*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Täällä oli tänään rakenneultra =) Kaikki oli pikkuisella oikein hyvin ja painoa oli 365g. Mun poikaolo muuttui poikalupaukseksi :D :heart: Eli lisää poikia elokuisiin. On kyllä kiva saada poika, niin sitten on tyttö ja poika. Meidän lapsiluku kun jää tähän kahteen. Nimikin on nyt pojalle aika varmasti päätetty =)
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista :heart: Huomenna meitä onkin tosi monta, jotka tulee ultrauutisiaan kertoilemaan :D

Buranasta juu tosiaan tässä toisen kolmanneksen aikana saa syödä, mutta ei viimeisen. Mullekin aiemmin määrätty kans jopa panacodia selkäkipuihin ja mitään ei oo pienille tullut niistä, niin ja ekan raskauden aikana kun multa se umppari leikattiin, niin silloinkin buranaa määrättiin, kun ei noi panadolit oikeen kovaan kipuun auta.

Katjuska ja sintti 20+4 :heart: niin jännittää toi huominen kyllä :whistle:
 
Ajattelin nyt vihdoinkin liittyä seuraanne, jos vielä mukaan mahtuu :) Olen kahden ihanan tytön (vm. -06 ja -08) äiti pk-seudulta. Olen vielä hoitovapaalla ja päivät koostuu pääosin puistoilusta, kerhoilusta, ruoanlaitosta yms. Hyvin olen kyllä kotona viihtynyt! Aviomieskin kuuluu perheeseen, mutta harvoin näkyy, kun tekee niin pitkiä päiviä töissä :kieh:

Meillä vuosi 2009 alkoi siitä, että meidän pari vuotta sitten totaaliremontoimamme omakotitalo sai hometuomion ja nyt ollaan vihdoinkin muuttamassa pääsiäisen aikoihin takaisin! Ja vuosi 2009 loppui onnellisissa merkeissä siihen, että huomattiin odottavamme kolmatta lasta. Hetki meni, että uskalsi ajatella parasta, koska vuosi 2009 oli muuten niin masentava. Ollaan asuttu mun vanhempien luona remontin ajan ja hermoissa on ollut pitelemistä!

Joku oli ostamassa Phil&Tedsejä! Meillä on ollut ne käytössä nyt toista vuotta ja olen ollut kyllä huipputyytyväinen. Tajusin vaan, että niihin ei saa seisomalautaa, kun tuo meidän esikoinen ei vielä ihan älyttömän pitkiä matkoja jaksa kävellä. Myin P&T:t pois ja ostin käytettynä Emmaljungan Twin City Crossit, joihin ainakin pitäisi saada seisomalauta. Mutta siis suosittelen. Yks mikä kannattaa otta huomioon, että meillä kuopus mahtui vaan noin 5 kuiseksi asti siihen kantokoppaan/ vauvaosaan. Ja vaunut on myös aika käykäiset, eli kannattaa aina muistaa laittaa jarru päälle, ettei tuuli vie. Eli jos mahdollista kannattaa pitää vielä ne toiset vaunut varavaunuina vauvan nukutukseen ulkona :attn:

Anteeksi pitkät sepustukset heti näin alkuun!

- Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 19+5
 
Viherpikkurilli Tervetuloa mukaan ! Päivittelenkin kohta jo uutta listaa huhtikuulle :)
Saisinko vielä muutaman tiedon :
Milloin on la , sinun ikäsi ja missä mahtaisi olla synnäri ? Ja jos haluat niin omaa veikkausta /tietoa tyttö tai poika olosta :D

neitim
 
Mun tekisi mieli ostella vauvalle vaatteita ja kaikkea kivaa... Ihan typerää, kun en edes varmaksi tiedä kumpaa sukupuolta vauva on ja ihan niin kun tässä ei olisi aikaa tehdä niitä ostoksia... Mutta minkäs teet, kun iskee shoppailuahdistus :D Ostin esikoiselle nettikaupasta kevättakin ja sorruin samaan syssyyn ostamaan Espritin aivan ihania 56cm tytön vaatteita... Saa nähdä mitä keksin niille tehdä, jos kahden viikon päästä todetaankin vauvan olevan poika :D
Järkeviä ostoksia olen saanut aikaiseksi myös, Aventin Isis rintapumpun ja mikrosteriloijan ostin muutama päivä sitten. Niiden käytölle ei ole onneksi väliä onko vauva tyttö vai poika ;)
 
Suppis76 Aivan. Eli kävitkö sinäkin juuri tän kivun takia lääkärillä? Eikö tähän voi mitään helpotusta antaa? Tuntuu jotenkin uskomattomalta että mulla jotku sappikivet nyt vielä tähän tulis...kaikki sappivaivaset tuntemani ihmiset on vanhoja ja ylipainoisia ihmisiä. Kait tämä raskaus altistaa sillekki vaivalle sitten...helpottaakohan ees synnytyksen jälkeen?

Tänään koitin soittaa neuvolaan, no eihän sieltä tietenkään vastata joten soitin siihen terveyskeskuksen puhelimeen. Siellä sairaanhoitaja epäili mun oireiden perusteella myös tuota sappivaivaa (eli vatsakipu alkaa heti syönnin jälkeen ja helpottaa kun menee makoilemaan). Käski soittaa aamulla uudestaan, jolloin ne jakavat pikaisia päivystysaikoja lääkärille....
Ja käski mennä päivystykseen jos tulee kovin kipeäksi.
 
Selmiina, ei kaikki sappivaivaiset ole vanhoja. Mulla leikattiin sappirakko pois juuri syksyllä =) Tai no joo, taidan mä aika vanha jo olla :D Gastrokirugin kanssa kun asiasta puhuin, niin hän uskoi hormonien olevan isossa osassa vaivan syntyyn, siis nimenomaan naisilla, perinnöllistäkin on ja raskaus altistaa. Raskausaikana vaivan lääkitseminen on hankalaa, koska kipulääkkeenä käytetään Litalginia, jota ei oikein raskaana olevalle suositella, ainakaan kovin pitkäaikaiseen käyttöön. Näin olen ymmärtänyt. Leikatakaan ei raskaana olevaa, muuta kuin jos on aivan pakko. Ainoa mitä voidaan tehdä, on sappiteiden tähystäminen ja puhtaaksi rassaaminen. Se ei ole mitenkään mielyttävää, kun se tehdään suun kautta nieltävällä tähystimellä (tämäin operaatio mulle jouduttiin tekemään, yäk)...

Tärkeintä olisi ruokavalion noudattaminen, koska sappioireet tulee yleensä tietyistä ruoista. Kurkku, paprika, rasvaiset ruoat, suklaa, tuoreet leivät, omena tulee nyt ihan ekana mieleen. Mä sain pahimmat oireet lohesta (kun on niin rasvainen kala) ja ruisleivästä. Kokeilemalla löytää ne, mistä itse saa oireita. Toivotaan, että vaiva helpottaa!
 
Selmiina..
joo niin totesivat .. ultrasivat jotain kiviä mutta pieniä onneksi.
eli ruokavalio on joka auttaa. varottava todellakin kaikkea mausteista, rasvaista ja huonosti sulavaa ruokaa..
tuore ruisleipä on paha, mausteet, uppopaistetut ruuat, liika lihan syönti..
kasviksia, vihanneksi, joitakin hedelmiä syön paljon, kanaa, kuhaa, luomu naudanlihaa, omia luomu munia, täysjyvä tuotteita, keitettyä perunaa, ....
ravintola ruuat on vähän kinkkisiä.

mutta kun aloitin seuraamaan ruokavaliota niin on helpottanut kaikki oireet! närästys ainoastaan vaivaa..
 

Yhteistyössä