*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveisiä sairasvuoteelta. Mullekin iskenyt oikein kunnon kevätflunssa ja päätin olla töistäkin pois kolme päivää. Kroppa on selkeesti rasittunut ja supistelee herkästi, joten lepääminen on varmasti paikallaan. Nuorimmainen on sairastellut viikon verran ja tämän aamun lääkärireissun saldo oli korvatulehdus.

Onnea kaikille ultrassa käyneille =)

Vakuutuksista... Meillä on neljällä vanhimmalla ollut vakuutukset Tapiolasta ja ne maksoivat itsensä moneen kertaan takaisin, koska lapset olivat allergisia ja infektiokierteessä, joten todella tarpeen olivat. Vitoselle ei otettu vakuutusta, koska riskiraskauden takia sitä ei olisi ennakkoon saatukaan ja hänelle se olisikin ollut aivan turha, kun on ollut niin terve. Nyt kutoselle ei myöskään oteta vakuutusta, kun riskiraskaus tekee taas sen, ettei odotusaikana sitä saada.

Sf-mitasta...
Mulla mitattiin viikolla 18 neuvolassa ja se oli 27cm. Seuraavan kerran menen neuvolaan viikolla 22, saas nähdä joko mennään 30cm yli... :laugh:

Synnytyksistä ja kivunlievityksestä... Mulla on kaikki synnytykset käynnistetty ja mulla ei synnytykset käynnisty spontaanisti ollenkaan. Sinänsä helppoa nyt kun sen tietää. Ekassa synnytyksessä rv 42+3 en halunnut mitään kivunlievitystä ja reilu 7 tunnin käynnistetty synnytys meni siis ilman mitään. Jossain vaiheessa luulin kuolevani ja loppujen lopuksi toivoin, että tulisi kuolema ja korjaisi pois :D
Tokassa, joka käynnistettiin täydellisen vedettömyyden takia rv 41+5, sain kohdunkaulan puudutuksen. Olisin halunnut epiduraalin, mutta anestesiapäivystäjä päivysti kotona ja hän ei viitsinyt yhden epiduraalin takia töihinsä tulla :( Kolmannessa ja neljännessa sain oikein loistavasti toimivan epiduraalin ja sehän oli suorastaan taivas, ei synnyttämistä ollenkaan :D Vitosesta kauppasivat puoliväkisin epiduraalin ja se oli virhe, koska koko synnytys pysähtyi ja kahden tunnin epiduraalitauon jälkeen jatkettiin siitä mihin oli jääty, kun sitä laitettiin. Tuossa kauppaamisessa oli varmasti takana se, että pelättiin isoa vauvaa ja kyseessä oli riskisynnytys, joten sinänsä sen ymmärrän, on hyvä olla valmiina esim leikattavaksi. Nyt suunnitelmissa on selvitä ilokaasulla, mutta avoimin mielin mennään.

Kyytiläinen alkaa olla melko aktiivinen ja potkuja satelee tasaisesti. Doppleria ei ole tullut kaivettua pitkään aikaan esille. Aina kun tulee mieleen, että mitenköhän kyydissä jaksellaan, niin tuleekin potkua samantien :heart:

Mutta nyt takaisin soffan pohjalle lepäilemään. Paranemista muillekin sairastajille!

Theresia ja kyytiläinen 20+4

Synnytys mietityttää.. aina välillä, vaikka tuon esikoisen synnyttäminen sujuikin hyvin. Esikoisesta kivunlievityksenä tosiaan oli se ilokaasu ja oon miettiny et jospa siihen tälläkin kertaa turvautuis, lisäks haluun ne jalkatuet sänkyyn. Muita toivomuksia mulla ei varmaankaan synnytyksen suhteen oo.

Tällä meen masuasukilla taitaa vaivata hikka silloin tällöin, tosin varma en vielä oo. Ultrassa nyt oon kahteen otteeseen nähnyt että hikka vaivaa ja tänään tuntui siltä niinkuin olis hikotellut.

Maijamehi ja Toukka rv 22+2

Ultrassa käyty tänä aamuna. Sanoin heti kun sinne päästiin, että halutaan sitten tietää kumpi tulossa, jos vaan mahdollista. Ultraaja (kätilö?) oli melko vakava ja asiallinen. Kysyi vaan, että halutaanko varmasti tietää, että jaksetaanko sen tiedon kanssa sitten :) No, ekaks tietysti katottiin kaikki rakennejutut, että on kunnossa. Koko ajan jännitin milloin katotaan kumpi on. Sitten mies kysyi, että tuossako se nyt näkyy. Ajattelin, että et voi olla tosissasi... Heti arvasin kumpi kyseessä. Lapsellista kyllä, mutta mua ensin harmitti :headwall: Mies tietenkin kattoi mun ilmettä ja sanoi, että noo... Kysyin, että onko miten varmaa. Ei kuulemma voi vannoa, mutta siltä vaikuttaa, ja näin itsekin, että pippeli siellä näytti selvästi olevan. Kyllä mä sitten piristyin, kun käytiin kahvilla, ja sopeuduin nopeasti koko asiaan. Olen onnekseni sen luonteinen =) Miehellehän se passaa tietysti hyvin, mutta itse tyttönä olisin nyt neljännellä kerralla toivonut tyttöä... Kummankin toivehan se oli, mutta kun ei niin ei. Ei kai me sitten muita kuin poikia osata tehdäkään B)

Mutta pääasia, että kaikki oli oikein hyvin, painoarvio 334 g ja istukka takana, vaikken liikkeitä vielä kovin isosti tunnekaan. Kyllä ne koko ajan selkiytyy ja lisääntyy kuitenkin. Se mua ilahduttaa, että jos liikkeistä nyt mitään voi päätellä, niin ehkä olisi tulossa sellainen rauhallinen tapaus kuten minä ja toiseksi vanhin. =)

Nyt pitää vaan miettiä uutta työnimeä, kun Taimi on tytön nimi. Toukka oli joskus alussa jo mielessä mut mietin jotain muuta vielä. Helpottunut olo, nyt ehkä voisi tätä ilosanomaa (vauvasta, ei sukupuolesta) levittää laajemmallekin :D

Oinas ja pikkuinen rv 20+4

Pyytämässäni uusintaultrassa käyty. Eli silloin kun hätäilin noista päässä olevista kystista, niin halusin lääkärin ultraan vaikka niitä ei yleensä edes seurata. Siellä oli kaikki rakenteet kohdillaan ja vauva kasvaa hienoa vauhtia. Pikku hiljaa saavututetaan puolen kilon painoa! :heart: Tuli kyllä niin helpottunut olo, kun vielä erikoislääkäri sanoi, että kystat kuuluu normaalikehitykseen eikä niistä tarvitse huolestua yksittäisenä löydöksenä. :) Tottakai jännitin koko ajan, että jos löytyykin jotain muuta kun ruetaan näin syynäämään. Mutta kaikki hyvin! :heart:

Seuraavaksi sitten miettimään, että menisikö sinne 4D-ultraan vai ei!? Siinäpä pulma. Haluaisin kovasti, mutta toisaalta aika hinnakasta hommaa. Nyt kuitenkin jo katsottiin aikalailla tarkasti. Lisäksi nyt katsottiin joitakin piirteitä myös 3/4D:llä tuolla kontrollissa, vaikkakin vain nopeasti.

T.Edda ja pienoinen 22+1

Onnea Oinas ja Edda hyvistä uutisista ultrassa. :heart:

Mun täytyy myöntää oinas että mullekin tuli pieni alakulo ja ehkä pettymyskin,kun tulokas todella osoittautui pojaksi..... :ashamed: Mä koen itseni enemmän tyttöjen äidiksi,vaikka onhan tietenkin noi pojat kovasti rakkaita.Jotenkin ajattelin että perheen viimeinen lapsi olis se tyttö jonka sais vielä vimpan kerran röyhelöön pukea....Ja jotenkin siitä ajatuksesta luopuminen,ettei taloon enää tule tyttöä kun tämä lapsi jää viimeiseksi....
Mutta nyt jo alkaa ajatus pienestä pojasta tuntua hyvältä ja onnessani odotan kyllä elokuuta,kuka kumma sieltä taas tulee elämäämme :heart:

Onnitteluja kaikille ultrassa käyneille :heart: :flower: On se mukava tässä omaa ultraa odotellessa lueskella muiden ihania uutisia. =) No luulis ton torstain jo aika nopiaan tulevan :whistle:

Vakuutuksia ei oo kellään, kun en raskausaikana ees niitä taitais saada. Ainoa kelle se ois hyvä ollut, on toi kakkonen joka on korvatulehduskierteinen.
Mä kun en saa ees mihkään lainoihinkaan mitään lainaturvia, kun on liikaa kaikkea kremppaa. :headwall: Ja eikös monessa yhtiössä jo pelkkä ylipaino riitä siihen, että vakuutusta ei myönnetä ennen lapsen syntymää?

Katjuska ja sintti 20+3 :heart:

Heips.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :heart: Meillä se on edessä huomenna.

Onko teistä kukaan vielä tehnyt kirjallista (tai tarviiko sen edes olla kirjallinen?) ilmoitusta työnantajalle äitiysvapaalle jäämisestä? Meillä ilmoitettiin tänään YT-neuvotteluista ja ajattelin, että pitäiskö tehdä kirjallisesti ilmoitus nyt äippälomista, jos se yhtään auttais siinä, ettei tulis irtisanotuksi... huoh.

Alppina ja rakas 19+3

Onnea ulta kuulumisista!! :)

Kela paperit saatu ja täytetty. Sf mitta 21cm, hb 117. Kaikki kunnossa.

Nyt se vatsa on sitten ihan oikeesti pullahtanut, nyt siitä on jo kaikki ei tietäväisetkään maininneet, olo on onnellinen, että sitä vihdosta viimein näyttää raskaana olevalta eikä vaan muuten pullalla pullahtaneelta.

Valtaisan suklaanhimon kanssa yritän sinnitellä !!

22+6, huomiset POKSAUKSET 23, jos en pääse täällä käymään.

punakaneli... Täälläkin kärsitään aivan järkyttävästä suklaanhimosta. Joka päivä sille tulee annetuksi vähän periksi, vaikka tietää, ettei yhtään saisi jo pelkästään sokereiden takia. Mutta kun mikään muu ei maistu niiiiin hyvälle :D

Me9jaBonus... Mäkin olen ajatellut, että lasten teko olisi kiva lopettaa tyttöön. Mistähän semmoinenkin ajatus tulee. Nyt kun olisi mahdollisuus sille, että se tyttö voisi olla tulossa (en siis tiedä varmaksi kumpi on tulossa) niin mua mietityttää, että osaanko sitten kuitenkaan. Mä olen taas enemmin poikien äiti ja tuo ainokainen tyttökin on jo teini-iässä. Tiedän kuitenkin, että fiilikset olisi samat kuin sullakin, jos kävisikin niin, etten enää koskaan saisi kokea niitä röyhelöitä ja vaaleanpunaisia unelmia.

Onpas tänne taas tullut paljon tekstiä, onnea kaikille ultrakävijöille, synttärisankareille, ja tsemppiä sairastelijoille! :flower:

Hengissä selvittiin raskaasta ruokakauppa- ja lääkärireissusta!! En muista oonko tänne ketjuun (vai vain yhteen toiseen) laittanukaan, että mullahan on matkaa Dubain neuvolaan 350 km per suunta. Sieltä myös joudutaan ostamaan aina parin-muutaman viikon välein ruoat, kun lähempää ei saa kelvollista.... No, eipä se aina dubaissakaan ole priimaa, nimittäin nyt mies on pahasti ruokamyrkytyksen kourissa :( Eilinen ravintolaruoka on todennäköinen syypää. Mullakaan ei ole maailman paras olo, mutta ainakaan vielä ei oo kuume noussu ja laatta lentäny :laugh: Sitä odotellessa..... :x

Sunnuntaina meillä oli siis rakenneultra, ja sen mukaan poitsulla on kaikki kunnossa =) Painoa 370 g. Pään ja reisiluun koot vastasivat melkein viikkoja (oli vain vajaan viikon pienempi), joten pahimmat pelkonikaan eivät toteutuneet onneksi! Istukkakin oli siirtynyt etualhaalta ylemmäs. Ultrakuva vaan oli melko huonolaatuinen; mulla on kuulemma paksu iho / sellainen kroppa, joka ei ota hyvin vastaan ultraääntä! Joten vaikka kuvia saatiin mukaan, niin yksikään ei ole "edustuskelpoinen". 3D:ssäkin vauva vaan oli selin ja peitti käsillään naaman, joten ei päästy ollenkaan näkemään profiilia. Sen sijaan heti eka kuvassa hän esitteli - lääkärin sanoja mukaillen - hyvin ylpeänä omaa jalkoväliään, taas! :laugh:

Joo mutta vaikkei siis kuvan laatu ollut hyvä, niin kuitenkin sen verran riittävä, että lääkäri näki kaikki tärkeimmät rakenteet, ja pääasia tietenkin on, että vauvalla on kaikki kunnossa.

Supistuksista lääkäri oli huolissaan (kohdunkaula lyhentynyt sentin), joten antoi 20 pv lääkekuurin ja lepoa. Taas lepoa.... Oon ollu levossa jo viikolta 12 lähtien.... ja syöny lääkkeitä yli 2 kuukautta :/ Mutta mitäpä sitä ei tekis vauvan hyvinvoinnin puolesta?! :heart:

T. Murske ja poitsu 21+3

:flower: onnea taas ultrakuulumisesta kaikille joita en ole muistanut onnitella :flower:

Mulla on ollu jotenki tyttö olo, mutta nyt se on alkanu muuttuun poika oloksi. Ääh, monestikkohan tää ehtii vaihtua ;) ja ultraan edelleen paaaljon aikaa :/

UpsyDaisy ja veikka 19+3

Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Marlin mulla on tosi kova matkakuume kans. Oon nyt skipannut etelät ja kunnon kaupunkilomat opiskelijabudjetin (ja satunnaisten sijaisuuksien) takia (nyyh), eikä sitä enää kesällä viittis kovin kauas mennäkään, mutta mennään koko kööri Tallinnaan ennen vappua ja kesän alussa varmaan Ahvenanmaalle kyläilemään ja kiertelemään.
oimassa tosi pitkään. Niinku "tosi aikuiseks" asti. Siis jos vaan halutaan.

Mua himottas jonnekki etelän lämpöön, ku en oo koskaan käyny. Mutta ei meillä oo varaa ku ei olla olleenkaan säästetty. Mutta jos ens kesänä, tai sitä seuraavana :) Mietittiin tuossa että jos laivalla kävis päiväseltään Tukholmassa ku miehellä asuu siellä sukulaisia, mutta saas nähä mihin sitä päädytään. Jonnekki on kuitenki tuon Levin lisäks päästävä :D

Voi että tuntu tänään niin pahalta ku luin paikallislehestä seurakunta kuulutuksia, ja yks kuolleista oli 3v tyttö. Kuoli kolarissa muutaman kilsan päästä meiltä ja isänsä kuoli kans. Äiti ainoastaan jäi henkiin. Ja oli siinä ilmotuksessa toinenkin pieni, vain kahen päivän ikäinen poika :/

Tuntuu ihan oudolle ku vielä on ihan valosaa. Ja aamulla sitten taas on pimeetä. Äitin kans eilen puhuttiin tästä kesäajasta, että kuulemma joskus sen takia otettu tämmönen käytäntö että säästettäs öljyssä sun muussa sähkön kulutuksessa, eikä siitä ookkaan ollu mitään hyötyä. Ja oon aina luullu että kelloja on siirretty iät ja ajat, niin ei, vasta joskus 80-luvulla tullu tää käytäntö :o

Ja taas poksuu
Marlin ja papu 22+0!

Juu samaa tarkotan. Tuntuu aivan kauheelta ku ajattelee että jos ite ois sen äidin tilanteessa :(

Kävin muuten lisäämässä masukuvan tuonne loppupuoliskon pinoon. Että jos jotain kiinnostaa kurkkia :D

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Minä en tiiä mikä mulla on....nyt eilen ja tänään aivan kauheasti sattunu tuohon oikealle puolelle ylämahaa. Ruokailun jälkeen kipu pahenee, istuminen on tuskaa mutta makuulla kipua ei tunne.
Välillä hetkeksi helpottaa, kunnes alkaa taas. Kipu on semmosta polttavaa ja pistävän tuntuista.
Mitähän tässä nyt tekis....soittaisko Oysin päivystykseen ja menis jonottaan sinne ens yöksi vai soittas huomenna neuvolaan..saisinkohan neuvolaan lääkärille aikaa huomiskeksi jos huomenna soitan...

Ai hitsi täät oloa....onko kellään kokemusta?
Ei pysty olla istalleen kauempaa, pakko mennä makoilemaan...

Yhteistyössä