*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Onnea ultrakuulumisista !
Naurattaa kun te puhutte että poikia tulossa , että tyttökin olisi saanut tulla ja mulla kun on tulossa jo 4 tyttö peräkkäin ja toi eka "vaan" poika niin toi poika olis ollut ihan kiva ,toki tytölle saa enemmän kaikkea kivaa röyhelöö .. mut mut .. tiedän tunteen ... :kieh:
Jos vaihdetaan :D

Mä ajattelin nyt sitten pärjätä ilman tuota lantio tukivyötä ja ostin anita tukiliivin , vai onko tuo vyö , mutta kuitenkin sellainen missä on vyö ja masulle oma kangas :) Maksoi lähemmäs 50e , mutta mutta ... ajattelin jos tällä pärjäisi sitten ja saisi vaavinkin joskus aikanaan synnytettyä ilman 3 päivän supistuksia !
Ai niin ja mukaan tarttui nyt myös tuo vadelmanlehtitee , vielä en meinaa alkaa juomaan , mutta 30 viikon jälkeen jos aloittelisi :)

neitim

Mää tulin märiseen tänne tätä helvetinmoista lonkka- ja selkäsärkyä..päivät menee ok, mutta illat yhtä yhtä tuskaa :'( :'( Nytkään en pääse kunnolla liikenteeseen ja kun lähden käveleen niin vasen jalka meinaa pettää..ja joka liikutus käy ihan sairaan kipeetä..vasen lonkka vielä onneks, mutta loppuajasta varmaan kumpikin taas :( Yöllä kyljen kääntäminenkin on niin kamalaa..
Lumihommia oon paiskinu hulluna, pakosti koska isäntä tekee pitkää päivää ja muuten pihan ois ihan tukossa, voi jösses että sitä on taas tullu..ei sula ikinä, se on saletti! Ja supistaa illat ku päivällä huhkii. Ja väsy, sekin on taaaaaas palannut..muutama viikko meni ihanassa energian huumassa ja nykyään puolilta päivin oon ihan valmis maaten..huoh..

sorry tämä valitusvirsi mutta pikkasen helpotti :saint:

Selmiina, toivottavasti kipu helpottaa..en osaa sanoa mistä johtuisi :/ Mut kerrohan viimestään huomenna lekurille :hug:

Kyllä se vaan mielen ilostuttaa nuo pikkupotkut masussa, ihanaa ja ihmeellistä :heart:

jonnuli ja hipsu 22+2

selmiina mulla on myös tuon tyyppistä ollu eilen illalla...vähän semmoista repivää ja venyvää pistävää kipua oikealla puolel ylhäällä ja kyljessä...oikeeseen asentoon ku pääsi nii helpotti...ja meni sit itestää ohi,olisko jotaki lihasjuttua :/ :)

Poikaololla mennään tällä massulla. Mitäs muut veikkaa. Ultraan on vielä 2 viikkoa huoh...

Joo no on tullut taas syötyä koko ilta niin turvotustakin piisaa :LOL:. Ei se ihan noin iso oo aamusta.

Tyttö on toki aivan yhtä tervetullut meille. Mutta jotenkin tuo poikaolo tuolla kolkuttelee.

Moona ja masuasukki 18+2

pojista ja tytöistä: mullahan on ennestään jo 2 poikaa ja miehellä 1 tyttö. meille oli alusta asti aivan sama että kumpi tulee. sitten kun ilmeni, että vauvoja tulee kaksi niin edelleenkin ajatukset oli aivan sama. MUTTA tottakai mielessä kävi että VOISIHAN se toinen olla tyttö, hyvällä todennäköisyydellä, vaikka en siihen itse uskonutkaan. jotenkin tuntui alusta asti luonnolliselta, että poikia mä saan nytkin. B) :saint: - Onneksi mulla on ihana kummiTYTTÖ, jolle voi sitten ostella sitä tyttökrääsää ja keskittyä vähän enemmän niihin tyttötouhuihin. :p ELI mua huvittikans kun te juttelitte että olis kiva saada se tyttö ainakin viimeiseksi; ei mulla oo ollu ajatuksia tuohon suuntaan ollenkaan - itseasiassa olisin ollut pettynyt, jos näistä kumpikaan ei olis ollu poika. :whistle:

SELKÄKIVUISTA sekä lonkkaSÄRYISTÄ: erilaisia kipuja ja särkyjä löytyy täältäkin. Yöllä tarvii vaihtaa kylkeä aika usein, mutta sekin on jo vaikeaa kun vatsa on niin iso ja kaikki kannattimet ja nahkat ym. on ihan kipeitä. Lisäksi selkä väsyy iltaa kohti, ja mullakin on sitä samaa vaivaa, että jalat ei meinaa kantaa, kun jotain on jossain jumissa... AUUUUH! täällä kävelytyyli alkaa muistuttaa iltaa kohden mummo/etana -tyyliä. :LOL: - hhhmmm.... mietin vaan että vielä pitäis ainakin se 3 kk tätä vatsaa kantaa. onneksi nuo lapset ovat jo niin isoja, että ovat omatoimisia; ei tartte enää niitä kauheesti autella. huh huh.

Dreamer78 + hipsunipsut rv22+2

Meillähän on molemmilla jo ennestään yks poika, joten mieluusti tytön haluaisin nyt, mutta tavallaan kuitenkin odotan et poika tulee. Mähän en siis kysynyt ultrassa et kumpi on tulossa, joten saadaan jännittää sinne elokuulle asti. Ainakin toivon ettei sitä kerrota painoarviossakaan kumpi on tulossa.

Maijamehi ja Toukka rv 22+3

Päänsärkyistä huomenta |O toista päivää jomottanut ja muutenkin pitkin tätä raskautta ylipäätään :eek: Täytyy varmaan neuvolassa mainita....

Tytöistä ja pojista vielä.Siis mulle käy oikeen hyvin tämä pieni rakas poika :heart: Ensi ajatus vaan oli hämmennys,jotenkin ajattelin ettei meille tulisi enempi poikia.Kun on niin tyttövoittoisaa =) Toisaalta pojat olivat kovin toivoneet pikkuveljeä :heart:
Mä vaan tunnen onnistuvani tyttöjen äitinä paremmin,mutta nyt on taas mahdollisuudet näyttää kynteni pienen pojan kanssa =)

Ja neitim,sä juttelit että josko sitä poikaa vielä sitten pitää "koittaa" ;) Niin arvaapa kuka kanssa miettii että josko sitten muutaman vuoden päästä kuitenkin itsekin sitä tyttöä :whistle: Miehelle jo vähän vihjaisin mutta se oli aika hiljaa :LOL:

Huomenna laskettelureissuun ja meinasin kyllä varovasti muutaman laskun ottaa....
Joten :wave:

Me9jabonuspoika rv 20+5

AnQ
Tänään 20+0 POKS ja enää viikko ja yks päivä rakenneultraan! Onnittelut kaikille ihanista kuulumisista :flower: :heart:

Miulla on kanssa ollut päänsärkyä, aika usein se esiintyy vaan illalla ja on toiminut "painu pehkuihin" -ilmoituksena, joskus jomottelee koko päivän. Oon tosi huono ottamaan särkylääkkeitä, raskausaikana en senkään vertaa. On se kumma, kun pitää kiusata itseään, heh! Miulla pääkipua voi kyllä aiheuttaa myös se, et istun koneella sen 7,5 h töissä + kotona käsityöt ja mahdolliset nettailut päälle, eli niska ja hartiat jumiutuu. Oon nyt ruvennut käymään kuukauden välein hierojalla, joten toivottavasti helpottaa.

Meillä on yksi tyttö ja toivoisin saavani ainakin yhden tytön ja yhden pojan. Onhan se kyllä outoa kun nyt on tytön äiti, et osaako sitä olla ollenkaan äiti pojalle :D Esikoisen odotusaikana toivoin, että tulis poika - miulla oli nuorempana tosi hankalaa oman äidin kanssa ja pelkäsin kai sitä, et miten sitä oikein tullaan toimeen. Toistaiseksi kaikki on kyllä mennyt tosi hyvin (runsaalla kahden ja puolen vuoden kokemuksella on hyvä sanoa ja olla ylpeä :LOL: )

jonnuli, kuulostaa tosi inhottavalta tuo siun vaiva! Miulla oli viime raskaudessa just samanlaista lonkkaongelmaa (miulla on siellä takana synnynnäinen lonkkavika), eli liikkuminen paikasta toiseen oli välillä tosi hankalaa kun jalalle ei aina voinut laittaa painoa yhtään. Jotenkin mystisesti se vaan sit katosi, ja nyt ei ole ollut mitään vaivaa (pakko koputtaa puuta!). Toivottavasti ei siulla ainakaan pahemmaksi mene :flower:

Koitin epätoivoisesti ottaa masupäivitystä (ihan kuin tää kumpu ois pienentynyt, tai sit meikä oli tosi pitkään turvoksissa! :D), mut en saanut otettua kunnollista kuvaa. Pitää kai laittaa tänään illalla mies kuvauspuuhiin. Hohhoijaa, enää huominen ja pitkä vapaa, ihanaa..

AnQ + myy 20+0 :heart:

WUHUU, meikä tilas ajan nyt sinne merioulun neuvolan ultraan kun te ystäväiset sitä kehuitte!! Oikein mukavalta kuulosti tämä paikka ja 12.4. sain ajan..miten mää nyt sitä jaksan odottaa :eek: Hän sano että katotaan sit kaikki mahollinen siinä ultrauksessa ja tuli niin turvallinen mieli..jäi vähän vajaaksi tai jotenki epävarmaksi olo sen terveystalon ultrauksen jälkeen. Mun oma neuvolan täti sanoi kun kattoi neuvolakortista tämän terveystalon merkintöjä, että kaikille jotka on siellä käyneet on vauva katsottu kooltaan viikon pienemmäksi, kuten mullakin. Mutta sanoi että hän ei ole keltään lähteny sitä laskettua aikaa muuttamaan ku oysin np-ultrassa sitä ei oo aikanaan muutettu. ei kovin vakuuttavalta vaikuttanu neuvolan tätikään..eli kyllä oysin ultrat oli paljon luotettavampia.. :/

Innoissani nyt oottelen että pääsen sinne ultraan, jospa siellä syynätään sit tarkon se sukupuoli..hirvee hinku se selvittää jotta voin vaunuhankinnankin tehdä. Puhkukaa nyt niitä poikatuulia tänne ku ennestään meillä kolme tyttöä niin poitsu ois kyllä upea ylläri. Mutta tyttö tietty yhtä rakas :heart: Koitan puhkua tyttöenergiaa täältä sitä haluaville :whistle: PUUUUUUUH!!!!!

Nyt mä lähen leipaseen pikaseen jotain kaffepullaa ku ystävä aiko tulla kahvitteleen, hänkin raskaana ja laskettu aika tasan kuukausi ennen mua =)

Mukavata keskiviikkoa evribadi!

Jonnuli ja hipsu 22+3

Huomenna on se ultrapäivä ja onneks jo melkein heti aamusta :D Kyllä sitä vaan onkin odotettu. :whistle:

Täällä kans kärsitty taas noista selkä-/lonkkavaivoista. Jalat meinaa kans välillä alta lähtee, kun vihloo tuota issiashermoa. :x

Tsemppi :hug: sairastaville

Tytöt ja pojat Itse ajattelin ennen poikia, että en varmaan osaa poikia ees hoitaa :whistle: No eiköhän sitä nyt jo kahden jälkeen osaa senkin. :D
Oishan se kiva saada nyt poikien jälkeen tyttö, mutta eipähän tolla kuitenkaan sitte väliä oo, että kumpi on. :heart:
Me ollaan kans suunniteltu, että meidän perhe ois tän jälkeen sitte tässä, niin ois se kiva kun mieskin sen ihan ihka oman tyttösen sais, kun tiedän hänen kovasti tyttöä toivovan.
Tosin mun päässä välillä pyörii ajatus, että mitäs jos yks vielä tän jälkeen. :whistle: :xmas: :eek: Itsekin pelästyy ajatuksiaan. :kieh: :LOL: Kai se vaan on jotenkin tuskallista aatella, että ei enää koskaan tän jälkeen sais kokea näitä ihania asioita, joita odotukseen liittyy. Ja mites sitte raskii niistä kaikista vauvakamoista luopuu joskus. :'( :ashamed: Varmaan tuskallinen toimenpide mulle. :ashamed: No nyt pitää keskittyä nauttimaan tästä ajasta kaikessa ihanuudessaan ja kamaluudessaan vaan eikä stressata tulevaa ja suunnitella liikaa. :D

Ihanaa päästä homenna sinttiä kurkkimaan :heart:

Katjuska ja sintti 20+4 :heart:

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Katjuska meilläkin huomenna aamusta/aamupäivästä ultra, kyllä sitä onki odotettu! :) musta tuntuu etten saa tänä yönä kunnolla nukuttuakaan.. :ashamed: Ja tää päivä menee varmaan ihan madellen ku odottaa huomista niin kovaa! Täytyy keksii jotain kivaa tekemistä..

Murske siis yli 300km päässä käytte ruokaostoksilla ja neuvolassa yms.? Hui! Kurjaa jos miehelles iski ruokamyrkytys, säästyitkö sä siltä? On varmaan kyllä niin erilaista olla odottavana äitinä jossain noin erilaisessa maassa kuin mitä suomi on :) mua kiinnostaa kovasti eri maiden kulttuurit ja kiva on kuulla aina ku kertoilet juttuja sieltä teiltä päin!

Päänsärkyä täälläkin tosi usein :headwall: ja se tulee aina semmosissa jaksoissa et sit on monta päivää kipee, aina heti aamusta iltaan saakka, ei kivaa! Mut mulla kans nää niskat ja selkä aika jumissa, et osansa tekee varmaan se..

Mulla oli eilen illalla selkä ihan omituinen, alaselkä rutisi ja naksui oudosti ja alko koko selkää särkemään. Ja tää häntäluu, voi aaaargh!!!! :kieh: oon niin kypsä tähän kipuun! Jos hetken aikaa pystyy istuun normaalisti niin siitä saa sit kärsiä kauan sen jälkeen, ihan järkyttävä paine ja kipu tulee häntäluuhun ku nousee istumasta ja sit sen jälkeen ei pystykkään taas istumaan normaalisti pitkään aikaan. Huoh, ja tää kipu tuntuu vaan pahenevan mitä enemmän viikkoja tulee. Oon kuullut et joillain ihan murtunutki häntäluu odotuksen/synnytyksen aikana, toivottavasti mulla ei ihan siihen menis.

Mut nyt eilistä kalakeittoo lämmittämään, poikaki jo äsken pyysi "keitto kalaa" :D

mmiilia ja hubbismuru 20+2

Ihan intona mietiskelen/katselen vaunuvaihtoehtoja :) ja taidan kallistua phil&tedsin sportteihin "sisarvarustuksella"... :p . Enkkulasta aion tilata jos tää päätös pitää. Sais vaan myytyä noi vanhat vaunut veks :kieh: !

Mukavia ultrakuulumisia on taas tullut paljon. ONNEA! :heart:
Itsellä yksi piinaava viikko vielä!!!!!

54 PÄIVÄÄ KESÄLOMAAN!!! ja sit heti perään äippyliloma!!! wuhuuu, mahtavaaaaaa
:D

W 21+5

Mä soitin mun gynelle(kun ä-nlaan on niin vaikea päästä yhteyksiin)tästä mun 2 vrk kestäneestä jysäristä ja sieltä sain ohjeeksi ottaa buranaa!!

Mä en oo raskausaikoina koskaan joutunut kovasti syömään särkylääkkeitä ja kokemusta ei ole kovasti,mut jotenkin toi burana kuulostaa hurjalta.Luotan tietty tähän synnytyslääkäriin että on turvallista näillä viikoilla satunnaisesti otettuna(kuulemma 3 viim kk aikana ei saa ottaa buranaa)Mutta onko kellekään muulle annettu buranaa?Kokemuksia?

mmiilia, joo ruokareissut menee aina hammasta purren. Monta tuntia tuota pomppuista ja ruuhkaista tietä.. :kieh: Mutta aina ku pääsee Dubaihin, niin mieli piristyy, kun se on niin "länsimainen" paikka. Sillä ehkä uskallankin siellä synnyttää (?!), tai en tiedä vielä missä.
Minä onneksi sain ruokapöpön vain lievänä! Ei noussut kuume eikä pahasti ollut huono olo. Söin kuitenkin niin paljon pienemmän annoksen kuin mieheni, että sain pöpöäkin vähemmän, huh :whistle:

Niin sellaista piti kans kertoa, että oomme päättäneet tilata vaunuiksi Teutonian Cosmot. Onko kellään kokemusta? Vaikuttivat tosi hyviltä! Toimituksessa menee kuulemma 3,5 kk, joten kiirus tulee tilata!

Me9jaBonus Mulle ei oo määrätty buranaa mutta ystävältäni (työskentelee ambulansissa) kuulin, että sitä punasta buranaa sais ottaa http://www.burana.fi/. Siinä mainoksessa sanotaan että ei raskauden viimeisellä kolmanneksella. Kannattaa vielä apteekista tai neuvolasta varmistaa.

n11na ja urho kepponen 21+5

Me9jaBonus... Mulle ei ole erityisemmin määrätty Buranaa, mutta olen sitä ottanut kovaan hammassärkyyn, otin myös Panacodiakin. Buranaa voi mun käsityksen mukaan ottaa nimenomaan ennen viimeistä kolmannesta. Olen itse ajatellut, että satunnaisesta käytöstä ei ole haittaa.

jonnuli kiva kun sait ajan sinne :) Minä kävin siellä varhaisultrassa ja tykkäsin kans kovasti ja aijon mennä taas jos siellä terveystalolla jää joku asia mietityttään..vaikka se sukupuoli =)
:attn: Mulle voi etusivulle päivittää poikaolon =) Se on mulla ollu alusta asti.Välillä tuntuu haikeelle ajatus et jos ei saa enään yhtään tyttöä mut jos tietäsin et nyt on tyttö tulossa niin sit kai haikailisin sitä ettei meille enään tuu koskaan poikaa :LOL: Toisaalta ois nyt ihan kiva ku tuliski poika niin ois "kaveri" tuolle meidän kohta 2vuotiaalle.Meillähän on ensimmäisellä ja toisella tytöllä kans 2vuoden ikäero ja prinsessa leikit menee niin hyvin yksiin...sit taas tää meidän keskimmäistä 2vuotta nuorempi poika saa kyllä lähtöpassit aika äkkiä niistä leikeistä ku tunkee autojaan prinsessalinnoihin(jotka sit kaatuu) yms.
Joten poikaa ja vauvaaki ajatellen ois varmaan kummallekki toisistaan enempi kaveria jos vauva ois poika.Mut jos se tyttö onkin niin eiköhän kumpikin saa sit kavereita naapureistakin jos ei leikit mee yksiin näillä kahella pienimmäisellä.
Tänään on rinnat ollu oudot.Yhtäkkiä toinen rinta alko pakottaan ja ku kokeilin sitä se oli ihan kova ja tuntuu niinku maito ois noussu siihen :eek: Ei mulla vaan muissa raskauksissa oo tällästä tapahtunu.normaali liiveillä oon menny sairaalaan ja siellä vasta maidon noustua oon tarvinu imetysliivit ehkä toisena kolmantena päivänä synnytyksen jälkeen.
Tänään neuvolassa vauvan sydänäänet oli pitkään hukassa vaik viikkoja jo 18+1 ja neuvolantätiki tais olla ihmeissään ja jo rauhotteli mua ku varmaan ilmeestä näki et mulla pukkas paniikkia päälle.No onneksi ne alavattalta viimein löyty :heart: Ihanaa et pieni on kunnossa!!! Masussa se jo äitiään säikyttelee =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre 18+1

Murske Mulla ei ole omakohtaista kokemusta noista cosmoista, mut kuvista päätellen ne on ihan samanlaiset kuin S3:set. Erotuksena vaan että noissa cosmoissa on neljä pyörää.
Ollaan pari vuotta lykitty noita Teutonioita (lähes päivitäin) ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Kangas on kestänyt hyvin pesut ja kurat eikä mikään ole muutenkaan hajonnut. Ei käynyt mielessäkään että ostettaisiin pikku vauvalle uudet vaunut.
Ainut miinus on nuo rattaiden turvavyöt. Niissä on aika huonot nuo pehmusteet, mutta ompelin uudet ja nyt ne pelittää. Tuo poika on kyllä jo niin iso että kestää ilman vöitäkin :D

Eli voin edelleenkin suositella, taisin niitä täällä hehkuttaa jo aiemminkin :D :ashamed:
Nyt en keksi mitään muuta sanottavaa, mutta jos haluat tietää jostain tietystä jutusta, niin kysele vain :D

Huomenna aamulla ultraan... jännittää ihan pirusti!!
Ruuth ja muru 20+3 :heart:

Mullekkaan ei oo kumpanakaan raskausaikana määrätty buranaa, mut just hiljattain kanssa kuulin et koviin särkyihin voi ottaa ennen viimeistä kolmannesta.

Meillä taitaa monella olla huomenna ultra :) ajattelin, et jos meidän hubbiksen sukupuoli selviää niin käydään sit lindexiltä ostaas jokin kiva vaate tytölle tai pojulle :heart: vaikka kyllä mä taidan siltikin mennä jotain neutraalia ostaan vaikkei selviäiskään kumpi siellä on. Kirppareilta oon jo ostellut kaikkia pieniä ihanuuksia, molemmille sopivia ja on siellä joukos pari vaaleenpunastakin juttua.. :saint:

Selmiina minulla oli pari viikkoa sitten tuommoista mutta todella voimakasta.. lääkäri epäili sappikohtausta tai oikein vaikeaa närästystä.. enemmin tuota ekaa..
sitä ei voida hoitaa raskauden aikana ja raskaus nimenomaan altistaa tuolle..
ruokavalio on jolla hoidetaan.. ei rasvaista, mausteista ja huonosti sulavaa ruokaa niillä oon nyt saanut pidettyä kurissa itse.
kipu oli juuri kylkiluiden alla oikealle puolella ja aaltoilemalla.. ja hiirmuna kaasua tuli pieruna :ashamed:

noo omaa napaa.. viime yönä kotiuduttiin perheen kanssa sieltä tallinnasta.. huh aika villiä matkustella noin vilkkaiden poikiin kanssa :D
kuka antaisi voimia lähteä ensi maanantaina sinne budabestiin.?

Huomenna on meillä rakenneultra!!! huisisti jännittää kyllä. olen ruvennut taas pelkäämään tuota mahdollista halkiota.. :| mutta se selviää toivottavasti huomenna.

Suppis 19+3

Yhteistyössä