(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Onnistuisiko liittyä joukkoon pian paksuun :D

22.8.2010 Suppis * 3 * 33 * MKS *

Olisivat tietoni.

Todellakin kolmas lapsi olisi tulossa, aikaisemmat ovat meillä 06/06 syntynyt poika ja 01/08 toinen poika.
edelliset raskaudet ovat synnytyksiä lukuun ottamatta meneet hyvin.. niitä en täällä ruodi ellei erikseen kysellä.

keskenmenoja on ollut ennen esikoista 2 ja kahden pojan välissä myös yksi eli yht. 3. ikäviä juttuja tapahtuivat kuitenkin hyvin alussa viikolla 6.

nytkin kuten edellisissä olen käynyt 8+2 ihan alku-ultrassa jossa näkyi kädet jalat ja hieno sydämmen syke.
Ja nyt ensi tiistaina 9pv olisi np-ultra Mikkelissä polilla joten sitä odottelen innolla.

tänään tuli huuto.netistä huutamani koti dobbleri, se oli ihan uusi käyttämätön. en ole edes kokeillut sitä kun odotan että käyn siellä ultrassa ja rupean sitä sitten kokeilemaan jonkun viikon päästä niin ei tuu huolia jos ei het löydy syke.
Halusin sen kun nyt kahden lapsen kanssa ei aina ehdi mitään liikkeitä sitten miettimään ja laskemaan niin näin pääsee helpommalla.
toivottavasti laite vaan toimii..

Suppis 11+3


 
Voimia ja halauksia kaikille, joille on tullut jotain epävarmuutta ultrien
yhteydessä :hug: toiv. kaikki kääntyy parhain päin.

Tänään olin ultrassa ja vikkelä pikkukaveri oli 5,2 cm ja turvotusta 1,1mm. Verikokeen tulokset tulee sitten myöhemmin :)

Kylläpä oli jännittävä päivä, huh.

Paljonko muuten tuollaiset kotidobblerit maksaa? Tai mistä muualta olette niitä hankkineet kuin esim. huutonetistä?

elovena79 & masuasukki 11+6
 
Täälläkin käyty tänään np-ultrassa. Ja kaikki hyvin :D :heart: Oli todella liikkuvainen pikkuinen, ei meinattu saada pääperä mittaa otettua, kun pikkuinen viuhtoi menemään niin hurjaa vauhtia. Vilkuttikin äiskälle :heart: Lopulta saatiin mitaksi 55mm, eli vastas viikkoja. 3 ihanaa kuvaa sain mukaan, yhdessä näkyy pikkuisen kädet ja sormet. Siitä pysty jo laskemaan että 5 sormea on käsissä. Jokohan sitä nyt vois huokasta helpotuksesta ja luottaa että kaikki menee loppuun asti hyvin..

:hug: kaikille huonompia uutisia saaneille. Toivotaan et kaikki ois kuitenkin hyvin!!!

Miten tää väsymys voi vaan jatkua ja jatkua... Vaikka menis kuinka aikasten nukkumaan niin aamulla on ihan kuollut kun kello soi. Iltaisin ei jaksais tehä mitään... No ehkä se tästä jossain vaiheessa vähän helpottaa. Nyt suihkuun etttä pääsee kohta taas nukkumaan :D

jonna ja pikkuveli 12+2
 
Moi kaikille pitkästä aikaa. En ole aikoihin kerennyt kirjottelemaan ja nytkin tulin lähinnä kysymään kokemuksia/ kertomaan omaa napaa :ashamed:

Eli kävin viikko sitten np-ultrassa ja kaikki oli hyvin (turvotus 0,8). Tänään kävin neuvolassa, viikkoja siis nyt tasan 14, eikä sydänääniä saatu kuulumaan :'( Huomenna olisi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki hyvin. Toisaalta uskon, että kaikki on hyvin, koska mulla kohtu tosi takana, ei meinannut edes ultralla löytää vatsan päältä ja tänäänkään ei tuntenut terkka kohtua vatsan päältä ollenkaan. Mutta silti kyselen milloin teillä muilla sydänäänet on kuulunut tai onko ollut niin ettei ole kuultu, mutta kaikki on kuitenkin ollut hyvin. Sorry sekava selitys ja omanapaisuus ja kiitos kaikille jotka osaa jotain apuja tähän oloon kertoa.
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola. Otti papan sisätutkimuksen yhteydessä ja voi että kävi kipeetä. Vuosinkin sen jälkeen aika reippaasti verta, kuulemma limakalvot on herkkänä näin raskaana ollessa. Muuten kaikki ok, mutta painoa tullut 770g / viikko :ashamed: Ihan syömisestä, myönnän. Mutta vieläkin meinaa tulla huono olo jos syömisiin tulee pitempi tauko. Pitää varmaan vaan kattoa että mitä syö ja kiinnittää annoskokoihin huomiota. Onko muilla tullut paljon painoa?
 
Hendu ja Sunshine :hug: :hug:

Pikkumökö ihania uutisia olet saanut!! :flower: Onnea myös toki muillekin iloisia uutisia saaneille! :)

Minullakin oli tänään ultra ja kaikki näytti olevan mallillaan. Kovin oli vilkas tapaus, ei meinattu saada kunnon kuvaa isälle todisteeksi kun niin kovasti rupesi liikuskelemaan :heart:
Kysyin istukan paikkaa eikä sitä kuulemma tässä vaiheessa voi vielä sanoa kun se muuttuu kohdun kasvaessa. Näin siis minulle sanottiin.
Vauvalla mittaa hurjat 6cm ja päivällä heitti mitta mutta LA pysyy samana.

Sain myös sokerirasituksen tulokset.. paasto koholla :kieh: muuten oli ok. Voihan *****, taas se ruoan kans pelaaminen alkoi.

iippanen, olen kuullut 15viikolla olevista joilla ei ole saatu sykettä kuulumaan mutta kaikki ollut silti hyvin. Uskotaan että näin myös sinulla! :hug:

MiljaK ja salaisuus 12+3
 
voi kissus, kun olikin tullu tekstiä edellisen käynnin jälkeen! ihan suoraan voin myöntää, etten ole lukenut kuin viestin sieltä täältä, ei vaan kykene istumaan niin montaa tuntia koneella..

Työpaikasta oli ainaki jotain puhetta. Ite olen töissä lastentarhan opena pienten ryhmässä. Eli ei ihan sieltä kevyimmästä päästä, mutta yritetään sinnitellä äippälomaan saakka joka tapauksessa. Osittain työn takia pitäs possupiikillä mennä käymään, päiväkodissa kun kaikki pöpöt leviää muutoinkin melko helposti.

Autoilusta. Meillä on 5-vuotiaalla käytössä selkänojallinen korokeistuin ja vajaa 2-vuotiaalla selkämenosuuntaan 5-pistevyöllä varustettu istuin. Autona Toyota Avensis, eikä mitään käsitystä mahtuuko kaukalo autoon ja miten me mahdutaan kaukalovaiheen jälkeen. Eli tätä auto-asiaa meillä ei todellakaan ole mietitty riittävästi!

Viikonloppuna oltiin Tukholmassa, ihana reissu oli. Tosin hiukan matkaa häiritsi epämääräinen vuoto ennen lähtöä (torstaina tuli rusehtavaa tuhrua ja la-aamuna ihan kirkasta verta) mutta ilmeisesti kyse oli vaan hiivan aiheuttamasta limakalvojen ärtymisestä. Lääkekuurin jälkeen ei vastaavaa ole enää onneksi ollut, mutta kyllä tuo vähän säikäytti. Perjantain tallin jätin tuhruttelun ja supistusten takia suosiolla väliin, mutta nyt taidan mennä vielä kokeilemaan, selässäolo kun ei ole vielä tuntunut pahalta ja liikunta on vaan hyvästä.
Työpäivät tuntuu turhan pitkiltä ja raskailta, mutta töissä meinaan silti yrittää sinnitellä. Nyt mentävä nukkumaan, jotta pääsee aamulla ylös.

Kepsukka ja masukki 16+5
 
Olette kirjoitelleet niin paljon, että pääsin vasta 4 sivulle asti.. Mut katselen pian nuo loput kuulumiset :) (täs sitä mukaa ain lisäilen tekstiä mitä pidemmälle lukemises pääsen :) )

Jotenki must tuntuu oudolle noi eri LA:t ja eri "vastaa vkoa se ja se".. Ku tuntuu et monella on ollu muka sama ku mulla, eli 12+4 ja silti LA on jotai iha muuta tai sit ollu iha eri pitunen.. meillä ku oli 12+4 ultra ja pienen pääperämitta oli 7cm.. ja LA on 12.8.. Ni eikös joku ollu, et oli ultra ollu seur. pvänä (mul oli 1.2) ja sit oli muka samat vkot mutta La onkin 15.8.. minen tajua..

Pahoitteluni huonoja uutisia saaneille! :hug:

esikoisen siirto uuteen sänkyyn.. Itsekin oon tuota miettiny, meillä ku on mun vanha sänky, jatkettava. Mut siin ei oo patjoja.. Kai niitki saa ostettuu jostai? Ja joku ol sanonu irtolaidasta tai jostain.. mistä semmosia saa ostettua?

vauvis oon ny 25v :wave:

autoista ol puhetta. Meil on autonvaihto myös eessä, meil ku on vaan kia cerato, kunnon pikkuauto. Nytki ollu vähä nii ja näin mahtumisen kans ku jos o ottanu vaunut mukaan ni ei oo kauheesti muuta mahtunu.

vauvan koosta olitte jutellu kans. Meilläki ol kai esikoinen sit minivauva ku paino 2620g :D (syntyi kuitenki 39+5) 49cm mut pari senttii siittä oli kai pahkaa ku imukupilla autettiin ulos. Must tuntuu et paljoo ton isompaa en saiskaa ährättyy ulos vaikken mikään kovin pieni ookaan, oon 169 ja ny 60kg, n.7kg hoikempi ku ekan raskauden alussa. Eli juu, ei mulle mitään hirmu isokokoista kiitos tai mie repeen varmaa kauheesti, tai sit joutuis sektioon. Ei kiva sekään.

istukan paikasta ei mullekaan sanottu mitään, sano vaan et tuos se näkyy. Ja mul on kohtu taaksepäin kallistunu. Ekassa tunsin liikkeitä jo 14+3 vkolla, vaikka sillon istukka ol etuseinämässä niit liikkeitä vaimentamassa.

Ollaan muutettu vast omakotitaloon alle kuukaus sit eikä kaikki tavarat oo paikoillaan. Kirjatki lojuu viel lattialla ku uus kirjahylly tulee huomenna! =) Samal myös uus ruokailuryhmä, ihanaa!! Uudet verhot tulee tiistaina, miltei kaikkiin ikkunoihin ostin uudet ku ei meil vanhoja ees juuri ollu ja ne vähätki ol iha kauheita, ite ku en marimekosta kauheesti perusta enkä vihreästä muutoinkaan. Joskus se väri on ok, mut noi ei ollu kivoja verhoja. Sit pitäs uus pöytäliinaki hankkia ku seki o semmone kauhee vihree marimekon.. Ja vanha ja likanen! yök.. Eihä noihi (kirjahylly, ruokailuryhmä + verhot) mennykää ku 2500?.. AUTS! Noh, kerrankos sitä ostaa ja kerrankos se kirpasee. Ol meil onneks säästöjä. Mut auton vaihtoonki menis sitä rahaa ni ei täs rahaa kyl liikaa ole..

Mutta siltikin maaliskuussa mennään Malagaan!! Ihanaa, pääsee lomalle!!

Kävin kosmetologilla tuos eilen. Kosmetologilleha muutoinki kannattaa kertoo raskaudesta jos on joku erikoisempi hoito luvassa. Mulla ku olis ollu hydradermie -hoito ja siin sähkö kulkee kropan läpi vähän tms. ni sitä ei kuulema suomalaiset suosittele vaikka ranskalaisten mielestä on ok. Ni sit tää kosmetologi halus olla varovainen eikä sitä tehty. Tehtiin sit hedelmähappohoito, parafiinihoito käsille ol myös ja kulmien sekä ripsien kestovärjäys -ihanaa hemmottelua!! =) Tuumasin etsiskellä täält uudest kotikunnasta jonku kosmetologin jonka pakeille menis pian ja ottais perusihonpuhdistuksen, edellisestä ku on jo sen verran aikaa.

Meil kans ihana neuvolatäti. Saa soittaa 1h verran päivässä, mut voi myös jättää txt jos jokin asia askarruttaa eikä puhelimitse saa kii. Yleensä ite otanki viestillä yhteyttä jos ei mikään akuutti juttu oo. Ain on soittanu sit takas ja jos en oo vastannu ni sit o laittanu viestin! Ihana asuu näi pienel paikkakunnal et neuvolantäti oikeesti välittää! viimeks ku asuttii kaupungis ni eka terkka ol iha kauhee.. en tullu yhtää juttuun ja sil oli tosi tökeriä vitsejä.. Esim. se ei muhu raskausaikana kolahtanu, et kävin siel toistamiseen ku eka sain keskenmenon. Ni oli sit nimi vaihtunu ku olin menny naimisiin + ikää tullu lisää ni se sanoo et no mies ei sentää oo vaihtunu ja nauro päälle. Mie et no juu ei oo eikä oo aikeissakaan. Ni sit se suunnillee et no mut eihä sitä tiiä! Ja ukko ol siin vieres.. olin vähä et just joo.. Sit vaihdoinki terkkaa 20 vkolla.

SS/ mörrikkä 13+0 poks!! (ku on jo torstai :) )
 
Eilen tuli käytyä äitiyspolilla noista sokereista, niissä ei ollut mitään hälyyttävää, joten jatketaan tätä ruokavaliolla menoa. Ihana yllätys oli kuitenkin se, että siinä samalla ku kävin lääkärillä ni pääsin ylimääräisenn ultraan=) Oli kiva nähdä että masussa oli kaikki ok, kun neuvolaankin on vielä reilu viikko aikaa, jolloin pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Kohta olis edessä työhaastattelu. Nykyisessä työpaikassa töitä on vielä kolme viikkoa jäljellä, ei vaan enää nappais olla siellä.

Piti vielä jotain kommentoida, mut on aivot jossain muulla ku pää kopassa.

Maijamehi ja Toukka rv 14+4
 
SuukkoSulle Lastensängyn irto laitoja saa ainakin ikealta ja sitten mun mielestä myös elloksen katalogissa mainostivat,meillä tuo ikean versio.Pitäisi sopia kaikkiin lasten sänkyihin.


Aamu alkoi taas,lapsia kouluun ja väsyttää niin kamalasti vaikka oon nukkunut hyvin |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja iippanen:
Moi kaikille pitkästä aikaa. En ole aikoihin kerennyt kirjottelemaan ja nytkin tulin lähinnä kysymään kokemuksia/ kertomaan omaa napaa :ashamed:

Eli kävin viikko sitten np-ultrassa ja kaikki oli hyvin (turvotus 0,8). Tänään kävin neuvolassa, viikkoja siis nyt tasan 14, eikä sydänääniä saatu kuulumaan :'( Huomenna olisi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki hyvin. Toisaalta uskon, että kaikki on hyvin, koska mulla kohtu tosi takana, ei meinannut edes ultralla löytää vatsan päältä ja tänäänkään ei tuntenut terkka kohtua vatsan päältä ollenkaan. Mutta silti kyselen milloin teillä muilla sydänäänet on kuulunut tai onko ollut niin ettei ole kuultu, mutta kaikki on kuitenkin ollut hyvin. Sorry sekava selitys ja omanapaisuus ja kiitos kaikille jotka osaa jotain apuja tähän oloon kertoa.

Kaverilla ei saatu sydänääniä kuulumaan viikolla 15-16 , vaikka kohtu pitäisi olla ihan edessä .. tuli paniikissa käymään meillä .. juotin ½ pullollista limpparia ja koitettiin mun kotidopplerilla ja vajaa 10 min niin hetken aikaa kuului junan puksutus ! Siinä tuli kyllä molemmilla itku , niin mulla kun kaverillakin !!! Et ei ne terkkaritkaan aina saa ääniä kuuluviin vaikka kaikki olisikin ok !

neitim
 
Mulla on kanssa ollut pikku tauko kirjoittelussa.

Pahoittelut huonoista ultrakuulumisista ja onnittelut hyvistä!!!!!

Täällä on kanssa np-ultra tänään. Kylläpä jännittää ja kiinnostaa mitä siellä näkyy. Ensinnäkin ovatko molemmat pikkuiset hyvässä voinnissa ja ovatko kaksoset tasavahvasti kehittyneet. Voi, kumpa kaikki olisi turvotuksien puolesta kunnossa. Meillä kun sitä veriseulaakaan ei voida tehdä kaksosuuden ja koeputkihedelmöityksen vuoksi tai siis kumpi vaan yksistäänkin oli este veriseulalle mutta meillä siis molemmat.
Mulla pamahti toissa päivänä virtsatulehdus päälle ja nyt ollaan taas antibioottikuurilla. Onhan siitä jo peräti kuukausi kun viimeksi söin kefexiniä :$

Eilen katselin netistä kaksosten vaunuja. Olipa melkoisia hökötyksiä, toisaalta aika ihania ja hellyyttäviä. Siellä ne sitten vierekkäin nukkuisivat :heart: :heart:
En kylläkään vielä piiiiitkiiiiin aikoihin ajatellut ostaa, jotenkin tämä odotus on edelleenkin niin epätodellista ja kaksosuudessa vielä omat riskinsä. Noh, vaunut ehtii ostaa kesällä....

Tulen kyl kirjoittelemaan utrakuulumiset.

Katriina77 + kaksoset rv 12+3
 
Matilda84
elovena79 Mä huusin ihan uuden huutonetistä juuri sen angelsounds ( vai miten kirjoitetaankaan) :D Maksoin siitä 45e + postarit,että musta se ei ollut paha hinta uudesta,kun kattelin että ihan jostain nettiliikkeissä maksaa reilusti päälle 50e

Se on kyllä hyvä, mä oon himo kuuntelija ja kuuntelen yleensä aamulla ja illalla :p Aamulla on niin helppo,rasvat mahalle ja äkkii kuuntelee. Mä nimittäin kuulen ne myös yleensä seisaalteen. Parempi toki on selälteen ,mutta kiire kun kiire :D

Nyt tulee inha vaiva, mutta mistä johtuu jos valkovuoto muuttuu yks kaks kellertäväksi ja runsaaksi ? Mä oikein säikähdin aamulla ,koska koko raskauden ollut joo runsasta mutta on ollut ihan läpinäkyväää/valkoista, ei keltaista. Nyt oli oikein keltaista ja nyt ressaan täällä :/
 
Huomenia!

Mamacita74, mulla just näin, ettei kotona kerkee koskaan nettiin kunnolla (tai iltasin kerkeis mut sillon kutsuu uni) ja töissä kerkee täällä töiden välissä hengailemaan ihan hyvin =)

Sitä irtolaitaa täytynee tässä miettiä, ja semmosta jatkettavaa sänkyä sitten muutoinkin. Meillä kun tyttö nukkuu vieläkin samassa huoneessa niin jo se siirto tuntuu isolle asialle, eli eka pinnis omaan huoneeseen ja sit jossain vaiheessa isomman sänkyyn. Onneks meillä on jo kaks pinnistä ettei tarvii sen puoleen uutta hankkia, mutta ison mahan kanssa pinniksen kanssa könyäminen ei oikein houkuttele. Onhan se mies tietty olemassa, joka voi laittaa iltasin nukkumaan mutta siltikin.. mnoo, kerkeehän tässä vielä miettiä.

Niin siitä LA:n muuttumisesta ja viikoista, mullehan siis neuvola on laittanu 19.8. lasketun ajan jota ei lähdetty muuttamaan vaikka vauva olikin pidemmällä, kun oli kuitenkin alle viikon. Sairaalan mukaan la olis siis aiemmin, muttei sitä muutella. Mutta mä mieluummin taas käytän tässä laskemisessa sitä todellista aikaa, kun siis neuvolan mukaanhan mulla olis nyt 12+1 kun ultran mukaan on se 12+6. Kivempi näin alkuvaiheessa senkin puoleen, kun sai melkein viikon "kaupan päälle" tässä, eli on jo riskiviikot takanapäin.

buh, ne kaksosten rattaat tai sisarrattaat (onko niillä jotain eroa??) pitäis meidänkin hankkia, mutta jätetään se sitten kesälle. Vaikka kuin asutaan omakotitalossa niin hemmetti sitä tilaa vaan ei ole. Pitäis rakentaa pihalle joku iso halli johon sais kaikki rojut, kun tuntuu ettei ikinä ole säilytystilaa riittävästi... bläh.

Mulla tosiaan toi istukan sijainti on jäänyt ihan hämärän peittoon, esikoista odottaessa en tainnu kiinnittää mitään huomiota siihen, oli varmaan sitten jotenkin sopivassa paikassa kun ei mitään mainintaa siitä tullut.. pitää kattoa neuvolakortista jos vaan muistaa, kun meen kotios, että onko siellä mitään edes kirjotettu siitä.

Ja jos tänään vaikka muistas kuvailla niitä mun mammafarkkuja, eilenkin unohdin autuaasti...

iippanen, mulla ei saatu vkolla 13+ ääniä neuvolalääkärissä kun venäläinen lääkäri vaan totes "vanha toosa, ei tällä kuulu". Edellisenä päivänä oli kuitenkin ollut nt-ultra niin en panikoinu..
Nyt neuvolassa saatiin kuitenkin 11+ vkolla kuulumaan, joten riippuu siis laitteesta, kuuntelijasta ja monesta muusta jutusta. Joten nou hätä =)


runttis ja sytkylä 12+6 (nla 12+1)
 
Huomenia!

Oli sitten tarkoituksena kirjoittaa opparia tänään hyvästi eteenpäin, mutta alkopa tyttö eilen illalla sitten oksentaan |O Ei voi olla totta... kaikkein inhottavin tauti mitä voi olla! Näin hyvät ilmatki nyt, niin sisällä vaan ollaan koko viikonloppu varmaan :(

Kävin tosiaan siellöä neukkalääkärillä ja kaikki oli ihan ok... Äänet kuulu, mutta vähän huonosti verisuonten kautta tms.. Kohdalle ei saatu pikkusta, mutta 150 paukutti sydän :heart: Seuraava käynti onkin sitten kotikäynti, oma neukkatäti ja perhehoitaja tulevat kotiin ja tekevät kaikki rutiinihommat.. kuuluu johonkin uuteen projektiin.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Nyt sohvalle ämpärin kans vahtiin millon tuo tyttö taas oksentaa....

 
Matilda, olisko hiivaa? Onko mitään muuta oiretta? Kantsii varmaan käydä labrassa otattamassa näyte, niin saat kuurin ennenkuin menee pahemmaksi.. valkkiksen muutos kai normaalisti kertoo tulehduksesta?

Elovena79 mä ostin ebaysta mun angelsoundsin ja sain sen 30 eurolla (n. oli dollareissa niin en muista tarkkaan) postiin. Ihan on toiminu, mä vaihdoin ne "walkman-kuulokkeet" mp3-soittimen nappikuulokkeisiin, niin äänikin on parempi. Vaikka toimii tietty niillä sen mukana tulevillakin, mut nappikuulokkeilla voi kuunnella yhtäaikaa mieskin.

jaaha, palaverivalmistautumista pitäis alkaa suunnittelemaan....

mukavaa torstaita kaikille, täällä selkä vähän vihoittelee mutta muuten kaikki mainiosti. Ja mä muuten kuvittelin kans tuntevani eilen muljahduksia ja potkuja...eeh, ei ne näin aikaseen voi vielä kuulua??

 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
^voisko olla joku tulehdus?
nii en tiiä ,ku ikinä ollut mitää tulehduksia tuolla alakerrassa :| Viikko sitten ne otti kyllä näytteen valk.vuodosta ja pissatestit ja ne oli puhtaat.
Raskaus tietty saattaa herkistää tulehduksille vaikkei ennen olis ollut mutta voihan olla ihan normaalia raskauteen liittyvää valkovuotoa.Jos menee kokkareiseksi tai alkaa haista pahalta, kävisin lääkärissä/soittaisin nlaan,vaikka pissatestit olleet puhtaat.Tilanne voi äkkiä kuitenkin muuttua.Mut ehkä on ihan harmitonta :hug: Mulla ainakin raskaus lisää valkovuotoa,pikkuhoususuoja pöksyissä ja ilman ei pärjää ja loppuraskaudesta sitä suorastaan lorisee :x Ei kivaa :x

 

Yhteistyössä