*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

On ollut niin kiirus päivä että nyt vasta hetki koneella...

Ultrassa siis kaikki hyvin ja se mun muuttunut tyttöoloni,joka siis kovasti kolkutti poika oloa jo useamman viikon,oli oikeassa ja meille tulee pieni poika :heart: Ihmeellistä,kun edellisestä pojasta pian jo 6 v aikaa :eek: Mä pääsen kaupoille :D

Vauvalla tosiaan kaikki mainiosti ja ihana sattuma oli että ultraava kätilö sairastunut ja sijaisena toimi hänet kouluttanut vanha tuttu kätilö,joka ultrannut meidän 4 ensimmäistä lasta.45 min rauhassa katseltiin ja mittailtiin ja juteltiin =)

Mies huomasi jo ennen kätilöä sukupuolen ja huudahti"että tuostahan ei voi erehtyä" :D

Poitsulla painoa 325g ja monta kuvaa(myös pippelistä :D )saatiin mukaan :heart:

Nyt vaan elokuuta odottaen ja ostoksia tehden,nyt saa luvalla hankkia kaikkea mukavaa uutta =)

Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)
Ja neitim, hyvää synttäriä :)

Täällä taas neiti tän päivän pitäny hiljaiseloa, tosin oon syöny aika huonosti, niin voi johtua siitä sitten. On se muutaman kerran monotellu, että hengissä kuitenki on :) Aika jännä että miten rauhassa sitä silti pystyy olemaan vaikka toinen välillä onkin hiljasempi. Mutta varmaan johtuu siitä ettei muutenkaan oo mikän elosalama :D

Tässä miettiny että mihin sitä lähtis kesällä minilomalle. Toukokuun 10.-12.pv mennään Leville, mutta ois kiva jos vielä kesäkuussa pääsis käymään jossakin. Miehellä alkaa loma vasta heinäkuun viimenen viikko, ellei sitten neiti päätä tulla aikasemmin. Mulla mummu asuu Raumalla, mutta taitaa tänä kesänä jäädä se reissu väliin :/

Marlin ja papu 21+6

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :hug:

Lämpöiset synttärionnittelut neitim !

Täällä on kovasti kouluhommia, joissa takarajat paukkuvat parin päivän sisällä. Kiirettä siis.. Vauveli potkiskelee onneksi kovasti, niin ei tarvitse olla huolissaan. :)

Mun piti kysellä vielä sitä teiltä joilla on jo lapsia ennestään. :) Oletteko ottaneet vauvoille vakuutusta ja jos olette niin missä tapauksissa se on ollut hyvä ja tarpeellinen?

Taas mietiskelen juttuja, joista ei taaskaan ole mitään kokemusta.. ;)

ansuli

Marlin mulla on tosi kova matkakuume kans. Oon nyt skipannut etelät ja kunnon kaupunkilomat opiskelijabudjetin (ja satunnaisten sijaisuuksien) takia (nyyh), eikä sitä enää kesällä viittis kovin kauas mennäkään, mutta mennään koko kööri Tallinnaan ennen vappua ja kesän alussa varmaan Ahvenanmaalle kyläilemään ja kiertelemään.

Onko joku käynyt Lennen tehtaanmyymälässä Tallinnassa?
Käymisen arvoinen paikka?

Ansuli: me otettiin nuorimmaiselle syntymättömän lapsen vakuutus Pohjantähdestä. Onhan se vähän tyyris, mutta korvaa hyvin. Muistaakseni omavastuu per sairaus on 50e. Ja meillä se on toimi ut infektioastman hoitoon tarkoitetuissa lääkkeissä ku unelma. Ja vakuutus on voimassa tosi pitkään. Niinku "tosi aikuiseks" asti. Siis jos vaan halutaan.
Esikoisella on vakuutus mun vanhempien vakuutuksessa, jota ei työntekijän mukaan kannattanut lähteä siirtämään enää pois, kun noilla eduilla ei enää saa. Siitä mulla ei siis ookkaan tietoa ja varsinkaan, kun ei oo tarvinnut käyttää. (koputtaa puuta)
Kotivakuutus on siis myös Pohjantähdessä, johon se piti ottaa vauvavakuutuksen vuoksi. Siinä on sellanen kohelokohta alle 12-vuotiaille ja heidän aiheuttamille vahingoille. Vaikutti hyvältä, mutta onneks ei oo tarvinnut sitä käyttää..

jahah, jos lähtis töihin, jonka päälle olis pakko tuunailla koulujuttuja..puuh

Månsku, jota koputeltiin ja potkittiin kovin kun nukahtaa yritti.. :heart:
19+3

POKS 22+0!! :)

Me9jaBonus Onnea poikalupauksesta ja hyvistä kuulumisista :flower:

Tässä jännityksellä odottelen neuvolaa,toivottavasti se oma neuvolatäti olisi nyt paikalla kun viimeksi ei ollut. Tuun sitte kertoon kuulumiset :)

sirri81 ja typy 22+0

Mulla mitattiin sf-mitta viikoilla 19+3 jolloin se oli 20cm. Reippaasti yli yläkäyrän.

Jaahas jos kohta lähtis viemään pojan eskariin ja jos tänään jaksais sen jälkeen käydä yhtäkkiä kaupassa..

Maijamehi ja Toukka rv 22+2

Me otettiin tapiolasta toi vauvavakuutus. Siellä omavastuu 100?/kalenterivuosi. Eli vaikka kävisit 20 kertaa yksityisellä lääkärissä niin vaan kerran tarvii toi satanen maksaa sen kalenterivuoden aikana.

Tonhan saa 2kk ikäselle vauvallekin, mutta sitten siihen vaikuttaa siihen mennessä olleet sairaudet. Kun sen ottaa 3kk ennen laskettua aikaa viimeistään, niin se korvaa sitten korvatulehdukset yms kanssa.

Tänään neuvola ja myöhemmin vielä myös fysioterapeutille ton selän takia..

rv 18+1

Me9jaBonus Onnea hyvistä ultra kuulumisista! Ja tietenkin kaikille muillekin!

Tänne ei oikeestaan mitään erityistä kuulu. Eilen oli aamulla neuvola ja kaikki hyvin. Ei tarvinnut vielä aloittaa rautakuuriakaan. Nyt pitäis vaan sokerirasitukseen varailla sitä aikaa. Synnytyksestäkin oli jo vähän puhetta, että onko edellisistä jäänyt jotain joka askarruttais nyt mielessä. Sanoin että ei muuten, mutta viimeksi pojan painoarvio meni aika mönkään ja olikin sitten melkoine yllätys kun sieltä tulikin niin iso jytky ja synnytys oli sen takia tosi rankka. Kysyin että tehdäänkö nyt loppuraskaudessa mitään painoarvio kontrollia, mutta ei kuulemma ellei nyt sitten ala epäilemään että on isonpuoleinen poika tämäkin.

Pääsiäisenä tiedossa vauvan huoneen maalausta ja vaatteiden läpikäyntiä. Tarttee käydä vanhat vauvavaatteet läpi, että tietää mitä kaikkea ostaa. Viime viikonloppuna tuli jo hypisteltyä vaaleansinisiä nuttuja kaupassa ja tuntui niin ihanalta ajatella, että kohta meillä on taas sellanen pieni poika ja sille saa pukea semmosia päälle.

Sintyli ja Sälli rv 22+0 POKS!

Me9jaBonari :flower: lisää poikia =)

Alkaa tosiaan olemaan poikia paljon tässä pinossa, joskos loppukuun masuasukit sitten tasapainoittais ja saatais tyttöjä lisää? :)

vauvavakuutus meillä kanssa tuolla esikolla Tapiolasta, 3kk ennen syntymää otettiin (muistaakseni meni nimellä vakuutusvaraus hinta 80?) ja sitten muuttu lapsivakuutukseksi kun neiti oli syntyny, kalliitahan nuo ovat varsinkin kun vakuutukselle ei ainakaan meillä ole ollut tarvetta!!! Tapiola vaatii kanssa kotivakuutuksen että saa tuon vauvavakuutuksen, omavastuu on järkevä, olisko ollu 79euroa/vuosi... Nyt otetaan samasta paikasta ja samalla pitää tuon neidin vakuutus tarkistaa, koska ensi vuonna olis sit lasten vakuutusmaksut yhteensä noin 800euroa vuodessa :eek: niin voisi ehkä kait uskaltaa neidin vakuutusturvaa jo hieman laskea...

Huomenna neuvola!

Kat ja "Pekka" rv 21+6

Me9jaBonus onnea ihanista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta!! :heart:

Ylihuomennaaaaaa!! Kyl se omakin ultrapäivä sieltä kovaa vauhtia lähenee.. Hubbis on monotellut ihanasti koko eilisen illan ja nyt aamulla sama meno jatkuu :heart: parin viikon ajan tuntunu satunnaisesti myös masun päälle muljahtelut ja on se niin ihanaa.

Ja täällä :snotty: jatkuu.

mmiilia & hubbis 20+1

Tervehdys taas kaikille!
Täällä huomista neuvolaa kovasti ootellaan, hiukan jännittää! Eli tää on nyt sitten vasta mun kolmas neuvola, pitää kysyä mahtaako olla myös lääkäri jossain vaihees... Mua vähän nolottaa se punnitusosio, kun on tainnut tulla aika reippaanlaisesti tätä "ylimääräistä" massaa. Oon kyllä aina ollu ihan normaalipainon alarajalla, eli en mikään ihan hirvee maatuska oo nytkään, vaikka oman vaa-an mukaan olis tullut lähes 10kg jo lisää! :ashamed: Ja näistä supisteluista on varmaan pakko mainita, kun niitä alkaa olemaan jo aika paljon, varsinkin jos kovasti töissä pitää kiirettä. Verenpaineita oon seuraillu silloin tällöin työpaikalla, samoin sokerin mitannu pari kertaa, ja ne on ollu ihan ok, että niiden suhteen ei tarvi jännittää. Vaavi tuntuu olevan melko villi tapaus, aina vaan kovempaa ja kovempaa potkuttaa äitiä!!
:D
Olispa jo huominen ja neuvola, ei jaksais odottaa yhtään!!!

Neuvolakuulumiset!

Kaikki oli hyvin ja sain kelan paperit täytettäväksi. Seuraava käynti ois 5.5 ja se on lääkärineuvola.

Rv 22+0
Paino 55.9kg
Painonmuutos/vko +480 (eka kerran vasta paino noussut raskauden aikana)
RR 123/81
SF mitta 20cm
Syke saatiin kuulumaan mutta sitä ei mitattu kun se neukkatäti oli taas joku eri mitä mulla oma täti on ja se ei saanu sitä kunnolla kuulumaan,että ois voinu lukemat antaa. Mut kuului kuiteskin. Vauva alkanu kauheesti monotteleen nyt joka päivä,ihana :)

sirri81 ja typy 22+0

Jaahas .. tää hemmetin sairastelu alkaa käymään hermoille !!
Kun eilen saatiin 1v:lle lääkkeet niin nyt sai sitten varata itselle lääkärin .. närästää ja tää flunssa , nyt se sai minutkin kiinni ja kunnon päänsäryllä , posket täynnä räkää ja kauhea olo , ihan tukossa ... No jos vaikka saisi jotain troppia ;)
Ja samalla saa kysyä että jokos noita närästyslääkkeitä sai taas aloitella käyttää ... ei tää ainakaan helpota loppua kohden , kun kohtu ja vauva nousee ylemmäs ... :(

neitim

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin. paino oli vaan nyt noussu 400g/vko.. kauhia sentää.. Mut sentää kyl viel -4kg alempana ku ekas neuvolassa. Ja viime viikol omal puntaril oli kyl melkee 3kg vähemmä, tuli vaan viikonloppuna syötyä aika paljon herkkuja ja eilen haettii viel illal kymmenen aikaa hesest ruokaa ku oli vähä kiirus päivä eikä ollu kunnol ehtiny syömää.. Joten eipä ihme et oli paino vähä ylhääl..

Verenpaine sama ku viimeeksikin eli 130/78..

Hemoglobiinia mulla ei oo katottu ku ekas neuvolassa ja sitä vähän ihmettelen kun oli sillon 129.. Ja toi oli mulle jopa korkea hempoglobiini.. Normaalisti on ollu 120 pintaan.

Kilpirauhasarvot mulla katottii kanssa ku toinen arvo oli viime syyskuussa vähän matalalla, mut nyt olikin yllättäen kumpikin arvo noussu aika hyvin. Toinen alko olemaan jo ihan ylärajalla.

Tumtum siellä voi hyvin, syke kuului oikein hyvin. Selvästi liikuskeli samaan aikaan ja potkaskin kerran suoraan siihen laitteeseen. :)

Liikkeitäkin tuntuu joka päivä ihan mukavasti. Välillä useammin ja välillä vähän harvemmin mutta useamman kerran päivässä kuitenkin aina. :) Kovasti ootellaan että tuntuis jo mahan päältäkin mutta siihen taitaa aikaa mennä vielä..

Reilu kaks viikkoa vielä rakenneultraan.. Lähestyy se mullakin sentää pikkuhiljaa sieltä. :D Ihana kyllä lueskella muiden käynneistä. :)

rv 18+1

Kiitos kaikille onnitteluista :flower:

Meillä on vakuutukset kaikilla lapsilla,kuudennen jälkeen ei enää saatu vakuutusta ennen syntymää(on meidän vakuutusyhtiössä joku kumma säädös ja tilasto että kuudennen jälkeen riskit kasvavat)mutta ollaan oltu tyytyväisiä muuten tähän yhtiöön ja otettu näille jälkimmäisille vakuutukset heti synnyttyä. =) Ja täytyy sanoa että hyvin ovat maksaneet itsensä takaisin,on ollut korvakierrettä,infektioastmaa,atopiaa ja allergiaa ja kaikki tulleet takaisin =)

Onnittelut hyvistä nla kuulumisista ja tsemppiä ultran odottelijoille! :hug:

:wave: Me9ja BonusBoy rv 20+4

Yhteistyössä