**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Heips, onpas täällä ollut äksöniä! Mmilialla onneksi kaikki hyvin, toivottavasti myös me9:llä!!
Mulla on muuten ihan koko ajan vatsa myös löysällä ja iltasin supparit aiheuttaa ripulointia välillä oikein olan takaa.... pitäisköhän tuosta huolestua?

Töissä tökkii - vielä olis vaikka kuinka monta viikkoa jäljellä, vaan kun jotenkin jaksais... äääh ääh. Ens tiistaina neuvola, jotenkin tuntuu nyt että siihenkin on hirveän pitkä aika vielä! hemppa on taatusti laskenu kun on niin veto poissa, tai jotain ihmeellistä väsymystä tämä on...

Kihomadot kuulostaa kans kyllä karmeille.. uiih. Tiqulle vaan voimia moisen puhdistamisrumban ylläpitoon. ja toivottavasti ei mitään vakavaa löydy sitten niiden tutkimusten myötä - ja toivottavasti on ohi menevää.

Jaahans, pitänee palata projektin pariin, jos sitten iltapäivästä pääsis joskus kotioskin...

Epätietoisuus jatkuu :|

Lääkäri oli kyllä niin juueivaarinhousut,etten mitään saanut irti.Pisti väsymyksen syyksi kaikki |O
Mutta en jaksa uskoa että väsymys niin kovaa kipua tuottais... :eek:
Kaikki arvot oli ihan ok,rr musta kyllä noussut aika runsaasti siitä alun rr:sta joka mulla aina matala ja sf mitta huitelee ihan omissa mitoissan.
Laitan nyt nää tähän

Rv 28+5
paino -100g =)
Pissa puhdas
rr 130/75(ja siis mulla norm 100/50....)
Sykkeet 140
Sf 29 :eek:
Vauva vaihteeksi rt

Sisätutkimuksen kun teki sano "no joo,on tätä kaulaa täällä vielä n 1-2cm,mut ihan tavan tilanne uudelleen synnyttäjälle"
Mut kuitenkin korttiin merkkas etttä kiinni,kiinteä ja kaulaa 3cm :eek:
Ja sitten tokas että kyllä tää maha ihan pehmee on...
Joo eipä sit supistellut sielä :headwall:

Sit kysyin näistä suolisto-ongelmista.Tjaa oli vastaus.Laittoi lähetteen että pois suljetaan salmonella ja ne muut maha bakteerit.
Kysyin että mitä jos mulla ollut 16 viikkoa salmonella,mitä vaikuttaa vauvaa."noo,ei siin mitään,sit on ne seurannat"
Paljon sainki irti. :headwall:

Mut sanompa että on tää jännä juttu että kaikki paperilla on hyvin,mut äiti oikeasti voi huonosti.Kai mä sitten vaan uskon että on väsymystä ja isken päätäni loput 10 viikkoa seinään ja maksan satojen eurojen vesilaskut kun istun yöt suihkussa :saint:
Mutlääkäriin en enää mee.Piste.

Nii ja ei ollut maksa-arvoissakaan vikaa.Hemppakin otettiin siinä samalla reissulla mut oli tulokset kadonneet jonnekin,heh,tää voi olla totta vaan mun kohdallani :LOL:

Täällä käyty lääkärissä selän takia ja loppuviikko saikkua. Enempää ei laittanu ku ite pyysin ettei laita ku ens viikolla ois viimiset työpäivät ja haluisin ne mennä tekemään, kun tuskin tuonne enää äippäloman jälkeen takasi meen. Tai mistäs sitä ikinä tietää, mutta tarkotus ei kyl oo mennä..

Sain ehdottoman kiellon että hevosta en saa enää ajaa kun tärinä ei tee hyvää tuolle selälle ja kun noita supistuksiakin joka päivä vähän on. Ja lääkäri meinasi että mahdollista on että kun mulla on noita alavatsakipuja välillä vieläkin, sellasia menkkamaisia että nekin on kuitenkin myös supistuksia. Ja sehän ei sitte oo hyvä kun on kipeitä.... Nooh, huomenna ois sitte neuvolalääkäri..

Varasin nyt kuitenkin ajan sinne 4D-ultraan kun vähän huolestutti toi vauvan pieni koko ja isopäisyys. Ja jos sitte samalla sais varmuuden siihen sukupuoleenkin.. 3.6 ois sinne sitte aika..

rv 26+2

Me9jaBonus Toi kuullostaa just ihan mun lekurikäynniltä tai ainakin paljon sinnepäin!! Jos oot aikasemmin lukenu mun lääkärineuvolakokemuksen, jossa tk lekuri vaan "hiplas" mun alapäätä ei edes sormia työntäny syvälle, ihan vaan siinä suulla oikeesti hiveli..! Hyi! Että on se muillakin huono tuuri asioissa :LOL: että et oo ainoo! Mullekin se sano, kun kysyin, et oliko kiintee ja kiinni ja kolmeko senttiä, sano et joo...niin varmaan! heh, ei käyny edes siellä asti! no en jaksanu alkaa mitään sanoo, koska kun on kumminki toinen raskaus ja mitään suppailuja ei oo ollu, joten mitä siel kohdunsuulla olis tapahtunutkaan, pikkasenko oisin ollu raivona ja paniikissa, jos olis ollu eka raskaus! Sillon halus kyl, et kaikki tutkittas viimesen päälle! nyt ei niin väliä! Mutta kyllä sullakin on näköjjän kestämistä!! :hug:

sann-81 rv 26

Kohtahan miusta tulee tätä menoa palstahäirikkö :LOL:

Nyt tulin vaan pikaseen kysymään että onko täällä ketään joka haluaisi vaihtaa vanhasta äitiyspakkauksesta 09 sen makuupussin (sydänmakuupussi) tämän vuotiseen makuupussiin? Ei tää ole onnex mikään pakkomielle miulle vaihtaa, mut aattelin kysyä josko joku haluaisi kuitenkin tehdä vaihtarit? Meille siis tuli vielä vanha pakkaus, mikä harmitti silloin kovastikin, etenkin kun seuraavana päivänä rupesivat jakamaan uutta. Mutta eipä tolla enää ole väliä, ilmasia vaatteita kuitenkin :) Mutta tosiaan jos joku haluaisi vaihtaa sen makuupussin niin ilmotelkoon, on siis täysin käyttämätön! :)

Me9jaBonus Todella kurjaa tuollainen välinpitämätön käytös on! Ja harmillisen yleistä noilta lääkäreiltä.. Kyllä sitä itse tietää jos ei kaikki ole kunnossa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja k-ati:
Tänään tuli äitiyspakkaus, oli onneks tämän vuoden :) ei se ollutkaa niin poikamainen mitä kelan sivuilta kuvista päättelin, oikein kivan näkösiä vaatteita oli :)
Ihanaa milloin siulle oli päätös myönnetty kelalta? Itse täällä malttamattomana odottelen. Vaikkakin sen 2 viikkoahan nuo oli laittanut ajaksi. Silti päiväpostia odottelen joka päivä joskos tulis.

Perjantaina viime viikolla oli miulle avustus myönnetty.

Niin joo ja lääkärineuvola takana.

vko 26+3
paino +424/vko Onko tuo sitten paljon vai vähän mene ja tiedä.
RR 134/79 Olin ihan puhki kun tuli kiirus ja kauhea ylämäki neuvolalle :LOL:
Hb 130
Pissa puhdas
Kohdunpohjan korkeus 23 cm Meni vähän alakäyrälle, mutta ei tarvitse kuulema huolestua kun edelliset kaksi ovat olleet pienehköjä syntyessään. Himpun alle 3 kg kumpikin veikkaus meni, että poju voipi olla samoissa. Vaikka aikasta sanoa vielä.
Ehkä ilmeisesti pää alaspäin. Vatsan päältä ei saatu 100% varmuutta. Sisäkautta kokeiltaessa sanoi mahdollisesti tunteneen pään. Mutta poju oli niin vilkkaalla tuulella, ettei 100% varmuutta saatu.
Syke 140

Kaveri taisi "loukkaantua" lääkärin kokeiluista kun on meuhkannut aivan koko päivän lääkärin jälkeen :LOL:

Kohdun suu kiinteä ja 3 cm

Me9ja Bonus No johan on sulla osunut joku ihme tyyppi Kohdille. :eek: :headwall: ei voi kyllä muuta sanoa. Mites ois, jos koettaisit äippäpolille olla yhteydessä ja kysellä sieltä mielipidettä? Itse aina soittelen suoraan sinne, kun jotain kysyttävää on raskausaikana ollut, kun oon huomannut sen, että terveyskeskus puolella ei noi lääkärit loppujen lopuks tiedä mittään raskausajan asioista. Eivät ees doplerilla oo ääniä löytäneet, vaikka viikkoja jo rutkasti. :kieh: Tässä raskaudessa ei viel oo ongelmia ollut, mutta parissa edellisessä senkin edestä.
Tsemppiä sinne :hug:

Kiitti kaikille :flower:
Mä nyt yritän vaan asennoitua että raskaudessa kaikki hyvin ja nää kivut sit kuuluu tähän raskauteen.Ja käyn antaa sen ulostenäytteen ja sit ihmetellään,tuskin siin mitään on.Ehkä mä oon vähän stressaantunut ja siksi suolisto präkää.

Mä en mene lääkäriin ennekuin toinen jalka haudassa ja valitan vaan oloani tänne teille :LOL:

Hyttysmyrkyistä kun kyselin täällä niin kysyin niistä samalla kun kävin lääkärillä. Hän sanoi ettei heillä (siis olin ihan työterveyslääkärillä) niistä ole mitään varsinaista mistä näkis onko sallittuja mutta muisteli että niissä pulloissa lukis ettei suositella ja toisekseen niitä ei suositella pienille lapsillekaan joten meinas et tuskin on kovin hyviä käyttää raskauden aikanakaan. Mutta etono ja hydrokortison on sellasia mitä voi käyttää kyllä kutiseviin paukamiin, niistä ei ole haittaa. :)

Mulle tuli eilen ne vaunut. On niissä opettelimista et miten käyttää. :D Ja vähän pahalta näyttää ettei mahdu autoon. Varsinkaan kun meillä on myös koira, niin molemmat ei ainakaa samaan aikaan mahdu..

Alkuperäinen kirjoittaja k-ati:
moona81

Mulle tuli päätös tässä muutamia päiviä sitte, mä kyllä ihan ootin sitä pakkausta vasta joskus viikon päästä, mutta posteljooni toikin sen jo tänään ihan kotiovelle asti :)
Kiitoksia jospa se sitten kohta tulisi. Toivon mukaan tällä viikolla vielä :). Kirjettäkään ei ole vielä päätöksestä kotiin tullut. Mutta tuolla sähköisen asioinnin puolella näkyy :)

tänään kävin ostamassa pienet sinivalkoraidalliset puolipotkuhousut ja sitten mukaani tarttui vielä pikkuinen vaaleansininen kypärälakki.Ois haluttanu ostaa yöpukukin ja tutteja yms mutta sain vielä hillittyä itteni ku isommille lapsille niin paljo kaikkee ostettavaa yhä.Rintapumppujakin katselin ja 99? maksoi se avent isis(tai joku tollanen)sähkökäyttönen pumppu.Oliko mielestänne kallis,halpa vai normaali hintanen? Mietin et pitäskö katella sitä vielä muualtakin tai sit jotain muun merkkistä.Totahan oli ainaki joku kehunu täällä =)
Aurinko paistelee vesisade aamun jälkeen ja alamme lasten kanssa syömään ja lähdemme ulos.
Huomenna lääkärineuvola.Saa nähä kuin hemppa laskenu ku niin heikko olo.Näytti olevan monella muullaki laskenu.Kohdunsuun tilannekkin mietityttää ku ollu niitä suppareita.No huomenna näkee ja kuulee miten asiat on.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 26+0

Mulle tuli tänään se kirje että on myönnetty äitiyspakkaus, jospa se vielä tälle viikkoa ehtis ;)
Oon kyllä huomannu, ettei nuilta terveyskeskuksen "yleislääkäreiltä" kannata paljo mitään kysellä. "-Mitähän me nyt tehtäis...", "-Voihan se olla..." tai "-Juu-u..." on yleisimmät vastaukset mitä oon saanu niiltä. Kysyi sitte mitä tahansa.... :headwall: Että ei paljo viisaammaksi oo tullu.

Kauhea närästys päällä koko päivän ollu...yöh.

Teimpä aikani kuluksi tämmösen:

Mulle tuli kelasta kaks kirjettä tänään, toisessa tuli päätös äitiyspakkauksesta ja toisessa oli täydennys pyyntö siihen että olenko poissa töistä ajalla 28.6.2010-7.5.2011. No en kai mä töissä oo jos mä kerran oon vauvan kanssa kotona... Hölmöjä juttuja siihen hakemukseen tarviikin kirjoittaa ja silti ne hiton ohjeet on vailinaisia tai sit mä vaan oon yksinkertaisesti tyhmä

Me9 On kyllä ollu tympee lääkärireissu sulla :hug: Mullakin oli kohdunsuu lyhentyny sentin viime kerrasta, eestä sormelle auki ja hieman pehmentyny, silti merkkas korttiin kuitenki että kiinni ja kiintee. Että sinänsä aika kumma, mutta liekkö sillä ei sitten oo mitään merkitystä jos kerta merkkaavat toisin ku tilanne on.

Maijamehi Mulle soitettiin kelasta ku olin ite kans jättäny täyttämättä saman kohan. Mutta jotenki typerää että se pitää vielä erikseen mainita, vaikka tokihan niitäkin on jotka käy töissä mammiksen aikaan, vissiinki.

Tänään pojan kans pyöritty koko päivä shoppailemassa, ja melkein kaikki äitiysavustusrahat ja lapsilisät tuhlattu :D Pitihän sitä itellekkin jotain ostaa, vaan nyt sitten ollaanki ilman sinne elokuulle asti. Saan seuraavan kerran rahaa nimittäin sillon ku ekat äippärahat tulee :whistle: Vaikka eihän nuo kaikki lomarahat vielä oo menny, mutta pitäähän sitä kesäkuussakin syödä.

me9 olipa huono tuuri kun tollanen lääkäri sattui juuri nyt, kun jotain huolia mielen päällä :( Jaksuja sinne, ja soita äippäpolille tai yksityiselle tai johonkin jos tuntuu että pahemmaksi menee..

Mulle sattui ihana neukkalääkäri tänään.. sanoin tuosta lonkkakivusta, niin selitti että lantion löystyminen ja muut rakennemuutokset saattavat aiheuttaa sen että hermo jää puristuksiin, ja se sitten tuntuu pistona tuolla lonkassa. Ei siis ole oikeaa iskiasta, vaan samantyyppistä kipua. Käski muistaa ottaa rauhallisesti ja ettei kamalasti nostelis painavia juttuja, liikuntaa voi kuitenkin mahdollisuuksien mukaan harrastaa :)

Muutenkin oli kiva käynti:

Rv 28+3
Paino -187 (+603) wuhuu =)
RR 124/79 (125/80)
Sf 28 (27)
Hb 110 (121) --> rautaa

Vauvan syke hyvä, pää alhaalla oleilee, mutta hieman vielä poikittain.. Ja myös tämmä lääkäri sanoi ettei sillä ole merkitystä näillä viikoilla miten päin on. Todettiin taas, että kovin on ylhäällä ja sen vuoksi niin hengästynkin jo pienestä.

Jaahas, tyttö nukahti äsken autoon ja nyt heräs ja on piru irti :headwall:

Hei pitkästä aikaa!

Kovasti ootte kirjoitelleet! Ei millään kaikkea ehdi lukea, mutta näköjään monenlaista vaivaa ja kohtelua ja jaksamista eri ihmisillä.

Täällä neuvolalääkäri takana,
Rv 29+

Paino +900g /vko, yhteensä tullut 9 kg, huh huh!
Pissa puhdas
RR 112/64
Hb 104 (viimeksi 93)
Sf 30cm, yläkäyrän yläpuolella
liikkeet ++
Syke 130
kohdunsuu kiinni, kaulaa jäljellä 1 cm.

Kaikki siis ihan ok, supistuksia vaan edelleen liian usein ja siksi kirjoitti s-lomaa äitiysloman alkuun asti! Lomalla siis ollaan, ei paha!
:wave:

Vointi on kyllä ihan hyvä. Suppareihin oon tottunu joten ei ne nyt kauheasti menoa haittaa. Tänään kävin matonpesupaikalla pesemässä pari mattoa, yllättävää kyllä, maha ei ollut edes tiellä.
Nukkuminenkin on ok, kun asettelee itsensä kunnolla tyynyillä hyvään asentoon. vessareissuja ei tarvi ku yks-kaks yöllä. Jalkojen turvotteluun ja kuumotteluun on auttanu vanha kunnon kylmä jalkakylpy iltaisin.
Ruokahalu ja makeanhimo ja jäätelönhimo on ihan mieletön. Ei ihme että paino nousee kohisten. Lakut ja lakujäätelö on ihan in.

Hankintoja en juurikaan ole vielä tehnyt, suunnitelmia sentään on. Huutonetistä löytää kyllä älyttömän hyvää tavaraa kohtuuhinnalla kun jaksaa vaan surffata.

Ens viikolla kun lasten koulut loppuu, lähdetään Ruotsiin ja Kolmårdeniin, sitten onkin partioleiri ja sitten juhannusviikoksi saaristoon! B) Ihana kesä!!!

Jaksuja kaikille!

Itsellä vissiinkin olis noin 3 viikkoa töitä ja sitten alkais kesäloma ja perään äippäloma=) Ihanaa.

Mulla on nyt vähän erilainen vaiva, kun tuossa oikeen rinnan alla on tullut ihmeellistä punaista ihottumaa tai jotain eikä suostu nyt millään parantuvan. Varmaankin tullut siitä kun on hikoillut, mutta nyt en keksi mitenkä saisin sen kuriin:( Tarvis varmaan ostaa puuvillaiset liivit...

Maijamehi ja Toukka rv 30+3

Yhteistyössä