**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

mmiilia, hienoa et kaikki oli kunnossa :hug: :heart: Ihan kivan kokoiselta vauva vaikutti:)

Täällä masuasukki innoistui taas liikkumaan enemmän ku olin pojun eskarin kevät juhlissa :heart: Innostui varmaankin lasten esityksistä

Maijamehi ja Toukka rv 30+2

mmiilia Onneksi teillä molemmilla kaikki hyvin :flower:

Saatiin viime viikolla äitiysavustus, joka siis otettiin rahana, jotka on tarkotus laittaa tupliin. Kovasti oon miettiny nuita Britaxin B-dual vaunuja , mut kenelläkään ei tunnu olevan käyttö kokmusta.. Kertokaas kokemuksia tuplista,te joilla on :)

Tiqu Mä ootan myös että pääsen sit tatuoijalle, tarkotus laittaa sellanen leijona-tribaali tohon olkavarteen,kuvastaa horoskooppia ja luonnetta :)

tiistaina sitte neuvolaan..

marsa & Nyytti 25+5

onko täällä kenelläkään omenapuita ?? Kuin kauan menee että tekevät ensimmäisen sadon?

Vähänkös olette taas kirjoitelleet, wow! :D

Tervetuloa Lion!
Ja hyviä uutisia mmiilia ! :flower:

Mullakin oli tänään nvla, ja vähän masentavaa kun painoa tullut taas sen 600 g/vk.... :( Ja lisäksi virtsassa oli jotkut nitraattiarvot koholla ja huomenna tarkistamaan labraan, liekö sit virtsis vai mikä..?! No, vauva kuitenkin potki ja liikkui, mikä tärkeintä!!
Ihme hedariakin pukkaa joka päivä nykyään duunissa ja mua ei panadol auta yhtään niin sitten vaan kärvistellään säryissä ja siristellään myyrämäisesti silmiä! :|

caribbee + nappi 28 + 1

mmiilia Onneksi kaikki oli ok !

Lion Tervetuloa ! :flower:

vadelmanlehtiteestä ostettuna on ja aion aloittaa käytön tossa rv 32 , nyt on la muutto edessä ja menee vielä jokunen viikko häärätessä , tosin kesä vasta edessä ja pihatyöt yms. Mutta kuten jo joku kirjoittikin niin jos alkaa vaikuttaa supistuksiin liikaa niin lopetan käytön ja aloittelen uudelleen vasta rv 35-36 ---->
Viimeksi aloitin vasta rv 36-37 ja muutaman viikon ehdin käytellä , tyttö syntyi rv 39 mutta ei ollut juurikaan ehtinyt vadelmanlehtitee tehdä taikojaan ...

Laitetaanpas taas vadelmanlehtitee tietoutta :)

Jos nautit teetä jo alkuraskauden aikana, sitä käytetään 1 kupillinen kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana ja 2 kupillista kolmen seuraavan kuukauden aikana. Loppuraskaudesta kolmen viimeisen kuukauden ajan teetä nautitaan 2-3 kupillista päivässä. Teetä pitäisi löytyä luontaistuotekaupoista. Teetä voi myös tehdä itse keräämällä ensimmäisen vuoden versoja loppukesällä.

Vadelman lehtiä voi kerätä jo nuppuisina keväällä salaattien sekaan ja ruokien koristeeksi. Myös nuoria kuivattuja kevätversoja voi hyödyntää. Ensimmäisen vuoden versoista lehtiä voi kerätä koko kesän, mutta toisen vuoden versoista viimeistään kukinnan aikana.

Vadelmanlehtitee:
Laita kuppiin 1-2 tl kuivattuja vadelmanlehtiä, kaada päälle kupillinen kiehuvaa vettä ja anna hautua 10 minuuttia. Siivilöi ja makeuta tarpeen mukaan vaikkapa hunajalla.

neitim+ tytsy 29+3

Marsa .. omanapuiden sato riippuu hoidosta ja tuurista yms.
Itse keskityin ensimmäisien vuosien aikaan omenapuiden leikkaamiseen ja haaroittamiseen ... mutta muutama omena tuli jo seuraavana vuonna ja sitä seuraavana ... sitten siirsinkin puita ja siihen mene seuraavan vuoden energia ja nyt talvella oli myyrät tuhonneet toisen omenapuun ja toista koitan elvyttää :headwall: :'(

Ja pellolle istutetut uudet omenapuut oli taas jänikset syöneet kun tuli lumi niin korkealle ,että pääsivät runkosuojine päälle .. ja kaikki latvat syöty ... taas kaikki turhaa ja koitan TAAS elvyttää noita puita , ettei vallan olisi mennyt hukkaan nekin rahat mitä n. 10 omenapuuhun on mennyt ! :(

neitim

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Kerron vähän omaa napaa..
Ihan hyvin sujunut tämäkin raskaus miulla, mitä nyt rupes kovat supistukset vaivaamaan pienestäkin liikunnasta jo alle 20 rv:lla. Jouduin jättämään kaiken liikkumisen, ihan pienet rauhalliset metsälenkitkin koiran kanssa:( Raskausdiabetes on tässäkin raskaudessa, kuten edellisisssäkin. Nyt pysyneet arvot hyvinä pelkällä ruokavaliolla. Painoa tosin tullut liikaa, osasyynä varmaan täysi liikkumattomuus... Isoja vauvoja aikasemmatkin olleet, ja siltä tämäkin jäppinen vaikuttaa, sf-mitta oli tänää komeat 30cm! ;) Myös täällä vauva on poikittain/perätilassa, ja se saa aikaan ylimäärästä "stressiä".. Toivottavasti tajuaa itse kääntyä vielä kun mahtuu.. Istukka myös etuseinässä, sektioon en haluaisi, mutta eipä toi perätilasynnytyskään hirveästi houkuttele.. Tällästä tänne nyt.

Rakkaudesta äiti
Meillä aiemmat lapset ovat Toivo ja Onni keskimmäisiltä nimiltään, ja tää meidän iloinen yllätysvauva saa nyt sit keskimmäiseksi nimekseen tosiaan sen Aarteen, on niin ihana nimi :heart:

Emppux ja Aarre 30+2

Täällä kans yks joka haaveilee uudesta täpistä. Tänne Ouluun on aukastu uus liike ja kaveri tuntee omistajat ja suositteli että kannattaa heillä käydä. Oon suunnitellu että otan vasempaan käsivarteen sisäpuolelle kolme kukkaa ja lasten syntymäajat ja nimet. Yks kukista kuvastaa minua ja kaks sitten lapsia. Ja kooltaan ois koko käsivarren mittanen. Ja värejä ois hurjasti. Pitäs vaan kävästä siellä liikkeessä että suunnittelisivat tuon kuvan mulle ku en ite kyllä osaa siirtää tätä ajatusta paperille.

Onneks mmiilia kaikki hyvin teillä kummallakin :)

marlin Missä täällä uus tatuointi liike?
Mä oon ottanu aikanaan kaikki lävistykset Tattoossa ja muutama kaveri on ottanu siellä täpit, mut liikettähän ei enää oo, mut kuulin että Mikko tekee edelleen tutuille,tutun tutuille jne ;)

Huomenet täältäkin. Joskin ne toivotellaan silmät ristissä... Olisi loma ja saisi nukkua, mutta taas herätty aamuyöstä lonkkien särkyyn :kieh: Yritä siinä sitten nukkua, kun herää lonkan särkyyn heti kun nukahtaa ja kun kääntää kylkeä ja taas nukahtaa, herää toisen lonkan särkyyn. Pohkeet eivät sentään ole nyt krampanneet, vaikka kiristelevätkin ikävästi.

Tänään aloitan sitten sen lisä magnesiumin, jos auttaisi pohkeisiin. Noihin lonkkiin ei kai auta mikään? Aluksi tyynystä jalkojen välissä oli apua, mutta ei enää. RÄYH!

Tätä menoa näytän Zombielta lauantaina häissäni :/

Sipsunen & nalletyttönen 29+3 :heart:

Oi, Sipsuselle onnea häihin! :heart: Olet varmasti tosi kaunis morsian :)

Tuolla oulun uudessa tatskaliikkeessä on miehen tuttu tekemässä, itekki jo kauan haaveillu, mut en oo uskaltanu viel ottaa kun en oikein tiiä mitä ottais ja mihin.. Just jotain lapsiin liittyvää, nimikirjainta jne, kuten Marlin oli suunnitellut.

Emppux Tsemppiä sinne :flower: Ei oo kivaa, kun kaikki liikkuminen kielletty jo noin varhaisessa vaiheessa! Toivotaan että Aarre vielä kääntyy oikein päin :heart: On muuten aivan IHANA nimi!!

JIPII... tänään neukkalekurille meno kymmenen jälkeen :) Eikä paino ollut onneksi noussut kahdessa viikossa, mitä omalla puntarilla olen käynyt. Laitanpas iltapäivästä kans tuollaisen kivan listan neukkakäynnistä, mitä olette muutkin käyttäneet :D

Marlin Mun mies tuntee siis myös nuo uuden tatskaliikkeen omistajat (tai ainaki toisen niistä) ja suosittelee myös käymään siellä :)

Muok. Niin ja nuo kukat on tosi hieno idea! Ja kukahan se suunnitteli niitä perhosia laittavan, sekin tosi hyvä!! Jotain tällaista minäkin ehkä joskus haluisin...

mmiilia,hienoa että kaikki kunnossa :hug:

Mä en voi itse hyvin.Viime yö meni kahteen otteeseen suihkussa.Tänään on nla lääkäri.
Mä jotenkin" toivon" että löytyy jotain minkä vuoksi lähettäisi sitten vaan tyksiin tarkempiin tutkimuksiin kun ei tää näinkään voi jatkua :'(
Enhän mä toki halua että jokin olisi vialla mutta kun joku selvästi ON,niin turhauttavampaa on jos syytä ei löydy.
Ja mä luulen että vauva mahassa myös kärsii kun äiti on huonovointinen ja vatsa kipeänä kaiken aikaa.Stressihormoonit huipussaan...

No tulen sitten kertoilemaan,onko kerrottavaa!

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille :flower:

Me9ja Bonus :hug: sinne kovasti ja toivottavasti syy oloon löytyisi ja apukin siihen :hug:

Mmiilia onneksi kaikki siellä suunnalla hyvin :heart:

Sipsuselle stressitöntä valmistautumista tärkeään ja ihanaan päivään :heart:

Ja uusille taas tervetuloa =)

Eilen illasta koettelin hahmottaa, että miten päin sintti tuolla masussa möllöttää, mutta en kyllä mitään varmaks osaa veikata. Toivottavasti ois RT:ssä jo vähitellen, kun ei kans houkuta sen paremmin sektio kuin perätilasynnytyskään ja kääntääkään ei sit ilmeisesti vois, kun istukka tuossa edessä.
Sen verran vähän noita liikkeitä nyt on, että siksikään ei ihan selkeää kuvaa asennosta saa ja jotenkin välillä taas tuntuu, että koko maha ois lässähtänyt ihan kokonaan eikä vauvamasu erotu sieltä läskien joukosta minnekään. :ashamed:

Katjuska ja sintti 28+4 :heart:

AnQ
Me9 :hug: Toivottavasti asia selviää!

mmiiliallekin :hug: , hyvä että kaikki oli kunnossa!

Sipsuselle ihanaa hääpäivää! Ja puhalletaan paljon unihiekkaa, että menee pelti niin kii, ettei lonkkakivut tai suonenvedot tunnu :flower:

Vadelmanlehtiteetä odottaa kaapissa, ajattelin parin viikon päästä alkaa sitä lipittämään. Saa nähdä, onko siitä mitään hyötyä, mutta kokeillaan nyt ainakin.

Ilmoitusluontoisena asiana; oon siirtynyt mammahousuihin! Alkoi normihousut virityksineen puristaa sen verran, että oli aika kaivaa kunnon pöksyt kaapista. Tulis taas helteitä, niin vois viipottaa hameessa eikä tartteis pahemmin miettiä, mitkä sopii (kaikki sopii kuitenkin yhtä huonosti :D). Mitään muuta erikoista tänne ei kuulukaan.

AnQ + tyyppi 28+0 POKS :heart:

Mä tässä vielä roikun kun aika vasta kymmeneltä.

Mä juttelin yhden th tutun kanssa ja mullahan oli se jokin "turistiripuli"silloin rv 12 kun oltiin sveitsissä.Kävin päivystyksessäkin kun ripuli kesti pitkään(koskaan en oksentanut)ja paino tippui.Käskivät vaan juoda nesteitä :eek:
Mulla on siitä saakka tää suolisto präkännyt ja monesti huomaan että näihin kipuihin liittyy suolisto.Vatsa heittää ihan löysäksi ja sitten alkaa supistelemaan ja kun supparit loppuu jäljelle jää vatsan jomotus ja kuristava olo.
Tää mun ystävä meinas että multa olis sillon päivystyksessä pitänyt ottaa ulostenäyte että jos on joku bakteeri,eikä normi virustauti(mitä niitä nyt sit on,salmonella ym)

Ja nyt oon muutamat päivät miettinyt että mitä jos mulla tosiaan onkin vaikka salmonella jota ei oo hoidettu(ei oo kyllä oireita muulla perheellä )mitä se on vaikuttanut vauvaan??Kun on 16 viikkoa aikaa siitä tartunnasta.

Nää kaikki yritän puhua sinne neukku lääkäriin vaikkei periaatteessa kuulu sinne,mut toivottavasti kuuntelee ja yrittää auttaa.
Sit jollen saa apua en enää tiedä mitä tehdä,mennä yksityiselle? :|

Yhteistyössä