjä :headwall:

pikkumökö + pirpana 14+0 (nla 13+5) + vajaa 3v poitsu joka kattoo madagascaria ja laulaa "mä tahtoo eevaa eevaa, mä tahtoo eevaa" :LOL: aikasin se jo nykyaikana alkaa :LOL:
 
Voimia Hendu ja Sunshine :hug:

Selmiina: Meillä nt-ultran suoritti Jorvissa kätilö, jolla oli harjittelijakin mukana. Hän kertoi myös samalla istukan sijaitsevan etuseinämässä. Saimme katsella kuvaa aika kauan sillä harjoittelijakin opetteli suorittamaan tutkimusta.

Neuvoloista ollut puhetta. Meillä myös vaikea saada neuvolaan yhteyttä ja tosiaan neuvolatädillä puhelinaika vain 1h/pvä. Ja sitten on tosiaan se avoneuvola 1x vkossa, jonne toivoisin pääseväni kuunteluttamaan sydänääniä tämän kuun aikana. Saa nähdä onnistuuko...

Sipsunen & Nalle 13+3 :heart:
 
hendulle ja sunshinelle voimahali :hug: tuo epätietoisuus on pahinta, sitä vaan pyörittelee kaikenlaisia ajatuksia mielessään!

Kertokaas viisaammat, että mitä merkitystä sillä istukan sijainnilla on? Itselläni se on etuseinämässä ja käsittääkseni se tarkoittaa ainakin sitä, että liikkeet ei tule tuntumaan niin herkästi. Mutta onko sillä jotain muuta merkitystä?
 

Yhteistyössä